https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Hij heeft ook een jaar de tijd gehad om de voorraad aan te vullen tot het niveau dat nodig is voor zijn oorlogen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:55 schreef Akathisia het volgende: [..] Volgens mij is Trump met kennis hiervan de oorlog begonnen, toch? Of was ie aan het slapen of over gordijnen aan het ouwehoeren, toen hem dit verteld werd?
Hij gaat voor minstens 60 Amerikaanse statenquote:
Onzin, dat gebeurde nietquote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zeiden ze over de Iraakse revolutionaire garde ook, die zouden zich ook doodvechten. Ze wisten niet hoe snel ze hun wapens moesten neergooien toen ze met de Amerikanen geconfronteerd werden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, het bericht is van het ANP. Dat is natuurlijk wel 1 grote fake news shitshow.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft ook een jaar de tijd gehad om de voorraad aan te vullen tot het niveau dat nodig is voor zijn oorlogen.
Het verhaal klinkt als Trump.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, het bericht is van het ANP. Dat is natuurlijk wel 1 grote fake news shitshow.
Ik houd het er maar op dat het bericht van geen kant klopt. Want ik kan me niet voorstellen dat Trump en zijn militaire adviseurs al na 4 dagen op zo'n probleem zouden kunnen stuiten. Mocht het echter wel waar zijn, dan zou me dat enorm tegenvallen.
Ik hoop maar dat zijn berichten afgesloten worden met THANK YOU PRESIDENT TRUMP.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het verhaal klinkt als Trump.
Ik check vanavond zijn social media wel even.
Poetin had hetzelfde probleem. Weet je nog die hele lange colonne vrachtwagens die in de eerste dagen stilstonden? En het was de bedoeling van Trump om hetzelfde te doen als in Venezuela: de leiding wegbombarderen en klaar. Eitje.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, het bericht is van het ANP. Dat is natuurlijk wel 1 grote fake news shitshow.
Ik houd het er maar op dat het bericht van geen kant klopt. Want ik kan me niet voorstellen dat Trump en zijn militaire adviseurs al na 4 dagen op zo'n probleem zouden kunnen stuiten. Mocht het echter wel waar zijn, dan zou me dat enorm tegenvallen.
123patriotraketten.nlquote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft ook een jaar de tijd gehad om de voorraad aan te vullen tot het niveau dat nodig is voor zijn oorlogen.
Wat, die oranje bullebak die de halve wereld wil annexeren?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat zijn berichten afgesloten worden met THANK YOU PRESIDENT TRUMP.
Zo niet, dan vrees ik dat hij een deukje in zijn zelfvertrouwen heeft opgelopen. En dat kunnen we niet gebruiken.
Ik biecht maar op dat ik me nagenoeg niets van het verleden herinner.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Poetin had hetzelfde probleem. Weet je nog die hele lange colonne vrachtwagens die in de eerste dagen stilstonden? En het was de bedoeling van Trump om hetzelfde te doen als in Venezuela: de leiding wegbombarderen en klaar. Eitje.
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik biecht maar op dat ik me nagenoeg niets van het verleden herinner.
Alleen dat alle oorlogen altijd heel zinvol waren en dat het goede het kwade definitief overwon.
Ja, Frankrijk en Denemarken hebben er vast nog wel wat in de aanbieding, voor een goede prijs.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
123patriotraketten.nl
Meteen wat inktcartridges erbij kopen en gaaaaan
Ach, die jongens ja. Helemaal vergeten, maar daar had je destijds allerlei indianenverhalen over inderdaad.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zeiden ze over de Iraakse revolutionaire garde ook, die zouden zich ook doodvechten. Ze wisten niet hoe snel ze hun wapens moesten neergooien toen ze met de Amerikanen geconfronteerd werden.
Of Europa regelt zijn zaakjes eens. Die kunnen met het jaar minder.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bedankt Trump!![]()
Slechts een kleine prijs die wij als Europa meer dan bereid zijn te betalen opdat zijn narcistische brein bevredigd kan worden,
Europa start niet aan de lopende band oorlogen in het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:37 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Of Europa regelt zijn zaakjes eens. Die kunnen met het jaar minder.
Niet alleen dat. Er zat ook gewoon veel meer gedachte en een duidelijke strategie achter wat Bush en consorten destijds deden. Dat was een veel meer omvattende operatie waarbij pakweg 200.000 grondtroepen het land binnenvielen, er steun was van de Koerden in Irak die ongeveer 70.000 troepen hadden en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ach, die jongens ja. Helemaal vergeten, maar daar had je destijds allerlei indianenverhalen over inderdaad.
Al kan je het ook weer niet direct 1 op 1 vergelijken met Iran natuurlijk, het regime in Iran heeft het wel iets beter voor elkaar (helaas).
Zo heeft Frankrijk ook niet meegedaan aan de invasie in Irak.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europa start niet aan de lopende band oorlogen in het Midden Oosten.
Dat doet de VS.
Jammer dat Frankrijk niet open en eerlijk was over de levering van grondstoffen voor gifgas aan Saddam.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo heeft Frankrijk ook niet meegedaan aan de invasie in Irak.
Frankrijk vond dat er geen deugdelijk bewijs was voor massavernietigingswapens en dat een oorlog zonder een expliciet mandaat van de VN-Veiligheidsraad illegaal zou zijn.
Begin echt steeds meer waardering te krijgen voor dat beleid om niet als schoothondje achter de VS aan te lopen.
Er waren geen MVW's gevonden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jammer dat Frankrijk niet open en eerlijk was over de levering van grondstoffen voor gifgas aan Saddam.
Ik heb het over de periode ervoor toen Saddam de Koerden kalt stelde. Wat dat betreft had Frankrijk zat boter op het te bolle hoofdje.quote:
Zeker.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jammer dat Frankrijk niet open en eerlijk was over de levering van grondstoffen voor gifgas aan Saddam.
Idd, kortom, iedereen is zo hypocriet als wat.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Moet wel bij opgemerkt worden dat meerdere landen Irak van grondstoffen voorzien hebben.
De veroordeling van de Nederlander Frans van Anraat (die werd veroordeeld voor het leveren van grondstoffen voor gifgas aan Irak) toont dat aan.
Ja, heftige uitspraken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:43 schreef Tjoent het volgende:
Mwah, als je zodanig bedreigd wordt dat men niet indirect maar direct smeekt om aangevallen te worden, dan valt over starten van oorlogen te twisten hoor. Het gedonder op alle gebied (onderdrukking bevolking, marteling, verkrachting, moord, bedreigingen richting Westerse landen, ontwikkelen van een atoombom) moest eindelijk eens aangepakt worden.
[ x ]
Alsnog blijft dat Europa zijn eigen probleem door veel te afhankelijk te zijn van andere landen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Europa start niet aan de lopende band oorlogen in het Midden Oosten.
Dat doet de VS.
Straks moeten ze nog terugvallen op een soort van Boer zoekt Vrouw achtig concept of een Voices of Holland Ayatollas of Iran, inclusief omdraaiende rode stoelen (Ali B?) om een nieuwe leider te krijgenquote:
En Poetin heeft al tig keer gedreigd atoombommen op Europa te gooien. In Noord Korea kunnen ze maar niet ophouden over oorlog met de VS.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heftige uitspraken.
Maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. Zolang als ik mij kan herinneren uiten de ayatollahs en andere Iraanse leiders apocalyptische dreigementen richting Israël.
Van mij zouden we mee mogen gaan doen. Immers...quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Ben voorlopig van mening dat Europa helemaal niet offensief mee moet gaan doen met deze oorlog die Israël en de VS begonnen zijn.
Jullie een andere mening?
Ik ben voor een fullscale war om dit voor eens en altijd te beslissen. We moeten nu een vuist maken en Iran, Rusland en Noord-Korea aanvallen. Nucleaire wapens, boots on the ground, alles moet gewoon gebeuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Ben voorlopig van mening dat Europa helemaal niet offensief mee moet gaan doen met deze oorlog die Israël en de VS begonnen zijn.
Dit is echt zo'n propaganda plaatje....quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Van mij zouden we mee mogen gaan doen. Immers...
[ afbeelding ]
Je kunt zeggen wat je wil, maar qua ventilatie zit dat pand wel goed nuquote:
Voldoet alleen niet meer aan de BENG normquote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil, maar qua ventilatie zit dat pand wel goed nu
Het blijft een gekke uitzondering op de levering van grondstoffen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb het over de periode ervoor toen Saddam de Koerden kalt stelde. Wat dat betreft had Frankrijk zat boter op het te bolle hoofdje.
Volgens mij ging er toch een flinke BENG aan vooraf, dat compenseert weer.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:40 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Voldoet alleen niet meer aan de BENG norm
Ach welja, gewoon Rusland en NK met kernwapens aanvallen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben voor een fullscale war om dit voor eens en altijd te beslissen. We moeten nu een vuist maken en Iran, Rusland en Noord-Korea aanvallen. Nucleaire wapens, boots on the ground, alles moet gewoon gebeuren.
Eens laat ze het maar lekker uitzoeken. Niet ons feestje. Niet mee bemoeien.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
De ervaring is juist dat door het oorlogsgeweld van de VS en Israël de radicale islam als vluchteling naar Europa komt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kijk niet eens meer op X, zoveel desinformatie momenteel. Daarnaast heel veel clickbait posts.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
AI beelden die rond gaan van een massale aanval op Tel Aviv lol
Wil hem linken maar is alweer verwijderd. Op het eerste gezicht ziet het er best overtuigend uit.
Die mensen zijn wel echt superkoppig om dit te blijven doen op deze manier.quote:
Dat hadden de bazen daar dan wel even van te voren mogen bedenken en overleggen met ons.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben voor een fullscale war om dit voor eens en altijd te beslissen. We moeten nu een vuist maken en Iran, Rusland en Noord-Korea aanvallen. Nucleaire wapens, boots on the ground, alles moet gewoon gebeuren.
Die hele aanval is natuurlijk nogal discutabel qua internationaal recht.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eens laat ze het maar lekker uitzoeken. Niet ons feestje. Niet mee bemoeien.
Ja, zowel een groot deel van rechts als links zijn het op dit punt wonder boven wonder een keer met elkaar eens. Maar rechts was deze mening ook aangedaan over Oekraine. En Syrië. En Irak. En Libië. Eigenlijk iedereen, behalve de judeo-chstenen en de zio-rechtsen en wokelinks (behalve als het hen zelf uitkomt zoals nu met Iran). Zijn tegen onnodige oorlogen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Precies.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Poetin heeft al tig keer gedreigd atoombommen op Europa te gooien. In Noord Korea kunnen ze maar niet ophouden over oorlog met de VS.
Zulke praat is dan ook vaak niet meer dan bluf en vooral bedoeld voor binnenlandse consumptie, zodat het volk weet hoe machtig en gevaarlijk de machthebbers wel niet zijn, zodat het volk het niet in het hoofd haalt om ook maar aan opstand te denken.
Het is een optelsom van allerlei zaken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies.
Zulke uitlatingen nu aangrijpen als rechtvaardiging voor een oorlog slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Dat weet zo'n Roderick Veelo ook wel.
Wilde net zeggen, de katapult was in deze kwestie waarschijnlijk een betere metafoor geweest. De dam met het scheurtje is eerder b.v. een land als Turkije dat vluchtelingen grotendeels buiten Europa houdt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
De ervaring is juist dat door het oorlogsgeweld van de VS en Israël de radicale islam als vluchteling naar Europa komt.
Wat versta je onder 'mee doen'? Wie of wat is 'Europa'? (Europa is geen entiteit)quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Dat gaat een pijnlijke strijd worden, maar we moeten de wereldorde nu gewoon voor eens en voor altijd vastleggen. Noord-Korea weer samenvoegen met Zuid-Korea; Rusland laten bestaan maar een westers gezinde leider installeren en alle kernwapens ontmantelen; de islam uitroeien en verbieden; Taliban uitroeien.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach welja, gewoon Rusland en NK met kernwapens aanvallen.
Wat kan er misgaan
In die tijd had Saddam een gigantisch leger, als ik het me goed herinner in de top 5 van grootste legers ter wereld, met de revolutionaire garde als het puikje van allemaal. Althans dat wilden ze de wereld doen geloven, militair gezien zijn Arabieren nou niet bepaald de krenten in de pap. Ik kan me nog een parade herinneren van die revolutionaire garde, en dat was best grappig om te zien. Ze marcheerden niet, maar hadden een een soort huppelpas met hele hoog opgetrokken knieen wat me het meest deed denken aan een hele karavaan kerels die naar de wc renden omdat ze op het punt stonden in hun broek te schijten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ach, die jongens ja. Helemaal vergeten, maar daar had je destijds allerlei indianenverhalen over inderdaad.
Al kan je het ook weer niet direct 1 op 1 vergelijken met Iran natuurlijk, het regime in Iran heeft het wel iets beter voor elkaar (helaas).
We hebben onvoldoende olie en gas, dus afhankelijkheid blijft totdat alle energie renewable is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:21 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Alsnog blijft dat Europa zijn eigen probleem door veel te afhankelijk te zijn van andere landen.
allemaal stiekem homootjes en uniformfetisjisten. dat kan niet anders als je zulke mooie vrouwen onder hoofddoeken en gewaden wilt verbergen. stiekem pijpen ze elkaar tijdens al hun overleggen, dat kan niet anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
In die tijd had Saddam een gigantisch leger, als ik het me goed herinner in de top 5 van grootste legers ter wereld, met de revolutionaire garde als het puikje van allemaal. Althans dat wilden ze de wereld doen geloven, militair gezien zijn Arabieren nou niet bepaald de krenten in de pap. Ik kan me nog een parade herinneren van die revolutionaire garde, en dat was best grappig om te zien. Ze marcheerden niet, maar hadden een een soort huppelpas met hele hoog opgetrokken knieen wat me het meest deed denken aan een hele karavaan kerels die naar de wc renden omdat ze op het punt stonden in hun broek te schijten.
Hoezo, ze zijn net begonnen. De benzine is nog geen 4 euro per liter en het aardgas is nog geen 3 euro per kuubquote:
Nog lange niet, nog lange niet. Nee, dit gaat nog wel een aantal dagen door. Volgens Trump gisteren moest de grote klap nog komen. Geen idee of het al zover is.quote:
Hahahaha. Ach Tjoent.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je lacht ietsie te vroeg, wie het laatst lacht, lacht het best nietwaarquote:
Ja, ik ben het maar hoorquote:
Dat is het enige dat ze kunnen, dreigen dreigen en nog eens dreigen, en als puntje bij paaltje komt eindigen ze allemaal met een tuin op hun buik.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:43 schreef Tjoent het volgende:
Mwah, als je zodanig bedreigd wordt dat men niet indirect maar direct smeekt om aangevallen te worden, dan valt over starten van oorlogen te twisten hoor. Het gedonder op alle gebied (onderdrukking bevolking, marteling, verkrachting, moord, bedreigingen richting Westerse landen, ontwikkelen van een atoombom) moest eindelijk eens aangepakt worden.
[ x ]
Israël wilde deze aanval al veel langer en blijkbaar heeft Netanyahu de Amerikanen weten te overtuigen om mee te doen. Eerdere presidenten deinsden daar voor terug.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het is een optelsom van allerlei zaken.
Nou als de volksopstand geen acute aanleiding is? Tienduizenden demonstranten vermoord zou genoeg aanleiding moeten zijn. Het is gewoon een keer klaar... kun je lang en kort over praten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Israël wilde deze aanval al veel langer en blijkbaar heeft Netanyahu de Amerikanen weten te overtuigen om mee te doen. Eerdere presidenten deinsden daar voor terug.
Veel ingewikkelder dan dat is het niet. Er wordt nu driftig gezocht naar een acute aanleiding, maar in feite is die er niet.
Carpet bombing heeft weinig zin gezien het enorme oppervlak dat Iran omvat, B52's zijn museumstukken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Zodra de Iraanse luchtafweer volledig is uitgeschakeld gaan we ook B-52's zien denk ik.
Jij was vanaf dag éên al voor bommen op Teheran. Nietwaar, grote vriend?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je lacht ietsie te vroeg, wie het laatst lacht, lacht het best nietwaar
Omdat ze door hun voorraad heen waren, allemaal ingezet in de oorlog tegen Iran, waar ze bewezen mosterdgas hebben ingezet tegen Iraanse troepen die Basra dreigden te omsingelen, en later tegen de eigen Koerdische bevolking.quote:
En daarom kunnen die haatbaarden nooit de beschikking krijgen over kernwapens, want dan is het einde verhaal voor Israel.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heftige uitspraken.
Maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. Zolang als ik mij kan herinneren uiten de ayatollahs en andere Iraanse leiders apocalyptische dreigementen richting Israël.
Niet dat ik me bewust ben, er is geen helder doel. De kans op een regime change in Iran acht ik uiterst gering.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Jij was vanaf dag éên al voor bommen op Teheran. Nietwaar, grote vriend?
Sorry hoor, maar als je denkt dat dat de reden is ben je ook wel hilarisch naïef.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou als de volksopstand geen acute aanleiding is? Tienduizenden demonstranten vermoord zou genoeg aanleiding moeten zijn. Het is gewoon een keer klaar... kun je lang en kort over praten.
Nee, daar moeten we ver van uit de buurt blijven.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Op ballistic missile stocks sites kunnen ze nog van nut zijn met hun enorme bombardeercapaciteit.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Carpet bombing heeft weinig zin gezien het enorme oppervlak dat Iran omvat, B52's zijn museumstukken.
Internationaal recht bestaat alleen maar voor degenen die geen keuze hebben of ze zich er wel of niet aan houden. De Verenigde Staten horen niet bij deze groep. Daarnaast is een groep die buitenmatig profiteert van het stelsel dat wij hebben opgebouwd sinds WO II die van dictators en massamoordenaars. Dus of het wel zo geweldig is, daar kun je vraagtekens bij zetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hele aanval is natuurlijk nogal discutabel qua internationaal recht.
Het is een optelsom 'van' zei ik al eerder. Maar verder prima, Israël en Amerika halen de kastanjes wel uit het vuur en financieren alles. Iraniërs blij in elk geval, daar gaat het nu om.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je denkt dat dat de reden is ben je ook wel hilarisch naïef.
Die stockpiles zijn ondertussen al lang verdeeld/verspreid en verkleind, die iraniers zijn niet achterlijk, verdeel, camoufleer de stock en heers.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op ballistic missile stocks sites kunnen ze nog van nut zijn met hun enorme bombardeercapaciteit.
Dat de ayatollahs niet mogen beschikken over kernwapens, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk niet dat ze dan Israël nuken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daarom kunnen die haatbaarden nooit de beschikking krijgen over kernwapens, want dan is het einde verhaal voor Israel.
Volgens mij heeft er iemand de stukken over hoe het doden van Khamenei was voorbereid.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die stockpiles zijn ondertussen al lang verdeeld en verkleind, die iraniers zijn niet achterlijk, verdeel, camoufleer de stock en heers.
Hilarisch naïef zijn de mensen die na bijna een halve eeuw aan gruweldaden nog steeds over iets als het Internationaal Recht durven te hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je denkt dat dat de reden is ben je ook wel hilarisch naïef.
Nee het is helemaal niet een optelsom van. Israël zag een uitgelezen kant om een vijandig regime te onthoofden, dat was de directe aanleiding voor de start van de operatie. In bredere zin was het neutraliseren van de Iraanse dreiging voor met name Israël hier de motivatie. Die hele bevolking kan zowel Trump als Netanyahu gestolen worden. Nou ja, het kan een handig hulpmiddel zijn als ze het regime af weten te zetten en er uiteindelijk een regime weten te vormen dat minder vijandig is. Maar mocht een toekomstig democratisch gekozen regime ook weer vijandige taal uitslaan richting Israël, dan gaat er net zo hard weer geëscaleerd worden als er een plooibare Amerikaanse leider zit.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het is een optelsom 'van' zei ik al eerder. Maar verder prima, Israël en Amerika halen de kastanjes wel uit het vuur en financieren alles. Iraniërs blij in elk geval, daar gaat het nu om.
Is de zoveelste repost.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gingen an verhalen over maar kon geen goede bron vinden. Nu wel
https://nos.nl/artikel/26(...)oor-aanslag-khamenei
Weer een mooie hack...
Rob de Wijk heeft een nieuw stokpaardje gevonden. Van een kernoorlog die er nooit is gekomen naar het internationaal recht.quote:
Gaat niet om het scoren, maar om gevolgen die je er uit kan trekken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit is puur scoren voor het deugen. Alsof dit nog wat voorstelde.
Ik wist al dat het een naarling was, maar nu is ie echt niet meer te redden imo. Mensen die weerloze dieren (of kinderen) iets aandoen: weggggg. Dat ie een raket kopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:46 schreef Tjoent het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)e-en-mishandelde-kat
Dat is gewoon briljant. Israel onderschatten kost je gewoon letterlijk je kop.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een mooie hack...
Werkt wel beiden kanten op (voor onze tegenstanders dus ook).quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Schijnbaar was een groot deel van de religieuze leiders aanwezig. Koekoek @Haagsquote:
Nou, als diegene op dat moment een vrouw aan het verkrachten is, verrot slaat en ook nog een touw om haar nek heeft gedaan want ophangen behoort ook tot de mogelijkheden zoals we weten, dan zou het prijzenswaardig zijn dat je diegene in elkaar slaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga morgen iemand in elkaar slaan omdat ik toch sterker ben. Wie doet me wat joh.
Maar hoe weet je dat je sterker bent? Never judge a book by it's cover. Ik heb grote kerels klappen zien krijgen van vrij schriele mannetjes die toevallig een vechtsport beheersten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga morgen iemand in elkaar slaan omdat ik toch sterker ben. Wie doet me wat joh.
Dat het al vaker met voeten getreden werd betekent niet dat je het dan maar bij het grof vuil moet zetten. Het betekent juist dat je er weer meer aandacht op moet vestigen en het van onze overheden moet eisen. Doe je dat niet dan geef je tirannen vrij spel, zoals we nu zien met Trump en Netanyahu. We kunnen het ons niet veroorloven om ons er bij neer te leggen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als de mossad het kan, dan bestaat de techniek en kan china het ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een mooie hack...
Klopt man. Fijn dat we het een keer eens zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat het al vaker met voeten getreden werd betekent niet dat je het dan maar bij het grof vuil moet zetten. Het betekent juist dat je er weer meer aandacht op moet vestigen en het van onze overheden moet eisen. Doe je dat niet dan geef je tirannen vrij spel, zoals we nu zien met khomenei en maduro. We kunnen het ons niet veroorloven om ons er bij neer te leggen.
een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
Als dit waar isquote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Schijnbaar was een groot deel van de religieuze leiders aanwezig. Koekoek @:Haags
[ x ]
[ x ]
Je wil gewoon echt niet fucken met de Israeli's, je bent nergens ter wereld veilig voor ze als je op hun radar staat.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dit waar is![]()
Wat een meesterzet. De zoveelste in een paar jaar tijd.
Je hebt helemaal gelijk, daarom wordt nu ook de tirannie van het Iraanse regime aangepakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat het al vaker met voeten getreden werd betekent niet dat je het dan maar bij het grof vuil moet zetten. Het betekent juist dat je er weer meer aandacht op moet vestigen en het van onze overheden moet eisen. Doe je dat niet dan geef je tirannen vrij spel, zoals we nu zien met Trump en Netanyahu. We kunnen het ons niet veroorloven om ons er bij neer te leggen.
dan dooft het licht.
Die risicoanalyse moet je vooraf vrij snel weten te maken. Zo worden vrouwen als vanzelfsprekend onderschat qua spierkracht. Ondergetekende mept met één slag iemand tegen de vlakte om maar iets te noemen. Wat dat betreft is vrouw zijn wel een mooie dekmantel.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat je sterker bent? Never judge a book by it's cover. Ik heb grote kerels klappen zien krijgen van vrij schriele mannetjes die toevallig een vechtsport beheersten.
Als jij iemand in elkaar slaat die mensen verkracht en vermoord neemt niemand je dat kwalijk hoor ouwe deugneus.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
Wel erg dom van ze, om allemaal samen te gaan zitten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Schijnbaar was een groot deel van de religieuze leiders aanwezig. Koekoek @:Haags
[ x ]
[ x ]
Geen woord over Iran he? Misschien had de wereld wat eerder wakker moeten worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat het al vaker met voeten getreden werd betekent niet dat je het dan maar bij het grof vuil moet zetten. Het betekent juist dat je er weer meer aandacht op moet vestigen en het van onze overheden moet eisen. Doe je dat niet dan geef je tirannen vrij spel, zoals we nu zien met Trump en Netanyahu. We kunnen het ons niet veroorloven om ons er bij neer te leggen.
dan dooft het licht.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je wil gewoon echt niet fucken met de Israeli's, je bent nergens ter wereld veilig voor ze als je op hun radar staat.
Dat was zaterdag ochtend ook al zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel erg dom van ze, om allemaal samen te gaan zitten.
Tuurlijk niet, dat is zelfreflectie en dat is echt onmogelijk bij leden van de mo's deathcult ideology.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Geen woord over Iran he? Misschien had de wereld wat eerder wakker moeten worden.
Ik zou zeggen Israel is hem gestart met de go ahead van de VS. De aanwezigheid van die carrier battlegroups heeft Israel gesterkt in hun plannen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Maar is Amerika nu eigenlijk deze oorlog gestart voor Israël?
Ik snap wel dat ze dat verticaal (VVS) hebben gefilmd, want op beelden vanuit een andere hoek (pownews), leek het een triest clubje wat met 15 man stond te demonstreren tegenover 100'en mensen die voor de aanvallen waren (Iraniërs).quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:51 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ho, maar wacht even. @:Anton91 heeft een collega.
Sowieso...Temu meuk is kut.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als de mossad het kan, dan bestaat de techniek en kan china het ook.
Niet naief zijn, je data protectie op orde hebben en geen chinese rotzooi aanschaffen.
Wat is er mis met museumstukken?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Carpet bombing heeft weinig zin gezien het enorme oppervlak dat Iran omvat, B52's zijn museumstukken.
Hoe kan je anders klaverjassen?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wel erg dom van ze, om allemaal samen te gaan zitten.
Tja, we zagen van dit soort Westerlingen gisteren ook in Amsterdam, met een foto van Khamenei in de hand een keffiyeh om stond men te jammeren over 'mensenrechten' en het 'internationale recht'.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Geen woord over Iran he? Misschien had de wereld wat eerder wakker moeten worden.
Frankrijk liep dan wel weer voorop bij de interventie in Libië. Maar dat was rechtsordelijk een stuk beter geregeld terwijl Khadaffi slechts een fractie flikte ten opzichte van de Ayatollah's.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo heeft Frankrijk ook niet meegedaan aan de invasie in Irak.
Frankrijk vond dat er geen deugdelijk bewijs was voor massavernietigingswapens en dat een oorlog zonder een expliciet mandaat van de VN-Veiligheidsraad illegaal zou zijn.
Begin echt steeds meer waardering te krijgen voor dat beleid om niet als schoothondje achter de VS aan te lopen.
Ook wel dom om met z'n allen in 1 gebouw te gaan zittenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Nee hoor, het Westen laat deze mensen zelf toe.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
De ervaring is juist dat door het oorlogsgeweld van de VS en Israël de radicale islam als vluchteling naar Europa komt.
Fok Dubai.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Graag niets negatiefs online over Dubai posten. Want dan staat de Dubai politie voor je deur.
[ x ]
Die willen zo graag de status hier is het veilig houden lol.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Graag niets negatiefs online over Dubai posten. Want dan staat de Dubai politie voor je deur.
[ x ]
Dubyequote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gewoon iemand op zijn bek slaan als ie een grote bek heeft, duidelijk ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Die risicoanalyse moet je vooraf vrij snel weten te maken. Zo worden vrouwen als vanzelfsprekend onderschat qua spierkracht. Ondergetekende mept met één slag iemand tegen de vlakte om maar iets te noemen. Wat dat betreft is vrouw zijn wel een mooie dekmantel.
Ik kan niet echt geloven dat die lui zo dom zijn om in deze oorlog in hun normale gebouw te gaan vergaderen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Ja. Het is gewoon zielig die filmpjes.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die willen zo graag de status hier is het veilig houden lol.
Dit is nu precies waarom gister het onderscheid tussen legaliteit en legitimiteit werd gemaakt, wat jullie blijkbaar nog steeds niet kennen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:56 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou, als diegene op dat moment een vrouw aan het verkrachten is, verrot slaat en ook nog een touw om haar nek heeft gedaan want ophangen behoort ook tot de mogelijkheden zoals we weten, dan zou het prijzenswaardig zijn dat je diegene in elkaar slaat.
Het Iraanse regime heeft niet slechts een 'grote bek'. Ze voegen de daad bij het woord, men is al decennialang bezig met het terroriseren van Israël en wil niet voor niets dolgraag kernwapens krijgen. Tussendoor slacht men om de zoveel tijd de eigen bevolking met de (tien)duizenden af.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gewoon iemand op zijn bek slaan als ie een grote bek heeft, duidelijk ja.
De influencers zijn gewaarschuwdquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Allah beschermt ons welquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kan niet echt geloven dat die lui zo dom zijn om in deze oorlog in hun normale gebouw te gaan vergaderen.
Dat komt vanzelf. Maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn net begonnen. De benzine is nog geen 4 euro per liter en het aardgas is nog geen 3 euro per kuub
Daar is volgens mij ook nog niet heel veel over duidelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kan niet echt geloven dat die lui zo dom zijn om in deze oorlog in hun normale gebouw te gaan vergaderen.
Ik wel in ieder gevalquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben wij er dat allemaal voor over.
Ik haat Dubai repenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Mensen wilde naar Dubai he?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
[ x ]
De winter regen gaat nu ook niet meer komenquote:AI-overzicht
Iran kampt eind 2025 en begin 2026 met een ongekende watercrisis door extreme droogte en decennia van wanbeheer, waardoor het land "waterbankroet" is.
Miljoenen inwoners, waaronder in Teheran, worden geconfronteerd met afgesloten watervoorzieningen.
Grondwater is uitgeput en landbouw wordt drastisch beperkt, wat leidt tot noodmaatregelen en zelfs mogelijke evacuatieplannen voor grote steden.
Kernpunten van de watercrisis in Iran:
Extreme Droogte & Klimaat: Iran ervaart de ergste droogte in decennia; in sommige gebieden, zoals Mashhad, is de regenval minimaal.
Menselijk Falen: De crisis is grotendeels door de mens veroorzaakt door decennia van slecht beheer, overmatig grondwaterverbruik en inefficiënte landbouw (waterintensieve gewassen zoals rijst).
Waterbankroet: Het land verbruikt structureel meer water dan de natuurlijke bronnen kunnen aanvullen.
Noodmaatregelen: De overheid beperkt het gebruik van grondwater in honderden vlaktes. In grote steden worden 's avonds watervoorzieningen afgesloten om de reservoirs te laten vollopen.
Gevolgen: De situatie is zo nijpend dat er waarschuwingen zijn voor evacuatieplannen voor miljoenen inwoners, waaronder in de hoofdstad Teheran.
Oplossingen: De overheid zoekt naar mogelijkheden om water uit buurlanden te kopen.
quote:Inhttps://www.rtl.nl/nieuws(...)2b89d-JEApMlUAwoners van de nabijgelegen dorpen rondom het Urmia-meer in Noord-Iran hebben vorige week noodgedwongen hun huizen moeten verlaten.
De uitdroging van het meer zorgt voor hevige zoutstormen die ademhalingsproblemen veroorzaken.
Volgens lokale functionarissen kunnen de wolken van zout kankerverwekkend zijn, zo berichtte het Iraanse persbureau Ilna.
Met de jarenlange uitputting van het grondwater voor de landbouw rondom Urmia, de aanhoudende droogte en vergeefse campagnes om het Unesco-biosfeerreservaat te redden, was de verdamping van het meer geen verrassing.
Dit jaar is het vijfde jaar op rij dat Iran kampt met droogte.
Van september 2024 tot en met september 2025 viel er 40 procent minder neerslag dan het gebruikelijke jaargemiddelde.
Bekijk deze YouTube-videoquote:How Iran's water crisis could spark collapse
Absoluut waar. Echt bizar.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
Er heerst sowieso een grote censorship nu overal in de golfstaten.
Nederlandse tomaten schijnen bekend te staan als waterbommen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
Iran gaat alle water kwijt raken
ze worden uitgedroogd , juist NU is het water tekort gigantisch
en met het water tekort een voedsel schaarste die de honger in GAZA laat verbleken
[..]
ja hier is zoet water genoegquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nederlandse tomaten schijnen bekend te staan als waterbommen.
1 + 1 = 2
Die vallen officieel niet en doe maar niet posten ook. Kost je 50.000 euro. Minimaal.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie ook weer comments voorbij komen over explosies in Doha en Dubai. Maar nog geen beelden verder.
Oh, komt Dubai mij ophalen uit Nederland? Nice!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar niet posten ook. Kost je 50.000 euro. Minimaal.
Meh.
Ik zie veel meer beelden die via Instagram komen dan via X.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie ook weer comments voorbij komen over explosies in Doha en Dubai. Maar nog geen beelden verder.
ja daar worden altijd de laatste beelden gepost als je bij new checkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:51 schreef Akathisia het volgende:
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/ is wel leip trouwens
KLM vliegt niet op zolderkamersquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Betekend wel dat KLM voorlopig nog niet gaat vliegen zo... Zitten er nog FOK!ers vast?
Ik zie ook een hele safer than europe campagne online.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die willen zo graag de status hier is het veilig houden lol.
Tsja de bijlmerflats hadden geen zolder idd.quote:
@MaJo hoe is het?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Betekend wel dat KLM voorlopig nog niet gaat vliegen zo... Zitten er nog FOK!ers vast?
Dat was El Al.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja de bijlmerflats hadden geen zolder idd.
Ja, ik zat net te kijken op instagram voor het eerst op de tag Dubai.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook een hele safer than europe campagne online.
Fake.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:57 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.threads.com/@(...)rvJCoypBGkWb5&slof=1
Zooo
ja en dit dus. AI onzin.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:57 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.threads.com/@(...)rvJCoypBGkWb5&slof=1
Zooo
Ja, bij Best zit ook veel uit Oekraïne. Ook zeer leip. Vooral die met drones en die muziekjes eronder...quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ja daar worden altijd de laatste beelden gepost als je bij new checkt.
Vind dat een beetje kortzichtig. Onze belangen zijn ook groot namelijk. Gezond stabiel Iran zorgt voor een hoop meer stabiliteit in dat gebied, waardoor er minder 'vluchtelingen' zullen zijn, minder oorlog en ook een stabielere energieprijs. Daarbij zal het ook geen bondgenoot van rusland meer zijn, wat op alle fronten een goed idee is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Kijk, dit zijn academici met ballen.quote:
Kijk. Dit soort dingen hebben we dus nodig.quote:
Nu pas?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
Er heerst sowieso een grote censorship nu overal in de golfstaten.
Ben benieuwd of de bevolking onder de 50 jaar ook bekend is met die beelden door het internet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Iran in de jaren 70. Bekijk deze YouTube-video
Interessante is dat die jongeren van toen nu allemaal vrij oud zijn. Ben benieuwd of ze conservatiever zijn geworden, of dat specifiek de generatie die de overgang heeft meegemaakt juist fel is tegen het regime.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de bevolking onder de 50 jaar ook bekend is met die beelden door het internet.
Het probleem zit hem in het feit dat er zeer weinig elementen binnen Iran positief gezind zijn naar Israël en de VS. En dan heb ik het nog niet over Europa. Dit is een land met 94 miljoen mensen. Dat bestuur je niet even vanuit de lucht met het en der wat bombardementen. Je gaat het toch moeten bezetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind dat een beetje kortzichtig. Onze belangen zijn ook groot namelijk. Gezond stabiel Iran zorgt voor een hoop meer stabiliteit in dat gebied, waardoor er minder 'vluchtelingen' zullen zijn, minder oorlog en ook een stabielere energieprijs. Daarbij zal het ook geen bondgenoot van rusland meer zijn, wat op alle fronten een goed idee is.
De lange arm van iran zal hier ook geen invloed meer hebben, en het iraanse gevluchte volk (werkelijke vluchtelingen) kunnen weer echt vrij leven.
Offensief is ook heel breed, zitten wat gradaties in. Je kan ook hulp bieden met compatible radar en zo vanaf het water. Wat minder risico. Of je kan full blown F35'ers sturen, kan ook. Wat meer risico.
Echt bizar inderdaad. Nederland zit vol met levensgevaarlijke gekken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, we zagen van dit soort Westerlingen gisteren ook in Amsterdam, met een foto van Khamenei in de hand een keffiyeh om stond men te jammeren over 'mensenrechten' en het 'internationale recht'.
Dit nota bene tegenover gevluchte of gedreven Iraniërs van het regime. Deze totaalidioten, die de toegang tot het Westen ontzegd zou moeten worden, hebben zelf niet in de gaten hoe stuitend hypocriet en verwerpelijk men eigenlijk bezig is.
Ben ik ook benieuwd naar, krijgt ze al wat vooruitzicht wanneer ze kan vertrekken? Er vliegen nu KLM-vluchten, las ik.quote:
Prima om daar over in gesprek te gaan. Maar niet op voorhand alles maar gaan steunen. Die hele actie is tenslotte ook niet met ons overlegd.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind dat een beetje kortzichtig. Onze belangen zijn ook groot namelijk. Gezond stabiel Iran zorgt voor een hoop meer stabiliteit in dat gebied, waardoor er minder 'vluchtelingen' zullen zijn, minder oorlog en ook een stabielere energieprijs. Daarbij zal het ook geen bondgenoot van rusland meer zijn, wat op alle fronten een goed idee is.
De lange arm van iran zal hier ook geen invloed meer hebben, en het iraanse gevluchte volk (werkelijke vluchtelingen) kunnen weer echt vrij leven.
Offensief is ook heel breed, zitten wat gradaties in. Je kan ook hulp bieden met compatible radar en zo vanaf het water. Wat minder risico. Of je kan full blown F35'ers sturen, kan ook. Wat meer risico.
Ik ga hier wat tegengas geven. Vrijwel elke claim die @recidivist maakt, is gewoon waar. Ik zal slecht een voorbeeld uitlichten om het topic niet verder te derailen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ..
'Lobby', 'infiltranten', 'banken', 'media' ...
Ik kan mij niet aan indruk onttrekken dat dit klinkt allemaal erg complotterig klinkt, gebruikmakend van stereotypes die we maar al te goed kennen. Er wordt weer eens het beeld gewekt dat een bepaalde ethnische groep aan de touwtjes zou trekken achter de schermen.
Alpha Clown.quote:
Cutting all trade is natuurlijk sowieso onzin, een soort van ik ben zo boos ik ga geen tariffs geven maar meteen trade stoppen lol.quote:
En blijkbaar raakt de luchtafweer van veel landen daar op, ze zijn er dus mee gebaat om zo veel mogelijk raketinstallaties in Iran uit te schakelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tja Iran dat krijg je ervan als je ook andere landen gaat bestoken
nee hoeft nietquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:03 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat er zeer weinig elementen binnen Iran positief gezind zijn naar Israël en de VS. En dan heb ik het nog niet over Europa.
Dit is een land met 94 miljoen mensen.
Dat bestuur je niet even vanuit de lucht met het en der wat bombardementen.
Je gaat het toch moeten bezetten.
Morgen aflevering 3 van The Imperial Orange Clown; Seal Team Six in Madrid.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:18 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Hij zal wel denken fuck die pseudo-mexicans
In de artikelen die je linkt komt het woord 'Israël' niet voor.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ga hier wat tegengas geven. Vrijwel elke claim die @:recidivist maakt, is gewoon waar. Ik zal slecht een voorbeeld uitlichten om het topic niet verder te derailen.
Israel was de PR-oorlog aan het verliezen. Rijke Israëlische zakenmensen zijn samengekomen en hebben een plan bedacht om de tijd te keren. Een van die plannen was om Amerikaanse media op te kopen om daar Israëlische propaganda te promoten. Larry Ellison en zijn financiers zijn meteen in actie gekomen en hebben:
- In augustus 2025 Paramount Global gekocht voor 8 miljard( hieronder vallen CBS, Paramount Pictures, Nickelodeon, Comedy Central)
- In december 2025 een bod gedaan voor Tiktok( Amerikaanse onderdeel van Tiktok) en ze waren succesvol. Hebben meteen het algoritme aangepast, juice emoji verbannen ect
- Eind februari hebben ze Warner Bross opgekocht voor 110 miljard, deal is nog steeds pending en het moet allemaal nog goedgekeurd worden. Onder Warner wallen o.a. (Warner Bros. Pictures, HBO, NN, DC Comics, TNT, TBS, Cartoon Network)
https://www.npr.org/2025/(...)entertainment-empire
https://edition.cnn.com/2(...)merger-david-ellison
https://www.forbes.com/si(...)ry-ellisons-fortune/
Over Palentir( Alex Karp) heb ik nota bene zelf een topic hier in nws geopend.
Amerikaans/Israëlische spion staatsgeheimen van de VS aan Israël doorspeelde? Johnatan Pollard!
Of het nu wel of niet een bepaald stereotype bevestigd.
Of het nu wel of niet complotterig overkomt.
Dat doet niets af aan het feit dat het waar is.
Iets wat jij maar moeilijk kan verteren. Dus heb je slechts twee opties. Je wereldbeeld aanpassen. Of je labelt iemand met de gebruikelijke buzzwords. Jij kiest vrijwel altijd voor de laatste. Wat ik oprecht jammer vind.
Gisterenavond heeft ze dit gepost in TRV:quote:
De VS en Israël zorgen voor de vluchtelingenstroom.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het Westen laat deze mensen zelf toe.
Er kan ook een keuze worden gemaakt deze mensen niet toe te laten, maar helaas is er een groep mensen in het Westen die staan te springen om dit soort 'diversiteit'. De VS en Israël zijn hier het probleem dan ook niet, het Iraanse regime wel.
Vergeet het maar. Iran is niet omsingeld. De straat van Hormuz is wel afgesloten. De Golfstaten exporteren niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoeft niet
IRAN gaat een hele dorstige hete zomer tegemoet zonder voedsel voor 100 miljoen inwoners, daar is de hongersnood in GAZA een grapje bij
jawel door droogtequote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:35 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Iran is niet omsingeld.
quote:Resultaten voor Iran
∙ Regio kiezen
AI-overzicht
Iran kampt in 2026 met de ernstigste watercrisis in decennia, veroorzaakt door vijf jaar extreme droogte, een gebrek aan winterneerslag en inefficiënt waterbeheer. Stuwmeren, waaronder die voor de hoofdstad Teheran (met 10 miljoen inwoners), staan op een historisch laag peil, wat leidt tot noodmaatregelen, potentiële evacuaties en import van water.
Kernpunten van de droogte in Iran:
Historisch tekort: Grote delen van het land hebben sinds eind 2025 nauwelijks regen gezien, met als resultaat dat reservoirs bijna leeg zijn.
De hoofdstad beleeft de laagste waterstanden in 100 jaar;
de drinkwatervoorziening wordt 's nachts afgesloten om water te besparen.
Oorzaken: Naast klimaatverandering (hittegolven) wordt de crisis verergerd door intensief waterverbruik in de landbouw, onverantwoord grondwaterbeheer en overbegrazing.
Sociale onrust: De aanhoudende watercrisis en de naderende "dag nul" (waternetwerk valt volledig uit) voeden onvrede en protesten onder de bevolking.
Maatregelen: De overheid overweegt noodwaterimport, zet in op ontzilting (70+ installaties) en het hergebruiken van afvalwater voor irrigatie.
Agroberichten Buitenland
Agroberichten Buitenland
+9
Hoewel er eind 2025/begin 2026 enige regen is gevallen, is dit onvoldoende om de decennialange droogte en de drastisch gedaalde grondwaterstanden te herstellen.
De situatie wordt door de regering als een nationale ramp beschouwd.
Waneer valt de rest van de wereld dan de VS aan door hun bizarre wapenwetten vermoorden jaarlijks 16.000 mensen elkaar in dat land. Ongekende moordcijfers voor een westers land die moeten we toch ook tegen zichzelf in bescherming nemen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou als de volksopstand geen acute aanleiding is? Tienduizenden demonstranten vermoord zou genoeg aanleiding moeten zijn. Het is gewoon een keer klaar... kun je lang en kort over praten.
Dat zal vast een doel van Israel zijn. Gaat ze niet lukken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel door droogte
100 miljoen mensen droogte , daar is de voedselnood in GAZA een lachertje bij
[..]
¡Ay, coño!quote:Trump: Spain has been terrible. I told Bessent to cut off all dealings with Spain.
Spain told us that we can't use their bases and that is alright we don't need them. If we want, we can just fly in and use it. Nobody is going to tell us not to use it. We are going to cut off trade with Spain.
Brown.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij weet nog steeds niet hoe de EU werkt.quote:
[..]
[..]
Hij weet nog steeds niet hoe de EU werkt.quote:
Dat idd.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En blijkbaar raakt de luchtafweer van veel landen daar op, ze zijn er dus mee gebaat om zo veel mogelijk raketinstallaties in Iran uit te schakelen.
Bestel je een piano, krijg je een vleugelquote:
Welja. Ik trek de beurs wel weer extra bij de pomp.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:16 schreef Ali_boo het volgende:
Een grote regionale oorlog. Kunnen we makkelijk bij hebben natuurlijk.
Waarom zouden we er niet tegen kunnen of niet wakker zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:35 schreef Viesdik het volgende:
Ben benieuwd of mensen hier tegenkunnen en of dit mag blijven staan.
We'll see.. maar dit geloof ik oprecht. De islamisering van Europa is een Joodse profetie.
Joodse rabbijn: “Het einde der tijden. Creëer een vluchtelingencrisis, stuur moslims naar het Westen die de blanken in aantal zullen overtreffen en hen door hun aantallen zullen veroveren. Wat er met de wereld zal gebeuren, is dat er heel veel mensen zullen worden gedood. Het is geen kwestie van goed of fout, het is gewoon de vervulling van een profetie. Dit moet gebeuren.”
Waarom blijf ik het nu over profetieën en oude teksten hebben? Omdat ze deze teksten gebruiken als blauwdruk om een oude profetie te vervullen en ze vertellen je zelfs precies wat ze doen. Dit is één van honderden video's. WORD WAKKER
[ x ]
Nee hoor, dat doen deze landen niet en het zijn dus per definitie al de Europese landen zelf die migranten toelaten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
De VS en Israël zorgen voor de vluchtelingenstroom.
Niet Europa.
Wat dat betreft zouden we de rekening bij hun moeten neerleggen.
Dit gaat nog wel een paar jaar duren dan...quote:
Wat een clusterfuck zeg.quote:
Mooi. Zo dient de radicaal linkse regering van Spanje aangepakt te worden.quote:
Ontsla die gast, dit is geen manier van aanlijnen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:54 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Sta je daar je werk te doen, kijk je naar beneden en zie je dit
Denk dat een 'regime change' in dat christo fascistische land wel een goed idee is ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waneer valt de rest van de wereld dan de VS aan door hun bizarre wapenwetten vermoorden jaarlijks 16.000 mensen elkaar in dat land. Ongekende moordcijfers voor een westers land die moeten we toch ook tegen zichzelf in bescherming nemen.
Ah, en wie moet dat gaan bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk dat een 'regime change' in dat christo fascistische land wel een goed idee is ja.
En jij de quoteknop nietquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Brown.
[..]
[..]
Hij weet nog steeds niet hoe de EU werkt.
Oke Martin Gausquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ontsla die gast, dit is geen manier van aanlijnen.
Geen migranten, vluchtelingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen deze landen niet en het zijn dus per definitie al de Europese landen zelf die migranten toelaten.
Waar? Want neem niet aan Henan een raket gekregen heeftquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:54 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Sta je daar je werk te doen, kijk je naar beneden en zie je dit
Ik heb ze wel meegemaakt hoor; Iraanse jongeren die niets liever wilden dan een Amerikaans bombardement.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:03 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat er zeer weinig elementen binnen Iran positief gezind zijn naar Israël en de VS. En dan heb ik het nog niet over Europa. Dit is een land met 94 miljoen mensen. Dat bestuur je niet even vanuit de lucht met het en der wat bombardementen. Je gaat het toch moeten bezetten.
Iedereen die denkt dat de jongeren van Iran zitten te wachten op Israël en de VS vergist zich hard ben ik bang.
Klopt want ze probeerden het nooit eerder. Er is niet 700 jaar om Spanje gestreden en 700 jaar om zuid-oost Europa.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, jongeren en ouderen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb ze wel meegemaakt hoor; Iraanse jongeren die niets liever wilden dan een Amerikaans bombardement.
Van Khamenei af willen is iets anders dan een Amerikaans/Israëlische proxy willen worden worden. Dat gaat nóóit gebeuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb ze wel meegemaakt hoor; Iraanse jongeren die niets liever wilden dan een Amerikaans bombardement.
Oh sorry, dat staat er niet bij inderdaad. Tel Aviv!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar? Want neem niet aan Henan een raket gekregen heeft
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |