Geëmotioneerde Ali B vraagt gerechtshof in laatste woord om vrijspraak: ‘Heb nooit iemand gedwongen’
Ali B heeft het gerechtshof in een geëmotioneerd laatste woord gevraagd om hem vrij te spreken. Volgens B heeft hij niets strafbaars gedaan. „Ik heb nooit iemand gedwongen en nooit tegen iemands wil gehandeld.”
Ali B zegt nachten wakker te hebben gelegen

om te verklaren hoe hij hierin verzeild kon raken. Hoe het kan dat de vrouwen in deze zaak zo anders kijken naar wat er tussen hen gebeurde, dan Ali B zelf.
Hij denkt dat de herinneringen van deze vrouwen een andere betekenis hebben gekregen en legt de schuld daarvoor bij de online uitzending van Boos uit 2022. Daarin is volgens Ali B neergezet als seksueel roofdier. „Dat beeld is overal overgenomen en herhaald in de media.”
Ali B zegt dat hij al publiekelijk werd veroordeeld, voordat de rechter hem in 2024 tot twee jaar cel veroordeelde. Er was volgens hem geen ruimte meer voor een ander verhaal. Daar moet dit gerechtshof nu doorheen kijken, vindt Ali B. „Ik kan mij niet verdedigen zonder de aangevers tegen te spreken. Uiteindelijk kan er maar één lezing van de feiten juist zijn. Ik heb nooit iemand gedwongen. Nooit tegen iemands wil gehandeld.”
B stond in zijn laatste woord geëmotioneerd stil bij de impact die dit heeft op zijn gezin. Zijn zoontje zag hem vorige week netjes in pak van huis vertrekken. Ali B zei dat hij moest werken,

maar toen hij aan het einde van de dag thuis kwam had zijn zoon op het schoolplein gehoord dat hij misschien naar de gevangenis moest. „Wat moet je dan zeggen? Dit gaat niet meer alleen over mij. Daarom vecht ik om mijn onschuld te bewijzen.”
https://www.ad.nl/show/ge(...)-gedwongen~a9db8a8d/Hij liegt zelfs zijn kinderen voor