Dan weet ik dat nu.quote:Op maandag 20 april 2026 13:53 schreef Iceage het volgende:
[..]
Daar heeft Cots meermalen veel en vaak over gepost (dat ze die heeft.)
* TheStigsDutchCousin CotS een grote kop koffie geeftquote:Op maandag 20 april 2026 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gesprek met mijn begeleider was goed. Ben persoonlijk wel tot de conclusie gekomen dat ik wat dieper in het eten zit dan ik verwacht had (paniekaanval bij veranderingen die wel moeten). Dus dat worden pittige momenten
Anyways, een eetstoornis heb je voor je leven zeggen ze wel eens. Die blijft altijd wel een beetje bij je. Zal er verder niet teveel over zeggen, want irritant. Het enige wat ik er kwijt over wil is dat het bekend is bij de behandelaren (en mijn bestie) en dat er een plan is en dat ik het gewoon moeilijk heb ermee
Vandaag ben ik ook even minder vrolijk. Koud en regen... had echt wel even zin in zon en warmte. Ik heb zelfs even de kachel aan gedaan... was 14 graden in huis
Nu even chillen, straks lekker onderuit met goede boeken en leuke televisie.
Morgen blijf ik even een ochtendje thuis, ben zo moe, en te weinig tijd voor mezelf gehad. Dus ik ga even lekker aanklooien in huis
Straks ben ik wel weer positiever hoor! Heb gewoon even koffie nodig
Oh sorryquote:Op maandag 20 april 2026 15:07 schreef Iceage het volgende:
Cots ik vroeg het al eerder.mogelijk is je dat ontglipt.
Zijn er geen dingen die je echt lekker vind ?
Zoja verwen je zelf lekker daarmee.
En alweer een Sorryquote:Op maandag 20 april 2026 15:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh sorry
Natuurlijk zijn er dingen die ik lekker vind...
Alleen ik ben nu nogal panisch op het moment (en dat is nog een understatement).
Het voelt zeker niet als verwennen nu, maar als straffen. Ik heb eetafspraken gemaakt met begeleider, dat eerst. Eventueel daarna ook weer lekkers doen.
Die afspraken zijn alleen al te heftig eigenlijkDonderdag ook maar met de psych over hebben, want ik heb de controledwang niet meer onder controle... Ik ben zo verschrikkelijk bang op het moment.
Dank je!quote:Op maandag 20 april 2026 15:20 schreef Iceage het volgende:
[..]
En alweer een Sorry(niet nodig)
Heftig Sterkte en goed dat je het weer gaat bespreken en ook al gedaan hebt.
Biscuitjes bij thee zijn ook lakker toch .Of beschuit met verse aardbeien .
Fijn dat het ene goed gesprek was. En jou kennende los je dat probleem met eten ook wel op. In kleine stapjes, maar het wordt vast beter!quote:Op maandag 20 april 2026 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gesprek met mijn begeleider was goed. Ben persoonlijk wel tot de conclusie gekomen dat ik wat dieper in het eten zit dan ik verwacht had (paniekaanval bij veranderingen die wel moeten). Dus dat worden pittige momenten
Koud? Regen? Ik ben de hele middag in de tuin bezig geweest en het is hier best aardig weer. Hopelijk bij jou nu ook. Of morgen..quote:Vandaag ben ik ook even minder vrolijk. Koud en regen... had echt wel even zin in zon en warmte.
En dan een toefje slagroom, héérlijkquote:Op maandag 20 april 2026 15:20 schreef Iceage het volgende:
[..]
En alweer een Sorry(niet nodig)
Heftig Sterkte en goed dat je het weer gaat bespreken en ook al gedaan hebt.
Biscuitjes bij thee zijn ook lakker toch .Of beschuit met verse aardbeien .
weegschaal ff tijdelijk laten verstoppenquote:Op maandag 20 april 2026 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je!
En ja, dat is lekker. Alleen eetproblemen draaien niet om vies/lekker... Bij mij draait het om weinig, spelen met getallen (van kcals en weegschaal).
Ik weet dat het gedrag hyper obsessief is en irritant, daarom zal ik er niet teveel over uitweiden... Alleen er zijn afspraken gemaakt en daar heb ik veel moeite mee, maar doe oprecht mijn best, alleen emotioneel gezien is het een groot drama even.
Dat komt wel goedquote:Op maandag 20 april 2026 16:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Fijn dat het ene goed gesprek was. En jou kennende los je dat probleem met eten ook wel op. In kleine stapjes, maar het wordt vast beter!
[..]
Koud? Regen? Ik ben de hele middag in de tuin bezig geweest en het is hier best aardig weer. Hopelijk bij jou nu ook. Of morgen..
Naja ik hoop dat dit niet de derde, grote episode wordt. Donderdag maar even goed uitpluizen met de psychquote:Op maandag 20 april 2026 18:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
weegschaal ff tijdelijk laten verstoppen![]()
iedereen weet denk ik wel dat jij je best doet
hoop dat je ook hier je weg weer in gaat vinden
Zal jou eens toefje.quote:Op maandag 20 april 2026 16:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dan een toefje slagroom, héérlijk
Het wordt beter weerquote:Op maandag 20 april 2026 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt wel goed
Alleen hoelang dat gaat duren weet ik nog niet. We zullen zien
En ja... het is echt geen lekker weer. Mijn telefoon zegt acht graden en als ik naar buiten kijken regen...
[..]
Naja ik hoop dat dit niet de derde, grote episode wordt. Donderdag maar even goed uitpluizen met de psych
Regen!quote:Op maandag 20 april 2026 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt wel goed
Alleen hoelang dat gaat duren weet ik nog niet. We zullen zien
En ja... het is echt geen lekker weer. Mijn telefoon zegt acht graden en als ik naar buiten kijken regen...
[..]
Naja ik hoop dat dit niet de derde, grote episode wordt. Donderdag maar even goed uitpluizen met de psych
Regen is goed voor het groen.quote:Op maandag 20 april 2026 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kom danquote:
Onderweg!quote:
Jawelquote:
Dank je welquote:Op maandag 20 april 2026 18:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
Regen!![]()
Dat is niks aan he
Heel goed dat je het zelf zo oppakt en gaat bespreken
vind dat echt heel knap van je, dat je hoe moeilijk je het ook vindt
je dit soort dingen wel bespreekt.
Dat wel jaquote:
Ik heb ook wel zin in een hittegolfquote:Op maandag 20 april 2026 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jawel
[..]
Dank je wel
Het is ook niet gek dat ik na afgelopen jaar een klein terugvalletje krijg. Het was zo stressvol en hoog emotioneel... En als je dan zo'n zwakte hebt, dan gebeurt dit.
Dat het gebeurt is niet erg, als ik er maar bewust van ben en hulp zoek
[..]
Dat wel ja
maar heb wel zin in een hittegolf
TOP!quote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een "wat wel goed gaat"-lijstje nodig... want ik hang in het negatieve... dus daar gaan we
1.) Geen opname
2.) lezen lukt weer
3.) kan zonder continu haken me ontspannen
4.) ik trek me niet meer volledig terug uit situaties
5.) communiceren met hulpverlening
6.) huis is netjes en schoon
7.) elke dag douchen en tandenpoetsen lukt
8.) ik plan leuke dingen in en doe ze
9.) ik heb een dag/nachtritme
10.) het lukt me om gedoseerd gemotiveerd te zijn, dus wel dingen doen, maar niet overdrijven
11.) ik neem mijn meds goed in
12.) geen psychose
13.) geen automutileren
14.) relatief rustig in mijn bipo
15.) ...?
En nu even verder denken hierover
Dat is iets wat jullie doen en niet ikquote:Op maandag 20 april 2026 21:11 schreef Iceage het volgende:
[..]
TOP!
15 op FOK! mijn situatie en gevoelens posten en daar heel veel steun krijgen
Ja ben de kou zo zatquote:Op maandag 20 april 2026 21:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb ook wel zin in een hittegolf
Je gaat naar de supermarktquote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een "wat wel goed gaat"-lijstje nodig... want ik hang in het negatieve... dus daar gaan we
1.) Geen opname
2.) lezen lukt weer
10.) het lukt me om gedoseerd gemotiveerd te zijn, dus wel dingen doen, maar niet overdrijven
12.) geen psychose
13.) geen automutileren
15.) ...?
quote:Op maandag 20 april 2026 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jawel
[..]
Dank je wel
Het is ook niet gek dat ik na afgelopen jaar een klein terugvalletje krijg. Het was zo stressvol en hoog emotioneel... En als je dan zo'n zwakte hebt, dan gebeurt dit.
Dat het gebeurt is niet erg, als ik er maar bewust van ben en hulp zoek
[..]
Dat wel ja
maar heb wel zin in een hittegolf
quote:
Dank!quote:Op dinsdag 21 april 2026 04:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je gaat naar de supermarkt
Je blijft in contact met je vrienden
Dit is al een prima lijst an sich.quote:Op maandag 20 april 2026 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
1.) Geen opname
2.) lezen lukt weer
12.) geen psychose
13.) geen automutileren
15.) ...?
Uitjesquote:Op dinsdag 21 april 2026 09:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank!
ondanks dat het met moeite gaat blijf ik wel naar clubjes gaan
ondanks dat het met moeite gaat blijf ik leuke uitjes plannen
Ik vind zulke lijstjes helemaal niet raar en zeker niet narcistisch. Het geeft juist overzicht.en orde en rust.quote:Op dinsdag 21 april 2026 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Zulke lijstjes zijn volgens mij raar en narcistisch. Alleen dat doe ik altijd als ik in een negatief spiraal dreig te belanden. Wilde weer positiever worden (leuker voor anderen, leuker voor mij). Dus ik schrijf alle positieve dingen op
Straks naar clubje, als ik geweest ben even een dankbaarheidslijstje maken. Ook iets dat helpt. Inmiddels ben ik wel weer positief hoor! Alleen even extra positiviteit kan geen kwaad
Succes gewenst vandaag!quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis en moe
Anderhalf uur volgehouden
Was wel erg gezellig
Gespreksonderwerp was diëten
Ik heb mijn mond maar gehouden
Was best triggerend.
Verder een fijne ochtend
Nu even pauze en als mijn aflevering van een serie op is ga ik boven bezig
Mooi hoor, dat heb je prima gedaan!quote:Op dinsdag 21 april 2026 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis en moe
Was wel erg gezellig
Gekkiequote:Op dinsdag 21 april 2026 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Zulke lijstjes zijn volgens mij raar en narcistisch. Alleen dat doe ik altijd als ik in een negatief spiraal dreig te belanden. Wilde weer positiever worden (leuker voor anderen, leuker voor mij). Dus ik schrijf alle positieve dingen op
Straks naar clubje, als ik geweest ben even een dankbaarheidslijstje maken. Ook iets dat helpt. Inmiddels ben ik wel weer positief hoor! Alleen even extra positiviteit kan geen kwaad
soms is dat ook een heel verstandige keuzequote:Op dinsdag 21 april 2026 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Thuis en moe
Was wel erg gezellig
Gespreksonderwerp was diëten
Ik heb mijn mond maar gehouden
Was best triggerend.
Verder een fijne ochtend
Nu even pauze en als mijn aflevering van een serie op is ga ik boven bezig
Lijstjes zijn noodzakelijk in mijn/het levenquote:Op dinsdag 21 april 2026 13:18 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ik vind zulke lijstjes helemaal niet raar en zeker niet narcistisch. Het geeft juist overzicht.en orde en rust.
Bij mij ook lijstjes hoor. Boodschappenlijstje, Lijstje wat ik in huis nog moet doen, Lijstjes voor vakantie met wat in handbagage en koffer, lijstje welke planten ik nog wil kopen voor in de tuin. Lijsten wat ik nog moet regelen voor mijn oom (ben bewindvoerder en mentor) etc etc.
Dus ik zou zeggen blijf lekker lijstjes maken, dat doe ik ook en ik email en app mezelf als er iets is wat ik echt echt niet mag vergeten.
Fijne dag Cots.
Dank u, jij/jullie ookquote:
Ja! Was van plan om niet te gaan en ineens enorme zin, dus wel gegaanquote:
Naja, ik vind het mag van mezelfquote:Op dinsdag 21 april 2026 16:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gekkie
Helemaal niet
[..]
soms is dat ook een heel verstandige keuze
Zeker als je niet beladen wilt worden onder allerlei goed bedoeld advies
Heerlijk zo'n dagje alleen maar doen waar je zin in hebt.. (niets doen hoort daarbij).quote:Op woensdag 22 april 2026 08:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Vandaag lekker een dagje niks moeten
[..]
Ben trouwens wel best goed bezig met slaap. Om half elf naar bed en lezen. Zin of geen zin, gewoon doen
Ik ben ook wel benieuwd naar de knuffelquote:Op woensdag 22 april 2026 08:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Vandaag lekker een dagje niks moeten
Werd wel even wakker met een hoofd vol herinneren aan de euthanasie. Weet niet waar dat vandaan kwam
Nu proberen van me af te schudden
Gisteren een leuke knuffel afgemaakt. Zodra ik achter mijn laptop ga zitten deel ik even een fotootje.
Ben trouwens wel best goed bezig met slaap. Om half elf naar bed en lezen. Zin of geen zin, gewoon doen
Knuf is verlegenquote:Op woensdag 22 april 2026 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... heb tot drie uur zitten haken en nu en ik het wel even zat
Dus tijd voor thee en koffie en kwark
Beetje futloos op het moment, maar wel erg productief geweest
Voel me best wel content en ontspannen en zo
Kan niet wachten tot het tijd is om op de bank te kruipen met leesvoer. Alleen als ik dat nu al doe wil ik om acht uur naar bed. Dus zit ik met kopje thee achter de laptop
Morgen naar de psych, om eerlijk te zijn zie ik er een beetje tegenopal is praten met haar altijd wel fijn en ze geeft me nooit een schaamgevoel. Misschien bizar; met traumabehandeling heeft ze de meest nare details van trauma's gehoord, waarvan ik het liefst wil wegkruipen onder de grond. Alleen dat vind ik minder gênant dat dit... Alleen ik weet dat ik mezelf help met open zijn, dus dat doen we dan maar
Dat is een zorg voor morg(en)
Daarna even bij de Lidl stoppen voor boodschappen![]()
Eerst genieten van deze dag, want vandaag is fijn
[ afbeelding ]
Ja... zal wel moeten jaquote:Op woensdag 22 april 2026 15:45 schreef greysbones het volgende:
Je knuf is prachtig
En goed dat je open bent
Lief knuffeltje hoor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |