Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijnquote:Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
Tuurlijk niet. Er komen ieder jaar zo'n 50.000 asielzoekers + nareizigers bij.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijn.
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.
Ja man, het is goed met je.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.
Vandaar Oikofilie; het gaat immers om de bescherming van het thuis, het eigene.
Dat haal ik uit interviews met de betrokkenen. Het is ook logisch dat er oikofilie is bij een kleine gemeenschap.quote:
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.
Joh, de beste bron is wat je hoort in de (on- of offline) buurtkroeg..quote:Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024quote:Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024
Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.
De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.
Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.
Geen dank verder.
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.
Klopt. Heb ook even zitten zoeken op die site van het coa.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.
Staat allemaal ook in dat jaarverslag.
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…quote:Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024
Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.
De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.
Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.
Geen dank verder.
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.
Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.
Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.
Er wordt dus niet bijgebouwd, alle opvangplekken waren altijd maar tijdelijk.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Mensen doen alsof dit allemaal geen cent kost en we het geld aan niks beters te besteden hebben.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Dat de keten vastloopt toont toch aan dat er te veel mensen binnenkomen? Bovendien beantwoord dit niet de vraag waarom er maar steeds meer mensen bij moeten komen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.
Dat gaat in zijn geheel voorbij aan de stijgende trend in opvanglocaties en -plekken. En het hele cumulatieve effect van die jarenlange opvang.
Voor die ene die er gesloten is zijn er al weer 10 bijgekomen.
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓quote:Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |