SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:33 schreef ChildoftheStars het volgende: [..] Simpele samenvatting: ik ben gewoon verpest
Theorietje 1; ik heb als klein kind (tot ik een jaar of vier was) vaak in situaties gezeten waarin ik te weinig eten kreeg en geen zekerheid had of ik kon eten. Ik denk dat dat mijn verhouding met voeding en gewicht heeft verpest voor altijd. En ik denk niet dat dat omgedraaid kan worden
Theorietje 2; met mijn gewicht ook altijd ellende gehad en daar altijd erg op gewezen. Wat het ook was, nooit goed. Dus dan ga je naar extremen, zeker met theorietje 1 erbij
Theorietje 3; ik had als jonge tiener heel weinig controle. Het was een chaotische tijd waarin ik wanhopig was voor controle. Las toen in een meidenblaadje het verhaal van een meisje met anorexia. Ik was dik en werd ermee gepest. In dat artikel stonden dingen als braken en laxeren, dergelijke gedragingen. Ik dacht "oh dat doe ik een tijdje en stop ermee als ik dun ben", nou dat viel vies tegen
Angst; ik ben bang dat dit iets is dat nooit meer goed komt... voeding en ik zijn vijanden. Ik heb er echt een haatverhouding mee. Of je hebt controle of niet. Er zijn tientallen regeltjes, goed&fout, verboden voedsel, omgaan met honger, niet luisteren naar lichamelijke signalen en emoties verbinden aan eten. Ik ben bang te verknipt te zijn Dit gaat een keertje mis, maar ja... hoe en wanneer weten we niet
(oeps, lang verhaal geworden, dacht even eetstoornis in drie zinnen, maar het werd een heel verhaal)...
Dat zeker.quote:Op vrijdag 17 april 2026 15:48 schreef maily het volgende:
In ieder geval heel goed en dapper dat je het bespreekbaar maakt!!
Je gaat in ieder geval niet stilzitten. Altijd goed.quote:Op vrijdag 17 april 2026 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
---
Deze week doe ik niet echt aan weekend. Morgen clubje en videobellen, zondag videobellen
Wel leuke dingen, dus prima
De overige tijd moet ik nog bedenken ... maar ik verveel me nooit echt. Dus lekker naar mijn hobbykamer, wasje draaien en opruimen. Heb nog wat gave projecten liggen waar ik mee bezig wil (iets met pastelpotloden en een duif van alcoholmarkers > stiften met alcoholinkt)
Tot nu toe gaat het douchen en tandenpoetsen nog steeds goed
Yep hopelijk met fijne dromen . (had ik net wel )quote:Op zaterdag 18 april 2026 04:43 schreef greysbones het volgende:
Goedemorgen Cots
Hoop dat je nog slaapt![]()
Aan het werk hierquote:Op zaterdag 18 april 2026 05:58 schreef Iceage het volgende:
[..]
Yep hopelijk met fijne dromen . (had ik net wel )Nu eerst vers broodje met kaas een mandarijn en kop groene thee.
Fijne dag.
Ik pak zo ook nog een bakkiequote:Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen en werkse @:greysbones en eetsmakelijke @:Iceage
Hier net wakker, gedoucht, en nu aan de koffie.
Goedemorgen! Ik ben al 1,5 uur wakker en ga nu douchen en ontbijten.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Fijne dag CotSquote:Op zaterdag 18 april 2026 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Je pikt haar niet eens even opquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Fijne dag CotS
Zal aan je denken als ik ga toeren
Beetje verquote:
Heel heftig. Ik kan me er lastig in verplaatsen, maar weet wel dat eetstoornissen/-verslavingen vaak heel moeilijk te behandelen zijn, om te beginnen omdat je er nooit mee kan stoppen. "Het dan maar accepteren" is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Sterkte en geniet een beetje van je weekend. Kijkje nemen bij de bloemencorso een idee (als je in die omgeving woont? Of lekker rust.quote:
Ja het is ook ingewikkeld. Soms gaat het goed, soms gaat het slecht. Alleen ik blijf er moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel heftig. Ik kan me er lastig in verplaatsen, maar weet wel dat eetstoornissen/-verslavingen vaak heel moeilijk te behandelen zijn, om te beginnen omdat je er nooit mee kan stoppen. "Het dan maar accepteren" is makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Sterkte en geniet een beetje van je weekend. Kijkje nemen bij de bloemencorso een idee (als je in die omgeving woont? Of lekker rust.
Een klein dutje moet toch wel kunnen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben echt uitgeput nu > heb echt even een erg drukke week gehad. Neem dinsdag even een vrije dag, even landen. Plus woensdag vrij. Even het weekend verplaatsen
Moet nu mijn best doen om niet te gaan dutten
Morgen videobellen, huishouden, hobby en verder niks
Had een wekker voor een half uur gezet... anderhalf uur later wakkerquote:Op zaterdag 18 april 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Een klein dutje moet toch wel kunnen?
Oeps maar lekker geslapen dusquote:Op zaterdag 18 april 2026 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Had een wekker voor een half uur gezet... anderhalf uur later wakker
Oeps
Wat fijn dat hij het weer doet!quote:Op zondag 19 april 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn ereader doet het weer
Fabrieksinstellingen, alleen de laatste keer lezen niet upgedated, dus ik moest even zoeken waar ik gebleven was
Ben zo blij, lezen geeft me zoveel rust in mijn hoofd, in vorig deel uitgelegd waarom
Vandaag was wel een goede dag
Het is hier ook nog niet oke hoorquote:Op zondag 19 april 2026 16:19 schreef Ole het volgende:
Ben soort van jaloers. Ik blijf hikken om mijn huis echt op orde te krijgen hier
Jaaa lezen met zoveel afwisseling als ik wilquote:Op zondag 19 april 2026 16:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat fijn dat hij het weer doet!
En goed dat je zoveel gedaan hebt vandaag. Dat maakt het inderdaad een goede dag! Lekker bezig geweest. Morgen gewoon weer zo'n dag!
Ik kan ook niet zonder ereader hoor. We hebben heel veel boeken, maar mijn ereader is veel makkelijker.quote:Op zondag 19 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jaaa lezen met zoveel afwisseling als ik wil
En jep... ging goed. Morgen hopelijk weer zo'n dag
Voordat mijn begeleider komt wil ik beneden helemaal oke hebben ja
[..]lieverd! Alleen al door deze post help je mij! Ben niet te streng voor mezelf. Het komt goed hoor!quote:Op zondag 19 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is hier ook nog niet oke hoor
Morgen beneden perfect maken en dinsdag boven
Is er een manier waarop ik je kan helpen?
Ik heb ook twee papieren boeken beneden die ik lees en twee in bed (en een tweede ereader in bedquote:Op zondag 19 april 2026 16:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kan ook niet zonder ereader hoor. We hebben heel veel boeken, maar mijn ereader is veel makkelijker.
Morgen vast weer zo'n dag!
quote:Op zondag 19 april 2026 16:31 schreef Ole het volgende:
[..]
[..]lieverd! Alleen al door deze post help je mij! Ben niet te streng voor mezelf. Het komt goed hoor!
Je kunt het!quote:Op zondag 19 april 2026 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
Natuurlijk komt het goed en lukt het je wel. Als je hulp nodig hebt stuur me dan een berichtje. Ik heb een tijdje hulp gehad met het maken van een schoonmaakrooster plus tips
Dat lukt nu niet helemaal, maar ik probeer nu elke week sowieso alles even te doen
1 ding tegelijkquote:Op zondag 19 april 2026 16:19 schreef Ole het volgende:
Ben soort van jaloers. Ik blijf hikken om mijn huis echt op orde te krijgen hier
Fijn dat je ereader het weer doetquote:Op zondag 19 april 2026 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is hier ook nog niet oke hoor
Morgen beneden perfect maken en dinsdag boven
Is er een manier waarop ik je kan helpen?
[..]
Jaaa lezen met zoveel afwisseling als ik wil
En jep... ging goed. Morgen hopelijk weer zo'n dag
Voordat mijn begeleider komt wil ik beneden helemaal oke hebben ja
Goedemorgen CotS! Hopelijk heb je lekker geslapen. En deze dag kom je ook wel weer door. Wees open tegen de begeleider en dan gaat het vast makkelijker. Veel succes!quote:Op maandag 20 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen
Straks komt een begeleider. Omdat ik vrijdag open ben geweest bij de psych verwacht ik niet dat ze dit laat varen. En jep, open zijn is belangrijk, maar ik heb er geen zin in... maar goed, geen zin is geen reden
Daarna gewoon de dag de dag laten zijn. Nu eerst maar even haken tot die tijd
Goedemorgen CotS!quote:Op maandag 20 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen
Straks komt een begeleider. Omdat ik vrijdag open ben geweest bij de psych verwacht ik niet dat ze dit laat varen. En jep, open zijn is belangrijk, maar ik heb er geen zin in... maar goed, geen zin is geen reden
Waar ben je open over geweest dan? Goedemorgen!quote:Op maandag 20 april 2026 08:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Goedemorgen
Over een terugval in slechte eetgewoontes (te extreem lijnen)quote:Op maandag 20 april 2026 10:55 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waar ben je open over geweest dan? Goedemorgen!
Heb je ook een eetstoornis?quote:Op maandag 20 april 2026 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Over een terugval in slechte eetgewoontes (te extreem lijnen)
Volgens mij ben je vrij duidelijk geweest.quote:Op maandag 20 april 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
had of hebben is niet helemaal duidelijk, maar ja
Je kan altijd terugvallen natuurlijk. Sterkte.quote:Op maandag 20 april 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
had of hebben is niet helemaal duidelijk, maar ja
Daar heeft Cots meermalen veel en vaak over gepost (dat ze die heeft.)quote:Op maandag 20 april 2026 13:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je kan altijd terugvallen natuurlijk. Sterkte.
Naast je behandeling, heb je mensen met wie je een hechte band hebt en waar je mee kunt praten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |