We zijn inderdaad nog aan het bijkomen. Uiteindelijk viel het toch best mee. Ik heb geen gedeporteerde mensen gezien. Of kampen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En daarin tijdens het vorige kabinet bevestigd is.
Niet bij gebrek aan pogingen, anders.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
We zijn inderdaad nog aan het bijkomen. Uiteindelijk viel het toch best mee. Ik heb geen gedeporteerde mensen gezien. Of kampen.
Die geef ik je.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet bij gebrek aan pogingen, anders.
Ja idd meneer Leers hoe lossen we dit op ?quote:Maastricht/Heerlen/VenloHevige rellen bij azc-protesten. Demonstraties met de leus ‘Stuur ze terug’, ook zaterdag in Maastricht. Tegenstanders van het asielbeleid spreken over ‘massa-immigratie’ en schuwen geweld niet. Waar gaat dat heen? Oud-asielminister Gerd Leers: „Ik snap de zorgen van mensen. Maar deze confrontatiedrift is volstrekt doorgeslagen.”
Nee, toen Gerd Leers asielminister was (2010-2012) schuwde hij stevige maatregelen niet. Hij sloeg een beduidend hardere toon aan dan zijn voorgangers en koerste in een uiterst complex en gevoelig dossier aan op inperking van de asielstroom. Maar zelfs hij, de strenge bewindsman van weleer, schrikt hevig van de onrust die nu door het hele land giert in het asielzoekersdebat.
De beelden van de rellen en de joelende brandstichters bij de noodopvang in Loosdrecht, in de gemeente van de Limburgse burgemeester Mark Verheijen, vervullen Leers van afschuw. „Ik zie een confrontatiedrift die volstrekt doorgeslagen is. Onacceptabel. En het heeft ook nog resultaat, want opvanglocaties worden uitgesteld of aangepast. Dat vergroot alleen maar de weerstand, want mensen denken: zie je wel, het helpt. Te gek voor woorden.”
Rondgepompt
Niettemin lijkt de geest uit de fles. Deze zaterdag worden in negen steden, waaronder Maastricht, nieuwe anti-asielprotesten gehouden. De organisator is Nationaal Protest, een beweging met rechts-extremistische kenmerken. Het motto is nietsverhullend: ‘Stuur ze terug’. Doelend op asielzoekers en vluchtelingen. Nationaal Protest beweert dat ons land kraakt onder ‘massa-immigratie’. Een term die ook veelvuldig via sociale media wordt rondgepompt door politici die zich tegen het asielbeleid keren, zoals Geert Wilders. De impact daarvan mag zeker niet onderschat worden. Zo telt alleen Facebook in Nederland al bijna tien miljoen gebruikers, meer dan de helft van de bevolking.
Bovendien is het aantal asielaanvragen gedaald, volgens cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). In 2025 vroegen 24.000 mensen voor de eerste keer asiel aan, 8000 minder dan in 2024 en 14.000 minder dan in 2023. Wél steeg het aantal nareizigers: in 2025 waren dat er 16.500, 4600 meer dan het jaar ervoor.
Ook Gerd Leers kreeg in zijn tijd als asielminister te maken met kritiek, protesten en heftige debatten. Maar de schaal waarop het migratiedossier nu de maatschappij in de greep heeft is ongekend, meent hij. „Ik snap heel goed dat je boos bent als je zoon of dochter tien jaar op een woning moet wachten. En een statushouder wél een huis krijgt. Er moet een helder, duidelijk asielbeleid komen. Maar alles wordt nu op de emotie gegooid. Mensen krijgen verkeerde informatie. Horen opruiende taal van politici. En zo verspillen we ontzettend veel kostbare tijd. De focus moet juist zijn: hoe lossen we dit probleem op?”
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:34 schreef deedeetee het volgende:
De Limburger
[..]
Ja idd meneer Leers hoe lossen we dit op ?
We lossen het niet op door het te blijven bagatelliseren. En nog veel meer acz 's door het land te willen verspreiden waardoor nog meer burgers met het probleem dat politici niet willen aanpakken worden opgescheept.
Dat briljante idee heeft alleen maar voor nog meer weerzin en onrust gezorgd. Ieder dorp en elke stad een azc.![]()
Ik zelf denk dat de geest echt uit de fles komt door dat afdwingen van verspreiding. Het is nu voor veel te veel mensen niet meer de ver van hun bed show. Echt briljant hoor ! Welke sufferd heeft het eigenlijk bedacht ?
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer met Nederland en haar waarden hebben dan alle pro Palestina demonstraten en moslims bij elkaar.
Ik begrijp je post. Punt is dat Palestina (althans het bezette gebied Gaza en de Westbank) nooit erkend is als zelfstandig land door Israel en niet alleen maar door Israel, internationaal door heel veel landen niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:
[..]
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.
Hij zal moeten begrijpen dat deze menaier van redeneren mogelijk wel in extraam-rechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het geïnstitutionaliseerde zionistische en Israëlische geweld jegens de rechtmatig in Palestine wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.
Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
Jij bent af.quote:
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land dat door de zionistische beweging van Europese Joden is afgenomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik begrijp je post. Punt is dat Palestina (althans het bezette gebied Gaza en de Westbank) nooit erkend is als zelfstandig land door Israel en niet alleen maar door Israel, internationaal door heel veel landen niet.
Nee, dat was een gekoloniseerd stuk grond.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
[..]
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land.
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, dat was een gekoloniseerd stuk grond.
Je bent nog steeds af.quote:
En voor die tijd ook geregeerd door andere mogendheden zoals de Turken o.a.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
[..]
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Ja dus gekoloniseerd door de Britten. Net als Transjordanië etc.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
[..]
Nee dat was niet zo. Het stond na de eerste wereldoorlog wel onder Brits mandaat.
Nee het was geen Britse kolonie.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja dus gekoloniseerd door de Britten. Net als Transjordanië etc.
Dorp hier vlakbij zit een azc er zitten daar zo'n 250 mensen waaronder gelukkig ook vrouwen en kinderen.quote:
Oh ok, die 250 waren dan kennelijk nog te weinig voor jouw gemeente. Hier zelfs protesten in mijn gemeente dat de gemeente meer opvangt dan voor de spreidingswet hoeft. Zonder overlast al jarenlang.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dorp hier vlakbij zit een azc er zitten daar zo'n 250 mensen waaronder gelukkig ook vrouwen en kinderen.
Als het aan mij ligt komt er hier geen acz meer en al helemaal niet met alleenstaande mannen want hebben we slechte ervaringen mee gehad in t verleden. Maar het ziet er naar uit dat wij volgend jaar toch gedwongen worden zo'n 400 asielmigranten te gaan herbergen. Men weet alleen nog niet waar.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:42 schreef Pegos het volgende:
Ik begin nu enigszins je opmerking te begrijoen.![]()
Het heeft kennelijk iets of alles te maken met de meest afschuwelijke racistische discriminerende geweldsoproep van het 2e kamerlid Markuszower.
Wat een afschuwelijk en intriest figuur.
Hoe kan zo iemand in vredesnaam 2e kamerlid worden/zijn,.
Hij zou minimaal moeten aftreden.
Dit is 100% in strijd met de grondwet waarop hij een eed heeft afgelegd.
En bovendien is het 100% in strijd met de strafwet wegens het oproepen c.q. opruien tot geweld.
Deze man hoort helemaal niet thuis in de 2e kamer.
Hij zal moeten begrijpen dat deze manier van redeneren mogelijk wel in extreemrechts Israel opgeld doet, maar hier zijn we in Nederland.
Als de Israëlische regering vanaf 1948 en ook de zionistische beweging al decennia daarvoor, correct met de Palestijnen was omgegaan dan hadden de Palestijnen deze problemen niet om te moeten vluchten voor het Israëlische zionistische geïnstitutionaliseerde geweld jegens de rechtmatig in Palestina wonende en levende Palestijnen, laat staan voor de Palestijnen die indertijd in vluchtelingenkampen in Jordanië op de Westbank en in Gaza in Egypte terecht kwamen en nu nogmaals met extra Israëlisch hernieuwd geweld te maken krijgen, door hen te doden, gevangen te nemen, te martelen, dakloos te maken, hun infrastructuur te vernietigen, etc., etc.
Het geeft dan ook totaal geen pas om hen buiten Nederland te willen houden.
Zij hebben mogelijk meer recht op een vluchtelingenstatus dan veel andere asielzoekers.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef Pegos het volgende:
Palestina was voor 1948 een zelfstandig onafhankelijk land dat door de zionistische beweging van Europese Joden is afgenomen.
Weet je zeker dat je in het goeie topic zit? Dit gaat over Loosdrechtquote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:53 schreef Pegos het volgende:
Daarvoor maakte het onderdeel ,uit van het Ottomaanse rijk, maar had wel een aparte status, zoals veel andere landen in het Midden-Oosten en Noord Afrika.
Nou, het is niet off-topic, de afkeer richt zich met name op die jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers uit bepaalde contreien (om even met HR te spreken..quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weet je zeker dat je in het goeie topic zit? Dit gaat over Loosdrecht
Als je het zo zegt klinkt het ineens heel schattigquote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, het is niet off-topic, de afkeer richt zich met name op die jonge alleenstaande mannelijke asielzoekers uit bepaalde contreien (om even met HR te spreken..).
Kan ook kutventjes zeggen, maar geloof nog wel dat ze dat niet allemaal zijn. Er zal maar een goedbedoeld jochie tussen zitten die met het spaargeld van zijn familie op pad is gestuurd naar het rijke westen om eens wat centen te gaan verdienen voor de achterblijvers.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je het zo zegt klinkt het ineens heel schattig![]()
Blijkbaar heb jij er een heel ander beeld bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |