abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220207056
Ok, ik probeer het nog een keer, komt ie:

@bianconeri, ben jij het ermee eens dat asielzoekers en jongeren waarvan beide ouders in het buitenland geboren zijn oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers in Nederland, afgaande op onderstaande cijfers en redenering?

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 15:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat zijn PROCENTEN :D _O- _O- _O-

Als je de absolute aantallen wil:

Nederland had in 2023 ongeveer 17,8 miljoen inwoners.

Daarvan zijn dus 2,8%, dus 498.400, geregistreerd als geboren in Nederland, 2 ouders geboren in buitenland.
1,1% (195.800) is geregistreerd als geboren in buitenland.
En 0,6% (106.800) is geregistreerd als geboren in Nederland, 2 ouders geboren in Nederland (de autochtonen).

Let op, nu wordt het misschien wat lastig voor je: dit zijn ABSOLUTE aantallen.

Op 1 januari 2023 had ongeveer 26,4 % van de bevolking een migratieachtergrond (niet-autochtoon).
Dus stel dat elke bevolkingsgroep even crimineel zou zijn, dan zouden de lijntjes voor niet-autochtonen ongeveer een kwart moeten zijn van het lijntje voor autochtonen, omdat het hier gaat om absolute aantallen.

Dat is dus blijkbaar niet zo, de groep Marokkanen/Turken hebben in absolute aantallen zelfs 4,5x zoveel geregistreerde misdrijven.

Moet ik het even voor je samenvatten? Komt ie:

Niet-autochtonen zijn ver oververtegenwoordigd in criminaliteit ten opzichte van autochtone Nederlanders.

Begrijp je dit nu eindelijk of is dit nog een brug te ver voor je?
pi_220207065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kom dan met je cijfers.
Iedere nieuwsdienst afgelopen jaren zat er zeker naast? Of wa?
Misschien topic eens lezen.
En het verschil begrijpen tussen illegalen en vluchtelingen.
pi_220207074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:35 schreef Saekerhett het volgende:
Ok, ik probeer het nog een keer, komt ie:

@:bianconeri, ben jij het ermee eens dat asielzoekers en jongeren waarvan beide ouders in het buitenland geboren zijn oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers in Nederland, afgaande op onderstaande cijfers en redenering?

[ afbeelding ]

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-
[..]

Hoe vaak moet ik exact hetzelfde nog herhalen voor je snapt wat begrijpend lezen is?
Maar he je blijft vast liever anderen beledigen en voor alles uitmaken. Is makkelijker dan inhoudelijk blijven natuurlijk.
pi_220207093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoe vaak moet ik exact hetzelfde nog herhalen voor je snapt wat begrijpend lezen is?
Maar he je blijft vast liever anderen beledigen en voor alles uitmaken. Is makkelijker dan inhoudelijk blijven natuurlijk.
De enige die niet inhoudelijk reageert, ben jij.

Reageer nu eens feitelijk op bovenstaande cijfers. Het enige dat jij doet is eromheen draaien, omdat je elke vorm van discussie uit de weg gaat.

Dan word je voor de zoveelste keer klem geluld, hou je je een paar dagen gedeisd, en dan begin je weer helemaal opnieuw. En ja, dan kom ik wederom met dit verhaal, want je reageert er niet op.

Je bent dus óf een megatrol. Of heel erg dom. Of beide.
pi_220207158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
De enige die niet inhoudelijk reageert, ben jij.

Reageer nu eens feitelijk op bovenstaande cijfers. Het enige dat jij doet is eromheen draaien, omdat je elke vorm van discussie uit de weg gaat.

Dan word je voor de zoveelste keer klem geluld, hou je je een paar dagen gedeisd, en dan begin je weer helemaal opnieuw. En ja, dan kom ik wederom met dit verhaal, want je reageert er niet op.

Je bent dus óf een megatrol. Of heel erg dom. Of beide.
Die reactie heb je allang gehad.

Dus heel leuk dat jij dingen negeert en liever iemand persoonlijk aanvalt.
Lekker doen joh.

