Er moet een grens aan zitten, dat absoluut. Maar soms na een hele drukke dag moet je ook even dat zelfmedelijden kunnen hebben dat je die avond niets kan of vroeg naar bed moet. En/of de volgende ochtend een keertje even uitslaapt.quote:Op maandag 27 april 2026 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nee... ik wil mezelf niet in de put denkenHet leven is wat het is en probeer er gewoon het beste van te maken
En over het algemeen wat voorspelbaarder onvoorspelbaar.quote:Dat laatste vind ik een mooie
En tja... mensen die "normaal" zijn kunnen soms ook onvoorspelbaar zijn, alleen wat minder extreem
Zeker, ik ben heel blij met haar. Ondanks de uitdagingen. Soms heb je wel eens van waar ben ik aan begonnen, en wat als ik een gezonde vrouw had?quote:Ik vind alles wat je hier beschrijft mooi
Snap dat je als je alles vooraf had gezien dat je andere keuze had gemaakt, maar als jullie getrouwd zijn dan is het toch een goede, onbewuste keuze geweest toch
Het siert je
Maar aan de andere kant is je ziekte onlosmakkelijk met je verbonden.quote:Ik vind het lastig om de ziekte als een stukje persoonlijkheid te zien. Mischien omdat ik deels niet alles accepteer hoor, bij mezelf. Ik wil dat mijn raarheid door mezelf komt en niet door mijn brein, snap je? Ik wil de controle hebben
En deels heb ik die controle ook, door bijvoorbeeld mijn meds te nemen en op tijd te gaan slapen (klinkt heel stom, maar slaap is heel belangrijk voor mijn symptomen).
Alleen ik weet niet waar de ziektes beginnen en wat de CotS is
Misschien zit daar nog een stukje acceptatie. Ik heb heel erg hard gevochten om te functioneren in de maatschappij en dat heeft me geschaad, helaas. Anderzijds heb ik geen slecht leven. Ik heb mijn clubjes, vrijwilligerswerk, vrienden, Fok, hulpverlening (willekeurige volgorde) en met dat alles ben ik gewoon enorm gezegend.
Zo lief!quote:Op maandag 27 april 2026 15:44 schreef Iceage het volgende:
Lol.. Cots zegt zelfs nog Sorry dat ze Sorry zegt
Daar heb je wel een punt denk ik. Soms kan ik ook wel balen hoorquote:Op maandag 27 april 2026 15:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er moet een grens aan zitten, dat absoluut. Maar soms na een hele drukke dag moet je ook even dat zelfmedelijden kunnen hebben dat je die avond niets kan of vroeg naar bed moet. En/of de volgende ochtend een keertje even uitslaapt.
[..]
triggers kunnen idd heel random zijn en onvoorspelbaarquote:En over het algemeen wat voorspelbaarder onvoorspelbaar.
Als in het minste of geringste kan mijn vrouw al volledig triggeren. Kun je eigenlijk niet voor zijn.
[..]
Ik denk, misschien naïef, dat iedereen dat wel eens denkt. Ook mensen met een gezonde partner. Die "wat als" hoort bij het leven. Al is dat in jouw situatie heftiger.quote:Zeker, ik ben heel blij met haar. Ondanks de uitdagingen. Soms heb je wel eens van waar ben ik aan begonnen, en wat als ik een gezonde vrouw had?
Maar dat is niet zo en samen ´moet´ je er maar het beste van maken.
[..]
Hier heb je wel gelijk in iddquote:Maar aan de andere kant is je ziekte onlosmakkelijk met je verbonden.
Het is niet alsof je er iets aan kunt veranderen (althans niet volledig) en alsof je CotS los kunt zien van de ziektes.
En wil iemand jou volledig begrijpen dan moeten ze de ziektes ook kennen en grotendeels begrijpen.
Maar de ziekte is natuurlijk niet het hele beeld. Op de goede ´´gezonde´´ momenten ben jij, jij in je puurste vorm.
Whuttttquote:Op maandag 27 april 2026 16:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
CotS is niet van de motor gevallen
quote:Op maandag 27 april 2026 19:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Whutttt
Heeft Cots bij jou achterop gezeten![]()
Ik krijg pittige tijden beelden in mijn hoofd nu
quote:
Lekker op tijd je bed in en hopelijk slaap je de ellende eruit!quote:Op maandag 27 april 2026 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lig al een paar uur op de bank onder een elektrische plaid
Mijn lijf voelt heel beroerd aan en mijn psyche ook
Rillen en koud en pijn
Om half tien een slaappil denk ik en in bed gaan liggen
Hopelijk ben ik morgen weer oke
Dan ga ik naar clubje en winkel
Ik lig inmiddels lekkerquote:Op maandag 27 april 2026 21:38 schreef maily het volgende:
[..]
Lekker op tijd je bed in en hopelijk slaap je de ellende eruit!
quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Ja goed geslapen dankzij de pil en gewone tijd wakker
Dadelijk naar clubje en boodschappen
Maar eerst een kopje koffie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |