https://www.rechtspraak.n(...)-B-in-zedenzaak.aspxquote:Haarlem, 12 juli 2024
De rechtbank Noord-Holland heeft Ali B. veroordeeld voor de verkrachting van een vrouw en de poging tot verkrachting van een andere vrouw. Hij heeft daarvoor twee jaar gevangenisstraf gekregen. De rechtbank heeft hem vrijgesproken van twee aanrandingen.
Bewijs in zedenzaken
In zedenzaken is het vaak zo dat deze zich afspelen buiten het zicht van anderen. Het is dan het woord van de aangever tegen het woord van de verdachte. Dat is in deze zaak ook zo. De verklaringen van de vrouwen staan tegenover de ontkennende verklaring van Ali B.
Er gelden strenge regels voor het bewijs. Volgens de wet mag de rechter de verdachte niet veroordelen op basis van alleen de verklaring van de aangever. De verklaring van een aangever moet daarom worden ondersteund door ander bewijs. Pas dan kan de rechtbank tot een bewezenverklaring komen. Ontbreekt dat steunbewijs, dan moet de rechtbank de verdachte vrijspreken.
Verkrachting tijdens schrijverskamp
Op 14 augustus 2018 was aangeefster Naomi in een villa in Heiloo, waar een zogenaamd schrijverskamp plaatsvond. Ali B. was daar ook aanwezig. Toen Naomi in een slaapkamer seksuele handelingen bij een andere man verrichtte, kwam Ali B. de slaapkamer binnen. Naomi heeft verklaard dat hij volkomen onverwacht een of meer vingers in haar vagina stak. De rechtbank oordeelt dat de verklaring van Naomi betrouwbaar is en wordt ondersteund door ander bewijs, met name de verklaringen van twee getuigen. De rechtbank vindt daarom bewezen dat Ali B. Naomi heeft verkracht.
Naomi verklaarde ook dat Ali B. haar eerder die dag heeft aangerand, toen zij in de woonkamer van de villa samen op een bank zaten. Hoewel de rechtbank de verklaring van Naomi hierover ook betrouwbaar vindt, is er onvoldoende steunbewijs om hem hiervoor te kunnen veroordelen. De rechtbank heeft Ali B. daarom vrijgesproken van de aanranding van Naomi.
Vrijspraak voor aanranding in auto
Aangeefster Jill verklaarde dat Ali B. haar op 19 mei 2018 heeft aangerand toen zij samen in een auto zaten. Volgens Jill heeft Ali B. haar betast, tussen haar benen gewreven en moest zij hem aftrekken, terwijl zij dit niet wilde. De rechtbank vindt de verklaringen die Jill daarover heeft afgelegd betrouwbaar. Toch heeft de rechtbank Ali B. vrijgesproken van aanranding, omdat de verklaringen van Jill onvoldoende worden ondersteund door ander bewijs.
Poging tot verkrachting in Marokko
In april 2014 was Ellen ten Damme in Marokko om met Ali B. een liedje op nemen voor het televisieprogramma Ali B. en de Muziekkaravaan. Zij verbleven allebei in een villa. Op een avond hadden zij afgesproken nog iets te bespreken op de kamer van Ellen. Toen Ali B. de kamer binnenkwam probeerde hij haar te verkrachten. Ellen verzette zich en het is haar gelukt hem weg te krijgen.
De rechtbank oordeelt dat de verklaringen van Ellen betrouwbaar zijn en dat deze worden ondersteund door de verklaringen van twee getuigen. Omdat niet duidelijk is geworden of Ali B. daadwerkelijk met zijn penis bij Ellen is binnengedrongen, heeft de rechtbank bewezen verklaard dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een poging tot verkrachting.
Straf
Ali B. heeft met zijn handelen een grote inbreuk gemaakt op de lichamelijke integriteit van de slachtoffers. Hij liet zich leiden door zijn eigen seksuele behoeften, zonder rekening te houden met de wil van de vrouwen en de gevolgen die zijn gedragingen voor hen zouden hebben. Uit de verklaringen die tijdens de zitting zijn voorgelezen blijkt dat Naomi en Ellen nog steeds last hebben van die gevolgen.
De rechtbank heeft ook meegewogen dat het voor de slachtoffers moeilijk is geweest aangifte of een melding te doen bij de politie. Door de status die Ali B. als bekende Nederlander had ten tijde van de feiten en zijn positie en imago in de muziek- en televisiewereld, vergt het moed van de slachtoffers om die stap te zetten, wetende dat dit ook vervelende consequenties voor henzelf kan hebben.
Op zitting zag de rechtbank een persoon die zich in het nauw gedreven voelde en geen enkele verantwoordelijkheid nam voor zijn gedragingen. De rechtbank kreeg de indruk dat Ali B. een dwingend persoon is die geen 'nee' accepteert, weinig inlevingsvermogen toont en uitgaat van zijn eigen visie op zaken.
Ook heeft de rechtbank rekening gehouden met de media-aandacht in deze zaak en de negatieve gevolgen die dit privé en zakelijk voor Ali B. heeft gehad. Dit heeft de rechtbank maar in beperkte mate in het voordeel van Ali B. meegewogen, omdat hij die aandacht aan zijn eigen strafbare gedrag heeft te wijten.
Tot slot, hoe begrijpelijk het ook is dat de slachtoffers pas jaren later de kracht of noodzaak voelden om aangifte of melding hiervan te doen, heeft de rechtbank in strafmatigende zin meegewogen dat de feiten zich inmiddels 10 en 6 jaar geleden hebben afgespeeld.
De rechtbank heeft gekeken naar de straffen die in soortgelijke zaken zijn opgelegd en vindt, gelet op alle omstandigheden van de zaak, een gevangenisstraf van twee jaar passend.
Ik vind dit wel een lastige hoor. Je zou toch voor minimaal 90% zeker moeten weten wat er precies gebeurd is als iets zo'n impact op je heeft. Ik snap dit niet zo goed waarom die verklaringen van Naomi zo minder eenduidig zijn?quote:Zij vertelde aan rechercheurs in haar eerste verklaring dat Ali B eerst naast Ronnie Flex op bed ging liggen en daarna Naomi verkrachtte.
Drie jaar later doet Naomi aangifte en vertelt ze volgens Swier een ander verhaal af. Ali B lag niet meer eerst op bed, maar kwam binnen en verkrachtte haar direct. Maar beide verklaringen kunnen volgens Swier niet waar zijn.
Hoezo dat danquote:Naomi vertelde later aan Ronnie Flex dat Ali B seksueel grensoverschrijdend was geweest, zegt Swier. Maar dat kan volgens Swier niet worden gezien als steunbewijs.
Ronnie Flex was er niet bij en heeft nooit een getuigenis afgelegd in het nadeel van B.quote:
Alsof hij zelf ongewenst een zeer rechte penis binnengedrongen krijgt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hij trekt een kop of ie met moeite zit te schijten.
We gaan het zien. Die drek die ze over zich heen kregen was ook niet normaal.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:53 schreef Tengano het volgende:
Mooi verhaal van Swier en dat hij voor de waarheid wil gaan, maar statisch lijkt het mij toch zeer onwaarschijnlijk dat al die vrouwen liegen en dat Ali dan als enige de waarheid spreekt.
Bubba is er al?quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Alsof hij zelf ongewenst een zeer rechte penis binnengedrongen krijgt.
Swier doet hier een aanname dat er hier sprake is van een rapper die nuchter met een andere vrouw sex had.quote:Dat Ronnie Flex de verkrachting niet heeft gezien door de staat waarin hij verkeerde en hij op zijn rug lag, is niet waar, zegt Swier. "Want hij keek naar Naomi. Er mankeerde niks aan zijn waarnemingsvermogen."
Goh, dat zou je niet verwachten, dat Swier die verklaring dan wel gelooftquote:Volgens Swier klopt de eerste verklaring van Naomi. Daarin zei ze niks over een verkrachting. De advocaat zegt dat Naomi haar verhaal wijzigde na de verklaring van Ronnie Flex. Maar dat negeerde de rechtbank, zegt Swier.
Tja, als advocaat probeer je alles.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goh, dat zou je niet verwachten, dat Swier die verklaring dan wel gelooft
En schrijf je rekening met een vork als je cliënt geld heeftquote:Op donderdag 26 maart 2026 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tja, als advocaat probeer je alles.
Nou, dat idee zou je in het begin nog kunnen hebben als Ali B zijnde. Maar gaandeweg dit hele proces moet dan toch op een gegeven moment langzaam duidelijk worden dat de waarheid wellicht niet strookt met jouw idee van deze situaties? Hij lijkt echt enorme oogkleppen op te hebben en écht niet eens een beetje in te zien dat hij fout zat. Dat is wat me vooral zo stoort hier.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:20 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik denk dat hij er zelf echt van overtuigt is dat hij niemand heeft aangerand of verkracht omdat hij ervan overtuigt is dat alle vrouwen hem wel willen. Soort van gevalletje god-complex.
Al die details zijn toch wel genant zeg. Stel dat het over jou gaat.quote:Tijdens geen enkel verhoor is Naomi geconfronteerd met haar eerste verklaring, zegt Swier. De advocaat vindt het ook gek dat Naomi wisselende verklaringen aflegde over het aantal vingers dat Ali B zou hebben gebruikt.
Swier signaleert ook dat het verschil in taalgebruik van Naomi "enorm" is. Hij vindt het gebruik van het woord 'consent' vreemd vergeleken met eerdere opmerkingen dat Ali B "een plak kaas nog zou neuken als het gat groot genoeg is".
quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef Tengano het volgende:
Ondertussen doet Swier hard zijn best om die meiden helemaal af te maken.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Tja, als advocaat probeer je alles.
Ik denk in de eerste rechtszaak nog wel. Inmiddels zijn daar wel wat scheuren in ontstaan, anders had hij niet gezegd dat hij deze keer niet op tv wilde. Dat heeft hem meer slecht dan goed gedaan toen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ali B waant zich onaantastbaar. Het gaat ook alleen maar over hem. Ik heb voor zover ik alles heb meegekregen geen enkel berouw gezien.
quote:Swier zegt dat eigenlijk een "heel ander verhaal" verantwoordelijk is voor het drugsgebruik en de suïcidepogingen van Naomi. Dat was een andere man op wie ze verliefd was, maar die haar "inruilde" voor een ander, zegt de advocaat.
Waarom zou je spijt hebben van iets wat je niet gedaan hebt? Dat is verdacht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ali B waant zich onaantastbaar. Het gaat ook alleen maar over hem. Ik heb voor zover ik alles heb meegekregen geen enkel berouw gezien.
Het is wel vreemd dat de advocaat van doxing word beschuldigd maar het OM heeft hier nooit wat mee gedaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef Tengano het volgende:
Ondertussen doet Swier hard zijn best om die meiden helemaal af te maken.
Spijt zou ik als verdachte ook niet uitspreken nee. Maar je kunt wel inzicht tonen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom zou je spijt hebben van iets wat je niet gedaan hebt? Dat is verdacht.
Dinsdag deed Ali wel een uitspraak dat hij zei dat hij het verschrikkelijk voor die vrouwen vond of iets dergelijks. Dat viel mij toen heel erg op omdat hij tegelijktijd blijft claimen dat er helemaal niks gebeurd is; in dat geval hoef je dan ook niks verschrikkelijk te vinden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:32 schreef Lotje83 het volgende:
Spijt zou ik als verdachte ook niet uitspreken nee. Maar je kunt wel inzicht tonen.
Als ali b inzicht gaat tonen dan persen ze er binnen 5 minuten een bekentenis uit. Alles kan tegen je gebruikt worden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:32 schreef Lotje83 het volgende:
[..]
Spijt zou ik als verdachte ook niet uitspreken nee. Maar je kunt wel inzicht tonen.
Marco B zei ook "Als zij het zo heeft ervaren, dan bied ik mijn excuses aan" dat kun je ook verkeerd uitleggen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dinsdag deed Ali wel een uitspraak dat hij zei dat hij het verschrikkelijk voor die vrouwen vond of iets dergelijks. Dat viel mij toen heel erg op omdat hij tegelijktijd blijft claimen dat er helemaal niks gebeurd is; in dat geval hoef je dan ook niks verschrikkelijk te vinden.
Dat hij in iets leert van dit alles, en niet naderhand weer gewoon op dezelfde voet doorgaat.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als ali b inzicht gaat tonen dan persen ze er binnen 5 minuten een bekentenis uit. Alles kan tegen je gebruikt worden.
Elke inzicht kan verkeerd worden opgevat, wat zou jij denken als hij zegt "dat heb ik verkeerd gedaan" of "dat had anders gemoeten"?
"Dat heb ik verkeerd gedaan" kun je ook uitleggen als bekenning van de aanklachten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:45 schreef Lotje83 het volgende:
[..]
Dat hij in iets leert van dit alles, en niet naderhand weer gewoon op dezelfde voet doorgaat.
U was erbij en hoorde het hier voor het eerstquote:Advocaat Klaartje Peeperkorn neemt het zo over, maar heeft even een sanitaire stop nodig.
Zeikerd.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:47 schreef Tengano het volgende:
Ter informatie
[..]
U was erbij en hoorde het hier voor het eerst![]()
Heb jij svp die precieze Telegraaf link voor mij met die liveblog over Ali. Ik had hem vanmorgen geopend en kon het de hele tijd volgen en klik hem net per ongeluk weg. Maar ik krijg nu alleen nog maar van die betaalde premium links op Telegraaf aangeboden waar ik niet op kanquote:Op donderdag 26 maart 2026 15:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bij Ali![]()
![]()
Hij weet niet eens wat een spiegel is
quote:Op donderdag 26 maart 2026 18:32 schreef kwiwi het volgende:
Volgens mij hebben hij en ik andere definities van "ijzersterk"
Rap.quote:Op donderdag 26 maart 2026 19:50 schreef Mrmime het volgende:
Ben echt heel benieuwd naar de uitspraak op 7 mei. Stel hij wordt veroordeeld, moet ie dan direct de bak in?
Je kunt het verschrikkelijk vinden dat die vrouwen in de illusie zijn dat er iets gebeurt is.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dinsdag deed Ali wel een uitspraak dat hij zei dat hij het verschrikkelijk voor die vrouwen vond of iets dergelijks. Dat viel mij toen heel erg op omdat hij tegelijktijd blijft claimen dat er helemaal niks gebeurd is; in dat geval hoef je dan ook niks verschrikkelijk te vinden.
Denk het wel.quote:Op donderdag 26 maart 2026 19:50 schreef Mrmime het volgende:
Ben echt heel benieuwd naar de uitspraak op 7 mei. Stel hij wordt veroordeeld, moet ie dan direct de bak in?
Hij kan in cassatie bij de hoge raad. Dat is de enige optie. Dan zal niet de zaak opnieuw behandeld worden, maar alleen gekeken worden of de rechters alles volgens de juiste procedures hebben gedaan en volgens de wet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 19:50 schreef Mrmime het volgende:
Kan hij niet nu alvast vertrekken? Of mag hij nu het land niet uit?quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:12 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Denk het wel.
Ivm mogelijk vluchtgevaar; dubbele paspoort & geld
Bijzondere reactie.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:49 schreef Kottnauer het volgende:
Absurd dat Ali B. zo’n zware straf krijgt voor twee lichte vergrijpen die bovendien niet bewezen kunnen worden. Heel vreemd dit.
Als hij dat had gewild was hij niet komen opdagen, hij heeft lange tijd in Marokko en Dubai gezeten.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:12 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Denk het wel.
Ivm mogelijk vluchtgevaar; dubbele paspoort & geld
Ali, ben jij het?quote:Op donderdag 26 maart 2026 23:19 schreef Kottnauer het volgende:
Rare rechtbank. Een mislukte poging van een verkrachting, onbewezen, slechts gebaseerd op de verklaring van de vrouw in kwestie die zelf geen aangifte wilde doen en na het vermeende vergrijp nog vriendschappelijk met de verdachte omging.
Ten tweede een ingehuurde prostituee die een andere klant aan het afwerken was, in een open ruimte, waarbij de verdachte dan misschien voor zijn beurt een vinger vaginaal zou hebben ingebracht in het kennelijk vrij toegankelijke geslachtsorgaan. Onbewezen.
En dan 2 jaar eisen.
Benieuwd of we hierbij van die taferelen krijgen als bij de OJ Simpson case met die handschoenquote:Op donderdag 26 maart 2026 23:19 schreef Kottnauer het volgende:
Rare rechtbank. Een mislukte poging van een verkrachting, onbewezen, slechts gebaseerd op de verklaring van de vrouw in kwestie die zelf geen aangifte wilde doen en na het vermeende vergrijp nog vriendschappelijk met de verdachte omging.
Ten tweede een ingehuurde prostituee die een andere klant aan het afwerken was, in een open ruimte, waarbij de verdachte dan misschien voor zijn beurt een vinger vaginaal zou hebben ingebracht in het kennelijk vrij toegankelijke geslachtsorgaan. Onbewezen.
En dan 2 jaar eisen.
Als vrijspraak dan komt er een media offensief wat je nog nooit hebtgezienquote:Op vrijdag 27 maart 2026 00:20 schreef the-eye het volgende:
Benieuwd of we hierbij van die taferelen krijgen als bij de OJ Simpson case met die handschoen
Dat gaat hij vermoedelijk niet doen. Negen van de tien keer heeft dat geen enkele zin.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hij kan in cassatie bij de hoge raad. Dat is de enige optie. Dan zal niet de zaak opnieuw behandeld worden, maar alleen gekeken worden of de rechters alles volgens de juiste procedures hebben gedaan en volgens de wet.
Ik vraag me eerder af of hij wel aanwezig is bij de uitspraak.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 00:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als vrijspraak dan komt er een media offensief wat je nog nooit hebtgezien
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Linda de Mol loopt hysterisch weg na vraagje over Ali B: ‘Doei’
De familie van Linda de Mol staat aan het hoofd van een journalistiek media-imperium, maar zelf loopt ze weg als onafhankelijke pers een kritische vraag durft te stellen. “Zeker niet sfeerbevorderend.”
https://www.mediacourant.(...)gje-over-ali-b-doei/
![]()
Zijn zoons wonen natuurlijk in Nederland, dus ik denk dat het voor hem praktischer is om het gewoon te accepteren. En volgens mij zal die straf hem niet eens zo zwaar vallen, op het stigma na dan. Zulke types worden in de gevangenis vaak best wel op handen gedragen. En ja, als je miljonair bent zoals hij, kun je het jezelf daar meestal ook wel wat comfortabeler maken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of hij wel aanwezig is bij de uitspraak.
Grote kans dat hij gewoon in Marokko zit. Of gaat hij werkelijk zijn straf uitzitten?
Dat terwijl ze ervaring heeft met zeden delinquentenquote:
Misschien komt ie wel bij mede rijkaard Frits van E in de cel te zitten.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:20 schreef -Mittens- het volgende:
[..]
Zijn zoons wonen natuurlijk in Nederland, dus ik denk dat het voor hem praktischer is om het gewoon te accepteren. En volgens mij zal die straf hem niet eens zo zwaar vallen, op het stigma na dan. Zulke types worden in de gevangenis vaak best wel op handen gedragen. En ja, als je miljonair bent zoals hij, kun je het jezelf daar meestal ook wel wat comfortabeler maken.
Of nieuwe hoerentent, de naam weet hij al: consentquote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:25 schreef StateOfMind het volgende:
Misschien komt ie wel bij mede rijkaard Frits van E in de cel te zitten.
En begint ie straks zij eigen supermarkt.
Of Nederland heeft er straks een nieuwe rappert bij, MC Frits 😱
Maar hij zat nu ook hele lange periodes in Marokko en Dubai.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:20 schreef -Mittens- het volgende:
[..]
Zijn zoons wonen natuurlijk in Nederland, dus ik denk dat het voor hem praktischer is om het gewoon te accepteren. En volgens mij zal die straf hem niet eens zo zwaar vallen, op het stigma na dan. Zulke types worden in de gevangenis vaak best wel op handen gedragen. En ja, als je miljonair bent zoals hij, kun je het jezelf daar meestal ook wel wat comfortabeler maken.
Dan was hij wel daar gebleven.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 06:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of hij wel aanwezig is bij de uitspraak.
Grote kans dat hij gewoon in Marokko zit. Of gaat hij werkelijk zijn straf uitzitten?
Hij verbleef tot voor kort in Dubai, niet in Marokko.quote:
Hij is voor de eerste rechtszaak lange tijd in zijn vakantiewoning geweest in Marokko.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij verbleef tot voor kort in Dubai, niet in Marokko.
En het schijnt daar momenteel niet meer zo heel tof te zijn.
Nu.nlquote:Op maandag 30 maart 2026 09:51 schreef Tengano het volgende:
Waar zijn de links van een livefeed? Ik zie niks bij de Telegraaf of het AD
Ik heb alleen deze, maar die is al verouderd.
https://www.ad.nl/show/li(...)jill-helena~a254a9d2
Of is er vandaag geen livefeed?
Dit is er een:
(inclusief filmpje)
https://www.shownieuws.nl(...)-dag-in-hoger-beroep
Ja, dat begreep ik. Maar er staat toch nog meer op het programma. Het OM en de advocaten gaan nog reageren begreep ik en ook Ali gaat aan het eind nog wat zeggen.quote:Op maandag 30 maart 2026 09:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nu.nl
Maar de verhoren zijn achter gesloten deuren dus veel zal er niet zijn.
quote:Het is nog onduidelijk hoelang het horen van de getuigen gaat duren en hoe laat we dus verder gaan met de repliek en dupliek in de zaak.
Swier roept ook een productieleider van het programma op. Ik kan me zo voorstellen dat diegene dan weer ontkent wat de ex-vriend van Ten Damme beweert. Swier roept natuurlijk niet voor niets deze twee getuigen op. Hij wil het verhaal van Ten Damme onderuit halen.quote:Op maandag 30 maart 2026 09:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen had dat die ex-vriend het verhaal van Ellen ten Damme bevestigde, dat ze na die ontmoeting met Ali B van slag was.
Nee die productieleider heeft ook een belastende verklaring afgelegd eerder.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Swier roept ook een productieleider van het programma op. Ik kan me zo voorstellen dat diegene dan weer ontkent wat de ex-vriend van Ten Damme beweert. Swier roept natuurlijk niet voor niets deze twee getuigen op. Hij wil het verhaal van Ten Damme onderuit halen.
Bizar weer dat het achter gesloten deuren moet vanwege mogelijke bedreigingen. Ik zou dat als OM toch nog even benoemen.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Swier roept ook een productieleider van het programma op. Ik kan me zo voorstellen dat diegene dan weer ontkent wat de ex-vriend van Ten Damme beweert. Swier roept natuurlijk niet voor niets deze twee getuigen op. Hij wil het verhaal van Ten Damme onderuit halen.
Ze worden achter gesloten deuren gehoord vanwege de media aandacht. Vooral ten Damme heeft veel bagger over zich heen gehad.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bizar weer dat het achter gesloten deuren moet vanwege mogelijke bedreigingen. Ik zou dat als OM toch nog even benoemen.
Ook bizar dat Ali dat allemaal wel goed lijkt te vinden. Ik dacht dat hij zo’n frisse jongen was.
Jij moet het media-aandacht, zij zelf noemen het bedreigingen.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze worden achter gesloten deuren gehoord vanwege de media aandacht. Vooral ten Damme heeft veel bagger over zich heen gehad.
Swier zoekt inconsistenties tussen de twee verhalen?quote:Op maandag 30 maart 2026 11:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee die productieleider heeft ook een belastende verklaring afgelegd eerder.
Dan vlucht zijn cliënt niet naar Marokko als hij nog bezig isquote:Op maandag 30 maart 2026 09:42 schreef TjjWester het volgende:
Welk belang heeft Swier bij een getuigenis achter gesloten deuren?
Maand in het gevang er bij per e-mail!quote:Op maandag 30 maart 2026 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
OM verwijt Ali B's advocaat 'overvaltactiek' door twee nieuwe getuigen te horen
Het OM is niet blij met het verzoek van de advocaat van Ali B om op het laatste moment nog twee getuigen te horen in het hoger beroep. Het spreekt van een "overvaltactiek", tot woede van advocaat Bart Swier.
Advocaat Swier deed donderdag in zijn pleidooi een zogenoemd voorwaardelijk verzoek om de ex van Ellen ten Damme te horen. De zangeres is een van de slachtoffers in deze zedenzaak. Mocht het hof besluiten Ali B te veroordelen voor de verkrachting van Ten Damme, of een poging daartoe, dan wilde Swier Ten Dammes ex horen als getuige.
De ex van de zangeres heeft eerder een belastende verklaring over Ali B afgelegd en zorgt daarmee voor steunbewijs in deze zaak. Dat geldt ook voor de tweede getuige, een productieleider van het programma Ali B en de Muziekkaravaan. Zij was mee naar Marokko, waar de verkrachting zou hebben plaatsgevonden.
Het hof lichtte maandag op de zitting toe dat het nog geen besluit heeft genomen over de schuld van Ali B. Maar de voorzitter zei wel dat het op een later moment horen van de getuigen tot grote vertraging in de zaak zou kunnen leiden. Om dat te voorkomen, worden de getuigen nu al gehoord. Dat gebeurt achter gesloten deuren.
Eigenlijk zou deze laatste dag alleen in het teken staan van repliek en dupliek en het laatste woord van Ali B. Het Openbaar Minister (OM) ziet dit dan ook als een "overvaltactiek" van de verdediging. Swier reageerde zeer kwaad op die woorden. "Dit slaat helemaal nergens op", zei de advocaat. "Er worden hier in het bijzijn van de pers grote woorden als overvaltactiek de zaal in geslingerd zonder dit te onderbouwen. Dit stoort mij mateloos en kan echt niet."
Chaotisch begin derde zittingsdag Ali B: 'Stekelige woorden over en weer'
Hof wijst verzoeken van Swier toe
Het OM bleef vervolgens bij zijn woorden. "Na het sluiten van de zitting op vrijdag zijn er dit weekend 52 mails heen en weer gestuurd. Dat noemen wij een overvaltactiek."
Het hof hield zich enigszins op de vlakte, maar stelde wel vast dat Swier het recht heeft om nog getuigen op te roepen, zeker als ze belastend hebben verklaard over zijn cliënt. Daarom werden de verzoeken ook toegewezen.
Overigens is het hof nog steeds van plan om later op maandag de repliek en dupliek en het laatste woord te laten plaatsvinden. Hoelang het horen van de getuigen zal duren is onbekend.
https://www.nu.nl/muziek/(...)tuigen-te-horen.html
52 mails in weekend![]()
Daar zou Knoops minimaal 52.000 euro voor factureren
Het loopt niet zoals gehoopt natuurlijk. Ali was toch overtuigd dat ie vrijgesproken zou worden?quote:Op maandag 30 maart 2026 12:41 schreef Tengano het volgende:
Weinig professioneel en slecht voorbereid dus. Swier heeft jaren de tijd gehad om dit voor te bereiden en om 2 seconden voor 12 vindt meneer dat hij nog even 52 mails moet uitdoen om zijn zaken op orde te krijgen.
[ afbeelding ]
En dan nog ff ditquote:Op maandag 30 maart 2026 12:43 schreef proud_mami het volgende:
Het loopt niet zoals gehoopt natuurlijk. Ali was toch overtuigd dat ie vrijgesproken zou worden?
Kan tactiek zijnquote:Op maandag 30 maart 2026 12:41 schreef Tengano het volgende:
Weinig professioneel en slecht voorbereid dus. Swier heeft jaren de tijd gehad om dit voor te bereiden en om 2 seconden voor 12 vindt meneer dat hij nog even 52 mails moet uitdoen om zijn zaken op orde te krijgen.
[ afbeelding ]
Het OM heeft dit zelf ook gedaan tijdens de eerste zaak, met een ongecontroleerde getuigen.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
OM verwijt Ali B's advocaat 'overvaltactiek' door twee nieuwe getuigen te horen
Het OM is niet blij met het verzoek van de advocaat van Ali B om op het laatste moment nog twee getuigen te horen in het hoger beroep. Het spreekt van een "overvaltactiek", tot woede van advocaat Bart Swier.
Advocaat Swier deed donderdag in zijn pleidooi een zogenoemd voorwaardelijk verzoek om de ex van Ellen ten Damme te horen. De zangeres is een van de slachtoffers in deze zedenzaak. Mocht het hof besluiten Ali B te veroordelen voor de verkrachting van Ten Damme, of een poging daartoe, dan wilde Swier Ten Dammes ex horen als getuige.
De ex van de zangeres heeft eerder een belastende verklaring over Ali B afgelegd en zorgt daarmee voor steunbewijs in deze zaak. Dat geldt ook voor de tweede getuige, een productieleider van het programma Ali B en de Muziekkaravaan. Zij was mee naar Marokko, waar de verkrachting zou hebben plaatsgevonden.
Het hof lichtte maandag op de zitting toe dat het nog geen besluit heeft genomen over de schuld van Ali B. Maar de voorzitter zei wel dat het op een later moment horen van de getuigen tot grote vertraging in de zaak zou kunnen leiden. Om dat te voorkomen, worden de getuigen nu al gehoord. Dat gebeurt achter gesloten deuren.
Eigenlijk zou deze laatste dag alleen in het teken staan van repliek en dupliek en het laatste woord van Ali B. Het Openbaar Minister (OM) ziet dit dan ook als een "overvaltactiek" van de verdediging. Swier reageerde zeer kwaad op die woorden. "Dit slaat helemaal nergens op", zei de advocaat. "Er worden hier in het bijzijn van de pers grote woorden als overvaltactiek de zaal in geslingerd zonder dit te onderbouwen. Dit stoort mij mateloos en kan echt niet."
Chaotisch begin derde zittingsdag Ali B: 'Stekelige woorden over en weer'
Hof wijst verzoeken van Swier toe
Het OM bleef vervolgens bij zijn woorden. "Na het sluiten van de zitting op vrijdag zijn er dit weekend 52 mails heen en weer gestuurd. Dat noemen wij een overvaltactiek."
Het hof hield zich enigszins op de vlakte, maar stelde wel vast dat Swier het recht heeft om nog getuigen op te roepen, zeker als ze belastend hebben verklaard over zijn cliënt. Daarom werden de verzoeken ook toegewezen.
Overigens is het hof nog steeds van plan om later op maandag de repliek en dupliek en het laatste woord te laten plaatsvinden. Hoelang het horen van de getuigen zal duren is onbekend.
https://www.nu.nl/muziek/(...)tuigen-te-horen.html
52 mails in weekend![]()
Daar zou Knoops minimaal 52.000 euro voor factureren
Laten we het hopen. Pedofiel Marco B. kwam er helaas ook vrij genadig vanaf.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:32 schreef proud_mami het volgende:
Nieuwe verneuk kans voor Trali B met het laatste woord …
quote:Het OM wil dat het verhoor van de tweede getuige terzijde wordt geschoven, omdat zij dit weekend met Swier de gehele verklaring van Ten Damme heeft doorgelezen.
Dat bezoek aan Swier zou haar "mogelijk" hebben beïnvloed, vindt de advocaat-generaal.
quote:
Wat een lul.quote:
Hij wel, de rest niet.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali is dus erg zeker van vrijspraak![]()
![]()
Dat riep die de vorige keer ookquote:Op maandag 30 maart 2026 14:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali is dus erg zeker van vrijspraak![]()
![]()
quote:De advocaat van Ali B, Bart Swier, komt nu aan het woord. Hij verwacht ongeveer een uur te spreken.
Hij heeft genoeg tijd om te vluchten naar Marokko en zijn Nederlandse paspoort in te leverenquote:Op maandag 30 maart 2026 14:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel hij wordt trouwens weer veroordeeld kan die ook gewoon nog in cassatie.
Zowel het OM als het hof hebben al geconcludeerd dat er geen vluchtgevaar is.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hij heeft genoeg tijd om te vluchten naar Marokko en zijn Nederlandse paspoort in te leveren
FTFY
oftewel verplichten bij uitspraak aanwezig te zijn en gelijk vastzetten bij schuldig ivm vluchtgevaar
![]()
Goed voorbeeld voor zijn kinderen.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:42 schreef monkyyy het volgende:
Papa kan niet eens eerlijk zijn tegen zijn eigen vrouw
Tamelijk schaamteloos ook.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nogal zwak en niet relevant om een compleet verzonnen verhaal over zijn zoontje in te brengen.
‘Mijn papa is rapper’ of ‘mijn papa is een verkrachter’. Ik weet niet wat erger is in het kringgesprek van groep 3….quote:Op maandag 30 maart 2026 19:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Goed voorbeeld voor zijn kinderen.
de boos uitzending was in 2022quote:Op maandag 30 maart 2026 19:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Hij hoeft zijn naam niet af te korten in ieder geval.
Beter te laat dan nooit.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:03 schreef koemleit het volgende:
[..]
de boos uitzending was in 2022.
jij komt ruim 4 jaar later met deze grap.
dat daar niemand eerder op is gekomen joh.
Kan. Al denk ik dat dit gewoon tactiek is. Tot het einde volhouden dat het wederzijds was.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:16 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem met Ali B was en is dat hij zich totaal niet kan verplaatsen in dat wat voor hem normaal gedrag is voor anderen grensoverschrijdend is.
Smerig wel, als alles tegen je wijst.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan. Al denk ik dat dit gewoon tactiek is. Tot het einde volhouden dat het wederzijds was.
Uiteraard, ga je twijfelen aan het "wederzijds" dan beken je.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan. Al denk ik dat dit gewoon tactiek is. Tot het einde volhouden dat het wederzijds was.
Kiezen tussen de cel of smerig zijn.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Smerig wel, als alles tegen je wijst.
Lullig als ie wel de cel in belandtquote:Op maandag 30 maart 2026 20:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kiezen tussen de cel of smerig zijn.
Dan hebben veel mensen de keuze snel gemaakt.
Dan heeft hij het tot het einde geprobeerd.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Lullig als ie wel de cel in belandt
Ik ga hier geen eind-grap makenquote:Op maandag 30 maart 2026 20:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan heeft hij het tot het einde geprobeerd.
Ik stel voor dat we dan tijdens die celstraf 24/7 zijn hit wat zou je doen laten horen met die medeverkrachterquote:Op maandag 30 maart 2026 20:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Lullig als ie wel de cel in belandt
Eigenlijk vond ik dat het slachtoffer van Marco Borsato nog meer bewijs had dan de vrouwen in dit proces. Wat ligt er nu eigenlijk? Geen appjes. En geen opgenomen gesprek waarin Ali B. toch op zijn minst iets erkend. Het zijn alleen getuigenverklaringen.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Pedofiel Marco B. kwam er helaas ook vrij genadig vanaf.
Dit soort viezerikjes weten doorgaans op één of andere manier wel hoe ver ze kunnen gaan en hebben het vermogen om een leuke verdediging bij elkaar te kopen.
En allemaal positiefquote:Op maandag 30 maart 2026 23:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
De advocaat van Ellen ten Damme, mevrouw Ruth Jager, zat net bij RTL Late night. Ze gaf aan dat maar liefst 8 vrouwen met de politie gesproken hebben over Ali B.
Dit het was al een wonder dat hij bij de rechtbank werd veroordeeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 06:47 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat Ali wel met vrijspraak wegkomt.
Hij ziet alles anders. De herinneringen die hij heeft zijn anders dan dat de slachtoffers hebben.
En ze hebben geen aangifte of meldingen gedaan bij de politie.
Hoe hard is dan het bewijs als getuigen ook zeggen “ik weet het niet precies, ik heb niks gezien, niks gehoord” ?
Hoe zwaar weegt dat steunbewijs?
Is het strafbaar om een egotripper te zijn? Want dat is Ali wel. En ja dominant gedrag ook. Zelfs tot kinderachtig drammerig gedrag in de rechtszaal aan toe met zijn “ ik ben moe”.
Ik wil niet zeggen dat het goed is, maar ik denk dat hij ermee wegkomt.
Dat klinkt natuurlijk leuk maar zegt helemaal niets als je uiteindelijk met 3 vrouwen aankomt waarvan er één geen aangifte wil doen een ander voor vrijspraak zorgt en je er dus met één overblijft waarvan ik nou niet kan zeggen dat het een hele sterke zaak isquote:Op maandag 30 maart 2026 23:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
De advocaat van Ellen ten Damme, mevrouw Ruth Jager, zat net bij RTL Late night. Ze gaf aan dat maar liefst 8 vrouwen met de politie gesproken hebben over Ali B.
Op dinsdag 31 maart 2026 23:36 schreef the-eye het volgende:
Ik vond dit inderdaad zo slap van Ali, zijn kinderen aanhalen in zijn slotpleidooi. Want natuurlijk haaks staat op zijn gedrag na de aangiftes. Toen zat die voor langere tijd in Dubai en Marokko zonder zijn kinderen…quote:
Is dat zo?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vond dit inderdaad zo slap van Ali, zijn kinderen aanhalen in zijn slotpleidooi. Want natuurlijk haaks staat op zijn gedrag na de aangiftes. Toen zat die voor langere tijd in Dubai en Marokko zonder zijn kinderen…
Ja, zijn zelfs foto's van, waar hij een beetje verloren in Dubai rondloopt.quote:
Nou, hij was snel gevonden anders.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, zijn zelfs foto's van, waar hij een beetje verloren in Dubai rondloopt.
Zelfs Taghi konen ze daar vinden en die kan niet eens zingenquote:Op woensdag 1 april 2026 11:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nou, hij was snel gevonden anders.
Taghi zat ondergedoken, dat was met Ali B niet zoquote:Op woensdag 1 april 2026 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zelfs Taghi konen ze daar vinden en die kan niet eens zingen![]()
“Pappa op school zeggen ze dat je naar de gevangenis moet”quote:
Taghi zingt sinds 2019 anders wel een toontje lagerquote:Op woensdag 1 april 2026 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zelfs Taghi konen ze daar vinden en die kan niet eens zingen![]()
Absurd weinig ja.quote:Op donderdag 2 april 2026 16:09 schreef Kottnauer het volgende:
Bizarre veroordeling. Ik hoop dat Ali wordt vrijgesproken. Stel dat het waar is, waarvan hij wordt beschuldigd (wat ik niet geloof), dan nog is 2 jaar gevangenisstraf absurd.
Waar hij voor veroordeeld is, zie je inderdaad elk weekend bijna overal gebeuren in het uitgaansleven. Je zou bijna kunnen zeggen dat het hier cultuur is. Van mannen die vrouwen aanspreken, of vice versa, en daarbij grenzen opzoeken en die vaak ook in een bepaalde mate overschrijden om te kijken hoe ver de ander wil gaan, tot het dronken voeren van vrouwen om ze gewillig te krijgen. Vind ik dit normaal? Nee. Van mij mag half Nederland hiervoor veroordeeld worden.quote:Op donderdag 2 april 2026 16:09 schreef Kottnauer het volgende:
Bizarre veroordeling. Ik hoop dat Ali wordt vrijgesproken. Stel dat het waar is, waarvan hij wordt beschuldigd (wat ik niet geloof), dan nog is 2 jaar gevangenisstraf absurd.
Vreselijk dat uitdagen en uitgedaagd wordenquote:Op donderdag 2 april 2026 16:36 schreef -Knapzak- het volgende:
Van mannen die vrouwen aanspreken, of vice versa, en daarbij grenzen opzoeken en die vaak ook in een bepaalde mate overschrijden om te kijken hoe ver de ander wil gaan
Elk onbenullig item uit die podcast wordt tot nieuws verheven.quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Marc-Marie Huijbregts beleefde 'ongemakkelijk moment' met Ali B bij DWDD: 'Vergeet ik nooit meer'
https://www.rtl.nl/boulev(...)-rap-overleden-price
We waren zo tevreden, nu ben je overleden![]()
Ik vond die rap van Ali B bij Max Verstappen ook een ongemakkelijk moment..quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Marc-Marie Huijbregts beleefde 'ongemakkelijk moment' met Ali B bij DWDD: 'Vergeet ik nooit meer'
8 vrouwen die elkaar niet kennen, die afzonderlijk naar de politie gestapt zijn om melding te doen over dezelfde man.quote:Op donderdag 2 april 2026 16:09 schreef Kottnauer het volgende:
Iedereen kan een melding doen, dat zegt op zichzelf niets. Maar van al die meldingen is in de rechtszaal niets overgebleven, behalve twee gevallen. Eentje kon zich niet eens herinneren of ze wel of niet gepenetreerd was en bleef ook na het voorval contact houden met Ali. De ander was een prostituee die een andere klant aan het afwerken was. Blijkbaar was haar vagina in de toestand vrij toegankelijk in een ruimte met meerdere personen. Een nogal aparte situatie naar mijn idee. Zuiver technisch misschien een verkrachting (als het waar is) maar wel een bijzondere. Hoe wist deze vrouw zo zeker dat het Ali’s vingers waren en niet van een willekeurig andere persoon?quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
8 vrouwen die elkaar niet kennen, die afzonderlijk naar de politie gestapt zijn om melding te doen over dezelfde man.
waarom schakelde Ali B de advocaat van Taghi in om een aangever onder druk te zetten haar verklaring in te trekken?
Bij een prostituee lijkt het me geen verkrachting maar eerder broodroof.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:42 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De ander was een prostituee die een andere klant aan het afwerken was.
Ali Betali.quote:Op zondag 5 april 2026 12:58 schreef Horzula het volgende:
[..]
Bij een prostituee lijkt het me geen verkrachting maar eerder broodroof.
Tenzij Ali betaald heeft, natuurlijk.
En ik maar denken dat Ali B. Huijbregts ook 'verkracht' had!quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je kunt een prostituee niet gewoon zo maar pakken en dan gebruiken naar je eigen zin. Dat is niet hoe dat werkt en is ook niet okquote:Op zondag 5 april 2026 12:58 schreef Horzula het volgende:
[..]
Bij een prostituee lijkt het me geen verkrachting maar eerder broodroof.
Tenzij Ali betaald heeft, natuurlijk.
Bij Ali wel hóór!quote:Op zondag 5 april 2026 18:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt een prostituee niet gewoon zo maar pakken en dan gebruiken naar je eigen zin. Dat is niet hoe dat werkt en is ook niet ok
En als die oraal druk is met Ronny, dan steek jij gewoon je vingers van achteren erinquote:Op zondag 5 april 2026 19:32 schreef Horzula het volgende:
Bij Ali wel hóór!
Als het tenminste waar is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |