Mensen wilde naar Dubai he?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Graag niets negatiefs online over Dubai posten. Want dan staat de Dubai politie voor je deur.
[ x ]
De winter regen gaat nu ook niet meer komenquote:AI-overzicht
Iran kampt eind 2025 en begin 2026 met een ongekende watercrisis door extreme droogte en decennia van wanbeheer, waardoor het land "waterbankroet" is.
Miljoenen inwoners, waaronder in Teheran, worden geconfronteerd met afgesloten watervoorzieningen.
Grondwater is uitgeput en landbouw wordt drastisch beperkt, wat leidt tot noodmaatregelen en zelfs mogelijke evacuatieplannen voor grote steden.
Kernpunten van de watercrisis in Iran:
Extreme Droogte & Klimaat: Iran ervaart de ergste droogte in decennia; in sommige gebieden, zoals Mashhad, is de regenval minimaal.
Menselijk Falen: De crisis is grotendeels door de mens veroorzaakt door decennia van slecht beheer, overmatig grondwaterverbruik en inefficiënte landbouw (waterintensieve gewassen zoals rijst).
Waterbankroet: Het land verbruikt structureel meer water dan de natuurlijke bronnen kunnen aanvullen.
Noodmaatregelen: De overheid beperkt het gebruik van grondwater in honderden vlaktes. In grote steden worden 's avonds watervoorzieningen afgesloten om de reservoirs te laten vollopen.
Gevolgen: De situatie is zo nijpend dat er waarschuwingen zijn voor evacuatieplannen voor miljoenen inwoners, waaronder in de hoofdstad Teheran.
Oplossingen: De overheid zoekt naar mogelijkheden om water uit buurlanden te kopen.
quote:Inhttps://www.rtl.nl/nieuws(...)2b89d-JEApMlUAwoners van de nabijgelegen dorpen rondom het Urmia-meer in Noord-Iran hebben vorige week noodgedwongen hun huizen moeten verlaten.
De uitdroging van het meer zorgt voor hevige zoutstormen die ademhalingsproblemen veroorzaken.
Volgens lokale functionarissen kunnen de wolken van zout kankerverwekkend zijn, zo berichtte het Iraanse persbureau Ilna.
Met de jarenlange uitputting van het grondwater voor de landbouw rondom Urmia, de aanhoudende droogte en vergeefse campagnes om het Unesco-biosfeerreservaat te redden, was de verdamping van het meer geen verrassing.
Dit jaar is het vijfde jaar op rij dat Iran kampt met droogte.
Van september 2024 tot en met september 2025 viel er 40 procent minder neerslag dan het gebruikelijke jaargemiddelde.
Bekijk deze YouTube-videoquote:How Iran's water crisis could spark collapse
Absoluut waar. Echt bizar.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
Er heerst sowieso een grote censorship nu overal in de golfstaten.
Nederlandse tomaten schijnen bekend te staan als waterbommen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
Iran gaat alle water kwijt raken
ze worden uitgedroogd , juist NU is het water tekort gigantisch
en met het water tekort een voedsel schaarste die de honger in GAZA laat verbleken
[..]
ja hier is zoet water genoegquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nederlandse tomaten schijnen bekend te staan als waterbommen.
1 + 1 = 2
Die vallen officieel niet en doe maar niet posten ook. Kost je 50.000 euro. Minimaal.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie ook weer comments voorbij komen over explosies in Doha en Dubai. Maar nog geen beelden verder.
Oh, komt Dubai mij ophalen uit Nederland? Nice!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar niet posten ook. Kost je 50.000 euro. Minimaal.
Meh.
Ik zie veel meer beelden die via Instagram komen dan via X.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie ook weer comments voorbij komen over explosies in Doha en Dubai. Maar nog geen beelden verder.
ja daar worden altijd de laatste beelden gepost als je bij new checkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:51 schreef Akathisia het volgende:
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/ is wel leip trouwens
KLM vliegt niet op zolderkamersquote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Betekend wel dat KLM voorlopig nog niet gaat vliegen zo... Zitten er nog FOK!ers vast?
Ik zie ook een hele safer than europe campagne online.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die willen zo graag de status hier is het veilig houden lol.
Tsja de bijlmerflats hadden geen zolder idd.quote:
@MaJo hoe is het?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Betekend wel dat KLM voorlopig nog niet gaat vliegen zo... Zitten er nog FOK!ers vast?
Dat was El Al.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja de bijlmerflats hadden geen zolder idd.
Ja, ik zat net te kijken op instagram voor het eerst op de tag Dubai.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook een hele safer than europe campagne online.
Fake.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 17:57 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.threads.com/@(...)rvJCoypBGkWb5&slof=1
Zooo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |