Een paar dingen geprobeerd er uit te lichten waar het wmb pijn doet met tldr; hoe dan wel een elders genomen (eenzijdige) beslissing te veranderen ?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
....
Alle gemeenten in ons land nemen een deel van de verantwoordelijkheid op zich om daaraan mee te werken, of de plaatselijke bevolking dat nu leuk vind of niet.
....
Het voortdurende protest in Loosdrecht is gewoonweg absurd.
Natuurlijk mag je demonstreren en ook protesteren als je dat tenminste op een fatsoenlijke manier doet, maar dat hoeft niet avond aan avond aan avond.
...
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
En dit is natuurlijk onzin. De instroom is niet onbeperkt en zeker op korte termijn vrij goed te voorspellen. Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn, dan is dus ook prima te bepalen hoeveel opvang er gerealiseerd moet worden.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Geef je deze onderdak dan staat de volgende lichting al klaar. En dit blijft zich herhalen. Eindeloos.
Dus jouw gedachte dat we er mee zitten en ze onderdak moeten geven zal zich dan ook blijven herhalen.
Het is een keer genoeg, toch?
Dat is het niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:31 schreef KareldeStoute het volgende:
Als opvang en uitstroom goed geregeld zijn
Dat laatste zien we niet echt.quote:Op zondag 17 mei 2026 15:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is het niet.
We zitten nog altijd op een instroom van 1000 per week. Totaal onnodig.
Uitstroom horen we niets over. Ondertussen zit Ter Apel nog steeds vol en zien we het aantal azc's groeien.
Dat is ook het mantra voortdurend. Er wordt gedacht dat er door de spreidingswet alleen maar meer asielzoekers bijkomen.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.
Net boven die grafiek staat overigens het volgende:
Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terugquote:Op zondag 17 mei 2026 16:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het stagneert wat, maar mocht het COA de kans krijgen dan nemen ze alles aan. Aantallen in de grafiek zijn sowieso al absurd.
Net boven die grafiek staat overigens het volgende:
Vanwege het huidige capaciteitstekort is het COA voortdurend bezig nieuwe locaties te verwerven en opvangplekken te realiseren.
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) is vanwege de aanhoudende krapte continu op zoek naar nieuwe opvangcapaciteit.
Klopt, ze zijn gewoon een (regelmatig falend) uitvoeringsorgaan.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:26 schreef beefkeek het volgende:
[..]
COA is niet degene die het beleid maakt hè, dat komt bij de Nederlandse en Europese overheid vandaan. Van het COA wordt verwacht het gewoon maar te regelen.
Ja gelijk heb je ook, er zijn 5! azc's minder.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het stagneert wat, er zijn gewoon minder AZC’s dan een half jaar terug. Je stelling klopte dus gewoon niet.
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je krampachtig wilt ontkennen dat de wortel van al die protesten van 'bezorgde burgers' gewoon ouderwets onverdund racisme is. Dat zie je al aan de organisaties die zich daar profileren, zoals 'Identitair Verzet'.
Hoeft ook niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn geen ras dus dat lijkt me niet van toepassing? Is het niet eerder oikofilie?
Die arme Oekrainers ookquote:Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
Bij asielzoekers gaat het echter om een status, niet om een specifieke groep, daardoor is de term racisme niet dekkend.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
Racisme (vaak foutief gespeld als 'rascisme') is de opvatting of leer dat mensen op basis van hun uiterlijk of afkomst minderwaardig zijn of dat er fundamentele verschillen tussen groepen bestaan. Het is een vorm van discriminatie die leidt tot ongelijke behandeling en is in Nederland verboden op basis van Artikel 1 van de Grondwet.
klopt, Nederlandse daklozen heten die mensen. Als we de mensen die helemaal uit de 3e wereld komen gereisd om hier te schooieren niks geven, geen eten en geen onderdak, dan stoppen ze met komen. Ingewikkelder dan dat is het niet.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:46 schreef Pegos het volgende:
We zitten er mee en het zijn mensen die voorlopig ergens onderdak moeten gebracht worden, hoe we het ook wenden of keren.
Het zou onmenselijk en ook zeer onwenselijk zijn als we ze buiten lieten verkeren.
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste zien we niet echt.
[ afbeelding ]
En hoeveel asielzoekers per opvangplek?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Verder uitzoomen. Het aantal opvangplekken is toegenomen van 30.000 naar 100.000.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |