SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende: [..] Simpele samenvatting: ik ben gewoon verpest
Theorietje 1; ik heb als klein kind (tot ik een jaar of vier was) vaak in situaties gezeten waarin ik te weinig eten kreeg en geen zekerheid had of ik kon eten. Ik denk dat dat mijn verhouding met voeding en gewicht heeft verpest voor altijd. En ik denk niet dat dat omgedraaid kan worden
Theorietje 2; met mijn gewicht ook altijd ellende gehad en daar altijd erg op gewezen. Wat het ook was, nooit goed. Dus dan ga je naar extremen, zeker met theorietje 1 erbij
Theorietje 3; ik had als jonge tiener heel weinig controle. Het was een chaotische tijd waarin ik wanhopig was voor controle. Las toen in een meidenblaadje het verhaal van een meisje met anorexia. Ik was dik en werd ermee gepest. In dat artikel stonden dingen als braken en laxeren, dergelijke gedragingen. Ik dacht "oh dat doe ik een tijdje en stop ermee als ik dun ben", nou dat viel vies tegen
Angst; ik ben bang dat dit iets is dat nooit meer goed komt... voeding en ik zijn vijanden. Ik heb er echt een haatverhouding mee. Of je hebt controle of niet. Er zijn tientallen regeltjes, goed&fout, verboden voedsel, omgaan met honger, niet luisteren naar lichamelijke signalen en emoties verbinden aan eten. Ik ben bang te verknipt te zijn Dit gaat een keertje mis, maar ja... hoe en wanneer weten we niet
(oeps, lang verhaal geworden, dacht even eetstoornis in drie zinnen, maar het werd een heel verhaal)...
Dat zeker.quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:48 schreef maily het volgende:
In ieder geval heel goed en dapper dat je het bespreekbaar maakt!!
Je gaat in ieder geval niet stilzitten. Altijd goed.quote:Op vrijdag 17 april 2026 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
---
Deze week doe ik niet echt aan weekend. Morgen clubje en videobellen, zondag videobellen
Wel leuke dingen, dus prima
De overige tijd moet ik nog bedenken ... maar ik verveel me nooit echt. Dus lekker naar mijn hobbykamer, wasje draaien en opruimen. Heb nog wat gave projecten liggen waar ik mee bezig wil (iets met pastelpotloden en een duif van alcoholmarkers > stiften met alcoholinkt)
Tot nu toe gaat het douchen en tandenpoetsen nog steeds goed
Yep hopelijk met fijne dromen . (had ik net wel )quote:Op zaterdag 18 april 2026 04:43 schreef greysbones het volgende:
Goedemorgen Cots
Hoop dat je nog slaapt![]()
Aan het werk hierquote:Op zaterdag 18 april 2026 05:58 schreef Iceage het volgende:
[..]
Yep hopelijk met fijne dromen . (had ik net wel )Nu eerst vers broodje met kaas een mandarijn en kop groene thee.
Fijne dag.
Ik pak zo ook nog een bakkiequote:Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen en werkse @:greysbones en eetsmakelijke @:Iceage
Hier net wakker, gedoucht, en nu aan de koffie.
Goedemorgen! Ik ben al 1,5 uur wakker en ga nu douchen en ontbijten.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Fijne dag CotSquote:Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Je pikt haar niet eens even opquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Fijne dag CotS
Zal aan je denken als ik ga toeren
Beetje verquote:
Heel heftig. Ik kan me er lastig in verplaatsen, maar weet wel dat eetstoornissen/-verslavingen vaak heel moeilijk te behandelen zijn, om te beginnen omdat je er nooit mee kan stoppen. "Het dan maar accepteren" is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Sterkte en geniet een beetje van je weekend. Kijkje nemen bij de bloemencorso een idee (als je in die omgeving woont? Of lekker rust.quote:
Ja het is ook ingewikkeld. Soms gaat het goed, soms gaat het slecht. Alleen ik blijf er moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel heftig. Ik kan me er lastig in verplaatsen, maar weet wel dat eetstoornissen/-verslavingen vaak heel moeilijk te behandelen zijn, om te beginnen omdat je er nooit mee kan stoppen. "Het dan maar accepteren" is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Sterkte en geniet een beetje van je weekend. Kijkje nemen bij de bloemencorso een idee (als je in die omgeving woont? Of lekker rust.
Een klein dutje moet toch wel kunnen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben echt uitgeput nu > heb echt even een erg drukke week gehad. Neem dinsdag even een vrije dag, even landen. Plus woensdag vrij. Even het weekend verplaatsen
Moet nu mijn best doen om niet te gaan dutten
Morgen videobellen, huishouden, hobby en verder niks
Had een wekker voor een half uur gezet... anderhalf uur later wakkerquote:Op zaterdag 18 april 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Een klein dutje moet toch wel kunnen?
Oeps maar lekker geslapen dusquote:Op zaterdag 18 april 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Had een wekker voor een half uur gezet... anderhalf uur later wakker
Oeps
Wat fijn dat hij het weer doet!quote:Op zondag 19 april 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn ereader doet het weer
Fabrieksinstellingen, alleen de laatste keer lezen niet upgedated, dus ik moest even zoeken waar ik gebleven was
Ben zo blij, lezen geeft me zoveel rust in mijn hoofd, in vorig deel uitgelegd waarom
Vandaag was wel een goede dag
Het is hier ook nog niet oke hoorquote:Op zondag 19 april 2026 16:19 schreef Ole het volgende:
Ben soort van jaloers. Ik blijf hikken om mijn huis echt op orde te krijgen hier
Jaaa lezen met zoveel afwisseling als ik wilquote:Op zondag 19 april 2026 16:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat fijn dat hij het weer doet!
En goed dat je zoveel gedaan hebt vandaag. Dat maakt het inderdaad een goede dag! Lekker bezig geweest. Morgen gewoon weer zo'n dag!
Ik kan ook niet zonder ereader hoor. We hebben heel veel boeken, maar mijn ereader is veel makkelijker.quote:Op zondag 19 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jaaa lezen met zoveel afwisseling als ik wil
En jep... ging goed. Morgen hopelijk weer zo'n dag
Voordat mijn begeleider komt wil ik beneden helemaal oke hebben ja
[..]lieverd! Alleen al door deze post help je mij! Ben niet te streng voor mezelf. Het komt goed hoor!quote:Op zondag 19 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is hier ook nog niet oke hoor
Morgen beneden perfect maken en dinsdag boven
Is er een manier waarop ik je kan helpen?
Ik heb ook twee papieren boeken beneden die ik lees en twee in bed (en een tweede ereader in bedquote:Op zondag 19 april 2026 16:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kan ook niet zonder ereader hoor. We hebben heel veel boeken, maar mijn ereader is veel makkelijker.
Morgen vast weer zo'n dag!
quote:Op zondag 19 april 2026 16:31 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]lieverd! Alleen al door deze post help je mij! Ben niet te streng voor mezelf. Het komt goed hoor!
Je kunt het!quote:Op zondag 19 april 2026 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
Natuurlijk komt het goed en lukt het je wel. Als je hulp nodig hebt stuur me dan een berichtje. Ik heb een tijdje hulp gehad met het maken van een schoonmaakrooster plus tips
Dat lukt nu niet helemaal, maar ik probeer nu elke week sowieso alles even te doen
1 ding tegelijkquote:Op zondag 19 april 2026 16:19 schreef Ole het volgende:
Ben soort van jaloers. Ik blijf hikken om mijn huis echt op orde te krijgen hier
Fijn dat je ereader het weer doetquote:Op zondag 19 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is hier ook nog niet oke hoor
Morgen beneden perfect maken en dinsdag boven
Is er een manier waarop ik je kan helpen?
[..]
Jaaa lezen met zoveel afwisseling als ik wil
En jep... ging goed. Morgen hopelijk weer zo'n dag
Voordat mijn begeleider komt wil ik beneden helemaal oke hebben ja
Goedemorgen CotS! Hopelijk heb je lekker geslapen. En deze dag kom je ook wel weer door. Wees open tegen de begeleider en dan gaat het vast makkelijker. Veel succes!quote:Op maandag 20 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen
Straks komt een begeleider. Omdat ik vrijdag open ben geweest bij de psych verwacht ik niet dat ze dit laat varen. En jep, open zijn is belangrijk, maar ik heb er geen zin in... maar goed, geen zin is geen reden
Daarna gewoon de dag de dag laten zijn. Nu eerst maar even haken tot die tijd
Goedemorgen CotS!quote:Op maandag 20 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen
Straks komt een begeleider. Omdat ik vrijdag open ben geweest bij de psych verwacht ik niet dat ze dit laat varen. En jep, open zijn is belangrijk, maar ik heb er geen zin in... maar goed, geen zin is geen reden
Waar ben je open over geweest dan? Goedemorgen!quote:Op maandag 20 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen
Over een terugval in slechte eetgewoontes (te extreem lijnen)quote:Op maandag 20 april 2026 10:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waar ben je open over geweest dan? Goedemorgen!
Heb je ook een eetstoornis?quote:Op maandag 20 april 2026 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Over een terugval in slechte eetgewoontes (te extreem lijnen)
Volgens mij ben je vrij duidelijk geweest.quote:Op maandag 20 april 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
had of hebben is niet helemaal duidelijk, maar ja
Je kan altijd terugvallen natuurlijk. Sterkte.quote:Op maandag 20 april 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
had of hebben is niet helemaal duidelijk, maar ja
Daar heeft Cots meermalen veel en vaak over gepost (dat ze die heeft.)quote:Op maandag 20 april 2026 13:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je kan altijd terugvallen natuurlijk. Sterkte.
Naast je behandeling, heb je mensen met wie je een hechte band hebt en waar je mee kunt praten?
Dan weet ik dat nu.quote:Op maandag 20 april 2026 13:53 schreef Iceage het volgende:
[..]
Daar heeft Cots meermalen veel en vaak over gepost (dat ze die heeft.)
* TheStigsDutchCousin CotS een grote kop koffie geeftquote:Op maandag 20 april 2026 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gesprek met mijn begeleider was goed. Ben persoonlijk wel tot de conclusie gekomen dat ik wat dieper in het eten zit dan ik verwacht had (paniekaanval bij veranderingen die wel moeten). Dus dat worden pittige momenten
Anyways, een eetstoornis heb je voor je leven zeggen ze wel eens. Die blijft altijd wel een beetje bij je. Zal er verder niet teveel over zeggen, want irritant. Het enige wat ik er kwijt over wil is dat het bekend is bij de behandelaren (en mijn bestie) en dat er een plan is en dat ik het gewoon moeilijk heb ermee
Vandaag ben ik ook even minder vrolijk. Koud en regen... had echt wel even zin in zon en warmte. Ik heb zelfs even de kachel aan gedaan... was 14 graden in huis
Nu even chillen, straks lekker onderuit met goede boeken en leuke televisie.
Morgen blijf ik even een ochtendje thuis, ben zo moe, en te weinig tijd voor mezelf gehad. Dus ik ga even lekker aanklooien in huis
Straks ben ik wel weer positiever hoor! Heb gewoon even koffie nodig
Oh sorryquote:Op maandag 20 april 2026 15:07 schreef Iceage het volgende:
Cots ik vroeg het al eerder.mogelijk is je dat ontglipt.
Zijn er geen dingen die je echt lekker vind ?
Zoja verwen je zelf lekker daarmee.
En alweer een Sorryquote:Op maandag 20 april 2026 15:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh sorry
Natuurlijk zijn er dingen die ik lekker vind...
Alleen ik ben nu nogal panisch op het moment (en dat is nog een understatement).
Het voelt zeker niet als verwennen nu, maar als straffen. Ik heb eetafspraken gemaakt met begeleider, dat eerst. Eventueel daarna ook weer lekkers doen.
Die afspraken zijn alleen al te heftig eigenlijkDonderdag ook maar met de psych over hebben, want ik heb de controledwang niet meer onder controle... Ik ben zo verschrikkelijk bang op het moment.
Dank je!quote:Op maandag 20 april 2026 15:20 schreef Iceage het volgende:
[..]
En alweer een Sorry(niet nodig)
Heftig Sterkte en goed dat je het weer gaat bespreken en ook al gedaan hebt.
Biscuitjes bij thee zijn ook lakker toch .Of beschuit met verse aardbeien .
Fijn dat het ene goed gesprek was. En jou kennende los je dat probleem met eten ook wel op. In kleine stapjes, maar het wordt vast beter!quote:Op maandag 20 april 2026 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gesprek met mijn begeleider was goed. Ben persoonlijk wel tot de conclusie gekomen dat ik wat dieper in het eten zit dan ik verwacht had (paniekaanval bij veranderingen die wel moeten). Dus dat worden pittige momenten
Koud? Regen? Ik ben de hele middag in de tuin bezig geweest en het is hier best aardig weer. Hopelijk bij jou nu ook. Of morgen..quote:Vandaag ben ik ook even minder vrolijk. Koud en regen... had echt wel even zin in zon en warmte.
En dan een toefje slagroom, héérlijkquote:Op maandag 20 april 2026 15:20 schreef Iceage het volgende:
[..]
En alweer een Sorry(niet nodig)
Heftig Sterkte en goed dat je het weer gaat bespreken en ook al gedaan hebt.
Biscuitjes bij thee zijn ook lakker toch .Of beschuit met verse aardbeien .
weegschaal ff tijdelijk laten verstoppenquote:Op maandag 20 april 2026 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je!
En ja, dat is lekker. Alleen eetproblemen draaien niet om vies/lekker... Bij mij draait het om weinig, spelen met getallen (van kcals en weegschaal).
Ik weet dat het gedrag hyper obsessief is en irritant, daarom zal ik er niet teveel over uitweiden... Alleen er zijn afspraken gemaakt en daar heb ik veel moeite mee, maar doe oprecht mijn best, alleen emotioneel gezien is het een groot drama even.
Dat komt wel goedquote:Op maandag 20 april 2026 16:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Fijn dat het ene goed gesprek was. En jou kennende los je dat probleem met eten ook wel op. In kleine stapjes, maar het wordt vast beter!
[..]
Koud? Regen? Ik ben de hele middag in de tuin bezig geweest en het is hier best aardig weer. Hopelijk bij jou nu ook. Of morgen..
Naja ik hoop dat dit niet de derde, grote episode wordt. Donderdag maar even goed uitpluizen met de psychquote:Op maandag 20 april 2026 18:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
weegschaal ff tijdelijk laten verstoppen![]()
iedereen weet denk ik wel dat jij je best doet
hoop dat je ook hier je weg weer in gaat vinden
Zal jou eens toefje.quote:Op maandag 20 april 2026 16:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dan een toefje slagroom, héérlijk
Het wordt beter weerquote:Op maandag 20 april 2026 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt wel goed
Alleen hoelang dat gaat duren weet ik nog niet. We zullen zien
En ja... het is echt geen lekker weer. Mijn telefoon zegt acht graden en als ik naar buiten kijken regen...
[..]
Naja ik hoop dat dit niet de derde, grote episode wordt. Donderdag maar even goed uitpluizen met de psych
Regen!quote:Op maandag 20 april 2026 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt wel goed
Alleen hoelang dat gaat duren weet ik nog niet. We zullen zien
En ja... het is echt geen lekker weer. Mijn telefoon zegt acht graden en als ik naar buiten kijken regen...
[..]
Naja ik hoop dat dit niet de derde, grote episode wordt. Donderdag maar even goed uitpluizen met de psych
Regen is goed voor het groen.quote:Op maandag 20 april 2026 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kom danquote:
Onderweg!quote:
Jawelquote:
Dank je welquote:Op maandag 20 april 2026 18:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
Regen!![]()
Dat is niks aan he
Heel goed dat je het zelf zo oppakt en gaat bespreken
vind dat echt heel knap van je, dat je hoe moeilijk je het ook vindt
je dit soort dingen wel bespreekt.
Dat wel jaquote:
Ik heb ook wel zin in een hittegolfquote:Op maandag 20 april 2026 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jawel
[..]
Dank je wel
Het is ook niet gek dat ik na afgelopen jaar een klein terugvalletje krijg. Het was zo stressvol en hoog emotioneel... En als je dan zo'n zwakte hebt, dan gebeurt dit.
Dat het gebeurt is niet erg, als ik er maar bewust van ben en hulp zoek
[..]
Dat wel ja
maar heb wel zin in een hittegolf
TOP!quote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een "wat wel goed gaat"-lijstje nodig... want ik hang in het negatieve... dus daar gaan we
1.) Geen opname
2.) lezen lukt weer
3.) kan zonder continu haken me ontspannen
4.) ik trek me niet meer volledig terug uit situaties
5.) communiceren met hulpverlening
6.) huis is netjes en schoon
7.) elke dag douchen en tandenpoetsen lukt
8.) ik plan leuke dingen in en doe ze
9.) ik heb een dag/nachtritme
10.) het lukt me om gedoseerd gemotiveerd te zijn, dus wel dingen doen, maar niet overdrijven
11.) ik neem mijn meds goed in
12.) geen psychose
13.) geen automutileren
14.) relatief rustig in mijn bipo
15.) ...?
En nu even verder denken hierover
Dat is iets wat jullie doen en niet ikquote:Op maandag 20 april 2026 21:11 schreef Iceage het volgende:
[..]
TOP!
15 op FOK! mijn situatie en gevoelens posten en daar heel veel steun krijgen
Ja ben de kou zo zatquote:Op maandag 20 april 2026 21:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb ook wel zin in een hittegolf
Je gaat naar de supermarktquote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een "wat wel goed gaat"-lijstje nodig... want ik hang in het negatieve... dus daar gaan we
1.) Geen opname
2.) lezen lukt weer
10.) het lukt me om gedoseerd gemotiveerd te zijn, dus wel dingen doen, maar niet overdrijven
12.) geen psychose
13.) geen automutileren
15.) ...?
quote:Op maandag 20 april 2026 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jawel
[..]
Dank je wel
Het is ook niet gek dat ik na afgelopen jaar een klein terugvalletje krijg. Het was zo stressvol en hoog emotioneel... En als je dan zo'n zwakte hebt, dan gebeurt dit.
Dat het gebeurt is niet erg, als ik er maar bewust van ben en hulp zoek
[..]
Dat wel ja
maar heb wel zin in een hittegolf
quote:
Dank!quote:Op dinsdag 21 april 2026 04:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je gaat naar de supermarkt
Je blijft in contact met je vrienden
Dit is al een prima lijst an sich.quote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
1.) Geen opname
2.) lezen lukt weer
12.) geen psychose
13.) geen automutileren
15.) ...?
Uitjesquote:Op dinsdag 21 april 2026 09:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank!
ondanks dat het met moeite gaat blijf ik wel naar clubjes gaan
ondanks dat het met moeite gaat blijf ik leuke uitjes plannen
Ik vind zulke lijstjes helemaal niet raar en zeker niet narcistisch. Het geeft juist overzicht.en orde en rust.quote:Op dinsdag 21 april 2026 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Zulke lijstjes zijn volgens mij raar en narcistisch. Alleen dat doe ik altijd als ik in een negatief spiraal dreig te belanden. Wilde weer positiever worden (leuker voor anderen, leuker voor mij). Dus ik schrijf alle positieve dingen op
Straks naar clubje, als ik geweest ben even een dankbaarheidslijstje maken. Ook iets dat helpt. Inmiddels ben ik wel weer positief hoor! Alleen even extra positiviteit kan geen kwaad
Succes gewenst vandaag!quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis en moe
Anderhalf uur volgehouden
Was wel erg gezellig
Gespreksonderwerp was diëten
Ik heb mijn mond maar gehouden
Was best triggerend.
Verder een fijne ochtend
Nu even pauze en als mijn aflevering van een serie op is ga ik boven bezig
Mooi hoor, dat heb je prima gedaan!quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis en moe
Was wel erg gezellig
Gekkiequote:Op dinsdag 21 april 2026 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Zulke lijstjes zijn volgens mij raar en narcistisch. Alleen dat doe ik altijd als ik in een negatief spiraal dreig te belanden. Wilde weer positiever worden (leuker voor anderen, leuker voor mij). Dus ik schrijf alle positieve dingen op
Straks naar clubje, als ik geweest ben even een dankbaarheidslijstje maken. Ook iets dat helpt. Inmiddels ben ik wel weer positief hoor! Alleen even extra positiviteit kan geen kwaad
soms is dat ook een heel verstandige keuzequote:Op dinsdag 21 april 2026 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis en moe
Was wel erg gezellig
Gespreksonderwerp was diëten
Ik heb mijn mond maar gehouden
Was best triggerend.
Verder een fijne ochtend
Nu even pauze en als mijn aflevering van een serie op is ga ik boven bezig
Lijstjes zijn noodzakelijk in mijn/het levenquote:Op dinsdag 21 april 2026 13:18 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ik vind zulke lijstjes helemaal niet raar en zeker niet narcistisch. Het geeft juist overzicht.en orde en rust.
Bij mij ook lijstjes hoor. Boodschappenlijstje, Lijstje wat ik in huis nog moet doen, Lijstjes voor vakantie met wat in handbagage en koffer, lijstje welke planten ik nog wil kopen voor in de tuin. Lijsten wat ik nog moet regelen voor mijn oom (ben bewindvoerder en mentor) etc etc.
Dus ik zou zeggen blijf lekker lijstjes maken, dat doe ik ook en ik email en app mezelf als er iets is wat ik echt echt niet mag vergeten.
Fijne dag Cots.
Dank u, jij/jullie ookquote:
Ja! Was van plan om niet te gaan en ineens enorme zin, dus wel gegaanquote:
Naja, ik vind het mag van mezelfquote:Op dinsdag 21 april 2026 16:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gekkie
Helemaal niet
[..]
soms is dat ook een heel verstandige keuze
Zeker als je niet beladen wilt worden onder allerlei goed bedoeld advies
Heerlijk zo'n dagje alleen maar doen waar je zin in hebt.. (niets doen hoort daarbij).quote:Op woensdag 22 april 2026 08:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Vandaag lekker een dagje niks moeten
[..]
Ben trouwens wel best goed bezig met slaap. Om half elf naar bed en lezen. Zin of geen zin, gewoon doen
Ik ben ook wel benieuwd naar de knuffelquote:Op woensdag 22 april 2026 08:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Vandaag lekker een dagje niks moeten
Werd wel even wakker met een hoofd vol herinneren aan de euthanasie. Weet niet waar dat vandaan kwam
Nu proberen van me af te schudden
Gisteren een leuke knuffel afgemaakt. Zodra ik achter mijn laptop ga zitten deel ik even een fotootje.
Ben trouwens wel best goed bezig met slaap. Om half elf naar bed en lezen. Zin of geen zin, gewoon doen
Knuf is verlegenquote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... heb tot drie uur zitten haken en nu en ik het wel even zat
Dus tijd voor thee en koffie en kwark
Beetje futloos op het moment, maar wel erg productief geweest
Voel me best wel content en ontspannen en zo
Kan niet wachten tot het tijd is om op de bank te kruipen met leesvoer. Alleen als ik dat nu al doe wil ik om acht uur naar bed. Dus zit ik met kopje thee achter de laptop
Morgen naar de psych, om eerlijk te zijn zie ik er een beetje tegenopal is praten met haar altijd wel fijn en ze geeft me nooit een schaamgevoel. Misschien bizar; met traumabehandeling heeft ze de meest nare details van trauma's gehoord, waarvan ik het liefst wil wegkruipen onder de grond. Alleen dat vind ik minder gênant dat dit... Alleen ik weet dat ik mezelf help met open zijn, dus dat doen we dan maar
Dat is een zorg voor morg(en)
Daarna even bij de Lidl stoppen voor boodschappen![]()
Eerst genieten van deze dag, want vandaag is fijn
[ afbeelding ]
Ja... zal wel moeten jaquote:Op woensdag 22 april 2026 15:45 schreef greysbones het volgende:
Je knuf is prachtig
En goed dat je open bent
Lief knuffeltje hoor.quote:
Succes vandaag Child,quote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... heb tot drie uur zitten haken en nu en ik het wel even zat
Dus tijd voor thee en koffie en kwark
Beetje futloos op het moment, maar wel erg productief geweest
Voel me best wel content en ontspannen en zo
Kan niet wachten tot het tijd is om op de bank te kruipen met leesvoer. Alleen als ik dat nu al doe wil ik om acht uur naar bed. Dus zit ik met kopje thee achter de laptop
Morgen naar de psych, om eerlijk te zijn zie ik er een beetje tegenopal is praten met haar altijd wel fijn en ze geeft me nooit een schaamgevoel. Misschien bizar; met traumabehandeling heeft ze de meest nare details van trauma's gehoord, waarvan ik het liefst wil wegkruipen onder de grond. Alleen dat vind ik minder gênant dat dit... Alleen ik weet dat ik mezelf help met open zijn, dus dat doen we dan maar
Dat is een zorg voor morg(en)
Daarna even bij de Lidl stoppen voor boodschappen![]()
Eerst genieten van deze dag, want vandaag is fijn
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op donderdag 23 april 2026 13:35 schreef raptorix het volgende:
Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op donderdag 23 april 2026 13:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]Software die we kopen, en geen maatwerkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Ja van schelp
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Ja, ik tweakte je spelling.quote:Op donderdag 23 april 2026 13:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Software die we kopen, en geen maatwerk
Van de plank, toch? Off the shelf?quote:Op donderdag 23 april 2026 13:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Software die we kopen, en geen maatwerk
Edit: Ja van schelp
Ik heb een begeleidster die steeds zegt dat ze een knuffel zou willen geven en ik wil dat dus absoluut niet.quote:Op donderdag 23 april 2026 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Ben net terug van de psych. Dat was een taaie sessie. We hebben even zitten graven waar de eetpatronen begonnen zijn en wat eronder ligt. Daar gaan we de komende sessies in doorgraven. En ze wil me nu vaker zien daardoor
En met mijn begeleider ga ik langzaam maar zeker maar haalbaar mijn dieet weer uitbreiden. Toen ik vroeger een terugval had loog ik erover. Nu ga ik wel open en eerlijk zijn. Ik wil er niet weer volledig in verzuipen, ik heb alle hulp nodig die ik kan krijgen
Ik ben echt een beetje overstuur van het gesprek, het was taai... Echt een hele zware sessie
Nu even bijkomen. Weekend, alleen twee keer videobellen, maar dat is ontspannen. Donderdag pas weer een sessie. Begrijp het allemaal nu wel wat beter.
Ulch, eigenlijk zouden er knuffelaars moeten zijn die je kan inhurenik wil even troost en een knuffel, maar ja... levenskeuzes he
Thee is ook een goede troost
Ik heb vandaag ook gesproken met mijn psycholoog. Ik ga volgende week EMDR starten.quote:Op donderdag 23 april 2026 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Ben net terug van de psych. Dat was een taaie sessie. We hebben even zitten graven waar de eetpatronen begonnen zijn en wat eronder ligt. Daar gaan we de komende sessies in doorgraven. En ze wil me nu vaker zien daardoor
En met mijn begeleider ga ik langzaam maar zeker maar haalbaar mijn dieet weer uitbreiden. Toen ik vroeger een terugval had loog ik erover. Nu ga ik wel open en eerlijk zijn. Ik wil er niet weer volledig in verzuipen, ik heb alle hulp nodig die ik kan krijgen
Ik ben echt een beetje overstuur van het gesprek, het was taai... Echt een hele zware sessie
Nu even bijkomen. Weekend, alleen twee keer videobellen, maar dat is ontspannen. Donderdag pas weer een sessie. Begrijp het allemaal nu wel wat beter.
Ulch, eigenlijk zouden er knuffelaars moeten zijn die je kan inhurenik wil even troost en een knuffel, maar ja... levenskeuzes he
Mooi! Acceptatie is het begin van de oplossing. En samen met haar komen jullie vast tot een oplossing.quote:Op donderdag 23 april 2026 14:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je kunt me inhuren, maar ik vrees dat de reiskosten wat hoog worden..quote:Ulch, eigenlijk zouden er knuffelaars moeten zijn die je kan inhurenik wil even troost en een knuffel, maar ja... levenskeuzes he
Oh ik begrijp je helemaal. Dat zou ik een beetje raar vinden, maar niks van durven zeggenquote:Op donderdag 23 april 2026 14:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb een begeleidster die steeds zegt dat ze een knuffel zou willen geven en ik wil dat dus absoluut niet.
Dat weet ze intussen en ik heb ook gezegd dat ik de neiging heb om om me heen te gaan maaien als ze het wel zou doen. Ik kan haar doorsturen naar jou... ze rookt wel, ruik ik altijd als ze binnen komt.
Ja... ik doe echt mijn best om het goed te doen deze keerquote:Op donderdag 23 april 2026 15:03 schreef qltel het volgende:
[..]
Mooi! Acceptatie is het begin van de oplossing. En samen met haar komen jullie vast tot een oplossing.
[..]
Je kunt me inhuren, maar ik vrees dat de reiskosten wat hoog worden..
Geniet van je thee!
Ik heb er wel iets van gezegd, er zijn maar een paar mensen die ik kan knuffelen en dan moet het niet te lang duren, want dan krijg ik het spaans benauwd. En daar is mijn begeleidster er zeker geen van. Heb haar nu een paar keer gezien, ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik van haar vindt.quote:Op donderdag 23 april 2026 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ik begrijp je helemaal. Dat zou ik een beetje raar vinden, maar niks van durven zeggen!
En ik ben tevreden met mijn begeleiding hoorveilige fysieke afstand
(en serieus, ik ben echt heel dankbaar met hen)!
Het was ook echt een veilig gesprek, alleen het is gewoon heel kwetsbaar. Vertel liever in detail over een verkrachting dan dat ik vertel over mijn eetgedoetje. Alleen ik zal er doorheen moeten
Ik zie het helemaal voor me. Ik stap in de auto, rijd 3 uur naar Groningen, bel aan. Jij doet open, we geven elkaar een knuffel, jij zegt doei en ik kan weer 4 uur terug (want intussen zijn er files..quote:Op donderdag 23 april 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Haha, ik zou ook een beetje raar kijken. Heb het idee erbij dat ik open doe, knuffel en doei(anders is het geen inhuren van een "product")
Oh... naja...neem je tijd en je kan altijd vragen om te ruilen, maar eerst even kijken of het went?quote:Op donderdag 23 april 2026 15:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb er wel iets van gezegd, er zijn maar een paar mensen die ik kan knuffelen en dan moet het niet te lang duren, want dan krijg ik het spaans benauwd. En daar is mijn begeleidster er zeker geen van. Heb haar nu een paar keer gezien, ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik van haar vindt.
Fijn dat je fijne begeleiding hebt! Is toch wel belangrijk.
Ik vind het knap hoe je zo'n moeilijk onderwerp wel bespreekbaar maakt!
Kleine stapjes CotS
Stiekem moest ik wel grinniken om het idee...quote:Op donderdag 23 april 2026 15:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me. Ik stap in de auto, rijd 3 uur naar Groningen, bel aan. Jij doet open, we geven elkaar een knuffel, jij zegt doei en ik kan weer 4 uur terug (want intussen zijn er files..)
Mooi, dequote:Op donderdag 23 april 2026 15:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Stiekem moest ik wel grinniken om het idee...
Dit, heel goedquote:
*knuffelt*quote:Op donderdag 23 april 2026 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Lief
Bedankt...
Gewoon doen wat moet ja
gewoon,.. genoeg die hun hoofd in het zand stekenquote:Op donderdag 23 april 2026 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Lief
Bedankt...
Gewoon doen wat moet ja
Dank je welquote:Op donderdag 23 april 2026 20:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
gewoon,.. genoeg die hun hoofd in het zand steken
echt Cots met dit soort dingen laat je zien dat je zo goed over dingen nadenkt en de juiste keuze maakt
Je bent goed bezig hoor! En zover ik je ken van hier ben je een mooi mensquote:Op donderdag 23 april 2026 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Maar ja... wil beter worden en niet zo naar voelen de hele tijd. Dus dan moet je er even doorheen
Dank je welquote:Op donderdag 23 april 2026 21:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Je bent goed bezig hoor! En zover ik je ken van hier ben je een mooi mens
Het is lastig maar je wordt er wel beter van, dat is heel normaal. Gaat je lukkenquote:Op donderdag 23 april 2026 21:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Maar ja... wil beter worden en niet zo naar voelen de hele tijd. Dus dan moet je er even doorheen
Ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het is lastig maar je wordt er wel beter van, dat is heel normaal. Gaat je lukken
Als het helpt, ik doe vandaag ook bijna niks, beetje gamen, noedels eten, tv kijken.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een "ik weet niet"-dagje
Op zich prima lekker zitten haken, alleen ik ben er een beeje klaar mee voor nu
Eigenlijk wil ik gewoon even lekker filmpjes kijken op mijn laptop, met wat te drinken erbij. Dus dat doe ik, want het is weekend (alleen het voelt "fout" om niet nuttig te zijn)
Komt ook wel doordat ik een beetje last heb van de stemmen. Ik schaam me al vanuit mezelf, maar de demonen maakt het moeilijker en ik heb even niet genoeg weerstand.
Eetproblemen gaan bij mij (en volgens mij bij iedereen) heel stiekem. Stiekem te weinig eten en eten wegmoffelen. Stiekem jezelf de hele tijd checken. Stiekem alles afwegen. Stiekem kotsen, stiekem laxeren. Alles alleen in je hoofd en het mag niet naar buiten komen. De psych is juist blij dat ik het gedeeld heb, want zij wil niet dat ik mezelf kwaad doe. Alleen het botst zo door mijn "stiekem" en geheimzinnigheid...
maar goed... we blijven open en eerlijk. En ik ben gewoon bang...
Ja... sowieso zit ik nu onderuit. Snuggle aangetrokken en lekker youtube-filmpjes kijken en ik heb on drie seizoenen van Flikken Maastricht te zien. Lekker warm drinken erbijquote:Op vrijdag 24 april 2026 15:00 schreef Ole het volgende:
Misschien helpt het om even niet te streng voor jezelf te zijn. Nu alles uit, lijstjes weg etc. Morgen of anders overmorgen weer verder
Ik ken een acteur die in Flikken Maastricht heeft gespeeld. Welke filmpjes kijk jij op YouTube?quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... sowieso zit ik nu onderuit. Snuggle aangetrokken en lekker youtube-filmpjes kijken en ik heb on drie seizoenen van Flikken Maastricht te zien. Lekker warm drinken erbij
Morgen is het weer huishouddag voor boven
En zondag/maandag beneden
Acteurs zijn ook mensen die mensen kennenquote:Op vrijdag 24 april 2026 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ken een acteur die in Flikken Maastricht heeft gespeeld. Welke filmpjes kijk jij op YouTube?
Asjeblieft, zeg.quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Luister je naar Nederlandse hiphop? Lil Kleine had laatst een nieuwe album uitgebracht.
Dit is CotS haar topic..quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Luister je naar Nederlandse hiphop? Lil Kleine had laatst een nieuwe album uitgebracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 85% gewijzigd door bloempjuh op 24-04-2026 17:58:31 ]Mon 'en!
quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:44 schreef bloempjuh het volgende:
Mocht je een kijktip willen voor YouTube, klik hieronder:Die is leuk! Ik zie af en toe reels voorbij komen, erg vermakelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Wat is een Snuggle?quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... sowieso zit ik nu onderuit. Snuggle aangetrokken en lekker youtube-filmpjes kijken en ik heb on drie seizoenen van Flikken Maastricht te zien. Lekker warm drinken erbij
Morgen is het weer huishouddag voor boven
En zondag/maandag beneden
Oh die vrouwenmepperquote:Op vrijdag 24 april 2026 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:44 schreef bloempjuh het volgende:
Mocht je een kijktip willen voor YouTube, klik hieronder:Ken ik niet! Binnenkort op onderzoek uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welEen enorme trui (one size fit all) van hele dikke dekentjesstof.quote:
Lekker toch! Hoe groter hoe beter!quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben niet zo lang
Het is voor mij een jurk tot voorbij mijn knieën
Mini-CotS?quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben niet zo lang
Het is voor mij een jurk tot voorbij mijn knieën
Op mijn ID staat 1.63 (moest eens bij zo'n paal gaan staan bij de gemeente op een leeftijd dat ik langer wilde zijn en altijd dikke zolen droeg)quote:
Ik zou letterlijk op je neerkijkenquote:Op vrijdag 24 april 2026 20:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op mijn ID staat 1.63 (moest eens bij zo'n paal gaan staan bij de gemeente op een leeftijd dat ik langer wilde zijn en altijd dikke zolen droeg)
Alleen zonder schoenen is het 1.58(ooit met een vriendin de discussie dat ik langer zou zijn dan zij. Alleen ze wint met 2 centimeter)
Dus ja...
Edit: beneden loopt iedereen ook met zijn hoofd tegen de hanglampen aan... die hangen nml op mijn hoogte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welquote:Op zaterdag 25 april 2026 17:21 schreef DoubleDip het volgende:
Ik vind je tekening en haaksel mooi hoor! Zou ik niet kunnen.
En logisch toch dat je een keer een offday hebt. Er is veel gebeurd en je moet iemand missen die heel belangrijk voor je was.
Voor de rest wilde ik ff zeggen dat ik het echt knap vind hoe je je overal doorheen slaat. Dat je zelfs nog de empathie hebt om een mede-user met problemen te helpen hier (in R&P) vind ik echt wel een stel veren waard.
Dank je welquote:Op zaterdag 25 april 2026 17:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Je bent kunstiger en handiger dan ik CotS
Dat muisje!quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][/spoiler]
Begrijpelijk, nav dat andere topic ....quote:Op zaterdag 25 april 2026 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Merk wel dat ik een beetje getriggerd ben op het moment, eigen schuld, mijn triggers mijn probleem!
Echter heb ik best wel met het thema trauma en suïcide te maken gehad in mijn leven. En dat komt toch wel even boven...
Niks ergs hoor, geen plannen en als dat straks toch de reactie is op de trigger bel ik direct de crisisdienst.
Alleen vrijdag toch wel wat nodige feedback gekregen over mijn opvoeding, op mijn reactie op anderen en mezelf. Dus ik was al wat labiel.
Zeker omdat we ook besproken hebben dat mijn moeder op het laatst heel ongelukkig was en voor mij (te) lang door is gegaan en mijn schuldgevoelens erbij. Dat ik egocentrisch was.(verdorie, janken nu). En nu denk ik dan aan mijn vader. Ik ken hem enkel als een monster. Alleen hij was een man met hele problemen. Het is me altijd verteld dat ik moeilijk was. Dat ik verantwoordelijk ben voor problemen.
Ook dat is aangestipt. Dat ik te getraumatiseerd was om wel "gemakkelijk" te zijn. Klinkt heftiger dan het is!
Alleen die gevoelens woelen allemaal door mijn hoofd op het moment...
Ja, ik laat me meeslepen, zo dom!quote:Op zaterdag 25 april 2026 18:55 schreef maily het volgende:
[..]
Begrijpelijk, nav dat andere topic ....
Herkenbaar, daarom werd ik ook even boos in dat topicquote:Op zaterdag 25 april 2026 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Merk wel dat ik een beetje getriggerd ben op het moment, eigen schuld, mijn triggers mijn probleem!
Echter heb ik best wel met het thema trauma en suïcide te maken gehad in mijn leven. En dat komt toch wel even boven...
Niks ergs hoor, geen plannen en als dat straks toch de reactie is op de trigger bel ik direct de crisisdienst.
Alleen vrijdag toch wel wat nodige feedback gekregen over mijn opvoeding, op mijn reactie op anderen en mezelf. Dus ik was al wat labiel.
Zeker omdat we ook besproken hebben dat mijn moeder op het laatst heel ongelukkig was en voor mij (te) lang door is gegaan en mijn schuldgevoelens erbij. Dat ik egocentrisch was.(verdorie, janken nu). En nu denk ik dan aan mijn vader. Ik ken hem enkel als een monster. Alleen hij was een man met hele problemen. Het is me altijd verteld dat ik moeilijk was. Dat ik verantwoordelijk ben voor problemen.
Ook dat is aangestipt. Dat ik te getraumatiseerd was om wel "gemakkelijk" te zijn. Klinkt heftiger dan het is!
Alleen die gevoelens woelen allemaal door mijn hoofd op het moment...
mag ik wat zeggen daaroverquote:Op zaterdag 25 april 2026 18:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ik laat me meeslepen, zo dom!
Dadelijk verhuis ik naar mijn luie stoel, pootjes op het voetenbankje, YouTube en WIDM aan, boekje in mijn hand en de emoties van me af laten glijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
mag ik wat zeggen daarover
ik zie je enorm meevoelend posten
maar besef alsjeblieft wel dat jij en hij zo enorm totaal verschillend zijn van elkaar
zelfs al hebben jullie beide ervaringen met psychoses
de manier waarop jullie in het leven staan is zo fundamenteel anders
jij denkt zo goed na over de dingen die er zijn gebeurt in je leven
je dealt er zo goed en kwaad mee als in jou vermogen ligt
je blijtt open
je blijft eerlijk
je blijft zelfreflecterend
Alsjeblieft Cots ga nooit denken dat jullie hetzelfde zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank je welSuper lief
We zijn wel verschillend idd. Niet dat ik beter ben trouwens
maar goed... het is wat het isen ik ben super dankbaar met alle steun die ik krijg
----
En het is gewoon een dagje waarop triggers zich opstapelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank je welSuper lief
maar goed... het is wat het isen ik ben super dankbaar met alle steun die ik krijg
----
En het is gewoon een dagje waarop triggers zich opstapelendan krijg je gewoon nog even een dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Dank jequote:Op zaterdag 25 april 2026 19:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
dan krijg je gewoon nog even een dikke knuffel
Ach... morgen weer een dag. Een zondag en zondagen zijn de beste dagen (rust, je moet niks en mag alles).
Plus dat ik nu ook niks te klagen heb. Net lekker appelkaneel thee op. Zie over mijn laptop heen kinderen buiten spelen. Zonnetje schijnt.
Dus, zoals mijn mams altijd zei: MENS, tel uw zegeningen![]()
Tweeee knuffels @ChildoftheStarsquote:Op zaterdag 25 april 2026 19:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
dan krijg je gewoon nog even een dikke knuffel![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb even een rauwe rouw-dag
Krijg niks uit mijn handen en heb zelfs een paar minuten gehuild
Alles wat ik maakte werd lelijk en stom. Toch wil ik mezelf de komende tijd weer mezelf dwingen tot een beetje tekenen/schilderen/etc Dat is leuk en goed voor me
Nu maar even onderuit. Voel me een lui en stom wezen.
Wel besloten om de volgende knuffel te haken met garens die ik geërfd heb van mijn moederWel een mooi sentiment en zij zou niet anders gewild hebben
Dat wordt een grote giraffe (volgens het patroon een halve meter hoog, maar ik heb dik garen geërfd, dus ik denk groter)
Ik heb lekker een mok sinaansappelthee thee gezet en ik twijfel over een half lorazepammetje om een beetje rust te krijgen... Ik denk dat het fact het oké zou vinden
Sorry, morgen weer positiever
Die duif gaat toch wel? Alleen zijn pootjes staan een beetje vreemd. Maar die muis isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk hoor. Wat ben je toch creatief.
![]()
Super vreemd. Hij is gewoon niet gelukt. Alleen je kan niet altijd zes gooien, zeggen ze danquote:Op zaterdag 25 april 2026 19:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Die duif gaat toch wel? Alleen zijn pootjes staan een beetje vreemd. Maar die muis isLeuk hoor. Wat ben je toch creatief.
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het een authentieke Groningse duif.
Stadsduiven hebben sowieso altijd rare teentjes. Dat klinkt als een goed excuus![]()
![]()
Wat Qltel zegtquote:Op zaterdag 25 april 2026 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super vreemd. Hij is gewoon niet gelukt. Alleen je kan niet altijd zes gooien, zeggen ze dan
als je de pootjes nog anders kan maken is hij erg mooi
vind vooral de kop erg goedEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Dat is allemaal met alcoholinkt, dat veranderen maakt het enkel erger...quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat Qltel zegt
als je de pootjes nog anders kan maken is hij erg mooi
vind vooral de kop erg goed
Ik had gewoon beter mijn best moeten doen en morgen (of een andere dag) weer wat maken en dan met meer geduld en precisie.
Misschien probeer ik het opnieuw, of een duif met andere media, of ik maak wat anders
We zien wel. Deze is wat het is![]()
Pardon jongedamequote:Op zaterdag 25 april 2026 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is allemaal met alcoholinkt, dat veranderen maakt het enkel erger...
Ik had gewoon beter mijn best moeten doen en morgen (of een andere dag) weer wat maken en dan met meer geduld en precisie.
Misschien probeer ik het opnieuw, of een duif met andere media, of ik maak wat anders
We zien wel. Deze is wat het is
door te doen leer je
je weet nu dat je het de volgende keer anders probeert
heeft niks met niet goed je best doen te maken
zie nu dat het heel streng leest![]()
ik bedoel het niet zo streng hoorEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Dan heb je de duif van @Farenji nog niet gezien F&F / Een duivennest met ei op mijn balkonnetjequote:Op zaterdag 25 april 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Stadsduiven hebben sowieso altijd rare teentjes. Dat klinkt als een goed excuus![]()
Verder is hij mooi hoor..quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super vreemd. Hij is gewoon niet gelukt. Alleen je kan niet altijd zes gooien, zeggen ze dan
En Lienekien heeft gelijk, het is gewoon een Groninger duif..
[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 25-04-2026 21:56:26 ]![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2026 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb even een rauwe rouw-dag
Krijg niks uit mijn handen en heb zelfs een paar minuten gehuild
Alles wat ik maakte werd lelijk en stom. Toch wil ik mezelf de komende tijd weer mezelf dwingen tot een beetje tekenen/schilderen/etc Dat is leuk en goed voor me
Nu maar even onderuit. Voel me een lui en stom wezen.
Wel besloten om de volgende knuffel te haken met garens die ik geërfd heb van mijn moederWel een mooi sentiment en zij zou niet anders gewild hebben
Dat wordt een grote giraffe (volgens het patroon een halve meter hoog, maar ik heb dik garen geërfd, dus ik denk groter)
Ik heb lekker een mok sinaansappelthee thee gezet en ik twijfel over een half lorazepammetje om een beetje rust te krijgen... Ik denk dat het fact het oké zou vinden
Sorry, morgen weer positiever
Erg leuk gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het je niet na![]()
quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank je welSuper lief
----
En het is gewoon een dagje waarop triggers zich opstapelenMag ik je wat sturen ter inspiratie per dmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor je geerfde garen
Hell To The Liars![]()
Ben je mal. Het is gewoon knap getekend zo, had ik zelf, en velen met mij, echt niet gekund hoor!quote:Op zaterdag 25 april 2026 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is allemaal met alcoholinkt, dat veranderen maakt het enkel erger...
We zien wel. Deze is wat het is![]()
Graag zelfs! Dank je welquote:Op zaterdag 25 april 2026 20:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mag ik je wat sturen ter inspiratie per dmvoor je geerfde garen
![]()
Bedankt iedereen voor de lieve woorden
Sorry, was eventjes WIDM aan het kijken en lezen en had even een kleine pauze nodig ivm triggers. Ben nu weer oke in de bol
Enige probleem ; ik ben nog te actief voor bed. Dus ik hang nog maar even langer hier. Het is weekend en als de onrust lang duurt ga ik uitslapen morgen. Dat doet bijna elk mens. Dus een dagje minder discipline moet kunnen. We gaan het zien
Als het na twaalf uur wordt gaat de wekker later. We gaan het zien![]()
TV kijken in de avond is toch prima. Dat doen veel mensen. Geen reden om sorry te zeggen..quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Enige probleem ; ik ben nog te actief voor bed. Dus ik hang nog maar even langer hier. Het is weekend en als de onrust lang duurt ga ik uitslapen morgen. Dat doet bijna elk mens. Dus een dagje minder discipline moet kunnen. We gaan het zien
En ik ben een ander mens. Ik sta altijd tussen 6 en 7 op. Ik ben lang een nachtmens geweest en ben op een gegeven moment vast de wekker gaan zetten. En dan ook eruit. Kostte in het begin erg veel moeite, maar het gaat nu al jaren vanzelf. De wekker loopt bij mij eigenlijk nooit meer af, behalve als ik echt weg moet 's morgens. (ja, ik ben een rare, ik weet het)![]()
Hier altijd 6.30 wekkerquote:Op zaterdag 25 april 2026 22:21 schreef qltel het volgende:
[..]
TV kijken in de avond is toch prima. Dat doen veel mensen. Geen reden om sorry te zeggen..
En ik ben een ander mens. Ik sta altijd tussen 6 en 7 op. Ik ben lang een nachtmens geweest en ben op een gegeven moment vast de wekker gaan zetten. En dan ook eruit. Kostte in het begin erg veel moeite, maar het gaat nu al jaren vanzelf. De wekker loopt bij mij eigenlijk nooit meer af, behalve als ik echt weg moet 's morgens.
Dus ik snap wat je bedoelt, je zit dan niet met de maandagochtendblues. Elke dag even laat erin en eruit is gezond. Dus heel verstandig van je
Hier is het elke ochtend een gevecht. Dat komt door de clozapine (antipsychotica) en dat maakt extreem sleperig. Rotzooi, maar het helpt wel![]()
Ja, elk weekend uitslapen gooide mijn ritme helemaal in de war elke week. Alleen duurde het even voordat ik dat door had..quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hier altijd 6.30 wekker
Dus ik snap wat je bedoelt, je zit dan niet met de maandagochtendblues. Elke dag even laat erin en eruit is gezond. Dus heel verstandig van jeTja, als het helpt, gewoon doorgaan ermee.. Welterusten alvast. Ik ga naar bed.quote:Hier is het elke ochtend een gevecht. Dat komt door de clozapine (antipsychotica) en dat maakt extreem sleperig. Rotzooi, maar het helpt wel![]()
Slaap zacht en droom zoetquote:Op zaterdag 25 april 2026 22:33 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, elk weekend uitslapen gooide mijn ritme helemaal in de war elke week. Alleen duurde het even voordat ik dat door had..
[..]
Tja, als het helpt, gewoon doorgaan ermee.. Welterusten alvast. Ik ga naar bed.![]()
![]()
Je hoeft je echt niet te verantwoorden als je even iets anders gaat doen hoor ....quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt iedereen voor de lieve woorden
Sorry, was eventjes WIDM aan het kijken en lezen en had even een kleine pauze nodig ivm triggers. Ben nu weer oke in de bol
Als het na twaalf uur wordt gaat de wekker later. We gaan het zien
En dan maar een keertje later naar bed
Vroeger mocht ik op zaterdagavond altijd later opblijven![]()
![]()
Nu niet meer?quote:Op zaterdag 25 april 2026 22:38 schreef maily het volgende:
[..]
Vroeger mocht ik op zaterdagavond altijd later opblijven
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”![]()
![]()
Afgelopen nacht heel slecht geslapen. Echt met dikke paniek wakker worden een paar keer
Dus vanochtend gewoon bezig gegaan en een middagdutje. Dat was een gevalletje mezelf in slaap huilen.
Daardoor sliep ik door de wekker heen. Ik hoop dat het komende nacht geen problemen geeft. Echt zo stom van me
Nu tijd voor drinken![]()
![]()
Ik denk dat iedereen wel weet waar het over gaat wat ik nu ga typen, maar:
Niet elke schizo is hetzelfde...
Mensen met schizofrenie zijn meestal eerder bang dan agressief
Mensen met schizofrenie kunnen inderdaad ernstige overlast geven, dat kan ik niet ontkennen, maar alsnog trekken velen zich terug
Het is een kwestie van hulp aanvaarden of bemoeizorg.
Het is een kwestie van je medicijnen innemen
Veel psychotische klachten vinden zich enkel in het hoofd plaats
En ja, er kan schadelijk gedrag voortkomen hieruit, maar dat is ook maar soms. En daar zijn (gedwongen) opnames voor.
De meeste psychotische klachten zijn hersenspinsels
En ja, schizofrenen kunnen rare dingen zeggen, rare dingen geloven, rare dingen zien.
Alleen verder dan raar gaat het niet. Dat is super naar om mee te maken en super vermoeiend om tegen te vechten, maar het is niet onmogelijk
Schizofrenen hebben altijd een zekere laag van psychotische klachten. Soms is dat 10/10, maar meestal is dat een stuk lager. Op een goede dag bij mij bijvoorbeeld 3/10
Als iemand goed voor zichzelf zorgt en verstandige keuzes maakt is ermee te leven
En ja, het is frustrerend om altijd op jezelf te moeten letten en altijd te moeten kiezen voor een optimnaal functionerend hoofd.
Elke schizofreen heeft net als elk mens een eigen karakter, eigen problemen, eigen sociale skills. We zijn gewone mensen met een ziekte, maar zeker niet over één kam te scheren
Dit zit al een tijdje in mijn hoofd, maar nu moet het er eventjes uit.
Excuses![]()
Cots Jij hoeft je niet te verontschuldigen voor het gedrag van K_W.
Ik denk dat we allemaal weten dat er lichtjaren verschil zit tussen jullie.
Wat ik hoop is dat het gedoe van en over K_W jou niet van streek maakt.
Knuffel.![]()
Mooi verwoord.quote:Op zondag 26 april 2026 18:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik denk dat iedereen wel weet waar het over gaat wat ik nu ga typen, maar:
Niet elke schizo is hetzelfde...
Mensen met schizofrenie zijn meestal eerder bang dan agressief
Mensen met schizofrenie kunnen inderdaad ernstige overlast geven, dat kan ik niet ontkennen, maar alsnog trekken velen zich terug
Het is een kwestie van hulp aanvaarden of bemoeizorg.
Het is een kwestie van je medicijnen innemen
Veel psychotische klachten vinden zich enkel in het hoofd plaats
En ja, er kan schadelijk gedrag voortkomen hieruit, maar dat is ook maar soms. En daar zijn (gedwongen) opnames voor.
De meeste psychotische klachten zijn hersenspinsels
En ja, schizofrenen kunnen rare dingen zeggen, rare dingen geloven, rare dingen zien.
Alleen verder dan raar gaat het niet. Dat is super naar om mee te maken en super vermoeiend om tegen te vechten, maar het is niet onmogelijk
Schizofrenen hebben altijd een zekere laag van psychotische klachten. Soms is dat 10/10, maar meestal is dat een stuk lager. Op een goede dag bij mij bijvoorbeeld 3/10
Als iemand goed voor zichzelf zorgt en verstandige keuzes maakt is ermee te leven
En ja, het is frustrerend om altijd op jezelf te moeten letten en altijd te moeten kiezen voor een optimnaal functionerend hoofd.
Elke schizofreen heeft net als elk mens een eigen karakter, eigen problemen, eigen sociale skills. We zijn gewone mensen met een ziekte, maar zeker niet over één kam te scheren
Dit zit al een tijdje in mijn hoofd, maar nu moet het er eventjes uit.
Excuses
Ga je nog meer lieve diertjes maken btw?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”![]()
Van streek is een groot begripquote:Op zondag 26 april 2026 18:48 schreef Iceage het volgende:
Cots Jij hoeft je niet te verontschuldigen voor het gedrag van K-W.
Ik denk dat we allemaal weten dat er lichtjaren verschil zit tussen jullie.
Wat ik hoop is dat het gedoe jou niet van streek maakt.
Knuffel.
alleen soms/nu heb ik even de behoefte om "onze groep" te verdedigen
Keek toevallig ook een politieserie waarin een schizofreen een gruwelijke moordenaar was en toen dit... ik voelde me even op de staart getrapt. Van zo wil ik niet dat mensen met deze ziekte gezien worden.
Het beeld in de maatschappij is zo scheef, dat is echt jammer. Al begrijp ik heel erg goed waarom schizofrenie eng is.
Ik zit hier al dagen mee in mijn hoofd en nu kon ik het niet meer tegenhouden![]()
Er zit er eentje op de haaknaaldquote:Op zondag 26 april 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mooi verwoord.
Ga je nog meer lieve diertjes maken btw?![]()
En knuffel van de garens van mijn moeder. Een grote giraffe, maar dan met lichte, subtiele kleuren (dus niet geel).
Ik vind het mooi om met haar spullen te werken! Het doet me denken aan toen het goed met haar ging, dat zij ook haakte en knutselde. Het doet me denken aan samen aan tafel te zitten met wat lekkers te drinken en eten, samen kletsen en gewoon het fijn hebben
En morgen ga ik weer schilderen (als die nacht beter is, anders gaat het niet lukken denk ik). Langzaam maar zeker komt de creativiteit weer een beetje terug. Ook met miniatuur bezig geweest vandaag.
Allemaal informatie waar je niet om gevraagd hebt![]()
Het antwoord is uiteraard, gewoon: Ja![]()
![]()
Maak je niet druk CotS
Doe lekker je ding, diertjes haken
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
quote:Op zondag 26 april 2026 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Er zit er eentje op de haaknaald![]()
En knuffel van de garens van mijn moeder. Een grote giraffe, maar dan met lichte, subtiele kleuren (dus niet geel).
Ik vind het mooi om met haar spullen te werken! Het doet me denken aan toen het goed met haar ging, dat zij ook haakte en knutselde. Het doet me denken aan samen aan tafel te zitten met wat lekkers te drinken en eten, samen kletsen en gewoon het fijn hebben
En morgen ga ik weer schilderen (als die nacht beter is, anders gaat het niet lukken denk ik). Langzaam maar zeker komt de creativiteit weer een beetje terug. Ook met miniatuur bezig geweest vandaag.
Allemaal informatie waar je niet om gevraagd hebt![]()
Het antwoord is uiteraard, gewoon: Ja![]()
![]()
Kan niet wachten om ze te zien.
Idemquote:Op zondag 26 april 2026 18:59 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]![]()
![]()
Kan niet wachten om ze te zien.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Op zondag 26 april 2026 18:59 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]![]()
![]()
Kan niet wachten om ze te zien.Het wordt echt een joekel, dus dat gaat wel een paar dagen duren hoorquote:!
Ik twijfel of ik dadelijk nog bezig ga of niet. Eigenlijk moet ik proberen rustig te worden voor de nacht. Anderzijds, het is gewoon fijn om te haken...
Keuze is eigenlijk gemaakt, het liefst ga ik nu nog even haken ja![]()
Lekker doen toch! Ik ga ook even tot rust komen nu. Het was een enerverende dag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent![]()
quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Ole het volgende:
Lekker doen toch! Ik ga ook even tot rust komen nu. Het was een enerverende dag!Oef jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Ik hoop dat jij wel een beetje kan ontspannen
En ja Fok is de laatste dagen een beetje... intens... weet soms gewoon niet hoe wat wie wanneer waar te steunen
Anderzijds heet ik geen Atlas, dus het is niet mijn probleem
Ben super gelukkig met mijn hobbykamer iig![]()
Kijk! Daar hou ik van. Niet jouw probleem verder!quote:Op zondag 26 april 2026 20:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oef ja
Ik hoop dat jij wel een beetje kan ontspannen
En ja Fok is de laatste dagen een beetje... intens... weet soms gewoon niet hoe wat wie wanneer waar te steunen
Anderzijds heet ik geen Atlas, dus het is niet mijn probleem
Ben super gelukkig met mijn hobbykamer iigOp woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
Ik heb even een minder sociale buiquote:Op zondag 26 april 2026 20:38 schreef Ole het volgende:
[..]
Kijk! Daar hou ik van. Niet jouw probleem verder!
Even lekker in mijn eigen bubbel
Zo nu en dan even op fok
Meer even haken en leuke televisie en zo
Heb al ideeën voor morgen
Dus tja... even egocentrisch bezig![]()
Dat mag ook hequote:Op zondag 26 april 2026 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb even een minder sociale bui
Zo nu en dan even op fok
Dus tja... even egocentrisch bezig
"Omae wa mou shindeiru."
Nou prima toch! Hier gordijnen dicht, serie kijken en Fok! Op stilquote:Op zondag 26 april 2026 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb even een minder sociale bui
Zo nu en dan even op fok
Dus tja... even egocentrisch bezig
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
Oké, heel leuk die te lange dut
maar nu klaarwakker...
Als het morgen nog een probleem is neem ik dan een slaappil in. Nu is het te laat daarvoor
En morgen absoluut geen dutjes!![]()
Oké, even jullie mening
Zoals jullie weten ben ik weer extreem moeilijk aan het eten... Ik vecht er tegen, er is een plan etc.
En ik kijk in zulke situaties ook graag naar filmpjes van mensen die eten (proberen). Geen flauw idee waarom. Soort verboden vrucht
Alleen er kwam een tajine voorbij. Als student één gehad en die is stuk of weg of kwijt. Geen flauw idee. Had ook maar twee vegetarische recepten.
Nu heb ik ineens heel veel zin in tajine, even gegoogled. Er is een heel kookboek met tientallen couscous- en tajinerecepten.
Verwacht niet dat als ik het aanschaf dat ik direct uitgebreid ga koken. Alleen als ik weer warm ga eten, is misschien variatie op "groente uit de airfryer" wel fijn.
Ja, groente uit de airfryer is lekker. Alleen afwisseling ook. Daarnaast word ik ook uitgedaagd om completer te eten. Ik gooi normaal groente in de fryer zonder kruiden of wat. Beetje zonde van mijn kruidenkastje
Dus... ik twijfel. In totaal is het plusminus vijf tientjes, kan ik missen. Alleen is het niet overcomsumpie?
Daarnaast heb ik erg het gevoel dat ik nooit meer plezier in koken en eten ga krijgen. Dat ik de rest van mijn leven het houdt op magere kwark en verder niks
Het is een dubbele keuze...
Wat vinden jullie?![]()
geen slecht idee dit, ik wil wel eens ff informeren bij de kringloop waar ik gewerkt heb of ze zoiets hebben?quote:Op maandag 27 april 2026 00:15 schreef maily het volgende:
[..]
Ga eens bij de kringloop kijken of ze er daar een hebben. Betaal je iig niet de hoofdprijs.
zal je wss paar euro kosten, als ze het hebben stuur ik hem wel gratis naar je op
denk wel btw dat je het meeste gewoon kunt maken in een gewone pan ook trouwens. maar oke als jij denkt dat het handiger is, dan wil ik best ff vragen.Do what you love, love what you do!![]()
ik wil die wel voor dr kopen en vraag ik ze op te sturen naar haarquote:Op maandag 27 april 2026 02:04 schreef r_one het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)n/m2390007284-tajine
doe ff je adres of afleverpunt en zorg ik dat die bij je komt
[ Bericht 10% gewijzigd door kree op 27-04-2026 02:17:01 ]Do what you love, love what you do!![]()
Je bedoelt het goed maar ik adviseer Cots toch echt haar gegevens niet zo maar aan iemand af te geven die ze niet kent.quote:Op maandag 27 april 2026 02:09 schreef kree het volgende:
[..]
ik wil die wel voor dr kopen en vraag ik ze op te sturen naar haar
doe ff je adres of afleverpunt en zorg ik dat die bij je komt
Bovendien denk ik mocht ze deze willen dat ze hem prima zelf kan kopen
[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 27-04-2026 07:29:55 ]![]()
klopt daarom mag ook op afleverpunt. niet dat ik er wat verder mee doe, maar snap die zorgen.quote:Op maandag 27 april 2026 02:22 schreef Iceage het volgende:
[..]
Je bedoeld het goed maar ik adviseer Cots toch echt haar gegevens niet zo maar aan iemand af te geven die ze niet kent.
Bovendien denk ik mocht ze deze willen dat ze hem prima zelf kan kopenDo what you love, love what you do!![]()
Ja maar ook dan heb je haar naam nodig. (Of ze moet een naam faken)quote:Op maandag 27 april 2026 02:23 schreef kree het volgende:
[..]
klopt daarom mag ook op afleverpunt. niet dat ik er wat verder mee doe, maar snap die zorgen.![]()
ik wil desnood gewoon ff die 10 euro over maken ook, maarja dan weet ik weer niet wat er mensen mee doen. dus naja geen zorgen. ik zal het niet misbruiken. maarja oke het zal de eerste niet zijn die hierdoor genaaid wordt.quote:Op maandag 27 april 2026 02:23 schreef kree het volgende:
[..]
klopt daarom mag ook op afleverpunt. niet dat ik er wat verder mee doe, maar snap die zorgen.Do what you love, love what you do!![]()
ja idd naja haken en ogen aan dus, maar oke dan is het maar beetje mij vertrouwen dat ik dat niet misbruik en denk goh jongens ben hier niet voor het eerst.quote:Op maandag 27 april 2026 02:24 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ja maar ook dan heb je haar naam nodig. (Of ze moet een naam faken)Do what you love, love what you do!![]()
tis goedbedoeld van mij uit iig, maar snap wel mss is dat niet handig. maar oke is aanbod wel wat ik doe. en verwacht er verder niks voor terug ook, tis om beetje te helpen als het zo moeilijk is.quote:Op maandag 27 april 2026 02:24 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ja maar ook dan heb je haar naam nodig. (Of ze moet een naam faken)Do what you love, love what you do!![]()
Ik denk niet dat dat tientje een heel groot probleem voor d'r isquote:Op maandag 27 april 2026 02:25 schreef kree het volgende:
[..]
ik wil desnood gewoon ff die 10 euro over maken ook, maarja dan weet ik weer niet wat er mensen mee doen. dus naja geen zorgen. ik zal het niet misbruiken. maarja oke het zal de eerste niet zijn die hierdoor genaaid wordt.![]()
![]()
het is wel een beetje jammer dat iedereen zo zich elkaar wantrouwt. ook hier op fok?
tis niet de eerste keer dat ik nl dingen weg gaf ook kerstpakketten enzo..... en wil ik me niet voor doen als de goede heilige hier, maar goed die kwamen oke terecht wel denk.
Ik zoek er niet zoveel achter. maarja met al; die oplichting die er is snap ik wel mss dat mensen denken niet handig.
maar dit is goed bedoelt en weten jullie vast ook wel.Do what you love, love what you do!![]()
geen idee, soms kan financieel wel zorgen zijn en ook in tientjes weet ik.....quote:Op maandag 27 april 2026 02:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat tientje een heel groot probleem voor d'r is
maar ga er maar vanuit dat dit een eerlijk verhaal is en dat het niet kan dus.
maar ik zie goeie in van mensen niet slechte.Do what you love, love what you do!![]()
Misschien vind ze deze wel heel lelijk.quote:Op maandag 27 april 2026 02:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat tientje een heel groot probleem voor d'r is
En een tijdje geleden werd er hier aangeboden om haar taxirit te betalen, dat wilde ze perse niet en was daar heel erg duidelijk over.
[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 27-04-2026 03:24:20 ]![]()
https://www.bol.com/nl/nl/l/tajines/34807/
Zijn vinnik paar mooie bij en had ze stuk duurder verwacht eigenlijk.
Even sorteren op prijs van laag naar hoog.
![]()
[ Bericht 24% gewijzigd door Iceage op 27-04-2026 03:05:09 ]![]()
Hij hoeft niet als decorstuk in de vensterbank te staan hequote:Op maandag 27 april 2026 02:48 schreef Iceage het volgende:
[..]
Misschien vind ze deze wel heel lelijk.
Lekker neutraal design en dat voor 5 euro
Nou dat dus.quote:En een tijdje geleden werd er hier aangeboden om haar taxirit te betalen, dat wilde ze perse niet en was daar heel erg duidelijk over.
En een taxirit is duurder![]()
![]()
De mijne welquote:Op maandag 27 april 2026 03:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij hoeft niet als decorstuk in de vensterbank te staan he![]()
https://i.postimg.cc/bNTQ(...)4-27-at-07-43-55.jpg
Later ik moet aan het werk. Fijne Koningsdag.
[ Bericht 0% gewijzigd door Iceage op 27-04-2026 08:09:56 ]![]()
Neem je tijd. Geen deadlines!quote:Op zondag 26 april 2026 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Het wordt echt een joekel, dus dat gaat wel een paar dagen duren hoor!
Ik twijfel of ik dadelijk nog bezig ga of niet. Eigenlijk moet ik proberen rustig te worden voor de nacht. Anderzijds, het is gewoon fijn om te haken...
Keuze is eigenlijk gemaakt, het liefst ga ik nu nog even haken ja
Je hebt Facebook tochquote:Op maandag 27 april 2026 00:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, even jullie mening
Zoals jullie weten ben ik weer extreem moeilijk aan het eten... Ik vecht er tegen, er is een plan etc.
En ik kijk in zulke situaties ook graag naar filmpjes van mensen die eten (proberen). Geen flauw idee waarom. Soort verboden vrucht
Alleen er kwam een tajine voorbij. Als student één gehad en die is stuk of weg of kwijt. Geen flauw idee. Had ook maar twee vegetarische recepten.
Nu heb ik ineens heel veel zin in tajine, even gegoogled. Er is een heel kookboek met tientallen couscous- en tajinerecepten.
Verwacht niet dat als ik het aanschaf dat ik direct uitgebreid ga koken. Alleen als ik weer warm ga eten, is misschien variatie op "groente uit de airfryer" wel fijn.
Ja, groente uit de airfryer is lekker. Alleen afwisseling ook. Daarnaast word ik ook uitgedaagd om completer te eten. Ik gooi normaal groente in de fryer zonder kruiden of wat. Beetje zonde van mijn kruidenkastje
Dus... ik twijfel. In totaal is het plusminus vijf tientjes, kan ik missen. Alleen is het niet overcomsumpie?
Daarnaast heb ik erg het gevoel dat ik nooit meer plezier in koken en eten ga krijgen. Dat ik de rest van mijn leven het houdt op magere kwark en verder niks
Het is een dubbele keuze...
Wat vinden jullie?
Er is een jongen
Sepp van Dijk /Twisted chef
Die een eetstoornis heeft/had en vanuit daar heeft leren koken
Maakt erg leuke filmpjes met vaak leuke makkelijke recepten
Wordt altijd een beetje vrolijk van zijn filmpjes
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
@kree , echt super lief, maar echt niet nodig hoor! Komt goed
Ik vind het altijd ongemakkelijk om dingen aan te nemen, want ik heb al van mezelf een groot dankbaarheidsgevoel, en dat wordt dan op een ongemakkelijk level dankbaar. Ik weet dat het niet zo bedoeld is, maar dan voel ik me (haast) belemmerd in het gewoon CotS zijn en ook om bijvoorbeeld een keer tegengas te geven. Dat is geheel mijn probleem, ligt aan niemand.
Daarnaast vind ik het anoniem zijn wel lekker. Gewoon alles kunnen delen zonder dat ik bekend ben.
Dus ik vind het echt super lief van je en waardeer het enorm, dank je wel, maar nee dank je![]()
![]()
Dat klinkt leuk (niet dat hij een eetstoornis heeft of had, maar dat hij zulke filmpjes maakt), ik ga hem opzoeken!quote:Op maandag 27 april 2026 10:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je hebt Facebook toch
Er is een jongen
Sepp van Dijk /Twisted chef
Die een eetstoornis heeft/had en vanuit daar heeft leren koken
Maakt erg leuke filmpjes met vaak leuke makkelijke recepten
Wordt altijd een beetje vrolijk van zijn filmpjes
Dank je wel voor de tip en het meedenken![]()
![]()
Ik ga dadelijk met de motor weg en ik plak een sticker met 'CotS' op de buddyseat
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Op maandag 27 april 2026 11:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga dadelijk met de motor weg en ik plak een sticker met 'CotS' op de buddyseatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En voordat ik een random dagboekstukje erin gooi:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht erg slecht geslapen en een beetje futloos. Nergens zin in. Ja... lekker met een tijdschriftje en filmpjes. Boekje er af en toe erbij pakken. 'k Weet nog niet of ik mezelf dit ga toestaan
Vanavond om half elf een slaappil nemen iig. Half uurtje lezen en de luikjes toe. Even mezelf in een ritme duwen. Gelukkig morgen handwerkclubje, dus een reden om op tijd op te staan
Teveel nachten slecht gegaan om nu creatief te zijn. Echt stom...
(ach och... ik pak lekker tijdschrift erbij, zet thee... De koning is jarig, hoezee, ik mag chillen)
![]()
quote:Op maandag 27 april 2026 11:55 schreef maily het volgende:
[..]Nee johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Op maandag 27 april 2026 11:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga dadelijk met de motor weg en ik plak een sticker met 'CotS' op de buddyseat!
![]()
quote:Op maandag 27 april 2026 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
En voordat ik een random dagboekstukje erin gooi:Ik herken het verhaal in jouw spoiler wel, al was het voor mij toen ik werk ging zoeken en daar, laten we zeggen, heel wat moeite mee had om ergens te kunnen blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht erg slecht geslapen en een beetje futloos. Nergens zin in. Ja... lekker met een tijdschriftje en filmpjes. Boekje er af en toe erbij pakken. 'k Weet nog niet of ik mezelf dit ga toestaan
Vanavond om half elf een slaappil nemen iig. Half uurtje lezen en de luikjes toe. Even mezelf in een ritme duwen. Gelukkig morgen handwerkclubje, dus een reden om op tijd op te staan
Teveel nachten slecht gegaan om nu creatief te zijn. Echt stom...
(ach och... ik pak lekker tijdschrift erbij, zet thee... De koning is jarig, hoezee, ik mag chillen)
"Omae wa mou shindeiru."
Dat is lastig jaquote:Op maandag 27 april 2026 11:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik herken het verhaal in jouw spoiler wel, al was het voor mij toen ik werk ging zoeken en daar, laten we zeggen, heel wat moeite mee had om ergens te kunnen blijven.![]()
![]()
quote:Op maandag 27 april 2026 11:55 schreef maily het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mag ik even zeggen dat ik dit een fijn topic vind
Dat mag!quote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef Ole het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik dit een fijn topic vind"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Niet teveel complimentjes he, dan wordt iedereen verlegen en valt dit topic stil.quote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef Ole het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik dit een fijn topic vind![]()
![]()
Nee joh! Gaat echt niet gebeurenquote:Op maandag 27 april 2026 14:31 schreef Iceage het volgende:
[..]
Niet teveel complimentjes he, dan wordt iedereen verlegen en valt dit topic stil.
Toch ook maar eens in je dagboek reageren.
Ik herken bepaalde struggles van je wel terug in mijn vrouw.
Hoewel niet volledig te vergelijken natuurlijk. Mijn vrouw heeft BPD en een eetstoornis.
BPD is echt altijd aanwezig, en haar eetstoornis ook. Ze kan een minuut na het avondeten een hele zak chips opeten. Vol? Nee, maar die neiging heeft ze dan ineens.
BPD is ook enigszins te vergelijken.
Nou ja ik weet ook niet wat ik verder kan zeggen.
Ik ben blij dat ik het zelf niet heb en aan hoe je dingen omschrijft kan ik die pijn wel voelen en ook herkennen.![]()
Wat ontzettend naar voor je vrouw en jouquote:Op maandag 27 april 2026 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Toch ook maar eens in je dagboek reageren.
Ik herken bepaalde struggles van je wel terug in mijn vrouw.
Hoewel niet volledig te vergelijken natuurlijk. Mijn vrouw heeft BPD en een eetstoornis.
BPD is echt altijd aanwezig, en haar eetstoornis ook. Ze kan een minuut na het avondeten een hele zak chips opeten. Vol? Nee, maar die neiging heeft ze dan ineens.
BPD is ook enigszins te vergelijken.
Nou ja ik weet ook niet wat ik verder kan zeggen.
Ik ben blij dat ik het zelf niet heb en aan hoe je dingen omschrijft kan ik die pijn wel voelen en ook herkennen.![]()
![]()
BPD is dat borderline persoonlijkheidsstoornis? Ben niet altijd thuis in de afkortingen, excuus. Dat lijkt me een hele nare diagnose om te hebben > zowel symptomatisch als omwille het stigma. Schizo schrikt al mensen af, maar bij borderline...
Heel erg veel sterkte voor jullie en dank je wel voor delenBen ik het helemaal mee eensquote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef Ole het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik dit een fijn topic vinden dat komt door alle lieve Fokkers hier. Het is echt een warm bad voor me waar ik me echt veilig voel
Hahaha ja, soms komt er hier een zee aan complimenten en dan word ik idd verlegenquote:Op maandag 27 april 2026 14:31 schreef Iceage het volgende:
[..]
Niet teveel complimentjes he, dan wordt iedereen verlegen en valt dit topic stil.als we dan nu allemaal hebben dan is er een probleempje
![]()
(grapje)![]()
Borderline personality disorder inderdaad. Sorry, had het inderdaad even voluit kunnen schrijven.quote:Op maandag 27 april 2026 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ontzettend naar voor je vrouw en jou![]()
![]()
BPD is dat borderline persoonlijkheidsstoornis? Ben niet altijd thuis in de afkortingen, excuus. Dat lijkt me een hele nare diagnose om te hebben > zowel symptomatisch als omwille het stigma. Schizo schrikt al mensen af, maar bij borderline...
Heel erg veel sterkte voor jullie en dank je wel voor delen![]()
Vulde automatisch in omdat je iets vergelijkbaars hebt dat je het wel kende.
Dankjewel!
En tja voor mij is het nog wel te doen, maar voor jou en haar.... Jullie moeten er mee leven.
De inkijkjes die ik soms krijg in hoe haar brein werkt zijn echt totaal niet voor te stellen voor ons ´´normale´´ mensen.
Veel stigma rond dit soort ziektes inderdaad.
Moet eerlijk zeggen dat ik mij dat ook heel goed kan voorstellen, maar dat maakt het er natuurlijk voor niemand beter op.![]()
Ik haal borderline en bipolair nog wel eens door elkaar.
Maar was een tijd in woonsituatie met iemand met borderline. Was echt lastig! Elke dag . Als zij goede bui had had iedereen leuke dag. Zwaar vermoeiendOp woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
En daar heb jij ook een groot aandeel in!quote:Ben ik het helemaal mee eensen dat komt door alle lieve Fokkers hier. Het is echt een warm bad voor me waar ik me echt veilig voel
Dank jequote:Op maandag 27 april 2026 14:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Borderline personality disorder inderdaad. Sorry, had het inderdaad even voluit kunnen schrijven.
Vulde automatisch in omdat je iets vergelijkbaars hebt dat je het wel kende.
Dankjewel!
En tja voor mij is het nog wel te doen, maar voor jou en haar.... Jullie moeten er mee leven.
De inkijkjes die ik soms krijg in hoe haar brein werkt zijn echt totaal niet voor te stellen voor ons ´´normale´´ mensen.
Veel stigma rond dit soort ziektes inderdaad.
Moet eerlijk zeggen dat ik mij dat ook heel goed kan voorstellen, maar dat maakt het er natuurlijk voor niemand beter op.
Zelf heb ik geen borderline. Het is hier een combinatie van schizofrenie, bipolair rapid cycling, PTSS en een eetstoornis. Werkt net anders in mijn hoofd. Niet dat het uitmaakt, dergelijke ziektes zijn gewoon ontzettend rot (geen zelfmedelijden hoor)
Ja... het is ook lastig uit te leggen hoe het werk... ik weet niet beter dan te leven met stemmen en aura's en obsessies en noem maar op. Zelfs PTSS vind ik lastig te bevatten? Onder het mom, alles valt wel mee, elk leven loopt zo. En de mensen waarmee ik omga hebben gewoon enorme mazzel gehad.
En ja, natuurlijk, stigma's komen ergens vandaag. Alleen als je bijvoorbeeld kijkt naar een serie als Criminal Minds, mijn favoriete politieserie (guilty pleasure) en daarin is het zeker voor een kwart dat de dader schizofrenie heeft en ook regelmatig borderline. Alsof "we" eng zijn, gevaarlijk zijn
En natuurlijk, dit soort ziektes maakt de omgang met moeilijker. Mensen met zulke ziektes zijn, hard gezegd, op zijn best vreemd. En soms onvoorspelbaar. Dus ik begrijp het wel.
Al ben ik altijd dankbaar met mensen die de moeite nemen om te kijken naar de CotS achter de ziektes
Ik vind het tof dat je openstaat om soms mee te kijken over wat er in een hoofd omgaat. Weet zeker dat ze mazzel heeft met jou
Het is moeilijke materie. En haast niet uit te leggen, want de lijstjes met symptomen worden ook nog eens gemengd met persoonlijkheid. Waar stopt de persoonlijkheid en start te ziekte. Dat is ingewikkeld. En dat jij daar open voor staat vind ik heel erg goed, dapper en fijn van je. Petje af.
Sorry voor het lange verhaal![]()
Jij met je sorry elke keer![]()
Hoeft nietOp woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
Moest het ook even opzoeken hoor om te vergelijken voor ik wat poste. Ik begrijp dat er best wat overeenkomsten zijn in elk geval, maar nee niet gelijk aan elkaar.quote:Op maandag 27 april 2026 15:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
Zelf heb ik geen borderline. Het is hier een combinatie van schizofrenie, bipolair rapid cycling, PTSS en een eetstoornis. Werkt net anders in mijn hoofd. Niet dat het uitmaakt, dergelijke ziektes zijn gewoon ontzettend rot (geen zelfmedelijden hoor)
Soms mag je best wat zelfmedelijden hebben
Helaas is dat zo, het is wellicht een makkelijke scapegoat om te gebruiken.quote:En ja, natuurlijk, stigma's komen ergens vandaag. Alleen als je bijvoorbeeld kijkt naar een serie als Criminal Minds, mijn favoriete politieserie (guilty pleasure) en daarin is het zeker voor een kwart dat de dader schizofrenie heeft en ook regelmatig borderline. Alsof "we" eng zijn, gevaarlijk zijn
En natuurlijk, dit soort ziektes maakt de omgang met moeilijker. Mensen met zulke ziektes zijn, hard gezegd, op zijn best vreemd. En soms onvoorspelbaar. Dus ik begrijp het wel.
Onvoorspelbaar zeker, en eigenlijk in zowel positieve als negatieve zin.Dat is lief, dankjewel.quote:Ik vind het tof dat je openstaat om soms mee te kijken over wat er in een hoofd omgaat. Weet zeker dat ze mazzel heeft met jou
Het is moeilijke materie. En haast niet uit te leggen, want de lijstjes met symptomen worden ook nog eens gemengd met persoonlijkheid. Waar stopt de persoonlijkheid en start te ziekte. Dat is ingewikkeld. En dat jij daar open voor staat vind ik heel erg goed, dapper en fijn van je. Petje af.
En ja natuurlijk doe ik dat. Ik hou van haar en ben met haar getrouwd. Dus moet nu wel haha![]()
Had ik wat gestart met haar als ik alles had geweten? Nee, waarschijnlijk niet.
Ik snap heel goed dat mensen iets hebben van: ´´Ja, heel leuk en aardig. Maar waarom daar vrijwillig in gaan stappen?´´
De ziekte is de persoon. Het is gewoon niet los te maken van elkaar.
Je kunt van jou, maar ook van mijn vrouw en iedereen met zoiets, niet verwachten te kunnen gedragen en leven als een ´´normaal´´ persoon. De draadjes in het brein zitten nou eenmaal anders in elkaar.
Owh en lange verhalen zijn juist beter haha![]()
Ja kloptquote:Op maandag 27 april 2026 15:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moest het ook even opzoeken hoor om te vergelijken voor ik wat poste. Ik begrijp dat er best wat overeenkomsten zijn in elk geval, maar nee niet gelijk aan elkaar.
Soms mag je best wat zelfmedelijden hebben
[..]Sorry, wist niet zeker of je dat wist
Excuses
En nee... ik wil mezelf niet in de put denkenHet leven is wat het is en probeer er gewoon het beste van te maken
Dat laatste vind ik een mooiequote:Helaas is dat zo, het is wellicht een makkelijke scapegoat om te gebruiken.
Onvoorspelbaar zeker, en eigenlijk in zowel positieve als negatieve zin.
[..]
En tja... mensen die "normaal" zijn kunnen soms ook onvoorspelbaar zijn, alleen wat minder extreemIk vind alles wat je hier beschrijft mooiquote:Dat is lief, dankjewel.
En ja natuurlijk doe ik dat. Ik hou van haar en ben met haar getrouwd. Dus moet nu wel haha![]()
Had ik wat gestart met haar als ik alles had geweten? Nee, waarschijnlijk niet.
Ik snap heel goed dat mensen iets hebben van: ´´Ja, heel leuk en aardig. Maar waarom daar vrijwillig in gaan stappen?´´
De ziekte is de persoon. Het is gewoon niet los te maken van elkaar.
Je kunt van jou, maar ook van mijn vrouw en iedereen met zoiets, niet verwachten te kunnen gedragen en leven als een ´´normaal´´ persoon. De draadjes in het brein zitten nou eenmaal anders in elkaar.
Owh en lange verhalen zijn juist beter haha
Snap dat je als je alles vooraf had gezien dat je andere keuze had gemaakt, maar als jullie getrouwd zijn dan is het toch een goede, onbewuste keuze geweest toch
Het siert je
Ik vind het lastig om de ziekte als een stukje persoonlijkheid te zien. Mischien omdat ik deels niet alles accepteer hoor, bij mezelf. Ik wil dat mijn raarheid door mezelf komt en niet door mijn brein, snap je? Ik wil de controle hebben
En deels heb ik die controle ook, door bijvoorbeeld mijn meds te nemen en op tijd te gaan slapen (klinkt heel stom, maar slaap is heel belangrijk voor mijn symptomen).
Alleen ik weet niet waar de ziektes beginnen en wat de CotS is
Misschien zit daar nog een stukje acceptatie. Ik heb heel erg hard gevochten om te functioneren in de maatschappij en dat heeft me geschaad, helaas. Anderzijds heb ik geen slecht leven. Ik heb mijn clubjes, vrijwilligerswerk, vrienden, Fok, hulpverlening (willekeurige volgorde) en met dat alles ben ik gewoon enorm gezegend.![]()
Er moet een grens aan zitten, dat absoluut. Maar soms na een hele drukke dag moet je ook even dat zelfmedelijden kunnen hebben dat je die avond niets kan of vroeg naar bed moet. En/of de volgende ochtend een keertje even uitslaapt.quote:Op maandag 27 april 2026 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nee... ik wil mezelf niet in de put denkenHet leven is wat het is en probeer er gewoon het beste van te maken
En over het algemeen wat voorspelbaarder onvoorspelbaar.quote:Dat laatste vind ik een mooie
En tja... mensen die "normaal" zijn kunnen soms ook onvoorspelbaar zijn, alleen wat minder extreem
Als in het minste of geringste kan mijn vrouw al volledig triggeren. Kun je eigenlijk niet voor zijn.Zeker, ik ben heel blij met haar. Ondanks de uitdagingen. Soms heb je wel eens van waar ben ik aan begonnen, en wat als ik een gezonde vrouw had?quote:Ik vind alles wat je hier beschrijft mooi
Snap dat je als je alles vooraf had gezien dat je andere keuze had gemaakt, maar als jullie getrouwd zijn dan is het toch een goede, onbewuste keuze geweest toch
Het siert je
Maar dat is niet zo en samen ´moet´ je er maar het beste van maken.Maar aan de andere kant is je ziekte onlosmakkelijk met je verbonden.quote:Ik vind het lastig om de ziekte als een stukje persoonlijkheid te zien. Mischien omdat ik deels niet alles accepteer hoor, bij mezelf. Ik wil dat mijn raarheid door mezelf komt en niet door mijn brein, snap je? Ik wil de controle hebben
En deels heb ik die controle ook, door bijvoorbeeld mijn meds te nemen en op tijd te gaan slapen (klinkt heel stom, maar slaap is heel belangrijk voor mijn symptomen).
Alleen ik weet niet waar de ziektes beginnen en wat de CotS is
Misschien zit daar nog een stukje acceptatie. Ik heb heel erg hard gevochten om te functioneren in de maatschappij en dat heeft me geschaad, helaas. Anderzijds heb ik geen slecht leven. Ik heb mijn clubjes, vrijwilligerswerk, vrienden, Fok, hulpverlening (willekeurige volgorde) en met dat alles ben ik gewoon enorm gezegend.
Het is niet alsof je er iets aan kunt veranderen (althans niet volledig) en alsof je CotS los kunt zien van de ziektes.
En wil iemand jou volledig begrijpen dan moeten ze de ziektes ook kennen en grotendeels begrijpen.
Maar de ziekte is natuurlijk niet het hele beeld. Op de goede ´´gezonde´´ momenten ben jij, jij in je puurste vorm.![]()
Zo lief!quote:Op maandag 27 april 2026 15:44 schreef Iceage het volgende:
Lol.. Cots zegt zelfs nog Sorry dat ze Sorry zegt
Daar heb je wel een punt denk ik. Soms kan ik ook wel balen hoorquote:Op maandag 27 april 2026 15:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er moet een grens aan zitten, dat absoluut. Maar soms na een hele drukke dag moet je ook even dat zelfmedelijden kunnen hebben dat je die avond niets kan of vroeg naar bed moet. En/of de volgende ochtend een keertje even uitslaapt.
[..]alleen probeer mezelf wel zoveel mogelijk bij te sturen en dankbaar zijn
triggers kunnen idd heel random zijn en onvoorspelbaarquote:En over het algemeen wat voorspelbaarder onvoorspelbaar.
Als in het minste of geringste kan mijn vrouw al volledig triggeren. Kun je eigenlijk niet voor zijn.
[..]
Al kun je sommigen wel voorspellen (als ik lees over misbruik of mishandeling, om wat te noemen, dan gaat het mis, terwijl andere dingen ineens out of the blue komen)Ik denk, misschien naïef, dat iedereen dat wel eens denkt. Ook mensen met een gezonde partner. Die "wat als" hoort bij het leven. Al is dat in jouw situatie heftiger.quote:Zeker, ik ben heel blij met haar. Ondanks de uitdagingen. Soms heb je wel eens van waar ben ik aan begonnen, en wat als ik een gezonde vrouw had?
Maar dat is niet zo en samen ´moet´ je er maar het beste van maken.
[..]
Gemakkelijk zijn mensen met dit soort ziektes eenmaal nietHier heb je wel gelijk in iddquote:Maar aan de andere kant is je ziekte onlosmakkelijk met je verbonden.
Het is niet alsof je er iets aan kunt veranderen (althans niet volledig) en alsof je CotS los kunt zien van de ziektes.
En wil iemand jou volledig begrijpen dan moeten ze de ziektes ook kennen en grotendeels begrijpen.
Maar de ziekte is natuurlijk niet het hele beeld. Op de goede ´´gezonde´´ momenten ben jij, jij in je puurste vorm.![]()
![]()
CotS is niet van de motor gevallen
"Omae wa mou shindeiru."
Whuttttquote:Op maandag 27 april 2026 16:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
CotS is niet van de motor gevallen
Heeft Cots bij jou achterop gezeten![]()
Ik krijg pittige tijden beelden in mijn hoofd nu
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op maandag 27 april 2026 19:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Whutttt
Heeft Cots bij jou achterop gezeten![]()
Ik krijg pittige tijden beelden in mijn hoofd nu
"Omae wa mou shindeiru."
![]()
Motorrijden!Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
quote:
"Omae wa mou shindeiru."
Lig al een paar uur op de bank onder een elektrische plaid
Mijn lijf voelt heel beroerd aan en mijn psyche ook
Rillen en koud en pijn
Om half tien een slaappil denk ik en in bed gaan liggen
Hopelijk ben ik morgen weer oke
Dan ga ik naar clubje en winkel![]()
Lekker op tijd je bed in en hopelijk slaap je de ellende eruit!quote:Op maandag 27 april 2026 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lig al een paar uur op de bank onder een elektrische plaid
Mijn lijf voelt heel beroerd aan en mijn psyche ook
Rillen en koud en pijn
Om half tien een slaappil denk ik en in bed gaan liggen
Hopelijk ben ik morgen weer oke
Dan ga ik naar clubje en winkel![]()
![]()
Ik lig inmiddels lekkerquote:Op maandag 27 april 2026 21:38 schreef maily het volgende:
[..]
Lekker op tijd je bed in en hopelijk slaap je de ellende eruit!
Alleen en herrie uit het buurtcentrum. Gun iedereen een feest, hoop alleen wel dat mijn slaappil sterker is![]()
Slaap lekker! Ik lig hier nog te 'genieten' van het gedreun...Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
En nog een goedemorgen (allemaal) gewoon omdat het kan![]()
![]()
Goed geslapen Cots?Smile, it's free therapy.![]()
Goedemorgen
Ja goed geslapen dankzij de pil en gewone tijd wakker
Dadelijk naar clubje en boodschappen
Maar eerst een kopje koffie![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Ja goed geslapen dankzij de pil en gewone tijd wakker
Dadelijk naar clubje en boodschappen
Maar eerst een kopje koffie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil toch nog even zeggen dat ik het super l*llig vind dat je zo aangevallen werd iin de fb van hier dat nu eerst terecht door een FA is gesloten. Ik hoop echt dat het je niet van streek heeft gemaakt.
Hele fijne dag !![]()
Goedemorgen CotS
"Omae wa mou shindeiru."
Eigenschuldquote:Op dinsdag 28 april 2026 08:34 schreef Iceage het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil toch nog even zeggen dat ik het super l*llig vind dat je zo aangevallen werd iin de fb van hier dat nu eerst terecht door een FA is gesloten. Ik hoop echt dat het je niet van streek heeft gemaakt.
Hele fijne dag !
Alleen ik kon het niet laten om tegengas te geven
Een bepaalde Fokker is gewoon erg boos en dat vind ik vooral vervelend voor hem. Het is naar als je zo boos bent en het nodig hebt om om je heen te slaan
En verder ach... 't is wat het is toch?
Natuurlijk vond ik het eng en wat ik zei, een onveilige sfeer. Gelukkig was dat ook de enige plek
Moet vooral zelf leren mijn telefoon of laptop weg te leggen als dat het geval is
Anyways... ik laat het verder maar gaan
edit: dit is een hele fijne en veilige plek, net zoals de meeste gedeeltes van FokDaar ben ik echt dankbaar voor
![]()
![]()
Niks niet eigen schuld !!!
en (voor iedereen) noem of mention hem svp niet want dan lok je hem hierheen.![]()
Cots ik zie dat je je laatste bericht al hebt aangepast. Slim dus je had het zelf al door voordat ik wat zei.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:45 schreef Iceage het volgende:
en (voor iedereen) noem of mention hem svp niet want dan lok je hem hierheen.Ja, dacht ineens dat is niet netjes van mequote:Op dinsdag 28 april 2026 08:45 schreef Iceage het volgende:
en (voor iedereen) noem of mention hem svp niet want dan lok je hem hierheen.
maar goed, de wereld is niet alleen roze wolkjes en regenbogen. Goed om mijn ziel wat te harden
En nu ook wel genoeg aandacht gegeven (door mij) aan deze situatieHet was maar een klein incident uiteindelijk
![]()
Met je eens, we moeten het er verder ook niet over hebben dat was ook mijn bedoeling niet, maar ik vond het zo rot voor je en door het slotje daar kon ik niet reageren.
Maar idd lekker door in je eigen topic en het er niet meer over hebben .
Nogmaals Fijne dag tis heerlijk weer en dat blijft ook zo tot zaterdagmiddag bij ons int Noorden van NL.![]()
Ik vind dat je je best mag verdedigen. En dat deed je goed en netjes, met vervequote:Op dinsdag 28 april 2026 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Eigenschuld
Alleen ik kon het niet laten om tegengas te geven
Een bepaalde Fokker is gewoon erg boos en dat vind ik vooral vervelend voor hem. Het is naar als je zo boos bent en het nodig hebt om om je heen te slaan
En verder ach... 't is wat het is toch?
Natuurlijk vond ik het eng en wat ik zei, een onveilige sfeer. Gelukkig was dat ook de enige plek
Moet vooral zelf leren mijn telefoon of laptop weg te leggen als dat het geval is
Anyways... ik laat het verder maar gaan
edit: dit is een hele fijne en veilige plek, net zoals de meeste gedeeltes van FokDaar ben ik echt dankbaar voor
![]()
Voor de rest laat ik me niet uit over dat topic (en dat andere FB), alleen dat ik het ronduit toxisch vond; niet bepaald R&P-waardig
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 10:10:22 ]![]()
Thuis van clubje en boodschappen. Ging goed
En, niet om "goed" te doen, maar wel waar ik trots op ben; morgen ga ik weer naar de winkel, om boodschappen voor een ziek iemand te doenZelf aangeboden... en ja boodschappen doen is lastig, alleen voor die persoon nog lastiger, dus ik vind dat ik moet helpen
Nu even uitrusten. Zit met mijn laptop op het balkon
Straks vast wel bezig. Heb de hele twee uur erbij gezeten en dat is wel pittig. En de AH was ook super druk. Dus eerst even lekker aan de thee![]()
Je bent een goed mens CotS, er zouden er meer moeten zijn zoals jijquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis van clubje en boodschappen. Ging goed
En, niet om "goed" te doen, maar wel waar ik trots op ben; morgen ga ik weer naar de winkel, om boodschappen voor een ziek iemand te doenZelf aangeboden... en ja boodschappen doen is lastig, alleen voor die persoon nog lastiger, dus ik vind dat ik moet helpen
Nu even uitrusten. Zit met mijn laptop op het balkon
Straks vast wel bezig. Heb de hele twee uur erbij gezeten en dat is wel pittig. En de AH was ook super druk. Dus eerst even lekker aan de thee
"Omae wa mou shindeiru."
Valt tegen hoorquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Je bent een goed mens CotS, er zouden er meer moeten zijn zoals jij
Als je heel praktisch kijkt is het een kleine moeite
En nu lekker ontspannen. Heb tot half vier zitten haken nog. Ben echt wel moe nu
Morgen weer een goede planning voor een productieve dag. Pak er even een boek bij nu.![]()
Niet eens naar gekekenquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Nog oranjetompoucen gescoord voor de helft van de prijs?
(zit in de fase van fruit moeten toevoegen aan mijn kwark en daarvan in paniek raken, wel doen trouwens, dus een tompouce is een beetje hoog gegrepen)(en ja ik eet netjes naar afspraak met hulpverlening)
![]()
Je mag best een keertje 'zondigen' hoorquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niet eens naar gekeken
(zit in de fase van fruit moeten toevoegen aan mijn kwark en daarvan in paniek raken, wel doen trouwens, dus een tompouce is een beetje hoog gegrepen)(en ja ik eet netjes naar afspraak met hulpverlening)
![]()
Maar wel met mate.
(hooguit 1x per dag)
![]()
Jaaaaaa... maar zo werkt het niet helemaalquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Je mag best een keertje 'zondigen' hoor![]()
Maar wel met mate.
(hooguit 1x per dag)
------------
Twijfel of ik vanavond voor de zekerheid weer een slaappil neem of dat ik ga proberen naturel te slapenGewoon om half elf naar boven en gaan lezen tot elf uur.
Ben wel uitgerust wakker geworden vanochtend, dus dat is fijn. Wil ik morgen ook hebben > veel op de planning gezet en hoop alles te doen
Denk dat het realistisch is, mits ik discipline heb![]()
Hoeveel knikkers heb je inmiddels weer bij elkaar verdiend?quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jaaaaaa... maar zo werkt het niet helemaal
------------
Twijfel of ik vanavond voor de zekerheid weer een slaappil neem of dat ik ga proberen naturel te slapenGewoon om half elf naar boven en gaan lezen tot elf uur.
Ben wel uitgerust wakker geworden vanochtend, dus dat is fijn. Wil ik morgen ook hebben > veel op de planning gezet en hoop alles te doen
Denk dat het realistisch is, mits ik discipline heb![]()
Oh de afgelopen dagen niet gedaanquote:Op dinsdag 28 april 2026 16:30 schreef maily het volgende:
[..]
Hoeveel knikkers heb je inmiddels weer bij elkaar verdiend?morgen weer mee starten. Heb een halve pot vol
Dus nog even... en dan twijfel ik aan een bezoekje naar de Ikea of Action als verrassing... Al jaren niet in de Ikea geweest en is maar een half uurtje lopen van mijn huis vandaan... Even een plantje kopen en rondkijken... Ondanks dat het zo dichtbij is, is het echte een uitje![]()
Plantje kopen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh de afgelopen dagen niet gedaanmorgen weer mee starten. Heb een halve pot vol
Dus nog even... en dan twijfel ik aan een bezoekje naar de Ikea of Action als verrassing... Al jaren niet in de Ikea geweest en is maar een half uurtje lopen van mijn huis vandaan... Even een plantje kopen en rondkijken... Ondanks dat het zo dichtbij is, is het echte een uitje
![]()
Wandelen begint in mijn systeem te komen. Heb er gewoon oprecht zin in en is geen "moetje". Dat is super
Net een uurtje gelopen. Wilde eigenlijk direct door naar de Ikea, alleen geen portemonnee bij me. Dus niet gedaan.
Wel een heerlijk weertje
Ik heb een stukje verder aan mijn konijn getekend. Anderhalf uur en een stukje gehaakt. Alleen ben verder vandaag niet zo creatief. Dus nu lekker met een theetje lummelen. Hopelijk lukken de dingen morgen beter
Knikkers schieten wel lekker op
Vrijdag naar de kreadoe. Ben nu al bang om me te verslapen
De reis heb ik wel al uitgezocht. Check ik donderdag en vrijdagochtend nog een keertje
Aan de ene kant voel ik me vandaag positief, maar erger me ook aan mezelf. Dat het me niet lukt crea bezig te zijnSnap het niet?
Zover ben ik nu met k'nijn![]()
![]()
NIJNquote:Op woensdag 29 april 2026 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wandelen begint in mijn systeem te komen. Heb er gewoon oprecht zin in en is geen "moetje". Dat is super
Net een uurtje gelopen. Wilde eigenlijk direct door naar de Ikea, alleen geen portemonnee bij me. Dus niet gedaan.
Wel een heerlijk weertje
Ik heb een stukje verder aan mijn konijn getekend. Anderhalf uur en een stukje gehaakt. Alleen ben verder vandaag niet zo creatief. Dus nu lekker met een theetje lummelen. Hopelijk lukken de dingen morgen beter
De reis heb ik wel al uitgezocht. Check ik donderdag en vrijdagochtend nog een keertje
Aan de ene kant voel ik me vandaag positief, maar erger me ook aan mezelf. Dat het me niet lukt crea bezig te zijnSnap het niet?
Zover ben ik nu met k'nijn
[ afbeelding ]
"Omae wa mou shindeiru."
Zodra wij nijntjes hebben mag CotS ze best komen knuffelen![]()
Duurt alleen nog even
"Omae wa mou shindeiru."
Je bent weer goed bezig vandaag hoor. En alleen een wandeling kan ook fijn zijn. Je hoeft niet iedere dag geld uit te geven.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel een heerlijk weertje
[ afbeelding ]
Ik wil dat konijntje aaien.![]()
Jaaaaaaaaaquote:Op woensdag 29 april 2026 14:04 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je bent weer goed bezig vandaag hoor. En alleen een wandeling kan ook fijn zijn. Je hoeft niet iedere dag geld uit te geven.
"Omae wa mou shindeiru."
Ik geef zeker niet elke dag geld uit. De meeste weken en maanden koop ik enkel boodschappenquote:Op woensdag 29 april 2026 14:04 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je bent weer goed bezig vandaag hoor. En alleen een wandeling kan ook fijn zijn. Je hoeft niet iedere dag geld uit te geven.
Alleen als ik naar de Ikea ga (laatste keer was met de verhuizing en ik woon hier zes jaar) wil ik wel wat kunnen kopen. Daarna duurt het nml weer jaren voordat ik ga
Dus een andere route gelopen, om het park heen. Alleen op den duur stond ik op een kruispunt en de keus was linksaf Ikea en rechtsaf door de wijk.quote:Op woensdag 29 april 2026 14:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zodra wij nijntjes hebben mag CotS ze best komen knuffelen![]()
Duurt alleen nog even![]()
![]()
![]()
![]()
Nadeel van lopend naar Ikea gaan, is dat je alles wat je koopt dat hele eind terug moet dragen.
The love you take is equal to the love you make.![]()
Wandelen kan superfijn zijn. Ik wandel nogal wat en afgelopen week elke dag of avond gewandeld. Nam ik me zondag voor om rustig aan te doen en ben ik 's avonds toch weer gaan wandelen. Maar goed, daar is ook niets mis mee.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je k'nijn ziet er leuk uit. Wat een werk lijkt me dat!![]()
Ach wil geen grote dingenquote:Op woensdag 29 april 2026 14:47 schreef Lienekien het volgende:
Nadeel van lopend naar Ikea gaan, is dat je alles wat je koopt dat hele eind terug moet dragen.
Nieuwe spatels (want ik heb ze nog van mijn eerste studentenkamer) en pannenlappen als ze die hebben...
Misschien een plantje en daar houdt het wel op
Op de fiets scheelt niet zo heel veel betreft ruimte
En ik heb geen auto. En heb geen zware dingen op het verlanglijstje staan.
Plus dat lopen ook het kopen van onzin tegen gaat. Want idd, ik moet het naar huis dragen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: