quote:Op maandag 9 maart 2026 13:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond een variatie op een traybake knolselderij en kipdijfilet. I.p.v. wortels gebruik ik pastinaak en i.p.v. krielaardappels gebruik ik courgette.
Wat at je dan behalve saucijsjes?quote:Op maandag 9 maart 2026 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn gebruikelijke AVG-tje waar ik momenteel niet zonder kan: ik heb voedzaam voedsel nodig en geen liflafjes. Van de saucijsjes krijg ik geen genoeg: álles smaakt met saucijsjes.
Leuk! Hoop dat het jullie is gelukt. Zal je dochter denk leuk hebben gevonden, dat vullen en rollen/vouwen.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:41 schreef Molo het volgende:
Goeie OP
Vanavond met dochterlief Kantonese Cheung fun maken van rijstpapier, zin in!
En als het me lukt Vietnamese Bánh xèo
Nu net lekker cappuccino op, word ik altijd intens blij van
Leuk! Veel plezier en/of hoop dat het gelukt en lekker wasquote:Op maandag 9 maart 2026 16:41 schreef Molo het volgende:
Goeie OP
Vanavond met dochterlief Kantonese Cheung fun maken van rijstpapier, zin in!
En als het me lukt Vietnamese Bánh xèo
Nu net lekker cappuccino op, word ik altijd intens blij van
Alleen de Cheung fun gemaakt uiteindelijk door tijdtekort. En maar wat gestoomde Chinese kool en shitload aan gyoza erbij gegeten want die waren in de bonus bij de AH.quote:Op maandag 9 maart 2026 19:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Hoop dat het jullie is gelukt. Zal je dochter denk leuk hebben gevonden, dat vullen en rollen/vouwen.
Dat noem ik nu pas een maaltijdsoepquote:Op maandag 9 maart 2026 17:30 schreef SoS87 het volgende:
Ik heb soep met kippenbouillon, veel groenten, tomaten, ballen, vlinderpasta en grote verse met vlees en kaas gevulde tortellinis.
Het is bijna geen soep meer te noemen zo vol.
Haha precies wat ik ook eet vandaag, helaas een Iglo lekkerbekje moest ook op geen visboer dit keer.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:35 schreef vosss het volgende:
Lekkerbekje, gebakken aardappeltjes en broccoli.
Is dat nou zo'n dikke broodbodem?quote:Op maandag 9 maart 2026 20:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Die film heb ik destijds gezien! Tja, wat zal ik er van zeggen...
En vanavond wat het dit (was vorige week in de bonus 2 voor de prijs van 1)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is geen toppizza, maar eet wel lekker door.
Ohhhh lekker zeg! Aardappelsalade met olie/azijn of mayo?quote:Op maandag 9 maart 2026 20:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Aardappelsalade gemaakt, rode bietjes met knoflook, koolsla en een Bockwurst van scharrelvarken.
Yep. Geen echte pizza dus. Hoeft voor mij geen tweede keer, ook al ligt er dus nog één in de vriezer. De tomaten overheersen een beetje en de naam Triple meat geeft het vermoeden dat er veel vlees op zit. Dat is niet zo.quote:
Mayo, met net genoeg voor een coating, het is geen blub geworden. (Vastkokende aardappels net gaar gekookt, augurkjes, kappertjes, peper, zout, hardgekookt ei, verse peterselie en een beetje zelfgemaakte sambal voor net dat beetje pit)quote:Op maandag 9 maart 2026 20:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ohhhh lekker zeg! Aardappelsalade met olie/azijn of mayo?
Lekker allemaalquote:Op maandag 9 maart 2026 20:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Alleen de Cheung fun gemaakt uiteindelijk door tijdtekort. En maar wat gestoomde Chinese kool en shitload aan gyoza erbij gegeten want die waren in de bonus bij de AH.
Als toetje de Ajinomoto appel gyoza met poedersuiker![]()
Altijd leuk, beetje klootviolen in de keuken
Heerlijk, vind dat onwijs lekker in de lente/zomerquote:Op maandag 9 maart 2026 20:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mayo, met net genoeg voor een coating, het is geen blub geworden. (Vastkokende aardappels net gaar gekookt, augurkjes, kappertjes, peper, zout, hardgekookt ei, verse peterselie en een beetje zelfgemaakte sambal voor net dat beetje pit)
Oeeee lekker manquote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:53 schreef Karzai het volgende:
ontbijt, koffie en water, eitje met spek, kefir met aarbeienjam, kiwi
lunch, 2 pistoletjes met roomboter en oude kaas, mandarijn, banaan, gemengde nootjes
avondeten, groenteloempiaatje, sardines uit blik, amsterdamse uien, augurk, tomaat en appelmoes
Dank, maar weet niet zeker of ik dit binnenshuis ga doenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Oeeee lekker man
Klein tipje voor je sardines in blik
https://youtube.com/shorts/Cfrs7lGfSnE?is=MO1i7gtlOVwqBuNG
Is een short dus de link werkt niet zo goed op Fok![]()
Ik raad hem ook niet echt aan. Ik kreeg daarna een versnelde hartslag. Ik herken dat uit het verleden, toen ik wel eens een burger van McDonald's at, toen kreeg ik het ook. Ik was er ooit eens mee naar de dokter geweest en die zei: noteer elke dag in je agenda wat je eet en wanneer je hartslag versnelt zonder intensieve beweging. En voila! Heeft met conserveringsmiddel te maken volgens mij.quote:
Nee, conserveermiddelen verhogen de hartslag niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik raad hem ook niet echt aan. Ik kreeg daarna een versnelde hartslag. Ik herken dat uit het verleden, toen ik wel eens een burger van McDonald's at, toen kreeg ik het ook. Ik was er ooit eens mee naar de dokter geweest en die zei: noteer elke dag in je agenda wat je eet en wanneer je hartslag versnelt zonder intensieve beweging. En voila! Heeft met conserveringsmiddel te maken volgens mij.
Met restant gekookte aardappelen met misoboter.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond preirolletjes met ham en paneer.
Ja nogalquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Een paar Vloer Volkoren boterhammen met witte chocoladevlokken. En een bakje haring in tomatensaus. Beetje vreemde combinatie.
Ketchup tegen een droog tartaartje??quote:
Ja. Gewoon wat ketchup erbij. Smaakt er goed bij & het tartaartje is niet meer droog.quote:
Ketchup is alleen lekker bij een tosti.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Gewoon wat ketchup erbij. Smaakt er goed bij & het tartaartje is niet meer droog.
Wat is daar mis mee?
Niet bij een hamburger?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:40 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ketchup is alleen lekker bij een tosti.
Ik snap er niks meer vanquote:
Neh, dat maakt het toch niet minder droog? Alleen maar zoetquote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Gewoon wat ketchup erbij. Smaakt er goed bij & het tartaartje is niet meer droog.
Wat is daar mis mee?
Tartaar eet je rauw met peper/zout/ui op een wit bolletjequote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van
[..]
Neh, dat maakt het toch niet minder droog? Alleen maar zoet
Beetje mayo of jus zou ik me nog kunnen voorstellen
Volgende keer hopelijk op kamertemperatuur bakken in hete boter, en kort zodat ie lekker sappig blijft![]()
Hier had ik toevallig gisteren tartaartjes en dat was zooooo lekker![]()
Ja kan ook natuurlijk, of gebakken, beide lekker.quote:Op woensdag 11 maart 2026 05:59 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Tartaar eet je rauw met peper/zout/ui op een wit bolletje![]()
Nu eerst een pot koffie maken.
Jummiequote:Op woensdag 11 maart 2026 15:28 schreef Karzai het volgende:
Het wordt de pasta cavolo nero, doe er ook wat spekjes bij
kon helaas geen hele plamkoolbladeren vinden.
[ afbeelding ]
Is dit een vraag aan mij?quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar hoe kan een rauw tartaartje droog zijn? Was het ingevroren geweest ofzo?
McDonald‘s CEO hapjes eter?quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:07 schreef Molo het volgende:
Ik had een halve hamburger van de bbq van de lokale briljante snackbar
En straks de rest want moest even snel naar zwemmen toe
Oh god, was een andere user jaquote:Op woensdag 11 maart 2026 18:08 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Is dit een vraag aan mij?
Rauw heb ik ze nooit droog gehad.
Was lekker!quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik buikspek met krokant zwoerd uit de airfryer met een puree van knolselderij en pastinaak en daarbij een komkommersalade met een frisse vinaigrette.
Tijd van zwemtraining vergeten dus even hupvlugquote:
Ja in bed heb ik ook liever iemand gulzig is op een stuk vleesquote:Op woensdag 11 maart 2026 18:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Tijd van zwemtraining vergeten dus even hupvlugeet straks de rest wel
Die video van die knakker was idd echt wel pijnlijk ja![]()
Als ie in bed net zo zuinig is, oef
Nasi zonder trassi is geen nasiquote:
Dat klopt wel.quote:
Is het al etenstijdquote:Op donderdag 12 maart 2026 13:27 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het een prachtige, kort gebakken in Tomasu-soja gemarineerde, tonijnbiefstuk met sesamzaad van de dorpsviswinkel met daarbij verse spaghetti en een komkommer, tomaat en ei salade.
quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:27 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het een prachtige, kort gebakken in Tomasu-soja gemarineerde, tonijnbiefstuk met sesamzaad van de dorpsviswinkel met daarbij verse spaghetti en een komkommer, tomaat en ei salade.
Ideaal die crumbles, en met havermout lekker en gezond.quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:53 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker gebonden verwarmende soep gemaakt van pastinaak & pompoen met komijn en kurkuma, wat dikke griekse yoghurt en vloeibare tahin erbij om er door te roeren
Toetje een perencrumble met havermout
Allemaal gezond en keilekker
Ja, heerlijk! Ik had nu gezouten roomboter gebruikt in de crumble, en natuurlijk ook wel wat (bruine basterd-)suikerquote:Op donderdag 12 maart 2026 20:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ideaal die crumbles, en met havermout lekker en gezond.
Je soep klinkt ook lekker dik
Ik had een eigen versie van chicken tonight en nog een hazelnoottoetje toe.
Oei, dat is niet lui, een paar kilo staat gewoon tegen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:22 schreef Kanaroe het volgende:
Heb nog steeds een paar kilo hazelnoten liggen, maar ben te lui om die allemaal te gaan kraken)
Jammer dat het een kippenhotdog is erin en geen varken, maar is wel erg lekker! Prima met koud biertje erbij denk ikquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:09 schreef Molo het volgende:
Cappuccino omdat het kan
En een Koreaanse corndog is net klaar, ben heel benieuwd
Wattus?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Keukenbierecos dus ga zo denk ik een Döner halen
Dat laatste had ik ook, de ventilator was stuk en vocht kan dan niet goed wegquote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:31 schreef NoCigar het volgende:
Rendang padang (met 'echt Riels rundvlees' waar Kanaroe me ooit op wees) sajoer lodeh en w rijst.
Wat een werk was dat blondo koken van 2 liter cocoscreme/santen: Levensgevaarlijke explosies van dikke kokende kokospasta. Alles zit onder, en het koekt en brandt aan. Maar uiteindelijk wel geslaagd en droog zoals het hoort. Nogal machtig wel, foei.
En verder slaan de stoppen ineens door als ik de combimagnetron gebruik. Hoe kan dat nou ineens?
Neequote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ken je de aannemer uit familie doorzon niet?
Die met vlees en gesmolten kaasquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:09 schreef Molo het volgende:
Cappuccino omdat het kan
En een Koreaanse corndog is net klaar, ben heel benieuwd
Goed vlees? Lang geleden dat ik het kocht btw., goeie reminderquote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:31 schreef NoCigar het volgende:
Rendang padang (met 'echt Riels rundvlees' waar Kanaroe me ooit op wees) sajoer lodeh en w rijst.
Wat een werk was dat blondo koken van 2 liter cocoscreme/santen: Levensgevaarlijke explosies van dikke kokende kokospasta. Alles zit onder, en het koekt en brandt aan. Maar uiteindelijk wel geslaagd en droog zoals het hoort. Nogal machtig wel, foei.
En verder slaan de stoppen ineens door als ik de combimagnetron gebruik. Hoe kan dat nou ineens?
Ohhhhh met vlees en gesmolten kaas klinkt lekker!quote:Op vrijdag 13 maart 2026 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die met vlees en gesmolten kaas![]()
Patat oorlog, kaassoufflé en rundvleeskroket werd heet bezorgd, en zo lekker weer.
Meloen als toetje maar die was best smakeloos, zeker na Bram.
Oh die kende ik nog nietquote:
Bij het ontbijtquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:49 schreef -Sigaartje het volgende:
Saucijzenbroodje van AH, uit deze verpakking (1.69 euro, in de rekken van de afbakbroodjes)
[ afbeelding ]
Prima broodje uit de oven, lekker warm, lekker. Natuurlijk niet te vergelijken met een verse van de warme bakker, maar de prijs-kwaliteit-verhouding is heel goed. Niks mis mee.
Enige nadeel: eenmaal geopend moet je wel binnen 2 dagen de broodjes verorberen. Eentje bij het ontbijt is al voldoende eigenlijk.
Oh, is dat zo? Dan hoef ik ze niet gelijk op te eten, dat scheelt weer. Saucijzenbroodjes eet ik zelden. Ja, ontbijt, ik vind ze niet geschikt als avondeten. Lunchen doe ik, als ik dat doe, ook niet zo vaak, simpel, met wat fruit en een boterham. Hoe ik er op kwam... Ik ben gaan inventariseren wat het allergoedkoopst is in de supermarkt om te eten. Ik stond er van te kijken. Zo zie ik een zak macaroni staan voor minder dan 70 cent (je moet dan echt bukken en goed kijken). Ik zag ook rare dingen: Huismerk potten mayonaise die goedkoop zijn, terwijl veel kleinere potjes daarvan niet veel in prijs verschillen. Struikelblok was wel kaas en koffie. Die zijn gewoon duur, ook al worden ze regelmatig twee voor de prijs van 1 aangeboden. Viel me wel op dat veel ongezonde producten goedkoop zijn. Zo scoor je een doos frikandellen voor weinig en een flinke pot pindakaas voor weinig blijkt geharde palmvet te bevatten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij het ontbijt![]()
![]()
Zit nauwelijks vlees in, neh. In studententijd goed om in huis te hebben voor na het bieren maar meer niet wmb
Ze zijn in de koelkast nog een week houdbaar ofzo trouwens eenmaal open
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:21 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een combinatie van gebakken lamskoteletten met honing-tijmsaus en lamskoteletjes met geroosterde groenten en salsa verde.
Zijn kort gebakken in een pan hoor ik van mijn chefquote:Op zaterdag 14 maart 2026 18:53 schreef derLudolf het volgende:
Erg lang hebben die koteletten de grill niet gezien
Vers zonder wurmenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
Dagje weggeweest in de Flevopolder, op de trugweg honger
In Laren een rondje gereden maar daar zagen we alleen een 'Loetje' en een sjieke tent en daar wilden wij niet heen
Toen beland in buurdorp Eemnes, alwaar we heerlijk en gezellig gegeten hebben in het lokale culturele centrum 'Huis van Eemnes
Beiden een champignonsoepje met brood en man een kipsaté, met friet, kroepoek en atjar en ik vers gevangen kabeljauw (@:Molo), met witte wijnsaus, bloemkool, broccoli en een sort pomme pavé
Als toetje een rondleiding door de enthousiaste gastheer, keileuk
Of die worm is doodgebakken, je weet het nietquote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Vers zonder wurmen![]()
![]()
![]()
Klinkt goed joh!
Ik bij familie van alles wat gegeten, plus extreem goeie chocoladetruffeltaart toe
Wow, wat veel. Ik zit meestal al na 1 boterham vol.quote:
Snelle stofwisseling en ik beweeg de hele dag;)quote:Op maandag 16 maart 2026 11:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Wow, wat veel. Ik zit meestal al na 1 boterham vol.
Ga ik een dezer dagen ook weer eens maken denk ikquote:Op maandag 16 maart 2026 12:41 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik stamppot rauwe andijvie met uitgebakken gerookte spekreepjes en Hemaworst.
Wil ik!!!quote:Op zondag 15 maart 2026 18:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen op een verjaardag een stukje appeltaart.
Zojuist heerlijke pizza gegeten.
Volkoren bodem met pitttige salami en gorgonzola.
[ link | afbeelding ]
Volkoren bodem Quattro Formaggi.
[ link | afbeelding ]
En nu tijd voor toetje!
Tiramisu.
[ link | afbeelding ]
Tartufo met amaretto.
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Of die worm is doodgebakken, je weet het niet
Maar ik koos de vis vanwege jouw verhaal, en vertelde het ná het eten aan mijn man
Hij gruwelde heerlijk in de auto![]()
Jij ook lekkere dingen gegeten, gezellig!
Volle kwark is altijd zo'n ontzettend cadeautje in een kommetje vind ik, heerlijkquote:
quote:Op maandag 16 maart 2026 12:41 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik stamppot rauwe andijvie met uitgebakken gerookte spekreepjes en Hemaworst.
Smaken de vk bodems goed?quote:Op zondag 15 maart 2026 18:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen op een verjaardag een stukje appeltaart.
Zojuist heerlijke pizza gegeten.
Volkoren bodem met pitttige salami en gorgonzola.
[ link | afbeelding ]
Volkoren bodem Quattro Formaggi.
[ link | afbeelding ]
En nu tijd voor toetje!
Tiramisu.
[ link | afbeelding ]
Tartufo met amaretto.
[ link | afbeelding ]
Underrated dat, vind bruinebonensoep ook echt heerlijkquote:Op maandag 16 maart 2026 17:40 schreef Kanaroe het volgende:
De lente komt er aan! Dus op de valreep vandaag een grote pan bruinebonensoep gemaakt
Had ik de hele winter nog niet gegeten
Was heerlijk, daar kan ik van blijven eten, en gelukkig mijn mannen ook
Broodje erbij, en bitterkoekjes-ijs na
Ik vind het zelfs lekkerder. En is net zo zacht als wit. Win win omdat het iets gezonder isquote:
Bruine bonensoepquote:Op maandag 16 maart 2026 17:40 schreef Kanaroe het volgende:
De lente komt er aan! Dus op de valreep vandaag een grote pan bruinebonensoep gemaakt
Had ik de hele winter nog niet gegeten
Was heerlijk, daar kan ik van blijven eten, en gelukkig mijn mannen ook
Broodje erbij, en bitterkoekjes-ijs na
Ik wist ergens dat jij ook fan bent van BB-soepquote:Op maandag 16 maart 2026 20:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs lekkerder. En is net zo zacht als wit. Win win omdat het iets gezonder is
[..]
Bruine bonensoep![]()
Is dat ijs toevallig van de Hollandse week van de Lidl? Die vind ik zo lekker!
quote:Op maandag 16 maart 2026 21:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik wist ergens dat jij ook fan bent van BB-soep![]()
Ja, dat ijs is van Lidl (heb sinds kort die supermarkt ontdekt
Stond in de vriezer voor 2 euro, superlekker, ik ga de hele voorraad opkopen
Ojee, ik ookquote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:51 schreef Molo het volgende:
Ik heb de houdbare pistache paupercroissants van Lidl gescored. En de Dubai ijsjes van Lidl. Ben benieuwd!
Vanavond garnalen gyoza van ook de Lidl, met misokool erbij
Waar kan ik die krijgen? Aardapoelsquote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:40 schreef maily het volgende:
Gebakken aardapoels en spekjes, en maiskolven met boterrrr en zeezout.
Pommes Duchesse/Hertoginnenaardappelenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:25 schreef vosss het volgende:
Zalm, geroerbakte groentjes, witlofsalade en van die aardappel toefjes, geen idee hoe die heten.
Die eerste!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:48 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Pommes Duchesse/Hertoginnenaardappelen
Lekker!
Heten hier altijd aardappeltooooooeeeeeeeeeeefjes. Geen idee hoe dat zo is gekomen maar iedereen roept het altijd zo, alsof ze mentaal uitgedaagd zijn en de plaat blijft hangen zeg maarquote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:25 schreef vosss het volgende:
Zalm, geroerbakte groentjes, witlofsalade en van die aardappel toefjes, geen idee hoe die heten.
Oh dame, wat een fijne foto's en heerlijk verdiend met pensioen! Hoop dat je afscheidsetentje hartstikke gezellig was en je er fijn op terugkijktquote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:27 schreef Blues het volgende:
In restaurant van mijn werkstad mijn afscheidsetentje gehad.
Want deze oude Blues is uitgewerkt.(1/6 officieel met pensioen)
Black angus burger – ijsbergsla – bacon – barbecuesaus – ei – vleestomaat – uiencompote – cheddar – Italiaanse bol
Gepocheerde peer – vanillegel – notencrumble – peren pannacotta – yoghurt kaneelschuim
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gefeliciteerd! (zeg je dat bij pensioen?)quote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:27 schreef Blues het volgende:
Black angus burger – ijsbergsla – bacon – barbecuesaus – ei – vleestomaat – uiencompote – cheddar – Italiaanse bol
Gepocheerde peer – vanillegel – notencrumble – peren pannacotta – yoghurt kaneelschuim
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
you ,made itquote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:27 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekker veel vrije dagen had jequote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:27 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:22 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gebakken kabeljauwhaasfilets, patat van Friethoes met truffelmayonaise van Jean Baton en een salade van jonge bladsla en veldsla met een vinaigrette.
Opgewarmde grillworst?quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:05 schreef SoS87 het volgende:
Bakje bami uit de vriezer gehaald.
Vanavond nog wat plakjes grillworst met kaas tijdens netflix.
Slechte nachten hebben zoveel invloed op de dagquote:Op woensdag 18 maart 2026 17:12 schreef Kanaroe het volgende:
Slechte nacht gehad dus ik ben zo gaar als een klont
Derhalve vandaag restje curry van gisteren, met wat diepvriesparatha's, opgebakken rijst, rauwe worteltjes en een blaadje sla
Kwark gemengd met slagroom en blauwe bessen en kersen als toetje
I luv restjes
Hopelijk hadden ze de klomp gewassen anders een extra kaassausje bij je broodjes.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:07 schreef drakin het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een klomp brood en kruidenboter
[ link | afbeelding ]
Stoofpotje en patat
[ link | afbeelding ]
Met mayo
Als je alleen naar domme dingen kan zeggen wat moet je hier dan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 00:38 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hopelijk hadden ze de klomp gewassen anders een extra kaassausje bij je broodjes.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond bak ik een bavette met daarbij een romige peper- en shiitake-saus, verse spaghetti met basilicum en gegrilde little gems.
Die haalt mijn jongste zoon vaak als wij niet thuis zijn met het etenquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:32 schreef Molo het volgende:
Pokebowl garnalen van de Jumbo, prrrrrima maaltijd!
Nou, ik vond het een verrassing, had niet verwacht dat alles zo prima zou zijnquote:Op donderdag 19 maart 2026 20:36 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die haalt mijn jongste zoon vaak als wij niet thuis zijn met het eten
Dan leukt ie em op met verse groentjes, vindt ie ook erg lekker
Team 'ik hou niet van pannekoeken' hierquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:36 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
En iedereen al aan het bakken
[ afbeelding ]
Zo dan!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:39 schreef Solotovski het volgende:
[ link | afbeelding ]
Er is zowaar een goede broodjeszaak hier in de stad
Gorgonzola, gekonfijte uitjes, gemarineerde vijgen en walnoten
Ik was zo stom geweest om mezelf op te geven voor bakken voor de schoolklas, daarna dacht ik mijn huis stinkt toch al dus heb een paar extra gebakken. Mijn buren verderop in de straat een paar gebakken, mijn buurvrouw kan gewoon geen pannenkoeken bakken dus ik dacht gooi daar een paar door de deur en voor de oudste liggen hier nog een paar die zal zo wel thuis komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Team 'ik hou niet van pannekoeken' hier![]()
Ze staan morgen wel op de planning voor man en kind
Net komkommersalade op, nu een bolus met boter
Jezus, mafklapper jijquote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:48 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik was zo stom geweest om mezelf op te geven voor bakken voor de schoolklas, daarna dacht ik mijn huis stinkt toch al dus heb een paar extra gebakken. Mijn buren verderop in de straat een paar gebakken, mijn buurvrouw kan gewoon geen pannenkoeken bakken dus ik dacht gooi daar een paar door de deur en voor de oudste liggen hier nog een paar die zal zo wel thuis komen.
Laatste jaar basisschool dus mijn laatste jaar voor de klas bakken.
Heb jaren gehad dat ik 6 pakken kreeg stond ik de hele ochtend in de keuken voor 2 klassen
Zojuist een Turkse pannenkoek gegeten, met gehakt, sla, tomaat, ui, knoflooksaus en sambalsausquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:36 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik doe dat altijd op st pannekoekquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:36 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooooh lekker! Ben wel een beetje jaloersquote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:10 schreef Karzai het volgende:
[..]
Zojuist een Turkse pannenkoek gegeten, met gehakt, sla, tomaat, ui, knoflooksaus en sambalsaus
Tevens een bakje baklava meegenomen
Ik moest voor school bakken. Dus dacht heb nog discard zuurdesem over laat ik even een paar voor puber makenquote:
Ja ik zou voor beide klassen toen bakken en kregen ze extra pakken dus kreeg ik van elke klas een pak extra in mn mik geschovenquote:
Zit ik dan met mijn kant en klare pokebowl van gisteren (dochter lustte m gisteren niet)quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:48 schreef Solotovski het volgende:
Wagyu gegeten met de boys
Met paar man 2 kg besteld
[ link | afbeelding ]
Ja dit is dus ook topquote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:59 schreef Kanaroe het volgende:
Stokbrood hete kip gemaakt, met zelfgemaakte mangochutney, komkommers en wortel/broccolisteel-juliënne voor het frisje
Was smullen
En dit zou ik ook eten met biertje erbijquote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:52 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was een restjes dag. Had nog wat soep, zuurdesem brood even geroosterd, zelfgemaakte kruidenboter, afbak broodjes die al open waren, hamburgers, bolletjes en gehaktballetjes uit de vriezer
2 kg met 6 man, dus prima te doen voor eens in de 4 weken ofzo. In een restaurant bijna niet te betalen maar zelf bestellen met korting is het goed te doen. Flesje rood pp erbij. Lekker wel en dat terwijl ik geen wijndrinker benquote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit ik dan met mijn kant en klare pokebowl van gisteren (dochter lustte m gisteren niet)![]()
![]()
Lekker man, het goede leven
Doet mijn man ook zo nu en dan met vrienden. Heel goed stuk vlees van de Hanos op de bbq en dan fles whisky erbij. Verder niks, genietenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:55 schreef Solotovski het volgende:
[..]
2 kg met 6 man, dus prima te doen voor eens in de 4 weken ofzo. In een restaurant bijna niet te betalen maar zelf bestellen met korting is het goed te doen. Flesje rood pp erbij. Lekker wel en dat terwijl ik geen wijndrinker ben
Toch geen koude pannenkoeken hoop ik?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:48 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik was zo stom geweest om mezelf op te geven voor bakken voor de schoolklas, daarna dacht ik mijn huis stinkt toch al dus heb een paar extra gebakken. Mijn buren verderop in de straat een paar gebakken, mijn buurvrouw kan gewoon geen pannenkoeken bakken dus ik dacht gooi daar een paar door de deur en voor de oudste liggen hier nog een paar die zal zo wel thuis komen.
Laatste jaar basisschool dus mijn laatste jaar voor de klas bakken.
Heb jaren gehad dat ik 6 pakken kreeg stond ik de hele ochtend in de keuken voor 2 klassen
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Toch geen koude pannenkoeken hoop ik?
Bekijk deze YouTube-video
Imo veel leuker dan in een restaurant zitten. Zitten er een paar mensen vlak naast je zowat op je bord te kijken. Dikke doei hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Doet mijn man ook zo nu en dan met vrienden. Heel goed stuk vlees van de Hanos op de bbq en dan fles whisky erbij. Verder niks, genieten
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Voor 7 euro, die mot ik nietquote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:42 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja mee eens! Zeker met de service die je krijgt in veel tenten, en de prijs erbij, nehhhh lekker thuis met vrienden, veel beter vaak.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 23:34 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Imo veel leuker dan in een restaurant zitten. Zitten er een paar mensen vlak naast je zowat op je bord te kijken. Dikke doei hoor
Natuurlijk wel ik hou van een goede burenruziequote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:42 schreef Ole het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2026 16:59 schreef golfer het volgende:
Straks maak ik uit Project Gezond Beef Shanghai.![]()
Heerlijk gegeten, jammer van de niet gare kriel.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 18:28 schreef Kanaroe het volgende:
Witlof ham & kaas, beenhammetje en gebakken krieltjes
(Van die voorgegaarde, maar in de koekenpan werden ze wel goudbruin, maar niet gaar, raarrrrr en niet lekker)
Als toetje een mini magnumijsje met pistache
Stomme kriel inderdaad, ik koop liever verse en rauwe aardappeltjesquote:Op zaterdag 21 maart 2026 20:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heerlijk gegeten, jammer van de niet gare kriel.
Wat vond je van de Magnum? Ik vond em alleen zoet maar miste pistache smaak. De Cornetto pistache vind ik veel beter.
En normaal vind ik Magnum beter dan Cornetto.
quote:Op zondag 22 maart 2026 14:36 schreef golfer het volgende:
Staat al een paar uur te pruttelen in de slowcooker. Voor vanavond wordt het Taco de Barbacoa.
Welk hotel?quote:
Ziet er lekker uit!quote:Op zondag 22 maart 2026 22:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Keuzemenu in hotel gehad.
Vitello tonnato
[ link | afbeelding ]
Varkenshaas met gebakken spek en ui + zak friet met mayo.
[ link | afbeelding ]
Fish & Chips.
[ link | afbeelding ]
IJs met advocaat.
[ link | afbeelding ]
Stroopwafelbavarois.
[ link | afbeelding ]
En net nog een glas advocaat met slagroom. Ik vroeg meer advocaat dan slagroom en ik kreeg een goed glas
Op zich was ik wel serieus maar dit was wel een extreem voorbeeld. Heb je nog nooit gehad dat je ergens een broodmandje krijgt waarvan je bijna zeker weet dat het mandje niet schoongemaakt kan worden en waar dus al honderden andere handjes in hebben lopen grijpen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Als je alleen naar domme dingen kan zeggen wat moet je hier dan?
Dank je! Vriend wordt vandaag geopereerd en mag morgen naar huis, dus dan maak ik er maar een uitje van want is andere kant van het landquote:Op zondag 22 maart 2026 23:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit!
Veel plezier met het 3-daagse uitje (ik neem aan dat het een uitje is)
Oeps, een soort "het nuttige met het aangename verenigen"-uitje danquote:Op maandag 23 maart 2026 06:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dank je! Vriend wordt vandaag geopereerd en mag morgen naar huis, dus dan maak ik er maar een uitje van want is andere kant van het land
En gefeliciteerd met jouw verjaardag!quote:Op maandag 23 maart 2026 06:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Dank je! Vriend wordt vandaag geopereerd en mag morgen naar huis, dus dan maak ik er maar een uitje van want is andere kant van het land
Sterkte voor hem en jij vanquote:Op maandag 23 maart 2026 06:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aspergesoep is alvast heerlijkquote:Op maandag 23 maart 2026 13:19 schreef golfer het volgende:
De eerste Nederlandse asperges zijn er weer, dus ik maak vanmiddag een romige aspergesoep van de schillen en de kontjes en met uitgebakken guancale en vanavond worden het gegrilde asperges met confit de canard en in ganzenvet gebakken (gekneusde) krielaardappeltjes uit de oven.
Het water loopt me in de mond! Mag ik vragen wat je voor de asperges betaald hebt? En zijn ze al van de koude grond?quote:Op maandag 23 maart 2026 13:19 schreef golfer het volgende:
De eerste Nederlandse asperges zijn er weer, dus ik maak vanmiddag een romige aspergesoep van de schillen en de kontjes en met uitgebakken guancale en vanavond worden het gegrilde asperges met confit de canard en in ganzenvet gebakken (gekneusde) krielaardappeltjes uit de oven.
De hoofdprijs: 6,99 bij de AH voor 500 gram.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:52 schreef ondeugend het volgende:
Het water loopt me in de mond! Mag ik vragen wat je voor de asperges betaald hebt? En zijn ze al van de koude grond?
Heerlijk!quote:Op maandag 23 maart 2026 13:19 schreef golfer het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2026 11:16 schreef golfer het volgende:
[..]
En gefeliciteerd met jouw verjaardag!![]()
Dankquote:Op maandag 23 maart 2026 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Sterkte voor hem en jij vante gefeliciteerd
[ afbeelding ]
Oe bloedsinaasappels nog niet gegeten dit jaar, morgen op zoekquote:Op maandag 23 maart 2026 19:08 schreef drakin het volgende:
2 stukjes eend en een kopje soep/bouillon.
En toe een heuse bloedsinasappel
Mooi verjaardagsmaaltjequote:Op maandag 23 maart 2026 23:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
DankJullie hadden een geweldig maaltje.
Ik heb weer lekker gegeten. Aan het water vandaag.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ze waren er vorige week bij de AH,snel zijn want het seizoen is al bijna voorbijquote:Op maandag 23 maart 2026 23:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Oe bloedsinaasappels nog niet gegeten dit jaar, morgen op zoek
Ja dat realiseerde ik me ook toen ik dit posttequote:Op maandag 23 maart 2026 23:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze waren er vorige week bij de AH,snel zijn want het seizoen is al bijna voorbij
Oei dan hopen dat je nog een paar vindtquote:Op maandag 23 maart 2026 23:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat realiseerde ik me ook toen ik dit postte
Gefeliciteerd FFTquote:Op maandag 23 maart 2026 23:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
DankJullie hadden een geweldig maaltje.
Ik heb weer lekker gegeten. Aan het water vandaag.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
2x opgescheptquote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:24 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik Mac and Cheese met guancale en daarbij een romainesla met een vinaigrette.
Vandaag een mix gemaakt maar dan met chili con carnequote:Op maandag 23 maart 2026 17:01 schreef Gibson88 het volgende:
Kip gyros, ijsbergsla, kidney beans, maïs en rode uit in een wrap.(zonder saus, al vet genoeg allemaal )
Fijn! Lekker kokkerellenquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:10 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
Tomaatjes, sjalotjes, knoflook, tijm, kaneel. Straks komt er nog rijst bij.
[ afbeelding ]
Gehaktballetjes in soort tomatensaus.
Ik heb eindelijk weer een fatsoenlijke keuken
quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik weer een, eerst in de sousvide gegaarde en daarna kort gebraden, bavette met rijst en een tomaat-ei-komkommersalade.
Hoera! Eindelijk mag je weer lekker kokenquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:10 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
Tomaatjes, sjalotjes, knoflook, tijm, kaneel. Straks komt er nog rijst bij.
[ afbeelding ]
Gehaktballetjes in soort tomatensaus.
Ik heb eindelijk weer een fatsoenlijke keuken
Dat wil ik ook al heel lang. Komt vast snel. Heerlijk hoor.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:38 schreef Kanaroe het volgende:
Hier staat een grote schaal lasagne in de oven, met veel groente en een flinke klets bechamelsaus erover
Das lang geleden, zininin
Whoop Whoopquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoera! Eindelijk mag je weer lekker koken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |