SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
quote:
quote:
Ja, dat denk ik ook welquote:Op maandag 6 april 2026 08:12 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat het een prima idee was om deze lastige dagen door te brengen op een "neutrale plaats". In een heel andere omgeving denk je waarschijnlijk minder aan hoe je het de afgelopen jaren hebt doorgebracht. En zo te lezen doe je dat goed.
Prettige dag vandaag en ook van mij een knuffel!
Knuffelquote:Op zondag 5 april 2026 21:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Net even hoog emo, dus ben lekker onder de douch gestapt en heb er lang onder gestaan
Nu rustiger en eventjes nog een uurtje serie kijken, beetje lezen ondertussen
Eerste Paasdag, op een vreemde plek, zonder mijn moeder... het valt me erg zwaar
Hier wordt er ook niks aan gedaan. Ben er voor mezelf nog niet uit of dat fijn of vreemd of vervelend is
Ben wel blij dat ik nu niet alleen thuis zit met de emoties... dat ik even uit mijn bubbel ben en dat ik regelmatig mijn neus wil laten zien.
Even samen eten, even thee halen met een praatje, beetje helpen in de keuken etc
Al is het straks ook fijn om weer thuis te zijn, wat een goed teken is. Alleen eerst nog hier zitten, eerst nog even tot rust komen
Ja logisch, het is allemaal nog erg vers inderdaad.quote:Op maandag 6 april 2026 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, dat denk ik ook wel
Volgend jaar vier ik het wel gewoon weer, alleen dan zijn we +/- een jaar verder. Nu is het gewoon te vers
Is toch heerlijk dat de tijd traag gaat? Je hoeft niet veel te doen, lekker in het zonnetje zitten, heerlijk hoor.quote:Vandaag is het heerlijk zonnig weer, dus lekker in mijn tuintje zitten met een haakwerkje
De tijd gaat wel traag hier, maar zelfs dat ik wel fijn. Beetje lummelen, beetje ontspannen
quote:
Ja ben blij met de trage tijd. Vermaak me prima en kom tot rust, stapje voor stapjequote:Op maandag 6 april 2026 09:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja logisch, het is allemaal nog erg vers inderdaad.
[..]
Is toch heerlijk dat de tijd traag gaat? Je hoeft niet veel te doen, lekker in het zonnetje zitten, heerlijk hoor.
Als de temperatuur goed is om te scootmobielen ga ik vandaag een wandeling maken met Rewimo.
Het klinkt als vakantie!quote:Op maandag 6 april 2026 10:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Ja ben blij met de trage tijd. Vermaak me prima en kom tot rust, stapje voor stapje
Morgen en woensdag even bellen met de hulpverlening. Donderdag niks en vrijdag naar huis![]()
Dank je!quote:Geniet van je ritje buiten! Het is echt prachtig weer, alhoewel, als je stilzit is het misschien minder...
Duim voor je dat je even van buiten kan genieten ja
Het is ook een soort vakantie voor me. Niet echt een normale vakantie. Alleen er wordt voor me gezorgd, met aanspraak en zoquote:Op maandag 6 april 2026 10:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Het klinkt als vakantie!
[..]
Dank je!
En voor mij wordt het een echte wandeling. Voor Rewimo een ritje inderdaad. Maar we spreken altijd over een wandeling. Intussen is het bijna 10 graden, het gaat de goede kant op.
Bijkleuren!quote:Op maandag 6 april 2026 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is ook een soort vakantie voor me. Niet echt een normale vakantie. Alleen er wordt voor me gezorgd, met aanspraak en zo
Het is wel al lekker buiten. Zit in het zonnetje, heerlijk
Hier op het werk gaat de tijd ook traagquote:Op maandag 6 april 2026 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, dat denk ik ook wel
Volgend jaar vier ik het wel gewoon weer, alleen dan zijn we +/- een jaar verder. Nu is het gewoon te vers
Vandaag is het heerlijk zonnig weer, dus lekker in mijn tuintje zitten met een haakwerkje
De tijd gaat wel traag hier, maar zelfs dat ik wel fijn. Beetje lummelen, beetje ontspannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 april 2026 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een dagboekrand hoor, oeps...
Vandaag was een rustige dag
Even gedut, beetje rondgehangen, wat gekletst
Ook met anderen over mijn moeder gesproken. Ogen droog houden was erg moeilijk, maar lukte
. Het is wel fijn dat dat hier ook kan. Soms gaan de gesprekken nergens over en soms is het even serieus.
Mag twee weken blijven, maar houd het denk ik toch bij één. Dan kan ik eventueel later dit jaar nog een weekje mocht dat nodig zijn. Plus dat ik niet teveel wil wennen hieraan... Daarnaast heb ik zowel heimwee als de wens om hier te blijven. Moeilijk uit te leggen gevoel. Ben denk ik vrijdag er wel aan toe hoor![]()
Het gebrek aan prikkels is wel fijnde weinige keuzes etc. Stiekem is het een soort psychische vakantie. Een opname in de kliniek is echt voor ziekte, dat merk je aan alles en zo voel ik me dan ook. Dit is heel vrijblijvend en fijn. Wel morgen en woensdag bellen met Fact. Dat is ook super fijn
Wat fijn dat je het ondervindt als psychische vakantieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hoeft niet te miepen, denk ik dan. Ze heeft dr waarschuwing gehad, zal ook haar issues hebben en om nu met zijn allen die vrouw een naar gevoel te geven..
Probeer het lekker los te laten, maar vergeet daarbij niet je grenzen aan te geven bij haar of via de verpleging.
Be the better person
Ik vind het mssn juist wel netjes van je dat je niet meegaat in de groepsdruk tegen mevrouw Hont.
Maar ik ben daar niet, dus weet de details niet..Hell To The Liars
quote:Op maandag 6 april 2026 21:46 schreef maily het volgende:
[..]
Wat fijn dat je het ondervindt als psychische vakantie
Ik twijfel nog. Als ik er vannacht last van heb dan wel, maar voor de rest... kan ik wel aan wennen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 6 april 2026 21:58 schreef Droopie het volgende:
Wat fijn dat je het als een prikkelloze omgeving ervaart
Begrijp uit je tekst dat zo'n kliniek ook een omgeving is waar omroep Max een leuke serie van kan maken haha.Nou, de plekken waar ik ben geweest in de afgelopen jaren; soms complete Loenatik... hier is het redelijk normaal, al als ik zou willen kan ik hier ook de nodige dingen delen. Ach... anderen vinden mij ook wel vreemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hoeft niet te miepen, denk ik dan. Ze heeft dr waarschuwing gehad, zal ook haar issues hebben en om nu met zijn allen die vrouw een naar gevoel te geven..
Probeer het lekker los te laten, maar vergeet daarbij niet je grenzen aan te geven bij haar of via de verpleging.
Be the better person
Ik vind het mssn juist wel netjes van je dat je niet meegaat in de groepsdruk tegen mevrouw Hont.
Maar ik ben daar niet, dus weet de details niet..Moet je na gaan dat dit niet specifiek psychiatrisch is
en dat dit in vergelijking met bijvoorbeeld de kliniek heel normaal is
Ik ben altijd een sukkeltje op dat gebied hoor. Weet iets te goed hoe het is om uit de groep te liggen, daar wil ik niet in mee doen. En ja, heel slecht, mag die vrouw niet... alleen ik wil niet onaardig doen. Even groeten, even eetsmakelijk en welterusten... zulke dingen moet gewoon kunnen. En een uur thee met haar drinken wil ik denk ik niet, alleen dat hoeft ook niet. Het is gewoon normale medemenselijkheid
En nee, ik ben niet de betere persoon hoor![]()
quote:Op maandag 6 april 2026 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet iets te goed hoe het is om uit de groep te liggen, daar wil ik niet in mee doen.
quote:Op maandag 6 april 2026 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wel al lekker buiten. Zit in het zonnetje, heerlijk
quote:Op zondag 5 april 2026 02:05 schreef r_one het volgende:
Je zult merken dat je toch dagen hebt dat je de kleuren ziet, een zonnestraal die je huid streelt
Helemaal mee eens, normaal gedrag ook nog eens.quote:Op maandag 6 april 2026 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik twijfel nog. Als ik er vannacht last van heb dan wel, maar voor de rest... kan ik wel aan wennen...
[..]
Nou, de plekken waar ik ben geweest in de afgelopen jaren; soms complete Loenatik... hier is het redelijk normaal, al als ik zou willen kan ik hier ook de nodige dingen delen. Ach... anderen vinden mij ook wel vreemdMoet je na gaan dat dit niet specifiek psychiatrisch is
en dat dit in vergelijking met bijvoorbeeld de kliniek heel normaal is
Ik ben altijd een sukkeltje op dat gebied hoor. Weet iets te goed hoe het is om uit de groep te liggen, daar wil ik niet in mee doen. En ja, heel slecht, mag die vrouw niet... alleen ik wil niet onaardig doen. Even groeten, even eetsmakelijk en welterusten... zulke dingen moet gewoon kunnen. En een uur thee met haar drinken wil ik denk ik niet, alleen dat hoeft ook niet. Het is gewoon normale medemenselijkheid
En nee, ik ben niet de betere persoon hoor
quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:53 schreef Iceage het volgende:
Als de hond blaft en piept en onbetrouwbaar is hebben meerdere mensen daar last van.
Let dus op mocht er geklaagd worden dat deze eigenaresse daar niet de schuld van aan jou geeft.
Fijne dag.
Klinkt als een geschikte plek daarquote:Op dinsdag 7 april 2026 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb besloten niet moeilijk te doen
Heb er eigenlijk geen echte last vanja, blaffen en piepen is irritant, maar goed... dat zijn gewone leefgeluiden. Ze zal vast ook wel wat van mij horen
![]()
En ik snap de rest van de groep wel, maar ja... sociale druk houd ik ook niet van.
Vandaag even bellen met mijn begeleiderdat is wel even fijn
Morgen bellen met de psych
Net anderhalf uur met de vrijwilligers en een mede-gast ontbeten, was erg gezellig
Goede start van de dag
Nu even luieren en misschien dan tekenen, misschien dan haken, misschien dan lezenof alles door elkaar (dat is het fijnste)
Ik denk dat het mij niet in de kont gaat bijten ... (letterlijk en figuurlijk)quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:53 schreef Iceage het volgende:
Als de hond blaft en piept en onbetrouwbaar is hebben meerdere mensen daar last van.
Let dus op mocht er geklaagd worden dat deze eigenaresse daar niet de schuld van aan jou geeft.
Fijne dag.
Is het zeker ook!quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
Klinkt als een geschikte plek daar
Jij blaft en piept ook?quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
ja, blaffen en piepen is irritant, maar goed... dat zijn gewone leefgeluiden. Ze zal vast ook wel wat van mij horen
Prima toch! Dan geniet je er extra van als je weer thuis bent! Maar het is dus wel goed dat je er een pokkeeind vandaan bent..quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een beetje heimwee gevoeld
[...]
Zoals ik zei; het is precies goed zo
Jaquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Prima toch! Dan geniet je er extra van als je weer thuis bent! Maar het is dus wel goed dat je er een pokkeeind vandaan bent..
Maar nog een paar dagen andere omgeving en ontzorgd worden en dan kun je er vast wel weer even tegen. En erger je maar niet teveel aan die hond!
Je huis is je thuisquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jaik heb zowel zin in thuis als dat ik er tegenop zien
Alleen zodra ik thuis ben is het goeddat weet ik van eerdere toestanden. Het eerste uur kijk je verdwaasd om je heen en dan langzaam bezig gaan en dan voel je je vanzelf goed. Even boodschappen bestellen en vanaf maandag het normale leven
Ik maak me niet druk om die hond. Eerder om de sociale spagaat waar ik in ziten daar moet ik me overigens ook niet druk om maken
want die mensen zie ik waarschijnlijk nooit meer
Fijn om te lezen dat je er weer zin in hebt. Dit weekje heeft je duidelijk goed gedaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een beetje heimwee gevoeld
Gezond!
Dat ik even mijn hobbykamer miste. Hier heb ik enkel kleurpotloden, papier en een haakwerkje en ik had ineens heel erg veel zin in klooien met stiften en markers en pastel en journaling en zo. Alleen ik heb de materialen hier niet. Naar huis is een pokken eind hier vandaan. Anderzijds is het hier fijn en de aanspraak en dat soort dingen.
Nog twee dagendenk dat dat precies lang genoeg is. Zat eerder van "wil langer, maar kan niet"
Maandag heb ik weer vrijwilligerswerk (daarom vrijdag ook naar huis), waar ik wel veel zin in heb! Even klungelen in het biebje en weer die week naar de clubjes
Zelf bepalen wat en hoe laat ik eet. Dat zijn fijne dingen aan thuis zijn
Echter de nabijheid en ontzorgt te worden is het fijne aan hier.
Zoals ik zei; het is precies goed zo
Blaf blaf!quote:
Van tafel gestuurd ..... vreselijk ....quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben net van tafel gestuurd. Raakte compleet overprikkeld en kwam niet verder dan staren en friemelen (met mijn handen friemelen is een signaal voor mezelf), want teveel prikkels (elke zintuig werd compleet overprikkeld, zicht, gehoord, geur, smaak etc)
Heb moeten beloven volgende keer zelf weg te gaan als ik er last van krijg. Liever onbeleefd dan naar.
Nu Het Blok kijken en dan lekker een lange douche nemen
Nee dat zeg ikquote:Op dinsdag 7 april 2026 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet vreselijk
Ik was gewoon dom en stom
Geheel terecht
Oh zoquote:Op dinsdag 7 april 2026 20:45 schreef maily het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik.... wat stom dat ze dat doen, dat bedoel ik .....
Neeeeee echt nietquote:Op dinsdag 7 april 2026 20:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh zo
Dacht dat je me vond aanstellen
Was wel blij dat ik weg kon
Het was me echt teveel
Beloofd voortaan op tijd zelf weg te gaan en niet beleefd willen zijn
Vervelend dat je zo overprikkeld raakte en dat het niet meer ging aan tafel.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh zo
Dacht dat je me vond aanstellen
Was wel blij dat ik weg kon
Het was me echt teveel
Beloofd voortaan op tijd zelf weg te gaan en niet beleefd willen zijn
Ik was eigenlijk al een beetje verbaasdquote:
Ik was blij dat ze zeiden dat ik weg moest. Ik was niemand, behalve mijzelf, tot last.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:50 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Vervelend dat je zo overprikkeld raakte en dat het niet meer ging aan tafel.
Klinkt alsof het gewoon te veel was voor je en dat ze vanuit daar ingrepen en je 'weg stuurden' uit zelfbescherming.
Omdat je zelf niet opstaat en gaat ook al voel je : allemaal teveel
rust en ontprikkelen nu
Vind het al knap dat je kunt slapen in een vreemd bed. En al helemaal op zo'n locatie.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen,
Best een relatief oké nacht gehad.
Ben toch wel blij dat het nog maar twee nachten is. Op dit moment ben ik wel blij als ik gewoon op mijn eigen plekje ben
Geen flauw idee waarom hoor, het is fijn hier. Alleen dat zo stil moeten zijn als je net wakker bent, dat je continu rekening met anderen moet houden, gebrek aan mijn knutsels etc. Oh en in de avonden comfortabel in mijn luie stoel op de bank
Het zijn kleine dingen, maar ik mis ze... en dat is heel gezond
Als ga ik in het begin wel weer moeten wennen thuis
maar ben ook een beetje verkouden wakker geworden. Sinussen vol en koppijn. Als de psych gebeld heeft ga ik denk ik lekker weer even liggen
Dit idd.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:46 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind het al knap dat je kunt slapen in een vreemd bed. En al helemaal op zo'n locatie.
Dan moet ik wel mijn eigen kussen mee kunnen nemen.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit idd.
Ik heb daar meer moeite mee
quote:Op woensdag 8 april 2026 09:46 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind het al knap dat je kunt slapen in een vreemd bed. En al helemaal op zo'n locatie.
quote:Op woensdag 8 april 2026 09:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit idd.
Ik heb daar meer moeite mee
quote:Op woensdag 8 april 2026 09:52 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dan moet ik wel mijn eigen kussen mee kunnen nemen.
Misschien lekker buiten in de zon soezenquote:Op woensdag 8 april 2026 07:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen,
Best een relatief oké nacht gehad.
Ben toch wel blij dat het nog maar twee nachten is. Op dit moment ben ik wel blij als ik gewoon op mijn eigen plekje ben
Geen flauw idee waarom hoor, het is fijn hier. Alleen dat zo stil moeten zijn als je net wakker bent, dat je continu rekening met anderen moet houden, gebrek aan mijn knutsels etc. Oh en in de avonden comfortabel in mijn luie stoel op de bank
Het zijn kleine dingen, maar ik mis ze... en dat is heel gezond
Als ga ik in het begin wel weer moeten wennen thuis
maar ben ook een beetje verkouden wakker geworden. Sinussen vol en koppijn. Als de psych gebeld heeft ga ik denk ik lekker weer even liggen
Heerlijk is dat he! Ik heb dat ook. Ik moet wel horizontaal kunnen liggen, in een vliegtuig oid lukt het me niet, maar liggend... Ik ben zo weg.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
Ik kan overal slapenSoort super luilak ben ik
geef me een bed en ik ben zo weg
Nooit moeite mee gehad
Echt soezen lukt niet, grote weg voor mijn kamer. Dus dan kan ik wel lezen, maar echt chillen nietquote:Op woensdag 8 april 2026 11:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Misschien lekker buiten in de zon soezen
2 vliegen in 1 klap
Rust en vitamine D
Ja... zoveel drukte is echt niet fijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:13 schreef DoubleDip het volgende:
Fijn dat je goed kon slapen. En verstandig om even van tafel te gaan.
Thuis slaapt altijd wel het beste. Beterschap en sterkte vandaag en gelukkig snel weer in je eigen bed.
Oh in het OV slaap ik net zo gemakkelijkquote:Op woensdag 8 april 2026 12:42 schreef BE het volgende:
[..]
Heerlijk is dat he! Ik heb dat ook. Ik moet wel horizontaal kunnen liggen, in een vliegtuig oid lukt het me niet, maar liggend... Ik ben zo weg.
Ontaarde moeder ook, mijn lieftallige ligt wakker als de kinderen nog niet thuis zijn, ik niet dus...![]()
![]()
Fijn ook dat je aanvoelt dat het straks ook wel weer genoeg geweest is om daar te zijn. Even eruit dus op het juiste moment en dan daarna weer lekker naar huis, naar je eigen spulletjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Hond heeft trouwens iedereen vannacht wakker gehouden. Ik slaap het meest dichtbij, mijn kamer grenst eraan en ik heb als een blok er doorheen geslapenecht... ik ben dan een soort beer in winterslaap oid
En ja! mijn eigen spulletjes, die mis ik wel. En ik merk dat ik ook weer meer behoefte heb aan op mezelf zijn. Leuk al dat contact, maar ik ben geen sociaal dier![]()
Met mijn clubjes, vrijwilligerswerk en twee keer per week videobellen zit ik echt wel op mijn tax. Nu zit ik erover. Zeker omdat er twee hele drukke/dominante mensen bij zijn gekomen![]()
Ergens vind ik het wel eng om straks weer helemaal alleen te zijn, maar ik denk dat als ik op mezelf eenmaal zit dat ik het fijn vindIk red me al acht jaar alleen, zonder relaties en zo, dus dat lukt nu ook. Plus dat ik mezelf thuis veel beter bezig houd dan hier.
Dus zoals ik eerder zei; een week is precies genoeg en dit heel me echt enorm geholpende psych belde me en die hoorde het al helemaal aan mijn stem en toon. Super fijn
Wat fijn dat het je zo goed geholpen heeft! Na deze week kun je alles vast weer beter aan. Het was dus een erg goed idee om hier naartoe te gaan.quote:Op woensdag 8 april 2026 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dus zoals ik eerder zei; een week is precies genoeg en dit heel me echt enorm geholpende psych belde me en die hoorde het al helemaal aan mijn stem en toon. Super fijn
Geniet van je avond!quote:Op woensdag 8 april 2026 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja het is een heel goede plek
Al heb ik nu wel een beetje heimwee... De dynamiek in de groep is veranderd door twee hele drukke mensen (mevrouw Hond en nog één) waardoor ik me wat emotioneel onveilig voel. Ze zijn niet vervelend of zo. Alleen erg luid en zijn erg eisend in aandacht. Primaalleen ik ga op standje dissociatief, mijn probleem, maar wel echt toe aan thuis
Plus mijn sociale batterij moet even opgeladen wordeneven twee dagen alleen dit weekend. Vind het fact een minder goed idee, maar er zijn even geen opties.
Nu ben ik wel erg negatief bezig, zo bedoel ik het niet. Het is een super fijne plek om bij te komen, om uit een negatieve en eenzame bubbel te komen. Alleen net zoals bij de kliniek, op den duur is het klaar. Dat maakt de plek niet slecht, maar dat maakt mij gezond
Dit weekend overwoog ik een langer verblijf, maar dat hoeft niet. Gelukkig maar, want maandag vrijwilligerswerk. Dinsdag clubje en donderdag clubje
Nu even Netflix en hakenvanavond even televisie kijken. Douchen en lezen, naar bed en morgen de laatste dag
Ik vind het ook helemaal goed en terechtquote:Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef qltel het volgende:
Tja, er komen natuurlijk allerlei mensen. Rustige en drukke mensen, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar dan geniet je weer extra van de rust als je weer thuis bent. Geniet van je avond!
je mag best wel eens mokken hequote:Op woensdag 8 april 2026 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even gedoucht, kloptelefoon op en een pammetje gehad. Nu ben ik wel weer rustig en niet meer humeurig
Mokken was niet eerlijk van me. Was gewoon even overprikkeld en dat is mijn verantwoordelijkheid.
het lucht wel op iddquote:Op woensdag 8 april 2026 21:46 schreef greysbones het volgende:
[..]
je mag best wel eens mokken he
is best goed
even een beetje ventileren
23.00 uur, teatime..quote:Op woensdag 8 april 2026 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
het lucht wel op idd
Ben nu ontspannen
Zit alleen met een probleem ; voorlopig geen slaap en wil even een kan thee zetten
Alleen dan gaat de hond naast me blaffen en ik weet dat er mensen slapen en die wakker worden... ergens is dat niet mijn probleem, alleen tja... het is dan wel mijn schuld. Het is echt een dilemma ...
Ik dacht kan beter om elf uur thee zetten dan wachten en rond één uur de kan te vullenquote:Op woensdag 8 april 2026 22:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
23.00 uur, teatime..
Tenzij ze roomservice hebben, zou ik dat lekker halen.
Wel rot dat je daar last van hebt, je zit daar juist om tot rust te komen.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Heb het zes uur zien worden en werd om half tien wakker gebeld door de woningbouw, met een paar domme vragen van hen... over de renovatie (woon ik nog alleen, ben ik aan de wijk gebonden etc). Net even aan tafel gezeten, zitten kletsen.
Ben deze dag nu al zat. Leg zo even slaappillen klaar voor de komende nacht
En van de begeleider (geen flauw idee hoe dat hier heet) te horen gekregen dat het niet de bedoeling is dat ik mezelf opsluit in mijn kamer omwille een slecht afgerichte hond van een ander. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
Vandaag weinig op de planning. Vanavond even mijn tassen inpakken, nog één nacht in een vreemd bed en dan thuis. Eerste nacht thuis neem ik ook een slaappil en dan komt alles wel weer goed
Ach... slaap wel vaker slecht. Alleen ik vond het naar dat ik beperkt was in mijn gaan en staan.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:15 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Wel rot dat je daar last van hebt, je zit daar juist om tot rust te komen.
Goed dat ze zeggen dat jij je niet hoeft aan te passen. Hoop eigenlijk dat zij er iets aan gaan doen. Ook al zit jij er nog maar 1 nacht.
quote:Op donderdag 9 april 2026 11:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... slaap wel vaker slecht. Alleen ik vond het naar dat ik beperkt was in mijn gaan en staan.
Ochtendhumeur is nu weer weg en het is een prima dagje
Dadelijk misschien een dutje en anders lekker een dagje lezen en series kijken. Het is wat het is![]()
Straks even lekker stomen onder de douche, thuis weer zuuuuunig
Tas grotendeels ingepakt. Morgen de evaluatieformulieren invullen
Dan taxi bellen en richting huisDeze week heeft me enorm geholpen en ik ben zo ontzettend dankbaar dat ik hier een week mocht zijn
Vanochtend kwam er iemand naar me toe om me te vertellen dat ze me zo'n cool en grappig mens vindt, ondanks mijn schizo wel humor etc hebben. Dat was echt een klein cadeautje voor mijn ego
Weet je? Ik ken je IRL niet, maar online ben je in elk geval een leuk mens. Het is niet voor niets dat we al 19 topics vol schrijven. Als je een saaie trut of een vervelend mens was geweest was dit topic blijven steken op 10 tot 15 berichtjes.quote:Op donderdag 9 april 2026 11:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanochtend kwam er iemand naar me toe om me te vertellen dat ze me zo'n cool en grappig mens vindt, ondanks mijn schizo wel humor etc hebben. Dat was echt een klein cadeautje voor mijn ego
Hier ben ik het 1000000 procent mee eensquote:Op donderdag 9 april 2026 13:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Weet je? Ik ken je IRL niet, maar online ben je in elk geval een leuk mens. Het is niet voor niets dat we al 19 topics vol schrijven. Als je een saaie trut of een vervelend mens was geweest was dit topic blijven steken op 10 tot 15 berichtjes.
Je bent een leuk mens!
Dit jaquote:Op donderdag 9 april 2026 13:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Weet je? Ik ken je IRL niet, maar online ben je in elk geval een leuk mens. Het is niet voor niets dat we al 19 topics vol schrijven. Als je een saaie trut of een vervelend mens was geweest was dit topic blijven steken op 10 tot 15 berichtjes.
Je bent een leuk mens!
Ow... maar ik viste niet naar complimentenquote:Op donderdag 9 april 2026 13:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Je bent een leuk mens!
quote:Op donderdag 9 april 2026 13:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Hier ben ik het 1000000 procent mee eens
quote:
Oh nee, dat vind ik ook niet erg hoorquote:Op donderdag 9 april 2026 14:27 schreef Lienekien het volgende:
Het is hartstikke leuk als iemand je waardeert!
Dat gezegd hebbende, je kunt nooit bij iedereen in de smaak vallen. En dat is niet erg.
Snap ik hoor. En ik zei het ook niet omdat ik vond dat je viste naar een compliment, maar omdat ik het meen! En dan mag dat gerust eens gezegd worden..quote:Op donderdag 9 april 2026 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ow... maar ik viste niet naar complimenten, maar dank je wel
Was gewoon een leuke opmerking om te horen met een chagrijnig ochtendhumeurhoofd
Had hem niet aan zien komen
quote:Op donderdag 9 april 2026 15:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Snap ik hoor. En ik zei het ook niet omdat ik vond dat je viste naar een compliment, maar omdat ik het meen! En dan mag dat gerust eens gezegd worden..
Jaquote:Op donderdag 9 april 2026 17:24 schreef DoubleDip het volgende:
Mooi dat je morgen weer naar huis kan. Je doet je best voor alles en meer kan je niet doen.
Beter van.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vandaag een heel goed gesprek gehad, over van alles en nog wat. Dat was ook wel een mooie afsluiter
Straks mag ik gelukkig op mijn kamer eten. Ben echt uitgeput als ik eerlijk mag zijn ...
Komt door het slechte slapen denk ik.
Mijn ontbijtmaatje is naar huis gegaan, de rest slaapt altijd nog als ik aan ontbijt beginRustig de tijd nemen om alles op te ruimen en schoon te maken en taxi bellen
Ze vroegen me om feedback... Alleen ik kwam niet verder dan dat alles zo goed geregeld is. Het enige "punt" is dat sommige dingen het niet goed doen (technische mankementen). Alleen de organisatie, de mensen, de rust... alles is hier super goed.
Mooie afsluiting van je tijd daar dan toch? Kun je morgen met een goed gevoel huiswaarts.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
Dank je welLief
[..]
Ja![]()
Vandaag een heel goed gesprek gehad, over van alles en nog wat. Dat was ook wel een mooie afsluiter
Straks mag ik gelukkig op mijn kamer eten. Ben echt uitgeput als ik eerlijk mag zijn ...
Mijn ontbijtmaatje is naar huis gegaan, de rest slaapt altijd nog als ik aan ontbijt beginRustig de tijd nemen om alles op te ruimen en schoon te maken en taxi bellen
Ze vroegen me om feedback... Alleen ik kwam niet verder dan dat alles zo goed geregeld is. Het enige "punt" is dat sommige dingen het niet goed doen (technische mankementen). Alleen de organisatie, de mensen, de rust... alles is hier super goed.
Idee om een briefje achter te laten ?quote:Op donderdag 9 april 2026 17:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
Dank je welLief
[..]
Ja![]()
quote:Op donderdag 9 april 2026 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Beter van.Fijn om te lezen dat het zo goed is gegaan.
Inderdaad! Het was echt precies lang genoegquote:Op donderdag 9 april 2026 20:28 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mooie afsluiting van je tijd daar dan toch? Kun je morgen met een goed gevoel huiswaarts.
Oh nee! Doe ik mondeling. Complimenten geven is leuk! Weet gewoon niks te miepen, helemaal goed dusquote:Op donderdag 9 april 2026 21:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
Idee om een briefje achter te laten ?
Met uitleg dat je heel dankbaar bent en het daarom heel moeilijk vindt om dan negatieve dingen te benoemen
Thuisquote:Op vrijdag 10 april 2026 07:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad! Het was echt precies lang genoeg
Nu wachten tot half negen-ish en dan ontbijten
Dan afscheid nemen en een taxi bellen, richting huis
Goed van jouquote:Op vrijdag 10 april 2026 07:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh nee! Doe ik mondeling. Complimenten geven is leuk! Weet gewoon niks te miepen, helemaal goed dus
En dan? Lekker genieten met een bakje thee?quote:Op vrijdag 10 april 2026 07:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Inderdaad! Het was echt precies lang genoeg
Nu wachten tot half negen-ish en dan ontbijten
Dan afscheid nemen en een taxi bellen, richting huis
Theemeetquote:Op vrijdag 10 april 2026 09:45 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
En dan? Lekker genieten met een bakje thee?
Kopje mango thee lust ik wel.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het voelt zo ondankbaar dat ik blij ben thuis te zijn
Daar voel ik me wel schuldig over
Anderzijds, thuis willen zijn is heel gezondEen paar dagen terug leek het me een ramp, maar nu
Straks lekker schilderen, wasjes draaien, hangen en genieten
Al ben ik misschien wat moe van de slaappillen nog, dat maakt me sloom, plus ontprikkelen... Misschien voer ik niks uit... kijk even wat goed voelt (en probeer compassie te hebben met mezelf)
Ik voel me >
Het zou niet best zijn als je na deze week echt niet naar huis wilde, dus dat is een goed tekenquote:Op vrijdag 10 april 2026 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het voelt zo ondankbaar dat ik blij ben thuis te zijn
Daar voel ik me wel schuldig over
Anderzijds, thuis willen zijn is heel gezondEen paar dagen terug leek het me een ramp, maar nu
Straks lekker schilderen, wasjes draaien, hangen en genieten
Al ben ik misschien wat moe van de slaappillen nog, dat maakt me sloom, plus ontprikkelen... Misschien voer ik niks uit... kijk even wat goed voelt (en probeer compassie te hebben met mezelf)
Ik voel me >
Bank ploffen!quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben echt even helemaal content
Dutjespatroon doorbroken, ondanks slaappillen (best trots op dat het lukt)
Zit nu lekker aan een cocktailtje, serietje kijken en een beetje haken
Voel me wel een beetje schuldig omdat ik zo ontspannen ben (en ja, ik weet dat je niet altijd 100% in standje rouw kan zitten, echt. Alleen soms besef ik me ineens van "oh ik ben ontspannen, dat is niet oke")
Vanaf morgen weer alles ook thuis in normaal rimte.
Huishouden, douchen, eten etc
Er zijn nog een paar dingen van mijn moeder die ik nog even goed moet opruimen ja
En verder lekker in mijn hobbykamer (ik hoop wat te kunnen klooien met aqryl... nog maar één keer eerder gedaan).
En volgende week weer druk. Mag me van het fact niet teveel terugtrekken, al heb ik die neiging nu wel. Dus ik ga wel naar de clubjes en ik laat wel begeleider komen en ik ga wel videobellen met twee vriendinnen en ik ga wel vrijwilligerswerk doen etc. Klinkt als veel, maar het is allemaal hooguit twee uurtjes per activiteit
Nu alleen bepalen of ik zo op mijn luie stoel wil ploffen of op de bank. Keuzestress
Hoe ver ben je nu met de deken?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo en klaar in de hobbykamer, heb hard mijn best gedaan. Vier wassen gedraaid, gehaakt, etc. Nu moe, dus ik stopMoet wel leuk blijven immers
(misschien haak ik beneden nog stiekem een stukje aan een deken)
Eigenlijk wilde het fact niet dat ik dit weekend zonder contact door ging, maar ik heb niemand kunnen strikken en gelukkig gaat het wel goed
Hij bestaat uit meerdere delenquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoe ver ben je nu met de deken?Zag het in het haaktopic dat je die had gekocht en die vind ik wel mooi.
Oh nee dit is voor mij als noob juist wel duidelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij bestaat uit meerdere delen
1.) 30 "grote" lapjes (ben bij 24)
2.) De grote lapjes samen haken en omranden
3.) 20 "kleine" lapjes om de gaten te vullen tussen de grote lapjes
4.) De halve lapjes voor de randen + 4 hoeken
5.) de rand
Dus bijna klaar met stap één. Niet super snel, niet super traaggewoon fijn om achter de laptop mee bezig te zijn
Erg simpel project met een tof resultaat
(was dit antwoord te uitgebreid)?
Wat is er leuk aan (4) wassen draaien?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo en klaar in de hobbykamer, heb hard mijn best gedaan. Vier wassen gedraaid, gehaakt, etc. Nu moe, dus ik stop Moet wel leuk blijven immers
Dat ze klaar zijn misschien?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is er leuk aan (4) wassen draaien?
Nou, dat viel onder hard mijn best doenquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Een lege wasmand geeft wel een lekker gevoel.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik plaag je alleen een beetje hoorquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, dat viel onder hard mijn best doen
Plus dat ik het heerlijk vind dat heel mijn huis naar schone was ruikt. Die geur van wasmiddel ... Hmm
Ja, maar dan is de was nog niet gedaanquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik plaag je alleen een beetje hoor![]()
![]()
De geur van schone was krijg je ook met een diffuser
[ afbeelding ]
Is maar van korte duur. Een paar sokken of een onderbroek en *poef* weg is het lekkere gevoelquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Een lege wasmand geeft wel een lekker gevoel.
De geur, ja.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik plaag je alleen een beetje hoor![]()
![]()
De geur van schone was krijg je ook met een diffuser
[ afbeelding ]
Gewoon net zolang door dragen totdat je je spijkerbroek rechtop kunt zettenquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:48 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de was nog niet gedaan
Niet? Hoort dat spul dan niet in het zeepbakje?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De geur, ja.
De was, nee.
Mijn vriendin doet de was, ik zet alleen dat ding aanquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet? Hoort dat spul dan niet in het zeepbakje?
(nooit gesnapt wat die sateprikkers er nou bij deden)
En wie zet hem dan weer uit?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mijn vriendin doet de was, ik zet alleen dat ding aan
Het apparaat zelfquote:
Vind je dat erg CotS? Beetje luchtigheidquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nu kapen we CotS haar topic wel een beetje
Doe jij maar lekker hoorquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn tevredenheid met de was is wel een trigger voor jullie he
Ayways laat me lekker mal zijn
Ja doe es gek, draai een wasquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Doe lekker gek, doe ik ook. Ik loop altijd met een helm op.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik een vergiet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Doe lekker gek, doe ik ook. Ik loop altijd met een helm op.
Zo is mijn geheugen soms.quote:
Als je een vergiet opzet, merk je het niet. Heeeeerlijkquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zo is mijn geheugen soms.
Ik snap het wel hoor, lege wasmand en de geur van schone was! Heerlijk.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Helaasquote:Op zaterdag 11 april 2026 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ruimt-ie zichzelf ook uit?![]()
Dat zou pas gaaf zijn
Totdat ie begon te centrifugerenquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:30 schreef Ole het volgende:
Zo vind ik het geluid van vaatwasser_ wasmachine iets rustgevend hebben. Doet me aan ouderlijk huis denken. Dat ik in bed lag en dan de wasmachine draaide.
Zelf dat heeft wel watquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Totdat ie begon te centrifugeren
Hier klonk het alsof er een Chinook boven het huis hingquote:
Ja... er komen positieve herinneren van naar bovenquote:Op zaterdag 11 april 2026 16:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, lege wasmand en de geur van schone was! Heerlijk.
Hier was dat een zoemende vriezer.quote:
Gaat je lukkenquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... er komen positieve herinneren van naar boven
Als kind vond ik het al heerlijk. Dus mijn moeder zorgde dat er net een verse was hing als ik uit school kwam
Sowieso de geur van schoonmakenIk hoop echt dat het me lukt om al mijn doelen voor nu te behalen. Het zijn er maar vier...
Met schoonmaken heb ik het dan weer nietquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... er komen positieve herinneren van naar boven
Als kind vond ik het al heerlijk. Dus mijn moeder zorgde dat er net een verse was hing als ik uit school kwam
Sowieso de geur van schoonmakenIk hoop echt dat het me lukt om al mijn doelen voor nu te behalen. Het zijn er maar vier...
Oh, natuurlijk gaat dat je lukken! Heldin!quote:Op zaterdag 11 april 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het me lukt om al mijn doelen voor nu te behalen. Het zijn er maar vier...
Niks mis met knikkers.quote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn knikkerpot weer tevoorschijn gehaald. Die had ik verwaarloosd
Vanaf morgen weer knikkers verzamelen
Het elke dag douchen en tandenpoetsen gaat al een week goed. Dus vanaf maandag krijg dat een knikker, huishoudrooster is een knikker, naar de winkel gaan is een knikker, door de weeks overdag kleding aan (geen pyjama dus) is een knikker, lezen in de avond is een knikker (moet ik weer mezelf aanleren) en koken is een knikker
Honderd knikkers. Eens zien hoe snel de pot vol is en ik mezelf mag belonen.
De belonig is of een tijdschrift, of naar de Action, of wolletjes, of iets niet al te duurs online bestellen.
Gewoon simpel houden jamaar wel even wat leuks koppelen aan goed gedrag
En ja, ik ben ouder dan vier jaarmaar als het voor me werkt is dat prima. De doelen zijn voor de meesten een vanzelfsprekendheid, maar voor mij is het mega. 'k Ben buitengewoon goed in mezelf verwaarlozen en dat wil ik anders doen... het is me gewoon nooit goed aangeleerd en dan nog een "ik ben die zaken toch niet waard", maakt het gewoon lastig. Dus vanaf morgen weer mezelf belonen ja
Ik kon er niks vanquote:
Ik ook niet. Gelukkig hadden wij een musket waar je ze mee konden afschieten.quote:
quote:Op zondag 12 april 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik ook niet. Gelukkig hadden wij een musket waar je ze mee konden afschieten.
Hoop plezier mee gehad.quote:
Ook de doelwitten?quote:
Nee man. De ruiten van de school en van auto's schoten wij zo aan gort.quote:
Ehm, ok...quote:Op zondag 12 april 2026 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee man. De ruiten van de school en van auto's schoten wij zo aan gort.
Oeh Actionquote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het elke dag douchen en tandenpoetsen gaat al een week goed. Dus vanaf maandag krijg dat een knikker, huishoudrooster is een knikker, naar de winkel gaan is een knikker, door de weeks overdag kleding aan (geen pyjama dus) is een knikker, lezen in de avond is een knikker (moet ik weer mezelf aanleren) en koken is een knikker
De belonig is of een tijdschrift, of naar de Action, of wolletjes, of iets niet al te duurs online bestellen.
En ja, ik ben ouder dan vier jaarmaar als het voor me werkt is dat prima. De doelen zijn voor de meesten een vanzelfsprekendheid, maar voor mij is het mega. 'k Ben buitengewoon goed in mezelf verwaarlozen en dat wil ik anders doen... het is me gewoon nooit goed aangeleerd en dan nog een "ik ben die zaken toch niet waard", maakt het gewoon lastig. Dus vanaf morgen weer mezelf belonen ja
Wel van de rivaliserende school en de ruiten van aso's.quote:
Vooruit danquote:Op zondag 12 april 2026 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wel van de rivaliserende school en de ruiten van aso's.
Ja het is fijn! Motiveert me enorm, het idee dat ik een beloning hebquote:Op zondag 12 april 2026 18:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Oeh Action![]()
En nee een beloonsysteem hoef je echt geen 4 voor te zijn
Als dit voor jou werkt is dat helemaal prima
Het is natuurlijk prachtig als jij je doelen behaald, maar evenzogoed kunnen dingen anders lopen. En ik denk zelf dat je ook dan best eens terug mag kijken en denken, ook al was het een rot tijd. Ik heb wel geprobeerd overeind te blijven, mijn netwerk goed gebruikt, hulp ingeschakeld etc.quote:Op zondag 12 april 2026 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja het is fijn! Motiveert me enorm, het idee dat ik een beloning heb
Sowieso ook bij mijn doelstelling bij fact. Al heb ik het frustrerende idee dat ik die van het afgelopen jaar niet behaald te hebben door alle toestanden
Maar goed... eens zien hoe haalbaar dit alles is
De psych heeft al een appje met mijn frustraties. Dus daar kunnen we het vrijdag over hebben ja
Ik weet dat je ons natuurlijk niet alles vertelt.quote:Op zondag 12 april 2026 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja het is fijn! Motiveert me enorm, het idee dat ik een beloning heb
Sowieso ook bij mijn doelstelling bij fact. Al heb ik het frustrerende idee dat ik die van het afgelopen jaar niet behaald te hebben door alle toestanden
Maar goed... eens zien hoe haalbaar dit alles is
De psych heeft al een appje met mijn frustraties. Dus daar kunnen we het vrijdag over hebben ja
Dit jaquote:Op maandag 13 april 2026 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet dat je ons natuurlijk niet alles vertelt.
Maar als ik iets mag zeggen over hoe hard je de afgelopen maanden hebt gewerkt om overeind te blijven: ik neem mijn pet diep voor je af. Je neigt er vaak naar je eigen prestaties te bagatelliseren, maar hiervoor mag je echt jezelf een schouderklopje geven. De dagelijkse struggles blijven, maar ik hoop dat het je vertrouwen geeft in jezelf.
Inderdaad! Anderen zouden allang omgevallen zijn. Je hebt zo hard gewerkt. Wees trots op jezelf.quote:Op maandag 13 april 2026 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als ik iets mag zeggen over hoe hard je de afgelopen maanden hebt gewerkt om overeind te blijven: ik neem mijn pet diep voor je af. Je neigt er vaak naar je eigen prestaties te bagatelliseren, maar hiervoor mag je echt jezelf een schouderklopje geven. De dagelijkse struggles blijven, maar ik hoop dat het je vertrouwen geeft in jezelf.
Ik ben niet zo goed met grijs ...quote:Op maandag 13 april 2026 08:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prachtig als jij je doelen behaald, maar evenzogoed kunnen dingen anders lopen. En ik denk zelf dat je ook dan best eens terug mag kijken en denken, ook al was het een rot tijd. Ik heb wel geprobeerd overeind te blijven, mijn netwerk goed gebruikt, hulp ingeschakeld etc.
Bekijk het niet altijd te zwart/wit
quote:Op maandag 13 april 2026 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent heel streng voor jezelfquote:Op maandag 13 april 2026 09:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben nu gewoon erg moe, en gisteren ook. Plus dat ik een streber ben, werkt niet mee. Ik snap jullie wel en ben het deels wel eens, maar ik wil graag succesvol zijn
Dadelijk bespreek ik dit ook wel met mijn begeleider. Ik weet dat ik mezelf in de weg zit met dit, maar het is ook realistisch...
[..]
Ik ben niet zo goed met grijs ...
En het voelt gewoon stom, ik wil succesvol zijn
En ja, ben min of meer overeind gebleven, maar niet op de goede manier
Ben gewoon even gefrustreerd, maar goed; vrijdag hebben de psych en ik het wel over. Zij heeft een uitgebreider verhaal hierover op de app gekregen. Misschien ben ik wel een zuur wicht hoor
[..]![]()
![]()
Ik vind dat een moeilijke, maar zoals hierboven geschreven; misschien ben ik een zuur wicht![]()
Bagatelliseren is een manier over overeind blijven voor mehet is een beetje een doorgeslagen coping.
Ik doe echt wel mijn best om positief te zijn, alleen als ik moe ben gaat dat minder
Geef me een paar uur en een mok thee en dan ben ik wel weer mijn positieve zelf.
Als dit jouw manier is om gemotiveerd te blijven en zo doelen te halen is daar toch niks mis mee? Denk dat veel mensen een soortgelijk systeem hebben, ook al is dat zonder knikkers.quote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is vrij standaard CGT-werk hoor, niet voor vierjarigen. Doe je goed.quote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon simpel houden ja maar wel even wat leuks koppelen aan goed gedrag
En ja, ik ben ouder dan vier jaar maar als het voor me werkt is dat prima.
Er zit thee, koffie en ontbijt in, dus ik kan het leven weer aanquote:
In het Respijthuis waren ze idd erg positiefquote:Op maandag 13 april 2026 10:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je bent heel streng voor jezelf
iedereen is succesvol op zijn of haar manier
daar is is geen goed of fout in,
En je moet jezelf zeker niet zien als zuur, aangezien je bij het respijthuis nog zulke mooie complimenten hebt gekregen zie ik niet in waarom je zuur zou zijn.
en ja als je moe bent is alles wat zwaarder, soms mag je ook gewoon hier even denken,.. nu even niet.. als je dat meer rust geeft..
Ja klopt. En vastquote:Op maandag 13 april 2026 10:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als dit jouw manier is om gemotiveerd te blijven en zo doelen te halen is daar toch niks mis mee? Denk dat veel mensen een soortgelijk systeem hebben, ook al is dat zonder knikkers.
Touché!quote:Op maandag 13 april 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is vrij standaard CGT-werk hoor, niet voor vierjarigen. Doe je goed.
Dank je welquote:Op maandag 13 april 2026 11:01 schreef DoubleDip het volgende:
En je hebt nogal wat voor je kiezen gekregen natuurlijk. Wat ik hier gelezen heb ga je daar al hartstikke goed mee om. Overeind blijven is dan al een hele kunst en de boog kan niet altijd gespannen zijn.
Goed bezig!quote:Op maandag 13 april 2026 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vrijwilligerswerk opgepakt vandaag, was een leuke dienst
Ben wel erg moe... maar morgen toch naar de haakclub en de supermarkt. Het leven gaat immers gewoon door. Ondanks dat ik helemaal gesloopt ben nu
Vanavond lekker op de luie stoel, met een paar boeken en televisie aan
Diep in mijn hart wil ik elke emotie weghaken, maar ik moet gewoon wel op tijd de avond zat worden en naar bed gaan. Afgelopen nacht te weinig geslapen en dat voel ik nu
Plus dat weer bezig gaan met de bieb ook gewoon intensief was
En morgen clubje + boodschappen wordt ook intens
Dus nu chillen en na het eten onderuit
Wat goed dat je dit allemaal oppakt!quote:Op maandag 13 april 2026 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vrijwilligerswerk opgepakt vandaag, was een leuke dienst
Ben wel erg moe... maar morgen toch naar de haakclub en de supermarkt. Het leven gaat immers gewoon door. Ondanks dat ik helemaal gesloopt ben nu
Geniet ervan!quote:Op maandag 13 april 2026 17:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Nu eerst even haken... straks eten en dan verder zien. Standje luieren voelt niet goed nu
Edit: toch me aan afspraken houden en ik ga lekker lezen met MAFS Australië
En om half acht misschien de bondgenoten aan en lezen. Heb geluid nodig bij het lezen
Een ontspannen muziekje?quote:Op maandag 13 april 2026 17:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Nu eerst even haken... straks eten en dan verder zien. Standje luieren voelt niet goed nu
Edit: toch me aan afspraken houden en ik ga lekker lezen met MAFS Australië
En om half acht misschien de bondgenoten aan en lezen. Heb geluid nodig bij het lezen
Dat komt door mijn schizofreniequote:Op dinsdag 14 april 2026 09:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een ontspannen muziekje?
Dat je kan lezen met een andere die op de achtergrond praten. Ik vind het knap ik kan dat niet
Wauw. Heftig Childquote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt door mijn schizofrenie
Ik moet het taalcentrum overbelasten om geen last te hebben van stemmen. Mijn hoofd ontspant zo juist
Nooit geweten dat het zo werkte.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt door mijn schizofrenie
Ik moet het taalcentrum overbelasten om geen last te hebben van stemmen. Mijn hoofd ontspant zo juist
Wil je voor ons ook iets meenemen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Goedemorgen
Dadelijk clubje en dan boodschappen
quote:
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette. Daarin zaten allerlei taalspelletjes om het tegen te gaan. Voor mij is een serie/podcast + lezen primaquote:Op dinsdag 14 april 2026 09:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nooit geweten dat het zo werkte.
Goedemiddagquote:
Je woont ook zo dichtbijquote:Op dinsdag 14 april 2026 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wil je voor ons ook iets meenemen?
Ik probeerde hetquote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette. Daarin zaten allerlei taalspelletjes om het tegen te gaan. Voor mij is een serie/podcast + lezen primaof serie/podcast en knutselen.
[..]
Goedemiddag
[..]
Je woont ook zo dichtbij
Zeggen die stemmen alleen maar nare dingen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette. Daarin zaten allerlei taalspelletjes om het tegen te gaan. Voor mij is een serie/podcast + lezen primaof serie/podcast en knutselen.
Bestaat nog steeds trouwens. https://play.google.com/s(...)com.pg.temstem&hl=nlquote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette.
Ja of ze schreeuwen mijn naam als ik bijna slaap (dat is het engste)quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zeggen die stemmen alleen maar nare dingen?
Mijn telefoon pakt die app niet helaas...quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Bestaat nog steeds trouwens. https://play.google.com/s(...)com.pg.temstem&hl=nl
Zou moeten werken op je telefoon zou ik zeggen, want deze is sowieso al 2,5 jaar oud.
Deels. Het is deels doordat ik elke wakkere seconde negatieve feedback krijg van vijf demonen. Die schreeuwen de hele dag door over alles wat ik fout doe en wat er niet deugt een mij etcquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef Lienekien het volgende:
Zijn die stemmen ook een reden dat je vaak sorry zegt en je schuldig voelt om dingen?
Hahaha, tja, meer Senseo voor mij danquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb ook zo’n pretstudie gedaan en ik kan ook erg genieten van een opgeruimd huis, schone was in de kast en gezellig op de bank een serie kijken.
Dus ik doe lekker mee met suf en saai zijn (mijn woorden).
Maar bij Senseokoffie trek ik een grens.![]()
![]()
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Deels. Het is deels doordat ik elke wakkere seconde negatieve feedback krijg van vijf demonen. Die schreeuwen de hele dag door over alles wat ik fout doe en wat er niet deugt een mij etc
Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's..quote:Maar ook dat ik echt het gevoel heb dat alles wat ik leuk en fijn vind stom is. Mijn hobby's stom en truttig, mijn interesses zijn van laag intellectueel niveau, dat ik op de uni zat was een pret studie, wat ik gezellig en fijn vind is kinderachtig. Mijn dyslexie is verkapte domheid.
Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.quote:Mensen gaan met me om omdat ze me als sociaal project zien.
19 topics zelfs al..quote:En zo kan ik een topic volschrijven
Ik denk het niet. Stel je voor dat de hele dag vijf mensen achter je staan die de hele dag schreeuwen tegen je. Anders weet ik het niet uit te leggen...quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:53 schreef qltel het volgende:
[..]
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.
[..]
Oh ik ken ook iemand die dat doet! Lijkt me juist wel leuk jaquote:Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's..Ik ga stomme doosjes in een bos zoeken met een GPS en voor mijn lol 20+ km wandelen.. En had ik maar een pretstudie gedaan. Maar ja, ik heb nooit een studie gedaan..
Dat is de beste instelling. Probeer hem ook te hebben en doe zeker betreft hobby's en interesses wat ik leuk vind. Alleen ik schaam me er wel voorquote:Ik weet het, ik heb makkelijk praten, maar ik trek me weinig aan van wat mensen van me denken. Ik doe in mijn leven wat ik fijn/prettig vind om te doen en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk worst wezen..
[..]
Ik geloof echt wel dat mensen oprecht zijn en het botst in mijn hoofd en hangt ook van de dag af. Soms kan ik moeiteloos mensen appen bijvoorbeeld, maar soms is het ook enor wikken en wegen. Alleen zoals mijn bestie zegt; als ze zin heeft krijg ik antwoord en anders laterquote:Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.
[..]
Dat sowiesoquote:19 topics zelfs al..
En ga vooral zo door.
Jeetje, dat lijkt mij echt verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja of ze schreeuwen mijn naam als ik bijna slaap (dat is het engste)
.
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrikquote:Op dinsdag 14 april 2026 18:39 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Jeetje, dat lijkt mij echt verschrikkelijk.
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritantquote:Op dinsdag 14 april 2026 18:58 schreef greysbones het volgende:
lijkt me niet alleen eng,
maar ook enorm vermoeiend,
Ik vind mijn brein wat nooit uit gaat al vermoeiend laat staan als er dan nog stemmen je bepaalde zaken zeggen/opdragen.
Helpt je medicatie wel iets?quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrik
[..]
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritant
En ja, zulke dingen als een clubje of boodschappen is daarom een enorm ding, een reden waardoor ik na een dag als vandaag uitgeschakeld ben
EDIT: En ja... ik gebruik het woord verschrikkelijk ook![]()
Petje af voor jou hoor. Vind het knap hoe je er allemaal mee omgaat.quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrik
[..]
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritant
En ja, zulke dingen als een clubje of boodschappen is daarom een enorm ding, een reden waardoor ik na een dag als vandaag uitgeschakeld ben
EDIT: En ja... ik gebruik het woord verschrikkelijk ook![]()
Oh heel erg! Zonder kan ik de separeer in, dan ben ik een regelrecht gevaar voor mezelf (niet voor anderen). Met medicatie ben ik in staat om op mezelf te wonen.quote:
Dank je welquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:04 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Petje af voor jou hoor. Vind het knap hoe je er allemaal mee omgaat.![]()
Fijn dat het kan en helptquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh heel erg! Zonder kan ik de separeer in, dan ben ik een regelrecht gevaar voor mezelf (niet voor anderen). Met medicatie ben ik in staat om op mezelf te wonen.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel bruut, maar is wel eerlijk: als ik niet op mezelf zou kunnen wonen zou ik suïcide plegenquote:
snap ik welquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel bruut, maar is wel eerlijk: als ik niet op mezelf zou kunnen wonen zou ik suïcide plegen
Gelukkig niet aan de orde, maar ik ben zo dankbaar dat ik in mijn huisje kan wonen. Lekker alleen. En nee, niet altijd gemakkelijk, maar het kan en ik ben bankbaar
Ja dat...quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
snap ik wel
je wil ook een bepaalde kwaliteit van leven
en je bent een intelligente vrouw
dan is je hele leven in een instelling zitten een enorme straf (lijkt me)
geen enkele prikkel lukt mij al nietquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:19 schreef Droopie het volgende:
Dus stel je voor, jij zou gaan floaten, in zo'n zout bad in een donker zwembadje en dat je alleen geen enkele prikkel zou ervaren in je hoofd in een doodstille kamer.
Dan gaan die 2 delen van je hersens overuren draaien en word je hoofd (ehh) extra ziek tot het ondraagbare aan toe?
Jouw hoofd moet continue prikkels krijgen om de stemmen in toom te houden, tot zover mogelijk.
(Hopelijk heb ik mijn vraag goed en netjes gesteld).
Zullen we haar laten ontsnappen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
snap ik wel
je wil ook een bepaalde kwaliteit van leven
en je bent een intelligente vrouw
dan is je hele leven in een instelling zitten een enorme straf (lijkt me)
Ik zou volledig doordraaien jaquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:19 schreef Droopie het volgende:
Dus stel je voor, jij zou gaan floaten, in zo'n zout bad in een donker zwembadje en dat je alleen geen enkele prikkel zou ervaren in je hoofd in een doodstille kamer.
Dan gaan die 2 delen van je hersens overuren draaien en word je hoofd (ehh) extra ziek tot het ondraagbare aan toe?
Jouw hoofd moet continue prikkels krijgen om de stemmen in toom te houden, tot zover mogelijk.
(Hopelijk heb ik mijn vraag goed en netjes gesteld).
Ja... idd! Goede vraag en wat jij zegt jaquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
geen enkele prikkel lukt mij al niet
ik ben mijn eigen prikkel
maar wel een goede vraag
Ik ben al ontsnapt en vrij, zolang ik maar mijn meds neemquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zullen we haar laten ontsnappen?
Fijn te horenquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zou volledig doordraaien ja
En je mag het woord ziek gebruiken, schizofrenie is een hersenziekte. Net zoals dat diabetes een ziekte is, of de griep. Als het psychiatrisch is of psychologisch is het ook een ziekte. Niet elke ziekte is per definitie somatisch (excuus voor de preek)
En ja, talige prikkels zijn erg fijn. Straks als Het Blok op is weer lezen, even rust in mijn hoofd.
[..]
Ja... idd! Goede vraag en wat jij zegt ja
[..]
Ik ben al ontsnapt en vrij, zolang ik maar mijn meds neem
Ik vind het super fijnquote:Op dinsdag 14 april 2026 20:07 schreef Droopie het volgende:
Vind je het trouwens oprecht fijn dat je in dit topic zoveel complimenten krijgt over hoe je doet, of zeg je af en toe maar wenselijk ja dank je wel, terwijl je bij jezelf wat anders denkt, of anders "moet" denken van je stemmen.
Geen last van hier. Alleen ik heb laatst wel keihard tegen een begeleider gezegd dat ik geen hondje benquote:Kan me ook voorstellen dat je soms denkt, jezus ik ben een volwassen vrouw
Naja... soms ben ik wel moeilijk te peilen. Soms heb ik een enorm heftige reactie in mijn beleving en dan hebben mensen dat niet doorquote:soms vind ik het wel eens lastig om dat te peilen, dat komt niet doordat je niet duidelijk bent, dat is ook gewoon onwetendheid van mijn kant
Ik vind het wel fijn dat het hier kanquote:Kan ook zijn, net als alle mensen, de ene keer wel en de andere keer niet.
Vind het wel stoer dat je altijd zo open bent over je ziekte, ook al is het een anoniem forum, je moet het maar durven uiten.
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Alleen over het algemeen ben ik CotS de creabea of theemuts of de boekenwurm
Hey een mede-geocacher.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:53 schreef qltel het volgende:
[..]
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.
[..]
Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's..Ik ga stomme doosjes in een bos zoeken met een GPS en voor mijn lol 20+ km wandelen.. En had ik maar een pretstudie gedaan. Maar ja, ik heb nooit een studie gedaan..
Ik weet het, ik heb makkelijk praten, maar ik trek me weinig aan van wat mensen van me denken. Ik doe in mijn leven wat ik fijn/prettig vind om te doen en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk worst wezen..
[..]
Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.
[..]
19 topics zelfs al..
En ga vooral zo door.
Stam van de holebeer is nog steeds favoriet hierquote:Op dinsdag 14 april 2026 22:58 schreef Iceage het volgende:
[..]
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.
Misschien niet ieders smaak maar mijn mooiste en beste boek ooit gelezen is en blijft Tschai de waanzinnige planeet van Jack Vance (Sf) Heb dat boek paar keer (5x of vaker stuk gelezen) (oa de jubileum uitgave van Meulenhoff) plus het stripverhaal en via Youtube is er ook een luisterboek . Binnen de eerste 2 bladzijdes zit je er gelijk midden in !
En qua thee blijft mijn favorietje thee met citroen en eigen honing van mijn volken.
Edit honing op drink temperatuur toevoegen zeker niet in kokend water of heel heet dan gaan de goede enzymen etc die er in zitten helaas stuk.
Slaap lekker straks Cots.
Binnenkort is het 15 jaar geleden dat ik de eerste vond..quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hey een mede-geocacher.
Hier dus nog iemand met een stomme hobby![]()
Je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 14 april 2026 22:38 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt sterk zijn en toch af en toe flink instorten.
Wat ik volgens mij kort geleden nog eens tegen je zei: ik hoop dat je vertrouwen in jezelf haalt uit die dingen die goed gaan, vertrouwen dat als je door een dal gaat je daar weer uit kunt klimmen.
Soms wil je je gewoon kut voelen als je je kut voelt en heb je geen behoefte aan opbeurende woorden. Maar soms heb je dan toch wel even iemand nodig die wel even zegt dat je het kunt: er weer doorheen komen.
Fijn dat je zulke favorieten hebtquote:Op dinsdag 14 april 2026 22:58 schreef Iceage het volgende:
[..]
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.
Misschien niet ieders smaak maar mijn mooiste en beste boek ooit gelezen is en blijft Tschai de waanzinnige planeet van Jack Vance (Sf) Heb dat boek paar keer (5x of vaker stuk gelezen) (oa de jubileum uitgave van Meulenhoff) plus het stripverhaal en via Youtube is er ook een luisterboek . Binnen de eerste 2 bladzijdes zit je er gelijk midden in !
En qua thee blijft mijn favorietje thee met citroen en eigen honing van mijn volken.
Edit honing op drink temperatuur toevoegen zeker niet in kokend water of heel heet dan gaan de goede enzymen etc die er in zitten helaas stuk.
Slaap lekker straks Cots.
Is niet stomquote:Op dinsdag 14 april 2026 23:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hey een mede-geocacher.
Hier dus nog iemand met een stomme hobby![]()
Ow....wat een lieve woorden ! Dank je welquote:Op woensdag 15 april 2026 00:47 schreef Iceage het volgende:
Van wat ik de afgelopen weken heb gelezen wat je hebt gepost Cots kan ik je alleen maar een ontzettend immens groot compliment geven.
Ik was best bang dat je zou instorten maar zover ik lees is dat gelukkig niet zo.
Je beseft het misschien zelf niet maar je hebt je er ijzersterk door heen geslagen !
Ok uiteraard heb je veel tranen verdriet en terugval gehad maar toch......
Ontzettend sterk.
Het gemis van je mama zal blijven jaren lang. maar steeds meer zal je aan het mooie en aan de liefde en alles wat jullie samen hadden gaan terugdenken en blij zijn met de tijd die jullie samen gegund was,
Ik hoop en wens alleen maar dat je het kunt vasthouden (Maar dat gaal vast lukken toch ?)
En uiteraard zijn wij er hier voor je.
Liefs en knuffeldeknuffel.
Jammer dat je jezelf de tijd niet gunt... (tenzij je het niet leuk genoeg vindt uiteraardquote:Op woensdag 15 april 2026 04:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Stam van de holebeer is nog steeds favoriet hier
En eigen honing![]()
Verder best crea maar gun mezelf er de tijd niet voor![]()
En natuurlijk
Goedemorgen allen
quote:Op woensdag 15 april 2026 06:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Binnenkort is het 15 jaar geleden dat ik de eerste vond..
Lekker koppie thee er bij en dan lijkt het mij juist gezellig aan de keukentafel zitten met een haakwerkje.quote:Op woensdag 15 april 2026 08:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennn Goedemorgen
Vandaag een rustig dagje. Ga aan de keukentafel zitten haken ipv in mijn hobbykamer, want ik wacht op pakketjes
Moet mezelf even schoppen in standje actiefals mijn koffie op is pak ik de haaktas erbij
(en CotS, als je beneden haakt ben je net zo actief als wanneer je boven haakt)
Het voelt wel raar om beneden te zitten, aan de keukentafel, het voelt zo lui
Nu lukt het al een week om dagelijks te douchen enzo. Dat is een enorme overwinning.
Doe mijn best iig, en ja... het moet een vanzelfsprekend iets zijn, maar dat is het niet
Anyways, ik ga haken nu
Goedemorgen CotS. Veel haakplezier. En je bent lekker bezig. Douchen gaat goed. Dat haken aan de keukentafel gaat je ook lukken en die pakketjes die ga je gewoon aanpakken. Komt helemaal goed, ik vertrouw er helemaal op.quote:
Knikkers verdiendquote:Op woensdag 15 april 2026 08:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennn Goedemorgen
Vandaag een rustig dagje. Ga aan de keukentafel zitten haken ipv in mijn hobbykamer, want ik wacht op pakketjes
Moet mezelf even schoppen in standje actiefals mijn koffie op is pak ik de haaktas erbij
(en CotS, als je beneden haakt ben je net zo actief als wanneer je boven haakt)
Het voelt wel raar om beneden te zitten, aan de keukentafel, het voelt zo lui
Nu lukt het al een week om dagelijks te douchen enzo. Dat is een enorme overwinning.
Doe mijn best iig, en ja... het moet een vanzelfsprekend iets zijn, maar dat is het niet
Anyways, ik ga haken nu
In de zomer/lente zit ik daar ook wel graag met bepaalde soort knutselsquote:Op woensdag 15 april 2026 08:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker koppie thee er bij en dan lijkt het mij juist gezellig aan de keukentafel zitten met een haakwerkje.
Ik zat altijd aan de eetkamertafel te haken een hele zooi om me heen. Was altijd wel een huiselijk gevoel
Jepquote:Op woensdag 15 april 2026 09:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Goedemorgen CotS. Veel haakplezier. En je bent lekker bezig. Douchen gaat goed. Dat haken aan de keukentafel gaat je ook lukken en die pakketjes die ga je gewoon aanpakken. Komt helemaal goed, ik vertrouw er helemaal op.
Jepquote:
Ik heb ooit een naaikamer gehad, was het op een gegeven moment zo zat dat ik steeds die naaimachine op moest ruimen als we gingen eten. Zo kamertje met alles bij de hand was fijnquote:Op woensdag 15 april 2026 10:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In de zomer/lente zit ik daar ook wel graag met bepaalde soort knutsels
Al is mijn hobbykamer heilig![]()
En ja... ik heb ook mijn gezellige rommel her en der
[..]
Jeppakketjes aannemen is geen zware taak
Alleen jammer dat ik niet boven kan zitten, want dan is de bezorger weg voordat ik i=bij de bel ben
Jij ook fijne dag
[..]
Jep
Nou dat dusquote:Op woensdag 15 april 2026 10:35 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb ooit een naaikamer gehad, was het op een gegeven moment zo zat dat ik steeds die naaimachine op moest ruimen als we gingen eten. Zo kamertje met alles bij de hand was fijn
Het is maar goed dat je het weet dat het nodig is, dat maakt het misschien makkelijker om je er aan te houden.quote:Op woensdag 15 april 2026 10:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou dat dus![]()
Vanavond denk ik toch weer even daar gaan zitten, kan het niet laten
Baal er ook van als ik een wachtdag heb! Alleen soms is het nodig
We hebben vandaag wel lekker weer in Groningen!quote:Op woensdag 15 april 2026 10:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou dat dus![]()
Vanavond denk ik toch weer even daar gaan zitten, kan het niet laten
Baal er ook van als ik een wachtdag heb! Alleen soms is het nodig
Sta hier nu net buiten even in de zonquote:Op woensdag 15 april 2026 11:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We hebben vandaag wel lekker weer in Groningen!
Ga je ook nog een eindje wandelen, als je je bestellingen binnen hebt?
Ik bekijk het vanuit binnen, maar da’s ook een mooi gezicht. Frisgroene blaadjes aan de boom, tegen die strakblauwe lucht. Gele tulpen ‘met de bek open’.quote:Op woensdag 15 april 2026 11:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sta hier nu net buiten even in de zon
Lekker hoor
( niet in Groningen)
Het is zeker mooi weerquote:Op woensdag 15 april 2026 11:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We hebben vandaag wel lekker weer in Groningen!
Ga je ook nog een eindje wandelen, als je je bestellingen binnen hebt?
Geniet ervan! Zover mensen buiten de pracht en praal van Groningen kunnen genietenquote:Op woensdag 15 april 2026 11:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sta hier nu net buiten even in de zon
Lekker hoor
( niet in Groningen)
Ja geweldigquote:Op woensdag 15 april 2026 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bekijk het vanuit binnen, maar da’s ook een mooi gezicht. Frisgroene blaadjes aan de boom, tegen die strakblauwe lucht. Gele tulpen ‘met de bek open’.
Zit alweer binnenquote:Op woensdag 15 april 2026 11:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is zeker mooi weer
Denk het wel, dat ik een wandeling ga maken ja
Even kijken of de rozentuin al bloeit
[..]
Geniet ervan! Zover mensen buiten de pracht en praal van Groningen kunnen genieten
[..]
Ja geweldig
Echte Fokster jij.quote:
Iemand moet hier werken hèquote:
Ik doe mijn bestquote:
Ik wil dat ook kunnen!quote:Op woensdag 15 april 2026 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
maar goed... eerst deze avond... Misschien eerst op een los blaadje de kleurtechnieken proberen (hoe kleur je regen op een raam, hoe maak je gras zo realistisch mogelijk etc. Last van de faalangst die bij een nieuwe hobby hoort en als je allerlei prachtige dingen voorbij hebt zien komen)
Ga bij CotS in de leer!quote:
Jaaaaa!quote:Op woensdag 15 april 2026 18:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ga bij CotS in de leer!
Moet ik ook even proberen hè! Het is denk ik niet zo moeilijk. Grijs blenden van donker naar licht en dan met een witte pen (of posca) wat streepjes zettenquote:
Weet wel zeker dat jij het beter beheerst dan ik.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moet ik ook even proberen hè! Het is denk ik niet zo moeilijk. Grijs blenden van donker naar licht en dan met een witte pen (of posca) wat streepjes zetten
Och... doe zulke dingen ook vaker dan jij (gok ik)quote:Op woensdag 15 april 2026 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Weet wel zeker dat jij het beter beheerst dan ik.
Dat denk ik ook. Is een kunst!quote:Op woensdag 15 april 2026 18:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Och... doe zulke dingen ook vaker dan jij (gok ik)
Ik teken nog zelden. Eigenlijk helemaal niet meer. Wilde ooit naar de kunstacademie, maar dat mocht niet van thuis.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Och... doe zulke dingen ook vaker dan jij (gok ik)
Waarom niet?quote:Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik teken nog zelden. Eigenlijk helemaal niet meer. Wilde ooit naar de kunstacademie, maar dat mocht niet van thuis.
Ik moest een opleiding volgen met baanzekerheid.quote:
Stom.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik moest een opleiding volgen met baanzekerheid.
Dan kan jij dit sowieso een stuk beter dan ik joh!quote:Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik teken nog zelden. Eigenlijk helemaal niet meer. Wilde ooit naar de kunstacademie, maar dat mocht niet van thuis.
Nee, ze hadden gelijk. Ik bleef te weinig talent te hebben. Dat zei een tekenleraar op de middelbare school ook.quote:
Haha, egt nie!quote:Op woensdag 15 april 2026 18:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan kan jij dit sowieso een stuk beter dan ik joh!
Ach... vermoeiend... Het is maar zoals je het ziet. En je zei het al; zonder eet je nauwelijks. Probeer het morgen weer op te pakken en wie weet... gaat het vanzelf weer.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, omdat ik wat moeite heb met voldoende eten (jaja, klein oud probleempje) houd ik het bij in de Voedingscentrumapp. Met als doel zeker 1000kcal te eten op een dag. Sommige dagen gaat dat prima, alleen vandaag... 643 kcal en ik durf verder niet meer te eten. Morgen vast wel weer beter en gisteren was ook beter. Alleen zodra ik het bij houd wordt het eng, maar de dagen dat ik het niet bijhoud sla ik helemaal maaltijden over
En ja, ben dik, dus maakt niet uit. Alleen ik heb twee periodes gehad waarin ik amper tot niet durfde te eten en ik hoop dat gezond afvallen gaat lukken. Alleen ik geef mezelf langzaam maar zeker meer restricties (min mogelijk koolhydraten, wel aardig wat proteïne, veel groentes etc). Dus ik moet het even in de gaten houden
En ja, ik weiger erover te beginnen bij mijn hulpverleners tot een zeker gewichtsdoel.
Alleen misschien moet ik er wel wat op verzinnen, of pas als ik een bepaald doel bereikt heb.
Soms ben ik zo vermoeiend...
Deze al eens geprobeerdquote:Op woensdag 15 april 2026 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, omdat ik wat moeite heb met voldoende eten (jaja, klein oud probleempje) houd ik het bij in de Voedingscentrumapp. Met als doel zeker 1000kcal te eten op een dag. Sommige dagen gaat dat prima, alleen vandaag... 643 kcal en ik durf verder niet meer te eten. Morgen vast wel weer beter en gisteren was ook beter. Alleen zodra ik het bij houd wordt het eng, maar de dagen dat ik het niet bijhoud sla ik helemaal maaltijden over
En ja, ben dik, dus maakt niet uit. Alleen ik heb twee periodes gehad waarin ik amper tot niet durfde te eten en ik hoop dat gezond afvallen gaat lukken. Alleen ik geef mezelf langzaam maar zeker meer restricties (min mogelijk koolhydraten, wel aardig wat proteïne, veel groentes etc). Dus ik moet het even in de gaten houden
En ja, ik weiger erover te beginnen bij mijn hulpverleners tot een zeker gewichtsdoel.
Alleen misschien moet ik er wel wat op verzinnen, of pas als ik een bepaald doel bereikt heb.
Soms ben ik zo vermoeiend...
Dat weet ik ... alleen dat betekent niet dat het lukt ...quote:Op woensdag 15 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
Deze al eens geprobeerd
MyFitnessPal
Als je je lichaam vaak te weinig calorieen geeft, gaat je lichaam 'opslaan ' voor de dagen dat het niks krijgt.
En opslaan gebeurt in vet.
Dus te weinig eten kan juist resulteren in aankomen.
Als je zorgt dat je voldoende eet, groente fruit vlees noten etc.(gewoon gezond dus) zul je eerder afvallen
dan als je te weinig eet.
zijn er dingen die je wel makkelijk eet?quote:Op woensdag 15 april 2026 19:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat weet ik ... alleen dat betekent niet dat het lukt ...
Hangt van de dag af. Groentes lukken sowieso wel. Alleen tja...quote:Op woensdag 15 april 2026 19:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
zijn er dingen die je wel makkelijk eet?
(gezond dan)
Ik vind nog geen 700 calorieën per dag anders wel heel weinig. Mij zou je kunnen opvegen met dat aantal en ik ben niet zo zwaar.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hangt van de dag af. Groentes lukken sowieso wel. Alleen tja...
Maakt allemaal ook niet uit hoor! Het is geen echt probleem
Ehh, volgens mij heb ik het wel eens eerder gezegd.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hangt van de dag af. Groentes lukken sowieso wel. Alleen tja...
Maakt allemaal ook niet uit hoor! Het is geen echt probleem
En toch heb je het gedaan. Heel goed!quote:Op donderdag 16 april 2026 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net terug uit de schilderclub en ben moe nu... Was weer erg druk
is er niet een rustigere groep?quote:Op donderdag 16 april 2026 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die drukte maakt het mijn minst favoriete club. Iedereen is zo luid daar, krijg er een error en hoofdpijn van. Gelukkig zijn de andere clubjes een stuk rustiger
Dadelijk naar mijn hobbykamer, maar eerst even wat drinken en eten
Probeer dutjes af te leren, maar dat is wel even pittig. Alleen ik vind het echt zonde van mijn tijd. Als ik bezig ben zakt de vermoeidheid meestal wel
Waarom zijn die mensen zo luid? Ze zijn er toch om te schilderen?quote:Op donderdag 16 april 2026 11:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die drukte maakt het mijn minst favoriete club. Iedereen is zo luid daar, krijg er een error en hoofdpijn van. Gelukkig zijn de andere clubjes een stuk rustiger
"HEE, HEB JIJ NOG KARMIJN ROOD?"quote:Op donderdag 16 april 2026 13:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Waarom zijn die mensen zo luid? Ze zijn er toch om te schilderen?
HIER! EEN KWAST IN JE OOG!quote:Op donderdag 16 april 2026 13:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"HEE, HEB JIJ NOG KARMIJN ROOD?"
"NEE, WEL KOTS GROEN!"
*knokpartij*quote:
Nu snap ik haar wel.quote:Op donderdag 16 april 2026 13:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
*knokpartij*
CotS: "En ik kwam hier om te schilderen"
Sorry CotS als we een beetje doordravenquote:
Daarom weer ontopic vanaf nu.quote:Op donderdag 16 april 2026 13:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sorry CotS als we een beetje doordraven
Nee die is er nietquote:Op donderdag 16 april 2026 12:46 schreef greysbones het volgende:
[..]
is er niet een rustigere groep?
en grote vraag
vind je het echt leuk?
goed dat je wel bent gegaan en doet wat je moet doen
die knikkers komen wel goed deze week
Dank !quote:Op donderdag 16 april 2026 11:29 schreef qltel het volgende:
[..]
En toch heb je het gedaan. Heel goed!
Dat vraag ik me ook afquote:Op donderdag 16 april 2026 13:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Waarom zijn die mensen zo luid? Ze zijn er toch om te schilderen?
Je kunt altijd nog in de verf spugen.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat vraag ik me ook af
Karakterdingetje denk ik eerlijk gezegd
Gadverdamme manquote:Op donderdag 16 april 2026 18:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog in de verf spugen.
Het is maar een ideetje. Ik neem aan dat CotS te beschaafd is om zoets te doen.quote:
Hahah, er maar één die echt ongepast onaardig is. Die zegt de vreselijkste dingen tegen mensen en bloedserieus. En dat dan super luid. En nog eentje die gewoon gehoord wil worden en over iedereen heen knalt. De rest gaat er dan in mee en dan trek ik het niet meerquote:Op donderdag 16 april 2026 18:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog in de verf spugen.
quote:Op donderdag 16 april 2026 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahah, er maar één die echt ongepast onaardig is. Die zegt de vreselijkste dingen tegen mensen en bloedserieus. En dat dan super luid. En nog eentje die gewoon gehoord wil worden en over iedereen heen knalt. De rest gaat er dan in mee en dan trek ik het niet meer
Die onaardige persoon komt gelukkig meestal te laat
Maar ja... er is in de buurt niet zo snel een ander clubje. Het enige dat nog leuk is, maar niet op een tijdstip dat goed voor me is, is een koor. Alleen ik moet niet tot half tien in de avond de deur uit zijn. Dat trek ik gewoon niet helaas.Wel vervelend natuurlijk. Jammer dat er niets aan te doen valt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Dit ja. Frustrerend.quote:Op donderdag 16 april 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wel vervelend natuurlijk. Jammer dat er niets aan te doen valt.
Oké, nu ga ik knetterhard zijnquote:Op donderdag 16 april 2026 19:01 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wel vervelend natuurlijk. Jammer dat er niets aan te doen valt.
volgende keer wat ducttape meenemen voor die ene persoonquote:Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee die is er niet
En ik vind een uurtje leuk en gezellig, maar daarna wil ik gewoon weg.
Er is gewoon één persoon die het helemaal verpest voor de rest (of iig voor mij), alleen de rest van de groep is fijn
[..]
Dank !
[..]
Dat vraag ik me ook af
Karakterdingetje denk ik eerlijk gezegd
Wees nog harder en je hebt genoeg begrip getoond. Trek die bostrol over de tafel heen!quote:Op donderdag 16 april 2026 19:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké, nu ga ik knetterhard zijn
De club is gehalveerd sinds die persoon. Echter is het buurtcentrum van mening dat iedereen welkom moet zijn (mee eens), dus laten ze het zo (persoonlijk vind ik dat ze aangesproken moet worden op haar gedrag).
Een ander persoon (met minder geduld dan ik) heeft haar wel eens aangesproken op d'r gedrag, maar dan gaat ze schreeuwen en schelden en houdt niet meer op. En let wel, clubje duurt drie uur. Dus men spreekt haar niet meer aan
Zelf durf ik daar niet aan te beginnen (zwak). Ik negeer haar maar... en als ze het bond maakt ga ik nog eerder weg dan gepland. Het is gewoon vervelend. Ze kan er vast niets aan doen, maar ze verpest een hele boel.
Maar goed... genoeg geroddeld. Dit is wel erg onder de gordel, maar ook wel lekker om even een toetsenbordheld te zijnik weet dat dit niet netjes van me is en dat ik dit soort dingen niet mag denken, laat staan zeggen/typen. Ik moet begripvoller zijn en minder snel op mijn teentjes getrapt.
je mag van alles denken hoorquote:Op donderdag 16 april 2026 19:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De club is gehalveerd sinds die persoon. Echter is het buurtcentrum van mening dat iedereen welkom moet zijn (mee eens), dus laten ze het zo (persoonlijk vind ik dat ze aangesproken moet worden op haar gedrag).
Een ander persoon (met minder geduld dan ik) heeft haar wel eens aangesproken op d'r gedrag, maar dan gaat ze schreeuwen en schelden en houdt niet meer op. En let wel, clubje duurt drie uur. Dus men spreekt haar niet meer aan
Zelf durf ik daar niet aan te beginnen (zwak). Ik negeer haar maar... en als ze het bond maakt ga ik nog eerder weg dan gepland. Het is gewoon vervelend. Ze kan er vast niets aan doen, maar ze verpest een hele boel.
Maar goed... genoeg geroddeld. Dit is wel erg onder de gordel, maar ook wel lekker om even een toetsenbordheld te zijnik weet dat dit niet netjes van me is en dat ik dit soort dingen niet mag denken, laat staan zeggen/typen. Ik moet begripvoller zijn en minder snel op mijn teentjes getrapt.
quote:Op donderdag 16 april 2026 19:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
volgende keer wat ducttape meenemen voor die ene persoon
Uhm...goed idee, maar neequote:Op donderdag 16 april 2026 19:15 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wees nog harder en je hebt genoeg begrip getoond. Trek die bostrol over de tafel heen!
Nou...ja... ik vind het niet zo tof als ik negatief ben over anderen. Alleen over haar kan ik gewoon niks leuks verzinnen... en dat vind ik gemeen van mezelf.quote:Op donderdag 16 april 2026 19:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
je mag van alles denken hoor
en ventileren mag ook
vervelend genoeg als 1 persoon zo'n stempel drukt op een activiteit
Dan maak voor jezelf de beslissing:quote:Op donderdag 16 april 2026 19:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Drie uur sociaal achter elkaar zijn trek ik sowieso slecht, vind ik eigenlijk te lang. Na anderhalf uur ben ik er wel weer klaar mee. Meeste dingen duren twee uur (behalve schilderen dan) en een halfuur voordat het klaar is wil ik eigenlijk al weg. Soms doe ik dat, soms niet. Hangt ook een beetje er vanaf hoe goed het met me gaatquote:Op donderdag 16 april 2026 21:21 schreef maily het volgende:
[..]
Dan maak voor jezelf de beslissing:
- Vind jij het het waard om daar dan toch de hele drie uur te zijn? Ongeacht haar gedrag? (((want ze kan er vast niks aan doen)))
of
- Ga je eerder weg omdat je haar gedrag niet trekt?
En er dus nog minder mensen in het clubje zitten?
Haal jezelf toch alsjeblieft eens NIET zo naar beneden joh!!!quote:Op donderdag 16 april 2026 21:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Drie uur sociaal achter elkaar zijn trek ik sowieso slecht, vind ik eigenlijk te lang. Na anderhalf uur ben ik er wel weer klaar mee. Meeste dingen duren twee uur (behalve schilderen dan) en een halfuur voordat het klaar is wil ik eigenlijk al weg. Soms doe ik dat, soms niet. Hangt ook een beetje er vanaf hoe goed het met me gaat
Als schilderen prikkelarmer zou zijn zou ik ook na anderhalf uur weggaan, gewoon omdat ik drie uur "te" vind.
Alleen als iemand mij gaat zitten afzeiken dan wil ik gewoon weg. Punt. Ik weet wel dat ik kinderachtige dingen maak, dat ik lelijk ben en raar. En natuurlijk negeer ik haar dan, alleen ik voel dan wel frustratie. Daarom heb ik mezelf voorgenomen de volgende keer tegengas te geven... als ik durf.
maar goed... loslaten... moet me ook niet zo druk maken om die persoon
Omdat ik dat vaker heb gedaan en dat ging primaquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Je bent dus toch verstandig geweest en bent erover begonnen.
Hoe maak je jezelf nou wijs dat je best een paar maanden op 750 kcal per dag kunt leven?!
Je denkt dat de kilo’s die je te veel hebt je reserve zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ik dat vaker heb gedaan en dat ging prima
En omdat ik voldoende reserves heb
Omdat ik weet hoe mijn lijf werkt en hoe het voelt als ik te weinig eet en dat voel ik nog niet
En ik heb geen honger
Ik weet dat je gelijk hebtquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je denkt dat de kilo’s die je te veel hebt je reserve zijn.
Maar zo werkt het niet. Je lichaam heeft elke dag voldoende voedingstoffen nodig, die haal je niet uit vetreserves.
Dat je geen honger voelt, wil niet zeggen dat je lichaam je de juiste signalen geeft over of je te weinig eet.
Je hebt een lange geschiedenis met eetproblemen. Je zit in een moeilijke periode van je leven. Ik denk niet dat het je gaat helpen als nu je eetstoornis weer volop gaat storen.
Maar goed. Jouw keuze. Ik ben er snel klaar mee.
Zoals @Lienekien zeiquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet dat je gelijk hebt
Daarom heb ik het ook besproken met de psych en handelen we er actief naar. Stapje voor stapje weer naar normaal
Het was gewoon een antwoord op je vraag
En een antwoord dat niet rationeel is
Het is, terecht zoals je zegt, een lange geschiedenis en een coping die niet oke is
Sowieso is het opvangen van signalen een lastige voor me.
Dus ja ik baal ervan dat dit weer gebeurt en ik baal ervan dat ik het moest bespreken. Ik schaam me er gewoon erg voor en dan ga ik in standje weerstand. Dat betekent niet dat ik iets negeer, alleen wel even flink miepen erover
In ieder geval nu wekelijks psych ipv om de week en ik ga eraan werken
Alleen zoals ik zei: stom
En het is weglopen van rouw, dat weet ik ook. Moet gewoon even de boel weer op een rij krijgen
Neem die sorry eens heel snel terug. Niet terecht, want:quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef Lienekien het volgende:
Goed, dat is heel duidelijk. Ben blij dat je dat helder hebt.
Sorry als ik kwam storen in je gemiep. Ik snap dat je er flink van baalt.
quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Neem die sorry eens heel snel terug. Niet terecht, want:
A.) Ik zeurde
B.) Obsessief gedrag, zeker ongezond, is super irritant
C.) Had mezelf duidelijker moeten uiten
Dus een sorry krijg jij juist van mij
Hmmm... klinkt niet zo heel gezond. Ik draai op zeker 3000 per dag.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ik dat vaker heb gedaan en dat ging prima
En omdat ik voldoende reserves heb
Omdat ik weet hoe mijn lijf werkt en hoe het voelt als ik te weinig eet en dat voel ik nog niet
En ik heb geen honger
We hebben het beste met je voorquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Neem die sorry eens heel snel terug. Niet terecht, want:
A.) Ik zeurde
B.) Obsessief gedrag, zeker ongezond, is super irritant
C.) Had mezelf duidelijker moeten uiten
Dus een sorry krijg jij juist van mij
Weet ik tochquote:Op vrijdag 17 april 2026 13:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
We hebben het beste met je voor
Neuh eigenlijk nietquote:Op vrijdag 17 april 2026 13:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Hmmm... klinkt niet zo heel gezond. Ik draai op zeker 3000 per dag.
Merk je dan verder niets? Krachtverlies oid?
Ah, het is toch meer complex dan dat wij denken of denken te weten.quote:Op vrijdag 17 april 2026 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Neuh eigenlijk niet
Alleen je moet daarbij weten dat ik vanaf mijn twaalfde heel problematisch ben met voeding. Dat komt en gaat
Alleen daardoor vang ik veel signalen niet meer op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |