Nationaliteit is op papier wellicht Nederlands, maar ze identificeren zich niet als Nederlander, ergo zijn het geen Nederlanders.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is allang op gereageerd...
En elke reactie die ik heb gegeven is inhoudelijk, behalve op die ene trol dan..
We hebben het over een totaal uit verhouding zijnde aantallen.
De vluchtelingen waar we het over hebben is die oranje lijn. Het bijbehorende getal: 1,1%
Dus die vluchtelingen hebben een iets groter aandeel dan volledig Nederlandse afkomstlijn (0.6%)
Elke crimineel is er 1 teveel, maar we moeten niet doen alsof alle misdadigers een buitenlander is en dat elke buitenlander een misdadiger is.
De problemen zit hem overigens vooral in de 2e generatie Nederlander zie ik. En ik kan je wel vertellen dat dat Turken en Marokkanen zijn.
Die zijn duidelijk oververtegenwoordig, maar nu gewoon Nederlands.
Jij noemt bijna twee keer zoveel 'een iets groter aandeel'?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:16 schreef bianconeri het volgende:
Dus die vluchtelingen hebben een iets groter aandeel dan volledig Nederlandse afkomstlijn (0.6%)
Combinatie van laag IQ en EQ, plus de cultuur en maatschappij waar ze vandaan komen sluit totaal niet aan bij de West-Europese.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:23 schreef Cockwhale het volgende:
Bijzonder dat al die asielzoekers die voor het recht komen altijd verstandelijk beperkt zijn. En waarom is dat een excuus om anderen wat aan te doen? Mensen met downsyndroom zijn ook verstandelijk beperkt, maar doen niet dit soort shit.
Als je, imo terecht, niet wilt generaliseren naar een gehele bevolkingsgroep of etniciteit, dan behoor je dat imo ook niet te doen naar een geheel geslacht.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is het nou? Progressieve clubjes hebben er geen enkel probleem mee om over een "mannenprobleem" te praten of de "witte man" tot de stichter van het kwaad genaamd "het patriarchaat" te betitelen maar dit gaat ineens te ver? Waarom trek jij hier een grens terwijl je wel doodleuk over een "mannenprobleem" praat?
Ja hoor, daar is ie, de racismekaart.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
Die enorme kloof ontstaat door racisme. Doordat mensen niet meer voor anderen open staan. En door gekleurde media berichten (anti-buitenlander).
Statistiek is niet echt jouw ding he?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij noemt bijna twee keer zoveel 'een iets groter aandeel'?
Om nog maar te zwijgen over onze Marokkaanse/Turkse vrienden waar jij het over hebt, die zitten op iets van 2,8%, dus dat is ruim 4,5 keer zoveel als autochtone Nederlanders (0,6%).
Statistiek is niet echt je ding hè?
Ah, vandaar dat ik inhoudelijk reageer.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ga er nou gewoon niet op in. Hij kan alleen maar schreeuwen, net als in het Israël topic. Hij woont geeneens in Nederland.
Waar zeg ik dat het maar 1 kant op werkt?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor, daar is ie, de racismekaart.
En racisme werkt in jouw wereld ook maar 1 kant op he?
Hou toch op met die onzin...
Dat zijn PROCENTENquote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Statistiek is niet echt jouw ding he?
0.6% en 1,1%. Je snapt de kleine getallen zelf ook wel of niet?
Wat snap je nou niet aan wat ik zeg?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat zijn PROCENTEN![]()
![]()
![]()
Als je de absolute aantallen wil:
Nederland had in 2023 ongeveer 17,8 miljoen inwoners.
Daarvan zijn dus 2,8%, dus 498.400, geregistreerd als geboren in Nederland, 2 ouders geboren in buitenland.
1,1% (195.800) is geregistreerd als geboren in buitenland.
En 0,6% (106.800) is geregistreerd als geboren in Nederland, 2 ouders geboren in Nederland (de autochtonen).
Let op, nu wordt het misschien wat lastig voor je: dit zijn ABSOLUTE aantallen.
Op 1 januari 2023 had ongeveer 26,4 % van de bevolking een migratieachtergrond (niet-autochtoon).
Dus stel dat elke bevolkingsgroep even crimineel zou zijn, dan zouden de lijntjes voor niet-autochtonen ongeveer een kwart moeten zijn van het lijntje voor autochtonen, omdat het hier gaat om absolute aantallen.
Dat is dus blijkbaar niet zo, de groep Marokkanen/Turken hebben in absolute aantallen zelfs 4,5x zoveel geregistreerde misdrijven.
Moet ik het even voor je samenvatten? Komt ie:
Niet-autochtonen zijn ver oververtegenwoordigd in criminaliteit ten opzichte van autochtone Nederlanders.
Begrijp je dit nu eindelijk of is dit nog een brug te ver voor je?
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat snap je nou niet aan wat ik zeg?
Ik zeg nergens dat buitenlanders of Nederlanders met migratie achtergrond niet een groter aandeel hebben....
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is alleen een beeld dat erg vertekend wordt.
Alleen misdaden die een buitenlander betreffen krijgen aandacht.
Als het verhoudingsgewijs allemaal fout en mis was dan was het begrijpelijk. Dat is alleen niet zo.
Ik spreek mijzelf nergens tegen. Heb je een tegen reactie gegeven inhoudelijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Hou toch op man en log uit, je loopt alleen te trollen hier en je spreekt jezelf constant tegen.
Als illegaliteit strafbaar was hadden we deze verkrachter allang uit kunnen zetten en hadden zorgverleners, jeugdhulp, maatschappelijk werk en handhaving zich kunnen richten op het daadwerkelijk helpen ipv puinruimen.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Het punt dat ik maak gaat over de onderwaardering van professionals die al in Nederland werken: leraren, zorgverleners, jeugdhulp, maatschappelijk werk, handhaving.
Die verdwijnen niet als je grenzen sluit. Sterker nog: hun werkdruk neemt juist toe als problemen zich opstapelen. Dus laten we het bij de inhoud houden: fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden zijn geen migratievraagstuk maar een beleidskeuze.
De echte vraag is waarom onze overheid jarenlang bezuinigde op zorg, jeugdhulp en handhaving, waardoor professionals structureel tekortschieten in tijd, middelen en menskracht. Daar zit het puinruimen. Niet bij een groep mensen die vooral slachtoffer is van falend migratiebeleid.quote:Op woensdag 11 februari 2026 07:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Als illegaliteit strafbaar was hadden we deze verkrachter allang uit kunnen zetten en hadden zorgverleners, jeugdhulp, maatschappelijk werk en handhaving zich kunnen richten op het daadwerkelijk helpen ipv puinruimen.
dat is geen vvd beleid natuurlijkquote:Op woensdag 11 februari 2026 07:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als illegaliteit strafbaar was hadden we deze verkrachter allang uit kunnen zetten en hadden zorgverleners, jeugdhulp, maatschappelijk werk en handhaving zich kunnen richten op het daadwerkelijk helpen ipv puinruimen.
Niet eens, als straf geven we een illegale verkrachter een verplicht behandeltraject, tijd die we veel nuttiger kunnen besteden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:22 schreef torentje het volgende:
[..]
De echte vraag is waarom onze overheid jarenlang bezuinigde op zorg, jeugdhulp en handhaving, waardoor professionals structureel tekortschieten in tijd, middelen en menskracht. Daar zit het puinruimen. Niet bij een groep mensen die vooral slachtoffer is van falend migratiebeleid.
Zou men niet bezuinigd hebben op de professionals dan hadden die meer tijd, middelen en menskracht gehad om dergelijke incidenten te voorkomen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet eens, als straf geven we een illegale verkrachter een verplicht behandeltraject, tijd die we veel nuttiger kunnen besteden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |