abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220249676
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:29 schreef Dr88 het volgende:
Ligt het aan mij of verstompt het nieuws over deze oorlog een beetje. Het vuur lijkt er wel een beetje uit volgens mij.
Ik denk vooral dat de VS zich nu achter de oren krabt nu de stockpiles leeg beginnen te raken en zich afvragen wat het doel nou eigenlijk is. "Eerst bombarderen, dan nadenken" zoals Rob de Wijk ook al zei.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:38:36 #252
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220249694
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:34 schreef TLC het volgende:

[..]
Het zijn ook niet de allerslimsten daar he, met zijn allen op een plek gaan zitten :')
Ze zouden onderhand toch moeten weten dat je er vanuit kunt gaan dat de Mossad alles weet.

Dat uitgangspunt is momenteel het beste voor wat betreft je eigen risico :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:40:05 #253
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220249710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat de VS zich nu achter de oren krabt nu de stockpiles leeg beginnen te raken en zich afvragen wat het doel nou eigenlijk is. "Eerst bombarderen, dan nadenken" zoals Rob de Wijk ook al zei.
Ik denk dat ze ook een flinke misrekening gemaakt hebben met wat Iran nog heeft en kan, na het akkefietje van vorig jaar.
A murky, forgotten land.
pi_220249737
Israël hackte jarenlang elke verkeerscamera in Teheran, vooral één specifieke camerahoek bleek van onschatbare waarde
https://www.demorgen.be/s(...)are-waarde~bc01c824/

Uit een geheim rapport blijkt dat de Israëlische inlichtingendienst Mossad al jarenlang het volledige verkeerscameranetwerk van Teheran heeft gehackt. Dat onthult de Britse zakenkrant Financial Times. Het doel was om ayatollah Ali Khamenei, de Opperste Leider van Iran, en zijn naaste omgeving tot in detail te observeren om hem te kunnen uitschakelen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:43:11 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220249744
twitter

Verslag via de telefoon vanuit Teheran. De verhalen over de Basij die op motorfietsen de boel lopen te intimideren worden ook gestaafd door beeldmateriaal:

twitter
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:44:39 #256
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220249760
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk dat ze ook een flinke misrekening gemaakt hebben met wat Iran nog heeft en kan, na het akkefietje van vorig jaar.
Dat zou goed kunnen.
En na het succes van de aanval op Venezuela, denken dat dit ook wel zo gepiept zou zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:44:43 #257
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220249762
quote:

[..]
Ik denk dat jij vooral aan het wensdenken bent gezien hoe vaak je dit aan het roepen bent nu.
pi_220249766
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ga je nu de huidige generatie iets aanrekenen dat 700 jaar geleden is gebeurd?

Als we daarmee beginnen kunnen we nog een heel hoofdstuk open trekken over wat Europeanen eeuwenlang wereldwijd hebben aangericht.
Nee, maar het proberen te veroveren van Europa door Islam is nooit gestopt. Alleen tijdelijk tegengehouden. En nu gaat het door dmv demografie aangzien het niet door geweld kon. En dat komt echt niet door Amerika.
pi_220249777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:43 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Verslag via de telefoon vanuit Teheran. De verhalen over de Basij die op motorfietsen de boel lopen te intimideren worden ook gestaafd door beeldmateriaal:

[ x ]
Goed kijken wie die mannetjes op hun brommertjes zijn om later met ze af te rekenen.
pi_220249784
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mobiel werkt hij vaak niet goed.
Nooit last van. Zullen je dikke kruikezeikervingers zijn.
pi_220249808
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Reken er maar op dat iedereen met een topfunctie binnen het Pentagon, is vervangen door een Trumpfanaat.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:50:09 #262
438527 MissButterflyy
pi_220249821
quote:
[ x ]

[ x ]
Natuurlijk zijn de gewone Iraniërs geschokt en zitten ze thuis.
Er vallen bommen en je bent niet veilig buiten, en er rijden en lopen dus nog gewapende milities rond.

‘De macht overnemen’.
Alsof je even een eitje gaat koken ofzo.

De kans is groot dat mensen straks helemaal niet de macht gaan grijpen, en na alle ellende van afgelopen maanden geen zin hebben om zich dood te laten schieten op straat maar er zich maar bij neerleggen en mondjesmaat hun leven gaan proberen op te pakken, veiliger is te kiezen voor het leven wat er eerder al was.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:50:52 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220249832
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen.
En na het succes van de aanval op Venezuela, denken dat dit ook wel zo gepiept zou zijn.
Welk succes? Was het niet de bedoeling dat ook daar de regering afgezet zou worden? Hoe loopt dat?

Het effect van dit soort luchtacties wordt echt overschat. Ik ben allesbehalve een D66 fan, maar als trump straks Nederland bombardeert en Jette vermoord ga ik ook achter D66 staan.
The End Times are wild
pi_220249856
quote:
President Trump heeft zondag gebeld met Koerdische leiders in Irak, melden The Wall Street Journal en nieuwssite Axios op basis van anonieme bronnen. Volgens de krant staat Trump open voor de mogelijkheid om gewapende groepen in Iran aan te zetten tot een opstand tegen het regime. De Koerden hebben een aanzienlijke krijgsmacht in het grensgebied van Irak en Iran.
Dit is de enige manier waarop regime change zonder invasie een kans van slagen heeft.
Incelfrikandel
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2026 @ 19:53:52 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220249877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:25 schreef Since2003 het volgende:

[..]
[..]
Nou ja ik denk daar toch anders over. Je gaat dit niet voor elkaar boksen vanuit de lucht. De haat aan Israël is universeel onder Sjiieten. Het ziet er ook niet uit alsof ze willen stoppen met vechten ofzo.
Nee dat is wat anders, ik doelde op de mensen die de Amerikaanse bombardementen verwelkomen. Die zouden nog liever een Amerikaanse vazalstaat zijn dan onder de ayatollahs te leven
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:54:24 #266
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220249886
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat jij vooral aan het wensdenken bent gezien hoe vaak je dit aan het roepen bent nu.
Dat lijkt toch wel te kloppen, iig wat betreft Patriot raketten en andere luchtafweerraketten.

Is gisteren of eergisteren in een van de voorgaande delen aan bod gekomen
A murky, forgotten land.
pi_220249890
quote:
[ x ]

[ x ]
Goh, wat dacht je dan
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 19:55:12 #268
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220249896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Welk succes? Was het niet de bedoeling dat ook daar de regering afgezet zou worden? Hoe loopt dat?

Het effect van dit soort luchtacties wordt echt overschat. Ik ben allesbehalve een D66 fan, maar als trump straks Nederland bombardeert en Jette vermoord ga ik ook achter D66 staan.
Trump heeft zijn narcisme voedende mediamomentje weer gehad en dat is het belangrijkste toch? De bevolking heeft nog steeds pech, het regime zit er nog steeds en van en over Maduro horen we vreemd genoeg niks meer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 3 maart 2026 @ 19:56:10 #269
438527 MissButterflyy
pi_220249912
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Trump heeft zijn narcisme voedende mediamomentje weer gehad en dat is het belangrijkste toch? De bevolking heeft nog steeds pech, het regime zit er nog steeds en van en over Maduro horen we vreemd genoeg niks meer.
In de ogen van Trump was het een groot succes ja.
pi_220249916
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dit is de enige manier waarop regime change een kans van slagen heeft.
Mja, of een burgeroorlog. De Koerden zijn er helemaal niet zo bij gebaat om voor een nieuw regime te gaan strijden. Die willen het liefst zelfbestuur in hun gebied. Dat gebied is bovendien verspreid over meerdere landen, waarvan er eentje al meermaals actie heeft ondernomen om in de buurlanden autonomie van de Koerden tegen te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220249924
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dit is de enige manier waarop regime change zonder invasie een kans van slagen heeft.
Ja de Koerden weer de shit laten opruimen en alles beloven om ze later te verraden. Maar die Koerden zullen er vast weer intrappen.
pi_220249928
Stopt iemand een keer een echte genocide in plaats van een verzonnen is het weer niet goed.
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 19:57:04 #273
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220249931
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In de ogen van Trump was het een groot succes ja.
Dat geeft gelukkig allemaal ook een goed gevoel over het verdere verloop van de aanval op Iran.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 19:57:11 #274
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220249934
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eens laat ze het maar lekker uitzoeken. Niet ons feestje. Niet mee bemoeien.
Als we steaks ¤4 per liter aan de pomp moeten betalen dan vrees ik ervoor dat we er best wel mee gaan moeien
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220249946
Israël heeft de VS voor het karretje gespannen met het idee van we gaan er keihard in en na 1-2 dagen wil Iran gelijk weer aan de onderhandelingstafel om toe te komen aan de eisen van de VS. Ik denk dat dat het hele idee was. Daarom was Hegseth ook zo incapabel en Trump, zoals altijd, maar wat inconsistent aan het schreeuwen. Het duurt ze te lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')