abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220378776
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:01 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Stop eens met direct "racisme" te roepen, dat helpt niet om de mensen hun mening te laten veranderen wat betreft AZC's.

Mensen willen de problemen niet die spelen bij een aantal AZC's. Dat heeft niks met racisme te maken maar alles met veiligheid. Er zijn genoeg AZC's zonder problemen, maar dat geeft geen garantie dat een nieuw AZC die problemen niet heeft.

Zorg er voor dat de problemen die spelen rondom AZC's worden opgelost, dan zal je zien dat het draagvlak zal toenemen.
Schijnbaar voelen mensen zich aangevallen vanwege hun eigen standpunt.
Kan ik weinig aan doen.

Ja hallo, iets kan een probleem opleveren....
Goh, ja dan moet je ook maar niet het huis uitgaan. Sterker nog alleen in bed blijven.
Want alles kan problemen opleveren.

In de regio´s met AZC zijn er geen problemen en vaak genoeg is de buurt gewoon er tevreden mee.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:05 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:

[..]
Als ze het niet op de inhoud kunnen winnen, dan proberen ze je persoon te onmenselijken met nare vergelijkingen en woorden zoals nazi en racist. En dit doen ze dus standaard.
Wat voor inhoud moet er zijn dat mensen voor jouw standpunt kiezen?

quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:31 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je moet eens ophouden met je racisme geblaat. Het is regelmatig een puinhoop in azc's en dat is wat men tegen de borst stuit. Beter heb je kritiek op het COA.
Dat is dus helemaal niet zo....
pi_220378777
https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~af022789/

Aardverschuiving in Harderwijk: Gemeentebelang wint overtuigend de verkiezingen
Van bescheiden speler naar absolute winnaar: Gemeentebelang verovert negen zetels in Harderwijk. Lijsttrekker Mark de Lange is klaar om te besturen. „Harderwijk heeft een duidelijke boodschap afgegeven.” Harderwijk Anders verliest zes zetels en maakt een pas op de plaats.

Ruim één op de vier kiezers in Harderwijk zou 'extreemrechts' zijn.
Het is me wat.... :O
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:14:30 #178
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220378942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:56 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~af022789/

Aardverschuiving in Harderwijk: Gemeentebelang wint overtuigend de verkiezingen
Van bescheiden speler naar absolute winnaar: Gemeentebelang verovert negen zetels in Harderwijk. Lijsttrekker Mark de Lange is klaar om te besturen. „Harderwijk heeft een duidelijke boodschap afgegeven.” Harderwijk Anders verliest zes zetels en maakt een pas op de plaats.

Ruim één op de vier kiezers in Harderwijk zou 'extreemrechts' zijn.
Het is me wat.... :O
Komt door:

• Russische bots.
• Miljardairs die ze opstoken.
• Extreemrechts.

Niet door het AZC want iedereen weet dat het geweldige prachtige mensen zijn die daar zitten en elkaar alleen maar knuffelen en de blanke mens zo dankbaar zijn.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:18:45 #179
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220378972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie vooral een hoop emotioneel gebrabbel, geen feiten.

Ik kom oorspronkelijk uit een regio met meerdere AZC´s. Waaronder Ter Apel.
Over het algemeen zijn bewoners gewoon tevreden over de vluchtelingen. In Musselkanaal (naast Ter Apel) is er zelfs door de hele buurt geregeld dat de AZC daar zou blijven.

Mensen vergeten alleen het verschil tussen illegalen en asielzoekers te maken.
Ook in Ter Apel zijn het de illegalen die voor onrust zorgen.

99,99% van alle vluchtelingen die in NL binnen komen zijn gewoon mensen die oprecht uit de ellende willen komen en hun best willen doen.
Heb je een bron om dat percentage te staven?
Life is what you make it.
pi_220378983
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik woonde in een linkse bubbel.

Toen kwam er op enkele honderden meters van mijn huis een tijdelijke opvang waar niemand last van heeft gehad.

Nu woon ik nog steeds in een linkse bubbel.
Wees dankbaar, dan heb je geluk gehad.
pi_220379199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kan ik weinig aan doen.

Goh, ja dan moet je ook maar niet het huis uitgaan. Sterker nog alleen in bed blijven.

In de regio´s met AZC zijn er geen problemen en vaak genoeg is de buurt gewoon er tevreden mee.

Er zijn regio's zonder problemen en er zijn regio's met problemen. Voor mijn gevoel zijn de regio's zonder problemen ver in de meerderheid, maar ik heb geen cijfers hiervoor. Maar je wilt niet dat het AZC wat in jouw buurt komt er wel eentje is met problemen.

