Dat is enorm goed van dat land, ze hebben ook decennia onderaan gebungeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.quote:
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?quote:Op zondag 17 mei 2026 19:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
Ja klopt. Verkorten van wachttijden maakt het mogelijk dat kwestbare vluchtelingen sneller kunnen doorstromen, eerder een huis toegewezen kunnen krijgen, eerder integreren en een autochtone vrouw kunnen vinden en eerder meedraaien en bijdragen in de samenleving.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Het werkt precies andersom, als je de aanvragen en periode in opvang maximaal vertraagd is het voor vele migranten niet langer interessant om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Ja, als we een beetje ons best doen kunnen we straks nog betere service leveren dan Corendon en TUI samen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoekquote:Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
quote:Terugkeer van migranten zonder verblijfsrecht is al vele jaren een
politiek gevoelig hot topic in de Europese Unie als geheel en ook specifiek in Nederland. Toch blijft het fenomeen van terugkeer voor veel
mensen moeilijk te doorgronden. In dit themanummer doen wij een
poging deze problematiek vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk te maken. Op grond van artikel 61 van de Vreemdelingenwet
2000 heeft een persoon zonder recht op verblijf ('vreemdeling') de
plicht Nederland uit eigen beweging te verlaten. In veel gevallen is een
vorm van terugkeerondersteuning hierbij mogelijk. Indien iemand
niet vrijwillig of zelfstandig wil vertrekken, heeft de Dienst Terugkeer
en Vertrek (DT&V, de instantie die terugkeer uitvoert) de mogelijkheid
het vertrek af te dwingen. Diegenen die wel meewerken aan terugkeer,
maar wie het in de praktijk niet lukt om te vertrekken, kunnen in
aanmerking komen voor een verblijfsvergunning op grond van het
zogenaamde 'buitenschuldbeleid'.
Dit document is van 2022 en gaat dus over de huidige situatie. De EU wetgeving is pas net aangenomen als sluitstuk van het migratiepact. Dat moet daadwerkelijk dit probleem gaan oplossen. Maar dan moet D66 wel meewerken aan de Nederlandse implementatie en dat is nog maar de vraag aangezien ze in Europa tegen hebben gestemd.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek![]()
https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content
Die komen later na kwarteir gemaakt wat dan zeg er nog minstens de helft (tot ws dubbele) aan wat er nu per week instroomt, ihkv gezinshereniging nog bijkomt. Dit alles legt ook weer druk op beschikbare ruimte.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.quote:Op zondag 17 mei 2026 19:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
Buitengrenzen waar?quote:Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |