Petje af voor jou hoor. Vind het knap hoe je er allemaal mee omgaat.quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrik
[..]
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritant
En ja, zulke dingen als een clubje of boodschappen is daarom een enorm ding, een reden waardoor ik na een dag als vandaag uitgeschakeld ben
EDIT: En ja... ik gebruik het woord verschrikkelijk ook![]()
Oh heel erg! Zonder kan ik de separeer in, dan ben ik een regelrecht gevaar voor mezelf (niet voor anderen). Met medicatie ben ik in staat om op mezelf te wonen.quote:
Dank je welquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:04 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Petje af voor jou hoor. Vind het knap hoe je er allemaal mee omgaat.![]()
Fijn dat het kan en helptquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh heel erg! Zonder kan ik de separeer in, dan ben ik een regelrecht gevaar voor mezelf (niet voor anderen). Met medicatie ben ik in staat om op mezelf te wonen.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel bruut, maar is wel eerlijk: als ik niet op mezelf zou kunnen wonen zou ik suïcide plegenquote:
snap ik welquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel bruut, maar is wel eerlijk: als ik niet op mezelf zou kunnen wonen zou ik suïcide plegen
Gelukkig niet aan de orde, maar ik ben zo dankbaar dat ik in mijn huisje kan wonen. Lekker alleen. En nee, niet altijd gemakkelijk, maar het kan en ik ben bankbaar
Ja dat...quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
snap ik wel
je wil ook een bepaalde kwaliteit van leven
en je bent een intelligente vrouw
dan is je hele leven in een instelling zitten een enorme straf (lijkt me)
geen enkele prikkel lukt mij al nietquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:19 schreef Droopie het volgende:
Dus stel je voor, jij zou gaan floaten, in zo'n zout bad in een donker zwembadje en dat je alleen geen enkele prikkel zou ervaren in je hoofd in een doodstille kamer.
Dan gaan die 2 delen van je hersens overuren draaien en word je hoofd (ehh) extra ziek tot het ondraagbare aan toe?
Jouw hoofd moet continue prikkels krijgen om de stemmen in toom te houden, tot zover mogelijk.
(Hopelijk heb ik mijn vraag goed en netjes gesteld).
Zullen we haar laten ontsnappen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
snap ik wel
je wil ook een bepaalde kwaliteit van leven
en je bent een intelligente vrouw
dan is je hele leven in een instelling zitten een enorme straf (lijkt me)
Ik zou volledig doordraaien jaquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:19 schreef Droopie het volgende:
Dus stel je voor, jij zou gaan floaten, in zo'n zout bad in een donker zwembadje en dat je alleen geen enkele prikkel zou ervaren in je hoofd in een doodstille kamer.
Dan gaan die 2 delen van je hersens overuren draaien en word je hoofd (ehh) extra ziek tot het ondraagbare aan toe?
Jouw hoofd moet continue prikkels krijgen om de stemmen in toom te houden, tot zover mogelijk.
(Hopelijk heb ik mijn vraag goed en netjes gesteld).
Ja... idd! Goede vraag en wat jij zegt jaquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
geen enkele prikkel lukt mij al niet
ik ben mijn eigen prikkel
maar wel een goede vraag
Ik ben al ontsnapt en vrij, zolang ik maar mijn meds neemquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zullen we haar laten ontsnappen?
Fijn te horenquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zou volledig doordraaien ja
En je mag het woord ziek gebruiken, schizofrenie is een hersenziekte. Net zoals dat diabetes een ziekte is, of de griep. Als het psychiatrisch is of psychologisch is het ook een ziekte. Niet elke ziekte is per definitie somatisch (excuus voor de preek)
En ja, talige prikkels zijn erg fijn. Straks als Het Blok op is weer lezen, even rust in mijn hoofd.
[..]
Ja... idd! Goede vraag en wat jij zegt ja
[..]
Ik ben al ontsnapt en vrij, zolang ik maar mijn meds neem
Ik vind het super fijnquote:Op dinsdag 14 april 2026 20:07 schreef Droopie het volgende:
Vind je het trouwens oprecht fijn dat je in dit topic zoveel complimenten krijgt over hoe je doet, of zeg je af en toe maar wenselijk ja dank je wel, terwijl je bij jezelf wat anders denkt, of anders "moet" denken van je stemmen.
Geen last van hier. Alleen ik heb laatst wel keihard tegen een begeleider gezegd dat ik geen hondje benquote:Kan me ook voorstellen dat je soms denkt, jezus ik ben een volwassen vrouw
Naja... soms ben ik wel moeilijk te peilen. Soms heb ik een enorm heftige reactie in mijn beleving en dan hebben mensen dat niet doorquote:soms vind ik het wel eens lastig om dat te peilen, dat komt niet doordat je niet duidelijk bent, dat is ook gewoon onwetendheid van mijn kant
Ik vind het wel fijn dat het hier kanquote:Kan ook zijn, net als alle mensen, de ene keer wel en de andere keer niet.
Vind het wel stoer dat je altijd zo open bent over je ziekte, ook al is het een anoniem forum, je moet het maar durven uiten.
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.quote:Op dinsdag 14 april 2026 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Alleen over het algemeen ben ik CotS de creabea of theemuts of de boekenwurm
Hey een mede-geocacher.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:53 schreef qltel het volgende:
[..]
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.
[..]
Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's..Ik ga stomme doosjes in een bos zoeken met een GPS en voor mijn lol 20+ km wandelen.. En had ik maar een pretstudie gedaan. Maar ja, ik heb nooit een studie gedaan..
Ik weet het, ik heb makkelijk praten, maar ik trek me weinig aan van wat mensen van me denken. Ik doe in mijn leven wat ik fijn/prettig vind om te doen en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk worst wezen..
[..]
Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.
[..]
19 topics zelfs al..
En ga vooral zo door.
Stam van de holebeer is nog steeds favoriet hierquote:Op dinsdag 14 april 2026 22:58 schreef Iceage het volgende:
[..]
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.
Misschien niet ieders smaak maar mijn mooiste en beste boek ooit gelezen is en blijft Tschai de waanzinnige planeet van Jack Vance (Sf) Heb dat boek paar keer (5x of vaker stuk gelezen) (oa de jubileum uitgave van Meulenhoff) plus het stripverhaal en via Youtube is er ook een luisterboek . Binnen de eerste 2 bladzijdes zit je er gelijk midden in !
En qua thee blijft mijn favorietje thee met citroen en eigen honing van mijn volken.
Edit honing op drink temperatuur toevoegen zeker niet in kokend water of heel heet dan gaan de goede enzymen etc die er in zitten helaas stuk.
Slaap lekker straks Cots.
Binnenkort is het 15 jaar geleden dat ik de eerste vond..quote:Op dinsdag 14 april 2026 23:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hey een mede-geocacher.
Hier dus nog iemand met een stomme hobby![]()
Je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 14 april 2026 22:38 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt sterk zijn en toch af en toe flink instorten.
Wat ik volgens mij kort geleden nog eens tegen je zei: ik hoop dat je vertrouwen in jezelf haalt uit die dingen die goed gaan, vertrouwen dat als je door een dal gaat je daar weer uit kunt klimmen.
Soms wil je je gewoon kut voelen als je je kut voelt en heb je geen behoefte aan opbeurende woorden. Maar soms heb je dan toch wel even iemand nodig die wel even zegt dat je het kunt: er weer doorheen komen.
Fijn dat je zulke favorieten hebtquote:Op dinsdag 14 april 2026 22:58 schreef Iceage het volgende:
[..]
Prachtig. Mijn boekenkasten staan ook vrij vol.
Misschien niet ieders smaak maar mijn mooiste en beste boek ooit gelezen is en blijft Tschai de waanzinnige planeet van Jack Vance (Sf) Heb dat boek paar keer (5x of vaker stuk gelezen) (oa de jubileum uitgave van Meulenhoff) plus het stripverhaal en via Youtube is er ook een luisterboek . Binnen de eerste 2 bladzijdes zit je er gelijk midden in !
En qua thee blijft mijn favorietje thee met citroen en eigen honing van mijn volken.
Edit honing op drink temperatuur toevoegen zeker niet in kokend water of heel heet dan gaan de goede enzymen etc die er in zitten helaas stuk.
Slaap lekker straks Cots.
Is niet stomquote:Op dinsdag 14 april 2026 23:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hey een mede-geocacher.
Hier dus nog iemand met een stomme hobby![]()
Ow....wat een lieve woorden ! Dank je welquote:Op woensdag 15 april 2026 00:47 schreef Iceage het volgende:
Van wat ik de afgelopen weken heb gelezen wat je hebt gepost Cots kan ik je alleen maar een ontzettend immens groot compliment geven.
Ik was best bang dat je zou instorten maar zover ik lees is dat gelukkig niet zo.
Je beseft het misschien zelf niet maar je hebt je er ijzersterk door heen geslagen !
Ok uiteraard heb je veel tranen verdriet en terugval gehad maar toch......
Ontzettend sterk.
Het gemis van je mama zal blijven jaren lang. maar steeds meer zal je aan het mooie en aan de liefde en alles wat jullie samen hadden gaan terugdenken en blij zijn met de tijd die jullie samen gegund was,
Ik hoop en wens alleen maar dat je het kunt vasthouden (Maar dat gaal vast lukken toch ?)
En uiteraard zijn wij er hier voor je.
Liefs en knuffeldeknuffel.
Jammer dat je jezelf de tijd niet gunt... (tenzij je het niet leuk genoeg vindt uiteraardquote:Op woensdag 15 april 2026 04:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Stam van de holebeer is nog steeds favoriet hier
En eigen honing![]()
Verder best crea maar gun mezelf er de tijd niet voor![]()
En natuurlijk
Goedemorgen allen
quote:Op woensdag 15 april 2026 06:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Binnenkort is het 15 jaar geleden dat ik de eerste vond..
Lekker koppie thee er bij en dan lijkt het mij juist gezellig aan de keukentafel zitten met een haakwerkje.quote:Op woensdag 15 april 2026 08:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennn Goedemorgen
Vandaag een rustig dagje. Ga aan de keukentafel zitten haken ipv in mijn hobbykamer, want ik wacht op pakketjes
Moet mezelf even schoppen in standje actiefals mijn koffie op is pak ik de haaktas erbij
(en CotS, als je beneden haakt ben je net zo actief als wanneer je boven haakt)
Het voelt wel raar om beneden te zitten, aan de keukentafel, het voelt zo lui
Nu lukt het al een week om dagelijks te douchen enzo. Dat is een enorme overwinning.
Doe mijn best iig, en ja... het moet een vanzelfsprekend iets zijn, maar dat is het niet
Anyways, ik ga haken nu
Goedemorgen CotS. Veel haakplezier. En je bent lekker bezig. Douchen gaat goed. Dat haken aan de keukentafel gaat je ook lukken en die pakketjes die ga je gewoon aanpakken. Komt helemaal goed, ik vertrouw er helemaal op.quote:
Knikkers verdiendquote:Op woensdag 15 april 2026 08:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ennn Goedemorgen
Vandaag een rustig dagje. Ga aan de keukentafel zitten haken ipv in mijn hobbykamer, want ik wacht op pakketjes
Moet mezelf even schoppen in standje actiefals mijn koffie op is pak ik de haaktas erbij
(en CotS, als je beneden haakt ben je net zo actief als wanneer je boven haakt)
Het voelt wel raar om beneden te zitten, aan de keukentafel, het voelt zo lui
Nu lukt het al een week om dagelijks te douchen enzo. Dat is een enorme overwinning.
Doe mijn best iig, en ja... het moet een vanzelfsprekend iets zijn, maar dat is het niet
Anyways, ik ga haken nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |