Neem je tijd. Geen deadlines!quote:Op zondag 26 april 2026 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Het wordt echt een joekel, dus dat gaat wel een paar dagen duren hoor!
Ik twijfel of ik dadelijk nog bezig ga of niet. Eigenlijk moet ik proberen rustig te worden voor de nacht. Anderzijds, het is gewoon fijn om te haken...
Keuze is eigenlijk gemaakt, het liefst ga ik nu nog even haken ja
Je hebt Facebook tochquote:Op maandag 27 april 2026 00:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, even jullie mening
Zoals jullie weten ben ik weer extreem moeilijk aan het eten... Ik vecht er tegen, er is een plan etc.
En ik kijk in zulke situaties ook graag naar filmpjes van mensen die eten (proberen). Geen flauw idee waarom. Soort verboden vrucht
Alleen er kwam een tajine voorbij. Als student één gehad en die is stuk of weg of kwijt. Geen flauw idee. Had ook maar twee vegetarische recepten.
Nu heb ik ineens heel veel zin in tajine, even gegoogled. Er is een heel kookboek met tientallen couscous- en tajinerecepten.
Verwacht niet dat als ik het aanschaf dat ik direct uitgebreid ga koken. Alleen als ik weer warm ga eten, is misschien variatie op "groente uit de airfryer" wel fijn.
Ja, groente uit de airfryer is lekker. Alleen afwisseling ook. Daarnaast word ik ook uitgedaagd om completer te eten. Ik gooi normaal groente in de fryer zonder kruiden of wat. Beetje zonde van mijn kruidenkastje
Dus... ik twijfel. In totaal is het plusminus vijf tientjes, kan ik missen. Alleen is het niet overcomsumpie?
Daarnaast heb ik erg het gevoel dat ik nooit meer plezier in koken en eten ga krijgen. Dat ik de rest van mijn leven het houdt op magere kwark en verder niks
Het is een dubbele keuze...
Wat vinden jullie?
Dat klinkt leuk (niet dat hij een eetstoornis heeft of had, maar dat hij zulke filmpjes maakt), ik ga hem opzoeken!quote:Op maandag 27 april 2026 10:43 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je hebt Facebook toch
Er is een jongen
Sepp van Dijk /Twisted chef
Die een eetstoornis heeft/had en vanuit daar heeft leren koken
Maakt erg leuke filmpjes met vaak leuke makkelijke recepten
Wordt altijd een beetje vrolijk van zijn filmpjes
quote:Op maandag 27 april 2026 11:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga dadelijk met de motor weg en ik plak een sticker met 'CotS' op de buddyseat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht erg slecht geslapen en een beetje futloos. Nergens zin in. Ja... lekker met een tijdschriftje en filmpjes. Boekje er af en toe erbij pakken. 'k Weet nog niet of ik mezelf dit ga toestaan
Vanavond om half elf een slaappil nemen iig. Half uurtje lezen en de luikjes toe. Even mezelf in een ritme duwen. Gelukkig morgen handwerkclubje, dus een reden om op tijd op te staan
Teveel nachten slecht gegaan om nu creatief te zijn. Echt stom...
(ach och... ik pak lekker tijdschrift erbij, zet thee... De koning is jarig, hoezee, ik mag chillen)
quote:Op maandag 27 april 2026 11:55 schreef maily het volgende:
[..]Nee johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
quote:Op maandag 27 april 2026 11:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ga dadelijk met de motor weg en ik plak een sticker met 'CotS' op de buddyseat
quote:Op maandag 27 april 2026 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
En voordat ik een random dagboekstukje erin gooi:Ik herken het verhaal in jouw spoiler wel, al was het voor mij toen ik werk ging zoeken en daar, laten we zeggen, heel wat moeite mee had om ergens te kunnen blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht erg slecht geslapen en een beetje futloos. Nergens zin in. Ja... lekker met een tijdschriftje en filmpjes. Boekje er af en toe erbij pakken. 'k Weet nog niet of ik mezelf dit ga toestaan
Vanavond om half elf een slaappil nemen iig. Half uurtje lezen en de luikjes toe. Even mezelf in een ritme duwen. Gelukkig morgen handwerkclubje, dus een reden om op tijd op te staan
Teveel nachten slecht gegaan om nu creatief te zijn. Echt stom...
(ach och... ik pak lekker tijdschrift erbij, zet thee... De koning is jarig, hoezee, ik mag chillen)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Dat is lastig jaquote:Op maandag 27 april 2026 11:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik herken het verhaal in jouw spoiler wel, al was het voor mij toen ik werk ging zoeken en daar, laten we zeggen, heel wat moeite mee had om ergens te kunnen blijven.
quote:Op maandag 27 april 2026 11:55 schreef maily het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Dat mag!quote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef Ole het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik dit een fijn topic vind
Niet teveel complimentjes he, dan wordt iedereen verlegen en valt dit topic stil.quote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef Ole het volgende:
Nee joh! Gaat echt niet gebeurenquote:Op maandag 27 april 2026 14:31 schreef Iceage het volgende:
[..]
Niet teveel complimentjes he, dan wordt iedereen verlegen en valt dit topic stil.
Wat ontzettend naar voor je vrouw en jouquote:Op maandag 27 april 2026 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Toch ook maar eens in je dagboek reageren.
Ik herken bepaalde struggles van je wel terug in mijn vrouw.
Hoewel niet volledig te vergelijken natuurlijk. Mijn vrouw heeft BPD en een eetstoornis.
BPD is echt altijd aanwezig, en haar eetstoornis ook. Ze kan een minuut na het avondeten een hele zak chips opeten. Vol? Nee, maar die neiging heeft ze dan ineens.
BPD is ook enigszins te vergelijken.
Nou ja ik weet ook niet wat ik verder kan zeggen.
Ik ben blij dat ik het zelf niet heb en aan hoe je dingen omschrijft kan ik die pijn wel voelen en ook herkennen.
Ben ik het helemaal mee eensquote:Op maandag 27 april 2026 13:13 schreef Ole het volgende:
Hahaha ja, soms komt er hier een zee aan complimenten en dan word ik idd verlegenquote:Op maandag 27 april 2026 14:31 schreef Iceage het volgende:
[..]
Niet teveel complimentjes he, dan wordt iedereen verlegen en valt dit topic stil.
Borderline personality disorder inderdaad. Sorry, had het inderdaad even voluit kunnen schrijven.quote:Op maandag 27 april 2026 14:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ontzettend naar voor je vrouw en jou![]()
![]()
BPD is dat borderline persoonlijkheidsstoornis? Ben niet altijd thuis in de afkortingen, excuus. Dat lijkt me een hele nare diagnose om te hebben > zowel symptomatisch als omwille het stigma. Schizo schrikt al mensen af, maar bij borderline...
Heel erg veel sterkte voor jullie en dank je wel voor delen![]()
En daar heb jij ook een groot aandeel in!quote:Ben ik het helemaal mee eensen dat komt door alle lieve Fokkers hier. Het is echt een warm bad voor me waar ik me echt veilig voel
Dank jequote:Op maandag 27 april 2026 14:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Borderline personality disorder inderdaad. Sorry, had het inderdaad even voluit kunnen schrijven.
Vulde automatisch in omdat je iets vergelijkbaars hebt dat je het wel kende.
Dankjewel!
En tja voor mij is het nog wel te doen, maar voor jou en haar.... Jullie moeten er mee leven.
De inkijkjes die ik soms krijg in hoe haar brein werkt zijn echt totaal niet voor te stellen voor ons ´´normale´´ mensen.
Veel stigma rond dit soort ziektes inderdaad.
Moet eerlijk zeggen dat ik mij dat ook heel goed kan voorstellen, maar dat maakt het er natuurlijk voor niemand beter op.
Moest het ook even opzoeken hoor om te vergelijken voor ik wat poste. Ik begrijp dat er best wat overeenkomsten zijn in elk geval, maar nee niet gelijk aan elkaar.quote:Op maandag 27 april 2026 15:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je
Zelf heb ik geen borderline. Het is hier een combinatie van schizofrenie, bipolair rapid cycling, PTSS en een eetstoornis. Werkt net anders in mijn hoofd. Niet dat het uitmaakt, dergelijke ziektes zijn gewoon ontzettend rot (geen zelfmedelijden hoor)
Helaas is dat zo, het is wellicht een makkelijke scapegoat om te gebruiken.quote:En ja, natuurlijk, stigma's komen ergens vandaag. Alleen als je bijvoorbeeld kijkt naar een serie als Criminal Minds, mijn favoriete politieserie (guilty pleasure) en daarin is het zeker voor een kwart dat de dader schizofrenie heeft en ook regelmatig borderline. Alsof "we" eng zijn, gevaarlijk zijn
En natuurlijk, dit soort ziektes maakt de omgang met moeilijker. Mensen met zulke ziektes zijn, hard gezegd, op zijn best vreemd. En soms onvoorspelbaar. Dus ik begrijp het wel.
Dat is lief, dankjewel.quote:Ik vind het tof dat je openstaat om soms mee te kijken over wat er in een hoofd omgaat. Weet zeker dat ze mazzel heeft met jou
Het is moeilijke materie. En haast niet uit te leggen, want de lijstjes met symptomen worden ook nog eens gemengd met persoonlijkheid. Waar stopt de persoonlijkheid en start te ziekte. Dat is ingewikkeld. En dat jij daar open voor staat vind ik heel erg goed, dapper en fijn van je. Petje af.
Ja kloptquote:Op maandag 27 april 2026 15:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moest het ook even opzoeken hoor om te vergelijken voor ik wat poste. Ik begrijp dat er best wat overeenkomsten zijn in elk geval, maar nee niet gelijk aan elkaar.
Soms mag je best wat zelfmedelijden hebben
[..]
Dat laatste vind ik een mooiequote:Helaas is dat zo, het is wellicht een makkelijke scapegoat om te gebruiken.
Onvoorspelbaar zeker, en eigenlijk in zowel positieve als negatieve zin.
[..]
Ik vind alles wat je hier beschrijft mooiquote:Dat is lief, dankjewel.
En ja natuurlijk doe ik dat. Ik hou van haar en ben met haar getrouwd. Dus moet nu wel haha![]()
Had ik wat gestart met haar als ik alles had geweten? Nee, waarschijnlijk niet.
Ik snap heel goed dat mensen iets hebben van: ´´Ja, heel leuk en aardig. Maar waarom daar vrijwillig in gaan stappen?´´
De ziekte is de persoon. Het is gewoon niet los te maken van elkaar.
Je kunt van jou, maar ook van mijn vrouw en iedereen met zoiets, niet verwachten te kunnen gedragen en leven als een ´´normaal´´ persoon. De draadjes in het brein zitten nou eenmaal anders in elkaar.
Owh en lange verhalen zijn juist beter haha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |