abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220481792
Niet mijn OP

twitter

Met een trots embleem op je non-striped pyjama

Er ligt iets op het puntje van mn tong, maar als ik mij uitspreek riskeer ik de doodstraf
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220481812
Deze topic titel is gesponsord door de Mossad :voor al je binnen en buiten feestjes.
pi_220481815
Het wat meer onafhankelijke Nürnberg tribunaal heeft maar 12 doodstraffen uitgesproken voor zoveel misdaden tegen de menselijkheid en hier zitten een stel mensen zich te verkneukelen op 100en Palestijnen op te laten hangen zonder internationale rechtbanken wegens veel minder misdaden tegen de menselijkheid... :'(
pi_220481816
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.
[..]
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.
Ok dus we zijn het met elkaar eens dat Israël gebied ingenomen heeft (bezet)? Zo ja, dan gelden dus de delen van de Geneefse conventie die ik noemde, waaronder ook dat Israël moet zorgen voor opvang en er zelf niet mag bouwen.

Je past nu zelf de Geneefse conventie selectief toe wanneer het jezelf uit komt.
pi_220481818
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De wiki-pagina hierover is uitstekend: https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_nederzetting
Hier haal jij je kennis dus vandaan over dit conflict? Bijzonder, dat verklaart veel. Wikipedia is mbt conflict niet de beste bron. De informatie wil daar ook nog wel eens wisselen, afgaande op wie wat toevoegt. Ik heb daar ook wel eens dingen toevoegt trouwens. Wat dan een week later weer weg is en dat wat er dan staat wordt ook weer aangepast.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat kan prima naast elkaar bestaan. Die wet is inderdaad nieuw.

De martelingen zijn al jaren gaande.

Geweld en martelingen zijn zo extreem dat tussen 7 oktober 2023 en april 2025 alleen al 64 Palestijnen stierven in Israëlische gevangenissen.
Er zijn met name allerlei ongefundeerde claims over zulke praktijken, die meteen (zonder enig bewijs) voor de waarheid worden aangenomen. Zo was er na de aanslagen van 7 oktober 2023, een Palestijnen gemarteld, daar was bewijs van. Dus was de conclusie dat dit eigenlijk de norm zou zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220481829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ok dus we zijn het met elkaar eens dat Israël gebied ingenomen heeft (bezet)? Zo ja, dan gelden dus de delen van de Geneefse conventie die ik noemde, waaronder ook dat Israël moet zorgen voor opvang en er zelf niet mag bouwen.

Je past nu zelf de Geneefse conventie selectief toe wanneer het jezelf uit komt.
Ik vind dat die gebieden van Israël zouden moeten zijn. De vraag is alleen wel wat dan met een populatie geradicaliseerde moslimfundamentalisten moet. Daar heb ik het antwoord ook niet op, idealiter worden die opgevangen in andere Arabische en Islamitische landen.
pi_220481830
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee hoor, het is bekend dat er druk gezet wordt of zelfs gemarteld om bekentenissen te krijgen.
Daarnaast is de juridische vertegenwoordiging matig.

Het Israëlisch regime deinst nergens voor terug, helaas.
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
Het is al jarenlang uitgebreid vastgelegd en gerapporteerd door oa de VN en meerdere mensenrechtenorganisaties dat Palestijnen in Israëlische gevangenschap uiterst slecht behandeld en zelfs gemarteld worden om (valse) bekentenissen af te dwingen, met mede daardoor een 95%+ veroordelingspercentage.

Hell, zelfs een van de grotere redenen dat sommige Palestijnen tot terrorisme overgaan. Wat dat terrorisme natuurlijk niet goed praat.

Maar dat hele doen alsof niemand weet heeft van wandaden en onrechtvaardige behandeling van Palestijnse gevangenen is wel zo wereldvreemd om vol te houden dat het bijna een aantoonbare valsheid is. Alsof je vol loopt te houden dat de maan vierkant is. De hele wereld weet dit, hoe weet jij dit niet?

In die zin is het enige wat die wet verandert, dat die enorme en al jarenlang aanwezige onrechtvaardigheid en extreem ongelijke behandeling van gevangenen, nu ook gaat leiden tot de doodstraf.

En voordat je gaat lopen zeiken over selectieve verontwaardiging, we zijn hier ook allemaal tegen het martelen en onrechtvaardig behandelen van Joden/joodse/Israëlische mensen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220481837
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier haal jij je kennis dus vandaan over dit conflict? Bijzonder, dat verklaart veel. Wikipedia is mbt conflict niet de beste bron. De informatie wil daar ook nog wel eens wisselen, afgaande op wie wat toevoegt. Ik heb daar ook wel eens dingen toevoegt trouwens. Wat dan een week later weer weg is en dat wat er dan staat wordt ook weer aangepast.
[..]
Er zijn met name allerlei ongefundeerde claims over zulke praktijken, die meteen (zonder enig bewijs) voor de waarheid worden aangenomen. Zo was er na de aanslagen van 7 oktober 2023, een Palestijnen gemarteld, daar was bewijs van. Dus was de conclusie dat dit eigenlijk de norm zou zijn.
'Een' Palestijn zegt ie :') Dat je zelfs het onderwerp van dit topic nog gaat lopen goedpraten, wat een verachtelijk mens ben je eigenlijk :r
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 12:05:45 #9
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220481870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:58 schreef Basp1 het volgende:
Het wat meer onafhankelijke Nürnberg tribunaal heeft maar 12 doodstraffen uitgesproken voor zoveel misdaden tegen de menselijkheid en hier zitten een stel mensen zich te verkneukelen op 100en Palestijnen op te laten hangen zonder internationale rechtbanken wegens veel minder misdaden tegen de menselijkheid... :'(
Hoeveel Palestijnen zijn er al opgehangen dan?
  woensdag 1 april 2026 @ 12:05:45 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481871
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is al jarenlang uitgebreid vastgelegd en gerapporteerd door oa de VN en meerdere mensenrechtenorganisaties dat Palestijnen in Israëlische gevangenschap uiterst slecht behandeld en zelfs gemarteld worden om (valse) bekentenissen af te dwingen, met mede daardoor een 95%+ veroordelingspercentage.

Hell, zelfs een van de grotere redenen dat sommige Palestijnen tot terrorisme overgaan. Wat dat terrorisme natuurlijk niet goed praat.

Maar dat hele doen alsof niemand weet heeft van wandaden en onrechtvaardige behandeling van Palestijnse gevangenen is wel zo wereldvreemd op vol te houden dat het bijna een aantoonbare valsheid is. De hele wereld weet dit, hoe weet jij dit niet?

In die zin is het enige wat die wet verandert, dat die enorme en al jarenlang aanwezige onrechtvaardigheid, nu ook gaat leiden tot de doodstraf.

En voordat je gaat lopen zeiken over selectieve verontwaardiging, we zijn hier ook allemaal tegen het martelen en onrechtvaardig behandelen van Joden/joodse/Israëlische mensen.
Bijzondere post. Laten we dit eens even afpellen.

Jouw claim is dus omdat Palestijnen volgens de VN en allerlei mensenrechtenorganisaties in Israëlische gevangenissen worden gemarteld en slecht behandeld, dit de reden is dat zij tot terrorisme overgaan?

Hoe kan het dan dat het terrorisme al veel ouder is dan de aanwezigheid van Israël op de Westelijke Jordaanoever en zelfs het bestaan van Israël? Kortom, de claim je maakt is chronologisch bekeken niet logisch.
pi_220481880
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dat die gebieden van Israël zouden moeten zijn. De vraag is alleen wel wat dan met een populatie geradicaliseerde moslimfundamentalisten moet. Daar heb ik het antwoord ook niet op, idealiter worden die opgevangen in andere Arabische en Islamitische landen.
Ok, maar dat zijn ze niet. Oftewel, Israël heeft ze bezet. Die vraag hoef jij ook niet te beantwoorden, maar onder de Geneefse conventie is dat de verantwoordelijkheid van Israël.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:09:17 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220481898
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Questular het volgende:
Deze topic titel is gesponsord door de Mossad :voor al je binnen en buiten feestjes.
Hasbara is gewoon ingeburgerd op FOK! inmiddels.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:11:54 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ok, maar dat zijn ze niet. Oftewel, Israël heeft ze bezet. Die vraag hoef jij ook niet te beantwoorden, maar onder de Geneefse conventie is dat de verantwoordelijkheid van Israël.
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen zich daar in moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op. Richting Jordanië bijvoorbeeld, de meesten hebben toch dat paspoort al.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hasbara is gewoon ingeburgerd op FOK! inmiddels.
Ik krijg eerder het geval dat de pro-Palestijnse narratieven bij bepaalde mensen zijn ingeburgerd. Helaas op nul kennis van het conflict, wel wat aantijgingen of een Wikipedia-artikel.
pi_220481922
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post. Laten we dit eens even afpellen.

Jouw claim is dus omdat Palestijnen volgens de VN en allerlei mensenrechtenorganisaties in Israëlische gevangenissen worden gemarteld en slecht behandeld, dit de reden is dat zij tot terrorisme overgaan?
Onder andere maar niet uitsluitend, ja.

En oa de VN en andere mensenrechtenorganisaties hebben die extreem ongelijke en onrechtvaardige behandeling van Palestijnse gevangenen ook onderzocht en vastgesteld.

quote:
Hoe kan het dan dat het terrorisme al veel ouder is dan de aanwezigheid van Israël op de Westelijke Jordaanoever en zelfs het bestaan van Israël? Kortom, de claim je maakt is chronologisch bekeken niet logisch.
Vraag je nou oprecht dat ik je uit ga leggen hoe en waarom de terroristen van, ik noem maar wat, de RAF in Duitsland jaren 70/80, inderdaad geen motivatie vonden in de behandeling van Palestijnen in Israëlische gevangenschap? Hoe bv Kaczynski's beweegredenen ook niets te maken hadden met de Palestijnen?

Terroristen kunnen verschillende motivaties hebben. Ze doen niet allemaal aan terrorisme omdat [vul de reden in waarom de eerste terroristen terroriseerden].

Je hele 'terrorisme is al veel ouder dan Israël, dus hoe kunnen sommige Palestijnen dan overgaan tot terrorisme gemotiveerd door daden van Israël?' is compleet bizar.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 01-04-2026 12:18:46 ]
pi_220481924
Ik vind het eigenlijk niet zo'n goed idee dat we de hele wereld kapotmaken ten gunste van een genocidale doomsday cult, maar dat is mijn persoonlijke mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noorse_Kabeltrui op 01-04-2026 17:44:02 ]
pi_220481932
Wel respect voor Howard dat je die OP erin houdt met jouw naam erboven.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:15:25 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220481936
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen zich daar in moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op. Richting Jordanië bijvoorbeeld, de meesten hebben toch dat paspoort al.
[..]
Ik krijg eerder het geval dat de pro-Palestijnse narratieven bij bepaalde mensen zijn ingeburgerd. Helaas op nul kennis van het conflict, wel wat aantijgingen of een Wikipedia-artikel.
Ik zie niet het nut in dat heel israel dit gebied krijgt, je wil die mensen niet in je bevolking hebben waar niet mee valt te praten!
Ik zie liever een 2 staten idee maar daar is maar een partij het niet mee eens.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  woensdag 1 april 2026 @ 12:15:56 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220481941
quote:

[..]
[..]
Ik kan wel miljoen dingen gaan aandragen maar het schokt me gewoon diep dat je met man en macht alle kolonisaties die er plaatsvinden in Palestijnse gebieden ontkent. Zonder enig gene.

Of je denkt gewoon echt zo minderwaardig over de Palestijnen dat je daar geen enkele fuck om geeft of je wordt inderdaad gesponsord om zulk walgelijke propaganda te verspreiden.

Linksom of rechtsom, kansloos.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:16:09 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481943
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet zo goed idee dat we de hele wereld kapotmaken ten gunste van een genocidale doomsday cult, maar dat is mijn persoonlijke mening.
We kunnen hieruit opmaken dat jij de oorlog tegen het Iraanse regime steunt? Prima!
pi_220481946
quote:

[..]
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen daar in zullen moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op.
[..]
Je draait om het punt heen. Het land hoort op dit moment niet bij grondgebied van Israël, zoals je zelf ook al een paar keer noemde. Oftewel, dat land is momenteel bezet door Israël.

Dat geeft Israël verplichtingen onder de Geneefse conventie. Verplichtingen waar ze nu niet aan voldoen.

Ik hecht er zwaarder aan dat landen als de VS of Israël mensenrechten op deze manier schenden omdat ik meer van ze verwacht. Ze hebben de Geneefse conventie ook ondertekend, en verwachten ook dat andere landen zich uitspreken over misdaden die tegen hun begaan worden.
pi_220481947
Waarom gaan velen nog steeds mee met het valse narratief dat de vrijheidsstrijders voor een onafhankelijke palestina terroristen genoemd worden..

Dan moeten we ook consistent zijn en elke niet legale actie van Israël constant staatsterrorisme noemen..
  woensdag 1 april 2026 @ 12:21:22 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481986
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Onder andere maar niet uitsluitend, ja.

En oa de VN en andere mensenrechtenorganisaties hebben die extreem ongelijke en onrechtvaardige behandeling van Palestijnse gevangenen ook onderzocht en vastgesteld.
Er zijn vooral heel veel claims over die zonder enige vorm van onderzoek of check direct voor de waarheid worden aangenomen. Het geloven van Palestijnen op hun blauwe ogen is iets dat nogal veel voorkomend is helaas.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Vraag je nou oprecht dat ik je uit ga leggen hoe en waarom de terroristen van, ik noem maar wat, de RAF in Duitsland jaren 70/80, inderdaad niets te maken hebben met de behandeling van Palestijnen in Israëlische gevangenschap? Hoe bv Kaczynski's motivaties ook niets te maken hadden met de Palestijnen?

Terroristen kunnen verschillende motivaties hebben. Ze doen niet allemaal aan terrorisme omdat [vul de reden in waarom de eerste terroristen terroriseerden].
Het terrorisme van de Palestijnen heeft niets te maken met de behandeling in gevangenissen zoals jij claimt. De mentaliteit is daar toch dat ieder die sterft, sterft voor een nobel doel en als martelaar beloond zal worden door 'Allah'.

Het terrorisme van de Palestijnen komt voort uit moslimfundamentalisme, antisemitisme en in mindere mate Arabisch nationalisme (vroeger speelde dit een grotere rol), waarbij het idee is dat Israël hier geen bestaansrecht heeft omdat dit hele gebied Islamitisch en Arabisch dient te zijn. Dit terwijl het zowel Arabisch als de Islam uit het Arabisch Schiereiland komen, niet uit de Levant.

En te veel Westerlingen mensen, wellicht met de beste bedoelingen, trappen hier met open ogen en laten zich op basis van pro-Palestijnse narratieven volledig hersenspoelen in een brave Westerlingen met ongebreidelde anti-Israël standpunten.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:21:59 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220481988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:16 schreef Basp1 het volgende:
Waarom gaan velen nog steeds mee met het valse narratief dat de vrijheidsstrijders voor een onafhankelijke palestina terroristen genoemd worden..

Dan moeten we ook consistent zijn en elke niet legale actie van Israël constant staatsterrorisme noemen..
Zo, hier gaat even een masker af.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:23:52 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482008
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn vooral heel veel claims over die zonder enige vorm van onderzoek of check direct voor de waarheid worden aangenomen. Het geloven van Palestijnen op hun blauwe ogen is iets dat nogal veel voorkomend is helaas.
[..]
Het terrorisme van de Palestijnen heeft niets te maken met de behandeling in gevangenissen zoals jij claimt. De mentaliteit is daar toch dat ieder die sterft, sterft voor een nobel doel en als martelaar beloond zal worden door 'Allah'.

Het terrorisme van de Palestijnen komt voort uit moslimfundamentalisme, antisemitisme en in mindere mate Arabisch nationalisme (vroeger speelde dit een grotere rol), waarbij het idee is dat Israël hier geen bestaansrecht heeft omdat dit hele gebied Islamitisch en Arabisch dient te zijn. Dit terwijl het zowel Arabisch als de Islam uit het Arabisch Schiereiland komen, niet uit de Levant.

En te veel Westerlingen mensen, wellicht met de beste bedoelingen, trappen hier met open ogen en laten zich op basis van pro-Palestijnse narratieven volledig hersenspoelen in een brave Westerlingen met ongebreidelde anti-Israël standpunten.
Als de palastijnen echt vrede willen waarom hebben ze zelf dan nog nooit zelf met een vredes voorstel aan komen zetten?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220482059
De hele dag door switchen tussen topics om Israël te verdedigen, dat is of vermoeiend of het betaalt goed.
pi_220482085
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat jij die onderzoeken niet voor waarheid aan wenst te nemen, betekent niet dat die onderzoeken nooit plaatsgevonden hebben. Jouw ontkenning staat niet gelijk aan diens afwezigheid.

quote:

Klopt.

Maar het een sluit het ander niet uit. Palestijns terrorisme gaat wel degelijk ook om de behandeling van Palestijnse gevangenen door Israël. Dat blijkt al uit de uitruil van gevangenen in de afgelopen tijd. Als het de Palestijnse terroristen louter om moslimfundamentalisme en antisemitisme gaat en ze geen fuck geven om die gevangenen, dan waren de ontvoerde Israëliërs allemaal gedood. Omdat dode Israëliërs het enige is wat zou tellen.

quote:
Aldus de man die vurig verdedigt dat Israëlische terroristen niet de doodstraf verdienen, maar niet-Israëlische terroristen wel.
pi_220482088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als de palastijnen echt vrede willen waarom hebben ze zelf dan nog nooit zelf met een vredes voorstel aan komen zetten?
Je luistert teveel naar Howard zijn doorzichtige propaganda en neemt zijn objectief verfieerbare eenzijdige gepresenteerd narratief voor waarheid aan..
  woensdag 1 april 2026 @ 12:33:24 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je luistert teveel naar Howard zijn doorzichtige propaganda en neemt zijn objectief verfieerbare eenzijdige gepresenteerd narratief voor waarheid aan..
In tegendeel ik ben het met veel standpunten van hem compleet oneens.
Ik heb mijn eigen mening!

btw, Simpele vraag op wat ik hier boven al neer gezet heb, hoe vaak is er vanuit het palastijnse een vredes voorstel gekomen?
vanaf 1947/1948 sinds de oprichting van de staat Israel?
  woensdag 1 april 2026 @ 12:38:05 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482133
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Aldus degene die hier het Palestijnse terrorisme (en daarmee partijen zoals Hamas) als 'verzetstrijders' voor een onafhankelijk 'Palestina' weg probeert te zetten. Zeg eens, hoe zou dit 'onafhankelijke Palestina' er eigenlijk uit moeten zien? Wat zijn de grenzen van dit vermeende land zeg maar?
  woensdag 1 april 2026 @ 12:41:22 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat jij die onderzoeken niet voor waarheid aan wenst te nemen, betekent niet dat die onderzoeken nooit plaatsgevonden hebben. Jouw ontkenning staat niet gelijk aan diens afwezigheid.
[..]
Klopt.

Maar het een sluit het ander niet uit. Palestijns terrorisme gaat wel degelijk ook om de behandeling van Palestijnse gevangenen door Israël. Dat blijkt al uit de uitruil van gevangenen in de afgelopen tijd. Als het de Palestijnse terroristen louter om moslimfundamentalisme en antisemitisme gaat en ze geen fuck geven om die gevangenen, dan waren de ontvoerde Israëliërs allemaal gedood. Omdat dode Israëliërs het enige is wat zou tellen.
[..]
Aldus de man die vurig verdedigt dat Israëlische terroristen niet de doodstraf verdienen, maar niet-Israëlische terroristen wel.
help me even, en nu even buiten de hele Regio Palastina Israel om.

Hoeveel zelfmoordaanslagen zijn er geweest door israeliers op Palastijnen?
Of schietpartijen door Israeliers in bijvoorbeeld een moskee.
Iets in die geest?

Nou heb ik het niet op bombarderen of telefoon beepers ontploffen door de mossad of IDF.
  woensdag 1 april 2026 @ 12:47:54 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482234
quote:

[..]
Nee hoor, er zullen vast delen van kloppen, genoeg andere delen niet. Ook valt het te betwijfel of het echt geverifieerd wordt, als men blind op de claims van random Palestijnen of activistenorganisaties afgaat.

Een Amnesty bijvoorbeeld roept al jaar en dag in elk rapport op voor de vernietiging van Israël via demografie. Dan heb je een agenda en ben je niet objectief.
quote:
En vertel eens, waar blijkt dit dan uit? Want de gevangenruil (waar letterlijk terroristen worden vrijgelaten door onschuldige Israëlische burgers) is hier namelijk geen bewijs van. De enige reden dat de Palestijnse terroristen de Israëlische gevangen hebben vastgehouden is omdat men op die manier een drukmiddel had. De dingen die je je hier inbeeld zijn oprecht bijzonder. Een terreurgroepering als Hamas had letterlijk in hun oorspronkelijke manifest staan dat men handelde vanuit de Islam en dit als een heilige strijd zag jegens Joden en om die reden die gebied wilde 'bevrijden'.
quote:
[..]
Ik heb alleen gezegd dat ik voor de doodstraf ben, vind dat Palestijnse terroristen de doodstraf moeten kunnen krijgen en tevens dat ook Hardal hardliners (Joden dus) op de Westelijke Jordaanoever op deze manier berecht kunnen worden.

Waarom je daar dus iets totaal anders van maakt, blijft mij onduidelijk.
pi_220482238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:

Je hebt nogal aparte criteria. We moeten kijken naar zelfmoordaanslagen (zijn gewone moordpartijen of aanslagen niet goed genoeg?) en dan van Israëliërs op Palestijnen, maar wel buiten de regio Palestina/Israël om.

Dan valt zoiets natuurlijk af:
VN meldt 1.054 gedode Palestijnen bij hulppunten: 'Sadistische vallen'

Of dit:
Beelden van beschieting ambulances, Israël breidt grondoffensief uit
pi_220482246
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
Een Amnesty bijvoorbeeld roept al jaar en dag in elk rapport op voor de vernietiging van Israël via demografie. Dan heb je een agenda en ben je niet objectief.
Waar doet Amnesty dat?
  woensdag 1 april 2026 @ 12:51:06 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je hebt nogal aparte criteria. We moeten kijken naar zelfmoordaanslagen (zijn gewone moordpartijen of aanslagen niet goed genoeg?) en dan van Israëliërs op Palestijnen, maar wel buiten de regio Palestina/Israël om.

Dan valt zoiets natuurlijk af:
VN meldt 1.054 gedode Palestijnen bij hulppunten: 'Sadistische vallen'

Of dit:
Beelden van beschieting ambulances, Israël breidt grondoffensief uit
quote:
Philippe Lazzarini, hoofd van de VN-organisatie voor hulp in de Palestijnse Gebieden (UNRWA), noemt de GHF-uitgiftepunten "sadistische vallen waar mensen sterven"
pi_220482254
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

Of schietpartijen door Israeliers in bijvoorbeeld een moskee.
Iets in die geest?

Nou heb ik het niet op bombarderen of telefoon beepers ontploffen door de mossad of IDF.
Dus omdat jij bepaalde middelen van oorlogsvoering leuker vindt zijn andere manieren niet de bedoeling?
What Would Goku Do
pi_220482267
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

We weten al lang dat het niet had uitgemaakt wie dit zei, iedereen is volgens jou antisemiet of terrorist als ze ook maar iets over de genocidale praktijken van Israel te zeggen hebben.
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 12:55:20 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482277
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
We weten al lang dat het niet had uitgemaakt wie dit zei, iedereen is volgens jou antisemiet of terrorist als ze ook maar iets over de genocidale praktijken van Israel te zeggen hebben.
Vreemd, ik maak namelijk nergens in die post dat argument.
pi_220482283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar doet Amnesty dat?
Kijk op hun X account

en zoek eens op een veroordeling voor de doodstraf wetten in Palestina op homosexualiteit of uit de islam stappen.

Resultaten: 0.
pi_220482288
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, ik maak namelijk nergens in die post dat argument.
Nee, ik zeg ook niet dat je dat in die post doet. Moet je nu echt elke gelegenheid aangrijpen om te laten zien dat begrijpend lezen je te lastig is?
What Would Goku Do
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2026 @ 12:57:22 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220482301
Past prima bij de staat Israël, de vijand uitroeien en vernietigen. Ze hebben goed naar nazi-Duitsland gekeken en het hele oeuvre nu goed onder de knie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_220482306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:56 schreef Homey het volgende:

[..]
Kijk op hun X account

en zoek eens op een veroordeling voor de doodstraf wetten in Palestina op homosexualiteit of uit de islam stappen.

_O- de wanhoop om 'maar hunnie doen het ook!' te willen blijven gebruiken als argument wordt met de week absurder :') Hoe staat dat nou, het woordje 'ook'? Vind je het nog overtuigen, deze kleuterklas-tactiek?
What Would Goku Do
pi_220482356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
In tegendeel ik ben het met veel standpunten van hem compleet oneens.
Ik heb mijn eigen mening!

btw, Simpele vraag op wat ik hier boven al neer gezet heb, hoe vaak is er vanuit het palastijnse een vredes voorstel gekomen?
vanaf 1947/1948 sinds de oprichting van de staat Israel?

We draaien de vraag eens om hoe vaak heeft Israël aan een vredesvoorstel gewerkt.

Rabin zat er samen met de Palestijnse autoriteiten dicht tegen aan maar werd vermoord door een rechtse jood. Die jood moeten we die hier nu een terrorist noemen of een moordenaar, of zelf als held beschouwen omdat hierdoor de uitbereiding van een groot joods rijk niet geblokkeerd is. :')
pi_220482359
quote:

[..]
Kijk op hun X account

Wanneer dit gedaan wordt in de richting van de VS of Israël wordt het een whataboutism genoemd en wordt het belachelijk gemaakt.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:05:01 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 12:57 schreef JeMoeder het volgende:
Past prima bij de staat Israël, de vijand uitroeien en vernietigen. Ze hebben goed naar nazi-Duitsland gekeken en het hele oeuvre nu goed onder de knie.
Je hebt het hier over de sentimenten die aanwezig zijn in de Palestijnse samenleving, dat bleek ook weer op 7 oktober 2023. Zulke sentimenten onderdrukken en aanpassen is niet hetzelfde als Nazi-Duitsland, het tegenovergestelde zelfs.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:06:16 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482376
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We draaien de vraag eens om hoe vaak heeft Israël aan een vredesvoorstel gewerkt.

Rabin zat er samen met de Palestijnse autoriteiten dicht tegen aan maar werd vermoord door een rechtse jood. Die jood moeten we die hier nu een terrorist noemen of een moordenaar, of zelf als held beschouwen omdat hierdoor de uitbereiding van een groot joods rijk niet geblokkeerd is. :')
Bijzondere complottheorie dat laatste. De Palestijnen hebben letterlijk elk voorstel afgewezen en ook gezorgd dat de opvolger van Rabin (Shimon Peres) niet werd verkozen door talloze enorme aanslagen, waardoor Netanyahu werd verkozen.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:10:16 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Eh vrijwel allemaal.

Maar leuk dat je het om gaat draaien omdat er nog nooit een voorstel van Palastijnse kant is geweest.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:12:09 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh vrijwel allemaal.

Maar leuk dat je het om gaat draaien omdat er nog nooit een voorstel van Palastijnse kant is geweest.
Er is ook nooit een vredesbeweging in de hele Palestijnse samenleving geweest. Ook dat vergeet men.
pi_220482489
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt het hier over de sentimenten die aanwezig zijn in de Palestijnse samenleving, dat bleek ook weer op 7 oktober 2023. Zulke sentimenten onderdrukken en aanpassen is niet hetzelfde als Nazi-Duitsland, het tegenovergestelde zelfs.
Maar hunnie doen het ook! :'(
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:14:15 #49
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220482501
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Questular het volgende:
Ik denk dat hij vooral op zichzelf doelt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220482503
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is ook nooit een vredesbeweging in de hele Palestijnse samenleving geweest. Ook dat vergeet men.
Vreemd, ik zie je heel vaak stellen dat de Palestijn niet bestaat. Maar er is dus een samenleving? Nou gek hoor dat er geen vredesbeweging is in een samenleving die al zo'n 77 jaar onder bezetting leeft :')
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:16:20 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Vreemd, ik zie je heel vaak stellen dat de Palestijn niet bestaat. Maar er is dus een samenleving? Nou gek hoor dat er geen vredesbeweging is in een samenleving die al zo'n 77 jaar onder bezetting leeft :')
Hoeveel Israeliers wonen er in gaza?
pi_220482515
quote:

[..]
Kijk op hun X account

Tja dat krijg je ervan als je alleen in de rechtse x bubble je info zoekt heb je een punt, maar is natuurlijk totale onzin dat ze perse dingen op x moeten publiceren om je halve leugens over Amnesty te maken..

Indonesia: Caning of gay men an act of cruelty
.

Palestijnse gewapende groeperingen moeten verantwoordelijk worden gehouden voor opzettelijk doden van burgers, ontvoeringen en willekeurige aanvallen

Iran’s missile strike on Israel ‘must be investigated as a war crime’

Dus ja Amnesty maakt van die wreedheden jegens burgers en minderheden een punt dat dit ook soms tegen Israël is omdat deze zich ook misdragen is dan het logisch gevolg..
  woensdag 1 april 2026 @ 13:16:55 #53
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het bestaan van Israël is dus an sich een bezetting volgens jou?

Kijk, zo komen we steeds meer tot de kern.
pi_220482522
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:16 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoeveel Israeliers wonen er in gaza?
Goede vraag, want waar moeten die wonen? Op of onder het puin?
What Would Goku Do
pi_220482527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh vrijwel allemaal.

Hoeveel van die voorstellen/plannen waren voor beide partijen fatsoenlijk? Want ik kan natuurlijk een hoop voorstellen doen waar de tegenpartij geen ruk aan heeft.
pi_220482528
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kijk, zo komen we steeds meer tot de kern.
In de vorm die het heeft sinds de Nakba wel ja. Fijn dat we tot de kern kunnen komen.
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:20:32 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:18 schreef Questular het volgende:

[..]
Hoeveel van die voorstellen/plannen waren voor beide partijen fatsoenlijk? Want ik kan natuurlijk een hoop voorstellen doen waar de tegenpartij geen ruk aan heeft.
Oh heel veel!
Eigen land eigen bestuur noem maar op!
https://en.wikipedia.org/(...)tinian_peace_process
pi_220482545
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En zolang dit niet gebeurt, komt er geen vrede.

We moeten allemaal pacifisten en vredesbewegingen verwachten BEHALVE in Arabische landen. Op een of andere manier krijgen die altijd een carte blanche.
pi_220482549
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh heel veel!
Eigen land eigen bestuur noem maar op!
https://en.wikipedia.org/(...)tinian_peace_process
Eens lezen, hoop alleen niet dat Howard boos wordt dat er informatie van Wikipedia gehaald wordt.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:22:21 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:17 schreef viagraap het volgende:

[..]
Goede vraag, want waar moeten die wonen? Op of onder het puin?
Maar ze bezetten het .. maar er woont niemand.
Eerlijk gezegd al sinds 2007 niet meer dat is 20 jaar geleden dat de laatste israelier daar is opgerot!
  woensdag 1 april 2026 @ 13:22:48 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220482559
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
Niet volgens hem, het is gewoon feitelijk een bezetting. Het is een koloniaal gedrocht dat nu al een flinke tijd op volle stoom bezig is met genocide te plegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220482567
quote:

[..]
Arafat sloeg een gouden deal in 2000 af. Die was bijzonder fatsoenlijk voor Palestina, en in het nadeel van Israël. Die moord op Rabin gaf ook wel te denken hoe hardliners in Israël daar tegen aan keken. Kan je nagaan.

Overigens heeft Palestina wel vaker een aanbod afgeslagen, nooit geaccepteerd. Tja.

Het is nu zover dat veel linkse pacifistische Israeliërs helemaal klaar zijn met Palestijnen.

Ik geef ze groot gelijk, Palestijnen moeten maar een keer aan zelfreflectie doen en zelf met een vredesaanbod komen.
pi_220482569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Maar ze bezetten het .. maar er woont niemand.
Eerlijk gezegd al sinds 2007 niet meer dat is 20 jaar geleden dat de laatste israelier daar is opgerot!
Jij vindt een openluchtgevangenis geen bezetting? En dan moeten we het ook nog over de Westelijke Jordaanoever hebben...
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:24:16 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:21 schreef Homey het volgende:

[..]
En zolang dit niet gebeurt, komt er geen vrede.

We moeten allemaal pacifisten en vredesbewegingen verwachten BEHALVE in Arabische landen. Op een of andere manier krijgen die altijd een carte blanche.
klopt..
Even kijken pakken we er even een complete andere regio er bij.
Noord Ierland..
Denk je dat de situatie nu beter is nu de IRA de wapens neer gelegd heeft.

Of is het nog steeds een enorme shithole?
  woensdag 1 april 2026 @ 13:24:25 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482574
quote:

[..]
Misschien moet je dan beginnen met onderbouwen waar de voorstellen, zoals het VN-verdelingsplan, niet 'fatsoenlijk' waren?
pi_220482576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet volgens hem, het is gewoon feitelijk een bezetting. Het is een koloniaal gedrocht dat nu al een flinke tijd op volle stoom bezig is met genocide te plegen.
Palestina is idd een koloniaal gedrocht van Jordanië en Egypte. En al 75 jaar bezig met genocide tegen joden en Israeliërs.

Leiders als Arafat en Sinwar komen zelf uit Egypte.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:24:56 #67
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482577
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:23 schreef viagraap het volgende:

[..]
Jij vindt een openluchtgevangenis geen bezetting? En dan moeten we het ook nog over de Westelijke Jordaanoever hebben...
En waarom is die 'openluchtgevangenis' er is? Dat komt door het aanhoudende Palestijnse terrorisme.
pi_220482580
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien moet je dan beginnen met onderbouwen waar de voorstellen, zoals het VN-verdelingsplan, niet 'fatsoenlijk' waren?
Ho ho wacht even, de VN is totaal ongeloofwaardig inzake Israel volgens jou.
What Would Goku Do
pi_220482583
quote:

[..]
En waarom is die 'openluchtgevangenis' er is? Dat komt door het aanhoudende Palestijnse terrorisme.
Het is ook een gevangenis. Een gevangenis voor homo's en vrouwen en niet-moslims. Die hebben geen enkele rechten in Palestina. En dat komt puur door de Palestijnen zelf.
pi_220482584
quote:

[..]
En dat is ontstaan in een vacuüm.
What Would Goku Do
pi_220482602
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef Homey het volgende:

[..]
Het is ook een gevangenis. Een gevangenis voor homo's en vrouwen en niet-moslims. Die hebben geen enkele rechten in Palestina. En dat komt puur door de Palestijnen zelf.
Het is dan ook zeer pro lhbtqi van Israel om daarin geen onderscheid te maken in het uitmoorden van Palestijnen ^O^
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:29:08 #72
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482611
quote:

[..]
Wat voor gevangenis?
Bedoel ze hadden eigen bestuur gas water licht eigenlijk alles wat een ander land ook heeft.
Israel verzorgde elk jaar ook voor 100.000 palastijnen in hun ziekenhuizen.
Je weet dat gaza ook grenst aan Egypte he?

Dus als gaza een gevangenis is... dan is vrijwel elk land met een grens een gevangenis!
Btw best wel slechte gevangenis waar men de mogelijkheid heeft om 3 raketten per dag op israel te kunnen schieten sinds de laatste israelier vertrokken is.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:29:35 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482613
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik stel niet dat de VN geloofwaardig zou zijn. Ik vraag alleen wát er mis was met dat plan.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:30:21 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482622
quote:

[..]
Ik denk dat we het daar snel eens over zullen hebben!
En is persoonlijk gezien ook een compleet andere kwestie.
pi_220482626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat voor gevangenis?
Bedoel ze hadden eigen bestuur gas water licht eigenlijk alles wat een ander land ook heeft.
Israel verzorgde elk jaar ook voor 100.000 palastijnen in hun ziekenhuizen.
Je weet dat gaza ook grenst aan Egypte he?

Dus als gaza een gevangenis is... dan is vrijwel elk land met een grens een gevangenis!
Btw best wel slechte gevangenis waar men de mogelijkheid heeft om 3 raketten per dag op israel te kunnen schieten sinds de laatste israelier vertrokken is.
Eigen bestuur :') Hoe vaak moet ik nog herhalen op dit forum dat hamas mede door Israel in het zadel geholpen is?
What Would Goku Do
pi_220482631
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik stel niet dat de VN geloofwaardig zou zijn. Ik vraag alleen wát er mis was met dat plan.
Nou, dat het van de VN komt natuurlijk. Of zijn die alleen ongeloofwaardig als het jou uitkomt?
What Would Goku Do
pi_220482634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik denk dat we het daar snel eens over zullen hebben!
En is persoonlijk gezien ook een compleet andere kwestie.
Persoonlijk gezien? Leuk voor die persoon, maar voor de Palestijnen is dat gewoon dezelfde kwestie.
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:34:32 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482644
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Eigen bestuur :') Hoe vaak moet ik nog herhalen op dit forum dat hamas mede door Israel in het zadel geholpen is?
Hamas is ontstaan vanuit de Palestijnen zelf, niet (mede) door Israël.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nou, dat het van de VN komt natuurlijk. Of zijn die alleen ongeloofwaardig als het jou uitkomt?
Oké, goed dat we het hier over eens zijn. Maar waarom worden alle claims van de VN dan door mensen zoals jij wel aangegrepen om de vermeende onrechtvaardigheden jegens de Palestijnen te onderbouwen?
pi_220482651
quote:

[..]
Nee, dacht het niet.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:38:37 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:35 schreef Questular het volgende:

[..]
Nee, dacht het niet.
Tja, dan houdt het wel op natuurlijk.
pi_220482675
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas is ontstaan vanuit de Palestijnen zelf, niet (mede) door Israël.
[..]
Oké, goed dat we het hier over eens zijn. Maar waarom worden alle claims van de VN dan door mensen zoals jij wel aangegrepen om de vermeende onrechtvaardigheden jegens de Palestijnen te onderbouwen?
Zowel de Palestijnen als Israel kunnen een rol spelen in het ontstaan van hamas, geen idee wat daar vreemd aan is. Wat de VN betreft: je weet dondersgoed dat ik je eigen hypocrisie aan de kaak stel, en je weet ook dondersgoed dat dit spelletje mij beter af zal gaan dan jou, aangezien ik hier niet degene ben die totaal inconsequent is inzake dit onderwerp. Tenzij je niet doorhebt hoe belachelijk je mening over dit gebeuren is, wat echt intens triest zou zijn.
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:40:22 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja Israel ging in 2007 weg van zoek het maar lekker uit.

Je dult op de groeperingen voor Hamas die door israel gesteund werden ( more or less ) omdat die tegen de PLO waren, waaruit later Hamas ontstond?
Ik snap Israel wel, de PLO was eerst akkooord en daarna ... mmmmm nee toch niet hier heb je een intifada als antwoord!

Heb je de partij programma van Hamas ook gelezen toen.
Ik geloof dat ze exact het tegenovergestelde hebben gedaan van hun programma
pi_220482688
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dan houdt het wel op natuurlijk.
Mooi.
pi_220482702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja Israel ging in 2007 weg van zoek het maar lekker uit.

Je dult op de groeperingen voor Hamas die door israel gesteund werden ( more or less ) omdat die tegen de PLO waren, waaruit later Hamas ontstond?
Ik snap Israel wel, de PLO was eerst akkooord en daarna ... mmmmm nee toch niet hier heb je een intifada als antwoord!

Heb je de partij programma van Hamas ook gelezen toen.
Ik geloof dat ze exact het tegenovergestelde hebben gedaan van hun programma
Zo lang een ander gebied bezet omdat diegene vindt dat ik er niet zou mogen wonen en daarbij geen enkele vorm van geweld en onderdrukking schuwt, zou ik ook overgaan tot intifada.
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 13:45:17 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482709
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Zowel de Palestijnen als Israel kunnen een rol spelen in het ontstaan van hamas, geen idee wat daar vreemd aan is. Wat de VN betreft: je weet dondersgoed dat ik je eigen hypocrisie aan de kaak stel, en je weet ook dondersgoed dat dit spelletje mij beter af zal gaan dan jou, aangezien ik hier niet degene ben die totaal inconsequent is inzake dit onderwerp. Tenzij je niet doorhebt hoe belachelijk je mening over dit gebeuren is, wat echt intens triest zou zijn.
Nee hoor, degenen die een terreurgroepering oprichten zijn daar als enige schuldig aan.

Spelletjes van victim blaming, die helaas in bepaalde contreien maar al te genormaliseerd zijn omdat men het vanuit een wereldbeeld van Third-worldism en intersectionaliteit, het niet aandurft om niet-Westerse mensen, met name moslims en mensen van kleur, enige zelfbeschikking toe te rekenen, doe ik niet aan mee. Men ziet deze mensen als een soort wilde nobelen wiens uitbarstingen van barbarisme en terrorisme altijd de schuld van degenen zijn jegens wie ze gericht zijn.

En ik ben nergens hypocriet geweest over de VN, jij beticht mij ervan dat ik heb gezegd dat de VN geloofwaardig zou zijn, dat is nooit mijn standpunt geweest.
  woensdag 1 april 2026 @ 13:46:06 #86
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482714
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
Zo lang een ander gebied bezet omdat diegene vindt dat ik er niet zou mogen wonen en daarbij geen enkele vorm van geweld en onderdrukking schuwt, zou ik ook overgaan tot intifada.
En welk gebied hebben we het hier dan over?
  woensdag 1 april 2026 @ 13:52:01 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482756
quote:

[..]
:D Ik neem aan dat je nu Israel bedoeld.
Want dit is exact wat "from the river to the sea betekend"
En wat men leert op een school in gaza.
https://www.facebook.com/watch/?v=3391732084300056

https://govextra.gov.il/m(...)inian-education-eng/
https://www.europarl.euro(...)-2017-001838_EN.html

Key aspects of what is taught in Palestinian schools about Israel include:
Delegitimization of Israel: Textbooks frequently erase the state of Israel from maps, replacing it with a Palestine that covers the entire land from the Mediterranean Sea to the Jordan River. The term "Israel" is often replaced with phrases like "Zionist occupation" or "the occupation".
Demonization and Negative Portrayals: Jews and Israelis are sometimes portrayed negatively, with some materials describing them as enemies of Islam or portraying them as deceitful. Some lessons have been criticized for using antisemitic tropes, including accusations of controlling the world or causing widespread corruption.
Glorification of Violence and Struggle: The curriculum often encourages "resistance" (muqawama), including violent struggle, to liberate Palestine. Terrorists, such as Dalal al-Mughrabi—who led the 1978 Coastal Road massacre—are described in texts as heroes or martyrs.
The "Nakba" and Refugees: Education heavily emphasizes the "Nakba" (the Catastrophe), focusing on the 1948 displacement of Palestinians. Lessons emphasize the "Right of Return" for refugees and their descendants to their original homes inside Israel.
Role of Martyrdom (Shahada): The concepts of jihad (holy war) and martyrdom are included in various subjects, framing the struggle against Israel as a religious duty.
Absence of Peace Education: Recent reviews indicate that references to previous peace agreements, such as the Oslo Accords, have been largely removed or diluted, and the concept of coexistence or a two-state solution is not promoted
  woensdag 1 april 2026 @ 13:54:15 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220482777
quote:

[..]
nogmaals..

Ik pak een stoel ik ga er op zitten dus bezet ik de stoel, toch?
In plaats daarvan ga ik om de stoel staan en je mag er uit als je gewoon belooft dat je jezelf niet op blaast!
110.000 inwoners van gaza werkte in Israel

Dus hoe is dat bezet?
pi_220482803
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
Alleen als het sommige niet uitkomt, de selectieve objectief verfieerbare hypocrisie.
  woensdag 1 april 2026 @ 14:02:35 #90
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220482827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alleen als het sommige niet uitkomt, de selectieve objectief verfieerbare hypocrisie.
Je reageert op een stropop.
pi_220482923
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
nogmaals..

In plaats daarvan ga ik om de stoel staan en je mag er uit als je gewoon belooft dat je jezelf niet op blaast!

Dus hoe is dat bezet?
Israël bepaalde wat Gaza kan importeren én exporteren. Natuurlijk heeft dat te maken met wapens of militair materieel. Alleen het gaat ook om simpele zaken zoals hout, papier, chocolade, koriander etc. Ook de export van bijvoorbeeld tomaat naar andere landen is jarenlang onmogelijk gemaakt en het later gelimiteerd alleen via Israëlische bedrijven. Ook over de radio golven hebben Palestijnen in Gaza (en west bank) geen zeggenschap, net zoals over de lucht. Alle grenzen waren onder Israëlische controle (ook die van Egypte).

Het had alle kenmerken van bezet, behalve dat er geen enkele Israelier daar fysiek aanwezig was. Dus spraken veel mensen over blokkade. Hoe zie jij het?
pi_220482927
@HowardRoark Geeft eindelijk toe hoe hij zelf is in de TT _O_ _O_

Heeft lang geduurd voor hij het toegaf.
  woensdag 1 april 2026 @ 14:34:50 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220483033
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Israël bepaalde wat Gaza kan importeren én exporteren. Natuurlijk heeft dat te maken met wapens of militair materieel. Alleen het gaat ook om simpele zaken zoals hout, papier, chocolade, koriander etc. Ook de export van bijvoorbeeld tomaat naar andere landen is jarenlang onmogelijk gemaakt en het later gelimiteerd alleen via Israëlische bedrijven. Ook over de radio golven hebben Palestijnen in Gaza (en west bank) geen zeggenschap, net zoals over de lucht. Alle grenzen waren onder Israëlische controle (ook die van Egypte).

Het had alle kenmerken van bezet, behalve dat er geen enkele Israelier daar fysiek aanwezig was. Dus spraken veel mensen over blokkade. Hoe zie jij het?
Nou er was een korte periode namelijk toen Israel weg was, +- 2 jaar.
Dat er geen of amper een blokkade was van wat er in of uit ging, en inderdaad het word heel strikt gecontrolleerd en niet alleen door israel ook door Egypte!
Want in die periode ondanks dat israel weg was en de grens overgangen veel soepeler liep schoot men vanuit Gaza duizenden raketten op israel.
Ik noem dat geen bezetting, Absoluut niet want dan zou je kunnen zeggen dat er wel meer landen bezet zijn in die vorm, kijk naar Noord korea, kijk naar veel andere landen in het midden oosten en in azie.

Er valt gewoon niet mee te communcieren men kent alleen maar geweld, en de mensen die ik eerder noemde die in israel werkten worden ook als veraders gezien, en er zijn er na de laatste terug trekking van Israel behoorlijk wat van over de kling gejaagd.

Ik gaf al eerder het voorbeeld van Noord Ierland dat gezeik was vrijwel net zo lang bezig al dan niet langer dan dit conflict en de oplossing kwam nou jah men heeft nog een lange weg te gaan maar het is nu heel wat beter voor elkaar dan eerst is toen de IRA de wapens neer had gelegd.

Maar hoe valt er te praten met iemand die op elk voorstel geweld gebruikt en in plaats van hun bevolking helpt tunnels graaft en alleen maar wapens koopt.
en dat terwijl hun leiders vrolijk in qatar en Turkije zaten met een bak geld!

Je weet ook dat er meer dan 2 miljoen moslims in Israel wonen en dat ook aardig wat leden van de IDF moslim zijn.
En let op ik heb het alleen over Gaza elke keer want de west bank vind ik een totaal andere kwestie.
pi_220483041
Ach, de laatste stuiptrekkingen van een terreurstaat.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2026 @ 15:10:00 #95
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220483259
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Duizenden vrouwen en kinderen bewust en georganiseerd 'uitroeien' is wel degelijk genocidaal. Daar is de staat Israel gelijk aan de Duitse staat tussen '33-'45. Ik heb me solidair gevoeld met de staat Israël, maar dat is nu al een flinke tijd niet meer het geval, er is een verachtelijk moordlustig regime aan de macht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_220483355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
nogmaals..

Dus hoe is dat bezet?
Even jouw analogie van de stoel doortrekken.

Je loopt bij de buren hun huis in en gaat er op een stoel zitten, dan bezet je die stoel. In plaats van weggaan, bezet je daarnaast ook de stoelen ernaast om jezelf te beschermen tegen je buren die ondertussen boos op je worden dat je hun stoel bezet. Om jezelf nog beter te beschermen, bouw je een hek om de stoelen heen, waardoor je buren geen toegang meer hebben tot hun stoelen. Je geeft aan dat dat hek nodig is om jezelf te beschermen, omdat je bang bent dat je buren je aanvallen.

Dan bezet je ook de voordeur, en zet je daar een controlepost neer. Alles wat voor je buren is controleer jij, en bepaal jij wat er wel of niet naar binnen mag. Mondjesmaat laat je wat rijst door, een beetje pasta, maar je laat ze geen gebruik maken van elektriciteit. Formeel gezien hebben ze dus eten, dus de andere buren mogen er niet over klagen.

Nu komt de grap. De buren wiens huis je bezet hebt heb je bezet met de beste bedoelingen. Die buren waren namelijk ongelooflijke hufters en hebben een paar keer dingen in je huis gestolen en hebben gedreigd je kind te vermoorden. Doordat jij nu je buren alle vomen van mensenrechten ontnomen hebt, ben je nu geen haar beter meer dan je buren.

Gefeliciteerd, je bent nu beiden fout. Dat is het stukje wat telkens mist. Niemand is het eens met Palestina, niemand is het eens met Hamas. De daden van Israël veroordelen betekent niet dat je voor Hamas bent.
pi_220483458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:24 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Je loopt bij de buren hun huis in en gaat er op een stoel zitten, dan bezet je die stoel. In plaats van weggaan, bezet je daarnaast ook de stoelen ernaast om jezelf te beschermen tegen je buren die ondertussen boos op je worden dat je hun stoel bezet. Om jezelf nog beter te beschermen, bouw je een hek om de stoelen heen, waardoor je buren geen toegang meer hebben tot hun stoelen. Je geeft aan dat dat hek nodig is om jezelf te beschermen, omdat je bang bent dat je buren je aanvallen.

Dan bezet je ook de voordeur, en zet je daar een controlepost neer. Alles wat voor je buren is controleer jij, en bepaal jij wat er wel of niet naar binnen mag. Mondjesmaat laat je wat rijst door, een beetje pasta, maar je laat ze geen gebruik maken van elektriciteit. Formeel gezien hebben ze dus eten, dus de andere buren mogen er niet over klagen.

Nu komt de grap. De buren wiens huis je bezet hebt heb je bezet met de beste bedoelingen. Die buren waren namelijk ongelooflijke hufters en hebben een paar keer dingen in je huis gestolen en hebben gedreigd je kind te vermoorden. Doordat jij nu je buren alle vomen van mensenrechten ontnomen hebt, ben je nu geen haar beter meer dan je buren.

Gefeliciteerd, je bent nu beiden fout. Dat is het stukje wat telkens mist. Niemand is het eens met Palestina, niemand is het eens met Hamas. De daden van Israël veroordelen betekent niet dat je voor Hamas bent.
Hulde!
pi_220483470
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, degenen die een terreurgroepering oprichten zijn daar als enige schuldig aan.

Spelletjes van victim blaming, die helaas in bepaalde contreien maar al te genormaliseerd zijn omdat men het vanuit een wereldbeeld van Third-worldism en intersectionaliteit, het niet aandurft om niet-Westerse mensen, met name moslims en mensen van kleur, enige zelfbeschikking toe te rekenen, doe ik niet aan mee. Men ziet deze mensen als een soort wilde nobelen wiens uitbarstingen van barbarisme en terrorisme altijd de schuld van degenen zijn jegens wie ze gericht zijn.

En ik ben nergens hypocriet geweest over de VN, jij beticht mij ervan dat ik heb gezegd dat de VN geloofwaardig zou zijn, dat is nooit mijn standpunt geweest.
Nee hoor, in bepaalde contreien is er natuurlijk een obsessie met het dehumaniseren van Palestijnen of Arabieren in het algemeen. Vanuit een zeer vreemd wereldbeeld dat de bevolking in Israël speciale privileges verdient, dat zij een exclusieve bondgenoot zijn van het Westen en daarom beschermd moet worden van enige vorm van kritiek. In deze contreien is het ook zeer normaal om kritiek op de praktische uitvoering van het zionisme door de Israëlische overheid neer te zetten als antisemitisme, wat natuurlijk ontzettend makkelijk is. Men ziet deze bevolkingsgroep als ontzettend zielig, ware het niet dat zij vrij rond kunnen lopen in Tel Aviv en zich nauwelijks zorgen hoeven te maken over het verliezen van hun huis of een bom op hun kinderen te krijgen. Daar doen we uiteraard niet aan mee.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 1 april 2026 @ 15:50:14 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220483612
quote:

[..]

Het probleem is dat als de gaza met rust gelaten werd, Men heeft namelijk zonder goed gekeurd vredes voorstel vanuit Gaza besloten er weg te gaan,dit was in 2005 elke Israelier vertrok en de laatste deed het licht uit in 2007 de grensen waren toen nog behoorlijk soepel.
Toen kwam hamas aan de macht en je zag dit van 488 in 2005 tot ruim 2400 in 2007 raket aanvallen!
Pas toen werden de grensen verder aangescherpt niet alleen door Israel maar ook Egypte.

2007 - Hamas-machtsovername en blokkade: Na gewelddadige gevechten met Fatah nam Hamas in juni 2007 de feitelijke controle over de Gazastrook over. Als reactie op de voortdurende raketbeschietingen en de machtsovername door Hamas, stelde Israël een strikte land-, lucht- en zeeblokkade in.

Aard van de aanslagen: Gedurende deze periode werd het zuiden van Israël (met name Sderot en de regio West-Negev) vrijwel dagelijks getroffen door raketaanvallen. Deze aanvallen werden uitgevoerd door Hamas, de Islamitische Jihad en andere militante groeperingen.

Dus zoals ik al zei israel vertrok Hamas kwam aan de macht en vervijfvoudigde het aantal raketten vanuit gaza.
Elke Actie van Israel was een reactie op van wat uit gaza kwam.

Dus je krijgt eigen bestuur en er is geen israelier meer in het gebied en alles werkt veel soepeler als daarvoor maar wat besluit je, meer aanvallen uit te gaan voeren.
Niet praten, nee raketten afvuren!

Ik zeg al er is nog nooit vanuit gaza of palastijnse kant met een vredes voorstel gekomen niet een.
Het komt allemaal vanuit een kant!
Zeg ik dat ik alles van Israel goed keur nee natuurlijk niet, maar wat wil je, het enige wat die gasten naast je willen is jou hoofd op een stok!
die willen niet praten en het enige wat ze kennen is geweld meer geweld.
En denk je dat israel de enige is?
Nee ook in de rest van het midden oosten in landen die Palastijnen opvingen kregen te maken met dit geweld.
Lebanon egypte Jordanië en Syrië had meerdere aanslagen door palastijnse terur groepen veel escalaties en duizenden doden.

Verbazing wekkend het enige land waar men zich een beetje gedraagd is Chilli ..is chilli zijn ongeveer een half miljoen palastijnen die wel in relatieve vrede leven.
voor de rest waar ze ook komen ze laten een shitload aan geweldspoor achter.
pi_220484110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:35 schreef bianconeri het volgende:
Alles om de onzin en walgelijkheden van Israel goed te praten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef helemaal niemand de schuld.
[..]
Misschien niet gek, maar niet confirmed.
Daarom: Gek dat mensen direct weer een oordeel klaar hebben staan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja sure. In al die tenten en appartementen complexen zaten natuurlijk altijd terroristen zich te verstoppen onder burgers....
Schuld ligt nog altijd bij Israel, hoe walgelijk het ook zou zijn van Hamas.
Ga je nog vaak van mening veranderen of ben je wel een keer klaar?
pi_220484163
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En welk gebied hebben we het hier dan over?
Heel Israel. Van mij mag iedereen wonen waar ie wil, maar dat recht vervalt zodra er een etnische zuivering voor benodigd is. En ja dat geldt andersom ook, alleen zie ik sinds '48 maar één kant in dit conflict die er daadwerkelijk in slaagt een etnische zuivering uit te voeren. En ja ik ben bekend met je oneindig herhaalde geleuter over dat er ook Arabieren wonen. Dat verandert weinig aan de kwestie als er drie steenworpen verder nog altijd mensen etnisch gezuiverd worden.

'Wat wil je dan dat ze doen?' is waarschijnlijk je volgende vraag, zoals altijd :O Voor mijn part gaan ze weer terug naar de diaspora en proberen ze het later nog eens een keer, dit is overduidelijk niet de manier. Je zou denken dat een zionist juist geleerd zou hebben van diens eigen geschiedenis. Of ja ze hebben goed opgelet zou je kunnen zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
:D Ik neem aan dat je nu Israel bedoeld.
Want dit is exact wat "from the river to the sea betekend"
En wat men leert op een school in gaza.
https://www.facebook.com/watch/?v=3391732084300056

https://govextra.gov.il/m(...)inian-education-eng/
https://www.europarl.euro(...)-2017-001838_EN.html
-knip voor overzicht-
In het partijprogramma van Likud, voor de godverdomde 9999e keer echt hoe kort is jullie geheugen tering man, staat hetzelfde maar dan met de zee en de rivier omgedraaid. En zoals ik al tegen Howard zei, zeker op dit moment, is er maar één kant in dit conflict die etnisch gezuiverd wordt.
What Would Goku Do
  woensdag 1 april 2026 @ 16:45:56 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220484176
Bekijk deze YouTube-video

:') fuck Hamas is nu strafbaar in de UK *O*
  woensdag 1 april 2026 @ 16:55:45 #103
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220484235
Gewoon de oven in. Doen ze bij kabinet Netanyahu VIII niet moeilijk over. @Zipportal
pi_220484487
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:45 schreef theguyver het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

:') fuck Hamas is nu strafbaar in de UK *O*
[ afbeelding ]
Deze bewering is reinste onzin
Ik ben bekend met Peter North
pi_220484502
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:27 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het is dan ook zeer pro lhbtqi van Israel om daarin geen onderscheid te maken in het uitmoorden van Palestijnen ^O^
Palestijnen staan bekend om hun pro LHBTI standpunten. Toch?
  woensdag 1 april 2026 @ 17:32:45 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220484522
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:35 schreef JanKlaassen1 het volgende:
De laatste stuiptrekkingen nog wel. En hoe zie je dit precies voor je dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ah, en van welk land is het dan een kolonie?
quote:

[..]

De analogie die hier optuigt klopt simpelweg niet. Israël is per definitie al geen bezet gebied maar een legitieme staat, als we het hier over eens gaan worden dan vind je dus dat het land eigenlijk geen bestaansrecht heeft (wat helaas andere users hier dus wel/ook van mening zijn zo is gebleken).

De Westelijke Jordaanoever was eerst onderdeel van Jordanië, die wilde het niet terughebben. Waarom zouden er dan geen Israëliërs zich mogen vestigen? En let wel: dit zijn niet alleen Joden hè, ook Arabieren doen dit.
pi_220484524
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ga je nog vaak van mening veranderen of ben je wel een keer klaar?
Ik verander helemaal niet van mening. Dus ik ben er klaar mee ja.
pi_220484561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heel Israel. Van mij mag iedereen wonen waar ie wil, maar dat recht vervalt zodra er een etnische zuivering voor benodigd is. En ja dat geldt andersom ook, alleen zie ik sinds '48 maar één kant in dit conflict die er daadwerkelijk in slaagt een etnische zuivering uit te voeren. En ja ik ben bekend met je oneindig herhaalde geleuter over dat er ook Arabieren wonen. Dat verandert weinig aan de kwestie als er drie steenworpen verder nog altijd mensen etnisch gezuiverd worden.

'Wat wil je dan dat ze doen?' is waarschijnlijk je volgende vraag, zoals altijd :O Voor mijn part gaan ze weer terug naar de diaspora en proberen ze het later nog eens een keer, dit is overduidelijk niet de manier. Je zou denken dat een zionist juist geleerd zou hebben van diens eigen geschiedenis. Of ja ze hebben goed opgelet zou je kunnen zeggen.
[..]
In het partijprogramma van Likud, voor de godverdomde 9999e keer echt hoe kort is jullie geheugen tering man, staat hetzelfde maar dan met de zee en de rivier omgedraaid. En zoals ik al tegen Howard zei, zeker op dit moment, is er maar één kant in dit conflict die etnisch gezuiverd wordt.
Wie het bestaansrecht van Israël ontkent als jij, is ofwel onwijs dom of een rasechte antisemiet. Beide kan ook. Als etnische zuivering je criterium is, kun je namelijk het bestaansrecht van elk land op aarde gaan ontkennen.
  woensdag 1 april 2026 @ 18:00:49 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220484661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Wie het bestaansrecht van Israël ontkent als jij, is ofwel onwijs dom of een rasechte antisemiet. Beide kan ook. Als etnische zuivering je criterium is, kun je namelijk het bestaansrecht van elk land op aarde gaan ontkennen.
Alleen dat doet men niet, men doet is alleen bij Israël. Heel selectief, bij het enige Joodse land ter wereld.
pi_220484906
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De laatste stuiptrekkingen nog wel. En hoe zie je dit precies voor je dan?
[..]
Ah, en van welk land is het dan een kolonie?
[..]
De analogie die hier optuigt klopt simpelweg niet. Israël is per definitie al geen bezet gebied maar een legitieme staat, als we het hier over eens gaan worden dan vind je dus dat het land eigenlijk geen bestaansrecht heeft (wat helaas andere users hier dus wel/ook van mening zijn zo is gebleken).
Waar had ik her over de legitimiteit? Ik betwist de legitimiteit van Israël helemaal niet, met bezet gebied bedoelde ik de westelijke Jordaanoever. Het is natuurlijk makkelijker me op de persoon aan te vallen in plaats van op het punt in te gaan, het wordt wat voorspelbaar.

quote:
De Westelijke Jordaanoever was eerst onderdeel van Jordanië, die wilde het niet terughebben. Waarom zouden er dan geen Israëliërs zich mogen vestigen? En let wel: dit zijn niet alleen Joden hè, ook Arabieren doen dit.
Die historie heb je al vaker genoemd. Punt is alleen dat dat gebied momenteel geen onderdeel is van Israël maar door Israël bezet is, je daar vestigen is dan gewoon niet legitiem.
pi_220484968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Geen enkel land heeft recht op bestaan. Landen dwingen hun bestaan af met diplomatie en/of militaire middelen. En op dit moment is Israel erg goed in die middelen toepassen, maar wel op een walgelijke wijze.
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alleen dat doet men niet, men doet is alleen bij Israël. Heel selectief, bij het enige Joodse land ter wereld.
Dus nee, ook deze zoveelste toespeling op antisemitisme bij je tegenstander gaat niet op. Heb je nog 'argumenten' die niet al door mij of anderen ontkracht zijn? Ik ben er nog steeds niet uit of je gewoon te dom bent om te herinneren wat je gisteren gedaan hebt of dat je denkt dat anderen dat zijn.
What Would Goku Do
pi_220484986
Die term zegt eigenlijk vrij weinig over de moraliteit. Nazi-Duitsland was ook een staat met "bestaansrecht" (wat dat ook moge inhouden), maar ik zou zeggen dat het niet zo leuk was dat ze hun grenzen wilden uitbreiden ten koste van andere landen en volkeren, en dat het goed was om ze te bestrijden.

En om het terug te brengen naar deze thread: het feit dat deze wet nu formeel bestaat, betekent niet dat dat oké is.
  woensdag 1 april 2026 @ 19:11:17 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220485257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waar had ik her over de legitimiteit? Ik betwist de legitimiteit van Israël helemaal niet, met bezet gebied bedoelde ik de westelijke Jordaanoever. Het is natuurlijk makkelijker me op de persoon aan te vallen in plaats van op het punt in te gaan, het wordt wat voorspelbaar.
[..]
Die historie heb je al vaker genoemd. Punt is alleen dat dat gebied momenteel geen onderdeel is van Israël maar door Israël bezet is, je daar vestigen is dan gewoon niet legitiem.
Ik val je niet aan, ik stelde een vraag. Ondanks dat de Westelijke Jordaanoever officieel geen onderdeel is van Israël, is er geen gegronde reden waarom Israëliërs daar zich niet zouden mogen vestigen. Juist wetende dat Israël het gebied dus in handen kreeg na de Zesdaagse Oorlog. Jordanië wilde het niet terug, dus wat had men dan met het gebied moeten doen?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Die term zegt eigenlijk vrij weinig over de moraliteit. Nazi-Duitsland was ook een staat met "bestaansrecht" (wat dat ook moge inhouden), maar ik zou zeggen dat het niet zo leuk was dat ze hun grenzen wilden uitbreiden ten koste van andere landen en volkeren, en dat het goed was om ze te bestrijden.

En om het terug te brengen naar deze thread: het feit dat deze wet nu formeel bestaat, betekent niet dat dat oké is.
Is dat juist niet wat de omringende landen, inclusief de verzameling Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen iedere keer opnieuw hebben geprobeerd bij Israël? Keer op keer moest Israël zich verdedigen jegens mensen die zich op de meest barbaarse manieren gedroegen en zich gewoon weer niet in konden houden om een aanval op het land in te zetten. Ik zat laatste nog wat dingen te lezen van de Jom Kipoer-oorlog:
quote:
Syria ignored the Geneva Conventions and many Israeli prisoners of war were tortured or killed. Advancing Israeli forces, re-capturing land taken by the Syrians early in the war, came across the bodies of 28 Israeli soldiers who had been blindfolded with their hands bound and summarily executed. In a December 1973 address to the National Assembly, Syrian Defense Minister Mustafa Tlass stated that he had awarded one soldier the Medal of the Republic for killing 28 Israeli prisoners with an axe, decapitating three of them and eating the flesh of one of his victims.

The Syrians employed brutal interrogation techniques utilizing electric shocks to the genitals. A number of Israeli soldiers taken prisoner on Mount Hermon were executed. Near the village of Hushniye, the Syrians captured 11 administrative personnel from the Golan Heights Force, all of whom were later found dead, blindfolded, and with their hands tied behind their backs. Within Hushniye, seven Israeli prisoners were found dead, and another three were executed at Tel Zohar. Syrian prisoners who fell into Israeli captivity confirmed that their comrades killed IDF prisoners.

A soldier from the Moroccan contingent fighting with Syrian forces was found to be carrying a sack filled with the body parts of Israeli soldiers which he intended to take home as souvenirs. The bodies of Israeli prisoners who were killed were stripped of their uniforms and found clad only in their underpants, and Syrian soldiers removed their dog tags to make identification of the bodies more difficult.

Bron
En dit hebben Egyptenaren gedaan, Jordaniërs en natuurlijk ook de tegenwoordige 'darlings' van sommige Westerlingen, de Palestijnen zoals we op 7 oktober hebben kunnen doen. Dit wordt vergeten en als acceptabel gezien. Als vooral de Israëliërs zelf zich maar netjes aan alle wetten en regels houden en de tegenstanders ondanks dat zij zich als totale beesten gedragen, als prinsjes behandelen, want oh jee als dat niet gebeurt. Pas dán staat ineens half het Westen te stampvoeten en snikken over hoe gemeen Israël wel niet zou zijn.
  woensdag 1 april 2026 @ 19:16:19 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220485291
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:35 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Al die islamistjes en andere islamitische terreurstaten en terroristengroeperingen zijn volkomen kansloos en machteloos tegenover dat mini Israel _O- _O- _O- als je het nog niet opgevallen was.

_O- _O- _O-
pi_220485380
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik val je niet aan, ik stelde een vraag. Ondanks dat de Westelijke Jordaanoever officieel geen onderdeel is van Israël, is er geen gegronde reden waarom Israëliërs daar zich niet zouden mogen vestigen. Juist wetende dat Israël het gebied dus in handen kreeg na de Zesdaagse Oorlog. Jordanië wilde het niet terug, dus wat had men dan met het gebied moeten doen?
Hoe moet ik dit anders opvatten dan een aanval/stropop?
quote:
Israël is per definitie al geen bezet gebied maar een legitieme staat, als we het hier over eens gaan worden dan vind je dus dat het land eigenlijk geen bestaansrecht heeft (wat helaas andere users hier dus wel/ook van mening zijn zo is gebleken).
Je lijkt te redeneren vanuit het oogpunt dat dit grondgebied van Israël was, en daarmee mag doen wat ‘t wil. Dat is natuurlijk niet zo. De huidige (erkende) landsgrenzen tellen dat gebied niet bij Israël, dat doen ze zelf ook niet.

Dus eigenlijk zit je aan twee kanten vast: Of dit grondgebied hoort niet bij Israël, waardoor het neerzetten van huizen niet mag volgens de Geneefse conventie. Of het grondgebied hoort wel bij Israël (waar jij naartoe lijkt te redeneren), waardoor de Palestijnen die daar opgepakt worden ook onder Israëlisch recht moeten vallen (dat is tenslotte een verplichting onder de Geneefse conventie).

Het is of het één, of het ander. Je kunt niet allebei tegelijk hebben. Voor die discussie weer start, ik heb echt geen probleem met Israël, ik heb moeite met Netanyahu en Ben Gvir en de manier waarop zij zaken aanpakken.
pi_220485399
De doodstraf invoeren is gewoon een vreselijke schertsvertoning van terreurstaat Israel. Ze schoten al iedereen gewoon dood die ze dood wilde hebben

Gaan ze voor de camera een showtje opvoeren. Dit is echt de meest gehate volk allertijden.
pi_220485488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:31 schreef WillemVOC het volgende:
De doodstraf invoeren is gewoon een vreselijke schertsvertoning van terreurstaat Israel. Ze schoten al iedereen gewoon dood die ze dood wilde hebben

Gaan ze voor de camera een showtje opvoeren. Dit is echt de meest gehate volk allertijden.
Als ze iedereen al doodschieten die ze dood willen hebben, dan is er geen probleem want die doodstraf wordt toch nooit uitgevoerd. De doodstraf had zelfs niet eens ingevoerd hoeven worden. Israël had zelfs alle Palestijnen gratie kunnen verlenen, zogenaamd als teken van goede wil.

Dat zou een schertsvertoning geweest zijn
  woensdag 1 april 2026 @ 19:41:22 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220485543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om misdaden van nu goed te praten wordt er altijd weer diep gegraven in de geschiedenis.
Afvalligen, homo's en zgn. overspelige vrouwen worden tot de dag van vandaag afgemaakt in dat hele primitief religieuze MO hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 april 2026 @ 19:47:17 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220485632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:30 schreef viagraap het volgende:

[..]
Geen enkel land heeft recht op bestaan. Landen dwingen hun bestaan af met diplomatie en/of militaire middelen. En op dit moment is Israel erg goed in die middelen toepassen, maar wel op een walgelijke wijze.
[..]
Dus nee, ook deze zoveelste toespeling op antisemitisme bij je tegenstander gaat niet op. Heb je nog 'argumenten' die niet al door mij of anderen ontkracht zijn? Ik ben er nog steeds niet uit of je gewoon te dom bent om te herinneren wat je gisteren gedaan hebt of dat je denkt dat anderen dat zijn.
Palestina heeft dus geen bestaansrecht?

Dat wordt lachen in communaal café de Veganistische Veteraan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 april 2026 @ 19:49:52 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220485660
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:44 schreef viagraap het volgende:

[..]

[..]
Ja, lees dat Hamas manifest nog eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 april 2026 @ 19:54:17 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220485701
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nee hoor, in bepaalde contreien is er natuurlijk een obsessie met het dehumaniseren van Joden of Israëli's in het algemeen. Vanuit een zeer vreemd wereldbeeld dat bevolking zolang het niet westers, niet christelijk en niet joods is speciale privileges verdient, dat zij een exclusieve bondgenoot zijn van het Juiste Narratief en daarom beschermd moet worden van enige vorm van kritiek. In deze contreien is het ook zeer normaal om kritiek op de praktische uitvoering van het islamisme door de olietstaten weg te zetten als islamofobie, wat natuurlijk ontzettend makkelijk is. Men ziet deze bevolkingsgroep als ontzettend zielig, ware het niet dat zij vrij rond kunnen lopen in Amsterdam en geen strobreed in de weg gelegd wordt die religie in het Westen, Israel ingenomen, te belijden. Dat terwijl overal in datzelfde Westen uitgerekend Joden en Joodse instellingen al jaren de sjaak zijn.
Fixed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220485738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, omdat al die nieuwsberichten over de al eeuwenlang bestaande doodstraf in die klootlanden erom heen nu eenmaal geen gespreksstof oplevert voor onze neo-marxisten.

Hoe zou DAT nu komen.
Moet ik opnieuw tegen de doodstraf in China zijn om te mogen zeggen dat ik de doodstraf ook in Israël debiel vind?
  woensdag 1 april 2026 @ 20:06:34 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220485817
Het is heel erg simpel.

'Progressieven' hebben een hekel aan primitieve, Midden-Oosterse religies en bijkomende conservatieve onderdrukking van vrouwen, homo's en andersdenkenden.

Edoch, 'progressieven' zijn als de dood voor racist uitgemaakt te worden.

Wetende dat de meeste Christenen en Joden nu eenmaal tot 'wit' en 'Westers' worden gerekend, zullen deze strijders absoluut en met kracht ten strijde trekken tegen conservatisme, religie en primitiviteit, totdat het een religie betreft die vnl. door mensen 'van kleur' wordt aangehangen.

En daarom dit topic. Daarom al jaren die selectieve verontwaardiging over mensenrechten en democratie zolang het over Trump - wit-westers -, Israël - wit-westers [ja, vraag me niet waarom, volgens de diehards is Israël dat, of op z'n minst een voorpost van], PVV - wit-westers -, SGP - wit-westers-én-gristelijk; - Orban - idem; Polen - idem; Rusland - idem...

Krijsend lopen onze nieuwe hippies door de straten, noest strijdend tegen het FASCISME.

En gut, nu gaan een paar aartsdebiele joodse fundi's in Israël datgene doen wat in de omringende landen door islamofielen al eeuwen gepraktiseerd wordt en HOPPA: chaos in de tent.

Voor alles wat heilig en dierbaar is, zolang je je 'links-progressieve' membership card wil houden, wind je vooral niet op over die schijtenge theocratische klotestaten in de rest van dat MO... stel vooral geen vragen over hoe die salafistische oliestaten hun aartsconservatief gekloot in het Westen implementeren. Heb vooral heel veel respect voor religie zolang het met een 'tintje' komt.

Echt, ik kan enkel nog genieten, met bakken vol geboterde popcorn, van de ondergang van het Westers progressivisme in haar onbelezen nitwitterij, intersectionele rot en doodsangst in het hoekje 'nazi' geschaard te worden.

Wil je zien hoe iemand z'n eigen graf graaft? Laat een 'progressieve Nederlander' even tekeer gaan over Israël.

Genot.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 april 2026 @ 20:07:57 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220485831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:58 schreef Questular het volgende:

[..]
Moet ik opnieuw tegen de doodstraf in China zijn om te mogen zeggen dat ik de doodstraf ook in Israël debiel vind?
China?

Waarom zo ver weg?

Alles rondom Israël hanteert al wat eeuwtjes de doodstraf. Zoek het wat dichterbij, als je durft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220486042
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:58 schreef Questular het volgende:

[..]
Maar je hebt niks gezegd over Vietnam en de doodstraf daar.

En Nederland had vroeger ook de doodstraf he, heb je daar wel afstand van genomen? Maar toen was het redelijk normaal dus je kan hier nu niks van vinden.

Je hebt formeel nooit afstand gedaan van Belarus, Singapore, Somalië, Afghanistan, Koeweit... Dat maakt je superhypocriet.

En de VS daar gebeurt het ook. Heb je vroeger wel eens Hollywood videos gekeken? Heb je ondertussen Instagram of Facebook terwijl er in de VS mensen worden gedood...?

Speelt heel misschien het geloof mee dat je dit in Israël afkeurt...?

En ik zie dat je in het verleden op een progressieve partij hebt gestemd of enig sympathie had. Dan mag je er niks van vinden.

@EttovanBelgie zie deze vent

Vlieg je toevallig ook wel eens...?
  woensdag 1 april 2026 @ 20:29:08 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220486074
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar je hebt niks gezegd over Vietnam en de doodstraf daar.

En Nederland had vroeger ook de doodstraf he, heb je daar wel afstand van genomen? Maar toen was het redelijk normaal dus je kan hier nu niks van vinden.

Je hebt formeel nooit afstand gedaan van Belarus, Singapore, Somalië, Afghanistan, Koeweit... Dat maakt je superhypocriet.

En de VS daar gebeurt het ook. Heb je vroeger wel eens Hollywood videos gekeken? Heb je ondertussen Instagram of Facebook terwijl er in de VS mensen worden gedood...?

Speelt heel misschien het geloof mee dat je dit in Israël afkeurt...?

En ik zie dat je in het verleden op een progressieve partij hebt gestemd of enig sympathie had. Dan mag je er niks van vinden.

@:ettovanbelgie zie deze vent
Wat een gemak...

Het gaat hier om Israël, voorheen zo ongeveer het enige land aldaar - totdat ik herhaal maar weer eens RELIGIEUZE NUTJOBS het voor het zeggen kregen - de doodstraf niet kende. Ook geen vrouwenonderdrukking of anti LGBTQ-wetten.

Ondertussen is dat hele Midden Oosten al eeuwen een container van grove mensenrechtenschendingen. Kwam het de pro-Pallie meute gewoon even niet uit, zich daar over op te winden, of is het nu ineens weer heel handig om naar Israël te wijzen?

Daar niet van: de die hard marxisten hebben nog nooit gejankt over schending van mensenrechten DAAR of in communistische heilstaten. Die janken alleen wanneer ze menen het Wit-Westers-Imperialisme in actie te zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220486128
Oja kak hoe kon ik de LHBTIQ kaart vergeten. Ongelofelijk dom.

Bij nader inzien. Dat Israël de Palestijnen maar een langzame pijnlijke dood mogen bezorgen. Inclusief de Palestijnse homo's :Y)
  woensdag 1 april 2026 @ 20:35:50 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220486154
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
Oja kak hoe kon ik de LHBTIQ kaart vergeten. Ongelofelijk dom.

Bij nader inzien. Dat Israël de Palestijnen maar een langzame pijnlijke dood mogen bezorgen. Inclusief de Palestijnse homo's :Y)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 april 2026 @ 20:37:39 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220486176
De tandjes wat een niveau.

Tijd om wat nuttigers te gaan doen; mergel van de aalscholver afkarnen bijvoorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 april 2026 @ 21:06:52 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220486435
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
De tandjes wat een niveau.

Tijd om wat nuttigers te gaan doen; mergel van de aalscholver afkarnen bijvoorbeeld.
Ik vind het eigenlijk wel goed dat langzaam de daadwerkelijke kaarten zichtbaar worden. We hebben vandaag al voorbij zien komen dat partijen als Hamas eigenlijk maar verzetstrijders voor een 'onafhankelijk Palestina' zijn, Israël een kolonie zou zijn en 'een genocidale doomsday cult' en tevens geen bestaansrecht heeft. Zo zien we hier dat de zorgwekkende haat jegens dit kleine Joodse land veel verder gaat dan slechts wat kritiek op de regering, iets dat men vaak probeert te beweren.

En dit komt allemaal van users uit de te verwachten contreien, waar een Israëlische vlag tegenwoordig als een rode lap op een stier werkt, zo heeft men zich zonder weinig tot geen feitelijke kennis over dit gebied of conflict, laten opfokken jegens dit land.

Het doet denken aan de woorden van Simon Wiesenthal, die ooit stelde op een vraag of een tweede Holocaust zou kunnen gebeuren. “If you have organized hate, a crisis in society, and technology, anything is possible”.

De technologie van tegenwoordig, met name de socials, vormt een ware propagandamachine van anti-Israël en anti-Joodse sentimenten, zowel van links als van rechts als uit de Islamitische hoek.

Dit wakkert een diepgewortelde woede, complottheorieën en haat aan jegens Israël en sommige gevallen zelfs Joden in het algemeen. Tel daarbij de cultureel gepolariseerde samenlevingen van het Westen bij op die soms oprecht quasi disfunctioneel zijn, bij op en het schept een zorgwekkend beeld voor de toekomst.

In progressieve linkse contreien is men ervan overtuigt dat Israël (en Israëliërs) op alle mogelijke manieren geboycot en kapot moeten worden gemaakt, waar openlijk (zo ook hier op FOK!) vergelijkingen worden gemaakt met Nazi-Duitsland en de legitimiteit van Israël in twijfel wordt getrokken als niet al geheel ontkend. Complottheorieën over 'de macht van Zionisten' worden omarmd, zoals dat men eigenlijk de Amerikaanse regering zou besturen en dé reden is voor een instabiel Midden-Oosten, terwijl men meer dan ooit (openlijk) in de bres springt voor partijen als Hamas, Hezbollah of het Iraanse regime.

Bij een deel van radicaal rechts zien we soortgelijke theorieën, vaak hand in hand met openlijkere vormen van antisemitisme en complottheorieën over de Talmoed, vermeende 'Frankisten' en worden Joden weggezet als een gevaar voor blanken of het Christendom.

Dit waar erbij links wat dit betreft dan weer de overtuiging heerst dat het juist de vermeende en geprivilegieerde 'witheid' van Joden is die het probleem vormt. Men name in de context van de rest van het Midden-Oosten, dat men bijna collectief ziet als zielige, hulpeloze en onderdrukte moslims van kleur zonder enige vorm van zelfbeschikking.

Dan hebben we nog de Islamitische contreien, waar men dit vanuit een diep religieuze en ethnische lens bekijkt. Jerusalem is een heilige stad binnen de Islam, Joden zijn de aartsvijanden van de moslims, dus dit gebied zal en moet worden terugwonnen at any cost hoelang het ook duurt. Dit is een heilige oorlog over een gebied dat men als inherent Arabisch en Islamitisch ziet.
pi_220486541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
China?

Waarom zo ver weg?

Alles rondom Israël hanteert al wat eeuwtjes de doodstraf. Zoek het wat dichterbij, als je durft.
Ik ben tegen elke vorm van de doodstraf mocht je het nog steeds niet snappen.
pi_220487938
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Palestina heeft dus geen bestaansrecht?

Dat wordt lachen in communaal café de Veganistische Veteraan.
Ben ik niet duidelijk geweest? Interesseert mij het of de Palestijnen het stuk grond waar ze willen wonen een land noemen, het gaat mij er nu om dat er uit naam van het land Israel een etnische zuivering plaatsvindt die het Beschaafde WestenTM, om mij totaal onduidelijke of absurd hypocriete redenen, in woord en daad steunt.
What Would Goku Do
pi_220487954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is heel erg simpel.

'Progressieven' hebben een hekel aan primitieve, Midden-Oosterse religies en bijkomende conservatieve onderdrukking van vrouwen, homo's en andersdenkenden.

Edoch, 'progressieven' zijn als de dood voor racist uitgemaakt te worden.

Wetende dat de meeste Christenen en Joden nu eenmaal tot 'wit' en 'Westers' worden gerekend, zullen deze strijders absoluut en met kracht ten strijde trekken tegen conservatisme, religie en primitiviteit, totdat het een religie betreft die vnl. door mensen 'van kleur' wordt aangehangen.

En daarom dit topic. Daarom al jaren die selectieve verontwaardiging over mensenrechten en democratie zolang het over Trump - wit-westers -, Israël - wit-westers [ja, vraag me niet waarom, volgens de diehards is Israël dat, of op z'n minst een voorpost van], PVV - wit-westers -, SGP - wit-westers-én-gristelijk; - Orban - idem; Polen - idem; Rusland - idem...

Krijsend lopen onze nieuwe hippies door de straten, noest strijdend tegen het FASCISME.

En gut, nu gaan een paar aartsdebiele joodse fundi's in Israël datgene doen wat in de omringende landen door islamofielen al eeuwen gepraktiseerd wordt en HOPPA: chaos in de tent.

Voor alles wat heilig en dierbaar is, zolang je je 'links-progressieve' membership card wil houden, wind je vooral niet op over die schijtenge theocratische klotestaten in de rest van dat MO... stel vooral geen vragen over hoe die salafistische oliestaten hun aartsconservatief gekloot in het Westen implementeren. Heb vooral heel veel respect voor religie zolang het met een 'tintje' komt.

Echt, ik kan enkel nog genieten, met bakken vol geboterde popcorn, van de ondergang van het Westers progressivisme in haar onbelezen nitwitterij, intersectionele rot en doodsangst in het hoekje 'nazi' geschaard te worden.

Wil je zien hoe iemand z'n eigen graf graaft? Laat een 'progressieve Nederlander' even tekeer gaan over Israël.

Genot.
Het is heel erg simpel en toch verzin je meest bizarre manoeuvres omdat je te laf bent voorbij je hilarisch beperkte wereldbeeld te kijken.
What Would Goku Do
pi_220487983
quote:
13s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk wel goed dat langzaam de daadwerkelijke kaarten zichtbaar worden. We hebben vandaag al voorbij zien komen dat partijen als Hamas eigenlijk maar verzetstrijders voor een 'onafhankelijk Palestina' zijn, Israël een kolonie zou zijn en 'een genocidale doomsday cult' en tevens geen bestaansrecht heeft. Zo zien we hier dat de zorgwekkende haat jegens dit kleine Joodse land veel verder gaat dan slechts wat kritiek op de regering, iets dat men vaak probeert te beweren.

En dit komt allemaal van users uit de te verwachten contreien, waar een Israëlische vlag tegenwoordig als een rode lap op een stier werkt, zo heeft men zich zonder weinig tot geen feitelijke kennis over dit gebied of conflict, laten opfokken jegens dit land.

Het doet denken aan de woorden van Simon Wiesenthal, die ooit stelde op een vraag of een tweede Holocaust zou kunnen gebeuren. “If you have organized hate, a crisis in society, and technology, anything is possible”.

De technologie van tegenwoordig, met name de socials, vormt een ware propagandamachine van anti-Israël en anti-Joodse sentimenten, zowel van links als van rechts als uit de Islamitische hoek.

Dit wakkert een diepgewortelde woede, complottheorieën en haat aan jegens Israël en sommige gevallen zelfs Joden in het algemeen. Tel daarbij de cultureel gepolariseerde samenlevingen van het Westen bij op die soms oprecht quasi disfunctioneel zijn, bij op en het schept een zorgwekkend beeld voor de toekomst.

In progressieve linkse contreien is men ervan overtuigt dat Israël (en Israëliërs) op alle mogelijke manieren geboycot en kapot moeten worden gemaakt, waar openlijk (zo ook hier op FOK!) vergelijkingen worden gemaakt met Nazi-Duitsland en de legitimiteit van Israël in twijfel wordt getrokken als niet al geheel ontkend. Complottheorieën over 'de macht van Zionisten' worden omarmd, zoals dat men eigenlijk de Amerikaanse regering zou besturen en dé reden is voor een instabiel Midden-Oosten, terwijl men meer dan ooit (openlijk) in de bres springt voor partijen als Hamas, Hezbollah of het Iraanse regime.

Bij een deel van radicaal rechts zien we soortgelijke theorieën, vaak hand in hand met openlijkere vormen van antisemitisme en complottheorieën over de Talmoed, vermeende 'Frankisten' en worden Joden weggezet als een gevaar voor blanken of het Christendom.

Dit waar erbij links wat dit betreft dan weer de overtuiging heerst dat het juist de vermeende en geprivilegieerde 'witheid' van Joden is die het probleem vormt. Men name in de context van de rest van het Midden-Oosten, dat men bijna collectief ziet als zielige, hulpeloze en onderdrukte moslims van kleur zonder enige vorm van zelfbeschikking.

Dan hebben we nog de Islamitische contreien, waar men dit vanuit een diep religieuze en ethnische lens bekijkt. Jerusalem is een heilige stad binnen de Islam, Joden zijn de aartsvijanden van de moslims, dus dit gebied zal en moet worden terugwonnen at any cost hoelang het ook duurt. Dit is een heilige oorlog over een gebied dat men als inherent Arabisch en Islamitisch ziet.
Hoe meer bagger ik van je lees hoe meer ik het idee krijg dat je taal ziet als een random verzamelingen oneliners. Geen wonder dat zodra je daadwerkelijk moet laten zien dat je kunt lezen wat ergens staat, je er iedere keer iets totaal anders van maakt.
What Would Goku Do
pi_220487988
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende wet dit. Terrorisme dient bestraft te worden. Europese landen zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen. De ophef is ook niet echt te begrijpen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, het zijn alleen de Palestijnen die aan deze vormen van terrorisme doen.
Ik zie dit nu pas maar dit zegt toch wel echt alles :')
  donderdag 2 april 2026 @ 00:39:18 #136
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220488290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:01 schreef viagraap het volgende:
Hoe meer bagger ik van je lees hoe meer ik het idee krijg dat je taal ziet als een random verzamelingen oneliners. Geen wonder dat zodra je daadwerkelijk moet laten zien dat je kunt lezen wat ergens staat, je er iedere keer iets totaal anders van maakt.
Jij voldoet perfect aan het typische beeld van een gasfighter. Na een aanzienlijk en onderbouwd betoog van @HowardRoark probeer jij hem klein te krijgen zonder dat je daar ook maar een enkel valide argument bij gebruikt; je heb geen enkele relevante ammunitie behalve aantijgingen en beschimpingen die slechts het doel hebben van karaktermoord.

#gasfighter
  donderdag 2 april 2026 @ 18:05:08 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220493599
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Deze bewering is reinste onzin
Ik ben bekend met Peter North
Klopt hij had een plaatje gepost fuck palastijnen fuck hamas en fuck islam.
Heb even verder uitgezocht!
snap ik wel dat je daardoor opgepakt en naar bureau moet!
  donderdag 2 april 2026 @ 18:52:26 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220494099
Voor degenen die vinden dat de doodstraf voor terroristen een schande is, heeft Francesca Albanese nu iets nieuws waar we ons zorgen moeten maken schijnbaar: Europeanen die honden trainen om te verkrachten en daarna worden die honden aan Israël verkocht die ze loslaten op Palestijnen. Ja, je hoort dit goed. Het zijn bijzondere bloedsprookjes op nationale schaal.

twitter
  donderdag 2 april 2026 @ 19:02:01 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220494200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 23:53 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ben ik niet duidelijk geweest? Interesseert mij het of de Palestijnen het stuk grond waar ze willen wonen een land noemen, het gaat mij er nu om dat er uit naam van het land Israel een etnische zuivering plaatsvindt die het Beschaafde WestenTM, om mij totaal onduidelijke of absurd hypocriete redenen, in woord en daad steunt.
De ethnishe zuivering?
Wel heel specifiek, want de palastijnse moslims over de grens in andere landen laten ze met rust inclusief de 2 miljoen die binnen hun landgrens woont.
En het is de slechtste ethnishce zuivering in human history!
Ze hadden veel zwaarder munitie kunnen gebruiken en waarom verzoek je burgers om te vluchten als dat de bedoeling is om ze uit te roeien?
Waarom Bracht men palastijnse gewonden naar israelische ziekenhuizen?

Waarom kan een bende Moslim in 3 dagen meer slachtoffers doden, dan een militaire powerhouse Israel meer dan 2 jaar over deed?

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 02-04-2026 19:08:16 ]
  donderdag 2 april 2026 @ 19:04:49 #140
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220494231
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 19:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
De slechtste ethnishe zuivering?
Wel heel specifiek, want de palastijnse moslims over de grens in andere landen laten ze met rust inclusief de 2 miljoen die binnen hun landgrens woont.
En het is de slechtste ethnishce zuivering in human history!
Ze hadden veel zwaarder munitie kunnen gebruiken en waarom verzoek je burgers om te vluchten als dat de bedoeling is om ze uit te roeien?
Waarom Bracht men palastijnse gewonden naar israelische ziekenhuizen?

Waarom kan een bende Moslim in 3 dagen meer slachtoffers doden, dan een militaire powerhouse Israel meer dan 2 jaar over deed?
Doe toch niet zo mal. In de huidige tijd waarin alles wordt vastgelegd moet je zoiets tactisch en rustig aanpakken. Genoeg reden tot twijfel overlaten zodat er nog mensen zijn die de nonsens van Howard geloven. Als ze in één keer zouden nuken zouden ze natuurlijk op veel meer weerstand van de rest van de wereld stuiten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 2 april 2026 @ 19:20:34 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220494377
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 19:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Doe toch niet zo mal. In de huidige tijd waarin alles wordt vastgelegd moet je zoiets tactisch en rustig aanpakken. Genoeg reden tot twijfel overlaten zodat er nog mensen zijn die de nonsens van Howard geloven. Als ze in één keer zouden nuken zouden ze natuurlijk op veel meer weerstand van de rest van de wereld stuiten.
klopt Israel heeft zich 2 weken voorbereid.
Het IDF heeft normaal een enorme response tijd, Israel kan alle reserves heel snel oproepen dit komt door alle voorgaande oorlogen waarbij ze dit deden en zodoende kon men elke keer elke aanval afslaan, nou heb ik het over een response tijd van 24 uur, het land is ook niet groot wat dit ook behoorlijk versneld.

Het grootste probleem is Urban warfare en dat hamas zich niet aan oorlogs regels houd en op gaat tussen burgers.

Zie het geval van paar weken terug dat bijvoorbeeld de VS een school raakte in Iran, dit gebouw was eerst namelijk in gebruik van het IRCG en daarna werd het een meisjes school op tussen militaire gebouwen en was ook op zaterdag open.

Ook betreft de issue dat Hamas en andere Terroristiscge organisaties in gaza militaire trainingskampen heeft waarbij kinderen opgeleid werden.

Ja het aantal is hoog dat ontken ik ook niet maar dat wil niet zeggen dat israel alleen verantwoordelijk is hiervoor.
veel doden ligt de schuld bij Hamas en andere terror organisaties in Gaza die mensen niet lieten vertrekken zelf vluchtende mensen uitmoorde voedsel transporten kaapten het vuur opende vanachter burgers op IDF en ga zo maar even door.

Plus in die periode had hamas het elke keer zelf in de hand om het stop te zetten door de gevangenen en doden die ze op 7 oktober gegijzeld hadden kunnen terug geven.
Dat deed men niet, pas nadat de VS zich er mee ging bemoeien en zelfs dat voorstel kwam weer weinig van terecht want Hamas en andere organisaties moesten de wapens inleveren en praten ipv geweld.

[ Bericht 8% gewijzigd door theguyver op 02-04-2026 20:00:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')