abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2026 @ 18:41:38 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827251
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.

De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220827267
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.

De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
  zondag 17 mei 2026 @ 18:52:38 #153
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220827321
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Wat een onzin zeg. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 mei 2026 @ 18:53:34 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827326
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Vraag me wel af wat de volgende stap is zodra straks iedere gemeente een AZC heeft en alle opvang alsnog volzit. Waarschijnlijk gaan sociale huurders dan verplicht een statushouder in huis moeten nemen. Spreidingswet 2.0
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220827341
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee joh, maar men zal wel een zoektocht blijven ondernemen voor meer plekken om die mensen onder te kunnen brengen, het blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten uit niet-Westerse landen wil ontvangen, dat dit tot in treurnis gefaciliteerd moet worden.
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
pi_220827352
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. :')
Hoezo?
  zondag 17 mei 2026 @ 18:59:46 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827366
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 19:01:07 #158
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220827380
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij hebt het altijd over andermans aannames, maar je kunt er hier ook zelf wat van, zeg. Waaruit blijkt dat een deel van Nederland zo ontzettend graag meer migranten (en dan laat ik dat niet-Westers maar even weg) wil ontvangen? Graag met bron.
Ook net zo’n onzin idd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 mei 2026 @ 19:01:16 #159
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827382
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom kan de vraag ook nooit beantwoord worden waarom we de instroom zouden moeten blijven faciliteren. Je kunt dit natuurlijk blijven dus. Als er 1000 mensen elke week aankloppen en je hebt niet genoeg opvangplekken kun je inderdaad bijbouwen, maar dat zou ook kunnen als 5000 of 10000 plekken niet voldoende is.

De grote vraag blijft waarom Nederland een onophoudelijke influx van niet-Westerse migranten moet faciliteren. Mensen die hier helemaal niets te zoeken hebben.
Baanzekerheid.

Net zoals die goede doelen met maandelijkse donaties. Dan betaal je ook gewoon een salaris.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220827391
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.
pi_220827395
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. :')
Stond op Facebook
  zondag 17 mei 2026 @ 19:03:22 #162
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220827396
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vrij duidelijk, als mensen constant de instroom willen faciliteren dan resulteert dat logischerwijs in meer migranten. Denk bijvoorbeeld aan de uitspraak van Frans Timmermans, die honderden nieuwe locaties in Nederland wilde realiseren. Daaruit blijkt geen intentie om de instroom af te remmen.
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 mei 2026 @ 19:05:17 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827408
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan heb je Timmermans niet goed begrepen (overigens niet op gestemd en vond hem geen beste verkiezingsleider), hij bedoelde dat die opstopping in Ter Apel moest worden opgelost.
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220827420
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We kunnen toch simpelweg concluderen dat als het volzit in Ter Apel en niet meer mensen bijkomen?
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:07:56 #165
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220827432
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220827437
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Muurtje bouwen dan maar.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:09:17 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827442
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 17 mei 2026 @ 19:09:26 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827445
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Volle locaties, geen woningen, geen ruimte om te bouwen. En nu?
Gewoon dom doordrammen. Voor een goede deuger ís er geen (boven)grens!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:10:13 #169
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220827455
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Europese verdragen? Onderlinge afspraken en misschien zelfs wel ECHTE vluchtelingen, manoman.
Dus kan de instroom maar onbeperkt doorgaan?
pi_220827458
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, Polen, Hongarije en Slowakije negeren die zogeheten Europese verdragen ook. Een verdrag dat een land verplicht om een onophoudelijke influx van migranten te faciliteren, is natuurlijk geen goed verdrag.
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.
pi_220827462
Over Frans Timmermans gesproken, die heeft weleens aangegeven dat ongeveer 60% van de mensen die naar Europa komen als zogenaamde 'vluchteling' in werkelijkheid economische migranten zijn. Als zelfs Timmermans dit al toegeeft zal het werkelijke percentage nog een stuk hoger liggen.
pi_220827468
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:11 schreef RotatoR het volgende:
Over Frans Timmermans gesproken, die heeft weleens aangegeven dat ongeveer 60% van de mensen die naar Europa komen als zogenaamde 'vluchteling' in werkelijkheid economische migranten zijn. Als zelfs Timmermans dit al toegeeft zal het werkelijke percentage nog een stuk hoger liggen.
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.
pi_220827478
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat kan elke kleuter je wel vertellen.
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.
pi_220827485
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zat mensen die nog steeds in de leugenachtige vluchtverhaaltjes blijven geloven.
Ik ken ze niet.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:16:24 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827506
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan noem je ook exact de armste landen van de EU op. Daar wil zelfs geen westerling wonen.
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220827508
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
Dat is enorm goed van dat land, ze hebben ook decennia onderaan gebungeld.
pi_220827521
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ken ze niet.
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
pi_220827604
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
pi_220827643
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
pi_220827661
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
pi_220827677
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
pi_220827693
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:46:01 #183
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827707
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220827712
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
pi_220827721
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
pi_220827814
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:11:52 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220827851
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Ja klopt. Verkorten van wachttijden maakt het mogelijk dat kwestbare vluchtelingen sneller kunnen doorstromen, eerder een huis toegewezen kunnen krijgen, eerder integreren en een autochtone vrouw kunnen vinden en eerder meedraaien en bijdragen in de samenleving.

En zo verstopt het systeem niet iedere keer en kunnen we er veel meer opnemen dan nu het geval is.

Win win dus.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:13:00 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220827860
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Het werkt precies andersom, als je de aanvragen en periode in opvang maximaal vertraagd is het voor vele migranten niet langer interessant om naar Nederland te komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220827869
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
pi_220827882
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
  zondag 17 mei 2026 @ 20:16:48 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220827883
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Ja, als we een beetje ons best doen kunnen we straks nog betere service leveren dan Corendon en TUI samen.
pi_220827914
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
pi_220827942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek :D

https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content

quote:
Terugkeer van migranten zonder verblijfsrecht is al vele jaren een
politiek gevoelig hot topic in de Europese Unie als geheel en ook specifiek in Nederland. Toch blijft het fenomeen van terugkeer voor veel
mensen moeilijk te doorgronden. In dit themanummer doen wij een
poging deze problematiek vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk te maken. Op grond van artikel 61 van de Vreemdelingenwet
2000 heeft een persoon zonder recht op verblijf ('vreemdeling') de
plicht Nederland uit eigen beweging te verlaten. In veel gevallen is een
vorm van terugkeerondersteuning hierbij mogelijk. Indien iemand
niet vrijwillig of zelfstandig wil vertrekken, heeft de Dienst Terugkeer
en Vertrek (DT&V, de instantie die terugkeer uitvoert) de mogelijkheid
het vertrek af te dwingen. Diegenen die wel meewerken aan terugkeer,
maar wie het in de praktijk niet lukt om te vertrekken, kunnen in
aanmerking komen voor een verblijfsvergunning op grond van het
zogenaamde 'buitenschuldbeleid'.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:25:39 #194
13309 nostra
ask why
pi_220827943
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220827959
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
8)7
pi_220827975
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek :D

https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content
Dit document is van 2022 en gaat dus over de huidige situatie. De EU wetgeving is pas net aangenomen als sluitstuk van het migratiepact. Dat moet daadwerkelijk dit probleem gaan oplossen. Maar dan moet D66 wel meewerken aan de Nederlandse implementatie en dat is nog maar de vraag aangezien ze in Europa tegen hebben gestemd.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:36:59 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828031
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
Die komen later na kwarteir gemaakt wat dan zeg er nog minstens de helft (tot ws dubbele) aan wat er nu per week instroomt, ihkv gezinshereniging nog bijkomt. Dit alles legt ook weer druk op beschikbare ruimte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 20:40:20 #198
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220828055
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:40:40 #199
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220828058
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zou wel een separaat topic waardig mogen zijn.
pi_220828068
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
Buitengrenzen waar?
  zondag 17 mei 2026 @ 20:42:12 #201
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220828070
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Buitengrenzen waar?
Van de EU.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:52:00 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828151
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.

Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.

Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 21:03:06 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen. Leed is altijd oneindig van ellende.
Dat gegeven mag echter niet maken dat om dat schuldgevoel op grond van emotie(s) af te wentelen op de burgerbevolking die volgens haar leiding daarin maar moet voorzien.
De burgerbevolking is niet schuldig noch verantwoordelijk voor mensen van/uit andere landen die hier illegaal hun heil komen zoeken.

De enige die wmb 'recht' van spreken hebben zijn erkende statushouders waarbij ik direct stel dat vanwege vol=vol; tot er weer in de totale keten "plek" is, er geen nieuwe statushouders zullen & kunnen worden erkend.
Het COA en hulpverleners maken dan maar uit wie er bij een aanvraag stuivertje verwisseld op ene lijst met een nog schrijnender geval.
Een beetje als dat de instroom rechtstreeks het probleem wordt van de (hulp)organisatie(s) die ze wil opvangen en de overheid het aantal limiteert tot maximaal (inclusief aanhang) van zeg 10.000/jaar of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 17-05-2026 21:08:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220828247
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen.
Dat is dus gewoon niet waar voor iedereen. Genoeg economische vluchtelingen die hierheen komen uit veilige landen. En zelfs die krijgt Nederland niet terug gestuurd. Naar Marokko bijvoorbeeld.

Met de juiste connecties + geld wandel je zo Europa in.
  zondag 17 mei 2026 @ 21:09:32 #205
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220828261
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Was nog het enige noemenswaardige aan dat gezapige gezwets bij Buitenhof eerlijk gezegd.

Werkelijk alle open deuren werden weer ingetrapt ook.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 18 mei 2026 @ 09:19:33 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220829994
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat? :{
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 mei 2026 @ 09:27:56 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830038
quote:
18s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.

Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.

Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers uit Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.

De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 18-05-2026 10:47:05 ]
pi_220830403
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.

De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 10:46:39 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830415
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/
pi_220830438
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat? :{
Gaat nooit stoppen, wordt alleen maar erger. Enige oplossing is uiteindelijk controle aan de buitenkant van Europa, en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
pi_220830441
quote:
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 11:19:19 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830602
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
pi_220830648
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef DobbyDobby het volgende:
en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
"And then suddenly, for no reason at all, people voted Hitler into power"

Waarna kneuzen als von der leyen zich weer gaan afvragen waarom toch.
pi_220830653
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
pi_220830665
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen
En laat ze dat zelf maar aantonen en hard maken.

Paspoort in zee geflikkerd? Doei.
pi_220830667
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 11:30:38 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830669
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.

Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:31:33 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830674
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
Voor politieke dissidenten niet. Ken je Keyvan Shahbazi, Afshin Ellian, Kader Abdolah?
pi_220830697
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.

Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:36:26 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830707
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
Komt ook omdat de aanhangers van Afwerki voordat hij aan de macht kwam zijn gevlucht en hier nu zitten. Daarna kwamen de jongeren die klaar zijn met Afwerki. Dit is dus een conflict tussen twee generaties/golven aan vluchtelingen. En die eerste zit hier al zo lang dat ze niet meer weg te krijgen zijn.
pi_220830891
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050

quote:
Het kabinet gaat beleid maken dat gericht is op 'gematigde bevolkingsgroei' naar zo'n 19 tot 20 miljoen inwoners in 2050. Dat schrijven ministers Marjolein Faber (Migratie) en Eddy van Hijum (Sociale Zaken) in een Kamerbrief. De Tweede Kamer buigt zich morgen over het rapport van de commissie-Van Zwol, die advies uitbracht over de ontwikkeling van de bevolking.

Het kabinet is het eens met de commissie dat het scenario waarbij de bevolking tot 2050 met 1 tot 2 miljoen mensen groeit het beste uitgangspunt biedt 'voor behoud van economische en brede welvaart'.

Druk op huisvesting
Het kabinet erkent dat ook het scenario van gematigde groei druk legt op huisvesting, zorg en onderwijs. Het zou betekenen dat er tot 2040 1,3 miljoen nieuwe huizen moeten worden gebouwd. "Bijna de helft van deze opgave komt voort uit het accommoderen van de verwachte bevolkingsgroei."

Dat betekent 'dat er niet gewacht kan worden met het maken van scherpe keuzes om de bevolkingsgroei te remmen'. Het kabinet wijst daarbij vooral op de voorgenomen maatregelen om ervoor te zorgen dat er minder migranten naar Nederland komen.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:32:35 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220832331
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
..
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
..
Ik kan (wil?) mij niet onttrekken aan een gedachte dat onderbezetting en (systeem)vertraging onderdeel is van een onderliggende opzet die daarmee mensen de gelegenheid biedt om uiteindelijk gebruik te gaan maken van geboden voorzieningen. Elke week/maand/jaar langer, vergroot de kans om voortaan te kunnen blijven.

Heeft een armlastige "vluchteling" het eenmaal gered tot doen van een een aanvraag, hoef die "alleen" nog te zorgen dat die (hoewel kansloos) niet tijdig tot afhandeling komt. Onderdeel van dat vertragende proces is zorgen dat een aanvraag niet inhoudelijk qua situatie kan worden getoetst en/of (reis)documentatie etc.etc. niet kan/zal worden gecontroleerd.
Het doel van elke aanvrager is immers een status als jackpot te krijgen en betrokken belanghebbenden alleen maar moet(en) zorgen dat die in de pijplijn daarvan blijft met zelfs - zo ik waarneem - welbewust het systeem overbelasten. Daarbij zijn ook tal van - beroepsgedeformeerde - IND'ers bereid hun werk tot op de letter en geest daarvan te voldoen. Niemand - redelijk van geest - wil immers beticht kunnen worden dat die een ander 'onrecht' doet (bij wet of in gevoel).

Op grond van allerlei wetgeving zijn mensen niet fysiek te dwingen om zich verplaatsen naar een aangewezen verblijfslocatie waar ze perse niet willen zijn. Vervolgens is er groep die de weigerachtige daarbij actief steunt en zijn op grond van (hun?) emoties of overtuigingen, niet strafbaar te stellen.

Wanneer ik in de zaak geen nieuwe klanten kan aannemen is dat jammer voor de wachtenden die dan maar terug moeten komen wanneer er weer plek is. Dat de overheid geen stop of beperking oplegt in aantallen - denk ook aan de spreidingswet - riekt bijkans naar opzet. Men weet dat het niet gaat en toch laat men het toe om vervolgens de joker bij de burgers te leggen die maar moeten zorgen voor de opvang (in hun woonomgeving).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220832385
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050
[..]

Dat valt nog mee, andere schattingen waren 21 à 23 miljoen: https://www.nporadio1.nl/(...)-23-miljoen-inwoners
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:49:03 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220832605
twitter


Mooi stukje over die twee kanten van het hoefijzer. En je hoeft echt niet Joods te zijn om geen van beide kanten te willen kiezen.
pi_220832872
twitter


De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:35:28 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220833053
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
"Mogen blijven komen" is niet hoe het gaat. Ze melden zich daar aan. Soms met busladingen georganiseerd vervoer aan toe. Staan er ineens drie bussen met Moldaviërs. Het is niet dat ze eerst via een ander poortje een OK-stempeltje krijgen of waar ze nog geweerd kunnen worden.

Toen ik nog met nieuwkomers werkte waren er altijd golven of generaties aan vluchtverhalen. Dus dan kwam iemand aan van "Joh, ik stapte in Hongarije in zomaar een vrachtwagen en die kwam stomtoevallig hier aan!" en dat werkte en dan had je ineens maanden aan mensen met dat of een vergelijkbaar verhaal. Of dan was er ergens een etnische brandhaard, meldden zich gemengde koppels met succes, dus dan toen was elk koppel uit die regio ineens gemengd. Als je 3 minuten een spreker van beide talen had laten luisteren, dan prikte je er doorheen maar zelfs dat kon de IND niet dichttimmeren.

Een eerdere golf tienertoerterroristen waren allemaal Syrisch, ook al stonden ze op hun social media in Tunesië op de kiek met hun familie, spraken ze geen woord Levantijns Arabisch en renden ze met andere vlaggen rond om voetbal te vieren tijdens het WK, of hadden ze op film hoe ze op de Middellandse Zee hun identiteitspapieren in het water tiefden met bootladingen tegelijk.

De tijden dat (echte) vluchtelingen hier na een barre tocht aanklopten met hun echte verhaal zijn allang voorbij in de zin dat ze er nog tussen zitten maar niet meer gezien worden tussen de rest. Hun verhaal is net zo veel waard als de lulverhalen van de rest.
pi_220835496
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220835500
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:07:23 #229
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220838412
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:09:16 #230
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220838444
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:19:35 #231
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220838548
Wees nog blij dat het alleen nog maar de "tokkies/hooligans" zijn.

Dat is de eerste kleine golf.

Als de onvrede in het land nog wat jaartjes doorgaat dan kun je de borst natmaken als de gewone burger daar ook gaat staan.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:24:38 #232
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220838597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:19 schreef Zoddie het volgende:
Wees nog blij dat het alleen nog maar de "tokkies/hooligans" zijn.

Dat is de eerste kleine golf.

Als de onvrede in het land nog wat jaartjes doorgaat dan kun je de borst natmaken als de gewone burger daar ook gaat staan.
Nee. Dan is de groep tokkies en hooligans gegroeid. Zó werkt het.

Toen ze - lang geleden - nog PvdA stemden, waren het allemaal verschillige mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220842229
twitter


Goed bezig. Een stuk zinvoller dan vuurwerk gooien.
pi_220842651
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?
Grindr.

Maar hier wat extra info:

quote:
Voorbeelden van rechters die meerdere zaken behandelen
Uit openbare uitspraken (rechtspraak.nl en gerelateerde bronnen):mr. M.J.H.M. Verhoeven (Rechtbank Oost-Brabant): Komt voor in meerdere kort gedingen over AZC's en opvanglocaties, bijvoorbeeld in zaken rond Nuenen en andere locaties in 2024-2025. Hij behandelt regelmatig voorzieningen in bestuurs- en civiele zaken over asielopvang.

mr. J.W. Wagenaar (Rechtbank Midden-Nederland): Deed uitspraken in ontruimingszaken van het COA uit AZC's (bijv. 2025).

semantius.nl

Andere namen die regelmatig opduiken in AZC-gerelateerde kort gedingen: mr. T.J. Thurlings-Rassa, mr. E.A. Messer, en diverse voorzieningenrechters van de Rechtbank Den Haag (vaak betrokken bij landelijke opvangkwesties zoals Ter Apel of spreidingslocaties).

quote:
In kort gedingen (spoedzaken over AZC's) zie je vaak dezelfde pool van rechters omdat er beperkte voorzieningenrechters per rechtbank zijn.

HonkHonk.

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 25-05-2026 20:05:16 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220845181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jezus, wat ben jij dom. En jij hebt stemrecht? Dan snap ik ineens de staat waarin dit land verkeert. Ga terug naar school en vraag om een paar lesjes staatsinrichting. Met name over de trias politica.
Oh alweer zo boos op de ochtend, wat ik deed was natuurlijk een hypothetische insinuatie, dat jij hier niet doorheen kan lezen zegt weer heel veel over jou sociale niveau. Daarom ben je waarschijnlijk ook zo boos continue op Trump, je leest niet door zijn teksten heen wat hij nu daadwerkelijk zegt.

Desalniettemin geef ik hierboven voorbeelden dat het wel roulatie is van dezelfde rechters. Dat je zo naïef bent dat je denkt dat alles in de wereld gaat zoals je op je basisschool is aangeleerd is ook vrij lachwekkend.

Heb je überhaupt wel eens ergens een functie vervult bij een grote organisatie? Alles draait om netwerken en vriendjespolitiek, agenda en andere. Zo is dat zoals hierboven aangegeven ook in de rechtsstaat zo.

Alsof bijvoorbeeld Von der Leyen het toestaat dat rechters haar plannen tegenhouden, dan zorgt ze gewoon stiekem er voor met haar netwerk dat de zaak overgaat met een rechter die wel pro EU uitspraak doet. Zo simpel is het. Kan je wel zeggen dat het niet zo is, maar ze verklaren zelfs verkiezingen ongeldig als de pro EU cuck niet heeft gewonnen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220850592
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220860060
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220863764
twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_220863817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
Dan wordt het dus oorlog.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:34:54 #240
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220863830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:30 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dan wordt het dus oorlog.
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220863869
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Sprak hij, handenwrijvend en watertandend.
Wat mij betreft liever niet, maar het blijven negeren van een groeiende groep mensen die het zat zijn zal sowieso niet deëscalerend werken :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:13:09 #242
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220864012
Bijzonder dat de rechterlijke macht het ook beschouwt als opvangcrisis. En zelfs het ontbreken van een omgevingsvergunning door de vingers ziet (die is zelfs nog niet aangevraagd).

Maar je zult zien dat deze zogenaamde opvangcrisis zich niet doorvertaalt in maatregelen die ongunstig zijn voor de vreemdeling.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:14:00 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220864023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
Huh??? wat is dan het maatschappelijk belang van asielzoekers cq gelukzoekers :?
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:19:35 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220864053
twitter

Ik denk dat veel jongeren die al veel te lang bij hun ouders wonen het er wel voor over zouden hebben om een nachtje in het gras of op een stoel te slapen als ze daarna een huis en een uitkering konden krijgen.
pi_220887146
In de arriva-treinen tussen zwolle en emmen is er vaak overlast in de avonduren. Zo vanaf 19:00 uur. Ik heb het gezien. Strontvervelende volwassen buitenlandse mannen. Drinken. Stoer doen. Roken in de trein. Veelvuldig moet handhaving via een tussenstation de trein betreden. En politiek Links zwijgt.
pi_220887175
Kunnen we ze niet afschrikken met allerlei attributen en voodoo, daar zijn ze doodsbang voor.

Op Schiphol varkenskoppen op spiesen plaatsen.
Onderweg overal magere Hein neerzetten in de weilanden. Overal zwarte katten loslaten en ook zwarte honden laten lopen die alleen maar grommen.
Overal harde muziek over seks en de duivel afspelen afgewisseld met Boudewijn de Groot.
Vakman pur sang
pi_220887267
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:09 schreef Spring_Sale het volgende:
In de arriva-treinen tussen zwolle en emmen is er vaak overlast in de avonduren. Zo vanaf 19:00 uur. Ik heb het gezien. Strontvervelende volwassen buitenlandse mannen. Drinken. Stoer doen. Roken in de trein. Veelvuldig moet handhaving via een tussenstation de trein betreden. En politiek Links zwijgt.
Een kleine prijs voor weldoenerij en het verbeteren van de wereld.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 25 mei 2026 @ 19:38:07 #248
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220887333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:19 schreef Tengano het volgende:
[ x ]
Ik denk dat veel jongeren die al veel te lang bij hun ouders wonen het er wel voor over zouden hebben om een nachtje in het gras of op een stoel te slapen als ze daarna een huis en een uitkering konden krijgen.
Ik zou liever op het gras dan op een stoel slapen denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220887347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
pi_220887376
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Maar de Hitler groeten die ze vaak doen staan toch helemaal niet voor een ideologie die racistisch is? :s
pi_220887377
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
Free Narnia!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 mei 2026 @ 19:50:19 #252
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220887453
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
:O
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:54:00 #253
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220906081
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220906315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Tegen genocide zijn zijn geen Nederlandse waarden?
Niet alle rechtse stemmers zijn pro israhel hoor.
pi_220917968
blijft maar doorgaan daar

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:08:17 #256
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220918160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar

[ afbeelding ]
hoe laat :?
pi_220918173
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar

[ afbeelding ]
Wat gaan ze vandaag in de fik steken?
pi_220918574
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:52 schreef StaceySinger het volgende:
blijft maar doorgaan daar

[ afbeelding ]
Wie is Mark de Vijfde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')