abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220247810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Zodra de Iraanse luchtafweer volledig is uitgeschakeld gaan we ook B-52's zien denk ik.
Carpet bombing heeft weinig zin gezien het enorme oppervlak dat Iran omvat, B52's zijn museumstukken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220247813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je lacht ietsie te vroeg, wie het laatst lacht, lacht het best nietwaar :s)
Jij was vanaf dag éên al voor bommen op Teheran. Nietwaar, grote vriend? :P

Edit: wou Tjoent quoten.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:09:23 #78
117098 Hathor
Effe niet
pi_220247827
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er waren geen MVW's gevonden.
Omdat ze door hun voorraad heen waren, allemaal ingezet in de oorlog tegen Iran, waar ze bewezen mosterdgas hebben ingezet tegen Iraanse troepen die Basra dreigden te omsingelen, en later tegen de eigen Koerdische bevolking.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:11:30 #79
117098 Hathor
Effe niet
pi_220247873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja, heftige uitspraken.

Maar natuurlijk niets nieuws onder de zon. Zolang als ik mij kan herinneren uiten de ayatollahs en andere Iraanse leiders apocalyptische dreigementen richting Israël.
En daarom kunnen die haatbaarden nooit de beschikking krijgen over kernwapens, want dan is het einde verhaal voor Israel.
pi_220247880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Jij was vanaf dag éên al voor bommen op Teheran. Nietwaar, grote vriend? :P
Niet dat ik me bewust ben, er is geen helder doel. De kans op een regime change in Iran acht ik uiterst gering.
pi_220247888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou als de volksopstand geen acute aanleiding is? Tienduizenden demonstranten vermoord zou genoeg aanleiding moeten zijn. Het is gewoon een keer klaar... kun je lang en kort over praten.
Sorry hoor, maar als je denkt dat dat de reden is ben je ook wel hilarisch naïef.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:13:56 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_220247897
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Ben voorlopig van mening dat Europa helemaal niet offensief mee moet gaan doen met deze oorlog die Israël en de VS begonnen zijn.

Jullie een andere mening?
Nee, daar moeten we ver van uit de buurt blijven.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:16:12 #83
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220247909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Carpet bombing heeft weinig zin gezien het enorme oppervlak dat Iran omvat, B52's zijn museumstukken.
Op ballistic missile stocks sites kunnen ze nog van nut zijn met hun enorme bombardeercapaciteit.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220247914
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hele aanval is natuurlijk nogal discutabel qua internationaal recht.
Internationaal recht bestaat alleen maar voor degenen die geen keuze hebben of ze zich er wel of niet aan houden. De Verenigde Staten horen niet bij deze groep. Daarnaast is een groep die buitenmatig profiteert van het stelsel dat wij hebben opgebouwd sinds WO II die van dictators en massamoordenaars. Dus of het wel zo geweldig is, daar kun je vraagtekens bij zetten.
pi_220247917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar als je denkt dat dat de reden is ben je ook wel hilarisch naïef.
Het is een optelsom 'van' zei ik al eerder. Maar verder prima, Israël en Amerika halen de kastanjes wel uit het vuur en financieren alles. Iraniërs blij in elk geval, daar gaat het nu om.
pi_220247929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:16 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Op ballistic missile stocks sites kunnen ze nog van nut zijn met hun enorme bombardeercapaciteit.
Die stockpiles zijn ondertussen al lang verdeeld/verspreid en verkleind, die iraniers zijn niet achterlijk, verdeel, camoufleer de stock en heers.
pi_220247940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
En daarom kunnen die haatbaarden nooit de beschikking krijgen over kernwapens, want dan is het einde verhaal voor Israel.
Dat de ayatollahs niet mogen beschikken over kernwapens, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk niet dat ze dan Israël nuken.

Het doel van autocraten is de instandhouding van hun machtspositie. Dat doe je enerzijds door afschrikking: zorg ervoor dat binnen- en buitenlandse krachten jou niet proberen af te zetten. Daarnaast heb je een vijand nodig: op die manier verenig je je achterban. Israël is in die zin dus ook van groot belang voor de ayatollahs.

Verder betwijfel ik of Iran op het punt stond kernwapens te ontwikkelen. Dat wordt al 40 jaar geroepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220247958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die stockpiles zijn ondertussen al lang verdeeld en verkleind, die iraniers zijn niet achterlijk, verdeel, camoufleer de stock en heers.
Volgens mij heeft er iemand de stukken over hoe het doden van Khamenei was voorbereid.
pi_220248003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hilarisch naïef zijn de mensen die na bijna een halve eeuw aan gruweldaden nog steeds over iets als het Internationaal Recht durven te hebben.
pi_220248016
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220248042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:18 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het is een optelsom 'van' zei ik al eerder. Maar verder prima, Israël en Amerika halen de kastanjes wel uit het vuur en financieren alles. Iraniërs blij in elk geval, daar gaat het nu om.
Nee het is helemaal niet een optelsom van. Israël zag een uitgelezen kant om een vijandig regime te onthoofden, dat was de directe aanleiding voor de start van de operatie. In bredere zin was het neutraliseren van de Iraanse dreiging voor met name Israël hier de motivatie. Die hele bevolking kan zowel Trump als Netanyahu gestolen worden. Nou ja, het kan een handig hulpmiddel zijn als ze het regime af weten te zetten en er uiteindelijk een regime weten te vormen dat minder vijandig is. Maar mocht een toekomstig democratisch gekozen regime ook weer vijandige taal uitslaan richting Israël, dan gaat er net zo hard weer geëscaleerd worden als er een plooibare Amerikaanse leider zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:31:03 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220248073
Gingen an verhalen over maar kon geen goede bron vinden. Nu wel

https://nos.nl/artikel/26(...)oor-aanslag-khamenei

Weer een mooie hack...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220248125
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Weer een mooie hack...
Is de zoveelste repost.
pi_220248176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:25 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Dit is puur scoren voor het deugen. Alsof dit nog wat voorstelde.
pi_220248204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:25 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Rob de Wijk heeft een nieuw stokpaardje gevonden. Van een kernoorlog die er nooit is gekomen naar het internationaal recht.
pi_220248211
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:40 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit is puur scoren voor het deugen. Alsof dit nog wat voorstelde.
Gaat niet om het scoren, maar om gevolgen die je er uit kan trekken.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 16:47:18 #97
236264 crew  capricia
pi_220248241
Als er nou eens een goede deal tegenover staat voor wat betreft de militaire hulp van de VS aan Oekraïne, zal er vast wel iets te onderhandelen zijn.

Maar zolang er gewoon nog oorlog op ons continent is, ligt daar wat mij betreft, onze prioriteit.

Ook vind ik dat de VS zich wel eens van een andere toon mag bedienen wat betreft Europa en Oekraïne.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:47:49 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220248254
quote:
Ik wist al dat het een naarling was, maar nu is ie echt niet meer te redden imo. Mensen die weerloze dieren (of kinderen) iets aandoen: weggggg. Dat ie een raket kopt. :(
pi_220248260
twitter

Als er vervolgens een bom op dit schooltje wordt gegooid kunnen de NOS en de NRC daar weer een moralistisch berichtje over schrijven.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:48:15 #100
117098 Hathor
Effe niet
pi_220248261
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Weer een mooie hack...
Dat is gewoon briljant. Israel onderschatten kost je gewoon letterlijk je kop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')