Teringgoed filmpje ouwe pik ouwe pijp. Deze vrouw nailed it.quote:
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:16 schreef Pegos het volgende:
Kunnen we die hooligans niet naar Libië uitzetten?
Dan zijn we van deze ernstige gewelddaden voorlopig eens even af.
De asielzoekende vluchtelingen zijn zeker niet zo geestelijk gestoord en gewelddadig als deze halfbakken Neanderthalers.
En daar ging het dus mis....quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Ik kan me niet voorstellen dat één en ander ook maar iets met elkaar te maken heeft.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Geldt ook voor veel Joden hoor. Die stellen het belang van Israël voor op het NL belangquote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Nou ik geloof veel maar die statistieken van Rademakers niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar dat 80% absoluut geen AZC in de buurt wil, geloof je dan wel weer.
Oftewel: jij gelooft alleen de statistieken die in het voordeel van jouw mening zijn.
Bedankt voor de bevestigingquote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik geloof veel maar die statistieken van Rademakers niet.
Kijk het vergrote merendeel is voor hulp aan mensen die het nodig hebben, en wil niet geframed worden als racist of zelfs maar bot.
Maar ik weet 100% zeker dat mensen dan liever hulp of opvang in de regio zien. En migratie met name door moslims naar nederland niet meer zien zitten.
100% overtuigd
Ik ben 100 procent overtuigd dus moet 100 procent van Nederland dit ook vinden, anders klopt het niet!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik geloof veel maar die statistieken van Rademakers niet.
Kijk het vergrote merendeel is voor hulp aan mensen die het nodig hebben, en wil niet geframed worden als racist of zelfs maar bot.
Maar ik weet 100% zeker dat mensen dan liever hulp of opvang in de regio zien. En migratie met name door moslims naar nederland niet meer zien zitten.
100% overtuigd
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef Momo het volgende:
Politie staat recht tegenover de bevolking!!@@! Wat moet de politie dan doen, deze hooligans vluchtelingen laten slaan/neersteken/doden? Gewoon de boel in de fik laten zetten?
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
Betrokkene kan gedachten lezen; de mensen uit Loosdrecht hebben volgens @Lord_Vetinari het voornemen om deze "vluchtelingen" te lynchen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
Waar concludeer jij dat uit ? O, ik begrijp het al je bent ernstig vooringenomen als het gaat om dit soort zaken en ziet er dan meteen racisme in. Dat is dan toch echt jouw eigen probleem hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar concludeer jij dat uit ? O, ik begrijp het al je bent ernstig vooringenomen als het gaat om dit soort zaken en ziet er dan meteen racisme in. Dat is dan toch echt jouw eigen probleem hoor.
Ik denk dat de politie ze vooral uit elkaar wil houden omdat het hier geen Sparta, Port-au-Prince of Gaza is en het niet de bedoeling is dat mensen elkaar al dan niet in groepsverband naar de strot vliegen. Dat is hun taakstelling.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
Je hebt helemaal gelijk. Er is sprake van grootschalig racisme. Tegen de blanke autochtone Nederlanders die de werkende onderklasse heet, die overal achteraan staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Ja, daarom zullen ze hierna ook wel de vietnamese loempiaverkopertjes samen met hun kraampje in de fik zetten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Neehee! Let nou eens op! Het is al zo vaak uitgelegd in dit soort topics! Het is om te zorgen dat de "elite" kan doorgaan met het importeren van immigranten, zonder dat "bezorgde burgers" (ha ha ha) zich daartegen gaan verzetten. </s>quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie ze vooral uit elkaar wil houden omdat het hier geen Sparta, Port-au-Prince of Gaza is en het niet de bedoeling is dat mensen elkaar al dan niet in groepsverband naar de strot vliegen. Dat is hun taakstelling.
Stop maar met denkenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Jij bent er toch ook een voorstander van dat anderstaligen met alle middelen tot zwijgen moeten worden gebracht?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Omdat dit onzin is. Het protest tegen de komst van een lading ( mannelijke ) migranten heeft weinig tot niks met racisme te maken. En dan heb ik het over het overgrote deel van de mensen die bezwaar hebben tegen de komst van het azc. Maar jij wellicht alleen over de notoire relschoppers die nu ook een deuntje mee zijn gaan blazen ? Daar zal allicht wel raar volk tussen zitten. Die heb je tegenwoordig blijkbaar nodig om de aandacht van de politiek te trekken, anders blijven ze star de andere kant uitkijken.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Je hebt het tegen een Fokker die Wilders al jarenlang het grootste gevaar van Nederland vindt.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat dit onzin is. Het protest tegen de komst van een lading ( mannelijke ) migranten heeft weinig tot niks met racisme te maken. En dan heb ik het over het overgrote deel van de mensen die bezwaar hebben tegen de komst van het azc. Maar jij wellicht alleen over de notoire relschoppers die nu ook een deuntje mee zijn gaan blazen ? Daar zal allicht wel raar volk tussen zitten. Die heb je tegenwoordig blijkbaar nodig om de aandacht van de politiek te trekken, anders blijven ze star de andere kant uitkijken.
Het begint wel vervelend te worden, zodra er problemen zijn tussen de zogenaamde blanken en de mensen met een donkerder huidskleur worden de blanken meteen als racist weggezet.
Het gaat hier om volkeren uit een ander werelddeel die zich hier binnendringen en daardoor problemen veroorzaken. Laat de racismekaart dus maar in je zak zitten.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:28 schreef Momo het volgende:
Politie staat recht tegenover de bevolking!!@@! Wat moet de politie dan doen, deze hooligans vluchtelingen laten slaan/neersteken/doden? Gewoon de boel in de fik laten zetten?
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want God verhoede dat mensen die worden aangevallen zich zouden verdedigen he? Zeker als het enge 'buut'nlaonders' zijn die zich (moeten) verdedigen tegen roomblanke, Arische Neanderthalers (wat een contradictie is, maar goed) die van plan zijn hen te vermoorden.
Ik mag hopen dat deze moordenaars uit Loosdrecht levenslang krijgenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
Je vriendjes staken de boel in de fik en wilden de brandweer verhinderen om te blussen. Dat was gewoon een poging tot moord of doodslag…
LOL dat is mij bekend en ik neem deze user dan ook helemaal niet serieus hoor, ik gebruik hem gewoon om mijn mening nog maar eens vaker te kunnen posten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een Fokker die Wilders al jarenlang het grootste gevaar van Nederland vindt.
Creatief hoe je dit goed probeert te pratenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pardon mijn vriendjes ? Zullen we de zich slecht dragende azc bezoekers - en daar zijn er best wel wat van - dan maar tot jouw vriendjes uitroepen ? Fraai gezelschap van dieven en aanranders/verkrachters en zelfs incidenteel moordenaars verkeer je dan in.![]()
Wat de betreft de zogenaamde poging tot moord en doodslag : onzin zelfs als het gebouw ook in de fik was gegaan dan was er uit ontsnappen echt prima gelukt hoor.
En wat denk je dat er zou gebeuren als je hier wél vrouwen tussen zou zien ? Die zouden er echt niet ongeschonden vanaf komen. Niet voor niks dat ze deze mannen apart in een azc zetten. Dat heeft niet alleen met de aantallen maar ook met andere problemen te maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Louter jongemannen op gevechtsleeftijd. En dit wordt gegaslight als 'kwetsbare vluchtelingen' die 'hulp nodig hebben'.
Dat is een vraag van een heel laag niveau, van hetzelfde lage niveau als de vraag, waarom ga je niet als kluizenaar leven in een onvruchtbaar land, als je niet bestand bent tegen de gemotoriseerde chaos.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:54 schreef Tengano het volgende:
Ik weet niet wie het was, maar deze user maakte wel een briljant punt. Als deze mannen gevlucht zijn voor geweld, waarom zou je dan je vrouw en kinderen alleen in dat geweld achterlaten als het daar zo gevaarlijk is?
Welke vader of partner zou dat doen?
It really doesn't make any sense.
Gewoon 4 jaar later je vrouw en kinderen op hun gemak invliegen vanuit het "oorlogsgebied"quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:54 schreef Tengano het volgende:
Ik weet niet wie het was, maar deze user maakte wel een briljant punt. Als deze mannen gevlucht zijn voor geweld, waarom zou je dan je vrouw en kinderen alleen in dat geweld achterlaten als het daar zo gevaarlijk is?
Welke vader of partner zou dat doen?
It really doesn't make any sense.
New, het is die vrouw die me braakneigingen geeftquote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Diep triest inderdaad
Net zoals zijn hele repertoire aan posts
Ja dat kan ook, ben ook geen lid van haar fanclubquote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:00 schreef nixxx het volgende:
[..]
New, het is die vrouw die me braakneigingen geeft
Nou ja als ik het zeg met al mijn kennis, inzicht, contacten en levenservaring dan is het zo ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben 100 procent overtuigd dus moet 100 procent van Nederland dit ook vinden, anders klopt het niet!
Laten we dan ophouden met de 3e wereld binnen te laten die met de verkeerde intenties hier komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie ze vooral uit elkaar wil houden omdat het hier geen Sparta, Port-au-Prince of Gaza is en het niet de bedoeling is dat mensen elkaar al dan niet in groepsverband naar de strot vliegen. Dat is hun taakstelling.
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Niet iedereen die protesteert. Echter het deel dat daarmee doorgaat als er vuur gestookt wordt en de brandweer tegen wordt gehouden….quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.
Precies en dat zijn nu de voortrekkers dan die ''beweging''quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet iedereen die protesteert. Echter het deel dat daarmee doorgaat als er vuur gestookt wordt en de brandweer tegen wordt gehouden….
En ook de voormannen en -vrouwen uit die beweging nemen er op geen enkele manier serieus afstand van. Dat is wat mij betreft wel een serieus probleem…quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies en dat zijn nu de voortrekkers dan die ''beweging''
Nou dan heb je het goed voor elkaar.
Protest tegen de beslissing (bijv plaatsing van een fabriek) van een gemeente vindt dan ook meestal plaats in het gemeentehuis bij raadsvergaderingen. Dit is puur relschopperij.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.
Omdat ze het maar wat geweldig vinden. Dat maakt deze mensen zo gevaarlijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En ook de voormannen en -vrouwen uit die beweging nemen er op geen enkele manier serieus afstand van. Dat is wat mij betreft wel een serieus probleem…
Mooiste vond ik nog wel dat ze tot 8 uur de tijd hadden gekregen om daar te ''demonstreren'' om vervolgens lekker recalcitrant te blijven staan en de politie staan uitdagen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Protest tegen de beslissing (bijv plaatsing van een fabriek) van een gemeente vindt dan ook meestal plaats in het gemeentehuis bij raadsvergaderingen. Dit is puur relschopperij.
ok dan.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En jij gelooft echt dat die zogenaamde vluchtelingen anders worden geslagen neergestoken of dood gemaakt ? Ik ben bang dat t eerder andersom zou zijn. Die praatjesmakers zouden er vermoedelijk bekaaid van af komen als ze in gevecht gaan met dat migrantenvolk.
Het zou me niks verbazen als dit ook mede reden is voor de politie om ze uit elkaar te houden. Na een dergelijke vechtpartij zal de zin in opvang van migranten hier - die toch al laag geworden is - nog meer dalen.
Wtf doe je bij rellen als je binnen hoort te zitten blokken?!quote:Verdachte brandstichting Loosdrecht blijft vast, jongeren vrij vanwege eindexamen
De 28-jarige man uit Huizen die wordt verdacht van brandstichting tijdens de rellen in Loosdrecht op dinsdagavond, blijft in de cel. De rechter-commissaris van de rechtbank heeft vandaag bepaald dat zijn voorarrest met veertien dagen wordt verlengd.
Twee minderjarigen uit Kortenhoef en Amersfoort komen voorlopig op vrije voeten. Hun voorarrest is geschorst onder voorwaarden, liet een rechtbankwoordvoerder weten, omdat ze in hun eindexamenperiode zitten.
De Kortenhoever zat vast voor een poging tot zware mishandeling van een journalist en geweld tegen de politie. De Amersfoorter zou stenen en fakkels hebben gegooid tijdens de rellen rond een noodopvang voor asielzoekers.
In de afgelopen weken zijn in Loosdrecht ruim 25 aanhoudingen verricht, onder meer voor belediging, vernieling, brandstichting en openbaar geweld.
En daarin tijdens het vorige kabinet bevestigd is.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je hebt het tegen een Fokker die Wilders al jarenlang het grootste gevaar van Nederland vindt.
We zijn inderdaad nog aan het bijkomen. Uiteindelijk viel het toch best mee. Ik heb geen gedeporteerde mensen gezien. Of kampen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En daarin tijdens het vorige kabinet bevestigd is.
Niet bij gebrek aan pogingen, anders.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
We zijn inderdaad nog aan het bijkomen. Uiteindelijk viel het toch best mee. Ik heb geen gedeporteerde mensen gezien. Of kampen.
Die geef ik je.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet bij gebrek aan pogingen, anders.
Ja idd meneer Leers hoe lossen we dit op ?quote:Maastricht/Heerlen/VenloHevige rellen bij azc-protesten. Demonstraties met de leus ‘Stuur ze terug’, ook zaterdag in Maastricht. Tegenstanders van het asielbeleid spreken over ‘massa-immigratie’ en schuwen geweld niet. Waar gaat dat heen? Oud-asielminister Gerd Leers: „Ik snap de zorgen van mensen. Maar deze confrontatiedrift is volstrekt doorgeslagen.”
Nee, toen Gerd Leers asielminister was (2010-2012) schuwde hij stevige maatregelen niet. Hij sloeg een beduidend hardere toon aan dan zijn voorgangers en koerste in een uiterst complex en gevoelig dossier aan op inperking van de asielstroom. Maar zelfs hij, de strenge bewindsman van weleer, schrikt hevig van de onrust die nu door het hele land giert in het asielzoekersdebat.
De beelden van de rellen en de joelende brandstichters bij de noodopvang in Loosdrecht, in de gemeente van de Limburgse burgemeester Mark Verheijen, vervullen Leers van afschuw. „Ik zie een confrontatiedrift die volstrekt doorgeslagen is. Onacceptabel. En het heeft ook nog resultaat, want opvanglocaties worden uitgesteld of aangepast. Dat vergroot alleen maar de weerstand, want mensen denken: zie je wel, het helpt. Te gek voor woorden.”
Rondgepompt
Niettemin lijkt de geest uit de fles. Deze zaterdag worden in negen steden, waaronder Maastricht, nieuwe anti-asielprotesten gehouden. De organisator is Nationaal Protest, een beweging met rechts-extremistische kenmerken. Het motto is nietsverhullend: ‘Stuur ze terug’. Doelend op asielzoekers en vluchtelingen. Nationaal Protest beweert dat ons land kraakt onder ‘massa-immigratie’. Een term die ook veelvuldig via sociale media wordt rondgepompt door politici die zich tegen het asielbeleid keren, zoals Geert Wilders. De impact daarvan mag zeker niet onderschat worden. Zo telt alleen Facebook in Nederland al bijna tien miljoen gebruikers, meer dan de helft van de bevolking.
Bovendien is het aantal asielaanvragen gedaald, volgens cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). In 2025 vroegen 24.000 mensen voor de eerste keer asiel aan, 8000 minder dan in 2024 en 14.000 minder dan in 2023. Wél steeg het aantal nareizigers: in 2025 waren dat er 16.500, 4600 meer dan het jaar ervoor.
Ook Gerd Leers kreeg in zijn tijd als asielminister te maken met kritiek, protesten en heftige debatten. Maar de schaal waarop het migratiedossier nu de maatschappij in de greep heeft is ongekend, meent hij. „Ik snap heel goed dat je boos bent als je zoon of dochter tien jaar op een woning moet wachten. En een statushouder wél een huis krijgt. Er moet een helder, duidelijk asielbeleid komen. Maar alles wordt nu op de emotie gegooid. Mensen krijgen verkeerde informatie. Horen opruiende taal van politici. En zo verspillen we ontzettend veel kostbare tijd. De focus moet juist zijn: hoe lossen we dit probleem op?”
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:34 schreef deedeetee het volgende:
De Limburger
[..]
Ja idd meneer Leers hoe lossen we dit op ?
We lossen het niet op door het te blijven bagatelliseren. En nog veel meer acz 's door het land te willen verspreiden waardoor nog meer burgers met het probleem dat politici niet willen aanpakken worden opgescheept.
Dat briljante idee heeft alleen maar voor nog meer weerzin en onrust gezorgd. Ieder dorp en elke stad een azc.![]()
Ik zelf denk dat de geest echt uit de fles komt door dat afdwingen van verspreiding. Het is nu voor veel te veel mensen niet meer de ver van hun bed show. Echt briljant hoor ! Welke sufferd heeft het eigenlijk bedacht ?
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Ik begrijp je post. Punt is dat Palestina (althans het bezette gebied Gaza en de Westbank) nooit erkend is als zelfstandig land door Israel en niet alleen maar door Israel, internationaal door heel veel landen niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:
[..]
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.
Hij zal moeten begrijpen dat deze menaier van redeneren mogelijk wel in extraam-rechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het geïnstitutionaliseerde zionistische en Israëlische geweld jegens de rechtmatig in Palestine wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.
Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
Jij bent af.quote:
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land dat door de zionistische beweging van Europese Joden is afgenomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik begrijp je post. Punt is dat Palestina (althans het bezette gebied Gaza en de Westbank) nooit erkend is als zelfstandig land door Israel en niet alleen maar door Israel, internationaal door heel veel landen niet.
Nee, dat was een gekoloniseerd stuk grond.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
[..]
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land.
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, dat was een gekoloniseerd stuk grond.
Je bent nog steeds af.quote:
En voor die tijd ook geregeerd door andere mogendheden zoals de Turken o.a.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
[..]
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Ja dus gekoloniseerd door de Britten. Net als Transjordanië etc.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
[..]
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Nee het was geen Britse kolonie.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja dus gekoloniseerd door de Britten. Net als Transjordanië etc.
Dorp hier vlakbij zit een azc er zitten daar zo'n 250 mensen waaronder gelukkig ook vrouwen en kinderen.quote:
Oh ok, die 250 waren dan kennelijk nog te weinig voor jouw gemeente. Hier zelfs protesten in mijn gemeente dat de gemeente meer opvangt dan voor de spreidingswet hoeft. Zonder overlast al jarenlang.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dorp hier vlakbij zit een azc er zitten daar zo'n 250 mensen waaronder gelukkig ook vrouwen en kinderen.
Als het aan mij ligt komt er hier geen acz meer en al helemaal niet met alleenstaande mannen want hebben we slechte ervaringen mee gehad in t verleden. Maar het ziet er naar uit dat wij volgend jaar toch gedwongen worden zo'n 400 asielmigranten te gaan herbergen. Men weet alleen nog niet waar.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.![]()
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.
Hij zal moeten begrijpen dat deze manier van redeneren mogelijk wel in extreemrechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het Israëlische zionistische geïnstitutionaliseerde geweld jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.
Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land dat door de zionistische beweging van Europese Joden is afgenomen.
Weet je zeker dat je in het goeie topic zit? Dit gaat over Loosdrechtquote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Daarvoor maakte het onderdeel ,uit van het Ottomaanse rijk, maar had wel een aparte status, zoals veel andere landen in het Midden-Oosten en Noord Afrika.
Nou, het is niet off-topic, de afkeer richt zich met name op die jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers uit bepaalde contreien (om even met HR te spreken..quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weet je zeker dat je in het goeie topic zit? Dit gaat over Loosdrecht
Als je het zo zegt klinkt het ineens heel schattigquote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, het is niet off-topic, de afkeer richt zich met name op die jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers uit bepaalde contreien (om even met HR te spreken..).
Kan ook kutventjes zeggen, maar geloof nog wel dat ze dat niet allemaal zijn. Er zal maar een goedbedoeld jochie tussen zitten die met het spaargeld van zijn familie op pad is gestuurd naar het rijke westen om eens wat centen te gaan verdienen voor de achterblijvers.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt klinkt het ineens heel schattig![]()
Blijkbaar heb jij er een heel ander beeld bij.
En die komen dan terecht tussen de niet zo goed bedoelende jochies op jonge, beïnvloedbare leeftijd. En iedereen die Flodder heeft gezien (of in een gemiddelde Nederlandse wijk woont) weet dat je maar een paar rotte appels nodig hebt om de hele groepschemie te verneuken. Zo'n joch heeft weinig kans om ook maar iets constructiefs voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kan ook kutventjes zeggen, maar geloof nog wel dat ze dat niet allemaal zijn. Er zal maar een goedbedoeld jochie tussen zitten die met het spaargeld van zijn familie op pad is gestuurd naar het rijke westen om eens wat centen te gaan verdienen voor de achterblijvers.
Burgemeester gaat door het stofquote:Burgemeester Wijdemeren biedt inwoners Loosdrecht excuses aan
Burgemeester Mark Verheijen van Wijdemeren biedt de inwoners van Loosdrecht excuses aan dat hij hen heeft ‘overvallen’ met het besluit om een asielnoodopvang in te richten in het gemeentehuis.
In een videoboodschap op Instagram en de website van de gemeente zegt hij: ‘Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis. Over de snelheid van dat besluit en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen, en dat had anders gekund en anders gemoeten. Ik bied u daar namens het gemeentebestuur excuses voor aan.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)xcuses-aan~a9c1e6e8/
En terecht, daar had veel eerder over gecommuniceerd moeten worden met de inwoners. Normaal gesproken gaat zo'n besluit over maanden vergaderingen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Burgemeester gaat door het stof
Maar wel pas na een poos aan voorspelbaar toenemende onrust, nadat de ruime woonomgeving van de bewoners noodgedwongen voor langere tijd is verpest door het uitroepen tot een risicogebied inclusief toegangscontroles, random fouilleren en zowat dagelijks vreemde snuiters die lawaaiige protesten komen houden. Nadat hij Koningsdag weliswaar in de gemeente kwam vertegenwoordigen, maar wel in een dorp zo ver mogelijk van Loosdrecht, omringd door beveiligers en bevestigd in zijn gelijk door een zorgvuldig geselecteerd gezelschap.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Burgemeester gaat door het stof
Nee, dat zou zo moeten zijn, maar de bewoners van Loosdrecht zijn echt niet de eerste die op deze wijze overvallen zijn door hun gemeente.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En terecht, daar had veel eerder over gecommuniceerd moeten worden met de inwoners. Normaal gesproken gaat zo'n besluit over maanden vergaderingen.
quote:
Kan nog leuk worden. Niet als in grappig overigens, maar deze ongeregeldheden, menigten die zich verzetten tegen het huidige beleid zijn nog maar net begonnen. En meestal is het zo dat flinke ongeregeldheden ook verband houden met het weer en de temperatuur. Hoe warmer het is, hoe makkelijker geweld oplaait. Mensen zijn met warm weer eerder geneigd om te rellen en tot geweld over te gaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij geloven deze burgemeester directquote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
Burgemeester Verheijen biedt inwoners van Loosdrecht excuses aan: ’Het had anders gemoeten’
LOOSDRECHT - In een filmpje op Facebook richt burgemeester Mark Verheijen van de gemeente Wijdemeren zich vrijdagavond tot de inwoners van Loosdrecht. Hij biedt namens het gemeentebestuur zijn excuses aan.
’Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis’, zo begint Verheijen zijn statement. ’Over de snelheid van dat besluit, en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen. Dat had anders gekund en anders gemoeten. En ik bied u daar, namens het gemeentebestuur, excuses voor aan.’
Hij legt vervolgens uit dat de noodopvang inmiddels is gestart, en zal doorgaan. ’We gaan dat op een veilige, leefbare wijze doen. Daarnaast wil ik ook benadrukken dat deze opvang maximaal tot 1 november dit jaar zal duren. Daarna zijn er ook andere plannen voor het pand, dus het zal in de toekomst niet worden ingezet als asiellocatie.’
Burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls en burgemeester Marcel Thijsen
Volgens Verheijen zijn er de afgelopen tijd vele gesprekken gevoerd. Hij belooft dit in de toekomst te blijven doen. Alles om ervoor te zorgen dat ’Loosdrecht een veilige leefbare plek blijft, en dat we met z’n allen een succes maken van deze opvang.’
https://www.telegraaf.nl/(...)oeten/151741313.html
Yep, je durft zaken (bijna) niet meer ter discussie te stellen omdat je anders direct wordt weggezet als racist of xenofoob. Veel protesten zijn imo niet tegen de mensen zelf gericht maar ageren vooral tegen het gevoerde wanbeleid. De politiek vermaakt dat vervolgens tot racisme.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat het racistische engnekken aantrekt staat wel vast, maar doen alsof iedereen die protesteert een racist is, is ook een van de redenen waarom dit hele ''debat'' zo uit de hand aan het lopen is.
Alleen omdat hij joods is?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:
[..]
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.
Hij zal moeten begrijpen dat deze manier van redeneren mogelijk wel in extreemrechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het Israëlische zionistische geïnstitutionaliseerde geweld jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.
Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
Nood-opvang vraagt om nood-terreurquote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
Burgemeester Verheijen biedt inwoners van Loosdrecht excuses aan: ’Het had anders gemoeten’
LOOSDRECHT - In een filmpje op Facebook richt burgemeester Mark Verheijen van de gemeente Wijdemeren zich vrijdagavond tot de inwoners van Loosdrecht. Hij biedt namens het gemeentebestuur zijn excuses aan.
’Vorige maand namen wij als gemeente het besluit over te gaan tot tijdelijke noodopvang voor maximaal zeventig asielzoekers in ons gemeentehuis’, zo begint Verheijen zijn statement. ’Over de snelheid van dat besluit, en de communicatie is al veel gezegd. U bent daardoor overvallen. Dat had anders gekund en anders gemoeten. En ik bied u daar, namens het gemeentebestuur, excuses voor aan.’
Hij legt vervolgens uit dat de noodopvang inmiddels is gestart, en zal doorgaan. ’We gaan dat op een veilige, leefbare wijze doen. Daarnaast wil ik ook benadrukken dat deze opvang maximaal tot 1 november dit jaar zal duren. Daarna zijn er ook andere plannen voor het pand, dus het zal in de toekomst niet worden ingezet als asiellocatie.’
Burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls en burgemeester Marcel Thijsen
Volgens Verheijen zijn er de afgelopen tijd vele gesprekken gevoerd. Hij belooft dit in de toekomst te blijven doen. Alles om ervoor te zorgen dat ’Loosdrecht een veilige leefbare plek blijft, en dat we met z’n allen een succes maken van deze opvang.’
https://www.telegraaf.nl/(...)oeten/151741313.html
Ja sorrry sorry mijn excuses, maar ze komen er lekker toch.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Burgemeester gaat door het stof
quote:Verheijen zegt dat de noodopvang gewoon zal doorgaan.
meer spreiden! meer spreiden!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ter Apel is alweer vol. Lekker gewerkt Jetten.
Dwangsommen doen niks, burgemeester moet de politie naar binnen sturen om iedereen eruit te halen en in een bus naar een COA kantoor te zetten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:58 schreef StaceySinger het volgende:
dit krijg je dan :
COA vecht dwangsom gemeente Epe aan
EPE - Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft een bezwaar ingediend tegen de dwangsom van 63.480 euro per dag die zij aan de gemeente Epe moet betalen. Het COA slaagde er niet in de noodopvang in het Fletcher Hotel in Epe op tijd te sluiten, waarop de gemeente besloot om op deze manier druk uit te oefenen.
De rechter gaat zich buigen over het bezwaar dat het COA heeft ingediend. Het COA heeft gevraagd de dwangsom ondertussen op te schorten, totdat de rechter een besluit heeft genomen. Hoe lang dit duurt, is nog onduidelijk.
21 dagen
De noodopvang had op 20 maart moeten sluiten. De gemeente kondigde aan dat het COA vanaf 22 april 63.480 euro per dag moest betalen zolang er nog asielzoekers in het hotel verbleven. Het is inmiddels 21 dagen geleden dat de dwangsom in ging. Daarmee staat de dwangsom op ruim 1,3 miljoen euro. Dat bedrag kan nog oplopen tot ruim 11,4 miljoen euro.
Miljoenen aan boetes
Epe is niet de enige gemeente waaraan het COA dwangsommen moet betalen. In Hardenberg (Overijssel) loopt de rekening voor een opvanglocatie die langer openblijft dan afgesproken. In Westerwolde (Groningen) moest het COA de afgelopen jaren al 6,5 miljoen euro betalen vanwege de overvolle opvang in Ter Apel.
https://www.gld.nl/nieuws(...)som-gemeente-epe-aan
hier is een mooie uitleg over verschillen in procedures voor Oekraïense vluchtelingen en regulier asielzoekers https://www.sliedrecht.nl(...)/Veelgestelde_vragenquote:Op zondag 17 mei 2026 10:09 schreef StaceySinger het volgende:
Het totale bedrag dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) aan dwangsommen moet overmaken aan gemeenten voor problemen bij zijn locaties, is tijdens het weekeinde opgelopen tot boven de 10 miljoen euro.bronSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een paar dingen geprobeerd er uit te lichten waar het wmb pijn doet met tldr; hoe dan wel een elders genomen (eenzijdige) beslissing te veranderen ?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
....
Alle gemeenten in ons land nemen een deel van de verantwoordelijkheid op zich om daaraan mee te werken, of de plaatselijke bevolking dat nu leuk vind of niet.
....
Het voortdurende protest in Loosdrecht is gewoonweg absurd.
Natuurlijk mag je demonstreren en ook protesteren als je dat tenminste op een fatsoenlijke manier doet, maar dat hoeft niet avond aan avond aan avond.
...
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
En dit is natuurlijk onzin. De instroom is niet onbeperkt en zeker op korte termijn vrij goed te voorspellen. Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn, dan is dus ook prima te bepalen hoeveel opvang er gerealiseerd moet worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.
Dus jouw gedachte dat we er mee zitten en ze onderdak moeten geven zal zich dan ook blijven herhalen.
Het is een keer genoeg, toch?
Dat is het niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef KareldeStoute het volgende:
Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn
Dat laatste zien we niet echt.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is het niet.
We zitten nog altijd op een instroom van 1000 per week. Totaal onnodig.
Uitstroom horen we niets over. Ondertussen zit Ter Apel nog steeds vol en zien we het aantal azc's groeien.
Dat is ook het mantra voortdurend. Er wordt gedacht dat er door de spreidingswet alleen maar meer asielzoekers bijkomen.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.
Net boven die grafiek staat overigens het volgende:
Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terugquote:Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.
Net boven die grafiek staat overigens het volgende:
Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
Klopt, ze zijn gewoon een (regelmatig falend) uitvoeringsorgaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.
Ja gelijk heb je ook, er zijn 5! azc's minder.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terug. Je stelling klopte dus gewoon niet.
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Hoeft ook niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?
Die arme Oekrainers ookquote:Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
klopt, Nederlandse daklozen heten die mensen. Als we de mensen die helemaal uit de 3e wereld komen gereisd om hier te schooieren niks geven, geen eten en geen onderdak, dan stoppen ze met komen. Ingewikkelder dan dat is het niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
En hoeveel asielzoekers per opvangplek?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijnquote:Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
Tuurlijk niet. Er komen ieder jaar zo'n 50.000 asielzoekers + nareizigers bij.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijn.
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.
Ja man, het is goed met je.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.
Vandaar Oikofilie; het gaat immers om de bescherming van het thuis, het eigene.
Dat haal ik uit interviews met de betrokkenen. Het is ook logisch dat er oikofilie is bij een kleine gemeenschap.quote:
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.
Joh, de beste bron is wat je hoort in de (on- of offline) buurtkroeg..quote:Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024quote:Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024
Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.
De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.
Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.
Geen dank verder.
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.
Klopt. Heb ook even zitten zoeken op die site van het coa.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.
Staat allemaal ook in dat jaarverslag.
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…quote:Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024
Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.
De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.
Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.
Geen dank verder.
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.
Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.
Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.
Er wordt dus niet bijgebouwd, alle opvangplekken waren altijd maar tijdelijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Mensen doen alsof dit allemaal geen cent kost en we het geld aan niks beters te besteden hebben.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Dat de keten vastloopt toont toch aan dat er te veel mensen binnenkomen? Bovendien beantwoord dit niet de vraag waarom er maar steeds meer mensen bij moeten komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.
Dat gaat in zijn geheel voorbij aan de stijgende trend in opvanglocaties en -plekken. En het hele cumulatieve effect van die jarenlange opvang.
Voor die ene die er gesloten is zijn er al weer 10 bijgekomen.
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓quote:Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0quote:Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.
De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Ook net zo’n onzin idd.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Baanzekerheid.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.
De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Muurtje bouwen dan maar.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Gewoon dom doordrammen. Voor een goede deuger ís er geen (boven)grens!quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Dus kan de instroom maar onbeperkt doorgaan?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:11 schreef RotatoR het volgende:
Over Frans Timmermans gesproken, die heeft weleens aangegeven dat ongeveer 60% van de mensen die naar Europa komen als zogenaamde 'vluchteling' in werkelijkheid economische migranten zijn. Als zelfs Timmermans dit al toegeeft zal het werkelijke percentage nog een stuk hoger liggen.
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.
Ik ken ze niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.
Dat is enorm goed van dat land, ze hebben ook decennia onderaan gebungeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.quote:
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
Ja klopt. Verkorten van wachttijden maakt het mogelijk dat kwestbare vluchtelingen sneller kunnen doorstromen, eerder een huis toegewezen kunnen krijgen, eerder integreren en een autochtone vrouw kunnen vinden en eerder meedraaien en bijdragen in de samenleving.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Het werkt precies andersom, als je de aanvragen en periode in opvang maximaal vertraagd is het voor vele migranten niet langer interessant om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Ja, als we een beetje ons best doen kunnen we straks nog betere service leveren dan Corendon en TUI samen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoekquote:Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
quote:Terugkeer van migranten zonder verblijfsrecht is al vele jaren een
politiek gevoelig hot topic in de Europese Unie als geheel en ook specifiek in Nederland. Toch blijft het fenomeen van terugkeer voor veel
mensen moeilijk te doorgronden. In dit themanummer doen wij een
poging deze problematiek vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk te maken. Op grond van artikel 61 van de Vreemdelingenwet
2000 heeft een persoon zonder recht op verblijf ('vreemdeling') de
plicht Nederland uit eigen beweging te verlaten. In veel gevallen is een
vorm van terugkeerondersteuning hierbij mogelijk. Indien iemand
niet vrijwillig of zelfstandig wil vertrekken, heeft de Dienst Terugkeer
en Vertrek (DT&V, de instantie die terugkeer uitvoert) de mogelijkheid
het vertrek af te dwingen. Diegenen die wel meewerken aan terugkeer,
maar wie het in de praktijk niet lukt om te vertrekken, kunnen in
aanmerking komen voor een verblijfsvergunning op grond van het
zogenaamde 'buitenschuldbeleid'.
Dit document is van 2022 en gaat dus over de huidige situatie. De EU wetgeving is pas net aangenomen als sluitstuk van het migratiepact. Dat moet daadwerkelijk dit probleem gaan oplossen. Maar dan moet D66 wel meewerken aan de Nederlandse implementatie en dat is nog maar de vraag aangezien ze in Europa tegen hebben gestemd.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek![]()
https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content
Die komen later na kwarteir gemaakt wat dan zeg er nog minstens de helft (tot ws dubbele) aan wat er nu per week instroomt, ihkv gezinshereniging nog bijkomt. Dit alles legt ook weer druk op beschikbare ruimte.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
Buitengrenzen waar?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen. Leed is altijd oneindig van ellende.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Dat is dus gewoon niet waar voor iedereen. Genoeg economische vluchtelingen die hierheen komen uit veilige landen. En zelfs die krijgt Nederland niet terug gestuurd. Naar Marokko bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen.
Was nog het enige noemenswaardige aan dat gezapige gezwets bij Buitenhof eerlijk gezegd.quote:
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers uit Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.
Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.
Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
Beetje erg rare zin dit :quote:Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.
Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/quote:Op maandag 18 mei 2026 10:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.
Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
Gaat nooit stoppen, wordt alleen maar erger. Enige oplossing is uiteindelijk controle aan de buitenkant van Europa, en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat?
Is een premium artikelquote:Op maandag 18 mei 2026 10:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
"And then suddenly, for no reason at all, people voted Hitler into power"quote:Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef DobbyDobby het volgende:
en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
En laat ze dat zelf maar aantonen en hard maken.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?quote:Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
Voor politieke dissidenten niet. Ken je Keyvan Shahbazi, Afshin Ellian, Kader Abdolah?quote:Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.
Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
Komt ook omdat de aanhangers van Afwerki voordat hij aan de macht kwam zijn gevlucht en hier nu zitten. Daarna kwamen de jongeren die klaar zijn met Afwerki. Dit is dus een conflict tussen twee generaties/golven aan vluchtelingen. En die eerste zit hier al zo lang dat ze niet meer weg te krijgen zijn.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
quote:Het kabinet gaat beleid maken dat gericht is op 'gematigde bevolkingsgroei' naar zo'n 19 tot 20 miljoen inwoners in 2050. Dat schrijven ministers Marjolein Faber (Migratie) en Eddy van Hijum (Sociale Zaken) in een Kamerbrief. De Tweede Kamer buigt zich morgen over het rapport van de commissie-Van Zwol, die advies uitbracht over de ontwikkeling van de bevolking.
Het kabinet is het eens met de commissie dat het scenario waarbij de bevolking tot 2050 met 1 tot 2 miljoen mensen groeit het beste uitgangspunt biedt 'voor behoud van economische en brede welvaart'.
Druk op huisvesting
Het kabinet erkent dat ook het scenario van gematigde groei druk legt op huisvesting, zorg en onderwijs. Het zou betekenen dat er tot 2040 1,3 miljoen nieuwe huizen moeten worden gebouwd. "Bijna de helft van deze opgave komt voort uit het accommoderen van de verwachte bevolkingsgroei."
Dat betekent 'dat er niet gewacht kan worden met het maken van scherpe keuzes om de bevolkingsgroei te remmen'. Het kabinet wijst daarbij vooral op de voorgenomen maatregelen om ervoor te zorgen dat er minder migranten naar Nederland komen.
Ik kan (wil?) mij niet onttrekken aan een gedachte dat onderbezetting en (systeem)vertraging onderdeel is van een onderliggende opzet die daarmee mensen de gelegenheid biedt om uiteindelijk gebruik te gaan maken van geboden voorzieningen. Elke week/maand/jaar langer, vergroot de kans om voortaan te kunnen blijven.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
..
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
..
Dat valt nog mee, andere schattingen waren 21 à 23 miljoen: https://www.nporadio1.nl/(...)-23-miljoen-inwonersquote:Op maandag 18 mei 2026 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050
[..]
"Mogen blijven komen" is niet hoe het gaat. Ze melden zich daar aan. Soms met busladingen georganiseerd vervoer aan toe. Staan er ineens drie bussen met Moldaviërs. Het is niet dat ze eerst via een ander poortje een OK-stempeltje krijgen of waar ze nog geweerd kunnen worden.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
Nee. Dan is de groep tokkies en hooligans gegroeid. Zó werkt het.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:19 schreef Zoddie het volgende:
Wees nog blij dat het alleen nog maar de "tokkies/hooligans" zijn.
Dat is de eerste kleine golf.
Als de onvrede in het land nog wat jaartjes doorgaat dan kun je de borst natmaken als de gewone burger daar ook gaat staan.
Grindr.quote:
quote:Voorbeelden van rechters die meerdere zaken behandelen
Uit openbare uitspraken (rechtspraak.nl en gerelateerde bronnen):mr. M.J.H.M. Verhoeven (Rechtbank Oost-Brabant): Komt voor in meerdere kort gedingen over AZC's en opvanglocaties, bijvoorbeeld in zaken rond Nuenen en andere locaties in 2024-2025. Hij behandelt regelmatig voorzieningen in bestuurs- en civiele zaken over asielopvang.
mr. J.W. Wagenaar (Rechtbank Midden-Nederland): Deed uitspraken in ontruimingszaken van het COA uit AZC's (bijv. 2025).
semantius.nl
Andere namen die regelmatig opduiken in AZC-gerelateerde kort gedingen: mr. T.J. Thurlings-Rassa, mr. E.A. Messer, en diverse voorzieningenrechters van de Rechtbank Den Haag (vaak betrokken bij landelijke opvangkwesties zoals Ter Apel of spreidingslocaties).
HonkHonk.quote:In kort gedingen (spoedzaken over AZC's) zie je vaak dezelfde pool van rechters omdat er beperkte voorzieningenrechters per rechtbank zijn.
Oh alweer zo boos op de ochtend, wat ik deed was natuurlijk een hypothetische insinuatie, dat jij hier niet doorheen kan lezen zegt weer heel veel over jou sociale niveau. Daarom ben je waarschijnlijk ook zo boos continue op Trump, je leest niet door zijn teksten heen wat hij nu daadwerkelijk zegt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij dom. En jij hebt stemrecht? Dan snap ik ineens de staat waarin dit land verkeert. Ga terug naar school en vraag om een paar lesjes staatsinrichting. Met name over de trias politica.
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.quote:
Wat mij betreft liever niet, maar het blijven negeren van een groeiende groep mensen die het zat zijn zal sowieso niet deëscalerend werkenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.
Een kleine prijs voor weldoenerij en het verbeteren van de wereld.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:09 schreef Spring_Sale het volgende:
In de arriva-treinen tussen zwolle en emmen is er vaak overlast in de avonduren. Zo vanaf 19:00 uur. Ik heb het gezien. Strontvervelende volwassen buitenlandse mannen. Drinken. Stoer doen. Roken in de trein. Veelvuldig moet handhaving via een tussenstation de trein betreden. En politiek Links zwijgt.
Ik zou liever op het gras dan op een stoel slapen denk ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:19 schreef Tengano het volgende:
[ x ]
Ik denk dat veel jongeren die al veel te lang bij hun ouders wonen het er wel voor over zouden hebben om een nachtje in het gras of op een stoel te slapen als ze daarna een huis en een uitkering konden krijgen.
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Maar de Hitler groeten die ze vaak doen staan toch helemaal niet voor een ideologie die racistisch is? :squote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Free Narnia!quote:Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
quote:Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
Niet alle rechtse stemmers zijn pro israhel hoor.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
hoe laatquote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar
[ afbeelding ]
Wat gaan ze vandaag in de fik steken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar
[ afbeelding ]
Wie is Mark de Vijfde?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |