abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220821839
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 17-05-2026 11:33:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220822640
twitter

Zelfs een persfotograaf krijgt tikken.
  zondag 17 mei 2026 @ 12:46:52 #103
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220822869
Er bleek gisteren? in Utrecht blijkbaar een mars te zijn tegen deo COA's en massa-immigratie.

Hier op 2:54 een verontrustend stukje openheid en inside information van iemand die in zo'n COA gewerkt heeft.

Het blijkt dat er naast een riant salaris ook een zwijgcausule in je contract wordt opgenomen en dat het niet de bedoeling is dat mensen uit de school klappen.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 22% gewijzigd door Tengano op 17-05-2026 12:57:56 ]
pi_220822874
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
Dus zal er op de één of andere manier voor deugdelijke opvang gezorgd moeten worden.
De regering heeft samen met de volksvertegenwoordiging besloten om dat via een wet te regelen en die wet heet de spreidingswet. Alle gemeenten in ons land nemen een deel van de verantwoordelijkheid op zich om daaraan mee te werken, of de plaatselijke bevolking dat nu leuk vind of niet.
Natuurlijk was het veel beter als er niet zoveel asielzoekers in ons land terecht zouden komen, waardoor dit nodig is.
Tot op heden zijn er nog te weinig middelen om dat tegen te houden.
De EU heeft nu wel diverse regels in werking gesteld waardoor de toestroom aanzienlijk beperkt zal worden. Als deze regels in alle landen geïmplementeerd worden zijn we hoogstwaarschijnlijk van de grote toestroom af.

Het beste kan het huidig bestaande vluchtelingenverdrag, dat vlak na de 2e wereldoorlog via de VN is opgesteld op de schop genomen worden om vluchtelingen in de eigen regio op te nemen, zodat we deze grote migratiestromen vanuit Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Zuid- en Midden Amerika niet allemaal naar Europa of Noord Amerika krijgen.
In Europa moeten we dan wel de Europese vluchtelingen opvangen, maar dat hebben we al decennia zo gedaan.
En daar is over het algemeen ook nauwelijks weerstand tegen.

Het voortdurende protest in Loosdrecht is gewoonweg absurd.
Natuurlijk mag je demonstreren en ook protesteren als je dat tenminste op een fatsoenlijke manier doet, maar dat hoeft niet avond aan avond aan avond.
Het is bekend dat een overduidelijke groep ertegen is om die asielzoekers, (overigens tijdelijk) op te vangen. Maar dat zal de zaak niet veranderen.
In mijn idee zal de burgemeester een eind aan deze demonstraties moeten maken.
Het is nu wel genoeg geweest.
  zondag 17 mei 2026 @ 14:54:58 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220824332
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
....
Alle gemeenten in ons land nemen een deel van de verantwoordelijkheid op zich om daaraan mee te werken, of de plaatselijke bevolking dat nu leuk vind of niet.
....
Het voortdurende protest in Loosdrecht is gewoonweg absurd.
Natuurlijk mag je demonstreren en ook protesteren als je dat tenminste op een fatsoenlijke manier doet, maar dat hoeft niet avond aan avond aan avond.
...
Een paar dingen geprobeerd er uit te lichten waar het wmb pijn doet met tldr; hoe dan wel een elders genomen (eenzijdige) beslissing te veranderen ?
//--//
De "we" is niet ik/wi/mij maar een overheid die dat verordonneert waar ik/mij/wij/ons niet langer in herkennen.
De vraag die ik mij stel, hoe moet (en kun) je als betrokken burgers - hier in Loosdrecht - dan wel datgene te voorkomen dat de ander jouw/mij/ons wil opleggen ?
Wanneer gaat het slikken, over in stikken omdat je keel op straffe van afhakken en het label "racist" wordt dichtgeknepen ?

Het doel is van demonstreren/protesten is wmb niet om je ongenoegen even te kunnen luchten en het daarmee als "shockdoctrine" dan toch gaat gebeuren maar zorgen dat die ander zijn vals ingezette plannen zal herzien.

Dat die overheid dan toch mensen willens/wetens plaatst in een van tevoren bekende spanningsituatie, is je reinste provocatie. Dat diezelfde overheid dat zichzelf heeft veroorzaakt maakt niet dat het daarmee mijn probleem is/wordt. De groep die dat voorstaat/vindt, zoekt/lost het dan (zelf) maar op in de eigen achtertuin op zolder.

Ik heb in de kern niets tegen de ander van welke origine dan ook maar wel dat ik (in) mijn leefomgeving wil ik/wij die graag continueren zoals die hier door bewoners is ontwikkeld, ontstaan en was voorgesteld. Daar past best dan soms een afwijkende zonderling in, die cout-que-coute tot de orde van leven zal worden gehouden.

Ik vind het al onacceptabel dat verderop in een straat een normale gezinswoning wordt verkamerd zodat er 5 brallende studenten de tijd van hun leven krijgen, waar vervolgens elk jaar - voorspelbaar - een nieuwe lichting hun specifieke taferelen gaan tentoonspreiden. Laat staan dat je in je wijk/omgeving 70 "vluchtelingen" krijgt toebedeeld omdat iemand in Den Haag dat een goed gespreid idee vond/vindt. Kortom de lucht die er ooit was in welwillendheid, is inmiddels wel op en dan moet je niet raar opkijken dat er agressie ontstaat (tegen dat beleid).

Bijkomende achtergrond is, dat die tijdelijk opgevangen asielzoekers (of ook arbeidsmigranten) niet als vastrentende personen onderdeel zijn (of worden) van een woonomgeving.
Je weet van te voeren dat een persoon/groep over een een (paar) jaar weer wordt ingewisseld voor een volgende lading gedoe en je dan opnieuw kunt beginnen met contact maken.
Onze woonwijk is geen vakantiepark of verblijfsinstelling. Daar dan in de omgang met anderen persoonlijk op investeren is leuk als scorend tijdsverdrijf maar verder compleet zonde van -en voor je goede intenties.

In ons huis geldt de regel, vol is vol en als we geen plek meer (willen) hebben/bieden, het mij/ons dan spijt dat we de persoon de deur wijzen en dat niet mijn probleem is omdat een overheid vindt dat dit het wel is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 15:07:16 #106
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220824452
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.

Dus jouw gedachte dat we er mee zitten en ze onderdak moeten geven zal zich dan ook blijven herhalen.

Het is een keer genoeg, toch?
  zondag 17 mei 2026 @ 15:31:37 #107
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220824745
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:07 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.

Dus jouw gedachte dat we er mee zitten en ze onderdak moeten geven zal zich dan ook blijven herhalen.

Het is een keer genoeg, toch?
En dit is natuurlijk onzin. De instroom is niet onbeperkt en zeker op korte termijn vrij goed te voorspellen. Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn, dan is dus ook prima te bepalen hoeveel opvang er gerealiseerd moet worden.
En omdat het om relatief beperkte aantallen per gemeente gaat (pakweg 60 plekken per 10.000 inwoners), is dat ook met beperkte impact te realiseren.
  zondag 17 mei 2026 @ 15:40:27 #108
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220824822
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef KareldeStoute het volgende:

Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn
Dat is het niet.

We zitten nog altijd op een instroom van 1000 per week. Totaal onnodig.

Uitstroom horen we niets over. Ondertussen zit Ter Apel nog steeds vol en zien we het aantal azc's groeien.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:02:31 #109
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825092
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat is het niet.

We zitten nog altijd op een instroom van 1000 per week. Totaal onnodig.

Uitstroom horen we niets over. Ondertussen zit Ter Apel nog steeds vol en zien we het aantal azc's groeien.
Dat laatste zien we niet echt.

pi_220825177
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Dat is ook het mantra voortdurend. Er wordt gedacht dat er door de spreidingswet alleen maar meer asielzoekers bijkomen.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:16:12 #111
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220825249
twitter
Wat een sukkel
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zondag 17 mei 2026 @ 16:18:05 #112
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220825270
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.

Net boven die grafiek staat overigens het volgende:

Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
pi_220825417
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.

Net boven die grafiek staat overigens het volgende:

Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:28:30 #114
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825453
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.

Net boven die grafiek staat overigens het volgende:

Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terug :'). Je stelling klopte dus gewoon niet.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:29:09 #115
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825462
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.
Klopt, ze zijn gewoon een (regelmatig falend) uitvoeringsorgaan.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:30:14 #116
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220825477
quote:
81s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:16 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]Wat een sukkel
Je ziet die antisemitische complottheorie hier op FOK! ook weer dagelijks voorbij komen :')
  zondag 17 mei 2026 @ 16:38:09 #117
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220825609
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terug :'). Je stelling klopte dus gewoon niet.
Ja gelijk heb je ook, er zijn 5! azc's minder.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:43:12 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220825701
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 17 mei 2026 @ 16:46:26 #119
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220825821
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220826008
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Die arme Oekrainers ook ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 17 mei 2026 @ 16:54:24 #121
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220826037
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Die arme Oekrainers ook ;(
Hoe lang gaat het duren voordat jullie je ook tegen die groep gaan keren?
  zondag 17 mei 2026 @ 16:55:19 #122
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220826051
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.
Vandaar Oikofilie; het gaat immers om de bescherming van het thuis, het eigene.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220826139
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.

klopt, Nederlandse daklozen heten die mensen. Als we de mensen die helemaal uit de 3e wereld komen gereisd om hier te schooieren niks geven, geen eten en geen onderdak, dan stoppen ze met komen. Ingewikkelder dan dat is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220826220
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat laatste zien we niet echt.

[ afbeelding ]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
pi_220826287
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
En hoeveel asielzoekers per opvangplek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')