Goede jinx.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:52 schreef Tijn het volgende:
Audi met een auto in Q3 is echt heel knap. Gloednieuw team, nieuwe eigen motor, petje af
Close callquote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:54 schreef pmponer het volgende:
Lekker bij pit in even een flatspot remmen, maar niks geraakt
gofferquote:
Ga ik ook zeker doenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
goffer
ik wil gewoon nog even nadutten zo
Grijze muisquote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:55 schreef heywoodu het volgende:
Alleen jammer dat die Audi's zo'n lelijke standaardkleurstelling hebben
Tot zoquote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
goffer
Nee joh, ik zit hier met een daglichtlamp mijn accu op te laden, dan kan je daarna lekker vlammen (voor 25 procent van de dag (ronde))quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
goffer
je bent zellufffquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdertussen heeft Max wel lol
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
Heel erg op veilig gespeeld inderdaad.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:55 schreef heywoodu het volgende:
Geen 5e titelquote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:57 schreef heywoodu het volgende:
Het kan Verstappen allemaal geen fuck meer schelen joh
Ik denk dat dat wel meevalt, maar hij berust makkelijker in het feit wanneer hij er niks aan kan doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:57 schreef heywoodu het volgende:
Het kan Verstappen allemaal geen fuck meer schelen joh
Het is geen plugin hybridequote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Kunnen ze de batterij eigenlijk niet laden met een stekker en/of middels stationair draaien in de pit?
Dat rondje voor opladen klinkt zo nutteloos.
ik zie geen handrem?quote:
Kunnen ze anders niet gewoon een 7.2 liter V8 motor erin zetten met een 800 liter tank ofzo?quote:
Rechts naast jequote:
quote:
Met een cowbar zodat je lekker kunt duwen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:59 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Kunnen ze anders niet gewoon een 7.2 liter V8 motor erin zetten met een 800 liter tank ofzo?
De mijne ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:01 schreef greysbones het volgende:
[..]![]()
![]()
mijne zit links en is een knopje
Heeft weg van dit:quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:55 schreef heywoodu het volgende:
als je wil dat ik nu naar bed ga mag je het ook wel gewoon zeggen hequote:
Ik lig al te wachtenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
als je wil dat ik nu naar bed ga mag je het ook wel gewoon zeggen he
LeClerc kampioen, dus je kunt alvast gaan uitslapen tot ergens in decemberquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
als je wil dat ik nu naar bed ga mag je het ook wel gewoon zeggen he
😲quote:
daar wil ik wel wakker voor blijvenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:02 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
LeClerc kampioen, dus je kunt alvast gaan uitslapen tot ergens in december
Wel mooi, dat hij zich nu als kampioen ook oppert als baan opruimer.quote:
Boh!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:04 schreef raptorix het volgende:
Tijd om gewoon alle regels af te schaffen, en en Can-Am Series nieuw leven in te blazen
[ afbeelding ]
Nu zijn het wel veel stukjesquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:04 schreef heywoodu het volgende:
Norris liegt, hij raakte welgeteld één stuk debris. Hij máákte 'a lot of debris'.
Wat krijgen we volgende GP? Pitpoezen? Het moet niet gekker wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:05 schreef greysbones het volgende:
dame van McLaren in een rokje en los haar
Gemist. Pics?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:05 schreef greysbones het volgende:
Geen Open Wheelquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:04 schreef raptorix het volgende:
Tijd om gewoon alle regels af te schaffen, en en Can-Am Series nieuw leven in te blazen
[ afbeelding ]
Publiekstrekker.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:05 schreef greysbones het volgende:
Viel mij niet als enige op dus.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:05 schreef greysbones het volgende:
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Viel mij niet als enige op dus.
Wat deed die daarZe is duidelijk geen monteur.
quote:
komt er uberhaupt wel eens iets eerlijks uit zijn mondquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:04 schreef heywoodu het volgende:
Norris liegt, hij raakte welgeteld één stuk debris. Hij máákte 'a lot of debris'.
Het zal je taak maar zijn, dan mag je wel naar het medical center om je handen/polsen te laten controlerenquote:
"Norris, we talked about this."quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:06 schreef QuidProJoe het volgende:
Die zucht van Norris's engineer zegt ook alles. Typisch Norris om die over die koeler te rijden
GIF!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:05 schreef greysbones het volgende:
er zullen echt vrouwen zijn die daar prima kunnen werkenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Viel mij niet als enige op dus.
Wat deed die daarZe is duidelijk geen monteur.
@HiDiHo is van de GIF'squote:
Waarom voelt de opmerking "er zullen echt vrouwen zijn die prima kunnen werken' een beetje vrouw onvriendelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zullen echt vrouwen zijn die daar prima kunnen werken
maar dit leek meer kijk ons een divers zijn
![]()
deze duidelijk nietquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Waarom voelt de opmerking "er zullen echt vrouwen zijn die prima kunnen werken' een beetje vrouw onvriendelijk![]()
Daar is ook geen twijfel over, maar in een pitbox en zeker rond de auto loop je niet rond met losse lange haren, ongeacht of je man of vrouw bent.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zullen echt vrouwen zijn die daar prima kunnen werken
maar dit leek meer kijk ons een divers zijn
![]()
Laat maar, ik maakte beetje raar grapje dat een vrouw een lichtelijk vrouw onvriendelijke grap maakte over een vrouw die overduidelijk daar is neergezet als stereotype.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
deze duidelijk niet
is meer de conclusie van mij
als vrouw
(dan had ze gewoon een korte broek aan gehad en haar haren vast )
ik ben niet anders van je gewendquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:11 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Laat maar, ik maakte beetje raar grapje dat een vrouw een lichtelijk vrouw onvriendelijke grap maakte over een vrouw die overduidelijk daar is neergezet als stereotype.
Verkeerde gifquote:
hopen doe je op de wcquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik hoop dat Hadjar voor een verrassing gaat zorgen.
Ow sorry, had de camera de verkeerde kant op staanquote:
Hopen!quote:
Batterij leeg.quote:
Als je haar maar goed zit.quote:
Zitten stagiairs.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
F1TV presenteert het alsof het mega close is.
Dat is niet Bustamente volgens mij. Wrs dame van media/pers relatiesquote:
In de gele bandquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:15 schreef greysbones het volgende:
waar de fuck heeft Ferrari de snelheid gelaten na Q1
Viaplay ook, maar ja die moeten er ook een boterham aan verdienen he.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
F1TV presenteert het alsof het mega close is.
Ze kroop onder die autoquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:16 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat is niet Bustamente volgens mij. Wrs dame van media/pers relaties
dan haak ik afquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Als dit het hele seizoen zo is... het is net een verkapte VT.
Tot zoquote:
de limits van de accuquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:19 schreef Perox het volgende:
"They are driving on the limit, remember"
Terwijl je de revs hoort teruglopen.
Ernest zei net, het enige moment dat de auto op de limiet zit is bij het accelereren. Dus er is geen bocht meer die op de limiet wordt genomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:19 schreef Perox het volgende:
ik ben zwaaaar aan het heroverwegen om zo vroeg op te staanquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:20 schreef DerRabbit het volgende:
Als jullie dit al erg vinden ben ik bang dat jullie morgen tijdens de race nog meer commentaar gaan hebben als ze echt gaan superclippen
Ik wil zien wat Max doet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik ben zwaaaar aan het heroverwegen om zo vroeg op te staan
En de snelheid bij volgas gewoon 40km/u inkakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:19 schreef Perox het volgende:
Waarschijnlijkquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:20 schreef DerRabbit het volgende:
Als jullie dit al erg vinden ben ik bang dat jullie morgen tijdens de race nog meer commentaar gaan hebben als ze echt gaan superclippen
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef pmponer het volgende:
Die lach van Toto verklapt dat ze nog 1 seconde sneller kunnen
als de rem er niet plots op slaatquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tot morgen iedereen
Hadjar P3 geeft hoop voor wat Max kan.
Het gat is wel groot. En Mercedes heeft misschien niet eens alles gegeven.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tot morgen iedereen
Echt compleet kansloos, je vraagt je af waar je naar zit te kijken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
En de snelheid bij volgas gewoon 40km/u inkakt.
Dit is echt matig.
Man man man.
Amelia Lewis dusquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/the.female.engineer/
Komende jaren zelfs. Dat clipping lossen ze niet op. Dat op zn dooiengemsk door de bochten ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat een kansloos teringseizoen gaat dit worden.
Heeft RBR al ervaring mee in Melbourne, met een achter rem die aanloopt waardoor Maxicosi uitvaltquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
als de rem er niet plots op slaat
Verkeerde afslag genomen met deze regels.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Echt compleet kansloos, je vraagt je af waar je naar zit te kijken.
Kampioen-beste-plek-van-het-circuit-harvesten.
Om het nog helemaal af te maken moet inhalen vrijwel onmogelijk blijken te zijn.
Tot morgenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tot morgen iedereen
Als Red Bull heel blijft dan gaan dat veel P3'tjes worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tot morgen iedereen
Gezien de plek van torro rosso lijkt die motor me ook helemaal niet slecht.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:24 schreef Perox het volgende:
Beste start van een teamgenoot van Max in eeuwen.
14.03.2026 NLS1quote:
Max kapt er gewoon mee na dit seizoenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Verkeerde afslag genomen met deze regels.
Snap de kritiek van onder meer Max en Alonso nu steeds beter.
Die eindtijd vind ik op zich niet zo'n probleem maar dat 'harvesten' natuurlijk welquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:37 schreef pmponer het volgende:
jezus, die pole lap en bocht 9 -10
dit was de tijd vorig jaar1:15.096
F1 is klaar
Nou het interview loog er niet om iig.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:46 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Max kapt er gewoon mee na dit seizoen
Hij zal z'n contract wel uitdienen lijkt me, maar wel eens dat dit niet echt F1 is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:52 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou het interview loog er niet om iig.
Commentaren van Ernest en Ho-Pin geven ook geen hoop
Interview gemist.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:52 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou het interview loog er niet om iig.
Commentaren van Ernest en Ho-Pin geven ook geen hoop
Dit IS nu de F1.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zal z'n contract wel uitdienen lijkt me, maar wel eens dat dit niet echt F1 is.
Ik kan hem nog niet vinden op youtube anders had ik hem uiteraard gelinkt.quote:
Perez 2023quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:24 schreef Perox het volgende:
Beste start van een teamgenoot van Max in eeuwen.
Klopt, wordt moeilijkquote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit IS nu de F1.
Ik zie ze het niet snel veranderen.
F1 is al veel langer bezig met een slap aftreksel te worden. Nou ja, in ieder geval hoef je je niet meer af te vragen of je geld over hebt voor Viaplay.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zal z'n contract wel uitdienen lijkt me, maar wel eens dat dit niet echt F1 is.
De grijns is iig hetzelfde. En volgens mij is het nu nog veel makkelijker om op reserves te rijden dan toen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Hebben ze vannacht de klok 12 jaar teruggezet
Miljoenen andere mensen ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:07 schreef Black-Death het volgende:
Ik ervaar een flinke teleurstelling..
https://www.the-race.com/(...)f1-2026-car-disdain/quote:"It's a bit weird that, you know! Drivers shouldn't be speaking," he lamented.
"Yeah, that's not very professional, I find, from the people involved."
But he made no attempt to sugarcoat his feelings about 2026.
"I said how I thought about it. I mean, I'm definitely not having fun at all with these cars.
"I don't know, you can make up your mind - but I think if you look at the onboard, you see enough, right?"
Het één heeft natuurlijk niet zo veel met het ander te maken. Je kunt prima vergroenen in de autosport zonder dit soort symboolpolitiek met accu's.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:18 schreef raptorix het volgende:
Ik heb dit al jaren terug geroepen, deze teams worden door marketeers betaalt en dat zijn doorgaans van die zweverige woke figuren waarbij alles groen en inclusief moet, anders krijg je geen centen.
Marketeers en Logica dat gaat niet echt samen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het één heeft natuurlijk niet zo veel met het ander te maken. Je kunt prima vergroenen in de autosport zonder dit soort symboolpolitiek met accu's.
De uitstoot van de wagens is echt maar een fractie van de totale uitstoot van de sport. Dat probleem ligt niet bij de teams, maar bij de FIA.
Natuurlijk niet, die geen echt niet aanpassen obv de mening van Verstappen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit IS nu de F1.
Ik zie ze het niet snel veranderen.
Ik zie je berichten vooral weer als een poging om alles wat streeft naar vooruitgang weg te zetten als 'woke'.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Marketeers en Logica dat gaat niet echt samen.
Hij is niet de enige, ik lees alleen maar negatieve berichten over het nieuwe F1.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die geen echt niet aanpassen obv de mening van Verstappen.
Het is letterlijk weekeinde één en hij heeft een auto waarmee Hadjar hem op P3 kan zetten. Het is íetsje aan de vroege kant voor conclusies.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:26 schreef Klopkoek het volgende:
Grote fout van Verstappen om niet naar Mercedes te gaan. Dit had je kunnen zien aankomen.
Als Russell met pakweg 18 raceoverwinningen WDC wordt dan gaat Verstappen daar nooit meer rijden.
En reken maar dat Verstappen er meer lol in zou hebben als je elke keer wint. Het is geklaag van de verliezer, door iemand die al tien jaar over de auto en het plezier klaagt wanneer hij kansloos is.
Mwah, er is niet één 'echte F1', autosport en alle vormen ontwikkelen natuurlijk al sinds het bestaan ervan. Over 50 jaar ziet het er ook totaal anders uit dan nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat Russel heel tevreden is met de huidige regels. Maar ja, die heeft dan ook geen racers hart (en geen ziel).quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is niet de enige, ik lees alleen maar negatieve berichten over het nieuwe F1.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:18 schreef raptorix het volgende:
Ik heb dit al jaren terug geroepen, deze teams worden door marketeers betaalt en dat zijn doorgaans van die zweverige woke figuren waarbij alles groen en inclusief moet, anders krijg je geen centen.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom de beleidmakers der F1 dit een goed plan vonden?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is niet de enige, ik lees alleen maar negatieve berichten over het nieuwe F1.
Wel vroeg maar het riekt toch echt wel weer naar een dominante periode van Mercedes, de lachjes zeggen dan genoeg, en ik denk dat ze sneller konden dan dat ze gedaan hebben. Maar goed we moeten de long runs/race nog zien, al hoorde ik Ernest zeggen dat dat ook wel goed zat bij Mercedes.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is letterlijk weekeinde één en hij heeft een auto waarmee Hadjar hem op P3 kan zetten. Het is íetsje aan de vroege kant voor conclusies.
De gaten zijn erg groot en Mercedes heeft niet eens alles gegeven. Dat ziet iedereen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is letterlijk weekeinde één en hij heeft een auto waarmee Hadjar hem op P3 kan zetten. Het is íetsje aan de vroege kant voor conclusies.
Wacht eerst de race af. Op zich Hadjar in de top3 is niet verkeerd voor nieuwe motorbouwer.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:40 schreef Newone82 het volgende:
Niet zeuren Max in je interviews bij onder andere Viaplay. Geen woord. Je kon vorig jaar overstappen naar Mercedes, de top had al 150 miljoen afkoopsom goedgekeurd. Je wist het allemaal beter, RBR was de beste optie en je wilde niet bij een nieuw team met nieuwe mensen beginnen.
Prima, maar dan ook niet klagen nu en dit jaar gewoon dragen wat je zelf gekozen hebt. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. RBR is niet goed genoeg voor de titel en dat was vorig jaar allang bekend/te voorzien.
Nieuwe motor is nooit strijden om eerste plek eerste jaar.
Max heeft strategisch een slechte zet gezet door niet over te stappen naar de Merc’s. Dom.
Nou ja nieuw.. het is gewoon een voortzetting van de Honda.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wacht eerst de race af. Op zich Hadjar in de top3 is niet verkeerd voor nieuwe motorbouwer.
Mercedes gaat Hadjar voor zijn met 0.5 seconde per lap in racepace. Wordt 1 groot snoozefest.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wacht eerst de race af. Op zich Hadjar in de top3 is niet verkeerd voor nieuwe motorbouwer.
Op dit moment, inderdaad. Véél te vroeg om al hele conclusies te gaan trekken. Het is letterlijk het eerste raceweekeinde van het jaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De gaten zijn erg groot en Mercedes heeft niet eens alles gegeven. Dat ziet iedereen.
Hadjar is over één rondje best wel een snelle rijder.
Hadjar zegt zelf dat hij Ferrari en McLaren als sneller dan hemzelf in schat:
https://www.bbc.com/sport(...)40-1f224ab2d57a#post
"We were not really in a position to fight for the top three and I felt like the Ferraris and the McLarens were a bit quicker than myself."
Nou ja, het is wel wat anders als je niet volgas op het rechte stuk kan en niet zo snel mogelijk door de bochten.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, er is niet één 'echte F1', autosport en alle vormen ontwikkelen natuurlijk al sinds het bestaan ervan. Over 50 jaar ziet het er ook totaal anders uit dan nu.
Of het wel of niet leuk is, is wat anders natuurlijk. Eerst maar even een paar maanden afwachten, nieuwe regels veranderen altijd nog wel hier en daar, waardoor de excessen minder worden.
Mooi, dan heeft Verstappen dus prima kans als hij er de volgende keer niet in Q1 af gaat.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mercedes gaat Hadjar voor zijn met 0.5 seconde per lap in racepace. Wordt 1 groot snoozefest.
Woke.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:47 schreef Zorro het volgende:
We hebben de Formule E toch?
WAAROM MOET JE DAT ELECTRISCH GEKUT DAN IN DE F1 DOEN?
Ze woken maar met de Formule E.quote:
Dan nog is het echt F1, er is niet een beetje F1 of bijna F1 ofzo. Dit is wat F1 nu is, en dat is dus echt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel wat anders als je niet volgas op het rechte stuk kan en niet zo snel mogelijk door de bochten.
Precies! Deze mogelijkheid is er straks niet meer wanneer Russell met minimaal 15 raceoverwinningen WDC is geworden. Dat gaat Mercedes dan nooit meer doen. De oorlog zou dan uitbreken in Engeland.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:40 schreef Newone82 het volgende:
Niet zeuren Max in je interviews bij onder andere Viaplay. Geen woord.
Je kon vorig jaar overstappen naar Mercedes, de top had al 150 miljoen afkoopsom goedgekeurd.
Je wist het allemaal beter, RBR was de beste optie en je wilde niet bij een nieuw team met nieuwe mensen beginnen.
Prima, maar dan ook niet klagen nu en dit jaar gewoon dragen wat je zelf gekozen hebt. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. RBR is niet goed genoeg voor de titel en dat was vorig jaar allang bekend/te voorzien.
Max heeft strategisch een slechte zet gezet door niet over te stappen naar de Merc’s. Dom.
Het is gp 1 van het seizoen. Hoop dat er nog ontwikkelingen plaats gaan vinden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom de beleidmakers der F1 dit een goed plan vonden?
Hier werd toch op voorhand al voor gewaarschuwd?
Deze schertsvertoning is werkelijk F1 onwaardig.
Kijk vroeger met de V10 en V12's was natuurlijk beter, de halo had van mij nooit gehoeven, DRS hadden ze ook nooit aan moeten beginnen, de auto's zijn al jaren veel te log en groot en noem het allemaal maar op. Dat was allemaal nog te behappen, maar dit slaat werkelijk alles.
Volgas, accu leeg en de snelheid keldert 40km/uur op het rechte stuk. En we gaan superlangzaam door de bocht om op het rechte stuk weer op een knopje te drukken.
Nagenoeg alle inhaalacties gaan vanaf nu zijn dat iemand z'n accu leeg is. In de bochten inhalen zal er amper meer zijn gok ik zo.
Eeuwig zonde dit.
Tsunoda en Perez waren niet meer dan een half seconde langzamer per ronde. Zo langzaam waren ze niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi, dan heeft Verstappen dus prima kans als hij er de volgende keer niet in Q1 af gaat.
Vind ik ook.quote:
Ontwikkelingen en aanpassingen gaan er ook nog komen, is altijd na een nieuw reglement. Helemaal in het begin grote verschillen, alles is kut, etc, en dan beetje bij beetje wordt het wel weer beter.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is gp 1 van het seizoen. Hoop dat er nog ontwikkelingen plaats gaan vinden.
Anders heb je op baku, spa en monza echt wel een probleem ergens half op weg op het rechte stuk.
Rondetijden na een nieuw reglement zijn altijd ingekakt he.
Klopt wel, maar het gaat er wat mij betreft om dat je moet vertragen om snel te kunnen gaan, dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ontwikkelingen en aanpassingen gaan er ook nog komen, is altijd na een nieuw reglement. Helemaal in het begin grote verschillen, alles is kut, etc, en dan beetje bij beetje wordt het wel weer beter.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan nog is het echt F1, er is niet een beetje F1 of bijna F1 ofzo. Dit is wat F1 nu is, en dat is dus echt.
Wat we de afgelopen 20 jaar hebben gehad is ongetwijfeld ook niet 'echt F1' volgens degenen die het liefst terug willen naar de auto's van de jaren 50
Langzaam door een bocht moeten omdat je anders op het rechte stuk batterij tekort komt gaat niet veranderen hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ontwikkelingen en aanpassingen gaan er ook nog komen, is altijd na een nieuw reglement. Helemaal in het begin grote verschillen, alles is kut, etc, en dan beetje bij beetje wordt het wel weer beter.
Aan het begin van de vorige reglementenset was Max ook bij tijd en wijlen 6-8 tiende los he. Van de rest.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tsunoda en Perez waren niet meer dan een half seconde langzamer per ronde. Zo langzaam waren ze niet.
Dit is gewoon kansloos. De voorsprong van Mercedes is duidelijk veel groter dan McLaren vorig jaar (dat vroeg stopte met de auto ontwikkelen).
Ik vind niks 'echt F1', zoals ik zei: er is F1. Dat is F1.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Als het veld zelf ook zn kritiek uit? Nee, er moet wat veranderen. Niet vol gas kunnen op het rechte stuk en niet vol door bochten? En dat vind jij 'echt f1'? Ja? Lees de reacties in de verschillende media outlets dan.
En ja, woke ja. Alles moet opeens 'groener' en dus dit ook met een hoop symbolische shit wat van een funfactor een shitshow maakt.
Ik hoop maar dat er nog een hoop wordt uitontwikkeld.
En dat moet dan staan voor "The Pinnacle of Motorsport".quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:57 schreef Zorro het volgende:
Nu MOET je opladen door vertragen ed anders sta je vrijwel stil. Dat slaat nergens op. Je hebt GEEN keuze meer, je wordt gedwongen om langzaam te rijden.
Ik denk niet dat die periode woke was. Ik denk dat jij gewoon niet weet wat het betekend. Of er een loopje mee neemt. Maar leg jezelf uit hoor, doe gerust, graaf lekker verderquote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind niks 'echt F1', zoals ik zei: er is F1. Dat is F1.
Ik vond F1 in de tijd dat Ferrari alles won dan weer woke (= niet leuk en we weten het, 'alles wat ik niet leuk vind is woke'), maar ja, ieder zijn ding. De kwalificatie van vandaag was wel een beetje woke, maar ik heb hoop op een leukere race.
Party mode.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:06 schreef LTVDK het volgende:
Stiekem hoop ik dat Mercedes tijdens de kwalificatie gewoon de batterij op maximaal vermogen hebben gezet en dat die morgen niet zo snel is of halverwege leeg is
Nou dit dus. Daar kan weinig aan veranderd worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Langzaam door een bocht moeten omdat je anders op het rechte stuk batterij tekort komt gaat niet veranderen hoor.
Dat die in safetymode schiet en ze een beetje op toeristentempo kunnen rondrijdenquote:
Nou hadden die ook niet bepaald hun beste dag.quote:
Precies en dat heeft niets met racen te maken. Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit dat er een flink gat tussen teams, dat is eigenlijk altijd wel, het gaat om het racen en dat gaat er gewoon niet komen met deze reglementen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dit dus. Daar kan weinig aan veranderd worden.
Dat inderdaad. Dat het 3,5seconden trager is vind ik ook geen probleem. Dat is vaker het geval. Maar de specs van die accu en dat harvesten en het superclipping ga je weinig aan doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Precies en dat heeft niets met racen te maken. Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit dat er een flink gat tussen teams, dat is eigenlijk altijd wel, het gaat om het racen en dat gaat er gewoon niet komen met deze reglementen.
Uiteraard. Natuurlijk. Ik ook. Maar baal wel al een beetje best wel erg.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:14 schreef pmponer het volgende:
Lando, je kan ook gewoon stoppen he.
Ik wil racen zien, ik ben bang dat het moeilijk gaat worden bij de F1, maar uiteraard zit ik morgen om 5 uur klaar om dat te bekijken.
De fabrikanten willen anders niet (meer) meedoen. En het is op zich fijn om fabrikanten te hebben de een auto / motor willen bouwen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:47 schreef Zorro het volgende:
We hebben de Formule E toch?
WAAROM MOET JE DAT ELECTRISCH GEKUT DAN IN DE F1 DOEN?
Zeuren. Zucht. Max is een racer. Hij heeft alles al gewonnen. Het probleem is niet het team en zijn eigen auto, het probleem is de sport in zijn geheel. Niet voor niets vindt de meerderheid van de coureurs de nieuwe auto's bagger. Maar dat zou je ook weten als je daadwerkelijk kijkt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:40 schreef Newone82 het volgende:
Niet zeuren Max in je interviews bij onder andere Viaplay. Geen woord.
Je kon vorig jaar overstappen naar Mercedes, de top had al 150 miljoen afkoopsom goedgekeurd.
Je wist het allemaal beter, RBR was de beste optie en je wilde niet bij een nieuw team met nieuwe mensen beginnen.
That's what she saidquote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:25 schreef manny het volgende:
Gewoon keihard raggen is wat we willen zien...
Voor 72% zeker, gezien de laatste 25 jaar F1quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
George is Max nu al op alle fronten voorbij.
Gefeliciteerd met de titel @:ChevyCaprice
Ik vrees vooral een beetje dat Mercedes weer ouderwets een kneiter van een auto hebben afgeleverd en we naar een ongekend eenzijdig seizoen gaan kijken.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor 72% zeker, gezien de laatste 25 jaar F1
Volgens mij heeft Verstappen en Leclerc net zo goed een vierkant hoofd?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:38 schreef Poepz0r het volgende:
Lekker naar dat vierkante hoofd van Russell kijken hele seizoen genot
Hamilton hete man!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Verstappen en Leclerc net zo goed een vierkant hoofd?
Bottas en Hamilton zullen dan meer in jouw smaak vallen.
En hij zit met zijn gedachten al op de nurburgring in april.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 06:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, maar hij berust makkelijker in het feit wanneer hij er niks aan kan doen.
Toen Ferrari alles won was dat met auto’s waar je vol mee kon trappen. Het was echt racen in plaats van stratego.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind niks 'echt F1', zoals ik zei: er is F1. Dat is F1.
Ik vond F1 in de tijd dat Ferrari alles won dan weer woke (= niet leuk en we weten het, 'alles wat ik niet leuk vind is woke'), maar ja, ieder zijn ding. De kwalificatie van vandaag was wel een beetje woke, maar ik heb hoop op een leukere race.
Bingo.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:18 schreef raptorix het volgende:
Deze sport zit al jaren in de achteruit, al moet ik zeggen dat de auto's er dit jaar uiterlijk wel beter uitzien dan de generatie 2022-2025.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:11 schreef William_Papadin het volgende:
Russel gaat iedereen minimaal 1 keer lappen. Het failliet van de F1.
Het enige wat werkt: massaal niet meer kijken. Want uiteindelijk draait het om de centen. Als ze met vierkante wielen meer kunnen verdienen gaan ze dat opnemen in de reglementen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:11 schreef William_Papadin het volgende:
Was even heerlijk wakker worden vanochtendquote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
George is Max nu al op alle fronten voorbij.
Gefeliciteerd met de titel @:ChevyCaprice
En 22 in het veld ipv 20.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze sport zit al jaren in de achteruit, al moet ik zeggen dat de auto's er dit jaar uiterlijk wel beter uitzien dan de generatie 2022-2025.
De F1 kan prima zonder huilende anti-woke Nederlanders.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het enige wat werkt: massaal niet meer kijken. Want uiteindelijk draait het om de centen. Als ze met vierkante wielen meer kunnen verdienen gaan ze dat opnemen in de reglementen.
Integendeel. Max is voor mij niet meer dan een poppetje, het gaat om de algehele staat van de sport.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Wat een gezeur zeg. Doe ff liev allemaal. Als Max nu op pole stond dan vond minimaal de helft van dit topic het allemaal geweldig
Uh nee, ik niet in ieder geval. De regels zijn kut en dat roept 90% hier al een paar maanden lang. De coureurs roepen het zelf man ... zelfs Norris roept het nuquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Wat een gezeur zeg. Doe ff liev allemaal. Als Max nu op pole stond dan vond minimaal de helft van dit topic het allemaal geweldig
Ging mij meer om het gezeik over Russelquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh nee, ik niet in ieder geval. De regels zijn kut en dat roept 90% hier al een paar maanden lang. De coureurs roepen het zelf man ... zelfs Norris roept het nu
Heb je de internationale comments gezien?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De F1 kan prima zonder huilende anti-woke Nederlanders.
De F1 kan niet zonder de Angelsaksen en de Engelsen. De supersterren in de westerse mediacultuur.
Toch ga ik nog even de race afwachten, wie weet wordt het wel een leuke spannende race, dat zou wel een unicum zijn voor Australiëquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uh nee, ik niet in ieder geval. De regels zijn kut en dat roept 90% hier al een paar maanden lang. De coureurs roepen het zelf man ... zelfs Norris roept het nu
Over zijn voorsprong bedoel je?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ging mij meer om het gezeik over Russel
op dit moment is er vooral spanning of überhaupt auto's overblijven om te finishenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch ga ik nog even de race afwachten, wie weet wordt het wel een leuke spannende race, dat zou wel een unicum zijn voor Australië
Daarom, met een beetje geluk Max en Hulk op het podiumquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
op dit moment is er vooral spanning of überhaupt auto's overblijven om te finishen
Zou wel heerlijke karma voor de FIA zijn als morgen diverse auto's crashen/niet starten/etc. als gevolg van deze idiote nieuwe reglementenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
op dit moment is er vooral spanning of überhaupt auto's overblijven om te finishen
Dit.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De nieuwe generatie vrachtvliegtuigen laten nog enkele jaren op zich wachten en ook de scheepvaart zou wat kunnen vergroenen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het één heeft natuurlijk niet zo veel met het ander te maken. Je kunt prima vergroenen in de autosport zonder dit soort symboolpolitiek met accu's.
De uitstoot van de wagens is echt maar een fractie van de totale uitstoot van de sport. Dat probleem ligt niet bij de teams, maar bij de FIA.
Dat gezeik was er ook toen 2 Duitsers het veld aan gort reden. Maar opeens niet toen een Brit het deed.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Over zijn voorsprong bedoel je?
Nou ja 3 jaar geleden toen Max iedereen naar de klote reed was er ook gezeur hoor, ook hier, maar op dat eilandje verderop al helemaal. Ben benieuwd hoe dat nu gaat zijn.
Nee hoor gewoon ca 10 seconden voor de rest rijden anders valt het teveel opquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:11 schreef William_Papadin het volgende:
Niet waar. Die zijn er grotendeels al.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De nieuwe generatie vrachtvliegtuigen laten nog enkele jaren op zich wachten en ook de scheepvaart zou wat kunnen vergroenen.
Daarnaast zou de sport best veel kunnen doen aan het vergroenen van de wereld door ecologische projecten te ondersteunen die op lange termijn de natuur helpen.
Hoop dat het zo'n vaart niet loopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:11 schreef William_Papadin het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik doel op de 777X en de A350F die er aan zitten te komenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet waar. Die zijn er grotendeels al.
Vergelijk de vrachtvliegtuigen van nu eens met 10 jaar terug. Waar je toen de 747-400 herriebakken had, heb je nu de superzuinige 777 en 747/8 met een bizarre efficiency. De huidige generatie vrachtbakken is een giga stap geweest. Per kilo vracht wordt er 25-30% minder verbruikt nu tov toen. Groter, meer payload en alsnog minder verbruik.
eens, want in een ronde om poleposition moet je echt voluit kunnen gaan waarbij mens en machine vol op de limiet zittenquote:
Sm borden?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Die SM borden hebben wel wat komisch.
Valt er tenminste nog iets te lachen na het zien van die onboard. Jezus wat triest.
Ah!!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doel op de 777X en de A350F die er aan zitten te komen
Gevaar voor whiplash.quote:
Dit ja, dat is F1, niet dit geneuzel.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eens, want in een ronde om poleposition moet je echt voluit kunnen gaan waarbij mens en machine vol op de limiet zitten
Zekerquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:36 schreef LTVDK het volgende:
Maar F1 is natuurlijk altijd al een sport geweest van het managen van de auto en tactiek, in de race is het zelden continu op volle kracht rijden maar vooral zo efficiënt als mogelijk rijden. Benzine sparen, banden managen, lico tegen porpoising etc. Nu is daar dus een extra uitdaging bij gekomen met energie besparen. In de kwalificatie is dat wel lastig omdat het dan wel planken is, maar ben benieuwd hoe het in de race gaat zijn.
Ik denk alleen op driekwart van het rechte stuk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:39 schreef pmponer het volgende:
Ja als er morgen meerdere gevechten zijn dan is het al weer stukken beter te behappen en hoef je alleen de Q niet meer zo nodig te zien, dus in die zin hou ik ook nog wel een slag om de arm want ik heb geen idee hoe dit in de race gaat uitpakken. Dus ik hoop op het beste, Ho-Pin gaf aan dat het heel goed mogelijk is dat we inhaalacties zien op ongebruikelijke plekken,dus daar hou ik me maar aan vast.
Precies wat Russell zelf ook doet, plus collega-coureurs erbij naaienquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ging mij meer om het gezeik over Russel
Geilquote:
Ja die is gewoon treurig, maar ik wacht eerst even de race af, misschien valt het allemaal wel mee. Het kan ook dat als de kwalificaties zo matig blijven de FIA besluit dat de batterijen dan wat verder open mogen, want ze hebben dacht ik een 'dynamisch limiet'.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker
Kwali is zo hard mogelijk
Race is een combi van hard en efficintie.
Voor nu in de kwali lijkt het drama te zitten
Oei, voel jij even niet goed aan hoe het sentiment hier is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |