Ok dus we zijn het met elkaar eens dat Israël gebied ingenomen heeft (bezet)? Zo ja, dan gelden dus de delen van de Geneefse conventie die ik noemde, waaronder ook dat Israël moet zorgen voor opvang en er zelf niet mag bouwen.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijkt van niet. Wellicht je dan ook eens neerleggen bij de situatie. Dat jij persoonlijk tegen de doodstraf bent is natuurlijk prima, maar dat geldt niet voor iedereen.
[..]
Goed dat je dit inziet. Als de Arabieren namelijk normaal zouden kunnen doen, had dit een fantastisch stukje land kunnen zijn waar zowel Joden als Arabieren in vrede wonen. Helaas blijkt dat vaak niet te kunnen.
Hier haal jij je kennis dus vandaan over dit conflict? Bijzonder, dat verklaart veel. Wikipedia is mbt conflict niet de beste bron. De informatie wil daar ook nog wel eens wisselen, afgaande op wie wat toevoegt. Ik heb daar ook wel eens dingen toevoegt trouwens. Wat dan een week later weer weg is en dat wat er dan staat wordt ook weer aangepast.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De wiki-pagina hierover is uitstekend: https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_nederzetting
Er zijn met name allerlei ongefundeerde claims over zulke praktijken, die meteen (zonder enig bewijs) voor de waarheid worden aangenomen. Zo was er na de aanslagen van 7 oktober 2023, een Palestijnen gemarteld, daar was bewijs van. Dus was de conclusie dat dit eigenlijk de norm zou zijn.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan prima naast elkaar bestaan. Die wet is inderdaad nieuw.
De martelingen zijn al jaren gaande.
Geweld en martelingen zijn zo extreem dat tussen 7 oktober 2023 en april 2025 alleen al 64 Palestijnen stierven in Israëlische gevangenissen.
Ik vind dat die gebieden van Israël zouden moeten zijn. De vraag is alleen wel wat dan met een populatie geradicaliseerde moslimfundamentalisten moet. Daar heb ik het antwoord ook niet op, idealiter worden die opgevangen in andere Arabische en Islamitische landen.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ok dus we zijn het met elkaar eens dat Israël gebied ingenomen heeft (bezet)? Zo ja, dan gelden dus de delen van de Geneefse conventie die ik noemde, waaronder ook dat Israël moet zorgen voor opvang en er zelf niet mag bouwen.
Je past nu zelf de Geneefse conventie selectief toe wanneer het jezelf uit komt.
quote:Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
quote:Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee hoor, het is bekend dat er druk gezet wordt of zelfs gemarteld om bekentenissen te krijgen.
Daarnaast is de juridische vertegenwoordiging matig.
Het Israëlisch regime deinst nergens voor terug, helaas.
Het is al jarenlang uitgebreid vastgelegd en gerapporteerd door oa de VN en meerdere mensenrechtenorganisaties dat Palestijnen in Israëlische gevangenschap uiterst slecht behandeld en zelfs gemarteld worden om (valse) bekentenissen af te dwingen, met mede daardoor een 95%+ veroordelingspercentage.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vreemd, de wet is letterlijk een paar dagen geleden aangenomen en jij neemt nu al aan dat hier sprake van is? Tja, dat laat vooral zien dat je je niet baseert op de realiteit, maar op allerlei bizarre aannames.
'Een' Palestijn zegt iequote:Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier haal jij je kennis dus vandaan over dit conflict? Bijzonder, dat verklaart veel. Wikipedia is mbt conflict niet de beste bron. De informatie wil daar ook nog wel eens wisselen, afgaande op wie wat toevoegt. Ik heb daar ook wel eens dingen toevoegt trouwens. Wat dan een week later weer weg is en dat wat er dan staat wordt ook weer aangepast.
[..]
Er zijn met name allerlei ongefundeerde claims over zulke praktijken, die meteen (zonder enig bewijs) voor de waarheid worden aangenomen. Zo was er na de aanslagen van 7 oktober 2023, een Palestijnen gemarteld, daar was bewijs van. Dus was de conclusie dat dit eigenlijk de norm zou zijn.
Hoeveel Palestijnen zijn er al opgehangen dan?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:58 schreef Basp1 het volgende:
Het wat meer onafhankelijke Nürnberg tribunaal heeft maar 12 doodstraffen uitgesproken voor zoveel misdaden tegen de menselijkheid en hier zitten een stel mensen zich te verkneukelen op 100en Palestijnen op te laten hangen zonder internationale rechtbanken wegens veel minder misdaden tegen de menselijkheid...
Bijzondere post. Laten we dit eens even afpellen.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is al jarenlang uitgebreid vastgelegd en gerapporteerd door oa de VN en meerdere mensenrechtenorganisaties dat Palestijnen in Israëlische gevangenschap uiterst slecht behandeld en zelfs gemarteld worden om (valse) bekentenissen af te dwingen, met mede daardoor een 95%+ veroordelingspercentage.
Hell, zelfs een van de grotere redenen dat sommige Palestijnen tot terrorisme overgaan. Wat dat terrorisme natuurlijk niet goed praat.
Maar dat hele doen alsof niemand weet heeft van wandaden en onrechtvaardige behandeling van Palestijnse gevangenen is wel zo wereldvreemd op vol te houden dat het bijna een aantoonbare valsheid is. De hele wereld weet dit, hoe weet jij dit niet?
In die zin is het enige wat die wet verandert, dat die enorme en al jarenlang aanwezige onrechtvaardigheid, nu ook gaat leiden tot de doodstraf.
En voordat je gaat lopen zeiken over selectieve verontwaardiging, we zijn hier ook allemaal tegen het martelen en onrechtvaardig behandelen van Joden/joodse/Israëlische mensen.
Ok, maar dat zijn ze niet. Oftewel, Israël heeft ze bezet. Die vraag hoef jij ook niet te beantwoorden, maar onder de Geneefse conventie is dat de verantwoordelijkheid van Israël.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dat die gebieden van Israël zouden moeten zijn. De vraag is alleen wel wat dan met een populatie geradicaliseerde moslimfundamentalisten moet. Daar heb ik het antwoord ook niet op, idealiter worden die opgevangen in andere Arabische en Islamitische landen.
Hasbara is gewoon ingeburgerd op FOK! inmiddels.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Questular het volgende:
Deze topic titel is gesponsord door de Mossad :voor al je binnen en buiten feestjes.
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen zich daar in moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op. Richting Jordanië bijvoorbeeld, de meesten hebben toch dat paspoort al.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ok, maar dat zijn ze niet. Oftewel, Israël heeft ze bezet. Die vraag hoef jij ook niet te beantwoorden, maar onder de Geneefse conventie is dat de verantwoordelijkheid van Israël.
Ik krijg eerder het geval dat de pro-Palestijnse narratieven bij bepaalde mensen zijn ingeburgerd. Helaas op nul kennis van het conflict, wel wat aantijgingen of een Wikipedia-artikel.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hasbara is gewoon ingeburgerd op FOK! inmiddels.
Onder andere maar niet uitsluitend, ja.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere post. Laten we dit eens even afpellen.
Jouw claim is dus omdat Palestijnen volgens de VN en allerlei mensenrechtenorganisaties in Israëlische gevangenissen worden gemarteld en slecht behandeld, dit de reden is dat zij tot terrorisme overgaan?
Vraag je nou oprecht dat ik je uit ga leggen hoe en waarom de terroristen van, ik noem maar wat, de RAF in Duitsland jaren 70/80, inderdaad geen motivatie vonden in de behandeling van Palestijnen in Israëlische gevangenschap? Hoe bv Kaczynski's beweegredenen ook niets te maken hadden met de Palestijnen?quote:Hoe kan het dan dat het terrorisme al veel ouder is dan de aanwezigheid van Israël op de Westelijke Jordaanoever en zelfs het bestaan van Israël? Kortom, de claim je maakt is chronologisch bekeken niet logisch.
Ik zie niet het nut in dat heel israel dit gebied krijgt, je wil die mensen niet in je bevolking hebben waar niet mee valt te praten!quote:Op woensdag 1 april 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen zich daar in moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op. Richting Jordanië bijvoorbeeld, de meesten hebben toch dat paspoort al.
[..]
Ik krijg eerder het geval dat de pro-Palestijnse narratieven bij bepaalde mensen zijn ingeburgerd. Helaas op nul kennis van het conflict, wel wat aantijgingen of een Wikipedia-artikel.
Ik kan wel miljoen dingen gaan aandragen maar het schokt me gewoon diep dat je met man en macht alle kolonisaties die er plaatsvinden in Palestijnse gebieden ontkent. Zonder enig gene.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen zich daar in moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op. Richting Jordanië bijvoorbeeld, de meesten hebben toch dat paspoort al.
[..]
Ik krijg eerder het geval dat de pro-Palestijnse narratieven bij bepaalde mensen zijn ingeburgerd. Helaas op nul kennis van het conflict, wel wat aantijgingen of een Wikipedia-artikel.
We kunnen hieruit opmaken dat jij de oorlog tegen het Iraanse regime steunt? Prima!quote:Op woensdag 1 april 2026 12:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet zo goed idee dat we de hele wereld kapotmaken ten gunste van een genocidale doomsday cult, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Je draait om het punt heen. Het land hoort op dit moment niet bij grondgebied van Israël, zoals je zelf ook al een paar keer noemde. Oftewel, dat land is momenteel bezet door Israël.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit gebied was eerst in handen van Jordanië, die verloren het aan Israël en wilde het ook niet meer terug. Dat betekent dat zulke mensen daar in zullen moeten schikken. En als men daar niet mee kan leven dan zoekt men andere oorden op.
[..]
Er zijn vooral heel veel claims over die zonder enige vorm van onderzoek of check direct voor de waarheid worden aangenomen. Het geloven van Palestijnen op hun blauwe ogen is iets dat nogal veel voorkomend is helaas.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Onder andere maar niet uitsluitend, ja.
En oa de VN en andere mensenrechtenorganisaties hebben die extreem ongelijke en onrechtvaardige behandeling van Palestijnse gevangenen ook onderzocht en vastgesteld.
Het terrorisme van de Palestijnen heeft niets te maken met de behandeling in gevangenissen zoals jij claimt. De mentaliteit is daar toch dat ieder die sterft, sterft voor een nobel doel en als martelaar beloond zal worden door 'Allah'.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Vraag je nou oprecht dat ik je uit ga leggen hoe en waarom de terroristen van, ik noem maar wat, de RAF in Duitsland jaren 70/80, inderdaad niets te maken hebben met de behandeling van Palestijnen in Israëlische gevangenschap? Hoe bv Kaczynski's motivaties ook niets te maken hadden met de Palestijnen?
Terroristen kunnen verschillende motivaties hebben. Ze doen niet allemaal aan terrorisme omdat [vul de reden in waarom de eerste terroristen terroriseerden].
Zo, hier gaat even een masker af.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:16 schreef Basp1 het volgende:
Waarom gaan velen nog steeds mee met het valse narratief dat de vrijheidsstrijders voor een onafhankelijke palestina terroristen genoemd worden..
Dan moeten we ook consistent zijn en elke niet legale actie van Israël constant staatsterrorisme noemen..
Als de palastijnen echt vrede willen waarom hebben ze zelf dan nog nooit zelf met een vredes voorstel aan komen zetten?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn vooral heel veel claims over die zonder enige vorm van onderzoek of check direct voor de waarheid worden aangenomen. Het geloven van Palestijnen op hun blauwe ogen is iets dat nogal veel voorkomend is helaas.
[..]
Het terrorisme van de Palestijnen heeft niets te maken met de behandeling in gevangenissen zoals jij claimt. De mentaliteit is daar toch dat ieder die sterft, sterft voor een nobel doel en als martelaar beloond zal worden door 'Allah'.
Het terrorisme van de Palestijnen komt voort uit moslimfundamentalisme, antisemitisme en in mindere mate Arabisch nationalisme (vroeger speelde dit een grotere rol), waarbij het idee is dat Israël hier geen bestaansrecht heeft omdat dit hele gebied Islamitisch en Arabisch dient te zijn. Dit terwijl het zowel Arabisch als de Islam uit het Arabisch Schiereiland komen, niet uit de Levant.
En te veel Westerlingen mensen, wellicht met de beste bedoelingen, trappen hier met open ogen en laten zich op basis van pro-Palestijnse narratieven volledig hersenspoelen in een brave Westerlingen met ongebreidelde anti-Israël standpunten.
Dat jij die onderzoeken niet voor waarheid aan wenst te nemen, betekent niet dat die onderzoeken nooit plaatsgevonden hebben. Jouw ontkenning staat niet gelijk aan diens afwezigheid.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn vooral heel veel claims over die zonder enige vorm van onderzoek of check direct voor de waarheid worden aangenomen. Het geloven van Palestijnen op hun blauwe ogen is iets dat nogal veel voorkomend is helaas.
Klopt.quote:Het terrorisme van de Palestijnen heeft niets te maken met de behandeling in gevangenissen zoals jij claimt. De mentaliteit is daar toch dat ieder die sterft, sterft voor een nobel doel en als martelaar beloond zal worden door 'Allah'.
Het terrorisme van de Palestijnen komt voort uit moslimfundamentalisme, antisemitisme en in mindere mate Arabisch nationalisme (vroeger speelde dit een grotere rol), waarbij het idee is dat Israël hier geen bestaansrecht heeft omdat dit hele gebied Islamitisch en Arabisch dient te zijn. Dit terwijl het zowel Arabisch als de Islam uit het Arabisch Schiereiland komen, niet uit de Levant.
Aldus de man die vurig verdedigt dat Israëlische terroristen niet de doodstraf verdienen, maar niet-Israëlische terroristen wel.quote:En te veel Westerlingen mensen, wellicht met de beste bedoelingen, trappen hier met open ogen en laten zich op basis van pro-Palestijnse narratieven volledig hersenspoelen in een brave Westerlingen met ongebreidelde anti-Israël standpunten.
Je luistert teveel naar Howard zijn doorzichtige propaganda en neemt zijn objectief verfieerbare eenzijdige gepresenteerd narratief voor waarheid aan..quote:Op woensdag 1 april 2026 12:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als de palastijnen echt vrede willen waarom hebben ze zelf dan nog nooit zelf met een vredes voorstel aan komen zetten?
In tegendeel ik ben het met veel standpunten van hem compleet oneens.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je luistert teveel naar Howard zijn doorzichtige propaganda en neemt zijn objectief verfieerbare eenzijdige gepresenteerd narratief voor waarheid aan..
Aldus degene die hier het Palestijnse terrorisme (en daarmee partijen zoals Hamas) als 'verzetstrijders' voor een onafhankelijk 'Palestina' weg probeert te zetten. Zeg eens, hoe zou dit 'onafhankelijke Palestina' er eigenlijk uit moeten zien? Wat zijn de grenzen van dit vermeende land zeg maar?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je luistert teveel naar Howard zijn doorzichtige propaganda en neemt zijn objectief verfieerbare eenzijdige gepresenteerd narratief voor waarheid aan..
help me even, en nu even buiten de hele Regio Palastina Israel om.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat jij die onderzoeken niet voor waarheid aan wenst te nemen, betekent niet dat die onderzoeken nooit plaatsgevonden hebben. Jouw ontkenning staat niet gelijk aan diens afwezigheid.
[..]
Klopt.
Maar het een sluit het ander niet uit. Palestijns terrorisme gaat wel degelijk ook om de behandeling van Palestijnse gevangenen door Israël. Dat blijkt al uit de uitruil van gevangenen in de afgelopen tijd. Als het de Palestijnse terroristen louter om moslimfundamentalisme en antisemitisme gaat en ze geen fuck geven om die gevangenen, dan waren de ontvoerde Israëliërs allemaal gedood. Omdat dode Israëliërs het enige is wat zou tellen.
[..]
Aldus de man die vurig verdedigt dat Israëlische terroristen niet de doodstraf verdienen, maar niet-Israëlische terroristen wel.
Nee hoor, er zullen vast delen van kloppen, genoeg andere delen niet. Ook valt het te betwijfel of het echt geverifieerd wordt, als men blind op de claims van random Palestijnen of activistenorganisaties afgaat.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat jij die onderzoeken niet voor waarheid aan wenst te nemen, betekent niet dat die onderzoeken nooit plaatsgevonden hebben. Jouw ontkenning staat niet gelijk aan diens afwezigheid.
En vertel eens, waar blijkt dit dan uit? Want de gevangenruil (waar letterlijk terroristen worden vrijgelaten door onschuldige Israëlische burgers) is hier namelijk geen bewijs van. De enige reden dat de Palestijnse terroristen de Israëlische gevangen hebben vastgehouden is omdat men op die manier een drukmiddel had. De dingen die je je hier inbeeld zijn oprecht bijzonder. Een terreurgroepering als Hamas had letterlijk in hun oorspronkelijke manifest staan dat men handelde vanuit de Islam en dit als een heilige strijd zag jegens Joden en om die reden die gebied wilde 'bevrijden'.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef probeer het volgende:
Maar het een sluit het ander niet uit. Palestijns terrorisme gaat wel degelijk ook om de behandeling van Palestijnse gevangenen door Israël. Dat blijkt al uit de uitruil van gevangenen in de afgelopen tijd. Als het de Palestijnse terroristen louter om moslimfundamentalisme en antisemitisme gaat en ze geen fuck geven om die gevangenen, dan waren de ontvoerde Israëliërs allemaal gedood. Omdat dode Israëliërs het enige is wat zou tellen.
Ik heb alleen gezegd dat ik voor de doodstraf ben, vind dat Palestijnse terroristen de doodstraf moeten kunnen krijgen en tevens dat ook Hardal hardliners (Joden dus) op de Westelijke Jordaanoever op deze manier berecht kunnen worden.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Aldus de man die vurig verdedigt dat Israëlische terroristen niet de doodstraf verdienen, maar niet-Israëlische terroristen wel.
Je hebt nogal aparte criteria. We moeten kijken naar zelfmoordaanslagen (zijn gewone moordpartijen of aanslagen niet goed genoeg?) en dan van Israëliërs op Palestijnen, maar wel buiten de regio Palestina/Israël om.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:
help me even, en nu even buiten de hele Regio Palastina Israel om.
Hoeveel zelfmoordaanslagen zijn er geweest door israeliers op Palastijnen?
Waar doet Amnesty dat?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
Een Amnesty bijvoorbeeld roept al jaar en dag in elk rapport op voor de vernietiging van Israël via demografie. Dan heb je een agenda en ben je niet objectief.
quote:Op woensdag 1 april 2026 12:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt nogal aparte criteria. We moeten kijken naar zelfmoordaanslagen (zijn gewone moordpartijen of aanslagen niet goed genoeg?) en dan van Israëliërs op Palestijnen, maar wel buiten de regio Palestina/Israël om.
Dan valt zoiets natuurlijk af:
VN meldt 1.054 gedode Palestijnen bij hulppunten: 'Sadistische vallen'
Of dit:
Beelden van beschieting ambulances, Israël breidt grondoffensief uit
quote:Philippe Lazzarini, hoofd van de VN-organisatie voor hulp in de Palestijnse Gebieden (UNRWA), noemt de GHF-uitgiftepunten "sadistische vallen waar mensen sterven"
Dus omdat jij bepaalde middelen van oorlogsvoering leuker vindt zijn andere manieren niet de bedoeling?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
help me even, en nu even buiten de hele Regio Palastina Israel om.
Hoeveel zelfmoordaanslagen zijn er geweest door israeliers op Palastijnen?
Of schietpartijen door Israeliers in bijvoorbeeld een moskee.
Iets in die geest?
Nou heb ik het niet op bombarderen of telefoon beepers ontploffen door de mossad of IDF.
We weten al lang dat het niet had uitgemaakt wie dit zei, iedereen is volgens jou antisemiet of terrorist als ze ook maar iets over de genocidale praktijken van Israel te zeggen hebben.quote:
Vreemd, ik maak namelijk nergens in die post dat argument.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:52 schreef viagraap het volgende:
[..]
We weten al lang dat het niet had uitgemaakt wie dit zei, iedereen is volgens jou antisemiet of terrorist als ze ook maar iets over de genocidale praktijken van Israel te zeggen hebben.
Kijk op hun X accountquote:
Nee, ik zeg ook niet dat je dat in die post doet. Moet je nu echt elke gelegenheid aangrijpen om te laten zien dat begrijpend lezen je te lastig is?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, ik maak namelijk nergens in die post dat argument.
quote:Op woensdag 1 april 2026 12:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Kijk op hun X account
en zoek eens op een veroordeling voor de doodstraf wetten in Palestina op homosexualiteit of uit de islam stappen.
Resultaten: 0.
We draaien de vraag eens om hoe vaak heeft Israël aan een vredesvoorstel gewerkt.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
In tegendeel ik ben het met veel standpunten van hem compleet oneens.
Ik heb mijn eigen mening!
btw, Simpele vraag op wat ik hier boven al neer gezet heb, hoe vaak is er vanuit het palastijnse een vredes voorstel gekomen?
vanaf 1947/1948 sinds de oprichting van de staat Israel?
Wanneer dit gedaan wordt in de richting van de VS of Israël wordt het een whataboutism genoemd en wordt het belachelijk gemaakt.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:56 schreef Homey het volgende:
[..]
Kijk op hun X account
en zoek eens op een veroordeling voor de doodstraf wetten in Palestina op homosexualiteit of uit de islam stappen.
Resultaten: 0.
Je hebt het hier over de sentimenten die aanwezig zijn in de Palestijnse samenleving, dat bleek ook weer op 7 oktober 2023. Zulke sentimenten onderdrukken en aanpassen is niet hetzelfde als Nazi-Duitsland, het tegenovergestelde zelfs.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:57 schreef JeMoeder het volgende:
Past prima bij de staat Israël, de vijand uitroeien en vernietigen. Ze hebben goed naar nazi-Duitsland gekeken en het hele oeuvre nu goed onder de knie.
Bijzondere complottheorie dat laatste. De Palestijnen hebben letterlijk elk voorstel afgewezen en ook gezorgd dat de opvolger van Rabin (Shimon Peres) niet werd verkozen door talloze enorme aanslagen, waardoor Netanyahu werd verkozen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We draaien de vraag eens om hoe vaak heeft Israël aan een vredesvoorstel gewerkt.
Rabin zat er samen met de Palestijnse autoriteiten dicht tegen aan maar werd vermoord door een rechtse jood. Die jood moeten we die hier nu een terrorist noemen of een moordenaar, of zelf als held beschouwen omdat hierdoor de uitbereiding van een groot joods rijk niet geblokkeerd is.
Eh vrijwel allemaal.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We draaien de vraag eens om hoe vaak heeft Israël aan een vredesvoorstel gewerkt.
Rabin zat er samen met de Palestijnse autoriteiten dicht tegen aan maar werd vermoord door een rechtse jood. Die jood moeten we die hier nu een terrorist noemen of een moordenaar, of zelf als held beschouwen omdat hierdoor de uitbereiding van een groot joods rijk niet geblokkeerd is.
Er is ook nooit een vredesbeweging in de hele Palestijnse samenleving geweest. Ook dat vergeet men.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh vrijwel allemaal.
Maar leuk dat je het om gaat draaien omdat er nog nooit een voorstel van Palastijnse kant is geweest.
Maar hunnie doen het ook!quote:Op woensdag 1 april 2026 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt het hier over de sentimenten die aanwezig zijn in de Palestijnse samenleving, dat bleek ook weer op 7 oktober 2023. Zulke sentimenten onderdrukken en aanpassen is niet hetzelfde als Nazi-Duitsland, het tegenovergestelde zelfs.
Ik denk dat hij vooral op zichzelf doelt.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:57 schreef Questular het volgende:
Deze topic titel is gesponsord door de Mossad :voor al je binnen en buiten feestjes.
Vreemd, ik zie je heel vaak stellen dat de Palestijn niet bestaat. Maar er is dus een samenleving? Nou gek hoor dat er geen vredesbeweging is in een samenleving die al zo'n 77 jaar onder bezetting leeftquote:Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is ook nooit een vredesbeweging in de hele Palestijnse samenleving geweest. Ook dat vergeet men.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |