abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220203930
Bekijk deze YouTube-video

In Harderwijk is dit alom bekend, enorm veel overlast van het bestaande AZC.
Alle overlast wordt zoveel mogelijk onder de pet gehouden.

Vorig jaar augustus hadden we deze discussie al op FOK! ging over het AZC in Harderwijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij vooral stoort is een aantal partijen de verkiezingen opnieuw over migratie wil laten gaan.

Het is een thema, sure. Maar ik merk in mijn dagelijks leven relatief weinig van migratie - en hier zit een nota bene een azc waarin 800 mensen verblijven. Bovendien werd het merendeel van de campagnes van de afgelopen 25 jaar gedomineerd door dit onderwerp.

Er zijn tal van onderwerpen die urgenter zijn: de woningnood, stikstof, infrastructuur, de AI-revolutie, Oekraïne, geopolitiek en internationale spanningen, innovatie en het bedrijfsleven, de positie van jongeren de betaalbaarheid van de AOW, de kwetsbaarheid van de minima, ons belastingstelsel.

En ik kan nog wel even doorgaan....
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:13 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou bij dat betreffende azc zijn wel degelijk legio incidenten geweest en insiders met name bij de brandweer en natuurlijk politie, weten wel beter. Buurtbewoners zijn de overlast spuugzat, de Jumbo heeft al jaren bewakers ingehuurd etc. Bewoners aan de andere kant van het spoor (Sophialaan) zien dagelijks politie met zwaailichten richting dat azc rijden. Nee, het valt daar beslist niet mee. Brandweer hwk zegt onderling ook: alles moet onder de pet blijven.

En de bewoners van wijk de Sypel zijn ook allesbehalve blij met de komst van een azc aldaar.
Drielanden-Noord: maar liefst 96% van de bewoners was tegen de komst van een azc in hun wijk.

Tel uit je winst.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb je ook meegekregen dat de voorzitter van de winkeliersvereniging Tweelingstad - de apotheker - in juni verklaarde dat ze vrijwel geen overlast meer ervaren van het azc? Al jaren niet - sinds er maatregelen zijn getroffen (de zogenaamde 'ketenaanpak').

En weet je ook dat hij werd uitgejoeld door tegenstanders van de azc-plannen voor de Sypel, aangezien zijn boodschap niet was wat ze wilden horen.

Verder heb ik regelmatig contact met de directe buren van azc - aan de Prins Frederik Hendriklaan. Het stel dat op de hoek woont - bepaald geen azc-knuffelaars - vertelden dat het 'al jaren goed ging', en dat ze pas onlangs weer overlast ervoeren. Ze zijn blij met de kordate aanpak van de gemeente (hun woorden).

Omwonenden geven aan dat de overlast met golven komt. Ze zijn weliswaar blij als het azc volgend jaar verdwijnt, maar het is dus niet een en al ellende, integendeel.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:17 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat is dit voor arrogant gelul? Omdat jij er geen last van hebt, stoort het je dat migratie voor anderen wel een belangrijk punt is?
Er was dus ontzettend veel overlast, vooral bewoners van de omliggende straten hebben dat volop ervaren.
Bewoners van de Sophialaan, dat is over het spoor, zien ook voortdurend politie en andere hulpdiensten naar het AZC rijden zoals ik in augustus al schreef. (terwijl er meerdere aanrijroutes zijn)

In een oud schoolgebouw, de LTS, zou nu een AZC komen. Dat gaat niet door. (Sypel)

Wat erg duidelijk is, is dat mensen zoveel mogelijk monddood worden gemaakt. Dus o.a. hulpverleners mogen er niet over praten (gebeurt natuurlijk wel, richting familie en kennissen, zo bleef ik ook op de hoogte), alles wordt gebagatelliseerd.

In de tussentijd zijn bewoners van het AZC niet veilig, door talloze raddraaiers die er niet horen te zitten.
Dat is blijkbaar van ondergeschikt belang want 'men' (het COA) overziet de ellende allang niet meer ... met alle gevolgen van dien.
pi_220203949
Ik zie vooral een hoop emotioneel gebrabbel, geen feiten.

Ik kom oorspronkelijk uit een regio met meerdere AZC´s. Waaronder Ter Apel.
Over het algemeen zijn bewoners gewoon tevreden over de vluchtelingen. In Musselkanaal (naast Ter Apel) is er zelfs door de hele buurt geregeld dat de AZC daar zou blijven.

Mensen vergeten alleen het verschil tussen illegalen en asielzoekers te maken.
Ook in Ter Apel zijn het de illegalen die voor onrust zorgen.

99,99% van alle vluchtelingen die in NL binnen komen zijn gewoon mensen die oprecht uit de ellende willen komen en hun best willen doen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:43:14 #3
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220203962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:

Over het algemeen zijn bewoners gewoon tevreden over de vluchtelingen. In Musselkanaal (naast Ter Apel) is er zelfs door de hele buurt geregeld dat de AZC daar zou blijven.

99,99% van alle vluchtelingen die in NL binnen komen zijn gewoon mensen die oprecht uit de ellende willen komen en hun best willen doen.
Leuk verzonnen verhaaltje
pi_220203972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:

Is ook gemakkelijk om beide over dezelfde kam te scheren, overigens zitten onder de asielzoekers ook echt wel tuig dat onder andere steelt, vaak uit veilige landen, 96% van de asielaanvragen van mensen uit de veilige landen wordt afgewezen. De veilige landers maakt maar een zeer klein deel uit van alle aanvragen (ergens tussen de 5 en 10%) maar veroorzaken wel het grootste deel van alle overlast.

Vergeten onze mensen even als er weer een groep mensen uit oorlogsgebieden komt die onze hulp nodig hebben.
pi_220203974
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Sure.... Alles wat niet in je straatje past is natuurlijk verzonnen.

Bv:

https://www.rtvnoord.nl/p(...)ia-wat-is-het-geheim
pi_220203982
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:46 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Is ook gemakkelijk om beide over dezelfde kam te scheren, overigens zitten onder de asielzoekers ook echt wel tuig dat onder andere steelt, vaak uit veilige landen, 96% van de asielaanvragen van mensen uit de veilige landen wordt afgewezen. De veilige landers maakt maar een zeer klein deel uit van alle aanvragen (ergens tussen de 5 en 10%) maar veroorzaken wel het grootste deel van alle overlast.

Vergeten onze mensen even als er weer een groep mensen uit oorlogsgebieden komt die onze hulp nodig hebben.
Veilige landers schaar ik dan ook onder de illegalen.
Het zijn mensen zonder rechten om in NL te komen en zijn dus illegaal in NL.

Maar ja die groep is gewoon verantwoordelijk voor praktisch al het slechte gedrag waar mensen om janken.
Ter Apel bv ook met die buslijn 73, in de nieuwsberichten staat altijd veilige landers.
Alleen tja makkelijke brandstof voor de haat tegen buitenlanders.

En natuurlijk. Ook onder de echte vluchtelingen zitten rotte appels.
Elk volk heeft dat. Ook genoeg Nederlanders die compleet verrot zijn.
En bij vluchtelingen heb je ook nog dat stukje PTSS dat er kan zijn.
  FOK!mycroftheld donderdag 26 februari 2026 @ 08:50:58 #7
128465 Wrapster
pi_220203988
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die 99,99% misschien maar de rest is niet per se verzonnen. Ik heb familie in Musselkanaal en ook die geven aan dat het daar echt een stuk beter gaat mbt het AZC dan wat ze in Ter Apel ervaren. En dat zijn mensen die altijd rechts hebben gestemd.
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:52:15 #8
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220203995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sure.... Alles wat niet in je straatje past is natuurlijk verzonnen.

Bv:

https://www.rtvnoord.nl/p(...)ia-wat-is-het-geheim
Ik ga af op de verkiezingsuitslag van de gemeente Westerwolde en dan is de simpele conclusie dat men helemaal niet per se een AZC wil in de achtertuin.

Jij post een stukje van rtvnoord waarin de wethouder die notabene zelf verantwoordelijk is voor het AZC beweert dat iedereen het AZC top en geweldig vindt.
pi_220204011
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik ga af op de verkiezingsuitslag van de gemeente Westerwolde en dan is de simpele conclusie dat men helemaal niet per se een AZC wil in de achtertuin.

Jij post een stukje van rtvnoord waarin de wethouder die notabene zelf verantwoordelijk is voor het AZC beweert dat iedereen het AZC top en geweldig vindt.
Jij hebt echt maar 1 zin in dat artikel gelezen en niet de buurtbewoners bv.
En daarnaast die wethouder herhaalt wat de bewoners zeggen.

Musselkanaal ligt overigens niet in de gemeente Westerwolde. Als ik het mij goed voor ogen heb is Ter Apel de enige AZC die Westerwolde heeft.

En jij denkt dat dat puur met het AZC te maken heeft?
De illegalen, en die heb je heel veel in Ter Apel (ontvangst en uitzet centrum), zijn degenen die problemen veroorzaken.
pi_220204017
quote:
10s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:50 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Die 99,99% misschien maar de rest is niet per se verzonnen. Ik heb familie in Musselkanaal en ook die geven aan dat het daar echt een stuk beter gaat mbt het AZC dan wat ze in Ter Apel ervaren. En dat zijn mensen die altijd rechts hebben gestemd.
Precies.
Zelfs een artikel dat buurtbewoners aan het woord laat is zogenaamd onzin _O-

En ja natuurlijk is die 99,99% een uit de duim gezogen getal.

Overigens is het grote verschil ook dat Musselkanaal vluchtelingen heeft.
Ter Apel is het ontvangst en uitzet centrum van Nederland. Dus tja daar zit ook meer troep tussen.
pi_220204037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies.

Ter Apel is het ontvangst en uitzet centrum van Nederland. Dus tja daar zit ook meer troep tussen.
Eehmm... zelfs een video waarin de echte buurtbewoners aan het woord komen was zojuist toch ook onzin? 'Emotioneel gebrabbel'
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:03:02 #12
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220204042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies.

Ik heb het voor je opgezocht en dit is hoe de mensen stemmen op het stembureau vlakbij het AZC in Musselkanaal.

Maar nee hoor, een rtvnoord artikel waar de wethouder en vervolgens drie geitenwollensokken figuren aan het woord komen is veel representatiever. _O-
pi_220204043
Is het weer zo ver?
Bekende MO van het coa inmiddels. Klein houden, ontkennen en verzwijgen.

Weet wat je stemt 18 maart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220204047
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik heb het voor je opgezocht en dit is hoe de mensen stemmen op het stembureau vlakbij het AZC in Musselkanaal.
[ afbeelding ]
Maar nee hoor, een rtvnoord artikel waar de wethouder en vervolgens drie geitenwollensokken figuren aan het woord komen is veel representatiever. _O-
Die zijn er wel klaar mee zo te zien.
1947-2016
pi_220204075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die zijn er wel klaar mee zo te zien.
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:03 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Want dat zegt alles?
Dat buurtbewoners in actie komen voor het behouden van een AZC vind ik wel veel meer zeggend dan de uitslag van een stembureau.

Overigens ligt dat stembureau niet eens in Musselkanaal.
En het ligt in de grootste tokkiewijk van Stadskanaal en heel Nederland. Ceresdorp _O- _O- _O-
pi_220204092
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

en daar stemmen 27% op de pvv EN 9% op de fvd, dan heb je 36% van de bevolking te pakken. (wat ongeveer hetzelfde is als andere landelijk gelegen woonplaatsen), 36% is representatief voor de gehele bevolking van die woonplaatsen?
pi_220204110
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:10 schreef Moonversion het volgende:

[..]
en daar stemmen 27% op de pvv EN 9% op de fvd, dan heb je 36% van de bevolking te pakken. (wat ongeveer hetzelfde is als andere landelijk gelegen woonplaatsen), 36% is representatief voor de gehele bevolking van die woonplaatsen?
Alleen fvd en pvv zijn antimigratie?
1947-2016
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:42:32 #18
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220204293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Want dat zegt alles?
Dat buurtbewoners in actie komen voor het behouden van een AZC vind ik wel veel meer zeggend dan de uitslag van een stembureau.

Overigens ligt dat stembureau niet eens in Musselkanaal.
En het ligt in de grootste tokkiewijk van Stadskanaal en heel Nederland. Ceresdorp _O- _O- _O-

Dus van "Iedereen is voor het AZC" naar "Ik hecht meer waarde aan het kleine vocale groepje mensen dat zich inzet voor een AZC ipv de grote meerderheid".
pi_220204368
Waar is het nieuwsbericht?
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:45:46 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220204369
Waar zijn de feiten?
Huilen dan.
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 09:54:55 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220204482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waar is het nieuwsbericht?
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 26 februari 2026 @ 09:56:50 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220204498
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
Waar zijn de feiten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220204529
quote:
4s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:42 schreef Cruzinats het volgende:

Dus van "Iedereen is voor het AZC" naar "Ik hecht meer waarde aan het kleine vocale groepje mensen dat zich inzet voor een AZC ipv de grote meerderheid".
Uhm nee?
Er zijn natuurlijk voor letterlijk alles wel mensen voor en tegen.
Maar ik hecht meer waarde aan de meerderheid, niet het kleine zeer vocale racistische groepje.
pi_220204692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alleen fvd en pvv zijn antimigratie?
Nee, ja21 valt ook in dat lijstje en in mindere maten ookde vvd&bbb, maar je kan niet 1 op 1 stellen dat een stem op die partijen ook een stem is tegen asielzoekers, terwijl het leeuwendeel van de pvv&fvd stemmers je daar wel onder kan rekenen
pi_220204738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm nee?
Er zijn natuurlijk voor letterlijk alles wel mensen voor en tegen.
Maar ik hecht meer waarde aan de meerderheid, niet het kleine zeer vocale racistische groepje.
Kun je me de statistiek laten zien waaruit blijkt dat de meerderheid pro is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')