Mensen wilde naar Dubai he?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Graag niets negatiefs online over Dubai posten. Want dan staat de Dubai politie voor je deur.
[ x ]
De winter regen gaat nu ook niet meer komenquote:AI-overzicht
Iran kampt eind 2025 en begin 2026 met een ongekende watercrisis door extreme droogte en decennia van wanbeheer, waardoor het land "waterbankroet" is.
Miljoenen inwoners, waaronder in Teheran, worden geconfronteerd met afgesloten watervoorzieningen.
Grondwater is uitgeput en landbouw wordt drastisch beperkt, wat leidt tot noodmaatregelen en zelfs mogelijke evacuatieplannen voor grote steden.
Kernpunten van de watercrisis in Iran:
Extreme Droogte & Klimaat: Iran ervaart de ergste droogte in decennia; in sommige gebieden, zoals Mashhad, is de regenval minimaal.
Menselijk Falen: De crisis is grotendeels door de mens veroorzaakt door decennia van slecht beheer, overmatig grondwaterverbruik en inefficiënte landbouw (waterintensieve gewassen zoals rijst).
Waterbankroet: Het land verbruikt structureel meer water dan de natuurlijke bronnen kunnen aanvullen.
Noodmaatregelen: De overheid beperkt het gebruik van grondwater in honderden vlaktes. In grote steden worden 's avonds watervoorzieningen afgesloten om de reservoirs te laten vollopen.
Gevolgen: De situatie is zo nijpend dat er waarschuwingen zijn voor evacuatieplannen voor miljoenen inwoners, waaronder in de hoofdstad Teheran.
Oplossingen: De overheid zoekt naar mogelijkheden om water uit buurlanden te kopen.
quote:Inhttps://www.rtl.nl/nieuws(...)2b89d-JEApMlUAwoners van de nabijgelegen dorpen rondom het Urmia-meer in Noord-Iran hebben vorige week noodgedwongen hun huizen moeten verlaten.
De uitdroging van het meer zorgt voor hevige zoutstormen die ademhalingsproblemen veroorzaken.
Volgens lokale functionarissen kunnen de wolken van zout kankerverwekkend zijn, zo berichtte het Iraanse persbureau Ilna.
Met de jarenlange uitputting van het grondwater voor de landbouw rondom Urmia, de aanhoudende droogte en vergeefse campagnes om het Unesco-biosfeerreservaat te redden, was de verdamping van het meer geen verrassing.
Dit jaar is het vijfde jaar op rij dat Iran kampt met droogte.
Van september 2024 tot en met september 2025 viel er 40 procent minder neerslag dan het gebruikelijke jaargemiddelde.
Bekijk deze YouTube-videoquote:How Iran's water crisis could spark collapse
Absoluut waar. Echt bizar.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
Er heerst sowieso een grote censorship nu overal in de golfstaten.
Nederlandse tomaten schijnen bekend te staan als waterbommen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
Iran gaat alle water kwijt raken
ze worden uitgedroogd , juist NU is het water tekort gigantisch
en met het water tekort een voedsel schaarste die de honger in GAZA laat verbleken
[..]
ja hier is zoet water genoegquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nederlandse tomaten schijnen bekend te staan als waterbommen.
1 + 1 = 2
Die vallen officieel niet en doe maar niet posten ook. Kost je 50.000 euro. Minimaal.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie ook weer comments voorbij komen over explosies in Doha en Dubai. Maar nog geen beelden verder.
Oh, komt Dubai mij ophalen uit Nederland? Nice!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar niet posten ook. Kost je 50.000 euro. Minimaal.
Meh.
Ik zie veel meer beelden die via Instagram komen dan via X.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie ook weer comments voorbij komen over explosies in Doha en Dubai. Maar nog geen beelden verder.
ja daar worden altijd de laatste beelden gepost als je bij new checkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:51 schreef Akathisia het volgende:
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/ is wel leip trouwens
KLM vliegt niet op zolderkamersquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Betekend wel dat KLM voorlopig nog niet gaat vliegen zo... Zitten er nog FOK!ers vast?
Ik zie ook een hele safer than europe campagne online.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die willen zo graag de status hier is het veilig houden lol.
Tsja de bijlmerflats hadden geen zolder idd.quote:
@MaJo hoe is het?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Betekend wel dat KLM voorlopig nog niet gaat vliegen zo... Zitten er nog FOK!ers vast?
Dat was El Al.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja de bijlmerflats hadden geen zolder idd.
Ja, ik zat net te kijken op instagram voor het eerst op de tag Dubai.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook een hele safer than europe campagne online.
Fake.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:57 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.threads.com/@(...)rvJCoypBGkWb5&slof=1
Zooo
ja en dit dus. AI onzin.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:57 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.threads.com/@(...)rvJCoypBGkWb5&slof=1
Zooo
Ja, bij Best zit ook veel uit Oekraïne. Ook zeer leip. Vooral die met drones en die muziekjes eronder...quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ja daar worden altijd de laatste beelden gepost als je bij new checkt.
Vind dat een beetje kortzichtig. Onze belangen zijn ook groot namelijk. Gezond stabiel Iran zorgt voor een hoop meer stabiliteit in dat gebied, waardoor er minder 'vluchtelingen' zullen zijn, minder oorlog en ook een stabielere energieprijs. Daarbij zal het ook geen bondgenoot van rusland meer zijn, wat op alle fronten een goed idee is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 15:34 schreef capricia het volgende:
Ben voorlopig van mening dat Europa helemaal niet offensief mee moet gaan doen met deze oorlog die Israël en de VS begonnen zijn.
Jullie een andere mening?
Kijk, dit zijn academici met ballen.quote:
Kijk. Dit soort dingen hebben we dus nodig.quote:
Nu pas?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
Er heerst sowieso een grote censorship nu overal in de golfstaten.
Ben benieuwd of de bevolking onder de 50 jaar ook bekend is met die beelden door het internet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Iran in de jaren 70. Bekijk deze YouTube-video
Interessante is dat die jongeren van toen nu allemaal vrij oud zijn. Ben benieuwd of ze conservatiever zijn geworden, of dat specifiek de generatie die de overgang heeft meegemaakt juist fel is tegen het regime.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de bevolking onder de 50 jaar ook bekend is met die beelden door het internet.
Het probleem zit hem in het feit dat er zeer weinig elementen binnen Iran positief gezind zijn naar Israël en de VS. En dan heb ik het nog niet over Europa. Dit is een land met 94 miljoen mensen. Dat bestuur je niet even vanuit de lucht met het en der wat bombardementen. Je gaat het toch moeten bezetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind dat een beetje kortzichtig. Onze belangen zijn ook groot namelijk. Gezond stabiel Iran zorgt voor een hoop meer stabiliteit in dat gebied, waardoor er minder 'vluchtelingen' zullen zijn, minder oorlog en ook een stabielere energieprijs. Daarbij zal het ook geen bondgenoot van rusland meer zijn, wat op alle fronten een goed idee is.
De lange arm van iran zal hier ook geen invloed meer hebben, en het iraanse gevluchte volk (werkelijke vluchtelingen) kunnen weer echt vrij leven.
Offensief is ook heel breed, zitten wat gradaties in. Je kan ook hulp bieden met compatible radar en zo vanaf het water. Wat minder risico. Of je kan full blown F35'ers sturen, kan ook. Wat meer risico.
Echt bizar inderdaad. Nederland zit vol met levensgevaarlijke gekken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, we zagen van dit soort Westerlingen gisteren ook in Amsterdam, met een foto van Khamenei in de hand een keffiyeh om stond men te jammeren over 'mensenrechten' en het 'internationale recht'.
Dit nota bene tegenover gevluchte of gedreven Iraniërs van het regime. Deze totaalidioten, die de toegang tot het Westen ontzegd zou moeten worden, hebben zelf niet in de gaten hoe stuitend hypocriet en verwerpelijk men eigenlijk bezig is.
Ben ik ook benieuwd naar, krijgt ze al wat vooruitzicht wanneer ze kan vertrekken? Er vliegen nu KLM-vluchten, las ik.quote:
Prima om daar over in gesprek te gaan. Maar niet op voorhand alles maar gaan steunen. Die hele actie is tenslotte ook niet met ons overlegd.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind dat een beetje kortzichtig. Onze belangen zijn ook groot namelijk. Gezond stabiel Iran zorgt voor een hoop meer stabiliteit in dat gebied, waardoor er minder 'vluchtelingen' zullen zijn, minder oorlog en ook een stabielere energieprijs. Daarbij zal het ook geen bondgenoot van rusland meer zijn, wat op alle fronten een goed idee is.
De lange arm van iran zal hier ook geen invloed meer hebben, en het iraanse gevluchte volk (werkelijke vluchtelingen) kunnen weer echt vrij leven.
Offensief is ook heel breed, zitten wat gradaties in. Je kan ook hulp bieden met compatible radar en zo vanaf het water. Wat minder risico. Of je kan full blown F35'ers sturen, kan ook. Wat meer risico.
Ik ga hier wat tegengas geven. Vrijwel elke claim die @recidivist maakt, is gewoon waar. Ik zal slecht een voorbeeld uitlichten om het topic niet verder te derailen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ..
'Lobby', 'infiltranten', 'banken', 'media' ...
Ik kan mij niet aan indruk onttrekken dat dit klinkt allemaal erg complotterig klinkt, gebruikmakend van stereotypes die we maar al te goed kennen. Er wordt weer eens het beeld gewekt dat een bepaalde ethnische groep aan de touwtjes zou trekken achter de schermen.
Alpha Clown.quote:
Cutting all trade is natuurlijk sowieso onzin, een soort van ik ben zo boos ik ga geen tariffs geven maar meteen trade stoppen lol.quote:
En blijkbaar raakt de luchtafweer van veel landen daar op, ze zijn er dus mee gebaat om zo veel mogelijk raketinstallaties in Iran uit te schakelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tja Iran dat krijg je ervan als je ook andere landen gaat bestoken
nee hoeft nietquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:03 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat er zeer weinig elementen binnen Iran positief gezind zijn naar Israël en de VS. En dan heb ik het nog niet over Europa.
Dit is een land met 94 miljoen mensen.
Dat bestuur je niet even vanuit de lucht met het en der wat bombardementen.
Je gaat het toch moeten bezetten.
Morgen aflevering 3 van The Imperial Orange Clown; Seal Team Six in Madrid.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:18 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Hij zal wel denken fuck die pseudo-mexicans
In de artikelen die je linkt komt het woord 'Israël' niet voor.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ga hier wat tegengas geven. Vrijwel elke claim die @:recidivist maakt, is gewoon waar. Ik zal slecht een voorbeeld uitlichten om het topic niet verder te derailen.
Israel was de PR-oorlog aan het verliezen. Rijke Israëlische zakenmensen zijn samengekomen en hebben een plan bedacht om de tijd te keren. Een van die plannen was om Amerikaanse media op te kopen om daar Israëlische propaganda te promoten. Larry Ellison en zijn financiers zijn meteen in actie gekomen en hebben:
- In augustus 2025 Paramount Global gekocht voor 8 miljard( hieronder vallen CBS, Paramount Pictures, Nickelodeon, Comedy Central)
- In december 2025 een bod gedaan voor Tiktok( Amerikaanse onderdeel van Tiktok) en ze waren succesvol. Hebben meteen het algoritme aangepast, juice emoji verbannen ect
- Eind februari hebben ze Warner Bross opgekocht voor 110 miljard, deal is nog steeds pending en het moet allemaal nog goedgekeurd worden. Onder Warner wallen o.a. (Warner Bros. Pictures, HBO, NN, DC Comics, TNT, TBS, Cartoon Network)
https://www.npr.org/2025/(...)entertainment-empire
https://edition.cnn.com/2(...)merger-david-ellison
https://www.forbes.com/si(...)ry-ellisons-fortune/
Over Palentir( Alex Karp) heb ik nota bene zelf een topic hier in nws geopend.
Amerikaans/Israëlische spion staatsgeheimen van de VS aan Israël doorspeelde? Johnatan Pollard!
Of het nu wel of niet een bepaald stereotype bevestigd.
Of het nu wel of niet complotterig overkomt.
Dat doet niets af aan het feit dat het waar is.
Iets wat jij maar moeilijk kan verteren. Dus heb je slechts twee opties. Je wereldbeeld aanpassen. Of je labelt iemand met de gebruikelijke buzzwords. Jij kiest vrijwel altijd voor de laatste. Wat ik oprecht jammer vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |