abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2026 @ 20:42:12 #201
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220828070
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Buitengrenzen waar?
Van de EU.
  zondag 17 mei 2026 @ 20:52:00 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828151
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:21 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er worden amper migranten uitgezet. Het uitzetpercentage ligt onder de 10%. Daarom is de EU-Terugkeerverordening zo noodzakelijk. Dan kun je ze uitzetten naar terugkeerhubs in derde veilige landen.
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.

Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.

Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 mei 2026 @ 21:03:06 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan moet je beter opletten. De linkse partijen blijven deze mensen steevast als zielige 'vluchtelingen' framen.
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen. Leed is altijd oneindig van ellende.
Dat gegeven mag echter niet maken dat om dat schuldgevoel op grond van emotie(s) af te wentelen op de burgerbevolking die volgens haar leiding daarin maar moet voorzien.
De burgerbevolking is niet schuldig noch verantwoordelijk voor mensen van/uit andere landen die hier illegaal hun heil komen zoeken.

De enige die wmb 'recht' van spreken hebben zijn erkende statushouders waarbij ik direct stel dat vanwege vol=vol; tot er weer in de totale keten "plek" is, er geen nieuwe statushouders zullen & kunnen worden erkend.
Het COA en hulpverleners maken dan maar uit wie er bij een aanvraag stuivertje verwisseld op ene lijst met een nog schrijnender geval.
Een beetje als dat de instroom rechtstreeks het probleem wordt van de (hulp)organisatie(s) die ze wil opvangen en de overheid het aantal limiteert tot maximaal (inclusief aanhang) van zeg 10.000/jaar of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 17-05-2026 21:08:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220828247
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het zijn zeker ook zielige verhalen met wie niemand hier zal willen ruilen.
Dat is dus gewoon niet waar voor iedereen. Genoeg economische vluchtelingen die hierheen komen uit veilige landen. En zelfs die krijgt Nederland niet terug gestuurd. Naar Marokko bijvoorbeeld.

Met de juiste connecties + geld wandel je zo Europa in.
  zondag 17 mei 2026 @ 21:09:32 #205
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220828261
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:25 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Was nog het enige noemenswaardige aan dat gezapige gezwets bij Buitenhof eerlijk gezegd.

Werkelijk alle open deuren werden weer ingetrapt ook.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 18 mei 2026 @ 09:19:33 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220829994
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We hebben niks met Frans Timmermans te maken.
Bijna iedereen vindt het aardig vol hoor.
Meeste mensen hebben alleen niet de behoefte zich er steeds mee bezig te houden, te gaan demonstreren of geweld te gebruiken. Hebben ook nog een eigen leven…
Verder heb ik er wel vertrouwen in dat er wel een stop of beperking op de instroom gaat komen.
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat? :{
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 mei 2026 @ 09:27:56 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830038
quote:
18s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Probleem is dat je niet mensen met geweld kunt uitzetten die door het systeem zijn ontvangen. Nog even los hoe je je dat nICE voor moet gaan stellen.
Ook de wet om iemand te gaan/kunnen dwingen zich naar een terugkeerhub, rammelt inhoudelijk aan alle kanten.
Veels te veel mogelijkheden om zaken door de "asielindustrie" te vertragen en ondertussen de mensen en zielige kindertjes te laten wortelen.

Hoe dan nu wel.... is wmb mensen nu hier (slik) een soort "legale" status zonder verdere rechten geven met de plicht de opvangkosten daarvan te gaan voldoen en wie dat niet kan/wil kan, de dagen zal slijten in een minimalistische ingerichte BBB opvang.

Parallel hier aan nieuwe instroom en mensen die ze daarbij illegaal helpen, direct strafbaar te stellen en verantwoordelijk maken voor alle daaruit voortvloeiende (kosten)consequenties met in wet vastgelegd dat Nederland het recht/plicht heeft ze strafbaar naar de eerste de beste plaats (elders buiten EU) te repatriëren.
Dit voortuizicht zal dan zelfs de meest opportunistische gelukszoeker of helper, twee keer doen nadenken.
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers uit Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.

De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 18-05-2026 10:47:05 ]
pi_220830403
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je zult de nieuwe instroom snel, fair en efficiënt moeten kunnen verwerken want dan zijn uitzettingen ineens een stuk minder onmogelijk. Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Door dit soort termijnen sneuvelt het Dublin-verdrag dus ook, waardoor iedereen doodleuk via een stuk of 10 landen uit dat verdrag alsnog hier aan de poort klopt. Er moet namelijk binnen 18 maanden hard gemaakt worden dat iemand onder het verdrag valt en dus geen verblijfsrecht heeft hier.

De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 10:46:39 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830415
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Beetje erg rare zin dit :
Vandaag in de Stentor twee asielzoekers in Iran die 30(!) maanden aan het wachten zijn al op hun interview.

Heb je een link naar dat artikel in de Stentor?
https://www.ad.nl/zwolle/(...)ij-te-zijn~a2afc74f/
pi_220830438
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Echt een oprechte vraag hoor, maar hoe heb je dat vertrouwen en op basis van wat? :{
Gaat nooit stoppen, wordt alleen maar erger. Enige oplossing is uiteindelijk controle aan de buitenkant van Europa, en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
pi_220830441
quote:
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 11:19:19 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830602
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Is een premium artikel
En ze komen uit een Veilig land
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
pi_220830648
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef DobbyDobby het volgende:
en dat gaat de EU nooit doen. Want niet barmhartig. Dus wandelt iedereen Europa binnen.
"And then suddenly, for no reason at all, people voted Hitler into power"

Waarna kneuzen als von der leyen zich weer gaan afvragen waarom toch.
pi_220830653
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
pi_220830665
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen
En laat ze dat zelf maar aantonen en hard maken.

Paspoort in zee geflikkerd? Doei.
pi_220830667
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Titel vat de inhoud ook samen. En Iran is nou juist één van de landen waar het Vluchtelingenverdrag in zijn geest van toepassing is op de politieke vluchtelingen, lijkt me.
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 mei 2026 @ 11:30:38 #217
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830669
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Waarbij je dan trouwens wel weer aan de poort de capaciteiten moet hebben om (snel) te sorteren op daadwerkelijk vervolgden die voor hun leven moeten vrezen, en nauwelijks verholen aanhangers van het regime die een ideologische lange arm gaan vormen.
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.

Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:31:33 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830674
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
30 maanden geleden was Iran een veilig land toch ?
Voor politieke dissidenten niet. Ken je Keyvan Shahbazi, Afshin Ellian, Kader Abdolah?
pi_220830697
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En daar gaat het dus weleens fout. Tijdens de ellende in Algerije al. Zaten we met een groep die op de vlucht was geslagen voor de fundamentalisten en met fundamentalisten die op de vlucht waren voor de Algerijnse regering.

Welkom, welkom. En wij ze maar uit elkaar trekken in het centrum.
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:36:26 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220830707
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zie ook de conflicten binnen de Eritrese gemeenschap. Voorstanders van het regime zouden hier helemaal niets te zoeken mogen hebben. Je bent aanhanger van de regering daar, dan heb je ook geen reden tot vluchten.
Komt ook omdat de aanhangers van Afwerki voordat hij aan de macht kwam zijn gevlucht en hier nu zitten. Daarna kwamen de jongeren die klaar zijn met Afwerki. Dit is dus een conflict tussen twee generaties/golven aan vluchtelingen. En die eerste zit hier al zo lang dat ze niet meer weg te krijgen zijn.
pi_220830891
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050

quote:
Het kabinet gaat beleid maken dat gericht is op 'gematigde bevolkingsgroei' naar zo'n 19 tot 20 miljoen inwoners in 2050. Dat schrijven ministers Marjolein Faber (Migratie) en Eddy van Hijum (Sociale Zaken) in een Kamerbrief. De Tweede Kamer buigt zich morgen over het rapport van de commissie-Van Zwol, die advies uitbracht over de ontwikkeling van de bevolking.

Het kabinet is het eens met de commissie dat het scenario waarbij de bevolking tot 2050 met 1 tot 2 miljoen mensen groeit het beste uitgangspunt biedt 'voor behoud van economische en brede welvaart'.

Druk op huisvesting
Het kabinet erkent dat ook het scenario van gematigde groei druk legt op huisvesting, zorg en onderwijs. Het zou betekenen dat er tot 2040 1,3 miljoen nieuwe huizen moeten worden gebouwd. "Bijna de helft van deze opgave komt voort uit het accommoderen van de verwachte bevolkingsgroei."

Dat betekent 'dat er niet gewacht kan worden met het maken van scherpe keuzes om de bevolkingsgroei te remmen'. Het kabinet wijst daarbij vooral op de voorgenomen maatregelen om ervoor te zorgen dat er minder migranten naar Nederland komen.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:32:35 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220832331
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:27 schreef Qarrad het volgende:
..
De IND is hopeloos onderbezet en heeft gebrek aan expertise dus hoe je het ook in wilt richten met terugkeerhubs, strafbaarstelling en gedwongen repatriëring, in de praktijk komt er toch niks van terecht.
..
Ik kan (wil?) mij niet onttrekken aan een gedachte dat onderbezetting en (systeem)vertraging onderdeel is van een onderliggende opzet die daarmee mensen de gelegenheid biedt om uiteindelijk gebruik te gaan maken van geboden voorzieningen. Elke week/maand/jaar langer, vergroot de kans om voortaan te kunnen blijven.

Heeft een armlastige "vluchteling" het eenmaal gered tot doen van een een aanvraag, hoef die "alleen" nog te zorgen dat die (hoewel kansloos) niet tijdig tot afhandeling komt. Onderdeel van dat vertragende proces is zorgen dat een aanvraag niet inhoudelijk qua situatie kan worden getoetst en/of (reis)documentatie etc.etc. niet kan/zal worden gecontroleerd.
Het doel van elke aanvrager is immers een status als jackpot te krijgen en betrokken belanghebbenden alleen maar moet(en) zorgen dat die in de pijplijn daarvan blijft met zelfs - zo ik waarneem - welbewust het systeem overbelasten. Daarbij zijn ook tal van - beroepsgedeformeerde - IND'ers bereid hun werk tot op de letter en geest daarvan te voldoen. Niemand - redelijk van geest - wil immers beticht kunnen worden dat die een ander 'onrecht' doet (bij wet of in gevoel).

Op grond van allerlei wetgeving zijn mensen niet fysiek te dwingen om zich verplaatsen naar een aangewezen verblijfslocatie waar ze perse niet willen zijn. Vervolgens is er groep die de weigerachtige daarbij actief steunt en zijn op grond van (hun?) emoties of overtuigingen, niet strafbaar te stellen.

Wanneer ik in de zaak geen nieuwe klanten kan aannemen is dat jammer voor de wachtenden die dan maar terug moeten komen wanneer er weer plek is. Dat de overheid geen stop of beperking oplegt in aantallen - denk ook aan de spreidingswet - riekt bijkans naar opzet. Men weet dat het niet gaat en toch laat men het toe om vervolgens de joker bij de burgers te leggen die maar moeten zorgen voor de opvang (in hun woonomgeving).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220832385
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
Er gaat geen asielstop komen.
De overheid wilt namelijk 20 miljoen inwoners hebben in 2050.
Dus tel de vergrijzing op bij het lage nieuwe aanwas bij de autochtone bevolking en dan snap je wel dat die nieuwe inwoners van buiten moeten komen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)iljoen-inwoners-2050
[..]

Dat valt nog mee, andere schattingen waren 21 à 23 miljoen: https://www.nporadio1.nl/(...)-23-miljoen-inwoners
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:49:03 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220832605
twitter


Mooi stukje over die twee kanten van het hoefijzer. En je hoeft echt niet Joods te zijn om geen van beide kanten te willen kiezen.
pi_220832872
twitter


De opvang is mokervol en toch mogen mensen nog gewoon blijven komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')