abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220513254
DE HUIDIGE SITUATIE

Donderdag 05/03/2026 is mijn moeder overleden via euthanasie. Twee keer hard gevallen en dat was teveel voor haar.

Het was een prachtig afscheid, mooie woorden gedeeld.
Ik wist niet dat een mens zo verdrietig kon zijn als ik nu ben

Ondanks al het verdriet gun ik haar wel haar rust en vrede.

Op dit moment ben ik opgenomen in een respijthuis. Even een weekje bijkomen voordat ik weer alleen ben
Pasen is om meerdere redenen erg beladen voor me
Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
pi_220514668
Dikke knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been hauntef by a million screams
pi_220515813
Knuffel
pi_220516138
Dank jullie O+

Net even hoog emo, dus ben lekker onder de douch gestapt en heb er lang onder gestaan
Nu rustiger en eventjes nog een uurtje serie kijken, beetje lezen ondertussen

Eerste Paasdag, op een vreemde plek, zonder mijn moeder... het valt me erg zwaar
Hier wordt er ook niks aan gedaan. Ben er voor mezelf nog niet uit of dat fijn of vreemd of vervelend is

Ben wel blij dat ik nu niet alleen thuis zit met de emoties... dat ik even uit mijn bubbel ben en dat ik regelmatig mijn neus wil laten zien.
Even samen eten, even thee halen met een praatje, beetje helpen in de keuken etc
Al is het straks ook fijn om weer thuis te zijn, wat een goed teken is. Alleen eerst nog hier zitten, eerst nog even tot rust komen
  zondag 5 april 2026 @ 21:30:54 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220516156
Dikke zoen :*
pi_220517248
Knuf O+
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2026 @ 08:12:47 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220517450
Ik denk dat het een prima idee was om deze lastige dagen door te brengen op een "neutrale plaats". In een heel andere omgeving denk je waarschijnlijk minder aan hoe je het de afgelopen jaren hebt doorgebracht. En zo te lezen doe je dat goed.

Prettige dag vandaag en ook van mij een knuffel!
pi_220517628
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Dikke zoen :*
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2026 04:47 schreef greysbones het volgende:
Knuf O+
*;

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 08:12 schreef qltel het volgende:
Ik denk dat het een prima idee was om deze lastige dagen door te brengen op een "neutrale plaats". In een heel andere omgeving denk je waarschijnlijk minder aan hoe je het de afgelopen jaren hebt doorgebracht. En zo te lezen doe je dat goed.

Prettige dag vandaag en ook van mij een knuffel!
Ja, dat denk ik ook wel
Volgend jaar vier ik het wel gewoon weer, alleen dan zijn we +/- een jaar verder. Nu is het gewoon te vers

Vandaag is het heerlijk zonnig weer, dus lekker in mijn tuintje zitten met een haakwerkje

De tijd gaat wel traag hier, maar zelfs dat ik wel fijn. Beetje lummelen, beetje ontspannen :)
  Moderator / Redactie FP maandag 6 april 2026 @ 09:10:51 #9
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220517633
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie O+

Net even hoog emo, dus ben lekker onder de douch gestapt en heb er lang onder gestaan
Nu rustiger en eventjes nog een uurtje serie kijken, beetje lezen ondertussen

Eerste Paasdag, op een vreemde plek, zonder mijn moeder... het valt me erg zwaar
Hier wordt er ook niks aan gedaan. Ben er voor mezelf nog niet uit of dat fijn of vreemd of vervelend is

Ben wel blij dat ik nu niet alleen thuis zit met de emoties... dat ik even uit mijn bubbel ben en dat ik regelmatig mijn neus wil laten zien.
Even samen eten, even thee halen met een praatje, beetje helpen in de keuken etc
Al is het straks ook fijn om weer thuis te zijn, wat een goed teken is. Alleen eerst nog hier zitten, eerst nog even tot rust komen
Knuffel *;
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2026 @ 09:46:20 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220517814
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja, dat denk ik ook wel
Volgend jaar vier ik het wel gewoon weer, alleen dan zijn we +/- een jaar verder. Nu is het gewoon te vers
Ja logisch, het is allemaal nog erg vers inderdaad.
quote:
Vandaag is het heerlijk zonnig weer, dus lekker in mijn tuintje zitten met een haakwerkje

De tijd gaat wel traag hier, maar zelfs dat ik wel fijn. Beetje lummelen, beetje ontspannen :)
Is toch heerlijk dat de tijd traag gaat? Je hoeft niet veel te doen, lekker in het zonnetje zitten, heerlijk hoor.

Als de temperatuur goed is om te scootmobielen ga ik vandaag een wandeling maken met Rewimo.
pi_220517969
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 09:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Knuffel *;
O+

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 09:46 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja logisch, het is allemaal nog erg vers inderdaad.
[..]
Is toch heerlijk dat de tijd traag gaat? Je hoeft niet veel te doen, lekker in het zonnetje zitten, heerlijk hoor.

Als de temperatuur goed is om te scootmobielen ga ik vandaag een wandeling maken met Rewimo.
Ja ben blij met de trage tijd. Vermaak me prima en kom tot rust, stapje voor stapje
Morgen en woensdag even bellen met de hulpverlening. Donderdag niks en vrijdag naar huis :)

maar eerst deze maandag.

Geniet van je ritje buiten! Het is echt prachtig weer, alhoewel, als je stilzit is het misschien minder...
Duim voor je dat je even van buiten kan genieten ja :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2026 @ 10:56:40 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220518077
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
O+
[..]
Ja ben blij met de trage tijd. Vermaak me prima en kom tot rust, stapje voor stapje
Morgen en woensdag even bellen met de hulpverlening. Donderdag niks en vrijdag naar huis :)
Het klinkt als vakantie! :)
quote:
Geniet van je ritje buiten! Het is echt prachtig weer, alhoewel, als je stilzit is het misschien minder...
Duim voor je dat je even van buiten kan genieten ja :Y
Dank je!

En voor mij wordt het een echte wandeling. Voor Rewimo een ritje inderdaad. Maar we spreken altijd over een wandeling. Intussen is het bijna 10 graden, het gaat de goede kant op. *O*
pi_220518355
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:56 schreef qltel het volgende:

[..]
Het klinkt als vakantie! :)
[..]
Dank je!

En voor mij wordt het een echte wandeling. Voor Rewimo een ritje inderdaad. Maar we spreken altijd over een wandeling. Intussen is het bijna 10 graden, het gaat de goede kant op. *O*
Het is ook een soort vakantie voor me. Niet echt een normale vakantie. Alleen er wordt voor me gezorgd, met aanspraak en zo

Het is wel al lekker buiten. Zit in het zonnetje, heerlijk
  Moderator / Redactie FP maandag 6 april 2026 @ 11:51:21 #14
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220518384
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het is ook een soort vakantie voor me. Niet echt een normale vakantie. Alleen er wordt voor me gezorgd, met aanspraak en zo

Bijkleuren!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220518391
Fijn dat je even in het huis kan zijn deze dagen. Sterkte.
pi_220518432
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
*;
[..]
Ja, dat denk ik ook wel

Hier op het werk gaat de tijd ook traag :P
Haak ze en lekker die vitamine D!
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220521985
Even een dagboekrand hoor, oeps...

Vandaag was een rustige dag
Even gedut, beetje rondgehangen, wat gekletst

Ook met anderen over mijn moeder gesproken. Ogen droog houden was erg moeilijk :@ , maar lukte :) . Het is wel fijn dat dat hier ook kan. Soms gaan de gesprekken nergens over en soms is het even serieus.

Mag twee weken blijven, maar houd het denk ik toch bij één. Dan kan ik eventueel later dit jaar nog een weekje mocht dat nodig zijn. Plus dat ik niet teveel wil wennen hieraan... Daarnaast heb ik zowel heimwee als de wens om hier te blijven. Moeilijk uit te leggen gevoel. Ben denk ik vrijdag er wel aan toe hoor :Y
Het gebrek aan prikkels is wel fijn :) de weinige keuzes etc. Stiekem is het een soort psychische vakantie. Een opname in de kliniek is echt voor ziekte, dat merk je aan alles en zo voel ik me dan ook. Dit is heel vrijblijvend en fijn. Wel morgen en woensdag bellen met Fact. Dat is ook super fijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker maandag 6 april 2026 @ 21:46:00 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220521997
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een dagboekrand hoor, oeps...

Vandaag was een rustige dag
Even gedut, beetje rondgehangen, wat gekletst

Ook met anderen over mijn moeder gesproken. Ogen droog houden was erg moeilijk :@ , maar lukte :) . Het is wel fijn dat dat hier ook kan. Soms gaan de gesprekken nergens over en soms is het even serieus.

Mag twee weken blijven, maar houd het denk ik toch bij één. Dan kan ik eventueel later dit jaar nog een weekje mocht dat nodig zijn. Plus dat ik niet teveel wil wennen hieraan... Daarnaast heb ik zowel heimwee als de wens om hier te blijven. Moeilijk uit te leggen gevoel. Ben denk ik vrijdag er wel aan toe hoor :Y
Het gebrek aan prikkels is wel fijn :) de weinige keuzes etc. Stiekem is het een soort psychische vakantie. Een opname in de kliniek is echt voor ziekte, dat merk je aan alles en zo voel ik me dan ook. Dit is heel vrijblijvend en fijn. Wel morgen en woensdag bellen met Fact. Dat is ook super fijn

SPOILER
Wat fijn dat je het ondervindt als psychische vakantie :Y
SPOILER
pi_220522079
Wat fijn dat je het als een prikkelloze omgeving ervaart :)

Begrijp uit je tekst dat zo'n kliniek ook een omgeving is waar omroep Max een leuke serie van kan maken haha.

SPOILER
Je hoeft niet te miepen, denk ik dan. Ze heeft dr waarschuwing gehad, zal ook haar issues hebben en om nu met zijn allen die vrouw een naar gevoel te geven..

Probeer het lekker los te laten, maar vergeet daarbij niet je grenzen aan te geven bij haar of via de verpleging.

Be the better person ;)

Ik vind het mssn juist wel netjes van je dat je niet meegaat in de groepsdruk tegen mevrouw Hont.
Maar ik ben daar niet, dus weet de details niet..
Hell To The Liars
pi_220522149
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:46 schreef maily het volgende:

[..]
Wat fijn dat je het ondervindt als psychische vakantie :Y
SPOILER
Ik twijfel nog. Als ik er vannacht last van heb dan wel, maar voor de rest... kan ik wel aan wennen...

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:58 schreef Droopie het volgende:
Wat fijn dat je het als een prikkelloze omgeving ervaart :)

Begrijp uit je tekst dat zo'n kliniek ook een omgeving is waar omroep Max een leuke serie van kan maken haha.

SPOILER
Je hoeft niet te miepen, denk ik dan. Ze heeft dr waarschuwing gehad, zal ook haar issues hebben en om nu met zijn allen die vrouw een naar gevoel te geven..

Probeer het lekker los te laten, maar vergeet daarbij niet je grenzen aan te geven bij haar of via de verpleging.

Be the better person ;)

Ik vind het mssn juist wel netjes van je dat je niet meegaat in de groepsdruk tegen mevrouw Hont.
Maar ik ben daar niet, dus weet de details niet..
Nou, de plekken waar ik ben geweest in de afgelopen jaren; soms complete Loenatik... hier is het redelijk normaal, al als ik zou willen kan ik hier ook de nodige dingen delen. Ach... anderen vinden mij ook wel vreemd O-) Moet je na gaan dat dit niet specifiek psychiatrisch is ;) en dat dit in vergelijking met bijvoorbeeld de kliniek heel normaal is :P

Ik ben altijd een sukkeltje op dat gebied hoor. Weet iets te goed hoe het is om uit de groep te liggen, daar wil ik niet in mee doen. En ja, heel slecht, mag die vrouw niet... alleen ik wil niet onaardig doen. Even groeten, even eetsmakelijk en welterusten... zulke dingen moet gewoon kunnen. En een uur thee met haar drinken wil ik denk ik niet, alleen dat hoeft ook niet. Het is gewoon normale medemenselijkheid

En nee, ik ben niet de betere persoon hoor :o
pi_220522248
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

Weet iets te goed hoe het is om uit de groep te liggen, daar wil ik niet in mee doen.
tiktok
:P

En ja, de scheidslein tussen voor jezelf opkomen en over je heen laten lopen is soms flinterdun :)
Hell To The Liars
pi_220522358
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 02:05 schreef r_one het volgende:
Je zult merken dat je toch dagen hebt dat je de kleuren ziet, een zonnestraal die je huid streelt
;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')