abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2026 @ 17:14:14 #126
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826290
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 17:19:48 #127
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826400
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Pak dan ook even de afgelopen 10 jaar erbij. Anders is het nogal nietszeggend.
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:21:08 #128
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826420
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijn :P.
pi_220826486
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als ze daadwerkelijk 100.000 plekken zouden hebben, zouden er ook veel minder problemen zijn :P.
Tuurlijk niet. Er komen ieder jaar zo'n 50.000 asielzoekers + nareizigers bij.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:24:53 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826492
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ga je gang. Ben benieuwd. Weet wel dat door de spreidingswet het aantal plekken per locatie fors lager is geworden.
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 17:25:22 #131
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220826505
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.
Vandaar Oikofilie; het gaat immers om de bescherming van het thuis, het eigene.
Ja man, het is goed met je.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:27:09 #132
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220826532
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja man, het is goed met je.
Dat haal ik uit interviews met de betrokkenen. Het is ook logisch dat er oikofilie is bij een kleine gemeenschap.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:29:36 #133
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826578
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Qua aantal opvanglocaties steeg het aantal van ongeveer 60–100 locaties in de jaren 2010 naar meer dan 300 locaties in 2025.
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
pi_220826745
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
Joh, de beste bron is wat je hoort in de (on- of offline) buurtkroeg.. :D
  zondag 17 mei 2026 @ 17:48:34 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826770
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit blijft wel vaag. Heb je ook een mooi staatje met bron?
Dat maakt je bijdrage een stuk nuttiger.
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024

Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.

De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.

Geen dank verder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220826786
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024

Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.

De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.

Geen dank verder.
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.
  zondag 17 mei 2026 @ 17:53:49 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826853
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En nu dan graag ook het aantal asielzoekers per opvanglocatie er bij.
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.

Staat allemaal ook in dat jaarverslag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220826891
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De benutte capaciteit van een opvanglocatie ligt gemiddeld op 100%.

Staat allemaal ook in dat jaarverslag.
Klopt. Heb ook even zitten zoeken op die site van het coa.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:01:09 #139
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826940
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zijn gewoon cijfers van het COA zelf: https://www.coa.nl/nl/nieuws/coa-publiceert-jaarverslag-2024

Hier een jaarverslag van 2024. Van 250 naar 298 locaties bijvoorbeeld. Dat zijn er 48 meer dan begin 2024. Inmiddels zitten we zoals jouw cijfers al aantonen op 319.

De trend laat met name die 20 jaar daarvoor een schrikbarende stijging zien in het aantal opvanglocaties.

Maar dit wist je natuurlijk allemaal allang toen je moedwillig een grafiek van een periode over een jaar toonde.

Geen dank verder.
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…
  zondag 17 mei 2026 @ 18:06:51 #140
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220826985
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat je vergeet is te kijken naar de gemiddelde omvang van locaties. Tegenwoordig worden jullie WOEDEND over een MEGA-AZC met 400 plekken terwijl tien jaar terug het COA niet wou beginnen aan locaties met minder dan 1.000 plekken…
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.

Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220826998
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.

Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:11:17 #142
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220827020
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat vergeet ik niet, het interesseert me niets hoe het COA met bedden schuift.

Ze openen die nieuwe locaties niet voor Jan Lul. Dat lijkt me duidelijk.
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:14:11 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827045
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als je alleen maar boos wilt doen, dan is er altijd wel iets te vinden.
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220827081
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Er wordt dus niet bijgebouwd, alle opvangplekken waren altijd maar tijdelijk.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:22:43 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220827113
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat de oude gesloten zijn. Hier was ooit een opvang voor 600 asielzoekers.
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.

Dat gaat in zijn geheel voorbij aan de stijgende trend in opvanglocaties en -plekken. En het hele cumulatieve effect van die jarenlange opvang.

Voor die ene die er gesloten is zijn er al weer 10 bijgekomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 mei 2026 @ 18:32:13 #146
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220827187
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:36:36 #147
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220827215
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moeten er überhaupt plekken bijkomen? Zijn er niet al genoeg migranten hier binnenkomen de afgelopen decennia? Men zou natuurlijk ook een maximaal aantal opvangplekken kunnen hanteren en vol is vol. Anders zou er in de praktijk altijd wel bijgebouwd kunnen worden om te instroom maar te faciliteren.
Mensen doen alsof dit allemaal geen cent kost en we het geld aan niks beters te besteden hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 17 mei 2026 @ 18:37:23 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220827219
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Dat de keten vastloopt toont toch aan dat er te veel mensen binnenkomen? Bovendien beantwoord dit niet de vraag waarom er maar steeds meer mensen bij moeten komen.

En ik ben niet boos, het is ook wel opmerkelijk te zien dat je deze aantijging tegen meerdere users moet maken. Iedereen die niet jouw uitgesproken pro-migratie perspectief deelt is 'boos'. Het is een rare manier om een verschil van visie te bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220827230
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal. Maar is slechts een rookgordijn. Je ziet vaker dat sluiting van locaties en opheffing van noodlocaties als argument aangevoerd wordt.

Dat gaat in zijn geheel voorbij aan de stijgende trend in opvanglocaties en -plekken. En het hele cumulatieve effect van die jarenlange opvang.

Voor die ene die er gesloten is zijn er al weer 10 bijgekomen.
Alles om maar te ontkennen dat we een instroomprobleem hebben. Je kunt niet eindeloos opvangplekken blijven opschalen.
pi_220827239
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat de keten momenteel vastloopt. Dat is vrij eenvoudig op te lossen. Maar jij bent gewoon per definitie boos op buitenlanders, dan is het ingewikkeld.
Waarom komen de vrouwen en kids niet mee eigelijk❓
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')