abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220827508
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit zijn allen landen in de middenmoot. De armste landen van de EU zijn dit zeker niet. Met name Polen maakt een indrukwekkende economische goeie door en zal naar verwachting over vijf jaar een grotere economie hebben dan het VK.
Dat is enorm goed van dat land, ze hebben ook decennia onderaan gebungeld.
pi_220827521
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik ken ze niet.
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
pi_220827604
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
pi_220827643
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Echt zo'n kletskoek. Welke linkse partijen bestaan er uberhaupt nog? Het is m.i. juist andersom, de meeste partijen zien de asielzoekers als een groot probleem waar ze alle andere problemen onder kunnen schuiven.
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
pi_220827661
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
In welke parallelle realiteit leef jij? Alle partijen links van het CDA willen niets aan de asielinstroom doen en stemmen steevast tegen iedere wet die daar iets aan moet beperken. Ze ontkennen zelfs dat er een instroomprobleem is en blijven maar dat zwetsverhaal over zielige vluchtelingen ophouden.
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
pi_220827677
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan kijk jij naar andere debatten dan ik. Geen enkele partij ontkent instroomproblemen.
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
pi_220827693
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan let je dus niet op. D66 en PN noemen het letterlijk een opvangcrisis en willen niet spreken van een instroomprobleem.
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
  zondag 17 mei 2026 @ 19:46:01 #183
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827707
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220827712
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, als je dit denkt, dan heeft discussiëren gewoon geen zin meer.
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
pi_220827721
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen met een bordje aan de grens staan dat je niet mag binnenkomen is gewoon te simpel gedacht.
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
pi_220827814
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Het een is daadwerkelijk iets willen doen aan de asielinstroom en het ander is alleen maar de asielketen willen uitbreiden en de wachttijden verkorten. Nogmaals die partijen stemmen tegen iedere maatregel om ook maar iets aan de asielinstroom te beperken. PN heeft zelfs tegen de invoering van het EU Migratiepact gestemd en D66 tegen de EU Terugkeerverordening.
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:11:52 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220827851
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Ja klopt. Verkorten van wachttijden maakt het mogelijk dat kwestbare vluchtelingen sneller kunnen doorstromen, eerder een huis toegewezen kunnen krijgen, eerder integreren en een autochtone vrouw kunnen vinden en eerder meedraaien en bijdragen in de samenleving.

En zo verstopt het systeem niet iedere keer en kunnen we er veel meer opnemen dan nu het geval is.

Win win dus.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:13:00 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220827860
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
Het werkt precies andersom, als je de aanvragen en periode in opvang maximaal vertraagd is het voor vele migranten niet langer interessant om naar Nederland te komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220827869
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wachttijden van asielaanvragen verkorten lijkt mij juist iets wat zou kunnen helpen om die trage troep iig op te lossen.
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
pi_220827882
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
  zondag 17 mei 2026 @ 20:16:48 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220827883
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:14 schreef RotatoR het volgende:
En zodat het nog aantrekkelijker wordt voor asielzoekers om naar Nederland te komen.
Ja, als we een beetje ons best doen kunnen we straks nog betere service leveren dan Corendon en TUI samen.
pi_220827914
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Denk je? Na twee weken negatief besluit, u mag weer vertrekken, hier alvast een retourtje aangeboden?
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
pi_220827942
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek :D

https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content

quote:
Terugkeer van migranten zonder verblijfsrecht is al vele jaren een
politiek gevoelig hot topic in de Europese Unie als geheel en ook specifiek in Nederland. Toch blijft het fenomeen van terugkeer voor veel
mensen moeilijk te doorgronden. In dit themanummer doen wij een
poging deze problematiek vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk te maken. Op grond van artikel 61 van de Vreemdelingenwet
2000 heeft een persoon zonder recht op verblijf ('vreemdeling') de
plicht Nederland uit eigen beweging te verlaten. In veel gevallen is een
vorm van terugkeerondersteuning hierbij mogelijk. Indien iemand
niet vrijwillig of zelfstandig wil vertrekken, heeft de Dienst Terugkeer
en Vertrek (DT&V, de instantie die terugkeer uitvoert) de mogelijkheid
het vertrek af te dwingen. Diegenen die wel meewerken aan terugkeer,
maar wie het in de praktijk niet lukt om te vertrekken, kunnen in
aanmerking komen voor een verblijfsvergunning op grond van het
zogenaamde 'buitenschuldbeleid'.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:25:39 #194
13309 nostra
ask why
pi_220827943
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220827959
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
8)7
pi_220827975
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zijn ze politiek ook mee bezig, toch is zelfs dat best nog ingewikkeld. Had eerder een link gezet (ander topic denk ik) over het terugsturen van afgewezen asielaanvragen. Wel 100 pagina's onderzoek :D

https://repository.wodc.n(...)0d83f1a6b3b8/content
Dit document is van 2022 en gaat dus over de huidige situatie. De EU wetgeving is pas net aangenomen als sluitstuk van het migratiepact. Dat moet daadwerkelijk dit probleem gaan oplossen. Maar dan moet D66 wel meewerken aan de Nederlandse implementatie en dat is nog maar de vraag aangezien ze in Europa tegen hebben gestemd.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:36:59 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828031
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
Die komen later na kwarteir gemaakt wat dan zeg er nog minstens de helft (tot ws dubbele) aan wat er nu per week instroomt, ihkv gezinshereniging nog bijkomt. Dit alles legt ook weer druk op beschikbare ruimte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 20:40:20 #198
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220828055
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, dat denk ik ook vaak, wat is jouw oplossing dan? Toch maar een muur bouwen?
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:40:40 #199
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220828058
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zou wel een separaat topic waardig mogen zijn.
pi_220828068
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Opvang aan de buitengrenzen, Dublin verdrag handhaven, geen huizen meer met voorrang, B2 taaltoets, geen uitkering, bij elk vergrijp eruit. Ook na vergunningverlening.
Buitengrenzen waar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')