abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220800374
Brand bij noodopvanglocatie Loosdrecht

LOOSDRECHT - Bij de tijdelijke noodopvang voor asielzoekers in het gemeentehuis in Loosdrecht is dinsdagavond brand ontstaan in de struiken voor het pand. Actievoerders hebben zich verzameld.
15 minuten geleden

Demonstranten hebben fakkels en vuurwerk op het terrein van het gebouw gegooid. Een brandende fakkel is op het dak gegooid. De brandweer is opgeroepen en er vliegt een helikopter boven het gebied. De ME is op grote schaal ingezet.

Er wordt al weken gedemonstreerd tegen de komst van een tijdelijke noodopvang in het pand aan de Rading. De eerste groep bewoners is dinsdag aan het einde van de ochtend aangekomen. In de opvanglocatie in het gemeentehuis van Wijdemeren zullen zeventig bewoners tijdelijk verblijven.




https://www.telegraaf.nl/(...)wezig/151480592.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 11:59:51 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800466
quote:
Teringgoed filmpje ouwe pik ouwe pijp. Deze vrouw nailed it.
Het is een doel op zich. Ontwrichten om te hervormen
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220800483
Kunnen we die hooligans niet naar Libië uitzetten?
Dan zijn we van deze ernstige gewelddaden voorlopig eens even af.
De asielzoekende vluchtelingen zijn zeker niet zo geestelijk gestoord en gewelddadig als deze halfbakken Neanderthalers.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:17:52 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220800502
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:16 schreef Pegos het volgende:
Kunnen we die hooligans niet naar Libië uitzetten?
Dan zijn we van deze ernstige gewelddaden voorlopig eens even af.
De asielzoekende vluchtelingen zijn zeker niet zo geestelijk gestoord en gewelddadig als deze halfbakken Neanderthalers.
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 12:21:21 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220800527
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
En daar ging het dus mis....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220800552
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Ik kan me niet voorstellen dat één en ander ook maar iets met elkaar te maken heeft.
pi_220800609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Geldt ook voor veel Joden hoor. Die stellen het belang van Israël voor op het NL belang
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220800782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Maar dat 80% absoluut geen AZC in de buurt wil, geloof je dan wel weer.

Oftewel: jij gelooft alleen de statistieken die in het voordeel van jouw mening zijn.
Nou ik geloof veel maar die statistieken van Rademakers niet.
Kijk het vergrote merendeel is voor hulp aan mensen die het nodig hebben, en wil niet geframed worden als racist of zelfs maar bot.

Maar ik weet 100% zeker dat mensen dan liever hulp of opvang in de regio zien. En migratie met name door moslims naar nederland niet meer zien zitten.
100% overtuigd
Vakman pur sang
pi_220801024
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ik geloof veel maar die statistieken van Rademakers niet.
Kijk het vergrote merendeel is voor hulp aan mensen die het nodig hebben, en wil niet geframed worden als racist of zelfs maar bot.

Maar ik weet 100% zeker dat mensen dan liever hulp of opvang in de regio zien. En migratie met name door moslims naar nederland niet meer zien zitten.
100% overtuigd
Bedankt voor de bevestiging :)
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:26:05 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220801061
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ik geloof veel maar die statistieken van Rademakers niet.
Kijk het vergrote merendeel is voor hulp aan mensen die het nodig hebben, en wil niet geframed worden als racist of zelfs maar bot.

Maar ik weet 100% zeker dat mensen dan liever hulp of opvang in de regio zien. En migratie met name door moslims naar nederland niet meer zien zitten.
100% overtuigd
Ik ben 100 procent overtuigd dus moet 100 procent van Nederland dit ook vinden, anders klopt het niet!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:28:27 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220801112
Politie staat recht tegenover de bevolking!!@@! Wat moet de politie dan doen, deze hooligans vluchtelingen laten slaan/neersteken/doden? Gewoon de boel in de fik laten zetten?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 13:47:01 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220801406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef Momo het volgende:
Politie staat recht tegenover de bevolking!!@@! Wat moet de politie dan doen, deze hooligans vluchtelingen laten slaan/neersteken/doden? Gewoon de boel in de fik laten zetten?
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:45:48 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220801891
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:53:53 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220801953
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
Betrokkene kan gedachten lezen; de mensen uit Loosdrecht hebben volgens @Lord_Vetinari het voornemen om deze "vluchtelingen" te lynchen.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 14:54:16 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220801960
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
Waar concludeer jij dat uit ? O, ik begrijp het al je bent ernstig vooringenomen als het gaat om dit soort zaken en ziet er dan meteen racisme in. Dat is dan toch echt jouw eigen probleem hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:06:51 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220802046
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Waar concludeer jij dat uit ? O, ik begrijp het al je bent ernstig vooringenomen als het gaat om dit soort zaken en ziet er dan meteen racisme in. Dat is dan toch echt jouw eigen probleem hoor.
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:10:01 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220802074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
Ik denk dat de politie ze vooral uit elkaar wil houden omdat het hier geen Sparta, Port-au-Prince of Gaza is en het niet de bedoeling is dat mensen elkaar al dan niet in groepsverband naar de strot vliegen. Dat is hun taakstelling.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:11:21 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220802086
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Je hebt helemaal gelijk. Er is sprake van grootschalig racisme. Tegen de blanke autochtone Nederlanders die de werkende onderklasse heet, die overal achteraan staat.

Die probeer je hier nu een nazistisch frame aan te meten. Krijg je daar een harde plasser van?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:11:52 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220802094
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Ja, daarom zullen ze hierna ook wel de vietnamese loempiaverkopertjes samen met hun kraampje in de fik zetten.

Dat kan bijna niet anders met zulke racisten :r
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:13:08 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220802098
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat de politie ze vooral uit elkaar wil houden omdat het hier geen Sparta, Port-au-Prince of Gaza is en het niet de bedoeling is dat mensen elkaar al dan niet in groepsverband naar de strot vliegen. Dat is hun taakstelling.
Neehee! Let nou eens op! Het is al zo vaak uitgelegd in dit soort topics! Het is om te zorgen dat de "elite" kan doorgaan met het importeren van immigranten, zonder dat "bezorgde burgers" (ha ha ha) zich daartegen gaan verzetten. </s>
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:17:25 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220802132
quote:
„Was für dreckige Rassisten diese Leute aus Loosdrecht sind.“ :r

pi_220802141
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Stop maar met denken
Ook gezien je meerdere posts bij dit onderwerp
pi_220802186
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Jij bent er toch ook een voorstander van dat anderstaligen met alle middelen tot zwijgen moeten worden gebracht?
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:37:13 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220802242
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Omdat dit onzin is. Het protest tegen de komst van een lading ( mannelijke ) migranten heeft weinig tot niks met racisme te maken. En dan heb ik het over het overgrote deel van de mensen die bezwaar hebben tegen de komst van het azc. Maar jij wellicht alleen over de notoire relschoppers die nu ook een deuntje mee zijn gaan blazen ? Daar zal allicht wel raar volk tussen zitten. Die heb je tegenwoordig blijkbaar nodig om de aandacht van de politiek te trekken, anders blijven ze star de andere kant uitkijken.

Het begint wel vervelend te worden, zodra er problemen zijn tussen de zogenaamde blanken en de mensen met een donkerder huidskleur worden de blanken meteen als racist weggezet.
Het gaat hier om volkeren uit een ander werelddeel die zich hier binnendringen en daardoor problemen veroorzaken. Laat de racismekaart dus maar in je zak zitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:38:29 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220802251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Omdat dit onzin is. Het protest tegen de komst van een lading ( mannelijke ) migranten heeft weinig tot niks met racisme te maken. En dan heb ik het over het overgrote deel van de mensen die bezwaar hebben tegen de komst van het azc. Maar jij wellicht alleen over de notoire relschoppers die nu ook een deuntje mee zijn gaan blazen ? Daar zal allicht wel raar volk tussen zitten. Die heb je tegenwoordig blijkbaar nodig om de aandacht van de politiek te trekken, anders blijven ze star de andere kant uitkijken.

Het begint wel vervelend te worden, zodra er problemen zijn tussen de zogenaamde blanken en de mensen met een donkerder huidskleur worden de blanken meteen als racist weggezet.
Het gaat hier om volkeren uit een ander werelddeel die zich hier binnendringen en daardoor problemen veroorzaken. Laat de racismekaart dus maar in je zak zitten.
Je hebt het tegen een Fokker die Wilders al jarenlang het grootste gevaar van Nederland vindt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 15:57:11 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220802357
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef Momo het volgende:
Politie staat recht tegenover de bevolking!!@@! Wat moet de politie dan doen, deze hooligans vluchtelingen laten slaan/neersteken/doden? Gewoon de boel in de fik laten zetten?
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Je vriendjes staken de boel in de fik en wilden de brandweer verhinderen om te blussen. Dat was gewoon een poging tot moord of doodslag…
Ik mag hopen dat deze moordenaars uit Loosdrecht levenslang krijgen :r

En weet iemand hier toevallig wanneer de stile tocht voor die kwetsbare vluchtelingen gehouden wordt?

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 15-05-2026 16:04:49 ]
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:02:55 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220802386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je hebt het tegen een Fokker die Wilders al jarenlang het grootste gevaar van Nederland vindt.
LOL dat is mij bekend en ik neem deze user dan ook helemaal niet serieus hoor, ik gebruik hem gewoon om mijn mening nog maar eens vaker te kunnen posten. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220802436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Pardon mijn vriendjes ? Zullen we de zich slecht dragende azc bezoekers - en daar zijn er best wel wat van - dan maar tot jouw vriendjes uitroepen ? Fraai gezelschap van dieven en aanranders/verkrachters en zelfs incidenteel moordenaars verkeer je dan in. :P
Wat de betreft de zogenaamde poging tot moord en doodslag : onzin zelfs als het gebouw ook in de fik was gegaan dan was er uit ontsnappen echt prima gelukt hoor.
Creatief hoe je dit goed probeert te praten :).
pi_220802645
twitter


Louter jongemannen op gevechtsleeftijd. En dit wordt gegaslight als 'kwetsbare vluchtelingen' die 'hulp nodig hebben'.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:51:46 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220802733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Louter jongemannen op gevechtsleeftijd. En dit wordt gegaslight als 'kwetsbare vluchtelingen' die 'hulp nodig hebben'.
En wat denk je dat er zou gebeuren als je hier wél vrouwen tussen zou zien ? Die zouden er echt niet ongeschonden vanaf komen. Niet voor niks dat ze deze mannen apart in een azc zetten. Dat heeft niet alleen met de aantallen maar ook met andere problemen te maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 16:54:26 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220802773
Ik weet niet wie het was, maar deze user maakte wel een briljant punt. Als deze mannen gevlucht zijn voor geweld, waarom zou je dan je vrouw en kinderen alleen in dat geweld achterlaten als het daar zo gevaarlijk is?

Welke vader of partner zou dat doen?

It really doesn't make any sense.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 15-05-2026 16:59:55 ]
pi_220803524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:54 schreef Tengano het volgende:
Ik weet niet wie het was, maar deze user maakte wel een briljant punt. Als deze mannen gevlucht zijn voor geweld, waarom zou je dan je vrouw en kinderen alleen in dat geweld achterlaten als het daar zo gevaarlijk is?

Welke vader of partner zou dat doen?

It really doesn't make any sense.
Dat is een vraag van een heel laag niveau, van hetzelfde lage niveau als de vraag, waarom ga je niet als kluizenaar leven in een onvruchtbaar land, als je niet bestand bent tegen de gemotoriseerde chaos.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:51:35 #34
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220803564
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:54 schreef Tengano het volgende:
Ik weet niet wie het was, maar deze user maakte wel een briljant punt. Als deze mannen gevlucht zijn voor geweld, waarom zou je dan je vrouw en kinderen alleen in dat geweld achterlaten als het daar zo gevaarlijk is?

Welke vader of partner zou dat doen?

It really doesn't make any sense.
Gewoon 4 jaar later je vrouw en kinderen op hun gemak invliegen vanuit het "oorlogsgebied" :')

Vervolgens lekker je toegewezen huisje betrekken, uitkering vangen & toeslagen.

Lekker in je eigen conservatieve islam bubbeltje blijven, sporten, moskee bezoek, politieke partij. Kinderen naar de islamitische basisschool sturen. Eigen taal blijven spreken, nul noodzaak om te integreren of taal te leren. Af en toe op vakantie naar je oorspronkelijke "oorlogsgbied".

Langzamerhand steeds meer conservatieve religiebroeders de oversteek zien maken.

Zwitsers leven gevoel _O_
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:54:43 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220803581
:r
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:17 schreef Tengano het volgende:

[..]

:r :r :r :r :r :r
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220803591
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:54 schreef nixxx het volgende:
:r
[..]
:r :r :r :r :r :r
Diep triest inderdaad
Net zoals zijn hele repertoire aan posts
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:00:11 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220803597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Diep triest inderdaad
Net zoals zijn hele repertoire aan posts
New, het is die vrouw die me braakneigingen geeft
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220803636
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:00 schreef nixxx het volgende:

[..]
New, het is die vrouw die me braakneigingen geeft
Ja dat kan ook, ben ook geen lid van haar fanclub
pi_220803642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben 100 procent overtuigd dus moet 100 procent van Nederland dit ook vinden, anders klopt het niet!
Nou ja als ik het zeg met al mijn kennis, inzicht, contacten en levenservaring dan is het zo ja.
Vakman pur sang
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:08:16 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220803653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat de politie ze vooral uit elkaar wil houden omdat het hier geen Sparta, Port-au-Prince of Gaza is en het niet de bedoeling is dat mensen elkaar al dan niet in groepsverband naar de strot vliegen. Dat is hun taakstelling.
Laten we dan ophouden met de 3e wereld binnen te laten die met de verkeerde intenties hier komen.
pi_220803671
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 19:13:30 ]
pi_220803694
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.
Niet iedereen die protesteert. Echter het deel dat daarmee doorgaat als er vuur gestookt wordt en de brandweer tegen wordt gehouden….
pi_220803696
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Niet iedereen die protesteert. Echter het deel dat daarmee doorgaat als er vuur gestookt wordt en de brandweer tegen wordt gehouden….
Precies en dat zijn nu de voortrekkers dan die ''beweging''

Nou dan heb je het goed voor elkaar. :')
pi_220803705
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies en dat zijn nu de voortrekkers dan die ''beweging''

Nou dan heb je het goed voor elkaar. :')
En ook de voormannen en -vrouwen uit die beweging nemen er op geen enkele manier serieus afstand van. Dat is wat mij betreft wel een serieus probleem…
pi_220803706
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.
Protest tegen de beslissing (bijv plaatsing van een fabriek) van een gemeente vindt dan ook meestal plaats in het gemeentehuis bij raadsvergaderingen. Dit is puur relschopperij.
pi_220803717
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En ook de voormannen en -vrouwen uit die beweging nemen er op geen enkele manier serieus afstand van. Dat is wat mij betreft wel een serieus probleem…
Omdat ze het maar wat geweldig vinden. Dat maakt deze mensen zo gevaarlijk.

Het lijkt en is nu allemaal nog knullig, maar dat kan heel snel veranderen. Als nuancering - deze mensen zijn net zo representatief voor de gemiddelde Nederlander als een snelwegplakker van XR dat is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2026 19:19:53 ]
pi_220803720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Protest tegen de beslissing (bijv plaatsing van een fabriek) van een gemeente vindt dan ook meestal plaats in het gemeentehuis bij raadsvergaderingen. Dit is puur relschopperij.
Mooiste vond ik nog wel dat ze tot 8 uur de tijd hadden gekregen om daar te ''demonstreren'' om vervolgens lekker recalcitrant te blijven staan en de politie staan uitdagen.

Toen was het ineens ''kankerpolitie, het is maar een kind''
pi_220803780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 13:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
ok dan.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:29:32 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220803787
https://www.nhnieuws.nl/n(...)j-vanwege-eindexamen

quote:
Verdachte brandstichting Loosdrecht blijft vast, jongeren vrij vanwege eindexamen

De 28-jarige man uit Huizen die wordt verdacht van brandstichting tijdens de rellen in Loosdrecht op dinsdagavond, blijft in de cel. De rechter-commissaris van de rechtbank heeft vandaag bepaald dat zijn voorarrest met veertien dagen wordt verlengd.

Twee minderjarigen uit Kortenhoef en Amersfoort komen voorlopig op vrije voeten. Hun voorarrest is geschorst onder voorwaarden, liet een rechtbankwoordvoerder weten, omdat ze in hun eindexamenperiode zitten.

De Kortenhoever zat vast voor een poging tot zware mishandeling van een journalist en geweld tegen de politie. De Amersfoorter zou stenen en fakkels hebben gegooid tijdens de rellen rond een noodopvang voor asielzoekers.

In de afgelopen weken zijn in Loosdrecht ruim 25 aanhoudingen verricht, onder meer voor belediging, vernieling, brandstichting en openbaar geweld.
Wtf doe je bij rellen als je binnen hoort te zitten blokken?!
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:46:56 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220803944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je hebt het tegen een Fokker die Wilders al jarenlang het grootste gevaar van Nederland vindt.
En daarin tijdens het vorige kabinet bevestigd is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:48:55 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220803959
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En daarin tijdens het vorige kabinet bevestigd is.
We zijn inderdaad nog aan het bijkomen. Uiteindelijk viel het toch best mee. Ik heb geen gedeporteerde mensen gezien. Of kampen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:53:06 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220804002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]
We zijn inderdaad nog aan het bijkomen. Uiteindelijk viel het toch best mee. Ik heb geen gedeporteerde mensen gezien. Of kampen.
Niet bij gebrek aan pogingen, anders.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 15 mei 2026 @ 19:53:58 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220804015
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Niet bij gebrek aan pogingen, anders.
Die geef ik je.

Maar uiteindelijk ís Geertje een papieren tijger.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:34:49 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220804461
De Limburger
quote:
Maastricht/Heerlen/VenloHevige rellen bij azc-protesten. Demonstraties met de leus ‘Stuur ze terug’, ook zaterdag in Maastricht. Tegenstanders van het asielbeleid spreken over ‘massa-immigratie’ en schuwen geweld niet. Waar gaat dat heen? Oud-asielminister Gerd Leers: „Ik snap de zorgen van mensen. Maar deze confrontatiedrift is volstrekt doorgeslagen.”
Nee, toen Gerd Leers asielminister was (2010-2012) schuwde hij stevige maatregelen niet. Hij sloeg een beduidend hardere toon aan dan zijn voorgangers en koerste in een uiterst complex en gevoelig dossier aan op inperking van de asielstroom. Maar zelfs hij, de strenge bewindsman van weleer, schrikt hevig van de onrust die nu door het hele land giert in het asielzoekersdebat.

De beelden van de rellen en de joelende brandstichters bij de noodopvang in Loosdrecht, in de gemeente van de Limburgse burgemeester Mark Verheijen, vervullen Leers van afschuw. „Ik zie een confrontatiedrift die volstrekt doorgeslagen is. Onacceptabel. En het heeft ook nog resultaat, want opvanglocaties worden uitgesteld of aangepast. Dat vergroot alleen maar de weerstand, want mensen denken: zie je wel, het helpt. Te gek voor woorden.”

Rondgepompt
Niettemin lijkt de geest uit de fles. Deze zaterdag worden in negen steden, waaronder Maastricht, nieuwe anti-asielprotesten gehouden. De organisator is Nationaal Protest, een beweging met rechts-extremistische kenmerken. Het motto is nietsverhullend: ‘Stuur ze terug’. Doelend op asielzoekers en vluchtelingen. Nationaal Protest beweert dat ons land kraakt onder ‘massa-immigratie’. Een term die ook veelvuldig via sociale media wordt rondgepompt door politici die zich tegen het asielbeleid keren, zoals Geert Wilders. De impact daarvan mag zeker niet onderschat worden. Zo telt alleen Facebook in Nederland al bijna tien miljoen gebruikers, meer dan de helft van de bevolking.

Bovendien is het aantal asielaanvragen gedaald, volgens cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). In 2025 vroegen 24.000 mensen voor de eerste keer asiel aan, 8000 minder dan in 2024 en 14.000 minder dan in 2023. Wél steeg het aantal nareizigers: in 2025 waren dat er 16.500, 4600 meer dan het jaar ervoor.

Ook Gerd Leers kreeg in zijn tijd als asielminister te maken met kritiek, protesten en heftige debatten. Maar de schaal waarop het migratiedossier nu de maatschappij in de greep heeft is ongekend, meent hij. „Ik snap heel goed dat je boos bent als je zoon of dochter tien jaar op een woning moet wachten. En een statushouder wél een huis krijgt. Er moet een helder, duidelijk asielbeleid komen. Maar alles wordt nu op de emotie gegooid. Mensen krijgen verkeerde informatie. Horen opruiende taal van politici. En zo verspillen we ontzettend veel kostbare tijd. De focus moet juist zijn: hoe lossen we dit probleem op?”
Ja idd meneer Leers hoe lossen we dit op ?

We lossen het niet op door het te blijven bagatelliseren. En nog veel meer acz 's door het land te willen verspreiden waardoor nog meer burgers met het probleem dat politici niet willen aanpakken worden opgescheept.
Dat briljante idee heeft alleen maar voor nog meer weerzin en onrust gezorgd. Ieder dorp en elke stad een azc. :Y)
Ik zelf denk dat de geest echt uit de fles komt door dat afdwingen van verspreiding. Het is nu voor veel te veel mensen niet meer de ver van hun bed show. Echt briljant hoor ! Welke sufferd heeft het eigenlijk bedacht ? :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220804493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:34 schreef deedeetee het volgende:
De Limburger
[..]
Ja idd meneer Leers hoe lossen we dit op ?

We lossen het niet op door het te blijven bagatelliseren. En nog veel meer acz 's door het land te willen verspreiden waardoor nog meer burgers met het probleem dat politici niet willen aanpakken worden opgescheept.
Dat briljante idee heeft alleen maar voor nog meer weerzin en onrust gezorgd. Ieder dorp en elke stad een azc. :Y)
Ik zelf denk dat de geest echt uit de fles komt door dat afdwingen van verspreiding. Het is nu voor veel te veel mensen niet meer de ver van hun bed show. Echt briljant hoor ! Welke sufferd heeft het eigenlijk bedacht ? :D
8)7

Woon jij in een AZC vrije gemeente?
pi_220804553


Toepasselijk plaatje _O-
pi_220804562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.

Hij zal moeten begrijpen dat deze manier van redeneren mogelijk wel in extreemrechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het Israëlische zionistische geïnstitutionaliseerde geweld jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.

Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pegos op 15-05-2026 20:49:15 ]
pi_220804593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:

[..]
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.

Hij zal moeten begrijpen dat deze menaier van redeneren mogelijk wel in extraam-rechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het geïnstitutionaliseerde zionistische en Israëlische geweld jegens de rechtmatig in Palestine wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.

Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
Ik begrijp je post. Punt is dat Palestina (althans het bezette gebied Gaza en de Westbank) nooit erkend is als zelfstandig land door Israel en niet alleen maar door Israel, internationaal door heel veel landen niet.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:49:39 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_220804609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
ok dan.
Jij bent af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220804616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik begrijp je post. Punt is dat Palestina (althans het bezette gebied Gaza en de Westbank) nooit erkend is als zelfstandig land door Israel en niet alleen maar door Israel, internationaal door heel veel landen niet.
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land dat door de zionistische beweging van Europese Joden is afgenomen.
pi_220804624
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij bent af.
Ik doe niet aan jij-bakken.. :6
pi_220804631
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:

[..]
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land.
Nee, dat was een gekoloniseerd stuk grond.
pi_220804642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, dat was een gekoloniseerd stuk grond.
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Daarvoor maakte het onderdeel ,uit van het Ottomaanse rijk, maar had wel een aparte status, zoals veel andere landen in het Midden-Oosten en Noord Afrika.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:53:12 #64
117098 Hathor
Effe niet
pi_220804643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik doe niet aan jij-bakken.. :6
Je bent nog steeds af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220804648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:

[..]
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
En voor die tijd ook geregeerd door andere mogendheden zoals de Turken o.a.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:54:52 #66
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220804654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:

[..]
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Ja dus gekoloniseerd door de Britten. Net als Transjordanië etc.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220804660
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:54 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Ja dus gekoloniseerd door de Britten. Net als Transjordanië etc.
Nee het was geen Britse kolonie.
pi_220804667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:55 schreef Pegos het volgende:

[..]
Nee het was geen Britse kolonie.
Ja onder mandaat dan. Maar als zelfstandig land moet je wel erg ver terug in de geschiedenis.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 20:57:13 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220804671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
8)7

Woon jij in een AZC vrije gemeente?
Dorp hier vlakbij zit een azc er zitten daar zo'n 250 mensen waaronder gelukkig ook vrouwen en kinderen.

Als het aan mij ligt komt er hier geen acz meer en al helemaal niet met alleenstaande mannen want daar hebben we slechte ervaringen mee gehad in t verleden. Maar het ziet er naar uit dat wij volgend jaar toch gedwongen worden zo'n 400 asielmigranten te gaan herbergen. Men weet alleen nog niet waar.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 15-05-2026 21:22:27 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220804681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dorp hier vlakbij zit een azc er zitten daar zo'n 250 mensen waaronder gelukkig ook vrouwen en kinderen.

Als het aan mij ligt komt er hier geen acz meer en al helemaal niet met alleenstaande mannen want hebben we slechte ervaringen mee gehad in t verleden. Maar het ziet er naar uit dat wij volgend jaar toch gedwongen worden zo'n 400 asielmigranten te gaan herbergen. Men weet alleen nog niet waar.
Oh ok, die 250 waren dan kennelijk nog te weinig voor jouw gemeente. Hier zelfs protesten in mijn gemeente dat de gemeente meer opvangt dan voor de spreidingswet hoeft. Zonder overlast al jarenlang.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:02:02 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220804699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen. :?

Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.

Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.

Hij zal moeten begrijpen dat deze manier van redeneren mogelijk wel in extreemrechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het Israëlische zionistische geïnstitutionaliseerde geweld jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.

Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land dat door de zionistische beweging van Europese Joden is afgenomen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Daarvoor maakte het onderdeel ,uit van het Ottomaanse rijk, maar had wel een aparte status, zoals veel andere landen in het Midden-Oosten en Noord Afrika.
Weet je zeker dat je in het goeie topic zit? Dit gaat over Loosdrecht :7
pi_220804717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]
Weet je zeker dat je in het goeie topic zit? Dit gaat over Loosdrecht :7
Nou, het is niet off-topic, de afkeer richt zich met name op die jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers uit bepaalde contreien (om even met HR te spreken.. :D ).
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:32:39 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220804875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, het is niet off-topic, de afkeer richt zich met name op die jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers uit bepaalde contreien (om even met HR te spreken.. :D ).
Als je het zo zegt klinkt het ineens heel schattig O+

Blijkbaar heb jij er een heel ander beeld bij.
pi_220804884
Ah, burgemeester biedt zijn excuses aan m.b.t. snelheid van het besluit en de gebrekkige communicatie.

Alles uit de lucht, topic kan op slot.
pi_220804894
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als je het zo zegt klinkt het ineens heel schattig O+

Blijkbaar heb jij er een heel ander beeld bij.
Kan ook kutventjes zeggen, maar geloof nog wel dat ze dat niet allemaal zijn. Er zal maar een goedbedoeld jochie tussen zitten die met het spaargeld van zijn familie op pad is gestuurd naar het rijke westen om eens wat centen te gaan verdienen voor de achterblijvers.
pi_220805043
dit krijg je dan :

COA vecht dwangsom gemeente Epe aan

EPE - Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft een bezwaar ingediend tegen de dwangsom van 63.480 euro per dag die zij aan de gemeente Epe moet betalen. Het COA slaagde er niet in de noodopvang in het Fletcher Hotel in Epe op tijd te sluiten, waarop de gemeente besloot om op deze manier druk uit te oefenen.
De rechter gaat zich buigen over het bezwaar dat het COA heeft ingediend. Het COA heeft gevraagd de dwangsom ondertussen op te schorten, totdat de rechter een besluit heeft genomen. Hoe lang dit duurt, is nog onduidelijk.
21 dagen
De noodopvang had op 20 maart moeten sluiten. De gemeente kondigde aan dat het COA vanaf 22 april 63.480 euro per dag moest betalen zolang er nog asielzoekers in het hotel verbleven. Het is inmiddels 21 dagen geleden dat de dwangsom in ging. Daarmee staat de dwangsom op ruim 1,3 miljoen euro. Dat bedrag kan nog oplopen tot ruim 11,4 miljoen euro.
Miljoenen aan boetes
Epe is niet de enige gemeente waaraan het COA dwangsommen moet betalen. In Hardenberg (Overijssel) loopt de rekening voor een opvanglocatie die langer openblijft dan afgesproken. In Westerwolde (Groningen) moest het COA de afgelopen jaren al 6,5 miljoen euro betalen vanwege de overvolle opvang in Ter Apel.

https://www.gld.nl/nieuws(...)som-gemeente-epe-aan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220805063
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 22:02:17 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220805074
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kan ook kutventjes zeggen, maar geloof nog wel dat ze dat niet allemaal zijn. Er zal maar een goedbedoeld jochie tussen zitten die met het spaargeld van zijn familie op pad is gestuurd naar het rijke westen om eens wat centen te gaan verdienen voor de achterblijvers.
En die komen dan terecht tussen de niet zo goed bedoelende jochies op jonge, beïnvloedbare leeftijd. En iedereen die Flodder heeft gezien (of in een gemiddelde Nederlandse wijk woont) weet dat je maar een paar rotte appels nodig hebt om de hele groepschemie te verneuken. Zo'n joch heeft weinig kans om ook maar iets constructiefs voor elkaar te krijgen.

Tel daarbij op dat er onvoldoende toezicht is, de handhaving grotendeels weg is bezuinigd en we ons er blijkbaar met zijn allen bij hebben neergelegd dat kutpubertjes de baas zijn op straat en dan heb je een recept voor ellende met al die jochies op een kluitje.

Dus tegen de tijd dat jij als argeloze burger dat jochie tegenkomt is jouw eerste indruk op grond van zijn gedrag en uitstraling niet meer van "ach gos, geef hem een krantenwijk" maar "zorg dat dit weggaat".
pi_220805081
quote:
Burgemeester Wijdemeren biedt inwoners Loosdrecht excuses aan
Burgemeester Mark Verheijen van Wijdemeren biedt de inwoners van Loosdrecht excuses aan dat hij hen heeft ‘overvallen’ met het besluit om een asielnoodopvang in te richten in het gemeentehuis.

In een videoboodschap op Instagram en de website van de gemeente zegt hij: ‘Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis. Over de snelheid van dat besluit en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen, en dat had anders gekund en anders gemoeten. Ik bied u daar namens het gemeentebestuur excuses voor aan.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)xcuses-aan~a9c1e6e8/
Burgemeester gaat door het stof ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220805148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Burgemeester gaat door het stof ^O^
En terecht, daar had veel eerder over gecommuniceerd moeten worden met de inwoners. Normaal gesproken gaat zo'n besluit over maanden vergaderingen.
pi_220805223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Burgemeester gaat door het stof ^O^
Maar wel pas na een poos aan voorspelbaar toenemende onrust, nadat de ruime woonomgeving van de bewoners noodgedwongen voor langere tijd is verpest door het uitroepen tot een risicogebied inclusief toegangscontroles, random fouilleren en zowat dagelijks vreemde snuiters die lawaaiige protesten komen houden. Nadat hij Koningsdag weliswaar in de gemeente kwam vertegenwoordigen, maar wel in een dorp zo ver mogelijk van Loosdrecht, omringd door beveiligers en bevestigd in zijn gelijk door een zorgvuldig geselecteerd gezelschap.

Als je als burgemeester niet kunt of wilt inzien dat de samenleving op hoogspanning staat (of je dat nou terecht vindt of niet) en je bewoners in die context voor een zowat direct voldongen feit plaatst (hoi, over een paar dagen vangen we hier ruim honderd alleenstaande mannen op), en dan overvallen wordt door een heel extreme en iets minder extreme maar niettemin toch wel negatieve reacties daarop, lijk je maar weinig voelsprieten voor de maatschappelijke sfeer te hebben.
pi_220805227
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 22:44:53 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220805331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En terecht, daar had veel eerder over gecommuniceerd moeten worden met de inwoners. Normaal gesproken gaat zo'n besluit over maanden vergaderingen.
Nee, dat zou zo moeten zijn, maar de bewoners van Loosdrecht zijn echt niet de eerste die op deze wijze overvallen zijn door hun gemeente.

De gemeenten op hun beurt krijgen ook dingen opgelegd waar veel meer communicatie en voorbereiding bij betrokken horen te zijn.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 22:48:53 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220805355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:26 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
twitter


"Een woedende groep"

Neen, voorbereide en met vuurwerk bewapende beroepsdemonstranten. De woedende en bezorgde burgers zijn net als in Loosdrecht na een paar dagen de marge in gedreven en zitten thuis kniezend te hopen dat dit gerel in elk geval effect gaat hebben op het aantal asielzoekers dat geplaatst gaat worden zodat het toch nog één voor hen positief resultaat gaat hebben.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:00:32 #85
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220805409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:26 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
Kan nog leuk worden. Niet als in grappig overigens, maar deze ongeregeldheden, menigten die zich verzetten tegen het huidige beleid zijn nog maar net begonnen. En meestal is het zo dat flinke ongeregeldheden ook verband houden met het weer en de temperatuur. Hoe warmer het is, hoe makkelijker geweld oplaait. Mensen zijn met warm weer eerder geneigd om te rellen en tot geweld over te gaan.

En aangezien we nog voor de zomer zitten, zou het zomaar kunnen dat ons nog het eea te wachten staat.

En even voor de mensen als @Cupfighter deze post is niet sensationeel, extreemrechts of racistisch bedoeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220805613
Burgemeester Verheijen biedt inwoners van Loosdrecht excuses aan: ’Het had anders gemoeten’
LOOSDRECHT - In een filmpje op Facebook richt burgemeester Mark Verheijen van de gemeente Wijdemeren zich vrijdagavond tot de inwoners van Loosdrecht. Hij biedt namens het gemeentebestuur zijn excuses aan.

’Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis’, zo begint Verheijen zijn statement. ’Over de snelheid van dat besluit, en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen. Dat had anders gekund en anders gemoeten. En ik bied u daar, namens het gemeentebestuur, excuses voor aan.’

Hij legt vervolgens uit dat de noodopvang inmiddels is gestart, en zal doorgaan. ’We gaan dat op een veilige, leefbare wijze doen. Daarnaast wil ik ook benadrukken dat deze opvang maximaal tot 1 november dit jaar zal duren. Daarna zijn er ook andere plannen voor het pand, dus het zal in de toekomst niet worden ingezet als asiellocatie.’

Burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls en burgemeester Marcel Thijsen
Volgens Verheijen zijn er de afgelopen tijd vele gesprekken gevoerd. Hij belooft dit in de toekomst te blijven doen. Alles om ervoor te zorgen dat ’Loosdrecht een veilige leefbare plek blijft, en dat we met z’n allen een succes maken van deze opvang.’

https://www.telegraaf.nl/(...)oeten/151741313.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:19:13 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220805719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
Burgemeester Verheijen biedt inwoners van Loosdrecht excuses aan: ’Het had anders gemoeten’
LOOSDRECHT - In een filmpje op Facebook richt burgemeester Mark Verheijen van de gemeente Wijdemeren zich vrijdagavond tot de inwoners van Loosdrecht. Hij biedt namens het gemeentebestuur zijn excuses aan.

’Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis’, zo begint Verheijen zijn statement. ’Over de snelheid van dat besluit, en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen. Dat had anders gekund en anders gemoeten. En ik bied u daar, namens het gemeentebestuur, excuses voor aan.’

Hij legt vervolgens uit dat de noodopvang inmiddels is gestart, en zal doorgaan. ’We gaan dat op een veilige, leefbare wijze doen. Daarnaast wil ik ook benadrukken dat deze opvang maximaal tot 1 november dit jaar zal duren. Daarna zijn er ook andere plannen voor het pand, dus het zal in de toekomst niet worden ingezet als asiellocatie.’

Burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls en burgemeester Marcel Thijsen
Volgens Verheijen zijn er de afgelopen tijd vele gesprekken gevoerd. Hij belooft dit in de toekomst te blijven doen. Alles om ervoor te zorgen dat ’Loosdrecht een veilige leefbare plek blijft, en dat we met z’n allen een succes maken van deze opvang.’

https://www.telegraaf.nl/(...)oeten/151741313.html
Wij geloven deze burgemeester direct :+

#zeerBetrouwbaar
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:32:52 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220805770
twitter

Ondertussen in Curaçao

  zaterdag 16 mei 2026 @ 00:55:05 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220805941
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.
Yep, je durft zaken (bijna) niet meer ter discussie te stellen omdat je anders direct wordt weggezet als racist of xenofoob. Veel protesten zijn imo niet tegen de mensen zelf gericht maar ageren vooral tegen het gevoerde wanbeleid. De politiek vermaakt dat vervolgens tot racisme.

In mijn omgeving hebben we hetzelfde met maar dan met relatief welvarende immigranten en bijbehorende import die op hun wijze; de leefstructuur veranderen. Het is ook (wederzijds) complex om werkelijk contact te maken (of te houden) wanneer tegenovergestelde overtuigingen/ervaringen zijn. Een beetje het Bjlmer effect en je buren gewoon hun afval over het balkon flikkeren.

Wij (ik) dan al gauw bepaalde onderwerpen (of controntaties) ga vermijden om die op te werpen. Dit laatste geldt deels ook voor begrip voor iemands afwijkende situatie en wij als bewoners niet zijn ingesteld om daarvoor op te gaan draaien.
Eén of twee andersoortigen gaat meestal prima maar wanneer dat aandeel 20-30% of meer wordt, gaan dingen simpelweg schuren. Uit ervaring inmiddels ook wel geleerd om je vooral niet bezig te houden met geimporteerde trauma's en direct duidelijk te maken hoe dingen 'hier' werken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 16 mei 2026 @ 01:14:56 #90
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220805958
Debieltjes eruit, asielzoekers erin. Prima oplossing. Enkel jammer voor de vuurwerkbranche.
Antifa
pi_220805968
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:

[..]
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.

Hij zal moeten begrijpen dat deze manier van redeneren mogelijk wel in extreemrechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het Israëlische zionistische geïnstitutionaliseerde geweld jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.

Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
Alleen omdat hij joods is?
Vakman pur sang
pi_220807367
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220813733
'Bezorgde inwoners Loosdrecht dupe van rondreizend reltuig'
Volgens Kamran Ullah mag het tuig wat voor veel onrust zorgt in Loosdrecht veel harder aangepakt worden. Bovendien zorgen zij ervoor dat de zorgen van ’normale’ bewoners naar de achtergrond gedrukt worden. De hoofdredacteur van De Telegraaf wijst in een nieuwe aflevering van De Krant van Kamran ook naar Den Haag, daar kan volgens hem de oplossing liggen om de onrust die er nu heerst te temperen.

video
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220814041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
Burgemeester Verheijen biedt inwoners van Loosdrecht excuses aan: ’Het had anders gemoeten’
LOOSDRECHT - In een filmpje op Facebook richt burgemeester Mark Verheijen van de gemeente Wijdemeren zich vrijdagavond tot de inwoners van Loosdrecht. Hij biedt namens het gemeentebestuur zijn excuses aan.

’Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis’, zo begint Verheijen zijn statement. ’Over de snelheid van dat besluit, en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen. Dat had anders gekund en anders gemoeten. En ik bied u daar, namens het gemeentebestuur, excuses voor aan.’

Hij legt vervolgens uit dat de noodopvang inmiddels is gestart, en zal doorgaan. ’We gaan dat op een veilige, leefbare wijze doen. Daarnaast wil ik ook benadrukken dat deze opvang maximaal tot 1 november dit jaar zal duren. Daarna zijn er ook andere plannen voor het pand, dus het zal in de toekomst niet worden ingezet als asiellocatie.’

Burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls en burgemeester Marcel Thijsen
Volgens Verheijen zijn er de afgelopen tijd vele gesprekken gevoerd. Hij belooft dit in de toekomst te blijven doen. Alles om ervoor te zorgen dat ’Loosdrecht een veilige leefbare plek blijft, en dat we met z’n allen een succes maken van deze opvang.’

https://www.telegraaf.nl/(...)oeten/151741313.html
Nood-opvang vraagt om nood-terreur :')
pi_220814998
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Burgemeester gaat door het stof ^O^
Ja sorrry sorry mijn excuses, maar ze komen er lekker toch. :6

quote:
Verheijen zegt dat de noodopvang gewoon zal doorgaan.
pi_220815265
twitter


Ter Apel is alweer vol. Lekker gewerkt Jetten.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 22:12:44 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220815331
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ter Apel is alweer vol. Lekker gewerkt Jetten.
meer spreiden! meer spreiden!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 22:17:29 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220815457
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:58 schreef StaceySinger het volgende:
dit krijg je dan :

COA vecht dwangsom gemeente Epe aan

EPE - Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft een bezwaar ingediend tegen de dwangsom van 63.480 euro per dag die zij aan de gemeente Epe moet betalen. Het COA slaagde er niet in de noodopvang in het Fletcher Hotel in Epe op tijd te sluiten, waarop de gemeente besloot om op deze manier druk uit te oefenen.
De rechter gaat zich buigen over het bezwaar dat het COA heeft ingediend. Het COA heeft gevraagd de dwangsom ondertussen op te schorten, totdat de rechter een besluit heeft genomen. Hoe lang dit duurt, is nog onduidelijk.
21 dagen
De noodopvang had op 20 maart moeten sluiten. De gemeente kondigde aan dat het COA vanaf 22 april 63.480 euro per dag moest betalen zolang er nog asielzoekers in het hotel verbleven. Het is inmiddels 21 dagen geleden dat de dwangsom in ging. Daarmee staat de dwangsom op ruim 1,3 miljoen euro. Dat bedrag kan nog oplopen tot ruim 11,4 miljoen euro.
Miljoenen aan boetes
Epe is niet de enige gemeente waaraan het COA dwangsommen moet betalen. In Hardenberg (Overijssel) loopt de rekening voor een opvanglocatie die langer openblijft dan afgesproken. In Westerwolde (Groningen) moest het COA de afgelopen jaren al 6,5 miljoen euro betalen vanwege de overvolle opvang in Ter Apel.

https://www.gld.nl/nieuws(...)som-gemeente-epe-aan
Dwangsommen doen niks, burgemeester moet de politie naar binnen sturen om iedereen eruit te halen en in een bus naar een COA kantoor te zetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220820707
Het totale bedrag dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) aan dwangsommen moet overmaken aan gemeenten voor problemen bij zijn locaties, is tijdens het weekeinde opgelopen tot boven de 10 miljoen euro. Het grootste deel daarvan ging naar de gemeente Westerwolde in Groningen. Daarin ligt het aanmeldcentrum van Ter Apel.

Limieten overschreden
In het aanmeldcentrum mogen maximaal 2000 mensen verblijven. In 2024 moest het COA al 1,5 miljoen euro betalen, omdat de limiet werd overschreden. Tussen afgelopen september en maart kwam daar nog eens 5 miljoen euro bij. De dwangsommen hebben niet geholpen; in Ter Apel zitten steevast meer dan 2000 asielzoekers, op een enkele dag na.


In het Overijsselse Hardenberg is een asielzoekerscentrum nog altijd in gebruik, ook al zijn de overeenkomst en de vergunning daarvoor begin maart verlopen. Van de oorspronkelijke zevenhonderd asielzoekers zitten iets minder dan tweehonderd nog in de opvang. Het COA moet daarom een dwangsom van 55.000 euro betalen voor elke dag dat het azc nog open is. De teller staat inmiddels op zo'n 2,6 miljoen euro. Het maximale bedrag van zo'n 4,95 miljoen euro kan op 22 juni worden bereikt.

Niet dicht
Een hotel in het Gelderse Epe wordt nog altijd gebruikt als noodopvang voor asielzoekers. Ook de vergunning en de overeenkomst daarvoor liepen in maart af. Op dat moment verbleven er nog ruim tweehonderd asielzoekers, en dat is volgens een COA-woordvoerder nu nog altijd het geval. Dat kost het COA 63.480 euro per dag. Inmiddels is het orgaan bijna 1,3 miljoen euro kwijt. De teller stopt bij 11,4 miljoen euro. Dat bedrag wordt bereikt als er in oktober nog steeds asielzoekers in het hotel zitten.

Het COA zegt dat de locaties in Hardenberg en Epe niet dicht kunnen, omdat er niet genoeg plekken zijn om de asielzoekers naartoe te brengen.

bron
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220821730
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:09 schreef StaceySinger het volgende:
Het totale bedrag dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) aan dwangsommen moet overmaken aan gemeenten voor problemen bij zijn locaties, is tijdens het weekeinde opgelopen tot boven de 10 miljoen euro.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron
hier is een mooie uitleg over verschillen in procedures voor Oekraïense vluchtelingen en regulier asielzoekers https://www.sliedrecht.nl(...)/Veelgestelde_vragen

En nog meer uitleg over andere vergoedingen aan gemeenten en vasteigenaren https://www.coa.nl/nl/financiele-regelingen-voor-gemeenten
  zondag 17 mei 2026 @ 11:32:54 #101
168982 probeer
))<>((
pi_220821839
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 17-05-2026 11:33:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 17 mei 2026 @ 12:33:02 #102
507368 RotatoR
pi_220822640
twitter

Zelfs een persfotograaf krijgt tikken.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:46:52 #103
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220822869
Er bleek gisteren? in Utrecht blijkbaar een mars te zijn tegen deo COA's en massa-immigratie.

Hier op 2:54 een verontrustend stukje openheid en inside information van iemand die in zo'n COA gewerkt heeft.

Het blijkt dat er naast een riant salaris ook een zwijgcausule in je contract wordt opgenomen en dat het niet de bedoeling is dat mensen uit de school klappen.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 22% gewijzigd door Tengano op 17-05-2026 12:57:56 ]
  zondag 17 mei 2026 @ 12:46:56 #104
504712 Pegos
pi_220822874
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
Dus zal er op de één of andere manier voor deugdelijke opvang gezorgd moeten worden.
De regering heeft samen met de volksvertegenwoordiging besloten om dat via een wet te regelen en die wet heet de spreidingswet. Alle gemeenten in ons land nemen een deel van de verantwoordelijkheid op zich om daaraan mee te werken, of de plaatselijke bevolking dat nu leuk vind of niet.
Natuurlijk was het veel beter als er niet zoveel asielzoekers in ons land terecht zouden komen, waardoor dit nodig is.
Tot op heden zijn er nog te weinig middelen om dat tegen te houden.
De EU heeft nu wel diverse regels in werking gesteld waardoor de toestroom aanzienlijk beperkt zal worden. Als deze regels in alle landen geïmplementeerd worden zijn we hoogstwaarschijnlijk van de grote toestroom af.

Het beste kan het huidig bestaande vluchtelingenverdrag, dat vlak na de 2e wereldoorlog via de VN is opgesteld op de schop genomen worden om vluchtelingen in de eigen regio op te nemen, zodat we deze grote migratiestromen vanuit Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Zuid- en Midden Amerika niet allemaal naar Europa of Noord Amerika krijgen.
In Europa moeten we dan wel de Europese vluchtelingen opvangen, maar dat hebben we al decennia zo gedaan.
En daar is over het algemeen ook nauwelijks weerstand tegen.

Het voortdurende protest in Loosdrecht is gewoonweg absurd.
Natuurlijk mag je demonstreren en ook protesteren als je dat tenminste op een fatsoenlijke manier doet, maar dat hoeft niet avond aan avond aan avond.
Het is bekend dat een overduidelijke groep ertegen is om die asielzoekers, (overigens tijdelijk) op te vangen. Maar dat zal de zaak niet veranderen.
In mijn idee zal de burgemeester een eind aan deze demonstraties moeten maken.
Het is nu wel genoeg geweest.
  zondag 17 mei 2026 @ 14:54:58 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220824332
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
....
Alle gemeenten in ons land nemen een deel van de verantwoordelijkheid op zich om daaraan mee te werken, of de plaatselijke bevolking dat nu leuk vind of niet.
....
Het voortdurende protest in Loosdrecht is gewoonweg absurd.
Natuurlijk mag je demonstreren en ook protesteren als je dat tenminste op een fatsoenlijke manier doet, maar dat hoeft niet avond aan avond aan avond.
...
Een paar dingen geprobeerd er uit te lichten waar het wmb pijn doet met tldr; hoe dan wel een elders genomen (eenzijdige) beslissing te veranderen ?
//--//
De "we" is niet ik/wi/mij maar een overheid die dat verordonneert waar ik/mij/wij/ons niet langer in herkennen.
De vraag die ik mij stel, hoe moet (en kun) je als betrokken burgers - hier in Loosdrecht - dan wel datgene te voorkomen dat de ander jouw/mij/ons wil opleggen ?
Wanneer gaat het slikken, over in stikken omdat je keel op straffe van afhakken en het label "racist" wordt dichtgeknepen ?

Het doel is van demonstreren/protesten is wmb niet om je ongenoegen even te kunnen luchten en het daarmee als "shockdoctrine" dan toch gaat gebeuren maar zorgen dat die ander zijn vals ingezette plannen zal herzien.

Dat die overheid dan toch mensen willens/wetens plaatst in een van tevoren bekende spanningsituatie, is je reinste provocatie. Dat diezelfde overheid dat zichzelf heeft veroorzaakt maakt niet dat het daarmee mijn probleem is/wordt. De groep die dat voorstaat/vindt, zoekt/lost het dan (zelf) maar op in de eigen achtertuin op zolder.

Ik heb in de kern niets tegen de ander van welke origine dan ook maar wel dat ik (in) mijn leefomgeving wil ik/wij die graag continueren zoals die hier door bewoners is ontwikkeld, ontstaan en was voorgesteld. Daar past best dan soms een afwijkende zonderling in, die cout-que-coute tot de orde van leven zal worden gehouden.

Ik vind het al onacceptabel dat verderop in een straat een normale gezinswoning wordt verkamerd zodat er 5 brallende studenten de tijd van hun leven krijgen, waar vervolgens elk jaar - voorspelbaar - een nieuwe lichting hun specifieke taferelen gaan tentoonspreiden. Laat staan dat je in je wijk/omgeving 70 "vluchtelingen" krijgt toebedeeld omdat iemand in Den Haag dat een goed gespreid idee vond/vindt. Kortom de lucht die er ooit was in welwillendheid, is inmiddels wel op en dan moet je niet raar opkijken dat er agressie ontstaat (tegen dat beleid).

Bijkomende achtergrond is, dat die tijdelijk opgevangen asielzoekers (of ook arbeidsmigranten) niet als vastrentende personen onderdeel zijn (of worden) van een woonomgeving.
Je weet van te voeren dat een persoon/groep over een een (paar) jaar weer wordt ingewisseld voor een volgende lading gedoe en je dan opnieuw kunt beginnen met contact maken.
Onze woonwijk is geen vakantiepark of verblijfsinstelling. Daar dan in de omgang met anderen persoonlijk op investeren is leuk als scorend tijdsverdrijf maar verder compleet zonde van -en voor je goede intenties.

In ons huis geldt de regel, vol is vol en als we geen plek meer (willen) hebben/bieden, het mij/ons dan spijt dat we de persoon de deur wijzen en dat niet mijn probleem is omdat een overheid vindt dat dit het wel is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 15:07:16 #106
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220824452
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.

Dus jouw gedachte dat we er mee zitten en ze onderdak moeten geven zal zich dan ook blijven herhalen.

Het is een keer genoeg, toch?
  zondag 17 mei 2026 @ 15:31:37 #107
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220824745
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:07 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.

Dus jouw gedachte dat we er mee zitten en ze onderdak moeten geven zal zich dan ook blijven herhalen.

Het is een keer genoeg, toch?
En dit is natuurlijk onzin. De instroom is niet onbeperkt en zeker op korte termijn vrij goed te voorspellen. Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn, dan is dus ook prima te bepalen hoeveel opvang er gerealiseerd moet worden.
En omdat het om relatief beperkte aantallen per gemeente gaat (pakweg 60 plekken per 10.000 inwoners), is dat ook met beperkte impact te realiseren.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:40:27 #108
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220824822
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef KareldeStoute het volgende:

Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn
Dat is het niet.

We zitten nog altijd op een instroom van 1000 per week. Totaal onnodig.

Uitstroom horen we niets over. Ondertussen zit Ter Apel nog steeds vol en zien we het aantal azc's groeien.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:02:31 #109
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825092
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat is het niet.

We zitten nog altijd op een instroom van 1000 per week. Totaal onnodig.

Uitstroom horen we niets over. Ondertussen zit Ter Apel nog steeds vol en zien we het aantal azc's groeien.
Dat laatste zien we niet echt.

  zondag 17 mei 2026 @ 16:10:03 #110
470039 Firuze60
pi_220825177
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Dat is ook het mantra voortdurend. Er wordt gedacht dat er door de spreidingswet alleen maar meer asielzoekers bijkomen.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:16:12 #111
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220825249
twitter
Wat een sukkel
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 17 mei 2026 @ 16:18:05 #112
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220825270
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.

Net boven die grafiek staat overigens het volgende:

Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:26:58 #113
509298 beefkeek
pi_220825417
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.

Net boven die grafiek staat overigens het volgende:

Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:28:30 #114
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825453
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.

Net boven die grafiek staat overigens het volgende:

Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terug :'). Je stelling klopte dus gewoon niet.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:29:09 #115
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825462
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.
Klopt, ze zijn gewoon een (regelmatig falend) uitvoeringsorgaan.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:30:14 #116
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825477
quote:
81s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:16 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Wat een sukkel
Je ziet die antisemitische complottheorie hier op FOK! ook weer dagelijks voorbij komen :')
  zondag 17 mei 2026 @ 16:38:09 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220825609
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terug :'). Je stelling klopte dus gewoon niet.
Ja gelijk heb je ook, er zijn 5! azc's minder.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:43:12 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220825701
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:46:26 #119
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220825821
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:52:02 #120
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_220826008
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Die arme Oekrainers ook ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 17 mei 2026 @ 16:54:24 #121
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826037
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Die arme Oekrainers ook ;(
Hoe lang gaat het duren voordat jullie je ook tegen die groep gaan keren?
  zondag 17 mei 2026 @ 16:55:19 #122
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220826051
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.
Vandaar Oikofilie; het gaat immers om de bescherming van het thuis, het eigene.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:04:18 #123
211196 Weltschmerz
pi_220826139
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.

klopt, Nederlandse daklozen heten die mensen. Als we de mensen die helemaal uit de 3e wereld komen gereisd om hier te schooieren niks geven, geen eten en geen onderdak, dan stoppen ze met komen. Ingewikkelder dan dat is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:09:31 #124
507368 RotatoR
pi_220826220
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:14:09 #125
470039 Firuze60
pi_220826287
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
En hoeveel asielzoekers per opvangplek?
  zondag 17 mei 2026 @ 17:14:14 #126
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826290
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 17:19:48 #127
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826400
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:21:08 #128
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826420
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijn :P.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:24:39 #129
507368 RotatoR
pi_220826486
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijn :P.
Tuurlijk niet. Er komen ieder jaar zo'n 50.000 asielzoekers + nareizigers bij.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:24:53 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826492
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 17:25:22 #131
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220826505
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.
Vandaar Oikofilie; het gaat immers om de bescherming van het thuis, het eigene.
Ja man, het is goed met je.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:27:09 #132
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220826532
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja man, het is goed met je.
Dat haal ik uit interviews met de betrokkenen. Het is ook logisch dat er oikofilie is bij een kleine gemeenschap.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:29:36 #133
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826578
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:44:58 #134
470039 Firuze60
pi_220826745
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
Joh, de beste bron is wat je hoort in de (on- of offline) buurtkroeg.. :D
  zondag 17 mei 2026 @ 17:48:34 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826770
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024

Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.

De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.

Geen dank verder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 17:50:26 #136
470039 Firuze60
pi_220826786
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024

Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.

De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.

Geen dank verder.
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:53:49 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826853
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.

Staat allemaal ook in dat jaarverslag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 17:56:31 #138
470039 Firuze60
pi_220826891
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.

Staat allemaal ook in dat jaarverslag.
Klopt. Heb ook even zitten zoeken op die site van het coa.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:01:09 #139
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826940
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024

Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.

De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.

Geen dank verder.
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…
  zondag 17 mei 2026 @ 18:06:51 #140
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826985
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.

Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 18:08:46 #141
470039 Firuze60
pi_220826998
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.

Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:11:17 #142
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220827020
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.

Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:14:11 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827045
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 18:19:18 #144
470039 Firuze60
pi_220827081
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Er wordt dus niet bijgebouwd, alle opvangplekken waren altijd maar tijdelijk.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:22:43 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220827113
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.

Dat gaat in zijn geheel voorbij aan de stijgende trend in opvanglocaties en -plekken. En het hele cumulatieve effect van die jarenlange opvang.

Voor die ene die er gesloten is zijn er al weer 10 bijgekomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 18:32:13 #146
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220827187
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:36:36 #147
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827215
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Mensen doen alsof dit allemaal geen cent kost en we het geld aan niks beters te besteden hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:37:23 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827219
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Dat de keten vastloopt toont toch aan dat er te veel mensen binnenkomen? Bovendien beantwoord dit niet de vraag waarom er maar steeds meer mensen bij moeten komen.

En ik ben niet boos, het is ook wel opmerkelijk te zien dat je deze aantijging tegen meerdere users moet maken. Iedereen die niet jouw uitgesproken pro-migratie perspectief deelt is 'boos'. Het is een rare manier om een verschil van visie te bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 18:39:02 #149
507368 RotatoR
pi_220827230
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.

Dat gaat in zijn geheel voorbij aan de stijgende trend in opvanglocaties en -plekken. En het hele cumulatieve effect van die jarenlange opvang.

Voor die ene die er gesloten is zijn er al weer 10 bijgekomen.
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:40:11 #150
425888 StaceySinger
pi_220827239
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 17 mei 2026 @ 18:41:38 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827251
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.

De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 18:44:46 #152
507368 RotatoR
pi_220827267
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.

De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
  zondag 17 mei 2026 @ 18:52:38 #153
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220827321
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Wat een onzin zeg. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 mei 2026 @ 18:53:34 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827326
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 18:56:06 #155
470039 Firuze60
pi_220827341
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:57:30 #156
507368 RotatoR
pi_220827352
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. :')
Hoezo?
  zondag 17 mei 2026 @ 18:59:46 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827366
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 19:01:07 #158
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220827380
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Ook net zo’n onzin idd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 mei 2026 @ 19:01:16 #159
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827382
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.

De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Baanzekerheid.

Net zoals die goede doelen met maandelijkse donaties. Dan betaal je ook gewoon een salaris.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:02:19 #160
470039 Firuze60
pi_220827391
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:03:16 #161
285350 Citizen.Erased
7\
pi_220827395
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. :')
Stond op Facebook
  zondag 17 mei 2026 @ 19:03:22 #162
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220827396
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 mei 2026 @ 19:05:17 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827408
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 19:07:01 #164
470039 Firuze60
pi_220827420
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:07:56 #165
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220827432
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 19:08:52 #166
470039 Firuze60
pi_220827437
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Muurtje bouwen dan maar.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:09:17 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827442
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 19:09:26 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827445
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Gewoon dom doordrammen. Voor een goede deuger ís er geen (boven)grens!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:10:13 #169
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220827455
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Dus kan de instroom maar onbeperkt doorgaan?
  zondag 17 mei 2026 @ 19:10:42 #170
470039 Firuze60
pi_220827458
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:11:31 #171
507368 RotatoR
pi_220827462
Over Frans Timmermans gesproken, die heeft weleens aangegeven dat ongeveer 60% van de mensen die naar Europa komen als zogenaamde 'vluchteling' in werkelijkheid economische migranten zijn. Als zelfs Timmermans dit al toegeeft zal het werkelijke percentage nog een stuk hoger liggen.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:12:33 #172
470039 Firuze60
pi_220827468
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:11 schreef RotatoR het volgende:
Over Frans Timmermans gesproken, die heeft weleens aangegeven dat ongeveer 60% van de mensen die naar Europa komen als zogenaamde 'vluchteling' in werkelijkheid economische migranten zijn. Als zelfs Timmermans dit al toegeeft zal het werkelijke percentage nog een stuk hoger liggen.
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:13:42 #173
507368 RotatoR
pi_220827478
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:14:36 #174
470039 Firuze60
pi_220827485
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.
Ik ken ze niet.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:16:24 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827506
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 19:17:12 #176
470039 Firuze60
pi_220827508
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
Dat is enorm goed van dat land, ze hebben ook decennia onderaan gebungeld.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:19:24 #177
507368 RotatoR
pi_220827521
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ken ze niet.
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:33:32 #178
470039 Firuze60
pi_220827604
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:38:15 #179
507368 RotatoR
pi_220827643
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:39:56 #180
470039 Firuze60
pi_220827661
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:41:28 #181
507368 RotatoR
pi_220827677
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:43:59 #182
470039 Firuze60
pi_220827693
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:46:01 #183
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827707
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:47:08 #184
470039 Firuze60
pi_220827712
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
  zondag 17 mei 2026 @ 19:48:57 #185
507368 RotatoR
pi_220827721
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:06:19 #186
470039 Firuze60
pi_220827814
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:11:52 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220827851
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Ja klopt. Verkorten van wachttijden maakt het mogelijk dat kwestbare vluchtelingen sneller kunnen doorstromen, eerder een huis toegewezen kunnen krijgen, eerder integreren en een autochtone vrouw kunnen vinden en eerder meedraaien en bijdragen in de samenleving.

En zo verstopt het systeem niet iedere keer en kunnen we er veel meer opnemen dan nu het geval is.

Win win dus.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:13:00 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220827860
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Het werkt precies andersom, als je de aanvragen en periode in opvang maximaal vertraagd is het voor vele migranten niet langer interessant om naar Nederland te komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:14:56 #189
507368 RotatoR
pi_220827869
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:16:37 #190
470039 Firuze60
pi_220827882
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
  zondag 17 mei 2026 @ 20:16:48 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220827883
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Ja, als we een beetje ons best doen kunnen we straks nog betere service leveren dan Corendon en TUI samen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:21:31 #192
507368 RotatoR
pi_220827914
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:25:20 #193
470039 Firuze60
pi_220827942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek :D

https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content

quote:
Terugkeer van migranten zonder verblijfsrecht is al vele jaren een
politiek gevoelig hot topic in de Europese Unie als geheel en ook specifiek in Nederland. Toch blijft het fenomeen van terugkeer voor veel
mensen moeilijk te doorgronden. In dit themanummer doen wij een
poging deze problematiek vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk te maken. Op grond van artikel 61 van de Vreemdelingenwet
2000 heeft een persoon zonder recht op verblijf ('vreemdeling') de
plicht Nederland uit eigen beweging te verlaten. In veel gevallen is een
vorm van terugkeerondersteuning hierbij mogelijk. Indien iemand
niet vrijwillig of zelfstandig wil vertrekken, heeft de Dienst Terugkeer
en Vertrek (DT&V, de instantie die terugkeer uitvoert) de mogelijkheid
het vertrek af te dwingen. Diegenen die wel meewerken aan terugkeer,
maar wie het in de praktijk niet lukt om te vertrekken, kunnen in
aanmerking komen voor een verblijfsvergunning op grond van het
zogenaamde 'buitenschuldbeleid'.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:25:39 #194
13309 nostra
ask why
pi_220827943
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:27:18 #195
470039 Firuze60
pi_220827959
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
8)7
  zondag 17 mei 2026 @ 20:29:49 #196
507368 RotatoR
pi_220827975
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek :D

https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content
Dit document is van 2022 en gaat dus over de huidige situatie. De EU wetgeving is pas net aangenomen als sluitstuk van het migratiepact. Dat moet daadwerkelijk dit probleem gaan oplossen. Maar dan moet D66 wel meewerken aan de Nederlandse implementatie en dat is nog maar de vraag aangezien ze in Europa tegen hebben gestemd.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:36:59 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828031
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
Die komen later na kwarteir gemaakt wat dan zeg er nog minstens de helft (tot ws dubbele) aan wat er nu per week instroomt, ihkv gezinshereniging nog bijkomt. Dit alles legt ook weer druk op beschikbare ruimte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 20:40:20 #198
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220828055
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:40:40 #199
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220828058
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zou wel een separaat topic waardig mogen zijn.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:41:53 #200
470039 Firuze60
pi_220828068
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
Buitengrenzen waar?
  zondag 17 mei 2026 @ 20:42:12 #201
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220828070
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Buitengrenzen waar?
Van de EU.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:52:00 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828151
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.

Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.

Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 21:03:06 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen. Leed is altijd oneindig van ellende.
Dat gegeven mag echter niet maken dat om dat schuldgevoel op grond van emotie(s) af te wentelen op de burgerbevolking die volgens haar leiding daarin maar moet voorzien.
De burgerbevolking is niet schuldig noch verantwoordelijk voor mensen van/uit andere landen die hier illegaal hun heil komen zoeken.

De enige die wmb 'recht' van spreken hebben zijn erkende statushouders waarbij ik direct stel dat vanwege vol=vol; tot er weer in de totale keten "plek" is, er geen nieuwe statushouders zullen & kunnen worden erkend.
Het COA en hulpverleners maken dan maar uit wie er bij een aanvraag stuivertje verwisseld op ene lijst met een nog schrijnender geval.
Een beetje als dat de instroom rechtstreeks het probleem wordt van de (hulp)organisatie(s) die ze wil opvangen en de overheid het aantal limiteert tot maximaal (inclusief aanhang) van zeg 10.000/jaar of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 17-05-2026 21:08:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 21:07:31 #204
508677 DobbyDobby
pi_220828247
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen.
Dat is dus gewoon niet waar voor iedereen. Genoeg economische vluchtelingen die hierheen komen uit veilige landen. En zelfs die krijgt Nederland niet terug gestuurd. Naar Marokko bijvoorbeeld.

Met de juiste connecties + geld wandel je zo Europa in.
  zondag 17 mei 2026 @ 21:09:32 #205
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220828261
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Was nog het enige noemenswaardige aan dat gezapige gezwets bij Buitenhof eerlijk gezegd.

Werkelijk alle open deuren werden weer ingetrapt ook.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 18 mei 2026 @ 09:19:33 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220829994
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat? :{
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 mei 2026 @ 09:27:56 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830038
quote:
18s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.

Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.

Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers uit Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.

De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 18-05-2026 10:47:05 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 10:44:20 #208
425888 StaceySinger
pi_220830403
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.

De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 10:46:39 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830415
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/
  maandag 18 mei 2026 @ 10:51:47 #210
508677 DobbyDobby
pi_220830438
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat? :{
Gaat nooit stoppen, wordt alleen maar erger. Enige oplossing is uiteindelijk controle aan de buitenkant van Europa, en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
  maandag 18 mei 2026 @ 10:53:12 #211
425888 StaceySinger
pi_220830441
quote:
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 11:19:19 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830602
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:27:13 #213
45399 PurifieR
pi_220830648
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef DobbyDobby het volgende:
en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
"And then suddenly, for no reason at all, people voted Hitler into power"

Waarna kneuzen als von der leyen zich weer gaan afvragen waarom toch.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:28:39 #214
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_220830653
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:30:12 #215
45399 PurifieR
pi_220830665
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen
En laat ze dat zelf maar aantonen en hard maken.

Paspoort in zee geflikkerd? Doei.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:30:17 #216
425888 StaceySinger
pi_220830667
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 11:30:38 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830669
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.

Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:31:33 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830674
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
Voor politieke dissidenten niet. Ken je Keyvan Shahbazi, Afshin Ellian, Kader Abdolah?
  maandag 18 mei 2026 @ 11:34:09 #219
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_220830697
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.

Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:36:26 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830707
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
Komt ook omdat de aanhangers van Afwerki voordat hij aan de macht kwam zijn gevlucht en hier nu zitten. Daarna kwamen de jongeren die klaar zijn met Afwerki. Dit is dus een conflict tussen twee generaties/golven aan vluchtelingen. En die eerste zit hier al zo lang dat ze niet meer weg te krijgen zijn.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:07:39 #221
477023 Candymannetje
pi_220830891
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050

quote:
Het kabinet gaat beleid maken dat gericht is op 'gematigde bevolkingsgroei' naar zo'n 19 tot 20 miljoen inwoners in 2050. Dat schrijven ministers Marjolein Faber (Migratie) en Eddy van Hijum (Sociale Zaken) in een Kamerbrief. De Tweede Kamer buigt zich morgen over het rapport van de commissie-Van Zwol, die advies uitbracht over de ontwikkeling van de bevolking.

Het kabinet is het eens met de commissie dat het scenario waarbij de bevolking tot 2050 met 1 tot 2 miljoen mensen groeit het beste uitgangspunt biedt 'voor behoud van economische en brede welvaart'.

Druk op huisvesting
Het kabinet erkent dat ook het scenario van gematigde groei druk legt op huisvesting, zorg en onderwijs. Het zou betekenen dat er tot 2040 1,3 miljoen nieuwe huizen moeten worden gebouwd. "Bijna de helft van deze opgave komt voort uit het accommoderen van de verwachte bevolkingsgroei."

Dat betekent 'dat er niet gewacht kan worden met het maken van scherpe keuzes om de bevolkingsgroei te remmen'. Het kabinet wijst daarbij vooral op de voorgenomen maatregelen om ervoor te zorgen dat er minder migranten naar Nederland komen.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:32:35 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220832331
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
..
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
..
Ik kan (wil?) mij niet onttrekken aan een gedachte dat onderbezetting en (systeem)vertraging onderdeel is van een onderliggende opzet die daarmee mensen de gelegenheid biedt om uiteindelijk gebruik te gaan maken van geboden voorzieningen. Elke week/maand/jaar langer, vergroot de kans om voortaan te kunnen blijven.

Heeft een armlastige "vluchteling" het eenmaal gered tot doen van een een aanvraag, hoef die "alleen" nog te zorgen dat die (hoewel kansloos) niet tijdig tot afhandeling komt. Onderdeel van dat vertragende proces is zorgen dat een aanvraag niet inhoudelijk qua situatie kan worden getoetst en/of (reis)documentatie etc.etc. niet kan/zal worden gecontroleerd.
Het doel van elke aanvrager is immers een status als jackpot te krijgen en betrokken belanghebbenden alleen maar moet(en) zorgen dat die in de pijplijn daarvan blijft met zelfs - zo ik waarneem - welbewust het systeem overbelasten. Daarbij zijn ook tal van - beroepsgedeformeerde - IND'ers bereid hun werk tot op de letter en geest daarvan te voldoen. Niemand - redelijk van geest - wil immers beticht kunnen worden dat die een ander 'onrecht' doet (bij wet of in gevoel).

Op grond van allerlei wetgeving zijn mensen niet fysiek te dwingen om zich verplaatsen naar een aangewezen verblijfslocatie waar ze perse niet willen zijn. Vervolgens is er groep die de weigerachtige daarbij actief steunt en zijn op grond van (hun?) emoties of overtuigingen, niet strafbaar te stellen.

Wanneer ik in de zaak geen nieuwe klanten kan aannemen is dat jammer voor de wachtenden die dan maar terug moeten komen wanneer er weer plek is. Dat de overheid geen stop of beperking oplegt in aantallen - denk ook aan de spreidingswet - riekt bijkans naar opzet. Men weet dat het niet gaat en toch laat men het toe om vervolgens de joker bij de burgers te leggen die maar moeten zorgen voor de opvang (in hun woonomgeving).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 18 mei 2026 @ 14:36:23 #223
108676 Aether
pi_220832385
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050
[..]

Dat valt nog mee, andere schattingen waren 21 à 23 miljoen: https://www.nporadio1.nl/(...)-23-miljoen-inwoners
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:49:03 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220832605
twitter


Mooi stukje over die twee kanten van het hoefijzer. En je hoeft echt niet Joods te zijn om geen van beide kanten te willen kiezen.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:13:14 #225
507368 RotatoR
pi_220832872
twitter


De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:35:28 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220833053
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
"Mogen blijven komen" is niet hoe het gaat. Ze melden zich daar aan. Soms met busladingen georganiseerd vervoer aan toe. Staan er ineens drie bussen met Moldaviërs. Het is niet dat ze eerst via een ander poortje een OK-stempeltje krijgen of waar ze nog geweerd kunnen worden.

Toen ik nog met nieuwkomers werkte waren er altijd golven of generaties aan vluchtverhalen. Dus dan kwam iemand aan van "Joh, ik stapte in Hongarije in zomaar een vrachtwagen en die kwam stomtoevallig hier aan!" en dat werkte en dan had je ineens maanden aan mensen met dat of een vergelijkbaar verhaal. Of dan was er ergens een etnische brandhaard, meldden zich gemengde koppels met succes, dus dan toen was elk koppel uit die regio ineens gemengd. Als je 3 minuten een spreker van beide talen had laten luisteren, dan prikte je er doorheen maar zelfs dat kon de IND niet dichttimmeren.

Een eerdere golf tienertoerterroristen waren allemaal Syrisch, ook al stonden ze op hun social media in Tunesië op de kiek met hun familie, spraken ze geen woord Levantijns Arabisch en renden ze met andere vlaggen rond om voetbal te vieren tijdens het WK, of hadden ze op film hoe ze op de Middellandse Zee hun identiteitspapieren in het water tiefden met bootladingen tegelijk.

De tijden dat (echte) vluchtelingen hier na een barre tocht aanklopten met hun echte verhaal zijn allang voorbij in de zin dat ze er nog tussen zitten maar niet meer gezien worden tussen de rest. Hun verhaal is net zo veel waard als de lulverhalen van de rest.
  maandag 18 mei 2026 @ 21:14:40 #227
425888 StaceySinger
pi_220835496
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 21:15:38 #228
425888 StaceySinger
pi_220835500
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:07:23 #229
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220838412
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:09:16 #230
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220838444
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:19:35 #231
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220838548
Wees nog blij dat het alleen nog maar de "tokkies/hooligans" zijn.

Dat is de eerste kleine golf.

Als de onvrede in het land nog wat jaartjes doorgaat dan kun je de borst natmaken als de gewone burger daar ook gaat staan.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:24:38 #232
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220838597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:19 schreef Zoddie het volgende:
Wees nog blij dat het alleen nog maar de "tokkies/hooligans" zijn.

Dat is de eerste kleine golf.

Als de onvrede in het land nog wat jaartjes doorgaat dan kun je de borst natmaken als de gewone burger daar ook gaat staan.
Nee. Dan is de groep tokkies en hooligans gegroeid. Zó werkt het.

Toen ze - lang geleden - nog PvdA stemden, waren het allemaal verschillige mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:35:11 #233
507368 RotatoR
pi_220842229
twitter


Goed bezig. Een stuk zinvoller dan vuurwerk gooien.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:09:06 #234
292180 epicbeardman
pi_220842651
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?
Grindr.

Maar hier wat extra info:

quote:
Voorbeelden van rechters die meerdere zaken behandelen
Uit openbare uitspraken (rechtspraak.nl en gerelateerde bronnen):mr. M.J.H.M. Verhoeven (Rechtbank Oost-Brabant): Komt voor in meerdere kort gedingen over AZC's en opvanglocaties, bijvoorbeeld in zaken rond Nuenen en andere locaties in 2024-2025. Hij behandelt regelmatig voorzieningen in bestuurs- en civiele zaken over asielopvang.

mr. J.W. Wagenaar (Rechtbank Midden-Nederland): Deed uitspraken in ontruimingszaken van het COA uit AZC's (bijv. 2025).

semantius.nl

Andere namen die regelmatig opduiken in AZC-gerelateerde kort gedingen: mr. T.J. Thurlings-Rassa, mr. E.A. Messer, en diverse voorzieningenrechters van de Rechtbank Den Haag (vaak betrokken bij landelijke opvangkwesties zoals Ter Apel of spreidingslocaties).

quote:
In kort gedingen (spoedzaken over AZC's) zie je vaak dezelfde pool van rechters omdat er beperkte voorzieningenrechters per rechtbank zijn.

HonkHonk.

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 25-05-2026 20:05:16 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:23:41 #235
292180 epicbeardman
pi_220845181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jezus, wat ben jij dom. En jij hebt stemrecht? Dan snap ik ineens de staat waarin dit land verkeert. Ga terug naar school en vraag om een paar lesjes staatsinrichting. Met name over de trias politica.
Oh alweer zo boos op de ochtend, wat ik deed was natuurlijk een hypothetische insinuatie, dat jij hier niet doorheen kan lezen zegt weer heel veel over jou sociale niveau. Daarom ben je waarschijnlijk ook zo boos continue op Trump, je leest niet door zijn teksten heen wat hij nu daadwerkelijk zegt.

Desalniettemin geef ik hierboven voorbeelden dat het wel roulatie is van dezelfde rechters. Dat je zo naïef bent dat je denkt dat alles in de wereld gaat zoals je op je basisschool is aangeleerd is ook vrij lachwekkend.

Heb je überhaupt wel eens ergens een functie vervult bij een grote organisatie? Alles draait om netwerken en vriendjespolitiek, agenda en andere. Zo is dat zoals hierboven aangegeven ook in de rechtsstaat zo.

Alsof bijvoorbeeld Von der Leyen het toestaat dat rechters haar plannen tegenhouden, dan zorgt ze gewoon stiekem er voor met haar netwerk dat de zaak overgaat met een rechter die wel pro EU uitspraak doet. Zo simpel is het. Kan je wel zeggen dat het niet zo is, maar ze verklaren zelfs verkiezingen ongeldig als de pro EU cuck niet heeft gewonnen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 20 mei 2026 @ 21:01:11 #236
425888 StaceySinger
pi_220850592
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2026 @ 11:19:26 #237
425888 StaceySinger
pi_220860060
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:17:43 #238
425888 StaceySinger
pi_220863764
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:30:59 #239
23339 Fleischmeister
Eet vleesch
pi_220863817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
Dan wordt het dus oorlog.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:34:54 #240
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220863830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:30 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dan wordt het dus oorlog.
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:42:39 #241
23339 Fleischmeister
Eet vleesch
pi_220863869
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.
Wat mij betreft liever niet, maar het blijven negeren van een groeiende groep mensen die het zat zijn zal sowieso niet deëscalerend werken :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:13:09 #242
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220864012
Bijzonder dat de rechterlijke macht het ook beschouwt als opvangcrisis. En zelfs het ontbreken van een omgevingsvergunning door de vingers ziet (die is zelfs nog niet aangevraagd).

Maar je zult zien dat deze zogenaamde opvangcrisis zich niet doorvertaalt in maatregelen die ongunstig zijn voor de vreemdeling.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:14:00 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220864023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
Huh??? wat is dan het maatschappelijk belang van asielzoekers cq gelukzoekers :?
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:19:35 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220864053
twitter

Ik denk dat veel jongeren die al veel te lang bij hun ouders wonen het er wel voor over zouden hebben om een nachtje in het gras of op een stoel te slapen als ze daarna een huis en een uitkering konden krijgen.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:09:30 #245
512184 Spring_Sale
pi_220887146
In de arriva-treinen tussen zwolle en emmen is er vaak overlast in de avonduren. Zo vanaf 19:00 uur. Ik heb het gezien. Strontvervelende volwassen buitenlandse mannen. Drinken. Stoer doen. Roken in de trein. Veelvuldig moet handhaving via een tussenstation de trein betreden. En politiek Links zwijgt.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:14:43 #246
475083 Lospedrosa
$
pi_220887175
Kunnen we ze niet afschrikken met allerlei attributen en voodoo, daar zijn ze doodsbang voor.

Op Schiphol varkenskoppen op spiesen plaatsen.
Onderweg overal magere Hein neerzetten in de weilanden. Overal zwarte katten loslaten en ook zwarte honden laten lopen die alleen maar grommen.
Overal harde muziek over seks en de duivel afspelen afgewisseld met Boudewijn de Groot.
Vakman pur sang
  maandag 25 mei 2026 @ 19:29:13 #247
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_220887267
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:09 schreef Spring_Sale het volgende:
In de arriva-treinen tussen zwolle en emmen is er vaak overlast in de avonduren. Zo vanaf 19:00 uur. Ik heb het gezien. Strontvervelende volwassen buitenlandse mannen. Drinken. Stoer doen. Roken in de trein. Veelvuldig moet handhaving via een tussenstation de trein betreden. En politiek Links zwijgt.
Een kleine prijs voor weldoenerij en het verbeteren van de wereld.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:38:07 #248
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220887333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:19 schreef Tengano het volgende:
[ x ]
Ik denk dat veel jongeren die al veel te lang bij hun ouders wonen het er wel voor over zouden hebben om een nachtje in het gras of op een stoel te slapen als ze daarna een huis en een uitkering konden krijgen.
Ik zou liever op het gras dan op een stoel slapen denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:39:43 #249
512114 Ambtenaar030
pi_220887347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
  maandag 25 mei 2026 @ 19:41:53 #250
512114 Ambtenaar030
pi_220887376
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Maar de Hitler groeten die ze vaak doen staan toch helemaal niet voor een ideologie die racistisch is? :s
  maandag 25 mei 2026 @ 19:41:56 #251
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_220887377
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
Free Narnia!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 19:50:19 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220887453
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
:O
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:54:00 #253
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220906081
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 28 mei 2026 @ 15:16:34 #254
512184 Spring_Sale
pi_220906315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
Niet alle rechtse stemmers zijn pro israhel hoor.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:52:41 #255
425888 StaceySinger
pi_220917968
blijft maar doorgaan daar

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:08:17 #256
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220918160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar

[ afbeelding ]
hoe laat :?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:10:46 #257
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220918173
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar

[ afbeelding ]
Wat gaan ze vandaag in de fik steken?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:02:01 #258
497478 Toine51
pi_220918574
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar

[ afbeelding ]
Wie is Mark de Vijfde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')