Overigens reageer ik net zo goed op dingen hoor. Dus hoezo gedeisd houden?
Na 10x hetzelfde riedeltje van de anti-buitenlander brigade is het wel even mooi. Dan kan je wel 10x hetzelfde herhalen, is nutteloos.
pi_220207166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het doel van een AZC is om vluchtelingen op te vangen die hulp nodig hebben.
Niet illegalen of veiligelanders.
[..]
Zoals ik al zei:
Ik woonde er in de buurt. Ben voor werk in het AZC geweest en ben ook voor werk bij heel veel inwoners van Ter Apel geweest. Heb vrienden in Ter Apel wonen.

Maar he jij weet het vanuit de Randstad vast beter.
Volgens mij kan iedere vluchteling zich aanmelden bij een AZC.
Ook illegalen en veilige landers.
pi_220207490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Stukje projectie dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220207531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het doel van een AZC is om vluchtelingen op te vangen die hulp nodig hebben.
Niet illegalen of veiligelanders.
[..]
Zoals ik al zei:
Ik woonde er in de buurt. Ben voor werk in het AZC geweest en ben ook voor werk bij heel veel inwoners van Ter Apel geweest. Heb vrienden in Ter Apel wonen.

Maar he jij weet het vanuit de Randstad vast beter.
En hoelang is dat geleden dat jij daar gewoond hebt? Dat het er net stond?
Haha hier in de 'Randstad' komen ze allemaal permanent wonen nadat ze hun hele procedure hebben gehad. Vroeger stond er bijvoorbeeld geen beveiliging bij nota bene de supermarkt en nu wel. Maar lekker makkelijk oordelen vanuit het buitenland.
Hou je alsjeblieft buiten deze topics als je niet eens in Nederland woont.
pi_220207541
Zou het toevallig zijn dat de lieden die hierover gaan zelf op plekken wonen waar in geen 150 kilometer afstand zo'n AZC te vinden is? I wonder.
pi_220207550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Voor alle duidelijkheid: ik heb nooit beweerd dat er niets gebeurt rond het azc. Er is overlast, winkeliers in Tweelingstad waren het een paar jaar geleden spuugzat. Daarom zijn destijds ook maatregelen genomen om die diefstal en andere ellende aan te pakken. En dat schijnt te helpen, zei een lokale ondernemer vorig jaar:
[..]
En er zijn inderdaad incidenten, vaak ook heel heftig. Maar de cijfers behoeven wel enige nuance:
[..]
Ik spreek ook buren, en die laten ook duidelijk weten dat ze opgelucht zijn als het azc komende zomer is vertrokken. Ze zijn nooit 'blij' geweest met het azc, maar de overlast komt vaak met golven. In de lente en zomer is die vaak heftiger dan in de winter. En soms zit er een groepje gasten in zo'n azc, dat voor extra overlast zorgt.

Na wekenlange overlast volgde ‘eindelijk’ actie: zo keerde de rust terug rond het azc in Harderwijk

Paar jaar geleden ben ik met een groep van 25 buren gaan praten. Die waren het ook spuugzat. Half jaar later kwam ik terug, toen ging het volgens een aantal van hen alweer een stuk beter. Maar toen was het inmiddels ook winter.

Dus ja, het azc geeft overlast. Maar het verhaal is dus niet zwart/wit.
Nou ja, dat wijkt wel enigszins af van hetgeen je vorig jaar augustus schreef. En voor de goede orde, het is natuurlijk absurd dat winkeliers beveiligers moeten inhuren en hoera hoera dat de overlast dan afneemt maar het kost de Jumbo handen vol geld en waarom gedragen die asielzoekers zich niet? Ze krijgen leefgeld en zoals de mensen in het filmpje zeggen, zouden dankbaar kunnen zijn (?) dat de gemeente ze opvangt, waarom dan stelen?

Ik vind het tamelijk absurd dat er maatregelen getroffen moeten worden om deze mensen in het gareel te houden.
pi_220207983
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:26 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou ja, dat wijkt wel enigszins af van hetgeen je vorig jaar augustus schreef. En voor de goede orde, het is natuurlijk absurd dat winkeliers beveiligers moeten inhuren en hoera hoera dat de overlast dan afneemt maar het kost de Jumbo handen vol geld en waarom gedragen die asielzoekers zich niet? Ze krijgen leefgeld en zoals de mensen in het filmpje zeggen, zouden dankbaar kunnen zijn (?) dat de gemeente ze opvangt, waarom dan stelen?

Ik vind het tamelijk absurd dat er maatregelen getroffen moeten worden om deze mensen in het gareel te houden.
Tsja, er zitten helaas rotte appels tussen. En je hebt een paar genoeg om een hele wijk op stelten te zetten.

Het zijn overigens niet per se de beveiligers die voor verandering hebben gezorgd (worden die nog altijd ingezet? Ik shop nooit in Tweelingstad).

Naar ik begrijp is de omwenteling vooral te danken aan de zogenaamde Ketenaanpak. Kortere lijntjes, sneller optreden; dat is de gedachte hierachter. Van ondernemers in Tweelingstad hoorde ik dat het veel beter ging nadat die werkwijze was ingevoerd.

Een persoonlijke toevoeging van mijn kant: de instroom asielzoekers moet ook omlaag. Wat je verder ook vindt van de opvang van vluchtelingen; feit is dat het zorgt voor spanningen in de samenlevingen. Het is daarom voor iedereen beter als de opvang fors wordt beperkt.

En houdt azc's vooral klein: 200-300 plekken, max. Het COA geeft de voorkeur aan mega-azc's, maar dat is simpelweg een te grote last voor een wijk. Waarmee niet is gezegd dat een azc per definitie leidt tot overlast en ellende.

Want dat hoor ik óók in Harderwijk:

Ja, er is overlast. Ja, het is vaak kut. Maar het ging vaak ook langere periodes gewoon goed.

Maar ik ben blij voor de omwonenden dat het er in juni opzit. Straks krijgen ze nieuwe woonwijk tegenover zich. Dat is voor die buurt sowieso goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220208508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Wat je verder ook vindt van de opvang van vluchtelingen; feit is dat het zorgt voor spanningen in de samenlevingen. Het is daarom voor iedereen beter als de opvang fors wordt beperkt.
Er waren nooit zoveel vluchtelingen geweest als men wereldwijd had gebouwd naar linkse maatstaven. Dan hadden mensen simpelweg minder redenen gehad om hun land te verlaten.
  donderdag 26 februari 2026 @ 19:50:20 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220208540
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Er waren nooit zoveel vluchtelingen geweest als men wereldwijd had gebouwd naar linkse maatstaven. Dan hadden mensen simpelweg minder redenen gehad om hun land te verlaten.
Geen gezeik, iedereen rijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220208587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geen gezeik, iedereen rijk.
Dat willen de conservatieven niet, blijven kiezen voor de hoogste in de hiërarchie, ondanks duidelijke signalen dat hun beleid rampzalig is voor de gewone mensheid.
  donderdag 26 februari 2026 @ 20:08:12 #90
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220208686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat willen de conservatieven niet, blijven kiezen voor de hoogste in de hiërarchie, ondanks duidelijke signalen dat hun beleid rampzalig is voor de gewone mensheid.
Kun jij niet naar het Viva forum of zo?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220208935
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:22 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
En hoelang is dat geleden dat jij daar gewoond hebt? Dat het er net stond?
Haha hier in de 'Randstad' komen ze allemaal permanent wonen nadat ze hun hele procedure hebben gehad. Vroeger stond er bijvoorbeeld geen beveiliging bij nota bene de supermarkt en nu wel. Maar lekker makkelijk oordelen vanuit het buitenland.
Hou je alsjeblieft buiten deze topics als je niet eens in Nederland woont.
Beter iemand die er niet woont en er wel ervaring mee heeft.
Dan iemand die wel in NL woont, maar totaal geen ervaring ermee.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 februari 2026 17:24 schreef Solispolar het volgende:
Zou het toevallig zijn dat de lieden die hierover gaan zelf op plekken wonen waar in geen 150 kilometer afstand zo'n AZC te vinden is? I wonder.
Ja joh, alsof ik daarom zou verhuizen _O-
pi_220208940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens mij kan iedere vluchteling zich aanmelden bij een AZC.
Ook illegalen en veilige landers.
Dat zal, maar dat maakt dat nog niet het doel van een AZC....
Illegalen en veilige landers moeten worden uitgezet. Zijn niet welkom in NL.
Vluchtelingen wel.
pi_220208968
quote:
18s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kun jij niet naar het Viva forum of zo?
Als jij geen echt linkse meningen wil horen of lezen dan kun je toch uitloggen?
pi_220209312
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie vooral een hoop emotioneel gebrabbel, geen feiten.

Ik kom oorspronkelijk uit een regio met meerdere AZC´s. Waaronder Ter Apel.
Over het algemeen zijn bewoners gewoon tevreden over de vluchtelingen. In Musselkanaal (naast Ter Apel) is er zelfs door de hele buurt geregeld dat de AZC daar zou blijven.

Mensen vergeten alleen het verschil tussen illegalen en asielzoekers te maken.
Ook in Ter Apel zijn het de illegalen die voor onrust zorgen.

99,99% van alle vluchtelingen die in NL binnen komen zijn gewoon mensen die oprecht uit de ellende willen komen en hun best willen doen.
Hoe lang woon jij ook alweer in Estland? En wat was de reden ook alweer? Je voelde je toch niet meer thuis in Nederland ofzo toch?
pi_220209395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zal, maar dat maakt dat nog niet het doel van een AZC....
Illegalen en veilige landers moeten worden uitgezet. Zijn niet welkom in NL.
Vluchtelingen wel.
Doel en basis zijn verschillende dingen hè.
pi_220209560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Klopt, mensen hadden inderdaad moeten stemmen op de befaamde Syrische Arbeiderspartij, of de achter iedere voordeur bekende Irakeze Groene Partij. Dan bestond de wereld enkel uit regenbogen en eenhoorns.
pi_220209938
Maar effe serieus....hoe kan je zoiets aan je volk verkopen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220210363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tsja, er zitten helaas rotte appels tussen. En je hebt een paar genoeg om een hele wijk op stelten te zetten.

Het zijn overigens niet per se de beveiligers die voor verandering hebben gezorgd (worden die nog altijd ingezet? Ik shop nooit in Tweelingstad).

Naar ik begrijp is de omwenteling vooral te danken aan de zogenaamde Ketenaanpak. Kortere lijntjes, sneller optreden; dat is de gedachte hierachter. Van ondernemers in Tweelingstad hoorde ik dat het veel beter ging nadat die werkwijze was ingevoerd.

Een persoonlijke toevoeging van mijn kant: de instroom asielzoekers moet ook omlaag. Wat je verder ook vindt van de opvang van vluchtelingen; feit is dat het zorgt voor spanningen in de samenlevingen. Het is daarom voor iedereen beter als de opvang fors wordt beperkt.

En houdt azc's vooral klein: 200-300 plekken, max. Het COA geeft de voorkeur aan mega-azc's, maar dat is simpelweg een te grote last voor een wijk. Waarmee niet is gezegd dat een azc per definitie leidt tot overlast en ellende.

Want dat hoor ik óók in Harderwijk:

Ja, er is overlast. Ja, het is vaak kut. Maar het ging vaak ook langere periodes gewoon goed.

Maar ik ben blij voor de omwonenden dat het er in juni opzit. Straks krijgen ze nieuwe woonwijk tegenover zich. Dat is voor die buurt sowieso goed.
Ja, nog altijd bij mijn weten. Ik ga er vandaag even heen om het te checken.
pi_220210490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe lang woon jij ook alweer in Estland? En wat was de reden ook alweer? Je voelde je toch niet meer thuis in Nederland ofzo toch?
En dat is relevant omdat?

Ik ken Nederland, ik kom er nog geregeld. Ik woonde bij meerdere AZC's in de buurt en kwam er voor werk.
Ik weet wel zeker dat ik nog altijd veel meer weet dan de meeste Randstad figuren die er nog nooit een stap in de buurt gezet hebben.

Ik heb nooit die band met NL gevoeld inderdaad, maar dat heeft niets met zogenaamde gecreerde crisissen die mensen je willen aanpraten. Ik had een prachtig woonplekje, goed werk, genoeg vrienden en familie in de buurt.
Dus je kan wel weer van alles gaan verzinnen zoals je altijd wel doet, maar nee dit heeft niets daarmee te maken.
pi_220210495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 20:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Beter iemand die er niet woont en er wel ervaring mee heeft.
Dan iemand die wel in NL woont, maar totaal geen ervaring ermee.
[..]
Ja joh, alsof ik daarom zou verhuizen _O-
Als je er last van had dan zou je dat inderdaad wel doen ja. Maar goed, niet jouw situatie dus inderdaad niet van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')