Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0quote:Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.
De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Ook net zo’n onzin idd.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Baanzekerheid.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.
De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Muurtje bouwen dan maar.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Gewoon dom doordrammen. Voor een goede deuger ís er geen (boven)grens!quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Dus kan de instroom maar onbeperkt doorgaan?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:11 schreef RotatoR het volgende:
Over Frans Timmermans gesproken, die heeft weleens aangegeven dat ongeveer 60% van de mensen die naar Europa komen als zogenaamde 'vluchteling' in werkelijkheid economische migranten zijn. Als zelfs Timmermans dit al toegeeft zal het werkelijke percentage nog een stuk hoger liggen.
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.
Ik ken ze niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.
Dat is enorm goed van dat land, ze hebben ook decennia onderaan gebungeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.quote:
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
Ja klopt. Verkorten van wachttijden maakt het mogelijk dat kwestbare vluchtelingen sneller kunnen doorstromen, eerder een huis toegewezen kunnen krijgen, eerder integreren en een autochtone vrouw kunnen vinden en eerder meedraaien en bijdragen in de samenleving.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Het werkt precies andersom, als je de aanvragen en periode in opvang maximaal vertraagd is het voor vele migranten niet langer interessant om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Ja, als we een beetje ons best doen kunnen we straks nog betere service leveren dan Corendon en TUI samen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoekquote:Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
quote:Terugkeer van migranten zonder verblijfsrecht is al vele jaren een
politiek gevoelig hot topic in de Europese Unie als geheel en ook specifiek in Nederland. Toch blijft het fenomeen van terugkeer voor veel
mensen moeilijk te doorgronden. In dit themanummer doen wij een
poging deze problematiek vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk te maken. Op grond van artikel 61 van de Vreemdelingenwet
2000 heeft een persoon zonder recht op verblijf ('vreemdeling') de
plicht Nederland uit eigen beweging te verlaten. In veel gevallen is een
vorm van terugkeerondersteuning hierbij mogelijk. Indien iemand
niet vrijwillig of zelfstandig wil vertrekken, heeft de Dienst Terugkeer
en Vertrek (DT&V, de instantie die terugkeer uitvoert) de mogelijkheid
het vertrek af te dwingen. Diegenen die wel meewerken aan terugkeer,
maar wie het in de praktijk niet lukt om te vertrekken, kunnen in
aanmerking komen voor een verblijfsvergunning op grond van het
zogenaamde 'buitenschuldbeleid'.
Dit document is van 2022 en gaat dus over de huidige situatie. De EU wetgeving is pas net aangenomen als sluitstuk van het migratiepact. Dat moet daadwerkelijk dit probleem gaan oplossen. Maar dan moet D66 wel meewerken aan de Nederlandse implementatie en dat is nog maar de vraag aangezien ze in Europa tegen hebben gestemd.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek![]()
https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content
Die komen later na kwarteir gemaakt wat dan zeg er nog minstens de helft (tot ws dubbele) aan wat er nu per week instroomt, ihkv gezinshereniging nog bijkomt. Dit alles legt ook weer druk op beschikbare ruimte.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
Buitengrenzen waar?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen. Leed is altijd oneindig van ellende.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Dat is dus gewoon niet waar voor iedereen. Genoeg economische vluchtelingen die hierheen komen uit veilige landen. En zelfs die krijgt Nederland niet terug gestuurd. Naar Marokko bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen.
Was nog het enige noemenswaardige aan dat gezapige gezwets bij Buitenhof eerlijk gezegd.quote:
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers uit Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.
Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.
Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
Beetje erg rare zin dit :quote:Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.
Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/quote:Op maandag 18 mei 2026 10:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.
Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
Gaat nooit stoppen, wordt alleen maar erger. Enige oplossing is uiteindelijk controle aan de buitenkant van Europa, en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:19 schreef nixxx het volgende:
[..]
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat?
Is een premium artikelquote:Op maandag 18 mei 2026 10:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
"And then suddenly, for no reason at all, people voted Hitler into power"quote:Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef DobbyDobby het volgende:
en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
En laat ze dat zelf maar aantonen en hard maken.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?quote:Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
Voor politieke dissidenten niet. Ken je Keyvan Shahbazi, Afshin Ellian, Kader Abdolah?quote:Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.
Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
Komt ook omdat de aanhangers van Afwerki voordat hij aan de macht kwam zijn gevlucht en hier nu zitten. Daarna kwamen de jongeren die klaar zijn met Afwerki. Dit is dus een conflict tussen twee generaties/golven aan vluchtelingen. En die eerste zit hier al zo lang dat ze niet meer weg te krijgen zijn.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
quote:Het kabinet gaat beleid maken dat gericht is op 'gematigde bevolkingsgroei' naar zo'n 19 tot 20 miljoen inwoners in 2050. Dat schrijven ministers Marjolein Faber (Migratie) en Eddy van Hijum (Sociale Zaken) in een Kamerbrief. De Tweede Kamer buigt zich morgen over het rapport van de commissie-Van Zwol, die advies uitbracht over de ontwikkeling van de bevolking.
Het kabinet is het eens met de commissie dat het scenario waarbij de bevolking tot 2050 met 1 tot 2 miljoen mensen groeit het beste uitgangspunt biedt 'voor behoud van economische en brede welvaart'.
Druk op huisvesting
Het kabinet erkent dat ook het scenario van gematigde groei druk legt op huisvesting, zorg en onderwijs. Het zou betekenen dat er tot 2040 1,3 miljoen nieuwe huizen moeten worden gebouwd. "Bijna de helft van deze opgave komt voort uit het accommoderen van de verwachte bevolkingsgroei."
Dat betekent 'dat er niet gewacht kan worden met het maken van scherpe keuzes om de bevolkingsgroei te remmen'. Het kabinet wijst daarbij vooral op de voorgenomen maatregelen om ervoor te zorgen dat er minder migranten naar Nederland komen.
Ik kan (wil?) mij niet onttrekken aan een gedachte dat onderbezetting en (systeem)vertraging onderdeel is van een onderliggende opzet die daarmee mensen de gelegenheid biedt om uiteindelijk gebruik te gaan maken van geboden voorzieningen. Elke week/maand/jaar langer, vergroot de kans om voortaan te kunnen blijven.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
..
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
..
Dat valt nog mee, andere schattingen waren 21 à 23 miljoen: https://www.nporadio1.nl/(...)-23-miljoen-inwonersquote:Op maandag 18 mei 2026 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050
[..]
"Mogen blijven komen" is niet hoe het gaat. Ze melden zich daar aan. Soms met busladingen georganiseerd vervoer aan toe. Staan er ineens drie bussen met Moldaviërs. Het is niet dat ze eerst via een ander poortje een OK-stempeltje krijgen of waar ze nog geweerd kunnen worden.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
Nee. Dan is de groep tokkies en hooligans gegroeid. Zó werkt het.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:19 schreef Zoddie het volgende:
Wees nog blij dat het alleen nog maar de "tokkies/hooligans" zijn.
Dat is de eerste kleine golf.
Als de onvrede in het land nog wat jaartjes doorgaat dan kun je de borst natmaken als de gewone burger daar ook gaat staan.
Grindr.quote:
quote:Voorbeelden van rechters die meerdere zaken behandelen
Uit openbare uitspraken (rechtspraak.nl en gerelateerde bronnen):mr. M.J.H.M. Verhoeven (Rechtbank Oost-Brabant): Komt voor in meerdere kort gedingen over AZC's en opvanglocaties, bijvoorbeeld in zaken rond Nuenen en andere locaties in 2024-2025. Hij behandelt regelmatig voorzieningen in bestuurs- en civiele zaken over asielopvang.
mr. J.W. Wagenaar (Rechtbank Midden-Nederland): Deed uitspraken in ontruimingszaken van het COA uit AZC's (bijv. 2025).
semantius.nl
Andere namen die regelmatig opduiken in AZC-gerelateerde kort gedingen: mr. T.J. Thurlings-Rassa, mr. E.A. Messer, en diverse voorzieningenrechters van de Rechtbank Den Haag (vaak betrokken bij landelijke opvangkwesties zoals Ter Apel of spreidingslocaties).
HonkHonk.quote:In kort gedingen (spoedzaken over AZC's) zie je vaak dezelfde pool van rechters omdat er beperkte voorzieningenrechters per rechtbank zijn.
Oh alweer zo boos op de ochtend, wat ik deed was natuurlijk een hypothetische insinuatie, dat jij hier niet doorheen kan lezen zegt weer heel veel over jou sociale niveau. Daarom ben je waarschijnlijk ook zo boos continue op Trump, je leest niet door zijn teksten heen wat hij nu daadwerkelijk zegt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij dom. En jij hebt stemrecht? Dan snap ik ineens de staat waarin dit land verkeert. Ga terug naar school en vraag om een paar lesjes staatsinrichting. Met name over de trias politica.
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.quote:
Wat mij betreft liever niet, maar het blijven negeren van een groeiende groep mensen die het zat zijn zal sowieso niet deëscalerend werkenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.
Een kleine prijs voor weldoenerij en het verbeteren van de wereld.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:09 schreef Spring_Sale het volgende:
In de arriva-treinen tussen zwolle en emmen is er vaak overlast in de avonduren. Zo vanaf 19:00 uur. Ik heb het gezien. Strontvervelende volwassen buitenlandse mannen. Drinken. Stoer doen. Roken in de trein. Veelvuldig moet handhaving via een tussenstation de trein betreden. En politiek Links zwijgt.
Ik zou liever op het gras dan op een stoel slapen denk ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:19 schreef Tengano het volgende:
[ x ]
Ik denk dat veel jongeren die al veel te lang bij hun ouders wonen het er wel voor over zouden hebben om een nachtje in het gras of op een stoel te slapen als ze daarna een huis en een uitkering konden krijgen.
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Maar de Hitler groeten die ze vaak doen staan toch helemaal niet voor een ideologie die racistisch is? :squote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Free Narnia!quote:Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
quote:Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
Niet alle rechtse stemmers zijn pro israhel hoor.quote:Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
hoe laatquote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar
[ afbeelding ]
Wat gaan ze vandaag in de fik steken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar
[ afbeelding ]
Wie is Mark de Vijfde?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |