Ik ook niet. Gelukkig hadden wij een musket waar je ze mee konden afschieten.quote:
quote:Op zondag 12 april 2026 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ik ook niet. Gelukkig hadden wij een musket waar je ze mee konden afschieten.
Hoop plezier mee gehad.quote:
Ook de doelwitten?quote:
Nee man. De ruiten van de school en van auto's schoten wij zo aan gort.quote:
Ehm, ok...quote:Op zondag 12 april 2026 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee man. De ruiten van de school en van auto's schoten wij zo aan gort.
Oeh Actionquote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn knikkerpot weer tevoorschijn gehaald. Die had ik verwaarloosd
Vanaf morgen weer knikkers verzamelen
Het elke dag douchen en tandenpoetsen gaat al een week goed. Dus vanaf maandag krijg dat een knikker, huishoudrooster is een knikker, naar de winkel gaan is een knikker, door de weeks overdag kleding aan (geen pyjama dus) is een knikker, lezen in de avond is een knikker (moet ik weer mezelf aanleren) en koken is een knikker
Honderd knikkers. Eens zien hoe snel de pot vol is en ik mezelf mag belonen.
De belonig is of een tijdschrift, of naar de Action, of wolletjes, of iets niet al te duurs online bestellen.
Gewoon simpel houden jamaar wel even wat leuks koppelen aan goed gedrag
En ja, ik ben ouder dan vier jaarmaar als het voor me werkt is dat prima. De doelen zijn voor de meesten een vanzelfsprekendheid, maar voor mij is het mega. 'k Ben buitengewoon goed in mezelf verwaarlozen en dat wil ik anders doen... het is me gewoon nooit goed aangeleerd en dan nog een "ik ben die zaken toch niet waard", maakt het gewoon lastig. Dus vanaf morgen weer mezelf belonen ja
Wel van de rivaliserende school en de ruiten van aso's.quote:
Vooruit danquote:Op zondag 12 april 2026 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wel van de rivaliserende school en de ruiten van aso's.
Ja het is fijn! Motiveert me enorm, het idee dat ik een beloning hebquote:Op zondag 12 april 2026 18:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Oeh Action![]()
En nee een beloonsysteem hoef je echt geen 4 voor te zijn
Als dit voor jou werkt is dat helemaal prima
Het is natuurlijk prachtig als jij je doelen behaald, maar evenzogoed kunnen dingen anders lopen. En ik denk zelf dat je ook dan best eens terug mag kijken en denken, ook al was het een rot tijd. Ik heb wel geprobeerd overeind te blijven, mijn netwerk goed gebruikt, hulp ingeschakeld etc.quote:Op zondag 12 april 2026 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja het is fijn! Motiveert me enorm, het idee dat ik een beloning heb
Sowieso ook bij mijn doelstelling bij fact. Al heb ik het frustrerende idee dat ik die van het afgelopen jaar niet behaald te hebben door alle toestanden
Maar goed... eens zien hoe haalbaar dit alles is
De psych heeft al een appje met mijn frustraties. Dus daar kunnen we het vrijdag over hebben ja
Ik weet dat je ons natuurlijk niet alles vertelt.quote:Op zondag 12 april 2026 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja het is fijn! Motiveert me enorm, het idee dat ik een beloning heb
Sowieso ook bij mijn doelstelling bij fact. Al heb ik het frustrerende idee dat ik die van het afgelopen jaar niet behaald te hebben door alle toestanden
Maar goed... eens zien hoe haalbaar dit alles is
De psych heeft al een appje met mijn frustraties. Dus daar kunnen we het vrijdag over hebben ja
Dit jaquote:Op maandag 13 april 2026 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet dat je ons natuurlijk niet alles vertelt.
Maar als ik iets mag zeggen over hoe hard je de afgelopen maanden hebt gewerkt om overeind te blijven: ik neem mijn pet diep voor je af. Je neigt er vaak naar je eigen prestaties te bagatelliseren, maar hiervoor mag je echt jezelf een schouderklopje geven. De dagelijkse struggles blijven, maar ik hoop dat het je vertrouwen geeft in jezelf.
Inderdaad! Anderen zouden allang omgevallen zijn. Je hebt zo hard gewerkt. Wees trots op jezelf.quote:Op maandag 13 april 2026 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als ik iets mag zeggen over hoe hard je de afgelopen maanden hebt gewerkt om overeind te blijven: ik neem mijn pet diep voor je af. Je neigt er vaak naar je eigen prestaties te bagatelliseren, maar hiervoor mag je echt jezelf een schouderklopje geven. De dagelijkse struggles blijven, maar ik hoop dat het je vertrouwen geeft in jezelf.
Ik ben niet zo goed met grijs ...quote:Op maandag 13 april 2026 08:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prachtig als jij je doelen behaald, maar evenzogoed kunnen dingen anders lopen. En ik denk zelf dat je ook dan best eens terug mag kijken en denken, ook al was het een rot tijd. Ik heb wel geprobeerd overeind te blijven, mijn netwerk goed gebruikt, hulp ingeschakeld etc.
Bekijk het niet altijd te zwart/wit
quote:Op maandag 13 april 2026 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent heel streng voor jezelfquote:Op maandag 13 april 2026 09:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben nu gewoon erg moe, en gisteren ook. Plus dat ik een streber ben, werkt niet mee. Ik snap jullie wel en ben het deels wel eens, maar ik wil graag succesvol zijn
Dadelijk bespreek ik dit ook wel met mijn begeleider. Ik weet dat ik mezelf in de weg zit met dit, maar het is ook realistisch...
[..]
Ik ben niet zo goed met grijs ...
En het voelt gewoon stom, ik wil succesvol zijn
En ja, ben min of meer overeind gebleven, maar niet op de goede manier
Ben gewoon even gefrustreerd, maar goed; vrijdag hebben de psych en ik het wel over. Zij heeft een uitgebreider verhaal hierover op de app gekregen. Misschien ben ik wel een zuur wicht hoor
[..]![]()
![]()
Ik vind dat een moeilijke, maar zoals hierboven geschreven; misschien ben ik een zuur wicht![]()
Bagatelliseren is een manier over overeind blijven voor mehet is een beetje een doorgeslagen coping.
Ik doe echt wel mijn best om positief te zijn, alleen als ik moe ben gaat dat minder
Geef me een paar uur en een mok thee en dan ben ik wel weer mijn positieve zelf.
Als dit jouw manier is om gemotiveerd te blijven en zo doelen te halen is daar toch niks mis mee? Denk dat veel mensen een soortgelijk systeem hebben, ook al is dat zonder knikkers.quote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn knikkerpot weer tevoorschijn gehaald. Die had ik verwaarloosd
Vanaf morgen weer knikkers verzamelen
Het elke dag douchen en tandenpoetsen gaat al een week goed. Dus vanaf maandag krijg dat een knikker, huishoudrooster is een knikker, naar de winkel gaan is een knikker, door de weeks overdag kleding aan (geen pyjama dus) is een knikker, lezen in de avond is een knikker (moet ik weer mezelf aanleren) en koken is een knikker
De belonig is of een tijdschrift, of naar de Action, of wolletjes, of iets niet al te duurs online bestellen.
Gewoon simpel houden jamaar wel even wat leuks koppelen aan goed gedrag
En ja, ik ben ouder dan vier jaarmaar als het voor me werkt is dat prima. De doelen zijn voor de meesten een vanzelfsprekendheid, maar voor mij is het mega. 'k Ben buitengewoon goed in mezelf verwaarlozen en dat wil ik anders doen... het is me gewoon nooit goed aangeleerd en dan nog een "ik ben die zaken toch niet waard", maakt het gewoon lastig. Dus vanaf morgen weer mezelf belonen ja
Dit is vrij standaard CGT-werk hoor, niet voor vierjarigen. Doe je goed.quote:Op zondag 12 april 2026 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon simpel houden ja maar wel even wat leuks koppelen aan goed gedrag
En ja, ik ben ouder dan vier jaar maar als het voor me werkt is dat prima.
Er zit thee, koffie en ontbijt in, dus ik kan het leven weer aanquote:
In het Respijthuis waren ze idd erg positiefquote:Op maandag 13 april 2026 10:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je bent heel streng voor jezelf
iedereen is succesvol op zijn of haar manier
daar is is geen goed of fout in,
En je moet jezelf zeker niet zien als zuur, aangezien je bij het respijthuis nog zulke mooie complimenten hebt gekregen zie ik niet in waarom je zuur zou zijn.
en ja als je moe bent is alles wat zwaarder, soms mag je ook gewoon hier even denken,.. nu even niet.. als je dat meer rust geeft..
Ja klopt. En vastquote:Op maandag 13 april 2026 10:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als dit jouw manier is om gemotiveerd te blijven en zo doelen te halen is daar toch niks mis mee? Denk dat veel mensen een soortgelijk systeem hebben, ook al is dat zonder knikkers.
Touché!quote:Op maandag 13 april 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is vrij standaard CGT-werk hoor, niet voor vierjarigen. Doe je goed.
Dank je welquote:Op maandag 13 april 2026 11:01 schreef DoubleDip het volgende:
En je hebt nogal wat voor je kiezen gekregen natuurlijk. Wat ik hier gelezen heb ga je daar al hartstikke goed mee om. Overeind blijven is dan al een hele kunst en de boog kan niet altijd gespannen zijn.
Goed bezig!quote:Op maandag 13 april 2026 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vrijwilligerswerk opgepakt vandaag, was een leuke dienst
Ben wel erg moe... maar morgen toch naar de haakclub en de supermarkt. Het leven gaat immers gewoon door. Ondanks dat ik helemaal gesloopt ben nu
Vanavond lekker op de luie stoel, met een paar boeken en televisie aan
Diep in mijn hart wil ik elke emotie weghaken, maar ik moet gewoon wel op tijd de avond zat worden en naar bed gaan. Afgelopen nacht te weinig geslapen en dat voel ik nu
Plus dat weer bezig gaan met de bieb ook gewoon intensief was
En morgen clubje + boodschappen wordt ook intens
Dus nu chillen en na het eten onderuit
Wat goed dat je dit allemaal oppakt!quote:Op maandag 13 april 2026 16:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vrijwilligerswerk opgepakt vandaag, was een leuke dienst
Ben wel erg moe... maar morgen toch naar de haakclub en de supermarkt. Het leven gaat immers gewoon door. Ondanks dat ik helemaal gesloopt ben nu
Geniet ervan!quote:Op maandag 13 april 2026 17:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Nu eerst even haken... straks eten en dan verder zien. Standje luieren voelt niet goed nu
Edit: toch me aan afspraken houden en ik ga lekker lezen met MAFS Australië
En om half acht misschien de bondgenoten aan en lezen. Heb geluid nodig bij het lezen
Een ontspannen muziekje?quote:Op maandag 13 april 2026 17:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Nu eerst even haken... straks eten en dan verder zien. Standje luieren voelt niet goed nu
Edit: toch me aan afspraken houden en ik ga lekker lezen met MAFS Australië
En om half acht misschien de bondgenoten aan en lezen. Heb geluid nodig bij het lezen
Dat komt door mijn schizofreniequote:Op dinsdag 14 april 2026 09:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een ontspannen muziekje?
Dat je kan lezen met een andere die op de achtergrond praten. Ik vind het knap ik kan dat niet
Wauw. Heftig Childquote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt door mijn schizofrenie
Ik moet het taalcentrum overbelasten om geen last te hebben van stemmen. Mijn hoofd ontspant zo juist
Nooit geweten dat het zo werkte.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat komt door mijn schizofrenie
Ik moet het taalcentrum overbelasten om geen last te hebben van stemmen. Mijn hoofd ontspant zo juist
Wil je voor ons ook iets meenemen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Goedemorgen
Dadelijk clubje en dan boodschappen
quote:
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette. Daarin zaten allerlei taalspelletjes om het tegen te gaan. Voor mij is een serie/podcast + lezen primaquote:Op dinsdag 14 april 2026 09:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nooit geweten dat het zo werkte.
Goedemiddagquote:
Je woont ook zo dichtbijquote:Op dinsdag 14 april 2026 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wil je voor ons ook iets meenemen?
Ik probeerde hetquote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette. Daarin zaten allerlei taalspelletjes om het tegen te gaan. Voor mij is een serie/podcast + lezen primaof serie/podcast en knutselen.
[..]
Goedemiddag
[..]
Je woont ook zo dichtbij
Zeggen die stemmen alleen maar nare dingen?quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette. Daarin zaten allerlei taalspelletjes om het tegen te gaan. Voor mij is een serie/podcast + lezen primaof serie/podcast en knutselen.
Bestaat nog steeds trouwens. https://play.google.com/s(...)com.pg.temstem&hl=nlquote:Op dinsdag 14 april 2026 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Jep! Je taalcentrum gaat los (naja, er zijn twee gebieden: Broca en Werknicke) en die vieren feest. Dus je moet zorgen dat ze wat anders gaan doen. Er bestond een tijd een app (nu niet meer of mijn telefoon is te oud) dat TemStem heette.
Ja of ze schreeuwen mijn naam als ik bijna slaap (dat is het engste)quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zeggen die stemmen alleen maar nare dingen?
Mijn telefoon pakt die app niet helaas...quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Bestaat nog steeds trouwens. https://play.google.com/s(...)com.pg.temstem&hl=nl
Zou moeten werken op je telefoon zou ik zeggen, want deze is sowieso al 2,5 jaar oud.
Deels. Het is deels doordat ik elke wakkere seconde negatieve feedback krijg van vijf demonen. Die schreeuwen de hele dag door over alles wat ik fout doe en wat er niet deugt een mij etcquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef Lienekien het volgende:
Zijn die stemmen ook een reden dat je vaak sorry zegt en je schuldig voelt om dingen?
Hahaha, tja, meer Senseo voor mij danquote:Op dinsdag 14 april 2026 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb ook zo’n pretstudie gedaan en ik kan ook erg genieten van een opgeruimd huis, schone was in de kast en gezellig op de bank een serie kijken.
Dus ik doe lekker mee met suf en saai zijn (mijn woorden).
Maar bij Senseokoffie trek ik een grens.![]()
![]()
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Deels. Het is deels doordat ik elke wakkere seconde negatieve feedback krijg van vijf demonen. Die schreeuwen de hele dag door over alles wat ik fout doe en wat er niet deugt een mij etc
Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's..quote:Maar ook dat ik echt het gevoel heb dat alles wat ik leuk en fijn vind stom is. Mijn hobby's stom en truttig, mijn interesses zijn van laag intellectueel niveau, dat ik op de uni zat was een pret studie, wat ik gezellig en fijn vind is kinderachtig. Mijn dyslexie is verkapte domheid.
Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.quote:Mensen gaan met me om omdat ze me als sociaal project zien.
19 topics zelfs al..quote:En zo kan ik een topic volschrijven
Ik denk het niet. Stel je voor dat de hele dag vijf mensen achter je staan die de hele dag schreeuwen tegen je. Anders weet ik het niet uit te leggen...quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:53 schreef qltel het volgende:
[..]
En die demonen zijn zeg maar een echo uit het verleden? Je ouders schreeuwden tegen je, zeiden dat je veel fout deed en werden snel boos (door omstandigheden buiten hen wellicht) en nu nemen de demonen die taak over? Kan zijn dat ik er helemaal naast zit, hoor, maar ik probeer het te begrijpen.
[..]
Oh ik ken ook iemand die dat doet! Lijkt me juist wel leuk jaquote:Oh ja, ik heb ook van die stomme hobby's..Ik ga stomme doosjes in een bos zoeken met een GPS en voor mijn lol 20+ km wandelen.. En had ik maar een pretstudie gedaan. Maar ja, ik heb nooit een studie gedaan..
Dat is de beste instelling. Probeer hem ook te hebben en doe zeker betreft hobby's en interesses wat ik leuk vind. Alleen ik schaam me er wel voorquote:Ik weet het, ik heb makkelijk praten, maar ik trek me weinig aan van wat mensen van me denken. Ik doe in mijn leven wat ik fijn/prettig vind om te doen en wat anderen daarvan vinden zal me eigenlijk worst wezen..
[..]
Ik geloof echt wel dat mensen oprecht zijn en het botst in mijn hoofd en hangt ook van de dag af. Soms kan ik moeiteloos mensen appen bijvoorbeeld, maar soms is het ook enor wikken en wegen. Alleen zoals mijn bestie zegt; als ze zin heeft krijg ik antwoord en anders laterquote:Vind je dit topic ook met je omgaan? We gaan natuurlijk niet IRL met je om, maar online wel, naar mijn mening. En ik ga niet met je om omdat ik je als sociaal experiment zie, maar omdat je een leuk mens bent die leuke dingen doet en die veel hobbels in haar leven op haar manier overwint. En als ik je daarbij af en toe een klein zetje in de goede richting kan geven of je misschien eens een keer wat moed in kan praten of je kan ondersteunen als je het eens lastig hebt is dat een leuke bijkomstigheid.
[..]
Dat sowiesoquote:19 topics zelfs al..
En ga vooral zo door.
Jeetje, dat lijkt mij echt verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja of ze schreeuwen mijn naam als ik bijna slaap (dat is het engste)
.
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrikquote:Op dinsdag 14 april 2026 18:39 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Jeetje, dat lijkt mij echt verschrikkelijk.
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritantquote:Op dinsdag 14 april 2026 18:58 schreef greysbones het volgende:
lijkt me niet alleen eng,
maar ook enorm vermoeiend,
Ik vind mijn brein wat nooit uit gaat al vermoeiend laat staan als er dan nog stemmen je bepaalde zaken zeggen/opdragen.
Helpt je medicatie wel iets?quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is een groot woord, maar prettig is anders. Dan zit ik zo wat tegen het plafond van schrik
[..]
Breinen die niet uigaan zijn ook verschrikkelijk irritant
En ja, zulke dingen als een clubje of boodschappen is daarom een enorm ding, een reden waardoor ik na een dag als vandaag uitgeschakeld ben
EDIT: En ja... ik gebruik het woord verschrikkelijk ook![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |