abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220203930
Bekijk deze YouTube-video

In Harderwijk is dit alom bekend, enorm veel overlast van het bestaande AZC.
Alle overlast wordt zoveel mogelijk onder de pet gehouden.

Vorig jaar augustus hadden we deze discussie al op FOK! ging over het AZC in Harderwijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij vooral stoort is een aantal partijen de verkiezingen opnieuw over migratie wil laten gaan.

Het is een thema, sure. Maar ik merk in mijn dagelijks leven relatief weinig van migratie - en hier zit een nota bene een azc waarin 800 mensen verblijven. Bovendien werd het merendeel van de campagnes van de afgelopen 25 jaar gedomineerd door dit onderwerp.

Er zijn tal van onderwerpen die urgenter zijn: de woningnood, stikstof, infrastructuur, de AI-revolutie, Oekraïne, geopolitiek en internationale spanningen, innovatie en het bedrijfsleven, de positie van jongeren de betaalbaarheid van de AOW, de kwetsbaarheid van de minima, ons belastingstelsel.

En ik kan nog wel even doorgaan....
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:13 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou bij dat betreffende azc zijn wel degelijk legio incidenten geweest en insiders met name bij de brandweer en natuurlijk politie, weten wel beter. Buurtbewoners zijn de overlast spuugzat, de Jumbo heeft al jaren bewakers ingehuurd etc. Bewoners aan de andere kant van het spoor (Sophialaan) zien dagelijks politie met zwaailichten richting dat azc rijden. Nee, het valt daar beslist niet mee. Brandweer hwk zegt onderling ook: alles moet onder de pet blijven.

En de bewoners van wijk de Sypel zijn ook allesbehalve blij met de komst van een azc aldaar.
Drielanden-Noord: maar liefst 96% van de bewoners was tegen de komst van een azc in hun wijk.

Tel uit je winst.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb je ook meegekregen dat de voorzitter van de winkeliersvereniging Tweelingstad - de apotheker - in juni verklaarde dat ze vrijwel geen overlast meer ervaren van het azc? Al jaren niet - sinds er maatregelen zijn getroffen (de zogenaamde 'ketenaanpak').

En weet je ook dat hij werd uitgejoeld door tegenstanders van de azc-plannen voor de Sypel, aangezien zijn boodschap niet was wat ze wilden horen.

Verder heb ik regelmatig contact met de directe buren van azc - aan de Prins Frederik Hendriklaan. Het stel dat op de hoek woont - bepaald geen azc-knuffelaars - vertelden dat het 'al jaren goed ging', en dat ze pas onlangs weer overlast ervoeren. Ze zijn blij met de kordate aanpak van de gemeente (hun woorden).

Omwonenden geven aan dat de overlast met golven komt. Ze zijn weliswaar blij als het azc volgend jaar verdwijnt, maar het is dus niet een en al ellende, integendeel.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:17 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat is dit voor arrogant gelul? Omdat jij er geen last van hebt, stoort het je dat migratie voor anderen wel een belangrijk punt is?
Er was dus ontzettend veel overlast, vooral bewoners van de omliggende straten hebben dat volop ervaren.
Bewoners van de Sophialaan, dat is over het spoor, zien ook voortdurend politie en andere hulpdiensten naar het AZC rijden zoals ik in augustus al schreef. (terwijl er meerdere aanrijroutes zijn)

In een oud schoolgebouw, de LTS, zou nu een AZC komen. Dat gaat niet door. (Sypel)

Wat erg duidelijk is, is dat mensen zoveel mogelijk monddood worden gemaakt. Dus o.a. hulpverleners mogen er niet over praten (gebeurt natuurlijk wel, richting familie en kennissen, zo bleef ik ook op de hoogte), alles wordt gebagatelliseerd.

In de tussentijd zijn bewoners van het AZC niet veilig, door talloze raddraaiers die er niet horen te zitten.
Dat is blijkbaar van ondergeschikt belang want 'men' (het COA) overziet de ellende allang niet meer ... met alle gevolgen van dien.
pi_220203949
Ik zie vooral een hoop emotioneel gebrabbel, geen feiten.

Ik kom oorspronkelijk uit een regio met meerdere AZC´s. Waaronder Ter Apel.
Over het algemeen zijn bewoners gewoon tevreden over de vluchtelingen. In Musselkanaal (naast Ter Apel) is er zelfs door de hele buurt geregeld dat de AZC daar zou blijven.

Mensen vergeten alleen het verschil tussen illegalen en asielzoekers te maken.
Ook in Ter Apel zijn het de illegalen die voor onrust zorgen.

99,99% van alle vluchtelingen die in NL binnen komen zijn gewoon mensen die oprecht uit de ellende willen komen en hun best willen doen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:43:14 #3
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220203962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:

Over het algemeen zijn bewoners gewoon tevreden over de vluchtelingen. In Musselkanaal (naast Ter Apel) is er zelfs door de hele buurt geregeld dat de AZC daar zou blijven.

99,99% van alle vluchtelingen die in NL binnen komen zijn gewoon mensen die oprecht uit de ellende willen komen en hun best willen doen.
Leuk verzonnen verhaaltje
pi_220203972
quote:

Is ook gemakkelijk om beide over dezelfde kam te scheren, overigens zitten onder de asielzoekers ook echt wel tuig dat onder andere steelt, vaak uit veilige landen, 96% van de asielaanvragen van mensen uit de veilige landen wordt afgewezen. De veilige landers maakt maar een zeer klein deel uit van alle aanvragen (ergens tussen de 5 en 10%) maar veroorzaken wel het grootste deel van alle overlast.

Vergeten onze mensen even als er weer een groep mensen uit oorlogsgebieden komt die onze hulp nodig hebben.
pi_220203974
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Sure.... Alles wat niet in je straatje past is natuurlijk verzonnen.

Bv:

https://www.rtvnoord.nl/p(...)ia-wat-is-het-geheim
pi_220203982
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:46 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Is ook gemakkelijk om beide over dezelfde kam te scheren, overigens zitten onder de asielzoekers ook echt wel tuig dat onder andere steelt, vaak uit veilige landen, 96% van de asielaanvragen van mensen uit de veilige landen wordt afgewezen. De veilige landers maakt maar een zeer klein deel uit van alle aanvragen (ergens tussen de 5 en 10%) maar veroorzaken wel het grootste deel van alle overlast.

Vergeten onze mensen even als er weer een groep mensen uit oorlogsgebieden komt die onze hulp nodig hebben.
Veilige landers schaar ik dan ook onder de illegalen.
Het zijn mensen zonder rechten om in NL te komen en zijn dus illegaal in NL.

Maar ja die groep is gewoon verantwoordelijk voor praktisch al het slechte gedrag waar mensen om janken.
Ter Apel bv ook met die buslijn 73, in de nieuwsberichten staat altijd veilige landers.
Alleen tja makkelijke brandstof voor de haat tegen buitenlanders.

En natuurlijk. Ook onder de echte vluchtelingen zitten rotte appels.
Elk volk heeft dat. Ook genoeg Nederlanders die compleet verrot zijn.
En bij vluchtelingen heb je ook nog dat stukje PTSS dat er kan zijn.
  FOK!mycroftheld donderdag 26 februari 2026 @ 08:50:58 #7
128465 Wrapster
pi_220203988
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die 99,99% misschien maar de rest is niet per se verzonnen. Ik heb familie in Musselkanaal en ook die geven aan dat het daar echt een stuk beter gaat mbt het AZC dan wat ze in Ter Apel ervaren. En dat zijn mensen die altijd rechts hebben gestemd.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:52:15 #8
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220203995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bv:

Ik ga af op de verkiezingsuitslag van de gemeente Westerwolde en dan is de simpele conclusie dat men helemaal niet per se een AZC wil in de achtertuin.

Jij post een stukje van rtvnoord waarin de wethouder die notabene zelf verantwoordelijk is voor het AZC beweert dat iedereen het AZC top en geweldig vindt.
pi_220204011
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik ga af op de verkiezingsuitslag van de gemeente Westerwolde en dan is de simpele conclusie dat men helemaal niet per se een AZC wil in de achtertuin.

Jij post een stukje van rtvnoord waarin de wethouder die notabene zelf verantwoordelijk is voor het AZC beweert dat iedereen het AZC top en geweldig vindt.
Jij hebt echt maar 1 zin in dat artikel gelezen en niet de buurtbewoners bv.
En daarnaast die wethouder herhaalt wat de bewoners zeggen.

Musselkanaal ligt overigens niet in de gemeente Westerwolde. Als ik het mij goed voor ogen heb is Ter Apel de enige AZC die Westerwolde heeft.

En jij denkt dat dat puur met het AZC te maken heeft?
De illegalen, en die heb je heel veel in Ter Apel (ontvangst en uitzet centrum), zijn degenen die problemen veroorzaken.
pi_220204017
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:50 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Die 99,99% misschien maar de rest is niet per se verzonnen. Ik heb familie in Musselkanaal en ook die geven aan dat het daar echt een stuk beter gaat mbt het AZC dan wat ze in Ter Apel ervaren. En dat zijn mensen die altijd rechts hebben gestemd.
Precies.
Zelfs een artikel dat buurtbewoners aan het woord laat is zogenaamd onzin _O-

En ja natuurlijk is die 99,99% een uit de duim gezogen getal.

Overigens is het grote verschil ook dat Musselkanaal vluchtelingen heeft.
Ter Apel is het ontvangst en uitzet centrum van Nederland. Dus tja daar zit ook meer troep tussen.
pi_220204037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies.

Ter Apel is het ontvangst en uitzet centrum van Nederland. Dus tja daar zit ook meer troep tussen.
Eehmm... zelfs een video waarin de echte buurtbewoners aan het woord komen was zojuist toch ook onzin? 'Emotioneel gebrabbel'
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:03:02 #12
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220204042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies.

Ik heb het voor je opgezocht en dit is hoe de mensen stemmen op het stembureau vlakbij het AZC in Musselkanaal.

Maar nee hoor, een rtvnoord artikel waar de wethouder en vervolgens drie geitenwollensokken figuren aan het woord komen is veel representatiever. _O-
pi_220204043
Is het weer zo ver?
Bekende MO van het coa inmiddels. Klein houden, ontkennen en verzwijgen.

Weet wat je stemt 18 maart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220204047
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik heb het voor je opgezocht en dit is hoe de mensen stemmen op het stembureau vlakbij het AZC in Musselkanaal.
[ afbeelding ]
Maar nee hoor, een rtvnoord artikel waar de wethouder en vervolgens drie geitenwollensokken figuren aan het woord komen is veel representatiever. _O-
Die zijn er wel klaar mee zo te zien.
1947-2016
pi_220204075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die zijn er wel klaar mee zo te zien.
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Want dat zegt alles?
Dat buurtbewoners in actie komen voor het behouden van een AZC vind ik wel veel meer zeggend dan de uitslag van een stembureau.

Overigens ligt dat stembureau niet eens in Musselkanaal.
En het ligt in de grootste tokkiewijk van Stadskanaal en heel Nederland. Ceresdorp _O- _O- _O-
pi_220204092
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

en daar stemmen 27% op de pvv EN 9% op de fvd, dan heb je 36% van de bevolking te pakken. (wat ongeveer hetzelfde is als andere landelijk gelegen woonplaatsen), 36% is representatief voor de gehele bevolking van die woonplaatsen?
pi_220204110
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:10 schreef Moonversion het volgende:

[..]
en daar stemmen 27% op de pvv EN 9% op de fvd, dan heb je 36% van de bevolking te pakken. (wat ongeveer hetzelfde is als andere landelijk gelegen woonplaatsen), 36% is representatief voor de gehele bevolking van die woonplaatsen?
Alleen fvd en pvv zijn antimigratie?
1947-2016
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:42:32 #18
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220204293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Want dat zegt alles?
Dat buurtbewoners in actie komen voor het behouden van een AZC vind ik wel veel meer zeggend dan de uitslag van een stembureau.