Helemaal geen problemen in je leven gaat inderdaad nooit lukken, maar dit is een mogelijk probleem wat voorkomen kan worden.
pi_220379297
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Er zijn regio's zonder problemen en er zijn regio's met problemen. Voor mijn gevoel zijn de regio's zonder problemen ver in de meerderheid, maar ik heb geen cijfers hiervoor. Maar je wilt niet dat het AZC wat in jouw buurt komt er wel eentje is met problemen.

Helemaal geen problemen in je leven gaat inderdaad nooit lukken, maar dit is een mogelijk probleem wat voorkomen kan worden.
Een kleine kans dat het dus een probleem gaat worden. Zeker als het gaat om vluchtelingen uit oorlogsgebieden.
Of dat nou Oekraine is of ergens anders.

De problemen ontstaan vooral rondom plekken met de gelukszoeker. Ilegalen en veilige landers.

Tja, alles wat in theorie een probleem kan opleveren.
Je kunt ook voorkomen dat je elke dag uit je bed stapt. Is veel veiliger.
Elke keer dat je in de auto stapt neem je een groot risico op een probleem.
Zo kan je alles wel veroordelen.

Voor hetzelfde geld komen er asielzoekers uit zeer heftige situaties die heel blij zijn nu vrij te kunnen zijn.
Die moet je dus maar lekker weigeren omdat er mogelijk eens iets mis is.
  donderdag 19 maart 2026 @ 11:55:46 #183
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220379410
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:46 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Er zit ook een boel verschil in locatie en wat er opgevangen wordt.

In een dorp waar door een azc ipv 100 meldingen per jaar 200 per jaar gemeld worden? Dat merken mensen.
Woon je in een grote stad in een wijk, als je 1100 melding hebt ipv 1000 dan merk je dat niet echt.

Verder maakt het natuurlijk ook uit of je een opvang voor 'minderjarige' asielzoekers hebt of een opvang voor gezinnen.
pi_220379578
quote:

Ik woon al in mijn huis he?
Problemen wat bij een azc ontstaan, die haalt men extra op de hals...
quote:
:')!!!!!
pi_220379579
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Een kleine kans dat het dus een probleem gaat worden. Zeker als het gaat om vluchtelingen uit oorlogsgebieden.
Of dat nou Oekraine is of ergens anders.

Voor hetzelfde geld komen er asielzoekers uit zeer heftige situaties die heel blij zijn nu vrij te kunnen zijn.
Die moet je dus maar lekker weigeren omdat er mogelijk eens iets mis is.
Zoals wel vaker leiden de goeden onder de kwaden.

quote:
De problemen ontstaan vooral rondom plekken met de gelukszoeker. Ilegalen en veilige landers.
Dat moet opgelost worden om het draagvlak te vergroten. Heb je ideeën om dat voor elkaar te krijgen?

quote:
Tja, alles wat in theorie een probleem kan opleveren.
Je kunt ook voorkomen dat je elke dag uit je bed stapt. Is veel veiliger.
Elke keer dat je in de auto stapt neem je een groot risico op een probleem.
Zo kan je alles wel veroordelen.
Zoals gezegd kan je niet alle problemen uit de weg gaan. Omdat je het ene probleem accepteert betekent niet dat je het andere probleem ook moet accepteren.

Elk probleem minder is er één minder. Uiteindelijk is het grootste probleem de asociale mensen die anderen tot last zijn. En daar komen er helaas steeds meer van.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:45:59 #186
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220380015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 09:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah ja, vele miljarden de goot in voor helemaal niets met defensie.
En voor die paar miljard mogen er een paar mensen veredelde politie gaan spelen tegen de extreem rechtste Defend groepen bv.

Lekker nutteloos.
Of extreem links.
pi_220380022
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:14 schreef OmniRocket het volgende:

Dat moet opgelost worden om het draagvlak te vergroten. Heb je ideeën om dat voor elkaar te krijgen?
Uitzetten. Eigenlijk is het in theorie simpel zat.

quote:
Zoals gezegd kan je niet alle problemen uit de weg gaan. Omdat je het ene probleem accepteert betekent niet dat je het andere probleem ook moet accepteren.

Elk probleem minder is er één minder. Uiteindelijk is het grootste probleem de asociale mensen die anderen tot last zijn. En daar komen er helaas steeds meer van.
Maar een probleem is geen probleem als het nog geen probleem is :D
pi_220380027
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Of extreem links.
Die doen over het algemeen veel minder ergs.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:14 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik woon al in mijn huis he?
Problemen wat bij een azc ontstaan, die haalt men extra op de hals...

Klopt, maar daarom hoef je nog niet de problemen op te zoeken door trap te gaan lopen! Te wandelen, fietsen of in de auto te gaan.
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:54:30 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220380065
We willen nog veel meer van dit soort AZC's in het land. Lekker PvdA/GL stemmen jongens, dan komt het helemaal goed 🤮🤮🤮
"Hoka Hey!"
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:55:21 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220380068
quote:

[..]
Kan ik weinig aan doen.

[..]
Wat voor inhoud moet er zijn dat mensen voor jouw standpunt kiezen?
[..]
De buurt is er "tevreden mee". Alsof het een of andere geslaagde maatschappelijke voorziening is.

De doorzichtigheid van jouw act wordt nog maar eens duidelijk vanuit de Baltische staten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:59:50 #191
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220380104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee hoor, tegenwoordig nog drie keer erger als extreem rechts. Je wilt het gewoon niet zien.
pi_220380176
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:54 schreef matspontius het volgende:
We willen nog veel meer van dit soort AZC's in het land. Lekker PvdA/GL stemmen jongens, dan komt het helemaal goed 🤮🤮🤮
Ze moeten die AZC's gaan verdelen n.a.v. Groenlinks stemmers. Dus graag de meesten in Amsterdam en Utrecht. Maar gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dan zijn ze ineens niet meer zo links.
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:16:40 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220380224
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:10 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ze moeten die AZC's gaan verdelen n.a.v. Groenlinks stemmers. Dus graag de meesten in Amsterdam en Utrecht. Maar gaat natuurlijk nooit gebeuren, want dan zijn ze ineens niet meer zo links.
En dan bij voorkeur pal aan die grote achtertuinen - kijken of ze er dan zo mee dwepen *O*
"Hoka Hey!"
pi_220380369
quote:

Klopt, maar daarom hoef je nog niet de problemen op te zoeken door trap te gaan lopen! Te wandelen, fietsen of in de auto te gaan.
Ja hoor....
:')
Nog iets zinnigs te melden over de azc's..?
pi_220380411
quote:

Vraag Pim Fortuyn eens...
Oh wacht..

Of die jongen in Frankrijk recent..

Oh wacht...
  donderdag 19 maart 2026 @ 13:28:23 #196
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220380470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Vraag Pim Fortuyn eens...
Oh wacht..

Of die jongen in Frankrijk recent..

Oh wacht...
UvA bezetting met tonnen schade.
pi_220380475
Gemeentebelangen heeft naast het "Weg met het AZC"-standpunt nog wel meer rare dingen. Zo zijn ze - als enige -fel tegen het regenboogbeleid en willen ze de auto's weer in de autoluwe binnenstad toelaten. Welke partij zou daar mee samen willen werken?
Ik hoop stiekem op een coalitie van GL/PvdA, CU, VVD en Harderwijk Anders. Dan kunnen we die extreemrechtse droeftoeters gewoon negeren.
pi_220380759
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:29 schreef BillDauterive het volgende:
Gemeentebelangen heeft naast het "Weg met het AZC"-standpunt nog wel meer rare dingen. Zo zijn ze - als enige -fel tegen het regenboogbeleid en willen ze de auto's weer in de autoluwe binnenstad toelaten. Welke partij zou daar mee samen willen werken?
Ik hoop stiekem op een coalitie van GL/PvdA, CU, VVD en Harderwijk Anders. Dan kunnen we die extreemrechtse droeftoeters gewoon negeren.
Je kan prima een compromis sluiten. Laat ze maar verantwoordelijkheid nemen voor hun beloftes.
pi_220380844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De buurt is er "tevreden mee". Alsof het een of andere geslaagde maatschappelijke voorziening is.

De doorzichtigheid van jouw act wordt nog maar eens duidelijk vanuit de Baltische staten.
Ah, het ging toch altijd om wat de buurtbewoners vinden van een AZC?
Maar nu is dat ineens niet meer van toepassing?

Zoals al gezegd:
Ik heb 95% van mijn leven in Nederland gewoond en in de buurt van AZC´s.
Dat is waarschijnlijk veel en veel meer dan jij ooit hebt gedaan.
Dan kan je mij wel een act noemen omdat ik nu niet meer in NL woon, maar ik weet zeker dat ik het wel beter weet dan jij op dit gebied.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:30:10 #200
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220380886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, het ging toch altijd om wat de buurtbewoners vinden van een AZC?
Maar nu is dat ineens niet meer van toepassing?

Zoals al gezegd:
Ik heb 95% van mijn leven in Nederland gewoond en in de buurt van AZC´s.
Dat is waarschijnlijk veel en veel meer dan jij ooit hebt gedaan.
Dan kan je mij wel een act noemen omdat ik nu niet meer in NL woon, maar ik weet zeker dat ik het wel beter weet dan jij op dit gebied.
Er zitten hier 2 AZC's op minder dan 10 kilometer afstand.

Beiden overlastgevend variërend van poging tot inbraak, fatbike/fietsendiefstal, vernieling en mishandeling. Laat staan het spoor aan afval van AZC tot centrum.

Maar nee, dat gebeurt allemaal niet. En jouw bron: je weet wel zeker dat je het beter weet.

Gooi jezelf weg joh.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')