abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:04:29 #201
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220581294
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrik
[..]
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritant

En ja, zulke dingen als een clubje of boodschappen is daarom een enorm ding, een reden waardoor ik na een dag als vandaag uitgeschakeld ben

EDIT: En ja... ik gebruik het woord verschrikkelijk ook :+
Petje af voor jou hoor. Vind het knap hoe je er allemaal mee omgaat. :) _O_
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220581306
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
Helpt je medicatie wel iets?
Oh heel erg! Zonder kan ik de separeer in, dan ben ik een regelrecht gevaar voor mezelf (niet voor anderen). Met medicatie ben ik in staat om op mezelf te wonen.
pi_220581309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:04 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Petje af voor jou hoor. Vind het knap hoe je er allemaal mee omgaat. :) _O_
Dank je wel O+
pi_220581318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh heel erg! Zonder kan ik de separeer in, dan ben ik een regelrecht gevaar voor mezelf (niet voor anderen). Met medicatie ben ik in staat om op mezelf te wonen.
Fijn dat het kan en helpt O+
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220581346
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
Fijn dat het kan en helpt O+
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel bruut, maar is wel eerlijk: als ik niet op mezelf zou kunnen wonen zou ik suïcide plegen

Gelukkig niet aan de orde, maar ik ben zo dankbaar dat ik in mijn huisje kan wonen. Lekker alleen. En nee, niet altijd gemakkelijk, maar het kan en ik ben bankbaar
pi_220581361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel bruut, maar is wel eerlijk: als ik niet op mezelf zou kunnen wonen zou ik suïcide plegen

Gelukkig niet aan de orde, maar ik ben zo dankbaar dat ik in mijn huisje kan wonen. Lekker alleen. En nee, niet altijd gemakkelijk, maar het kan en ik ben bankbaar
snap ik wel
je wil ook een bepaalde kwaliteit van leven
en je bent een intelligente vrouw
dan is je hele leven in een instelling zitten een enorme straf (lijkt me)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220581373
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
snap ik wel
Ja dat...
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 19:19:54 #208
38824 crew  Droopie
pi_220581414
Dus stel je voor, jij zou gaan floaten, in zo'n zout bad in een donker zwembadje en dat je alleen geen enkele prikkel zou ervaren in je hoofd in een doodstille kamer.

Dan gaan die 2 delen van je hersens overuren draaien en word je hoofd (ehh) extra ziek tot het ondraagbare aan toe?

Jouw hoofd moet continue prikkels krijgen om de stemmen in toom te houden, tot zover mogelijk.

(Hopelijk heb ik mijn vraag goed en netjes gesteld).
Hell To The Liars
pi_220581425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:19 schreef Droopie het volgende:
Dus stel je voor, jij zou gaan floaten, in zo'n zout bad in een donker zwembadje en dat je alleen geen enkele prikkel zou ervaren in je hoofd in een doodstille kamer.

Dan gaan die 2 delen van je hersens overuren draaien en word je hoofd (ehh) extra ziek tot het ondraagbare aan toe?

Jouw hoofd moet continue prikkels krijgen om de stemmen in toom te houden, tot zover mogelijk.

geen enkele prikkel lukt mij al niet
ik ben mijn eigen prikkel

maar wel een goede vraag
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP dinsdag 14 april 2026 @ 19:34:23 #210
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220581521
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
snap ik wel
Zullen we haar laten ontsnappen? :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220581597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:19 schreef Droopie het volgende:

Ik zou volledig doordraaien ja
En je mag het woord ziek gebruiken, schizofrenie is een hersenziekte. Net zoals dat diabetes een ziekte is, of de griep. Als het psychiatrisch is of psychologisch is het ook een ziekte. Niet elke ziekte is per definitie somatisch (excuus voor de preek)

En ja, talige prikkels zijn erg fijn. Straks als Het Blok op is weer lezen, even rust in mijn hoofd.

quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:21 schreef greysbones het volgende:

[..]
geen enkele prikkel lukt mij al niet
ik ben mijn eigen prikkel

maar wel een goede vraag
Ja... idd! Goede vraag en wat jij zegt ja

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zullen we haar laten ontsnappen? :@
Ik ben al ontsnapt en vrij, zolang ik maar mijn meds neem
  Moderator / Redactie FP dinsdag 14 april 2026 @ 19:47:59 #212
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220581665
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zou volledig doordraaien ja
En je mag het woord ziek gebruiken, schizofrenie is een hersenziekte. Net zoals dat diabetes een ziekte is, of de griep. Als het psychiatrisch is of psychologisch is het ook een ziekte. Niet elke ziekte is per definitie somatisch (excuus voor de preek)

En ja, talige prikkels zijn erg fijn. Straks als Het Blok op is weer lezen, even rust in mijn hoofd.
[..]
Ja... idd! Goede vraag en wat jij zegt ja
[..]
Ik ben al ontsnapt en vrij, zolang ik maar mijn meds neem
Fijn te horen O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 20:07:31 #213
38824 crew  Droopie
pi_220581895
Vind je het trouwens oprecht fijn dat je in dit topic zoveel complimenten krijgt over hoe je doet, of zeg je af en toe maar wenselijk ja dank je wel, terwijl je bij jezelf wat anders denkt, of anders "moet" denken van je stemmen.

Kan me ook voorstellen dat je soms denkt, jezus ik ben een volwassen vrouw ;)

soms vind ik het wel eens lastig om dat te peilen, dat komt niet doordat je niet duidelijk bent, dat is ook gewoon onwetendheid van mijn kant :)

Kan ook zijn, net als alle mensen, de ene keer wel en de andere keer niet.

Vind het wel stoer dat je altijd zo open bent over je ziekte, ook al is het een anoniem forum, je moet het maar durven uiten.
Hell To The Liars
pi_220582118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:07 schreef Droopie het volgende:
Vind je het trouwens oprecht fijn dat je in dit topic zoveel complimenten krijgt over hoe je doet, of zeg je af en toe maar wenselijk ja dank je wel, terwijl je bij jezelf wat anders denkt, of anders "moet" denken van je stemmen.
Ik vind het super fijn O+ echt waar!
En ik meen de dank je wel echt!

Het enige wat ik af en toe lastig vind, is als ik voor mijn gevoel instort, om te horen dat ik sterk ben. Alleen da geef ik ook wel tegengas, tenminste, voor mijn gevoel ga ik er dan wel met gestrekt been in :@

Complimenten zijn altijd toch fijn om te horen O+

quote:
Kan me ook voorstellen dat je soms denkt, jezus ik ben een volwassen vrouw ;)
Geen last van hier. Alleen ik heb laatst wel keihard tegen een begeleider gezegd dat ik geen hondje ben :@ Die zei nml dat ik altijd "zo goed luister", in de zin van dat ik adviezen opvolg. Dat was me iets te gortig.

quote:
soms vind ik het wel eens lastig om dat te peilen, dat komt niet doordat je niet duidelijk bent, dat is ook gewoon onwetendheid van mijn kant :)
Naja... soms ben ik wel moeilijk te peilen. Soms heb ik een enorm heftige reactie in mijn beleving en dan hebben mensen dat niet door :+
En vragen stellen is altijd goed :)
quote:
Kan ook zijn, net als alle mensen, de ene keer wel en de andere keer niet.

Vind het wel stoer dat je altijd zo open bent over je ziekte, ook al is het een anoniem forum, je moet het maar durven uiten.
Ik vind het wel fijn dat het hier kan :) al weten mijn vrienden ook wel hoe mijn hoofd werkt. Snel gemerkt dat als ik duidelijk ben dat het dan minder eng is voor anderen. Minder ongrijpbaar. Zeker met de belofte dat ik altijd mijn begeleiders oid inlicht. Dat ik altijd als ik wat wil doen en de crisisdienst te eng is dat ik dan mijn bestie bel, ongeacht de tijd, ongeacht of ik bang ben om lastig te zijn.

Toen het voor het eerst escaleerde wisten mensen wel dat ik in de separeer zat met een psychose, maar die mensen hadden teveel horrorfilms gezien en ghosten me allemaal.
Ik ging met zo'n vijfendertig mensen om, daar zijn er vier van overgebleven. Dat was een taaie dobber

Alleen zodra ik begon met uitleggen, open zijn, merkte ik ook dat ik weer nieuwe mensen leerde kennen. En ik ja... het zijn er lang geen vijfendertig, maar het is genoeg. Mensen weten dat ze altijd alles mogen vragen.

Maar goed... in het dagelijks leven heb ik het er niet vaak over. Irl ben ik soms ook best wel verlegen, het duurt eventjes voordat er geluid uit komt.
Alleen stel ik heb een slechte dag (of nacht gehad) en ik meld me af van een clubje dan zeg ik ook gewoon af met een korte mededeling dat het niet goed zit tussen de oren, volgende week weer.

Alleen over het algemeen ben ik CotS de creabea of theemuts of de boekenwurm ;)
  dinsdag 14 april 2026 @ 22:38:33 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220583483
Je kunt sterk zijn en toch af en toe flink instorten.

Wat ik volgens mij kort geleden nog eens tegen je zei: ik hoop dat je vertrouwen in jezelf haalt uit die dingen die goed gaan, vertrouwen dat als je door een dal gaat je daar weer uit kunt klimmen.

Soms wil je je gewoon kut voelen als je je kut voelt en heb je geen behoefte aan opbeurende woorden. Maar soms heb je dan toch wel even iemand nodig die wel even zegt dat je het kunt: er weer doorheen komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220583649
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Alleen over het algemeen ben ik CotS de creabea of theemuts of de boekenwurm ;)
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.

Misschien niet ieders smaak maar mijn mooiste en beste boek ooit gelezen is en blijft Tschai de waanzinnige planeet van Jack Vance (Sf) Heb dat boek paar keer (5x of vaker stuk gelezen) (oa de jubileum uitgave van Meulenhoff) plus het stripverhaal en via Youtube is er ook een luisterboek . Binnen de eerste 2 bladzijdes zit je er gelijk midden in !

En qua thee blijft mijn favorietje thee met citroen en eigen honing van mijn volken. :)

Edit honing op drink temperatuur toevoegen zeker niet in kokend water of heel heet dan gaan de goede enzymen etc die er in zitten helaas stuk.

Slaap lekker straks Cots.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 14-04-2026 23:19:48 ]
pi_220583895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:53 schreef qltel het volgende:

[..]
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.
[..]
Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's.. _O- Ik ga stomme doosjes in een bos zoeken met een GPS en voor mijn lol 20+ km wandelen.. En had ik maar een pretstudie gedaan. Maar ja, ik heb nooit een studie gedaan.. -O-

Ik weet het, ik heb makkelijk praten, maar ik trek me weinig aan van wat mensen van me denken. Ik doe in mijn leven wat ik fijn/prettig vind om te doen en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk worst wezen..
[..]
Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.
[..]
19 topics zelfs al.. :+

En ga vooral zo door.
Hey een mede-geocacher.

Hier dus nog iemand met een stomme hobby :+
pi_220583977
Van wat ik de afgelopen weken heb gelezen wat je hebt gepost Cots kan ik je alleen maar een ontzettend immens groot compliment geven.

Ik was best bang dat je zou instorten maar zover ik lees is dat gelukkig niet zo.
Je beseft het misschien zelf niet maar je hebt je er ijzersterk door heen geslagen !

Ok uiteraard heb je veel tranen verdriet en terugval gehad maar toch......
Ontzettend sterk.

Het gemis van je mama zal blijven jaren lang. maar steeds meer zal je aan het mooie en aan de liefde en alles wat jullie samen hadden gaan terugdenken en blij zijn met de tijd die jullie samen gegund was,

Ik hoop en wens alleen maar dat je het kunt vasthouden (Maar dat gaal vast lukken toch ?)

En uiteraard zijn wij er hier voor je.

Liefs en knuffeldeknuffel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 15-04-2026 01:11:13 ]
pi_220584125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:58 schreef Iceage het volgende:

[..]

Misschien niet ieders smaak maar mijn mooiste en beste boek ooit gelezen is en blijft Tschai de waanzinnige planeet van Jack Vance (Sf) Heb dat boek paar keer (5x of vaker stuk gelezen) (oa de jubileum uitgave van Meulenhoff) plus het stripverhaal en via Youtube is er ook een luisterboek . Binnen de eerste 2 bladzijdes zit je er gelijk midden in !

En qua thee blijft mijn favorietje thee met citroen en eigen honing van mijn volken. :)

Edit honing op drink temperatuur toevoegen zeker niet in kokend water of heel heet dan gaan de goede enzymen etc die er in zitten helaas stuk.

Stam van de holebeer is nog steeds favoriet hier
En eigen honing O+

Verder best crea maar gun mezelf er de tijd niet voor :@

En natuurlijk
Goedemorgen allen :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 april 2026 @ 06:39:48 #220
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220584226
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 23:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Hey een mede-geocacher.

Binnenkort is het 15 jaar geleden dat ik de eerste vond.. :)
pi_220584686
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:38 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt sterk zijn en toch af en toe flink instorten.

Wat ik volgens mij kort geleden nog eens tegen je zei: ik hoop dat je vertrouwen in jezelf haalt uit die dingen die goed gaan, vertrouwen dat als je door een dal gaat je daar weer uit kunt klimmen.

Soms wil je je gewoon kut voelen als je je kut voelt en heb je geen behoefte aan opbeurende woorden. Maar soms heb je dan toch wel even iemand nodig die wel even zegt dat je het kunt: er weer doorheen komen.
Je hebt gelijk!
Alleen er werd me gevraagd wanneer ik minder blij ben met complimenten en dat zijn de momenten waarop ik mij het zwakst voel

En het klopt ook dat ik soms een schop onder mijn hol nodig heb. Dus helemaal met je eens :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 22:58 schreef Iceage het volgende:

[..]

Fijn dat je zulke favorieten hebt O+
Boeken O+ Thee O+ Honing O+ Herlezen van boeken O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 23:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Hey een mede-geocacher.

Is niet stom :(

;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:47 schreef Iceage het volgende:
Van wat ik de afgelopen weken heb gelezen wat je hebt gepost Cots kan ik je alleen maar een ontzettend immens groot compliment geven.

Ik was best bang dat je zou instorten maar zover ik lees is dat gelukkig niet zo.
Je beseft het misschien zelf niet maar je hebt je er ijzersterk door heen geslagen !

Ok uiteraard heb je veel tranen verdriet en terugval gehad maar toch......
Ontzettend sterk.

Het gemis van je mama zal blijven jaren lang. maar steeds meer zal je aan het mooie en aan de liefde en alles wat jullie samen hadden gaan terugdenken en blij zijn met de tijd die jullie samen gegund was,

Ik hoop en wens alleen maar dat je het kunt vasthouden (Maar dat gaal vast lukken toch ?)

En uiteraard zijn wij er hier voor je.

Liefs en knuffeldeknuffel.
Ow....wat een lieve woorden ! Dank je wel
Doe maar wat hoor ;)
Er zijn goede dagen en slechte dagen en we zien wel wanneer ze komen, hoe ik ze moet ondervangen

Dat jullie er zijn vol ik zeker O+

Dikke knuffel!

quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2026 04:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
Stam van de holebeer is nog steeds favoriet hier
En eigen honing O+

Verder best crea maar gun mezelf er de tijd niet voor :@

En natuurlijk
Goedemorgen allen :*
Jammer dat je jezelf de tijd niet gunt... (tenzij je het niet leuk genoeg vindt uiteraard ;) creatief zijn is in mijn beleving goed voor je brein ;) zonder enige wetenschappelijke onderbouwing)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 06:39 schreef qltel het volgende:

[..]
Binnenkort is het 15 jaar geleden dat ik de eerste vond.. :)
O+ O+ O+
pi_220584752
Ennn Goedemorgen :W

Vandaag een rustig dagje. Ga aan de keukentafel zitten haken ipv in mijn hobbykamer, want ik wacht op pakketjes :)
Moet mezelf even schoppen in standje actief ;) als mijn koffie op is pak ik de haaktas erbij

(en CotS, als je beneden haakt ben je net zo actief als wanneer je boven haakt :+ )
Het voelt wel raar om beneden te zitten, aan de keukentafel, het voelt zo lui :o

Nu lukt het al een week om dagelijks te douchen enzo. Dat is een enorme overwinning.
Doe mijn best iig, en ja... het moet een vanzelfsprekend iets zijn, maar dat is het niet

Anyways, ik ga haken nu
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 08:50:39 #223
388664 crew  Dotteke
pi_220584824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 08:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

Vandaag een rustig dagje. Ga aan de keukentafel zitten haken ipv in mijn hobbykamer, want ik wacht op pakketjes :)
Moet mezelf even schoppen in standje actief ;) als mijn koffie op is pak ik de haaktas erbij

(en CotS, als je beneden haakt ben je net zo actief als wanneer je boven haakt :+ )
Het voelt wel raar om beneden te zitten, aan de keukentafel, het voelt zo lui :o

Nu lukt het al een week om dagelijks te douchen enzo. Dat is een enorme overwinning.
Doe mijn best iig, en ja... het moet een vanzelfsprekend iets zijn, maar dat is het niet

Anyways, ik ga haken nu
Lekker koppie thee er bij en dan lijkt het mij juist gezellig aan de keukentafel zitten met een haakwerkje.

Ik zat altijd aan de eetkamertafel te haken een hele zooi om me heen. Was altijd wel een huiselijk gevoel
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 april 2026 @ 09:09:02 #224
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220585043
quote:
Anyways, ik ga haken nu
Goedemorgen CotS. Veel haakplezier. En je bent lekker bezig. Douchen gaat goed. Dat haken aan de keukentafel gaat je ook lukken en die pakketjes die ga je gewoon aanpakken. Komt helemaal goed, ik vertrouw er helemaal op.
pi_220585084
quote:

Anyways, ik ga haken nu
Knikkers verdiend *O*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')