Overigens ligt dat stembureau niet eens in Musselkanaal.
En het ligt in de grootste tokkiewijk van Stadskanaal en heel Nederland. Ceresdorp _O- _O- _O-

Dus van "Iedereen is voor het AZC" naar "Ik hecht meer waarde aan het kleine vocale groepje mensen dat zich inzet voor een AZC ipv de grote meerderheid".
pi_220204368
Waar is het nieuwsbericht?
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:45:46 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220204369
Waar zijn de feiten?
Huilen dan.
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 09:54:55 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220204482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waar is het nieuwsbericht?
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:56:50 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220204498
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
Waar zijn de feiten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220204529
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:42 schreef Cruzinats het volgende:

Dus van "Iedereen is voor het AZC" naar "Ik hecht meer waarde aan het kleine vocale groepje mensen dat zich inzet voor een AZC ipv de grote meerderheid".
Uhm nee?
Er zijn natuurlijk voor letterlijk alles wel mensen voor en tegen.
Maar ik hecht meer waarde aan de meerderheid, niet het kleine zeer vocale racistische groepje.
pi_220204692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alleen fvd en pvv zijn antimigratie?
Nee, ja21 valt ook in dat lijstje en in mindere maten ookde vvd&bbb, maar je kan niet 1 op 1 stellen dat een stem op die partijen ook een stem is tegen asielzoekers, terwijl het leeuwendeel van de pvv&fvd stemmers je daar wel onder kan rekenen
pi_220204738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm nee?
Er zijn natuurlijk voor letterlijk alles wel mensen voor en tegen.
Maar ik hecht meer waarde aan de meerderheid, niet het kleine zeer vocale racistische groepje.
Kun je me de statistiek laten zien waaruit blijkt dat de meerderheid pro is?
pi_220204795
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:11 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Nee, ja21 valt ook in dat lijstje en in mindere maten ookde vvd&bbb, maar je kan niet 1 op 1 stellen dat een stem op die partijen ook een stem is tegen asielzoekers, terwijl het leeuwendeel van de pvv&fvd stemmers je daar wel onder kan rekenen
Al doe je even een voorzichtige aanname dat 50-% van die partijen voor een strenger asielbeleid/asielmigratie is. Er zijn zat staatjes per partij die laten zien dat ze in overgrote meerderheid bij die partijen ook voor is. JA21, BBB wil drastische verlaging gezien hun verkiezingsprogramma, cda zelfs in meerderheid wil strenger.
Die 36% is echt veel te voorzichtig van je.

https://www.ipsos-publiek(...)-faveure-van-de-pvv/
1947-2016
pi_220204919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:21 schreef Pendora het volgende:

[..]
Zie het artikel.... Zegt genoeg.
pi_220205071
Dat niet elk AZC een teringbende is betekent niet dat we door moeten gaan met massa-migratie. Het land barst uit zijn voegen, je hebt geen idee wat je binnen haalt en je cultuur & identiteit komen onder druk te staan. En waarom? Omdat mensen uit andere landen zo graag hier willen zijn? Bekijk het! Bovendien: niemand die hier komt is op de vlucht.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:21:29 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220205208
quote:

https://www.rijksoverheid(...)ge-tabellen-vraag-18

Clown :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220205260
quote:
Kan je wel gaan beledigen, maar hoe gaat dit in tegen mijn posts? Niet dus.
pi_220205282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:09 schreef Alpha0 het volgende:
Dat niet elk AZC een teringbende is betekent niet dat we door moeten gaan met massa-migratie. Het land barst uit zijn voegen, je hebt geen idee wat je binnen haalt en je cultuur & identiteit komen onder druk te staan. En waarom? Omdat mensen uit andere landen zo graag hier willen zijn? Bekijk het! Bovendien: niemand die hier komt is op de vlucht.
NL kent geen massa immigratie. Relatief gezien neemt NL heel weinig op.

En immigratie van vluchtelingen is iets wat je altijd zou moeten blijven steunen.
Dat zijn dus NIET die illegalen en veilige landers die hier geen recht hebben.

Dat cultuur en identiteit onder druk zouden staan is nog totaal niet van toepassing, en bovendien ook maar de vraag.
pi_220205304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En immigratie van vluchtelingen is iets wat je altijd zou moeten blijven steunen.

Dat cultuur en identiteit onder druk zouden staan is nog totaal niet van toepassing, en bovendien ook maar de vraag.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:26:36 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220205313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

https://www.rijksoverheid(...)ge-tabellen-vraag-18

Clown :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@bianconeri had het over het AZC in Musselkanaal he? ;)

Clown :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220205349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat jij niet van feiten houdt weten we inmiddels ook wel al.
Hoef je niet nog erger te tonen.
pi_220205382
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat jij niet van feiten houdt weten we inmiddels ook wel al.
Hoef je niet nog erger te tonen.
Nee, ik dacht even over potentiële vluchtelingen en immigranten uit Rusland...

Mooi altijd hoe je de moraalridder uithangt over wat we allemaal moeten doen, maar zelf direct in een wel erg rechtse stuip schiet als het over Russen gaat. Die ondermijnen natuurlijk automatisch wel cultuur en identiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220205395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik dacht even over potentiële vluchtelingen en immigranten uit Rusland...

Mooi altijd hoe je de moraalridder uithangt over wat we allemaal moeten doen, maar zelf direct in een wel erg rechtse stuip schiet als het over Russen gaat. Die ondermijnen natuurlijk automatisch wel cultuur en identiteit.
Niemand zegt dat Russen een ondermijning vormen voor cultuur en identiteit.
Overigens weet jij helemaal niets over die groep in de Baltische Staten, dus kan je sowieso al niets zeggen.

Niemand zegt overigens ook dat vluchtelingen uit Rusland niet welkom zouden zijn of wel dan?
Jij komt nu even weer janken omdat ik en anderen het snappen dat Russen uit veiligheidsgevoelige positie gezet worden. Wat voor vele groepen zou gelden overigens.
pi_220205404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niemand zegt dat Russen een ondermijning vormen voor cultuur en identiteit.
Overigens weet jij helemaal niets over die groep in de Baltische Staten, dus kan je sowieso al niets zeggen.

Niemand zegt overigens ook dat vluchtelingen uit Rusland niet welkom zouden zijn of wel dan?
Jij komt nu even weer janken omdat ik en anderen het snappen dat Russen uit veiligheidsgevoelige positie gezet worden. Wat voor vele groepen zou gelden overigens.
Ja, super begrijpelijk om puur op basis van etniciteit te twijfelen aan loyaliteit.

Wat weet jij eigenlijk nog over en van Nederland?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220205408
quote:

[..]

:') :') :') :') :')

Dit is het betere trolwerk, dat moet ik toegeven
pi_220205449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:36 schreef Alpha0 het volgende:

Dit is het betere trolwerk, dat moet ik toegeven
Ah, vandaar dat de feiten jou tegenspreken.

https://www.vluchtelingen(...)chtelingen-in-europa
pi_220205454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, super begrijpelijk om puur op basis van etniciteit te twijfelen aan loyaliteit.

Wat weet jij eigenlijk nog over en van Nederland?
Ah, maar dat iemand uit Noord-Korea of Iran bv dit niet mogen dan is dat natuurlijk ineens wel weer logisch?

Voor de rest ben je al genoeg op de feiten gedrukt in dat topic toen.
pi_220205462
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

hou op met trollen
leg eerst maar eens uit hoe ik tegengesproken wordt.
linkjes plaatsen kunnen we allemaal
pi_220205472
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
hou op met trollen
leg eerst maar eens uit hoe ik tegengesproken wordt.
linkjes plaatsen kunnen we allemaal
Jij stelt dat NL massa immigratie kent. De feiten spreken dat tegen.
pi_220205486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij stelt dat NL massa immigratie kent. De feiten spreken dat tegen.
de feiten spreken dat niet tegen maar bevestigen dat juist
pi_220205501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, maar dat iemand uit Noord-Korea of Iran bv dit niet mogen dan is dat natuurlijk ineens wel weer logisch?

Voor de rest ben je al genoeg op de feiten gedrukt in dat topic toen.
Alleen vanwege hun afkomst?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220205558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij hebt echt maar 1 zin in dat artikel gelezen en niet de buurtbewoners bv.
En daarnaast die wethouder herhaalt wat de bewoners zeggen.

Musselkanaal ligt overigens niet in de gemeente Westerwolde. Als ik het mij goed voor ogen heb is Ter Apel de enige AZC die Westerwolde heeft.

En jij denkt dat dat puur met het AZC te maken heeft?
De illegalen, en die heb je heel veel in Ter Apel (ontvangst en uitzet centrum), zijn degenen die problemen veroorzaken.
Maar die illegalen zijn toch onderdeel van het AZC?
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:16:47 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220205692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kan je wel gaan beledigen, maar hoe gaat dit in tegen mijn posts? Niet dus.
Je beledigd voelen is een keuze.

Jij stelt dat het filmpje louter een aansluiting van emotioneel gebrabbel is. Wat dus uit de eigen cijfers van notabene het COA zelf niet blijkt.
pi_220205778
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je beledigd voelen is een keuze.

Jij stelt dat het filmpje louter een aansluiting van emotioneel gebrabbel is. Wat dus uit de eigen cijfers van notabene het COA zelf niet blijkt.
606 incidenten in Harderwijk in 2023.... zie YT filmpje.

2024 even opgezocht: HARDERWIJK - Graaf Ottolaan Noodopvang RGO-POA 27 9 30 181 6 3 256
HARDERWIJK - Graaf Ottolaan Regulier COL-POL-AZC 82 10 74 169 9 8 352

Maakt 608 incidenten. Terwijl volgens @KoosVogels de incidenten waren afgenomen. Mogelijk in 2025 dan :?
pi_220205855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:24 schreef Tjoent het volgende:

[..]
606 incidenten in Harderwijk in 2023.... zie YT filmpje.

2024 even opgezocht: HARDERWIJK - Graaf Ottolaan Noodopvang RGO-POA 27 9 30 181 6 3 256
HARDERWIJK - Graaf Ottolaan Regulier COL-POL-AZC 82 10 74 169 9 8 352

Maakt 608 incidenten. Terwijl volgens @:koosvogels de incidenten waren afgenomen. Mogelijk in 2025 dan :?
Voor alle duidelijkheid: ik heb nooit beweerd dat er niets gebeurt rond het azc. Er is overlast, winkeliers in Tweelingstad waren het een paar jaar geleden spuugzat. Daarom zijn destijds ook maatregelen genomen om die diefstal en andere ellende aan te pakken. En dat schijnt te helpen, zei een lokale ondernemer vorig jaar:

quote:
Apotheker Matthijs Engering laat juist een ander geluid horen. Hij heeft een winkel in Tweelingstad, vlak bij het huidige azc. Volgens Engering kampte het winkelcentrum tot begin 2019 met flinke overlast. Bewoners van het azc vielen ondernemers en winkelend publiek lastig en er werd veel gestolen.

Maar toen de klachten eenmaal serieus werden genomen en er actie volgde, nam de overlast volgens hem sterk af. Er zijn nog altijd incidenten, maar die zouden inmiddels steeds zeldzamer zijn.

Bron
En er zijn inderdaad incidenten, vaak ook heel heftig. Maar de cijfers behoeven wel enige nuance:

quote:
„We gaan hier over een paar jaar veel asielzoekers vinden”, zegt partijlid Lloyd-Leonard Opdam terwijl bij de poorten van de middelbare school staat. „Ethiopiërs, Tunesiërs, Syriërs: het wordt een gezellige boel. Maar zo gezellig is het eigenlijk helemaal niet.”

Opdam stelt vervolgens dat zich in het huidige azc op Kranenburg-Noord in één jaar tijd 600 incidenten hebben voorgedaan, waarvan 244 met geweld. Zijn boodschap is helder: de Sypel kan zich opmaken voor hetzelfde.

Cijfers van incidenten
GB baseert zich op cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Uit de meest recente gegevens blijkt dat er in 2023 inderdaad zo’n 600 incidenten zijn geregistreerd. Die liepen uiteen van fysiek geweld en bedreigingen tot het overtreden van huisregels en (dreiging met) zelfdoding.

In Harderwijk ging het om 106 gevallen van fysiek geweld. Daarnaast registreerde het COA 24 meldingen van non-verbale agressie en 114 van verbaal geweld. De meeste incidenten — 333 in totaal — betroffen het overtreden van de huisregels.

Maar geweldsincidenten zijn niet per se misdrijven. Die worden apart geregistreerd door de politie, en gaan om situaties waarbij daadwerkelijk is opgetreden.

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek blijkt dat er in 2023 in totaal 73 misdrijven werden gemeld in de wijk Kranenburg. In 2024 daalde dat aantal naar 47. Ter vergelijking: in datzelfde jaar werden in Tinnengieter 86 misdrijven geregistreerd, en in Wittenhagen 106.

Bron
Ik spreek ook buren, en die laten ook duidelijk weten dat ze opgelucht zijn als het azc komende zomer is vertrokken. Ze zijn nooit 'blij' geweest met het azc, maar de overlast komt vaak met golven. In de lente en zomer is die vaak heftiger dan in de winter. En soms zit er een groepje gasten in zo'n azc, dat voor extra overlast zorgt.

Na wekenlange overlast volgde ‘eindelijk’ actie: zo keerde de rust terug rond het azc in Harderwijk

Paar jaar geleden ben ik met een groep van 25 buren gaan praten. Die waren het ook spuugzat. Half jaar later kwam ik terug, toen ging het volgens een aantal van hen alweer een stuk beter. Maar toen was het inmiddels ook winter.

Dus ja, het azc geeft overlast. Maar het verhaal is dus niet zwart/wit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220205916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar die illegalen zijn toch onderdeel van het AZC?
Maar daarom is de basis van een AZC nog niet slecht of wel dan?
Het opvangen van vluchtelingen.
Illegalen en veilige landers hebben daar in basis niets mee te maken.
pi_220205931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:46 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
de feiten spreken dat niet tegen maar bevestigen dat juist
Nee, die feiten tonen aan dat NL een relatief laag aantal aan immigranten krijgt.
pi_220205948
Hilarisch al die volksbuurters hier met hun eigen 'feiten'.
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:05:11 #52
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220206043
quote:

[..]

Altijd hier de grote jongen uithangen, alles denken te weten. Geen tegenspraak dulden.

En dan lees ik dat je in Letland woont. _O-
pi_220206062
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar daarom is de basis van een AZC nog niet slecht of wel dan?
Het opvangen van vluchtelingen.
Illegalen en veilige landers hebben daar in basis niets mee te maken.
Ja natuurlijk wel.
Want de basis van een AZC is juist die gasten opvangen.
pi_220206085
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:05 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Altijd hier de grote jongen uithangen, alles denken te weten. Geen tegenspraak dulden.

In Estland waar nog geen 0,5% van de bevolking moslim is.
Het bekende deel wat de laatste jaren (in NL) binnenkomt en steeds meer overlast veroorzaakt.
Vakman pur sang
pi_220206090
quote:

Je woont dus niet in Ter Apel lol. Hoe weet je dan dat de inwoners 'blij' zijn?
pi_220206118
Topic nr. 9085346788843346 over dat tuig! :r
pi_220206146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bv:

Neem ze dan zelf op jankert.
Benieuwd hoe lang je het volhoudt.
En ondertussen wel je bek houden hè?
pi_220206212
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:05 schreef Mubassie het volgende:

[..]

1. Ik woon niet in Letland
2. Ik weet zeker niet alles, en tegenspraak is juist heel goed. Zonder tegenspraak geen discussie.
pi_220206215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk wel.
Want de basis van een AZC is juist die gasten opvangen.
Het doel van een AZC is om vluchtelingen op te vangen die hulp nodig hebben.
Niet illegalen of veiligelanders.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:13 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Zoals ik al zei:
Ik woonde er in de buurt. Ben voor werk in het AZC geweest en ben ook voor werk bij heel veel inwoners van Ter Apel geweest. Heb vrienden in Ter Apel wonen.

Maar he jij weet het vanuit de Randstad vast beter.
pi_220206226
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Neem ze dan zelf op jankert.
Benieuwd hoe lang je het volhoudt.
En ondertussen wel je bek houden hè?
Erg he dat een buurt met een AZC het positief ziet.
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:55:02 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220206272
quote:

[..]
Lies, damned lies and statistics.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220206404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wel makkelijk dat jij (en Vluchtelingenwerk) aan het wapperen zijn met de statistiek die ironisch genoeg lager uitvalt juist door de al grote overbevolking in dit land.

Is er ook een statistiek van aantal vluchtelingen tov het landoppervlakte of beschikbare leefruimte? Of geeft deze dan de zaken op een andere manier weer die liever niet gecommuniceerd wordt?
pi_220206406
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:23 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Wel makkelijk dat jij (en Vluchtelingenwerk) aan het wapperen zijn met de statistiek die ironisch genoeg lager uitvalt juist door de al grote overbevolking in dit land.
Wij zijn niet degenen die janken over massa immigratie he.
De cijfers tonen aan dat de getallen wel meevallen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:28:13 #64
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_220206420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Veilige landers schaar ik dan ook onder de illegalen.
Het zijn mensen zonder rechten om in NL te komen en zijn dus illegaal in NL.

Maar ja die groep is gewoon verantwoordelijk voor praktisch al het slechte gedrag waar mensen om janken.
Ter Apel bv ook met die buslijn 73, in de nieuwsberichten staat altijd veilige landers.
Alleen tja makkelijke brandstof voor de haat tegen buitenlanders.

En natuurlijk. Ook onder de echte vluchtelingen zitten rotte appels.
Elk volk heeft dat. Ook genoeg Nederlanders die compleet verrot zijn.
En bij vluchtelingen heb je ook nog dat stukje PTSS dat er kan zijn.
Er komt een dag dat je je realiseert dat we niet 's ochtends opstaan met het idee eens flink buitenlanders te haten.
pi_220206425
600 incidenten in een jaar tijd, je zal zoiets in je achtertuin hebben :{
blablablabla
pi_220206433
quote:

Bekijk deze YouTube-video

Er wonen 300 mensen en er zijn in een jaar tijd liefst 600 incidenten waar de politie op af moet komen. Dat kan toch niet man. Die jonge gozer staat doodleuk te vertellen hoe er mensen worden neergestoken en in zijn voortuin belanden.
blablablabla
pi_220206441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wij zijn niet degenen die janken over massa immigratie he.
De cijfers tonen aan dat de getallen wel meevallen.
Ga er vooral niet inhoudelijk op in inderdaad.
pi_220206447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:13 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
De middenstand daar in ieder geval niet. Dat weten we, gezien de vele berichten.
De gemeente ook niet, want die hebben het coa opgedragen nooit meer dan 2000 gelukszoekers te huisvesten. En hebben daar al meerdere keren procedures over gevoerd.

Dus dan weet je dat het zwart/wit gewoon een leugen is.
1947-2016
pi_220206449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:28 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Er komt een dag dat je je realiseert dat we niet 's ochtends opstaan met het idee eens flink buitenlanders te haten.
Bij meerderen betwijfel ik dat dat niet hun dag doel is.....

Mensen hier schreeuwen een hoop, zonder een AZC ooit gezien te hebben.
Of de rechtse propaganda blind geloven.
pi_220206458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De middenstand daar in ieder geval niet. Dat weten we, gezien de vele berichten.
De gemeente ook niet, want die hebben het coa opgedragen nooit meer dan 2000 gelukszoekers te huisvesten. En hebben daar al meerdere keren procedures over gevoerd.

Dus dan weet je dat het zwart/wit gewoon een leugen is.
Ja joh _O- _O-

Lekker alles weer aanpassen naar je eigen wil.
De problemen zijn toch echt met de illegale vluchtelingen.
Niet de echte vluchteling.

En dat dan gelukszoekers noemen :´)
We wachten wel tot jij eens in heftige oorlogssituaties komt en dan weg wil.... Maar he dan kop je liever wat bommen met je familie zeker?
pi_220206482
quote:

[..]
Die is er niet, dat weten ze en dan krijg je dit soort reacties:

quote:
18s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Lies, damned lies and statistics.
_O-

Terwijl ze dondersgoed weten, van enquêtes, verkiezingsuitslagen en sentiment in de samenleving dat er echt wel een ruime meerderheid is die de asielbende gestopt wil zien worden.
Maar het past niet in het straatje he, het past niet bij de utopie. Dan is alles opeens 'Lies, damned lies and statistics'. Maar zodra het wel in het straatje past, dan is de grafiek opeens geen Lies, damned lies and statistics.

Het is allemaal zo doorzichtig en hypocriet inmiddels.
1947-2016
pi_220206493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:42 schreef vul_maar_in het volgende:
Wat denk je dat er in een AZC zit en weet je wat een asielprocedure inhoud?
Ja en ja.
Ik denk dat ik in mijn leven meer asielzoekers heb gesproken dan jij ooit zal doen.
pi_220206524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Persoonlijk geschreeuw
Kom dan met je cijfers.
Iedere nieuwsdienst afgelopen jaren zat er zeker naast? Of wa?
1947-2016
pi_220206999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:42 schreef vul_maar_in het volgende:
en weet je wat een asielprocedure inhoud?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd: wat weet jij zélf daarvan? Leg het eens uit?
  donderdag 26 februari 2026 @ 15:32:21 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220207044
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hebben ze net de persoon die BIJ1 stemde geïnterviewd denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220207056
Ok, ik probeer het nog een keer, komt ie:

@bianconeri, ben jij het ermee eens dat asielzoekers en jongeren waarvan beide ouders in het buitenland geboren zijn oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers in Nederland, afgaande op onderstaande cijfers en redenering?

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 15:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat zijn PROCENTEN :D _O- _O- _O-

Als je de absolute aantallen wil:

Nederland had in 2023 ongeveer 17,8 miljoen inwoners.

Daarvan zijn dus 2,8%, dus 498.400, geregistreerd als geboren in Nederland, 2 ouders geboren in buitenland.
1,1% (195.800) is geregistreerd als geboren in buitenland.
En 0,6% (106.800) is geregistreerd als geboren in Nederland, 2 ouders geboren in Nederland (de autochtonen).

Let op, nu wordt het misschien wat lastig voor je: dit zijn ABSOLUTE aantallen.

Op 1 januari 2023 had ongeveer 26,4 % van de bevolking een migratieachtergrond (niet-autochtoon).
Dus stel dat elke bevolkingsgroep even crimineel zou zijn, dan zouden de lijntjes voor niet-autochtonen ongeveer een kwart moeten zijn van het lijntje voor autochtonen, omdat het hier gaat om absolute aantallen.

Dat is dus blijkbaar niet zo, de groep Marokkanen/Turken hebben in absolute aantallen zelfs 4,5x zoveel geregistreerde misdrijven.

Moet ik het even voor je samenvatten? Komt ie:

Niet-autochtonen zijn ver oververtegenwoordigd in criminaliteit ten opzichte van autochtone Nederlanders.

Begrijp je dit nu eindelijk of is dit nog een brug te ver voor je?
pi_220207065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kom dan met je cijfers.
Iedere nieuwsdienst afgelopen jaren zat er zeker naast? Of wa?
Misschien topic eens lezen.
En het verschil begrijpen tussen illegalen en vluchtelingen.
pi_220207074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:35 schreef Saekerhett het volgende:

@:bianconeri, ben jij het ermee eens dat asielzoekers en jongeren waarvan beide ouders in het buitenland geboren zijn oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers in Nederland, afgaande op onderstaande cijfers en redenering?

[ afbeelding ]

[..]

Hoe vaak moet ik exact hetzelfde nog herhalen voor je snapt wat begrijpend lezen is?
Maar he je blijft vast liever anderen beledigen en voor alles uitmaken. Is makkelijker dan inhoudelijk blijven natuurlijk.
pi_220207093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoe vaak moet ik exact hetzelfde nog herhalen voor je snapt wat begrijpend lezen is?
Maar he je blijft vast liever anderen beledigen en voor alles uitmaken. Is makkelijker dan inhoudelijk blijven natuurlijk.
De enige die niet inhoudelijk reageert, ben jij.

Reageer nu eens feitelijk op bovenstaande cijfers. Het enige dat jij doet is eromheen draaien, omdat je elke vorm van discussie uit de weg gaat.

Dan word je voor de zoveelste keer klem geluld, hou je je een paar dagen gedeisd, en dan begin je weer helemaal opnieuw. En ja, dan kom ik wederom met dit verhaal, want je reageert er niet op.

Je bent dus óf een megatrol. Of heel erg dom. Of beide.
pi_220207158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
De enige die niet inhoudelijk reageert, ben jij.

Reageer nu eens feitelijk op bovenstaande cijfers. Het enige dat jij doet is eromheen draaien, omdat je elke vorm van discussie uit de weg gaat.

Dan word je voor de zoveelste keer klem geluld, hou je je een paar dagen gedeisd, en dan begin je weer helemaal opnieuw. En ja, dan kom ik wederom met dit verhaal, want je reageert er niet op.

Je bent dus óf een megatrol. Of heel erg dom. Of beide.
Die reactie heb je allang gehad.

Dus heel leuk dat jij dingen negeert en liever iemand persoonlijk aanvalt.
Lekker doen joh.

Overigens reageer ik net zo goed op dingen hoor. Dus hoezo gedeisd houden?
Na 10x hetzelfde riedeltje van de anti-buitenlander brigade is het wel even mooi. Dan kan je wel 10x hetzelfde herhalen, is nutteloos.
pi_220207166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Zoals ik al zei:
Ik woonde er in de buurt. Ben voor werk in het AZC geweest en ben ook voor werk bij heel veel inwoners van Ter Apel geweest. Heb vrienden in Ter Apel wonen.

Volgens mij kan iedere vluchteling zich aanmelden bij een AZC.
Ook illegalen en veilige landers.
pi_220207490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Stukje projectie dit.
1947-2016
pi_220207531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Zoals ik al zei:

En hoelang is dat geleden dat jij daar gewoond hebt? Dat het er net stond?
Haha hier in de 'Randstad' komen ze allemaal permanent wonen nadat ze hun hele procedure hebben gehad. Vroeger stond er bijvoorbeeld geen beveiliging bij nota bene de supermarkt en nu wel. Maar lekker makkelijk oordelen vanuit het buitenland.
Hou je alsjeblieft buiten deze topics als je niet eens in Nederland woont.
pi_220207541
Zou het toevallig zijn dat de lieden die hierover gaan zelf op plekken wonen waar in geen 150 kilometer afstand zo'n AZC te vinden is? I wonder.
pi_220207550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor alle duidelijkheid: ik heb nooit beweerd dat er niets gebeurt rond het azc. Er is overlast, winkeliers in Tweelingstad waren het een paar jaar geleden spuugzat. Daarom zijn destijds ook maatregelen genomen om die diefstal en andere ellende aan te pakken. En dat schijnt te helpen, zei een lokale ondernemer vorig jaar:
[..]
En er zijn inderdaad incidenten, vaak ook heel heftig. Maar de cijfers behoeven wel enige nuance:
[..]
Ik spreek ook buren, en die laten ook duidelijk weten dat ze opgelucht zijn als het azc komende zomer is vertrokken. Ze zijn nooit 'blij' geweest met het azc, maar de overlast komt vaak met golven. In de lente en zomer is die vaak heftiger dan in de winter. En soms zit er een groepje gasten in zo'n azc, dat voor extra overlast zorgt.

Na wekenlange overlast volgde ‘eindelijk’ actie: zo keerde de rust terug rond het azc in Harderwijk

Paar jaar geleden ben ik met een groep van 25 buren gaan praten. Die waren het ook spuugzat. Half jaar later kwam ik terug, toen ging het volgens een aantal van hen alweer een stuk beter. Maar toen was het inmiddels ook winter.

Dus ja, het azc geeft overlast. Maar het verhaal is dus niet zwart/wit.
Nou ja, dat wijkt wel enigszins af van hetgeen je vorig jaar augustus schreef. En voor de goede orde, het is natuurlijk absurd dat winkeliers beveiligers moeten inhuren en hoera hoera dat de overlast dan afneemt maar het kost de Jumbo handen vol geld en waarom gedragen die asielzoekers zich niet? Ze krijgen leefgeld en zoals de mensen in het filmpje zeggen, zouden dankbaar kunnen zijn (?) dat de gemeente ze opvangt, waarom dan stelen?

Ik vind het tamelijk absurd dat er maatregelen getroffen moeten worden om deze mensen in het gareel te houden.
pi_220207983
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:26 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou ja, dat wijkt wel enigszins af van hetgeen je vorig jaar augustus schreef. En voor de goede orde, het is natuurlijk absurd dat winkeliers beveiligers moeten inhuren en hoera hoera dat de overlast dan afneemt maar het kost de Jumbo handen vol geld en waarom gedragen die asielzoekers zich niet? Ze krijgen leefgeld en zoals de mensen in het filmpje zeggen, zouden dankbaar kunnen zijn (?) dat de gemeente ze opvangt, waarom dan stelen?

Ik vind het tamelijk absurd dat er maatregelen getroffen moeten worden om deze mensen in het gareel te houden.
Tsja, er zitten helaas rotte appels tussen. En je hebt een paar genoeg om een hele wijk op stelten te zetten.

Het zijn overigens niet per se de beveiligers die voor verandering hebben gezorgd (worden die nog altijd ingezet? Ik shop nooit in Tweelingstad).

Naar ik begrijp is de omwenteling vooral te danken aan de zogenaamde Ketenaanpak. Kortere lijntjes, sneller optreden; dat is de gedachte hierachter. Van ondernemers in Tweelingstad hoorde ik dat het veel beter ging nadat die werkwijze was ingevoerd.

Een persoonlijke toevoeging van mijn kant: de instroom asielzoekers moet ook omlaag. Wat je verder ook vindt van de opvang van vluchtelingen; feit is dat het zorgt voor spanningen in de samenlevingen. Het is daarom voor iedereen beter als de opvang fors wordt beperkt.

En houdt azc's vooral klein: 200-300 plekken, max. Het COA geeft de voorkeur aan mega-azc's, maar dat is simpelweg een te grote last voor een wijk. Waarmee niet is gezegd dat een azc per definitie leidt tot overlast en ellende.

Want dat hoor ik óók in Harderwijk:

Ja, er is overlast. Ja, het is vaak kut. Maar het ging vaak ook langere periodes gewoon goed.

Maar ik ben blij voor de omwonenden dat het er in juni opzit. Straks krijgen ze nieuwe woonwijk tegenover zich. Dat is voor die buurt sowieso goed.
pi_220208508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Wat je verder ook vindt van de opvang van vluchtelingen; feit is dat het zorgt voor spanningen in de samenlevingen. Het is daarom voor iedereen beter als de opvang fors wordt beperkt.
Er waren nooit zoveel vluchtelingen geweest als men wereldwijd had gebouwd naar linkse maatstaven. Dan hadden mensen simpelweg minder redenen gehad om hun land te verlaten.
  donderdag 26 februari 2026 @ 19:50:20 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220208540
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Er waren nooit zoveel vluchtelingen geweest als men wereldwijd had gebouwd naar linkse maatstaven. Dan hadden mensen simpelweg minder redenen gehad om hun land te verlaten.
Geen gezeik, iedereen rijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220208587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geen gezeik, iedereen rijk.
Dat willen de conservatieven niet, blijven kiezen voor de hoogste in de hiërarchie, ondanks duidelijke signalen dat hun beleid rampzalig is voor de gewone mensheid.
  donderdag 26 februari 2026 @ 20:08:12 #90
66444 Lord_Vetinari
pi_220208686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat willen de conservatieven niet, blijven kiezen voor de hoogste in de hiërarchie, ondanks duidelijke signalen dat hun beleid rampzalig is voor de gewone mensheid.
Kun jij niet naar het Viva forum of zo?
pi_220208935
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:22 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
En hoelang is dat geleden dat jij daar gewoond hebt? Dat het er net stond?
Haha hier in de 'Randstad' komen ze allemaal permanent wonen nadat ze hun hele procedure hebben gehad. Vroeger stond er bijvoorbeeld geen beveiliging bij nota bene de supermarkt en nu wel. Maar lekker makkelijk oordelen vanuit het buitenland.
Hou je alsjeblieft buiten deze topics als je niet eens in Nederland woont.
Beter iemand die er niet woont en er wel ervaring mee heeft.
Dan iemand die wel in NL woont, maar totaal geen ervaring ermee.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:24 schreef Solispolar het volgende:
Zou het toevallig zijn dat de lieden die hierover gaan zelf op plekken wonen waar in geen 150 kilometer afstand zo'n AZC te vinden is? I wonder.
Ja joh, alsof ik daarom zou verhuizen _O-
pi_220208940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens mij kan iedere vluchteling zich aanmelden bij een AZC.
Ook illegalen en veilige landers.
Dat zal, maar dat maakt dat nog niet het doel van een AZC....
Illegalen en veilige landers moeten worden uitgezet. Zijn niet welkom in NL.
Vluchtelingen wel.
pi_220208968
quote:
18s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kun jij niet naar het Viva forum of zo?
Als jij geen echt linkse meningen wil horen of lezen dan kun je toch uitloggen?
pi_220209312
quote:

Hoe lang woon jij ook alweer in Estland? En wat was de reden ook alweer? Je voelde je toch niet meer thuis in Nederland ofzo toch?
pi_220209395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zal, maar dat maakt dat nog niet het doel van een AZC....
Illegalen en veilige landers moeten worden uitgezet. Zijn niet welkom in NL.
Vluchtelingen wel.
Doel en basis zijn verschillende dingen hè.
pi_220209560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Klopt, mensen hadden inderdaad moeten stemmen op de befaamde Syrische Arbeiderspartij, of de achter iedere voordeur bekende Irakeze Groene Partij. Dan bestond de wereld enkel uit regenbogen en eenhoorns.
pi_220209938
Maar effe serieus....hoe kan je zoiets aan je volk verkopen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220210363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, er zitten helaas rotte appels tussen. En je hebt een paar genoeg om een hele wijk op stelten te zetten.

Het zijn overigens niet per se de beveiligers die voor verandering hebben gezorgd (worden die nog altijd ingezet? Ik shop nooit in Tweelingstad).

Naar ik begrijp is de omwenteling vooral te danken aan de zogenaamde Ketenaanpak. Kortere lijntjes, sneller optreden; dat is de gedachte hierachter. Van ondernemers in Tweelingstad hoorde ik dat het veel beter ging nadat die werkwijze was ingevoerd.

Een persoonlijke toevoeging van mijn kant: de instroom asielzoekers moet ook omlaag. Wat je verder ook vindt van de opvang van vluchtelingen; feit is dat het zorgt voor spanningen in de samenlevingen. Het is daarom voor iedereen beter als de opvang fors wordt beperkt.

En houdt azc's vooral klein: 200-300 plekken, max. Het COA geeft de voorkeur aan mega-azc's, maar dat is simpelweg een te grote last voor een wijk. Waarmee niet is gezegd dat een azc per definitie leidt tot overlast en ellende.

Want dat hoor ik óók in Harderwijk:

Ja, er is overlast. Ja, het is vaak kut. Maar het ging vaak ook langere periodes gewoon goed.

Maar ik ben blij voor de omwonenden dat het er in juni opzit. Straks krijgen ze nieuwe woonwijk tegenover zich. Dat is voor die buurt sowieso goed.
Ja, nog altijd bij mijn weten. Ik ga er vandaag even heen om het te checken.
pi_220210490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe lang woon jij ook alweer in Estland? En wat was de reden ook alweer? Je voelde je toch niet meer thuis in Nederland ofzo toch?
En dat is relevant omdat?

Ik ken Nederland, ik kom er nog geregeld. Ik woonde bij meerdere AZC's in de buurt en kwam er voor werk.
Ik weet wel zeker dat ik nog altijd veel meer weet dan de meeste Randstad figuren die er nog nooit een stap in de buurt gezet hebben.

Ik heb nooit die band met NL gevoeld inderdaad, maar dat heeft niets met zogenaamde gecreerde crisissen die mensen je willen aanpraten. Ik had een prachtig woonplekje, goed werk, genoeg vrienden en familie in de buurt.
Dus je kan wel weer van alles gaan verzinnen zoals je altijd wel doet, maar nee dit heeft niets daarmee te maken.
pi_220210495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Beter iemand die er niet woont en er wel ervaring mee heeft.
Dan iemand die wel in NL woont, maar totaal geen ervaring ermee.
[..]
Ja joh, alsof ik daarom zou verhuizen _O-
Als je er last van had dan zou je dat inderdaad wel doen ja. Maar goed, niet jouw situatie dus inderdaad niet van toepassing.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:05:54 #101
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220210507
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 22:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En uiteraard weer met een fantastische bijdrage
Alles is wel zo'n beetje gezegd. Meer topics over hetzelfde voegen niets toe.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220210764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 21:42 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Klopt, mensen hadden inderdaad moeten stemmen op de befaamde Syrische Arbeiderspartij, of de achter iedere voordeur bekende Irakeze Groene Partij. Dan bestond de wereld enkel uit regenbogen en eenhoorns.
Het punt dat ik wil maken is dat er nooit gebouwd is en nog steeds niet gebouwd wordt naar wens van links en dat het daardoor een chaos is op de wereld.
pi_220210814
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Het punt dat ik wil maken is dat er nooit gebouwd is en nog steeds niet gebouwd wordt naar wens van links en dat het daardoor een chaos is op de wereld.
Genoeg voorbeelden in bijvoorbeeld zuid amerika waar links aan de macht was en wat alsnog een chaos is/was. Dat links/rechts gelul is echt dikke onzin. Chaos, machtsgeil, corruptie etc is zowel links als rechts alom aanwezig.
pi_220210863
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:25 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Genoeg voorbeelden in bijvoorbeeld zuid amerika waar links aan de macht was en wat alsnog een chaos is/was. Dat links/rechts gelul is echt dikke onzin. Chaos, machtsgeil, corruptie etc is zowel links als rechts alom aanwezig.
Er zou toch in iedere buurt meer sociale cohesie zijn, waardoor het toch direct zou opvallen-algemeen bekend zou worden-als iemand ontspoorde?
pi_220210877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:11 schreef torentje het volgende:

[..]
De wens van links.. wiens wens is dat?

De wens van Maduro?
De wens van Timmermans?
De wens van een willekeurige Antifa betoger?

Jij denkt dat alle "linkse" mensen in de wereld met verschillende culturen, religies en gebruiken dezelfde standpunten hebben? Dat is bijna nog naïever dan denken dat een wereldwijd links beleid alle problemen oplost.

En hebben de mensen in die landen er zelf ook nog wat over te zeggen? Je wilt een Westers beeld van "links" in die landen implementeren maar riekt dit ironisch genoeg niet naar het Cultureel Imperialisme vanuit het westen waar links zo verafschuwd van is?
pi_220210991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:38 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
De wens van links.. wiens wens is dat?

De wens van Maduro?
De wens van Timmermans?
De wens van een willekeurige Antifa betoger?

Jij denkt dat alle "linkse" mensen in de wereld met verschillende culturen, religies en gebruiken dezelfde standpunten hebben? Dat is bijna nog naïever dan denken dat een wereldwijd links beleid alle problemen oplost.

En hebben de mensen in die landen er zelf ook nog wat over te zeggen? Je wilt een Westers beeld van "links" in die landen implementeren maar riekt dit ironisch genoeg niet naar het Cultureel Imperialisme vanuit het westen waar links zo verafschuwd van is?
Je zal het toch wel met mij eens zijn, dat mensen niet gebaat zijn met de chaos die er tegenwoordig is in de verstedelijkte gebieden?
Een chaos die er niet is in de wijken met ruime vrijstaande woningen.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:40:03 #107
66444 Lord_Vetinari
pi_220211248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Als jij geen echt linkse meningen wil horen of lezen dan kun je toch uitloggen?
Jij verwoordt geen linkse meningen, jij raaskalt. Dat is wat anders.
pi_220211355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jij verwoordt geen linkse meningen, jij raaskalt. Dat is wat anders.
Dus jij schaart je achter de rijken en hun handlangers, die de vrije meningsuiting van gewone mensen bestrijden?
pi_220211386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Je zal het toch wel met mij eens zijn, dat mensen niet gebaat zijn met de chaos die er tegenwoordig is in de verstedelijkte gebieden?
Een chaos die er niet is in de wijken met ruime vrijstaande woningen.
Ja ik vind het ook kut dat er zo veel migratie is geweest de afgelopen decennia.

Wat dat te maken heeft met je eerdere claims over de perfecte linkse wereld blijft echter de vraag.
pi_220211464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:07 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Ja ik vind het ook kut dat er zo veel migratie is geweest de afgelopen decennia.

Wat dat te maken heeft met je eerdere claims over de perfecte linkse wereld blijft echter de vraag.
Ik weet niet met welke vraag jij nog zit. Is mij volkomen onduidelijk.
pi_220211513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik weet niet met welke vraag jij nog zit. Is mij volkomen onduidelijk.
In post 105 staan er nogal een aantal. Tip: je herkent ze aan het vraagteken.
pi_220211524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:34 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
In post 105 staan er nogal een aantal. Tip: je herkent ze aan het vraagteken.
Die zijn toch niet serieus bedoeld? Zie die vragen meer als een poging om mij te ridiculiseren.
pi_220211534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Die zijn toch niet serieus bedoeld? Zie die vragen meer als een poging om mij te ridiculiseren.
Ik stresstest jouw eigen argumentatie. Als je dat ziet als een poging om jou te ridiculiseren is het misschien jouw claim die als ridicuul moet worden beschouwd.
pi_220211564
De bewaking bij de Jumbo is nu weg @KoosVogels
Even een praatje gemaakt met de kassière. Ze hebben vier jaar lang de grootste ellende gehad zei ze en zijn blij dat het AZC per 1 juli dichtgaat.

Dus m'n speurwerk zit er weer op :D

Wat wel lachen was, ik reed via de Mecklenburglaan naar de Graaf Ottolaan en daar liep die mevrouw van de scootmobiel zeg maar, met haar hondje. Ik denk verrek dat is die mevrouw. Een klein wit hondje heeft ze, Maltezer achtig ding.

Gemeentebelang filmpje van 10 dagen geleden klopt dus ook niet helemaal meer:
https://www.facebook.com/watch/?v=1842935859741780
Een of andere Koos :)
pi_220211604
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:46 schreef Tjoent het volgende:
De bewaking bij de Jumbo is nu weg @:koosvogels
Even een praatje gemaakt met de kassière. Ze hebben vier jaar lang de grootste ellende gehad zei ze en zijn blij dat het AZC per 1 juli dichtgaat.

Dus m'n speurwerk zit er weer op :D

Wat wel lachen was, ik reed via de Mecklenburglaan naar de Graaf Ottolaan en daar liep die mevrouw van de scootmobiel zeg maar, met haar hondje. Ik denk verrek dat is die mevrouw. Een klein wit hondje heeft ze, Maltezer achtig ding.

Waar ze in Tweelingstad natuurlijk ook last van hebben is hangjeugd. En dat zijn dan weer geen azc'ers, maar (vooral) allochtone etterbakjes.

Omwonenden van dit winkelcentrum zijn intimiderende jongeren zat: ‘Woongenot al weken verziekt’

En wees gerust, ik ben geen Koos van Gemeentebelang. Sterker, ik heet niet eens Koos.
pi_220211607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar ze in Tweelingstad natuurlijk ook last van hebben is hangjeugd. En dat zijn dan weer geen azc'ers, maar (vooral) allochtone etterbakjes.

Omwonenden van dit winkelcentrum zijn intimiderende jongeren zat: ‘Woongenot al weken verziekt’

En wees gerust, ik ben geen Koos van Gemeentebelang. Sterker, ik heet niet eens Koos.
Nee, weet ik hoor. Je vierletterige voornaam is mij wel bekend, geen Koos :D
pi_220211620
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:58 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, weet ik hoor. Je vierletterige voornaam is mij wel bekend, geen Koos :D
Haha oke.

Maak daar verder ook geen enorm geheim van. Ik post hier niks waar ik mij voor hoef te schamen (niet meer althans).
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:34:30 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220212334
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:01 schreef bianconeri het volgende:
En dat is relevant omdat?
Omdat je de "Ja maar hier in Estland!" kaart altijd trekt wanneer het je wel uitkomt...

quote:
Ik ken Nederland, ik kom er nog geregeld. Ik woonde bij meerdere AZC's in de buurt en kwam er voor werk.
Wat er vroeger gebeurde is niet relevant, het gaat om het hier en nu.

quote:
Ik weet wel zeker dat ik nog altijd veel meer weet dan de meeste Randstad figuren die er nog nooit een stap in de buurt gezet hebben.
Wie zijn dat dan? Die "Randstad figuren"?

quote:
Ik heb nooit die band met NL gevoeld inderdaad, maar dat heeft niets met zogenaamde gecreerde crisissen die mensen je willen aanpraten. Ik had een prachtig woonplekje, goed werk, genoeg vrienden en familie in de buurt.
Dus je kan wel weer van alles gaan verzinnen zoals je altijd wel doet, maar nee dit heeft niets daarmee te maken.
Je had het goed maar toch ging je weg omdat je je hier niet meer thuis voelde...
pi_220212398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:40 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Ik stresstest jouw eigen argumentatie.
Stel die kritische vragen dan ook maar eens aan je eigen leiding, en niet alleen aan de gewone mensen die al jaren hopen dat ieder mens wat meer goed bouwt en goed doet.
Het heeft weinig zin om steeds de kleinste schakels te bevragen, terwijl de grote tandwielen ongestoord blijven draaien.
Wie werkelijk recht wil doen, moet durven kijken naar de handen die aan de knoppen zitten.
pi_220212743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat je de "Ja maar hier in Estland!" kaart altijd trekt wanneer het je wel uitkomt...
Als dat relevant is dan is dat relevant.
Wanneer zou dat uberhaupt niet uitkomen? Is alleen niet relevant als het om NL gaat.

quote:
Wat er vroeger gebeurde is niet relevant, het gaat om het hier en nu.
Ook het verleden is relevant. Maar uhm ja ik kom nog altijd in NL, ken nog veel rondom AZCs.
Plus dat cijfers cijfers zijn en dus niet veranderen omdat ik ineens niet in NL woon.

quote:
Je had het goed maar toch ging je weg omdat je je hier niet meer thuis voelde...
Ja, en? Wat is je punt?
Als ik het goed zou willen hebben en alleen dat mij zou schelen was ik in NL gebleven.

Eigenlijk nergens ga je het beter krijgen dan in NL.
pi_220212836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als dat relevant is dan is dat relevant.
Wanneer zou dat uberhaupt niet uitkomen? Is alleen niet relevant als het om NL gaat.
[..]
Ook het verleden is relevant. Maar uhm ja ik kom nog altijd in NL, ken nog veel rondom AZCs.
Plus dat cijfers cijfers zijn en dus niet veranderen omdat ik ineens niet in NL woon.
[..]
Ja, en? Wat is je punt?
Als ik het goed zou willen hebben en alleen dat mij zou schelen was ik in NL gebleven.

Eigenlijk nergens ga je het beter krijgen dan in NL.
Links lullen en rechts wonen, zielepoot.
pi_220212892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Stel die kritische vragen dan ook maar eens aan je eigen leiding, en niet alleen aan de gewone mensen die al jaren hopen dat ieder mens wat meer goed bouwt en goed doet.
Het heeft weinig zin om steeds de kleinste schakels te bevragen, terwijl de grote tandwielen ongestoord blijven draaien.
Wie werkelijk recht wil doen, moet durven kijken naar de handen die aan de knoppen zitten.
Vragen aan mijn leiding? Ik snap echt niet welke afslagen jouw hersenkronkels nemen. Ik kan hier, kijkend naar onze eerdere posts echt geen chocolade van maken.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 17:04:14 #123
66444 Lord_Vetinari
pi_220212944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Dus jij schaart je achter de rijken en hun handlangers, die de vrije meningsuiting van gewone mensen bestrijden?
Zie je wel? Raaskallen.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 17:10:04 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220212965
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat een volstrekt onnavolgbare gevolgtrekking.
Huilen dan.
pi_220212984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zie je wel? Raaskallen.
Dat is jouw mening en nooit de mening van gewone normale mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 27-02-2026 17:22:35 ]
pi_220213009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 16:47 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Vragen aan mijn leiding? Ik snap echt niet welke afslagen jouw hersenkronkels nemen. Ik kan hier, kijkend naar onze eerdere posts echt geen chocolade van maken.
Zie je wel, jij ridiculiseert gewone mensen. Doe dat maar tegen jouw conservatieve rechtse vrienden.
pi_220213030
Eigenlijk is het wel typisch dat een matige verslaggeving bij één enkele azc nodig is om de “enorme” problemen van de azc’s in kaart te brengen.

Als de landelijke problemen echt zo enorm zouden zijn, zou degelijke verslaggeving met onderzoek bij meerdere locaties geen probleem moeten zijn.

Grote kans dus dat de problemen landelijk dus wel meevallen en men bij de probleem gevallen moet nagaan hoe dingen beter kunnen.
pi_220213175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Zie je wel, jij ridiculiseert gewone mensen. Doe dat maar tegen jouw conservatieve rechtse vrienden.
Lachwekkend, ik laat het hier bij, hier valt geen land mee te bezeilen.
pi_220213250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:50 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Gelukkig, want jij wil geen normaal gesprek voeren met gewone normale mensen met moderne opvattingen.
pi_220213324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Gelukkig, want jij wil geen normaal gesprek voeren met gewone normale mensen met moderne opvattingen.
Dar zijn veel meningen in één zin
pi_220213337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:50 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem tegenwoordig, meningen die aan de andere kant van het spectrum zitten en niemand die een meter wil wijken. Dan krijg je dit soort discussies.
pi_220213357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:16 schreef torentje het volgende:

[..]
En naar jouw mening zijn alleen linkse gasten normaal die van Nederland één groot ghetto willen maken en die niet moeten klagen of janken over overlast?

Ik ben benieuwd hoe links en modern jij nog bent als je een keer de bosjes ingetrokken wordt als je 's nachts naar huis fietst, kan je lekker janken op het politiebureau dat witte mannen je niet genoeg beschermd hebben, als je het tenminste dan nog kunt navertellen.
pi_220213413
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 18:14 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En naar jouw mening zijn alleen linkse gasten normaal die van Nederland een groot Ghetto willen maken en die niet moeten klagen of janken over overlast?

Ik ben benieuwd hoe links en modern jij nog bent als je een keer de bosjes ingetrokken wordt als je 's nachts naar huis fietst, kan je je lekker janken op het politiebureau dat witte mannen je niet genoeg beschermd hebben, als het tenminste er dan nog kunt na vertellen.
Echt links is een voorstander van sociale cohesie in alle wijken. Zodat vreemdelingen meteen opvallen als zij een wijk binnendringen.
Een groot Ghetto maken van Nederland is dus de grootste onzin.
pi_220213421
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 18:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Echt links is een voorstander van sociale cohesie in alle wijken. Zodat vreemdelingen meteen opvallen als zij een wijk binnendringen.
Een groot Ghetto maken van Nederland is dus de grootste onzin.
En hoe wil je dat doen als iedere Nederlander al een vreemde is in zijn eigen Wijk?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 18:40:46 #135
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220213481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:35 schreef Saekerhett het volgende:

@:bianconeri, ben jij het ermee eens dat asielzoekers en jongeren waarvan beide ouders in het buitenland geboren zijn oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers in Nederland, afgaande op onderstaande cijfers en redenering?

[ afbeelding ]

[..]

Doe eens een statistiekje mannen en vrouwen qua misdrijven. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:02:19 #136
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220213609
En nu te lezen op NOS. Er moeten volgend jaar tienduizenden opvangplekken bijkomen voor asielzoekers.

We kampen met een tekort aan opvangplekken mensen. :D
pi_220213618
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:02 schreef Mubassie het volgende:
En nu te lezen op NOS. Er moeten volgend jaar tienduizenden opvangplekken bijkomen voor asielzoekers.

Nee, aan slagbomen en hekwerk.
pi_220213640
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 18:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En hoe wil je dat doen als iedere Nederlander al een vreemde is in zijn eigen Wijk?
Dan hebben de inbrekers/dringers toch gewonnen en is er geen eer meer te behalen voor de jongere generaties?
pi_220213707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan hebben de inbrekers/dringers toch gewonnen en is er geen eer meer te behalen voor de jongere generaties?
Je komt gewoon iedere keer met een woorsalade terwijl het gewoon klip en klaar is, de situatie is onhoudbaar en de grenzen moeten dicht.

En er is een heel goed vervangmiddel namelijk die van Denemarken, opvang in de regio en je mag pas het land in als je aanvraag is goedgekeurd.
Denemarken is een beschaafd land en daar hebben ze deze problemen niet.
pi_220213994
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Je komt gewoon iedere keer met een woorsalade terwijl het gewoon klip en klaar is, de situatie is onhoudbaar en de grenzen moeten dicht.

En er is een heel goed vervangmiddel namelijk die van Denemarken, opvang in de regio en je mag pas het land in als je aanvraag is goedgekeurd.
Denemarken is een beschaafd land en daar hebben ze deze problemen niet.
Ik pleit toch voor het op wacht zetten van bewapende militairen op iedere straathoek, zodat kwaadwillenden steeds een meerderheid tegen zich zouden vinden.
Dus waarom reageer jij zo vijandig naar mij? Blijf gewoon inhoudelijk, dat is toch niet teveel gevraagd?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:53:25 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220214036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Waar is bij jou het dichtstbijzijnde AZC?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 27 februari 2026 @ 20:03:57 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_220214166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Ha ha. Ik denk dat je zou schrikken van hoeveel mensen deze mening delen.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 20:20:24 #143
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220214335
quote:
Welke drugs gebruik jij?

Van bepaalde bevolkingsgroepen uit bepaalde landen Ethiopië bijvoorbeeld if Somalië zitten ze na 5 jaar nog in de bijstand enig moeite die ze doen is hand op houden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_220214343
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:02 schreef Mubassie het volgende:

De spreidingswet is een middel om een zo groot mogelijke opvangcapaciteit te realiseren om dit land helemaal vol met asielzoekers te kunnen stouwen en het een ieder door de strot te duwen.

Toen de spreidingswet ongeveer een jaar geleden ingevoerd werd, werd verdedigd dat die spreidingswet alleen gold voor de mensen die er toen al waren (dus een jaar geleden). Nu blijkt de spreidingswet telkens in de praktijk naar boven te worden bijgesteld.

In iedere uithoek van het land staat een AZC, hoeveel moeten er eigenlijk nog bij komen? Gelukkig staat er een kabinet die dit probleem voortvarend gaat aanpakken :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220214364
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nee, aan slagbomen en hekwerk.
Grenswachten, mitrailleurs en landmijnen. En daarmee pleit ik niet voor het vermoorden van deze mensen, dan moeten ze maar niet in de buurt van de grens komen en proberen illegaal toegang te verschaffen. Zo bescherm je een grens.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220214499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik pleit toch voor het op wacht zetten van bewapende militairen op iedere straathoek, zodat kwaadwillenden steeds een meerderheid tegen zich zouden vinden.
Dus waarom reageer jij zo vijandig naar mij? Blijf gewoon inhoudelijk, dat is toch niet teveel gevraagd?
Omdat je onrealistische onzin tapt.
pi_220214686
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Omdat je onrealistische onzin tapt.
Het is toch algemeen bekend dat de kwaadwillenden zich pas fatsoenlijk gedragen als er een eensgezinde meerderheid tegenover hun staat?
Dus wat is dan jouw oplossing om de kwaadwillenden te dwingen om zich overal in Nederland fatsoenlijk te gedragen?
pi_220214897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is toch algemeen bekend dat de kwaadwillenden zich pas fatsoenlijk gedragen als er een eensgezinde meerderheid tegenover hun staat?
Dus wat is dan jouw oplossing om de kwaadwillenden te dwingen om zich overal in Nederland fatsoenlijk te gedragen?
Geïmporteerde gevallen in ieder geval laten opzouten.
pi_220214909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:46 schreef Tjoent het volgende:

Gemeentebelang is een soort plaatselijke FvD. Vorige week kreeg ik een flyer van ze door de bus en het eerste wat erop staat is: "Wij zijn tegen het AZC". Tja. Het AZC hier gaat al weg, dus dat lijkt me nou niet echt een heel relevant punt.
Ik vind die partij enger dan het AZC.
pi_220214991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 21:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Geïmporteerde gevallen in ieder geval laten opzouten.
En de Nederlandse kwaadwillenden dan?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 21:54:35 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220215000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 18:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doe eens een statistiekje mannen en vrouwen qua misdrijven. :)
Ach ja, de Amsterdamse Volt-methode... het is een piemelprobleem.

:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220215064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 21:51 schreef torentje het volgende:

[..]
En de Nederlandse kwaadwillenden dan?
Dwangarbeid.
pi_220215935
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 21:38 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Gemeentebelang is een soort plaatselijke FvD. Vorige week kreeg ik een flyer van ze door de bus en het eerste wat erop staat is: "Wij zijn tegen het AZC". Tja. Het AZC hier gaat al weg, dus dat lijkt me nou niet echt een heel relevant punt.
Ik vind die partij enger dan het AZC.
Aha, dat was mij niet bekend. Ik woon niet in Harderwijk, ben wel een geboren Harderwieker :)
Jammer dat ze achterlopen inderdaad, komt niet echt professioneel over.
pi_220216958
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:07 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dwangarbeid.
En waar haal je dan de mensen vandaan om die kwaadwillenden te dwingen om fatsoenlijk voor jou te werken? Want de enige mensen die te dwingen zijn, zijn de mensen met geen spieren.
pi_220217078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:18 schreef torentje het volgende:

[..]
En waar haal je dan de mensen vandaan om die kwaadwillenden te dwingen om fatsoenlijk voor jou te werken? Want de enige mensen die te dwingen zijn, zijn de mensen met geen spieren.
Defensie. Daar worden nu miljarden ingepompt dus kunnen we ze in vredestijd ook wat nuttigs laten doen.
pi_220217126
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Defensie. Daar worden nu miljarden ingepompt dus kunnen we ze in vredestijd ook wat nuttigs laten doen.
Je wil dus evenals ik de kwaadwillenden dwingen om zich in Nederland fatsoenlijk te gedragen?
pi_220217244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Je wil dus evenals ik de kwaadwillenden dwingen om zich in Nederland fatsoenlijk te gedragen?
Natuurlijk, oprotten met antifa en woke!
pi_220217364
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Natuurlijk, oprotten met antifa en woke!
Ik kan je nu niet meer volgen
pi_220217903
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik kan je nu niet meer volgen
dat ligt aan jou denk
pi_220218089
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 12:01 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat ligt aan jou denk
Weet jij dan wat hij bedoelt? Dan mag je dat weleens vertellen.
pi_220377331
Gemeentebelang Harderwijk/ Hierden zes zetels erbij, negen zetels totaal.

Harderwijk Anders zes zetels verlies.

U kunt wel raden hoe en wat.
pi_220377453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:06 schreef Tjoent het volgende:

Blijft toch onvoorstelbaar dat gemeenten nog AZC's willen. Dat die studentes in grote steden in hun nette flatjes nog voor zijn oke, maar verder.
pi_220377491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:35 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Blijft toch onvoorstelbaar dat gemeenten nog AZC's willen. Dat die studentes in grote steden in hun nette flatjes nog voor zijn oke, maar verder.
De spreidingswet staat nu in elk geval flink onder druk, wat dikke winst is.
pi_220377772
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ah ja, vele miljarden de goot in voor helemaal niets met defensie.
En voor die paar miljard mogen er een paar mensen veredelde politie gaan spelen tegen de extreem rechtste Defend groepen bv.

Lekker nutteloos.
pi_220377784
quote:

Racisme in opkomst.

Maar nee hoor, NL kent geen extreem rechts probleem _O- _O-
pi_220377798
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 08:40 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De spreidingswet staat nu in elk geval flink onder druk, wat dikke winst is.
De spreidingswet is het beste wat NL kan hebben op dat gebied.

En waarom zou een gemeente geen AZC willen?
Daar zit niets slechts aan. Behalve dat je bezoek krijgt van extreem rechtse groepen die overal rotzooi komen trappen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:20:57 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220378038
quote:

[..]
Ik woonde in een linkse bubbel.

Toen kwam er op enkele honderden meters van mijn huis een tijdelijke opvang waar niemand last van heeft gehad.

Nu woon ik nog steeds in een linkse bubbel.
Huilen dan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 09:46:43 #168
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220378298
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Toen kwam er op enkele honderden meters van mijn huis een tijdelijke opvang waar niemand last van heeft gehad.

Tjah maar schijten ze jou in de tuin dan is dat nog goed voor de planten, ofzo.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220378388
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
De spreidingswet is het beste wat NL kan hebben op dat gebied.

En waarom zou een gemeente geen AZC willen?
Daar zit niets slechts aan.
Behalve dat je bezoek krijgt van extreem rechtse groepen die overal rotzooi komen trappen.
Hoe haal je het in je malle hoofd zoiets te schrijven na alles wat er in het nieuws aan ongeregeldheden, criminaliteit, berovingen, inbraken in huizen caravans, verkrachtingen, steekpartijen, moorden vernielingen, terreur op buschaufeurs etc. in de afgelopen 20 jaar waar asielzoekers bij betrokken waren. Zeg eens eerlijk werk jij voor de staat? Want zo onwetend en koppig kan een normale persoon toch niet zijn!
pi_220378411
quote:

[..]
Racisme in opkomst.

Stop eens met direct "racisme" te roepen, dat helpt niet om de mensen hun mening te laten veranderen wat betreft AZC's.

Mensen willen de problemen niet die spelen bij een aantal AZC's. Dat heeft niks met racisme te maken maar alles met veiligheid. Er zijn genoeg AZC's zonder problemen, maar dat geeft geen garantie dat een nieuw AZC die problemen niet heeft.

Zorg er voor dat de problemen die spelen rondom AZC's worden opgelost, dan zal je zien dat het draagvlak zal toenemen.
pi_220378420
quote:

Tegen een AZC dat dit jaar sowieso al weg zou gaan :')

Ik ben bang dat deze uitslag geen goed nieuws is voor Harderwijk en omgeving de komende 4 jaar. Via m'n werk vaak met de gemeente te maken en Gemeentebelang loopt de boel in de regel alleen maar te stangen en te vertragen als ze hun zin niet krijgen.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:03:14 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220378427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tjah maar schijten ze jou in de tuin dan is dat nog goed voor de planten, ofzo.
Nee, ik houd niet van eutrofiëring.

Mensen die in mijn tuin schijten ga ik met de riek achterna, ongeacht het kleurtje van de tuinpoeper in kwestie. Wees gewaarschuwd :Y) .
Huilen dan.
pi_220378442
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:01 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Stop eens met direct "racisme" te roepen, dat helpt niet om de mensen hun mening te laten veranderen wat betreft AZC's.

Mensen willen de problemen niet die spelen bij een aantal AZC's. Dat heeft niks met racisme te maken maar alles met veiligheid. Er zijn genoeg AZC's zonder problemen, maar dat geeft geen garantie dat een nieuw AZC die problemen niet heeft.

Zorg er voor dat de problemen die spelen rondom AZC's worden opgelost, dan zal je zien dat het draagvlak zal toenemen.
Als ze het niet op de inhoud kunnen winnen, dan proberen ze je persoon te onmenselijken met nare vergelijkingen en woorden zoals nazi en racist. En dit doen ze dus standaard.
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:31:24 #174
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220378604
quote:

[..]
Racisme in opkomst.

Je moet eens ophouden met je racisme geblaat. Het is regelmatig een puinhoop in azc's en dat is wat men tegen de borst stuit. Beter heb je kritiek op het COA.
  donderdag 19 maart 2026 @ 10:42:14 #175
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220378680
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, ik houd niet van eutrofiëring.

Mensen die in mijn tuin schijten ga ik met de riek achterna, ongeacht het kleurtje van de tuinpoeper in kwestie. Wees gewaarschuwd :Y) .
Duly noted :D
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220378776
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:01 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Schijnbaar voelen mensen zich aangevallen vanwege hun eigen standpunt.
Kan ik weinig aan doen.

Ja hallo, iets kan een probleem opleveren....
Goh, ja dan moet je ook maar niet het huis uitgaan. Sterker nog alleen in bed blijven.
Want alles kan problemen opleveren.

In de regio´s met AZC zijn er geen problemen en vaak genoeg is de buurt gewoon er tevreden mee.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:05 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:

[..]
Als ze het niet op de inhoud kunnen winnen, dan proberen ze je persoon te onmenselijken met nare vergelijkingen en woorden zoals nazi en racist. En dit doen ze dus standaard.
Wat voor inhoud moet er zijn dat mensen voor jouw standpunt kiezen?

quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:31 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je moet eens ophouden met je racisme geblaat. Het is regelmatig een puinhoop in azc's en dat is wat men tegen de borst stuit. Beter heb je kritiek op het COA.
Dat is dus helemaal niet zo....
pi_220378777
https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~af022789/

Aardverschuiving in Harderwijk: Gemeentebelang wint overtuigend de verkiezingen
Van bescheiden speler naar absolute winnaar: Gemeentebelang verovert negen zetels in Harderwijk. Lijsttrekker Mark de Lange is klaar om te besturen. „Harderwijk heeft een duidelijke boodschap afgegeven.” Harderwijk Anders verliest zes zetels en maakt een pas op de plaats.

Ruim één op de vier kiezers in Harderwijk zou 'extreemrechts' zijn.
Het is me wat.... :O
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:14:30 #178
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220378942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:56 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~af022789/

Aardverschuiving in Harderwijk: Gemeentebelang wint overtuigend de verkiezingen
Van bescheiden speler naar absolute winnaar: Gemeentebelang verovert negen zetels in Harderwijk. Lijsttrekker Mark de Lange is klaar om te besturen. „Harderwijk heeft een duidelijke boodschap afgegeven.” Harderwijk Anders verliest zes zetels en maakt een pas op de plaats.

Ruim één op de vier kiezers in Harderwijk zou 'extreemrechts' zijn.
Het is me wat.... :O
Komt door:

• Russische bots.
• Miljardairs die ze opstoken.
• Extreemrechts.

Niet door het AZC want iedereen weet dat het geweldige prachtige mensen zijn die daar zitten en elkaar alleen maar knuffelen en de blanke mens zo dankbaar zijn.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:18:45 #179
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220378972
quote:

Heb je een bron om dat percentage te staven?
Life is what you make it.
pi_220378983
quote:

[..]

Wees dankbaar, dan heb je geluk gehad.
pi_220379199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kan ik weinig aan doen.

Goh, ja dan moet je ook maar niet het huis uitgaan. Sterker nog alleen in bed blijven.

In de regio´s met AZC zijn er geen problemen en vaak genoeg is de buurt gewoon er tevreden mee.

Er zijn regio's zonder problemen en er zijn regio's met problemen. Voor mijn gevoel zijn de regio's zonder problemen ver in de meerderheid, maar ik heb geen cijfers hiervoor. Maar je wilt niet dat het AZC wat in jouw buurt komt er wel eentje is met problemen.

Helemaal geen problemen in je leven gaat inderdaad nooit lukken, maar dit is een mogelijk probleem wat voorkomen kan worden.
pi_220379297
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Er zijn regio's zonder problemen en er zijn regio's met problemen. Voor mijn gevoel zijn de regio's zonder problemen ver in de meerderheid, maar ik heb geen cijfers hiervoor. Maar je wilt niet dat het AZC wat in jouw buurt komt er wel eentje is met problemen.

Helemaal geen problemen in je leven gaat inderdaad nooit lukken, maar dit is een mogelijk probleem wat voorkomen kan worden.
Een kleine kans dat het dus een probleem gaat worden. Zeker als het gaat om vluchtelingen uit oorlogsgebieden.
Of dat nou Oekraine is of ergens anders.

De problemen ontstaan vooral rondom plekken met de gelukszoeker. Ilegalen en veilige landers.

Tja, alles wat in theorie een probleem kan opleveren.
Je kunt ook voorkomen dat je elke dag uit je bed stapt. Is veel veiliger.
Elke keer dat je in de auto stapt neem je een groot risico op een probleem.
Zo kan je alles wel veroordelen.

Voor hetzelfde geld komen er asielzoekers uit zeer heftige situaties die heel blij zijn nu vrij te kunnen zijn.
Die moet je dus maar lekker weigeren omdat er mogelijk eens iets mis is.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:55:46 #183
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220379410
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Er zit ook een boel verschil in locatie en wat er opgevangen wordt.

In een dorp waar door een azc ipv 100 meldingen per jaar 200 per jaar gemeld worden? Dat merken mensen.
Woon je in een grote stad in een wijk, als je 1100 melding hebt ipv 1000 dan merk je dat niet echt.

Verder maakt het natuurlijk ook uit of je een opvang voor 'minderjarige' asielzoekers hebt of een opvang voor gezinnen.
pi_220379578
quote:

Ik woon al in mijn huis he?
Problemen wat bij een azc ontstaan, die haalt men extra op de hals...
quote:
:')!!!!!
pi_220379579
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Een kleine kans dat het dus een probleem gaat worden. Zeker als het gaat om vluchtelingen uit oorlogsgebieden.
Of dat nou Oekraine is of ergens anders.

Voor hetzelfde geld komen er asielzoekers uit zeer heftige situaties die heel blij zijn nu vrij te kunnen zijn.
Die moet je dus maar lekker weigeren omdat er mogelijk eens iets mis is.
Zoals wel vaker leiden de goeden onder de kwaden.

quote:
De problemen ontstaan vooral rondom plekken met de gelukszoeker. Ilegalen en veilige landers.
Dat moet opgelost worden om het draagvlak te vergroten. Heb je ideeën om dat voor elkaar te krijgen?

quote:
Tja, alles wat in theorie een probleem kan opleveren.
Je kunt ook voorkomen dat je elke dag uit je bed stapt. Is veel veiliger.
Elke keer dat je in de auto stapt neem je een groot risico op een probleem.
Zo kan je alles wel veroordelen.
Zoals gezegd kan je niet alle problemen uit de weg gaan. Omdat je het ene probleem accepteert betekent niet dat je het andere probleem ook moet accepteren.

Elk probleem minder is er één minder. Uiteindelijk is het grootste probleem de asociale mensen die anderen tot last zijn. En daar komen er helaas steeds meer van.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:45:59 #186
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220380015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vele miljarden de goot in voor helemaal niets met defensie.
En voor die paar miljard mogen er een paar mensen veredelde politie gaan spelen tegen de extreem rechtste Defend groepen bv.

Lekker nutteloos.
Of extreem links.
pi_220380022
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:14 schreef OmniRocket het volgende:

Dat moet opgelost worden om het draagvlak te vergroten. Heb je ideeën om dat voor elkaar te krijgen?
Uitzetten. Eigenlijk is het in theorie simpel zat.

quote:
Zoals gezegd kan je niet alle problemen uit de weg gaan. Omdat je het ene probleem accepteert betekent niet dat je het andere probleem ook moet accepteren.

Elk probleem minder is er één minder. Uiteindelijk is het grootste probleem de asociale mensen die anderen tot last zijn. En daar komen er helaas steeds meer van.
Maar een probleem is geen probleem als het nog geen probleem is :D
pi_220380027
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Of extreem links.
Die doen over het algemeen veel minder ergs.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:14 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik woon al in mijn huis he?
Problemen wat bij een azc ontstaan, die haalt men extra op de hals...

Klopt, maar daarom hoef je nog niet de problemen op te zoeken door trap te gaan lopen! Te wandelen, fietsen of in de auto te gaan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:54:30 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220380065
We willen nog veel meer van dit soort AZC's in het land. Lekker PvdA/GL stemmen jongens, dan komt het helemaal goed 🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:55:21 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220380068
quote:

[..]
Kan ik weinig aan doen.

[..]
Wat voor inhoud moet er zijn dat mensen voor jouw standpunt kiezen?
[..]
De buurt is er "tevreden mee". Alsof het een of andere geslaagde maatschappelijke voorziening is.

De doorzichtigheid van jouw act wordt nog maar eens duidelijk vanuit de Baltische staten.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:59:50 #191
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220380104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee hoor, tegenwoordig nog drie keer erger als extreem rechts. Je wilt het gewoon niet zien.
pi_220380176
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:54 schreef matspontius het volgende:
We willen nog veel meer van dit soort AZC's in het land. Lekker PvdA/GL stemmen jongens, dan komt het helemaal goed 🤮🤮🤮
Ze moeten die AZC's gaan verdelen n.a.v. Groenlinks stemmers. Dus graag de meesten in Amsterdam en Utrecht. Maar gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dan zijn ze ineens niet meer zo links.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:16:40 #193
287741 matspontius
pi_220380224
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ze moeten die AZC's gaan verdelen n.a.v. Groenlinks stemmers. Dus graag de meesten in Amsterdam en Utrecht. Maar gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dan zijn ze ineens niet meer zo links.
En dan bij voorkeur pal aan die grote achtertuinen - kijken of ze er dan zo mee dwepen *O*
"Hoka Hey!"
pi_220380369
quote:

Klopt, maar daarom hoef je nog niet de problemen op te zoeken door trap te gaan lopen! Te wandelen, fietsen of in de auto te gaan.
Ja hoor....
Nog iets zinnigs te melden over de azc's..?
pi_220380411
quote:

Vraag Pim Fortuyn eens...
Oh wacht..

Of die jongen in Frankrijk recent..

Oh wacht...
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:28:23 #196
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220380470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Vraag Pim Fortuyn eens...
Oh wacht..

Of die jongen in Frankrijk recent..

Oh wacht...
UvA bezetting met tonnen schade.
pi_220380475
Gemeentebelangen heeft naast het "Weg met het AZC"-standpunt nog wel meer rare dingen. Zo zijn ze - als enige -fel tegen het regenboogbeleid en willen ze de auto's weer in de autoluwe binnenstad toelaten. Welke partij zou daar mee samen willen werken?
Ik hoop stiekem op een coalitie van GL/PvdA, CU, VVD en Harderwijk Anders. Dan kunnen we die extreemrechtse droeftoeters gewoon negeren.
pi_220380759
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef BillDauterive het volgende:
Gemeentebelangen heeft naast het "Weg met het AZC"-standpunt nog wel meer rare dingen. Zo zijn ze - als enige -fel tegen het regenboogbeleid en willen ze de auto's weer in de autoluwe binnenstad toelaten. Welke partij zou daar mee samen willen werken?
Ik hoop stiekem op een coalitie van GL/PvdA, CU, VVD en Harderwijk Anders. Dan kunnen we die extreemrechtse droeftoeters gewoon negeren.
Je kan prima een compromis sluiten. Laat ze maar verantwoordelijkheid nemen voor hun beloftes.
pi_220380844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De buurt is er "tevreden mee". Alsof het een of andere geslaagde maatschappelijke voorziening is.

De doorzichtigheid van jouw act wordt nog maar eens duidelijk vanuit de Baltische staten.
Ah, het ging toch altijd om wat de buurtbewoners vinden van een AZC?
Maar nu is dat ineens niet meer van toepassing?

Zoals al gezegd:
Ik heb 95% van mijn leven in Nederland gewoond en in de buurt van AZC´s.
Dat is waarschijnlijk veel en veel meer dan jij ooit hebt gedaan.
Dan kan je mij wel een act noemen omdat ik nu niet meer in NL woon, maar ik weet zeker dat ik het wel beter weet dan jij op dit gebied.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:30:10 #200
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220380886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, het ging toch altijd om wat de buurtbewoners vinden van een AZC?
Maar nu is dat ineens niet meer van toepassing?

Zoals al gezegd:
Ik heb 95% van mijn leven in Nederland gewoond en in de buurt van AZC´s.
Dat is waarschijnlijk veel en veel meer dan jij ooit hebt gedaan.
Dan kan je mij wel een act noemen omdat ik nu niet meer in NL woon, maar ik weet zeker dat ik het wel beter weet dan jij op dit gebied.
Er zitten hier 2 AZC's op minder dan 10 kilometer afstand.

Beiden overlastgevend variërend van poging tot inbraak, fatbike/fietsendiefstal, vernieling en mishandeling. Laat staan het spoor aan afval van AZC tot centrum.

Maar nee, dat gebeurt allemaal niet. En jouw bron: je weet wel zeker dat je het beter weet.

Gooi jezelf weg joh.
pi_220380899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er zitten hier 2 AZC's op minder dan 10 kilometer afstand.

Beiden overlastgevend variërend van poging tot inbraak, fatbike/fietsendiefstal, vernieling en mishandeling. Laat staan het spoor aan afval van AZC tot centrum.

Maar nee, dat gebeurt allemaal niet. En jouw bron: je weet wel zeker dat je het beter weet.

Gooi jezelf weg joh.
Ik zeg toch nergens dat het helemaal niet voorkomt of wel dan?
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:22:13 #202
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220381220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je staat niet open voor andermans ervaringen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:36:05 #203
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381326
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
quote:

In de regio's met AZC zijn er geen problemen en vaak genoeg is de buurt gewoon er tevreden mee.
pi_220381390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Ik heb naast een AZC gewoond en heb ook geen problemen gehad. Wel met het werkloos tuig dat er naast woonde. Wat nu?
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:46:46 #205
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220381416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik heb naast een AZC gewoond en heb ook geen problemen gehad. Wel met het werkloos tuig dat er naast woonde. Wat nu?
Geeft niks. Iedereen heeft weleens ruzie thuis. ;)
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:23:30 #206
287741 matspontius
pi_220381726
Welkom in het gutmensch, ik weet niet beter, de wereld is prachtig, de kop in het zand tactiek, de wegkijk methode, het leven is zo mooi, niks aan het handje topic 🥳🥳
"Hoka Hey!"
pi_220381756
Harderwijk is een mooie graadmeter in elk geval.
Epe net zo, daar is FvD de grootste geworden met vier zetels, 15,6% van de stemmen.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:42:33 #208
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220381860
quote:

:') ik woon in tegenstelling tot jou wel echt in de provincie Groningen en heb meerdere collega's in Ter Apel wonen en die vertellen exact het tegenovergestelde van wat jij hier vertelt. Hmmmm moeilijk, moeilijk, wie moet ik nou geloven.... :')
pi_220382149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef BillDauterive het volgende:
Op dit punt help ik het je hopen, want ik zit echt niet te wachten op 4 jaar populistisch rechts gelul in de gemeenteraad die alles weer willen afbreken wat de laatste jaren zorgvuldig is opgebouwd. Samenwerking met de gemeente was altijd erg amicaal, maar heb er voor de komende jaren een hard hoofd in als deze gasten zoveel invloed hebben :N
pi_220382325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:21 schreef bianconeri het volgende:

maar ik weet zeker dat ik het wel beter weet dan jij op dit gebied.
Ja ja...

De weg naar de hel ligt geplaveid met mensen die het wel beter weten....

pi_220382345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Oei, hier gaat user bianconeri flink nat.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oei, mis jij even het hele punt hier.
pi_220382507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Best wel indrukwekkend om jezelf binnen een topicpagina zo tegen te spreken en ten gevolg jezelf ongelooflijk voor schut te zetten.
Zelden vertoond inderdaad, we zouden bijna kunnen zeggen dat het een gave is.
pi_220383743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 17:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Op dit punt help ik het je hopen, want ik zit echt niet te wachten op 4 jaar populistisch rechts gelul in de gemeenteraad die alles weer willen afbreken wat de laatste jaren zorgvuldig is opgebouwd. Samenwerking met de gemeente was altijd erg amicaal, maar heb er voor de komende jaren een hard hoofd in als deze gasten zoveel invloed hebben :N
Voor de liefhebber. Over de verkiezingen in Harderwijk:

quote:
Wie wint, levert in: Gemeentebelang grijpt de macht in Harderwijk, maar wacht lastige puzzel

Met een klinkende verkiezingsoverwinning heeft Gemeentebelang de beste papieren om de koers van Harderwijk te bepalen. Maar de politieke realiteit is weerbarstig. De partij zal zich een Haagse stelregel in de oren moeten knopen: wie wint, die levert in.

De winnaar heeft altijd gelijk, zo luidt het gezegde. Maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen.

Dat is precies de positie waarin Gemeentebelang (GB) zich bevindt. De partij boekte gisteren een overtuigende overwinning bij de raadsverkiezingen in Harderwijk. Met negen zetels steekt zij met kop en schouders boven de concurrentie uit.

Toch begint het echte werk nu pas. De grote uitdaging ligt nu in het smeden van een werkbare coalitie, goed voor minimaal zestien zetels.

Gemeentebelang voerde een ijzersterke campagne, waarin vooral de zichtbaarheid op sociale media de doorslag gaf. Haar scherpe standpunten staan in veel gevallen haaks op het beleid van de afgelopen jaren. Daarmee trok de partij de aandacht, maar daarin schuilt ook de valkuil.

Andere partijen maken pas op de plaats
De lijsttrekkers van de andere partijen deden gisteravond wat van ze mag worden verwachten na zo’n uitslag. Ze feliciteerden GB-voorman Mark de Lange en maakten een pas op de plaats.

De boodschap was duidelijk: het initiatief ligt bij Gemeentebelang. De rest wacht af waar die partij de komende dagen en weken mee komt.

Tussen de felicitaties door klonk ook een ander geluid. Annerieke Kisjes (ChristenUnie) benadrukte dat de inhoud leidend moet zijn bij het smeden van een coalitie. Wilco Bos (GroenLinks-PvdA) en Tim Smit-Brouwer (Harderwijk Anders) onderschreven die boodschap.

Flinke tegenstellingen
Dit zijn geen standaardzinnetjes die politici uit gewoonte zeggen. Deze woorden zijn bewust gekozen: de partijleiders weten dat hun standpunten op cruciale punten verschillen van die van Gemeentebelang.

Een kleine greep uit de tegenstellingen:

• Gemeentebelang wil dat het twee uur gratis parkeren in de binnenstad terugkeert. De VVD steunt dat, maar de andere partijen voelen daar niets voor.

•De drie windmolens die op bedrijventerrein Lorentz moeten komen, wil Gemeentebelang schrappen. Alleen de VVD staat achter die stap; de overige partijen houden vast aan het plan.

• Ruim baan voor de auto. Gemeentebelang wil de plannen voor een autoluwe binnenstad terugdraaien, maar ook hier is de VVD de enige bondgenoot.

• Gemeentebelang verzet zich tegen subsidie voor zogenaamde ‘woke’-initiatieven, zoals het Regenboogbeleid en LHBTIQA+ emancipatie. Ook hier staat de partij volledig alleen.

Als Gemeentebelang met alleen de VVD een meerderheid kon vormen, zouden deze standpunten geen al te groot obstakel zijn geweest. Maar zoals het er nu naar uitziet komt deze samenwerking drie zetels tekort.

Er zullen dus meer partners gezocht moeten worden. De vraag is of dat gaat lukken.

Wie heeft er trek in een samenwerking met GB?
Nadat het applaus gisteravond was weggestorven, begon de speculatie over wat komen gaat. Geen van de partijleiders wil op dit moment het achterste van de tong laten zien, maar het sentiment is glashelder.

Er zijn zorgen over de standpunten van Gemeentebelang. „Wij gaan niet in een coalitie zitten die alles afbreekt wat wij de afgelopen jaren in gang hebben gezet”, zei de leider van een coalitiepartij.

Daarom is de klinkende overwinning voor Gemeentebelang slechts een eerste stap. De partij, die nog nooit meebestuurde in Harderwijk, zal concessies moeten doen om andere fracties aan boord te krijgen.

Lessen uit Den Haag
De Lange kan leren van de opstelling van D66 na de laatste Tweede Kamerverkiezingen. Rob Jetten volgde de oude Haagse wet: wie wint, levert in.

Wil Gemeentebelang de koers in Harderwijk bepalen, dan zal de partij haar scherpe kanten moeten bijslijpen. Dat is waarschijnlijk de enige manier om andere partijen over de streep te trekken.
pi_220383917
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
:') ik woon in tegenstelling tot jou wel echt in de provincie Groningen en heb meerdere collega's in Ter Apel wonen en die vertellen exact het tegenovergestelde van wat jij hier vertelt. Hmmmm moeilijk, moeilijk, wie moet ik nou geloven.... :')
Iemand die als kleuter in Ter Apel heeft gewoon en inmiddels al lang in het buiteland woont weet het uiteraard veel beter dan mensen die op dit moment in Ter Apel wonen.
-
pi_220384545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor de liefhebber. Over de verkiezingen in Harderwijk:
[..]

Zegt een hoop over de VVD dat ze zoveel gemeen hebben met deze gasten :')
pi_220386796
Edit: Mag verwijderd worden. Was een reactie op wat is geveegd.

Thx @Danny Top ^O^
  Admin vrijdag 20 maart 2026 @ 09:27:00 #217
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220386799
opgeschoond: gaarne weer volledig ontopic en zonder elkaar persoonlijk aan te vallen
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220387120
quote:

[..]

Femke Halsema leefde in een linke bubbel.

Toen kregen haar kinderen te maken met de islamitische cultuur verrijking. Om ervoor te zorgen dat haar kinderen niet meer te horen kregen dat ze ''slecht'' waren en naar de hel zouden gaan deed ze haar kinderen naar een andere school waar haar kinderen niet meer te maken kregen met de islamitische cultuur verrijking.

Nu leeft Femke Halsema nog steeds in een linkse bubbel.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 10:41:39 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220387346
quote:

[..]

Wellicht dat het eerste de perceptie van het tweede beïnvloed. In zo een bubbel zal men immers niet snel durven te erkennen dat migranten voor overlast zorgen, dat wordt al snel als 'racistisch' en 'xenofoob' gezien. Immers, als er toch overlast is dan zal men dat sneller bagatelliseren als 'So what? Nederlanders zorgen soms ook voor overlast'.

Dit zien we immers met nieuwsberichten over bijvoorbeeld geweldsdelicten of seksuele misdrijven ook. Dan zijn er vanuit een bepaalde hoek reacties met een bagatelliserende ondertoon als 'Autochtone Nederlanders verkrachten ook' of 'Elke groep heeft wel rotte appels, dit zegt niets over migranten'.

Om deze reden wordt ook geregeld het Christendom erbij gepakt als het gaat over de Islam. Gedragen moslims zich op negatieve manieren, dan moet er iets over Christenen worden gezegd om het beeld te wekken dat er een evenredige mate van dit gedrag is tussen beide religieuze groepen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')