abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 april 2026 @ 13:10:12 #176
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220482422
quote:
6s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Zelfs Taghi konen ze daar vinden en die kan niet eens zingen |:) _O-
Taghi zat ondergedoken, dat was met Ali B niet zo B-)

Die kwam gewoon buiten zoals SEMTEX al benoemde.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220486992
quote:
6s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Opoetet!
pi_220488531
quote:
[ x ]
“Pappa op school zeggen ze dat je naar de gevangenis moet”
Echt ik heb er een zakdoekje bijgepakt.
  donderdag 2 april 2026 @ 12:07:30 #179
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220491184
quote:
6s.gif Op woensdag 1 april 2026 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Zelfs Taghi konen ze daar vinden en die kan niet eens zingen |:) _O-
Taghi zingt sinds 2019 anders wel een toontje lager :P

En zoals gezegd leefde hij daar onder een valse identiteit en kwam hij zijn villa nooit uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 april 2026 @ 14:37:30 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220492403
quote:
[ x ]
Halelujah.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220492920
Bizarre veroordeling. Ik hoop dat Ali wordt vrijgesproken. Stel dat het waar is, waarvan hij wordt beschuldigd (wat ik niet geloof), dan nog is 2 jaar gevangenisstraf absurd.
  Moderator / Redactie FP donderdag 2 april 2026 @ 16:14:04 #182
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220492953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 16:09 schreef Kottnauer het volgende:
Bizarre veroordeling. Ik hoop dat Ali wordt vrijgesproken. Stel dat het waar is, waarvan hij wordt beschuldigd (wat ik niet geloof), dan nog is 2 jaar gevangenisstraf absurd.
Absurd weinig ja.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220493078
quote:
Waar hij voor veroordeeld is, zie je inderdaad elk weekend bijna overal gebeuren in het uitgaansleven. Je zou bijna kunnen zeggen dat het hier cultuur is. Van mannen die vrouwen aanspreken, of vice versa, en daarbij grenzen opzoeken en die vaak ook in een bepaalde mate overschrijden om te kijken hoe ver de ander wil gaan, tot het dronken voeren van vrouwen om ze gewillig te krijgen. Vind ik dit normaal? Nee. Van mij mag half Nederland hiervoor veroordeeld worden.
  donderdag 2 april 2026 @ 17:13:02 #184
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220493248
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 16:36 schreef -Knapzak- het volgende:
Van mannen die vrouwen aanspreken, of vice versa, en daarbij grenzen opzoeken en die vaak ook in een bepaalde mate overschrijden om te kijken hoe ver de ander wil gaan
Vreselijk dat uitdagen en uitgedaagd worden
Sodom en Gomorrah!
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:31:12 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220506557
Marc-Marie Huijbregts beleefde 'ongemakkelijk moment' met Ali B bij DWDD: 'Vergeet ik nooit meer'
https://www.rtl.nl/boulev(...)-rap-overleden-price

We waren zo tevreden, nu ben je overleden :') :|W
pi_220506656
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Marc-Marie Huijbregts beleefde 'ongemakkelijk moment' met Ali B bij DWDD: 'Vergeet ik nooit meer'

Elk onbenullig item uit die podcast wordt tot nieuws verheven.
pi_220506794
quote:

Ik vond die rap van Ali B bij Max Verstappen ook een ongemakkelijk moment..

Bekijk deze YouTube-video
pi_220507188
quote:
8 vrouwen die elkaar niet kennen, die afzonderlijk naar de politie gestapt zijn om melding te doen over dezelfde man.

waarom schakelde Ali B de advocaat van Taghi in om een aangever onder druk te zetten haar verklaring in te trekken?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220509957
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
8 vrouwen die elkaar niet kennen, die afzonderlijk naar de politie gestapt zijn om melding te doen over dezelfde man.

waarom schakelde Ali B de advocaat van Taghi in om een aangever onder druk te zetten haar verklaring in te trekken?
Iedereen kan een melding doen, dat zegt op zichzelf niets. Maar van al die meldingen is in de rechtszaal niets overgebleven, behalve twee gevallen. Eentje kon zich niet eens herinneren of ze wel of niet gepenetreerd was en bleef ook na het voorval contact houden met Ali. De ander was een prostituee die een andere klant aan het afwerken was. Blijkbaar was haar vagina in de toestand vrij toegankelijk in een ruimte met meerdere personen. Een nogal aparte situatie naar mijn idee. Zuiver technisch misschien een verkrachting (als het waar is) maar wel een bijzondere. Hoe wist deze vrouw zo zeker dat het Ali’s vingers waren en niet van een willekeurig andere persoon?
pi_220512182
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:42 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De ander was een prostituee die een andere klant aan het afwerken was.
Bij een prostituee lijkt het me geen verkrachting maar eerder broodroof.

Tenzij Ali betaald heeft, natuurlijk.
  Moderator / Redactie FP zondag 5 april 2026 @ 12:59:18 #191
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220512187
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:58 schreef Horzula het volgende:

[..]

Ali Betali.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220512246
quote:

En ik maar denken dat Ali B. Huijbregts ook 'verkracht' had!

Maar dat was de bedoeling natuurlijk.
  zondag 5 april 2026 @ 18:33:47 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220515057
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:58 schreef Horzula het volgende:

[..]

Je kunt een prostituee niet gewoon zo maar pakken en dan gebruiken naar je eigen zin. Dat is niet hoe dat werkt en is ook niet ok
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220515372
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 18:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt een prostituee niet gewoon zo maar pakken en dan gebruiken naar je eigen zin. Dat is niet hoe dat werkt en is ook niet ok
Bij Ali wel hóór!

Als het tenminste waar is.
  zondag 5 april 2026 @ 20:20:31 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220515624
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:32 schreef Horzula het volgende:
Bij Ali wel hóór!
Als het tenminste waar is.
En als die oraal druk is met Ronny, dan steek jij gewoon je vingers van achteren erin :|W o|O
  maandag 6 april 2026 @ 13:20:02 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220518978
Zakenimperium Ali B zwaar getroffen, zedenzaak kostte miljoenen

RTL Z De jarenlange rechtszaken rond Ali B hebben zijn ambities als ondernemer en zelfhulpgoeroe de grond in geboord. De afgelopen vier jaar liep de artiest zo'n 3 miljoen euro aan inkomsten mis, terwijl de juridische kosten opliepen. Zijn dure Bentley is geveild, en zijn kantoorpand staat te koop. Een overzicht.
Afgelopen maandag was de laatste zittingsdag in het hoger beroep in de zedenzaak rond Ali B, in het gerechtshof Amsterdam. Enkele dagen eerder had zijn advocaat Bart Swier de rechters van het hof gevraagd in hun oordeel rekening te houden met de prijs die de artiest al heeft betaald, als gevolg van alle media-aandacht. "Ali B komt nergens meer aan de bak, en zal ook nergens meer aan de bak komen", zei hij.

Ontegenzeggelijk heeft de zedenzaak - die begin 2022 aan het rollen werd gebracht door de BOOS-uitzending over seksueel grensoverschrijdend gedrag achter de schermen van het televisieprogramma The Voice of Holland - Ali B veel gekost.

Ooit succesvol
Hoeveel precies is onduidelijk, omdat zijn bedrijf Ali B Beheer sinds het uitbreken van de storm geen jaarcijfers meer inleverde bij de Kamer van Koophandel. Dat geldt ook voor SPEC Entertainment, het ooit zo succesvolle artiestenbedrijf van zijn vrouw waarin Ali B aandeelhouder was.

Toch is er, voorafgaande aan de uitspraak van het hof op 7 mei, wel iets te zeggen over wat de zaak de artiest inmiddels heeft gekost, en hoe hij er na ruim vier jaar financieel voorstaat. RTL Z zet het op een rijtje.

Talentenjacht
De jonge Ali Bouali (Zaanstad, 1981) blijkt een talent te hebben om mensen te vermaken, en doet na de eeuwwisseling regelmatig mee aan talentenjachten. In 2002 wordt hij ontdekt door platenlabel Warner Music en de jonge feestorganisator Breghje Kommers.

Nadat hij in 2004 doorbreekt, wordt Bouali aandeelhouder van het bedrijfje van Kommers, SPEC Entertainment. Ook trouwen zij, waarna zij een huis in Almere kopen en drie kinderen krijgen.

Indrukwekkend
Dankzij de strakke leiding van Kommers en de creativiteit en aanzuigende werking van Ali B krijgt SPEC een indrukwekkende stal aan succesvolle artiesten en influencers onder contract. Het bedrijf begint ook een eigen platenlabel en boekingsbureau. Rond 2007 kopen Kommers en Bouali in Almere een flink bedrijfspand met opnamestudio voor SPEC

Vooral na 2013 lopen de zaken als een trein, mede omdat de tv-carrière van Ali B een grote vlucht neemt. Vanaf dat jaar is hij coach van The Voice of Holland, en treedt op in tal van andere tv-programma’s en theatershows. Ook verdient hij lekker aan reclamecampagnes, voor onder meer Douwe Egberts, T-Mobile, Yarden en Lidl. Tegelijk blijven de inkomsten uit zijn muziek, via optredens, BumaStemra en streamingdiensten als Spotify, binnenstromen.

Vermogen explodeert
Eind 2015 - dus twaalf jaar na zijn doorbraak - heeft Ali B in zijn privébedrijf een eigen vermogen van ruim 1 miljoen euro opgebouwd. Niet onverdienstelijk, maar uit de jaarrekeningen blijkt dat dit vermogen in de zes jaar daarna nog explodeert. Eind 2021 staat er bijna 5 miljoen euro op de teller. Elk jaar stijgt dat vermogen dus gemiddeld met bijna 7 ton.

Dat de zaken goed gaan, suggereren ook zijn uitgaven en investeringen. In 2018 meldt Ali B dat hij een Bentley van bijna drie ton heeft aangeschaft. Een jaar later zegt hij 'drie villa’s en een appartement' in Marokko te hebben gekocht, en nog iets later '40 woningen' met een vastgoedpartner.

Ondernemerschap
Vanaf die tijd profileert Ali B zich steeds sterker als ondernemer, en start ook enkele nieuwe initiatieven. Zo lanceert hij in 2020 het online zelfontwikkelingsplatform Ik wil groeien, waarop 'mensen die het beste uit zichzelf willen halen' een betaald abonnement kunnen nemen. In november 2021 verschijnt zijn boek 'De Ali B Methode', waarin hij zijn belangrijkste levenslessen deelt.

Uit het KvK-register blijkt dat Ali B diezelfde maand ook enkele andere nieuwe bedrijven opricht, zoals het vastgoedbedrijf AB Real Estate Investments en AliB Nutrition, dat zich richt op de verkoop van sportvoeding.

Grensoverschrijdend gedrag
Maar terwijl de artiest zijn zakelijk imperium verbreedt, begint in 2020 de wind te draaien. In de herfst van dat jaar vindt er een leegloop bij het artiestenbureau SPEC plaats. Zo vertrekken directeur Stanley Bish, influencer Monica Geuze, zangeres Famke Louise en rapper Boef.

In 2021 beginnen geruchten over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland steeds openlijker te circuleren. In januari 2022 ontploft de bom, tijdens de BOOS-uitzending waarin het seksueel grensoverschrijdende gedrag van Marco Borsato, Jeroen Rietbergen en Ali B centraal staat.

Weg bij SPEC
Vrijwel direct legt Ali B zijn werk bij SPEC neer. Of hij daarna nog aandeelhouder in het artiestenmanagementbureau van zijn vrouw blijft, is onbekend. Maar de kans dat hij sindsdien nog heeft kunnen genieten van royale winstuitkeringen, is klein.

De rechtszaken die volgen op de aangiftes tegen Ali B raken SPEC namelijk keihard. De samenwerking met Warner Music bij het platenlabel was al opgehouden, en ook het gezamenlijke boekingsbureau met concertorganisator Mojo bestaat niet meer. En de nieuwe instroom van talent blijft uit, met uitzondering van de komst van Lil Kleine.

Misgelopen: 3 miljoen
Ook ziet Ali B zijn andere inkomstenstromen opdrogen. Radiostations weren zijn muziek, mediabedrijf RTL haalt The Voice van de buis en er zijn geen reclamecampagnes meer. De artiest verdient evenmin nog geld met optredens en nieuwe muziek. Hooguit zijn er nog wat bescheiden vergoedingen van muziekstreamers, en mogelijk wat huurinkomsten uit vastgoed.

De misgelopen inkomsten zijn aanzienlijk. Als Ali B zijn gemiddelde jaarlijkse vermogensstijging van bijna 7 ton had weten vast te houden, zou hij de afgelopen vier jaar zo'n 3 miljoen euro rijker zijn geworden.

Extra uitgaven
Tegenover het wegvallen van inkomsten staan wel forse extra uitgaven. Zo wijkt de artiest de afgelopen jaren veelvuldig uit naar Dubai, en dat is niet gratis. Ook moet hij de rekeningen betalen van zijn advocaten, die hem in de zedenzaak verdedigen. Om een idee te krijgen: Marco Borsato was daar de afgelopen jaren bijna 4 ton aan kwijt.

Ook de eind 2020 opgerichte bedrijven AB Real Estate Investments en AliB Nutrition blijken geen succes. Volgens zakenblad Quote heeft de in 2019 aangekondigde aankoop van 40 woningen uiteindelijk nooit plaatsgevonden. Uit het sportvoedingsbedrijf trekt Ali B zich eind 2021 al terug. En uiteraard strandt zijn net opgestarte carrière als zelfhulpgoeroe kansloos.

Economisch delict
Zoals eerder gezegd, de bedrijven Ali B Beheer en SPEC deponeerden na 2021 nooit meer cijfers. Dat zij daarmee juridisch gezien een economisch delict plegen, doet nauwelijks ter zake omdat daar in Nederland niet of nauwelijks tegen wordt opgetreden. Wel kan het bij een faillissement voor een curator aanleiding zijn om bestuurders wegens 'onbehoorlijk bestuur' persoonlijk aansprakelijk te stellen voor de schulden.

Voor een naderend faillissement zijn geen aanwijzingen. Maar dat beide bedrijven er gezien de wegvallende inkomsten niet rooskleurig voorstaan, is een voor de hand liggende gedachte. En daar zijn wél concrete aanwijzingen voor. Zo veilde de Belastingdienst - waarschijnlijk ter inlossing van een belastingschuld - eind vorig jaar de kostbare Bentley die Ali B in 2018 kocht. De wagen van ooit drie ton leverde slechts 67.000 euro op.

Kantoor te koop
Ook hebben Ali B en zijn vrouw het voormalige kantoor van SPEC in Almere eind vorig jaar te koop gezet. Inmiddels is het pand - ooit het kloppende hart van de hiphopscene in Nederland - verhuurd aan een zorginstelling. De vraagprijs is onlangs verhoogd, van 925.000 euro tot 1,2 miljoen.

Betrokkenen zijn niet erg happig om de huidige toestand van het zakenimperium van Ali B toe te lichten. Bij SPEC wordt de telefoon niet meer opgenomen, en wordt niet gereageerd op een gemaild contactverzoek. Directeur Kommers reageert niet op een via Linkedin gestuurde verzoek om commentaar. En Ali B laat een vragenlijst die RTL Z via zijn advocaat stuurde, onbeantwoord. "Je krijgt hier geen reactie op", laat SPEC-directeur Frank Barendse weten.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)te-artiest-miljoenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')