Pion.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:45 schreef AgnesGru het volgende:
Waar heeft Conijn het laten liggen?
Vermoeden van?quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:45 schreef Em31 het volgende:
Het hele jaar zo matig en nu twee keer goud![]()
Op de manier waarop Conijn reedt vind ik het niet zo zuur. Wel voor Tas.quote:
Zat net te denken, top 3 in 0,17quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:47 schreef Felagund het volgende:
Tas 4e op 0.30 seconden van het goud.
Op de 500 meter zie je dat al relatief weinig.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:47 schreef Felagund het volgende:
Tas 4e op 0.30 seconden van het goud.
Denk niet dat Lollobrigida dat had laten gebeuren.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:47 schreef hhh38 het volgende:
Als Conijn tegen Weidemann had gereden had ze geen medaille gehad en als ze tegen Lollobrigida had gereden had ze goud gehaald denk ik
Dat mag.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef Columbiafan het volgende:
Als Belg kan ik enkel maar huilen om deze uitslag.
Dit is wel een bizarre constateringquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:47 schreef hhh38 het volgende:
Als Conijn tegen Weidemann had gereden had ze geen medaille gehad en als ze tegen Lollobrigida had gereden had ze goud gehaald denk ik
Ja dit is ook zilver door Tas inderdaadquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:47 schreef hhh38 het volgende:
Bizarre uitslag wel.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef kilon het volgende:
[..]
Op de 500 meter zie je dat al relatief weinig.
Een beetje zoals Beune brons had gehad aan als ze met Maltais was gewisseld qua rit.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:47 schreef hhh38 het volgende:
De hele top 4 steeds 1 tiende seconden van elkaar.quote:
Stolz legt op de 1000 het zilver met 0,5 erop.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef kilon het volgende:
[..]
Op de 500 meter zie je dat al relatief weinig.
Dit jaquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef hhh38 het volgende:
Een bedankje aan Jillert Anema
Een bedankje aan Tas bedoel je
Femke Kok heeft ook vaak een grotere voorsprong op de nr. 2.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Stolz legt op de 1000 het zilver met 0,5 erop.
Lang leve de lange afstanden!
Die twee rondjes 32.5 waren wel zonde.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Merel Dittrich 10 meter te laat de eindsprint ingezet
Ligt aan binnen/buiten wellicht, was in ieder geval een hele leuke rit geweest.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Denk niet dat Lollobrigida dat had laten gebeuren.
Goud voor Femke op de 500 en 1500 kan nogquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:49 schreef vul_maar_in het volgende:
LOLLO is nu al de gewezen ster van deze OS. Daar komt niks meer tussen denk ik.
Equivalent van de stuurklop bij het wielrennen?quote:
Ik herinner me ook een ijzige spannende ontknoping tussen Pechstein en Niemann. In het voordeel van de eerste, dacht ik. Was het 1998?quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:50 schreef zorro28 het volgende:
Nog nooit een 5000m voor vrouwen gezien die zo spannend was
Nee dat was haar zus.quote:
Maar die reden geloof ik tegen elkaar. Dan zie je het wel vaker.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik herinner me ook een ijzige spannende ontknoping tussen Pechstein en Niemann. In het voordeel van de eerste, dacht ik. Was het 1998?
Ja, fuck zilver!quote:
Ja, dit dus. En ze ís blij, en terecht, ze heeft goed gereden. En aan andermans races kun je verder toch niks doen...quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:52 schreef Remco het volgende:
Aan de ene kant enorm zuur voor Conijn aan de andere kant is de 4e plaats zo dichtbij dat je wel blij moet zijn.
Een beetje a la Gerritsen blij met zilver op een miniem verschil.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, fuck zilver!
Ze verliest goud nog in de laatste meters.Heel teleurstellend.
Ja hé toen was ik 2, daar heb ik geen actieve herinneringen aanquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik herinner me ook een ijzige spannende ontknoping tussen Pechstein en Niemann. In het voordeel van de eerste, dacht ik. Was het 1998?
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die schaatsers hadden toch allemaal zogenaamd asthma? Als je even iets 'medisch' vindt mag je een oppepper hebben.quote:
Nee, Lollo heeft de hele race voor gelegen. Dus virtueel was ze steeds eerste. Ze heeft zilver gewonnen, niet goud verloren. Ook omdat ze aan Tas een goede tegenstandster had.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef Arcee het volgende:
Ze verliest goud nog in de laatste meters. Heel teleurstellend.
Daar is niks raar aan. Conijn is veel leuker dat Jutta.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Is het raar om te zeggen dat die Merel Conijn eigenlijk een stuk knapper is dan Jutta Leerdam?
Gewoon een prachtige natuurlijke schoonheid.
Nee dit is veel beterquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Is het raar om te zeggen dat die Merel Conijn eigenlijk een stuk knapper is dan Jutta Leerdam?
Dacht ik niet.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar die reden geloof ik tegen elkaar. Dan zie je het wel vaker.
dat had je 3 jaar geleden al kunnen zien aankomen, snap echt niet dat ze nog een OS cyclus is doorgegaan.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef DrMarten het volgende:
Ik had Sablikova wel een mooier afscheid gegund. Die gaat echt stilletjes door de achterdeur naar buiten zo.
Beune > Conijnquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Dat vind ik dus ook. Jutta spat van het scherm maar is zó gemaakt. Merel is puur, echt en schattig.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Pechstein reed een rit later ja.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dacht ik niet.
Niemann reed een dozijn seconden sneller dan de rest.
Iedereen zei: dat is goud.
En toen ging Pechstein er in de laatst rit nog net onderdoor.
Waardoor Niemann geen goud had dat toernooi. Ook vanwege een vroege val op de 3k.
"Darf ich weinen?"
Dat is een beetje als postkoets Christine Aaftink vergelijken met Dua Lipaquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Red_85 het volgende:
Kan wel. Heb het destijds wel gezien, maar exact staat het mij niet bij.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dacht ik niet.
Niemann reed een dozijn seconden sneller dan de rest.
Iedereen zei: dat is goud.
En toen ging Pechstein er in de laatst rit nog net onderdoor.
Waardoor Niemann geen goud had dat toernooi. Ook vanwege een vroege val op de 3k.
"Darf ich weinen?"
Maar het is wel raar dat een matige schaatster 2 keer goud pakt toch?quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die schaatsers hadden toch allemaal zogenaamd asthma? Als je even iets 'medisch' vindt mag je een oppepper hebben.
Vorig jaar nog zilver op de WK afstanden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:55 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat had je 3 jaar geleden al kunnen zien aankomen, snap echt niet dat ze nog een OS cyclus is doorgegaan.
Dan worden we weer italiemogged door Fontanaquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:56 schreef tompsv18 het volgende:
En dan vanavond nog het shorttrack genot.
Matig? Ze werd vorig jaar ook al WK op deze afstand hèquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar het is wel raar dat een matige schaatster 2 keer goud pakt toch?
Morele winnares.quote:
Ja, dat is balen voor ze, maar Tas heeft boven zichzelf uitgestoken. Die had nooit een medaille verwacht.quote:
Thuisdopingsvoordeel. Meloni laat de stalen wel verdwijnen (deden de Italianen ook na de CL finale van 1996).quote:
Ja die was weer blij.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef Szura het volgende:
Is de nutteloze Groenewoud al geïnterviewd?
Zonder die zware griep had ze best dichtbij kunnen komen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vorig jaar nog zilver op de WK afstanden.
Dit is geen matige schaatser.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar het is wel raar dat een matige schaatster 2 keer goud pakt toch?
Beune is ook lekker ja. Toch vind ik Merel wel de schattigste van the bunch.quote:
Tijdens de dweil.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef Szura het volgende:
Jaquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef Szura het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zonder die zware griep had ze best dichtbij kunnen komen.
Ik heb de ach al onder de control v staan.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:56 schreef tompsv18 het volgende:
En dan vanavond nog het shorttrack genot.
Zuurder voor Tas.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:52 schreef Remco het volgende:
Aan de ene kant enorm zuur voor Conijn aan de andere kant is de 4e plaats zo dichtbij dat je wel blij moet zijn.
Ja, dat interview kwam al in de dweilpauze voorbij.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef Szura het volgende:
Ja. Daarom ook 2 keer goudquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Matig? Ze werd vorig jaar ook al WK op deze afstand hè
En dan ook nog dat dit waarschijnlijk haar enige kans ooit was op een medaille. En dat dan nog als Belgische.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zuurder voor Tas.
3 tienden van het goud op de 5 km en gewoon met echt helemaal niks overblijven. Dan ga je echt de hele race nog weken in je hoofd afdraaien op zoek naar elk klein foutje.
Alle 3 knappe dames. Maar Merel is het leukste. Geen privéjet met kickboxer of tattoo van haar vriend. Gewoon lekker puur. Maar oke, smaken verschillen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beune is ook lekker ja. Toch vind ik Merel wel de schattigste van the bunch.
Maargoed, dat is persoonlijk natuurlijk
Kickboxerquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:59 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Alle 3 knappe dames. Maar Merel is het leukste. Geen privéjet met kickboxer of tattoo van haar vriend. Gewoon lekker puur. Maar oke, smaken verschillen.
Oke opaquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef Remco het volgende:
Kibalko. Wat ziet die er oud uit, die heb ik nog zien schaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het opvallend dat ze nooit noemenswaardig gepresteerd heeft tot vorig jaar. Op 34 jarige leeftijd.quote:
Bohh misschien hebben we hier nog over 'm gepostquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef Remco het volgende:
Kibalko. Wat ziet die er oud uit, die heb ik nog zien schaatsen.
Ja, en ook knap dat ze die laatste ronde eruit wist te perse, waar Ragne wel helemaal kapot ging.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef wimderon het volgende:
Wel verdiend voor Lollobrigida. Zonder tegenstander en in de laatste rit.
Nooit noemenswaardigquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat ze nooit noemenswaardig gepresteerd heeft tot vorig jaar. Op 34 jarige leeftijd.
#verdacht.
Daar kwam Lollo haar Mass Start ervaring van pas.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, en ook knap dat ze die laatste ronde eruit wist te perse, waar Ragne wel helemaal kapot ging.
Medaille op de vorige spelen is geen prestatie?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat ze nooit noemenswaardig gepresteerd heeft tot vorig jaar. Op 34 jarige leeftijd.
#verdacht.
Ja hihahoquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
#verdacht.
Succes!quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef kilon het volgende:
Over 4 jaar dan maar goud pakken met meer ervaring in de benen.
Jaren wereldtop op de Mass Start zijn, zal ook wel niks voorstellen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Medaille op de vorige spelen is geen prestatie?
quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef RamboDirk het volgende:
Is die italiaans dopingdokter meneer Ferrari weer op vrije voeten ofzo?achterlijk veel medailles.
Nu weer deze schaatster die ff 5 seconden onder haar PR rijdMensen onderschatten het verschil dat je kan behalen met (niet verboden) supplementen. Als ze iets goeds vinden, waar Amerikanen bedreven in zijn, kan dat zomaar net zijn wat nodig is om winnaar te zijn ipv tweede.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tonny de Jong daarentegenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
In mijn tijd moest je kiezen uit Sandra Zwolle of Marieke Wijsman dus Leerdam vs Conijn lijkt me pure luxe
Jammer genoeg geen taferelen zoals in Turijn bij Fabris.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:04 schreef Slobeend het volgende:
Er zit weer geen Italiaan in het stadion lijkt het.
Sure, maar iedereen kan een keer omhoog vallen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Medaille op de vorige spelen is geen prestatie?
En zij lag 4500 meter ruim op kop, en 4900 meter op kop.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
En dan ook nog dat dit waarschijnlijk haar enige kans ooit was op een medaille. En dat dan nog als Belgische.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mensen onderschatten het verschil dat je kan behalen met (niet verboden) supplementen. Als ze iets goeds vinden, waar Amerikanen bedreven in zijn, kan dat zomaar net zijn wat nodig is om winnaar te zijn ipv tweede.
Mits het ijs het houdt lijkt me dat eerder een voordeel want dan weet je wat je moet rijden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef wimderon het volgende:
Wel verdiend voor Lollobrigida. Zonder tegenstander en in de laatste rit.
Dat eerste leek op eerdere afstanden wel een probleem.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mits het ijs het houdt lijkt me dat eerder een voordeel want dan weet je wat je moet rijden.
Nu is wel weer klaar hèquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
#verdacht.
Is die italiaans dopingdokter meneer Ferrari weer op vrije voeten ofzo?achterlijk veel medailles.
Nu weer deze schaatster die ff 5 seconden onder haar PR rijdHet is veel maar de condities zijn ook gewoon goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tas rijdt bijvoorbeeld ook 6 seconden van haar PR hier.
Dat is een enorm nadeel omdat de luchtcirculatie bijna helemaal wegvalt.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mits het ijs het houdt lijkt me dat eerder een voordeel want dan weet je wat je moet rijden.
Ja, ze had eerder moeten beginnen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:04 schreef Redefine het volgende:
Hopelijk leert Conijn de komende jaren goede schema's te rijden. Anders vrees ik dat er nog wel iemand onderdoor komt die dan het goud wint.
Really?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat is nu een full retard wappie geworden.
Enigma Conijn.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, ze had eerder moeten beginnen.
Dat kostte toch helemaal geen tijd?quote:https://sporza.be/nl/2026(...)oment~1770915239956/
Kostte een kegeltje haar eremetaal? Sandrine Tas verliest kostbare (en cruciale?) tijd na vervelend moment
Inderdaad, anders moest ze de bocht ruimer nemenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat kostte toch helemaal geen tijd?
Victor Conte van Balco bellen. Tailor-made designer drugs.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:04 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mensen onderschatten het verschil dat je kan behalen met (niet verboden) supplementen. Als ze iets goeds vinden, waar Amerikanen bedreven in zijn, kan dat zomaar net zijn wat nodig is om winnaar te zijn ipv tweede.
Zo vroeg in de niet zeker niet nee.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Echt?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:05 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat is nu een full retard wappie geworden.
Kegeltje? Wat een schattig taaltje blijft het toch ookquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nu weer deze schaatster die ff 5 seconden onder haar PR rijdAnema moet een betere dealer zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was met Marion Jones tochquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Victor Conte van Balco bellen. Tailor-made designer drugs.
quote:
Ja ik kan het even niet zo snel vinden. Maar in de covid tijd had ze dacht ik een X account met allemaal posts waarvan je je niet kon voorstellen dat die van haar kwamen.quote:
Zelfs nu alweer 3 afzonderlijke nieuwsberichten, Sporza is een parodie op een nieuws medium.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Emigreren naar het buitenland en dan op een boerderij in the middle of nowhere gaat wonen doet dat waarschijnlijk met een mens.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:10 schreef Remco het volgende:
[..]
[..]
Ja ik kan het even niet zo snel vinden. Maar in de covid tijd had ze dacht ik een X account met allemaal posts waarvan je je niet kon voorstellen dat die van haar kwamen.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Zelfs nu alweer 3 afzonderlijke nieuwsberichten, Sporza is een parodie op een nieuws medium.
Die snap ik niet. Er is net nog gereden en ze zullen de installaties wel niet uitzetten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is een enorm nadeel omdat de luchtcirculatie bijna helemaal wegvalt.
Er wordt niet meer ingereden in de binnenbaan hèquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Er is net nog gereden en ze zullen de installaties wel niet uitzetten.
Ze zeggen altijd dat de luchtcirculatie weg valt na een lange pauze. Na een valpartij e.d.
En blueskyquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef AgnesGru het volgende:
Na alle zure reacties op Jutta gaat hln.be vast weer leveren.
Merel is zo vrolijk dat zelfs Bert niet aan het wankelen zou kunnen brengen.quote:
De dag hln.be niet levert is de dag dat de website offline is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef AgnesGru het volgende:
Dit was wel de mooiste afstand tot nu toe ja, qua ontknoping.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gvd ik had dit toch wel moeten kijken en niet via de radio moeten luisteren
Nouja het is wat het is
Ah natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Er wordt niet meer ingereden in de binnenbaan hè
Het was op de radio al bloedspannend.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit was wel de mooiste afstand tot nu toe ja, qua ontknoping.
Die mist goud op een seconde ofzo toch?quote:
Jaquote:
0.30quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die mist goud op een seconde ofzo toch?
0.30 seconden slechts.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Veel minder dan dat.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tijd staat gewoon volgens mij, gisteren werd Dombek met een soortgelijk vooral ook niet gediskwalificeerd.quote:
Waarom waren ze zuur op Jutta dan?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef AgnesGru het volgende:
Het is hln,be en ze is een Nederlandse. Dat is daar al voldoende.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom waren ze zuur op Jutta dan?
Massastart kan ze ook winnen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:22 schreef Redefine het volgende:
Lollo noemde nog even de 1500, dat zou pas een stunt zijn als ze die wint
Ja alle trollende users moeten zo verplicht naar de controle.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:22 schreef Hugo_Treger het volgende:
Worden er nog plasjes afgenomen? Hier is iets niet in de haak.
Uiteraard.quote:
Bij de 500m gaat het verschil veel groter zijnquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit had ook het verschil bij de uitslag van de afdaling kunnen zijn
Lollo vs Groenewoud, nou dan weet je het wel.quote:
Al ACHT jaar weg.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat Nederlands van Eldering kan toch niet
Zijn ze daar niet nog mee bezig?quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:49 schreef Mani89 het volgende:
Dit de enige keer in de geschiedenis dat de 5000km bij de vrouwen de moeite waard was.
Ik vond het nogal meevallen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Al sluit ik niet uit dat hij daarvoor ook al geen Nederlands sprak.
Ze had een Hermes tas gekocht.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom waren ze zuur op Jutta dan?
Ik denk dat je onderschat hoe compleet de training van schaatsers is/moet zijn ten opzichte van langlaufers.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze moeten eens kijken bij die biatlonners en langlaufers. Die weten wat tot het uiterste gaan is.
Het hele seizoen dit verhaal al. Hoe moeilijk kan het zijn om een schaatsschoen te fabriceren die hij wel aan kan. Niet dat het veel uitmaakt of je voor of achter de boarding roept dat het rapper moet.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:40 schreef hhh38 het volgende:
Marchetto altijd vanachter de boarding
Neem aan dat die het WK allround nog wel gaat doen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef DrMarten het volgende:
Ik had Sablikova wel een mooier afscheid gegund. Die gaat echt stilletjes door de achterdeur naar buiten zo.
En Jan de Bont zei doodleuk in een interview 'How do you say that in Dutch?'quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vond het nogal meevallen.
Paul Verhoeven sprak na een maand in de VS al geen woord (op z'n) Nederlands meer.
ik stond in de file waar nooit file is... stel mallooten op elkaar geklapt, politie en bergers waren net klaar toen Conijn haar laatste meters reed dus ik was nog op tijd thuis voor de Italiaanse eindsprintquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gvd ik had dit toch wel moeten kijken en niet via de radio moeten luisteren
Nouja het is wat het is
O ja, zeker.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe compleet de training van schaatsers is/moet zijn ten opzichte van langlaufers.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 12 februari 2026 16:46 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Als ik Merel Conijn was zou ik de Adne Sondral intervaltaktiek proberen
Gekke Ådne was een mooie kerel. Al was Ids het daar waarschijnlijk niet altijd mee eens.quote:
Maakt het uit, het is allebei fout.quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:51 schreef Em31 het volgende:
Waarom zegt hij Morotzova en dan weer Morozooova
Maakt het uit inderdaad.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maakt het uit, het is allebei fout.
https://www.olympics.com/(...)thlete-details/28122
Met een rode kop over de finish komen is echt irrelevant.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:32 schreef Shreyas het volgende:
Heel goed gedaan van Conijn, net niet genoeg voor goud, maar ze heeft een topprestatie geleverd.
In tegenstelling tot de 3000m was ze nu wel bereid om te vechten.
Negen van de tien buitenlandse commentatoren zijn nog veel erger. Veel doen niet eens er moeite voor. Al is het wel storend als ze niet consequent zijn of i.i.g. even bij elkaar navragen wat de beste uitspraak is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maakt het uit inderdaad.
Wat maakt een buitenlandse commentator van Nederlandse namen?
Vroeger was het al lachen met Mart Smeets en diens in 1 zin 5 verschillende uitspraken van 1 of andere Slavische voor-of achternaam.
Ik had het radioverslag ingecalculeerd. Ik verwachtte eerlijk gezegd ook niet deze spanningquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:34 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik stond in de file waar nooit file is... stel mallooten op elkaar geklapt, politie en bergers waren net klaar toen Conijn haar laatste meters reed dus ik was nog op tijd thuis voor de Italiaanse eindsprint
Yes. Die bochten waren aan de ruime kant.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze versnelde later dan ze normaal doet.
De slechtste ronde was de ronde net voor de versnelling. Toen kreeg ze een schreeuw van de kant en de motor ging aan.
Nog belangrijker: de bochten worden steeds veel te ruim genomen. Ze maakt veel meer meters dan noodzakelijk. Leg het eens naast Tas, Wiklund of Lollo.
Met zo een uitslag kun je ook net zo goed met lege handen staan maar er had zeker meer in gezeten.
Dit soort theater hebben ze van de BBC gejat, die dit al 20 jaar zo doen met atletiekwedstrijden.quote:
Het hele voor- en nabeschouwen komt uit Engeland.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit soort theater hebben ze van de BBC gejat, die dit al 20 jaar zo doen met atletiekwedstrijden.
Als achteraf blijkt dat je met 0.1 seconden verliest kun je natuurlijk altijd zeggen dat er meer in had gezeten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met een rode kop over de finish komen is echt irrelevant.
Ze versnelde later dan ze normaal doet.
De slechtste ronde was de ronde net voor de versnelling. Toen kreeg ze een schreeuw van de kant en de motor ging aan.
Nog belangrijker: de bochten worden steeds veel te ruim genomen. Ze maakt veel meer meters dan noodzakelijk. Leg het eens naast Tas, Wiklund of Lollo.
Met zo een uitslag kun je ook net zo goed met lege handen staan (wat had je dan gezegd?) maar er had zeker meer in gezeten.
Zeker, maar het niet correct kunnen inschatten van je reserves is een (in dit geval cruciale) imperfectie.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als achteraf blijkt dat je met 0.1 seconden verliest kun je natuurlijk altijd zeggen dat er meer in had gezeten.
Op het moment van rijden weet je niet hoe lang je het nog kan volhouden en dus wanneer je precies moet gaan versnellen. Wanneer je als laatste mag heb je in ieder geval het voordeel dat je weet wat je moet rijden.
Maar de loting tegen Tas kwam Conijn enorm goed uit, daardoor kon ze net iets dieper gaan dan normaal.
In de Schaatspodcast zei hij ook dat ie normaal alleen Engels en Fries spreektquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Bochten ruim nemen kost je natuurlijk meters, maar het zorgt ook voor minder druk op de benen. Het is de vraag wat uiteindelijk het snelste is onder de streep en dat is ook voor iedereen anders.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Yes. Die bochten waren aan de ruime kant.
Je zag het ook aan het in beeld meelopende verschil: meteen nadat Lollo de bocht uitzeilde breidde die haar voorsprong weer uit, omdat ze een betere bocht had gelopen en dus op hogere snelheid het rechte eind opdaverde.
"Bereid om te vechten" (jouw woorden hierboven) hangt dan dus af van je tegenstander. Niet echt een goede basis om daar je mantra van winnaarsmentaliteit aan af te lezen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als achteraf blijkt dat je met 0.1 seconden verliest kun je natuurlijk altijd zeggen dat er meer in had gezeten.
Op het moment van rijden weet je niet hoe lang je het nog kan volhouden en dus wanneer je precies moet gaan versnellen. Wanneer je als laatste mag heb je in ieder geval het voordeel dat je weet wat je moet rijden.
Maar de loting tegen Tas kwam Conijn enorm goed uit, daardoor kon ze net iets dieper gaan dan normaal.
Niet mee eens, daarvoor is het verschil in roem tussen goud en zilver/brons te groot.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:52 schreef Ericr het volgende:
Zo dicht bij elkaar, denk dat iedereen op het podium blij kan zijn. Sprint verschillen op de langste afstand. Zelfs meer als je naar de 1000m kijkt waar er maar 2 aan elkaar gewaagd waren.
Dit is de estafettte!quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:03 schreef kibo het volgende:
Ook suspense bij het dubbelrodelen nu ....
Daar was niets kut aan, dat was geweldigquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:26 schreef GotenSSJ het volgende:
Terug gekeken, wat ontzettend kut dat ze die sprint nog had aan het einde zeg
Ik noem een Achtereekte, niet altijd komt Olympisch goud met veel roem. Wel leuke extra verdienste natuurlijk maar dit zijn niet echt de glamour afstanden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, daarvoor is het verschil in roem tussen goud en zilver/brons te groot.
Maar voor Tas is het natuurlijk wel verreweg het zuurst.
Anema being Anemaquote:Anema over late versnelling en nipt zilver Conijn: 'Als je daar nou eerder mee begint...' - https://nos.nl/l/2602149
Jezus wat een interview.quote:
Na het lezen van dit nieuwsartikel kan ik Eldering niet meer serieus nemenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Ik snap deze reactie wel. Conijn lijkt me een erg lastige schaatser om te coachenquote:
Dit is niets nieuws toch? De loting is voor vele schaatsers cruciaal. Laat ze allemaal individueel rijden en je krijgt andere resultaten. Zeker als je tegen een Chinees moet rijden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Bereid om te vechten" (jouw woorden hierboven) hangt dan dus af van je tegenstander.
Niet echt een goede basis om daar je mantra van winnaarsmentaliteit aan af te lezen.
Er was een boxer genaamd Tiger Byrd blijkbaar.quote:
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef Arcee het volgende:
Wel een beestachtige finish van Lollobrigida.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Merel bijna goud maar zo blij![]()
Zeikt de topsportmentaliteit af voor en namens geheel NL. Het land dat gek is op verliezers en waar zilver meer support krijgt dan goudquote:
Sandrine Tas had ik gisteren het goud het meest gegund, door haar aanvallende manier van rijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 05:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeikt de topsportmentaliteit af voor en namens geheel NL. Het land dat gek is op verliezers en waar zilver meer support krijgt dan goud
12 jaar geleden zeek-ie in een Amerikaans interview de VS af, in vergelijking met het schaatsen in NL.
Was ook al zo'n wanvertoning.
De man heeft een spiegel nodig.
Hij is toch haar coach?
Hij kan haar toch tijdens de race op tijd duidelijk maken dat ze moet versnellen?
Gooi die azijnpisser nou maar eens in een rusthuis, zou ik zeggen. Kan-ie misschien eindelijk leren om van het leven (en de sport) te genieten.
Soms is iemand gewoon sneller of beter. Dat hoort bij sport.
En zonder Sandrine Tas had Conijn 6:50 gereden.
Eigenlijk zou Lollo dit moeten zien en dan tegen Anema moeten zeggen: "als Merel 6:45.0 rijdt, dan rijd ik 6:44.9. Arrivederci!"
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:34 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo wat een thriller was dit. Dacht dat goud binnen was voor Conijn in de voorlaatste ronde, maar helaas. Eerlijk verslagen. Het helpt dat er geen Chinezen meededen natuurlijk.
Maar dat gold ook voor Wiklund en Lollobrigida.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:53 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sandrine Tas had ik gisteren het goud het meest gegund, door haar aanvallende manier van rijden.
Ik bedoelde ook dat ze niet meededen om de medaillesquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.
Ze reed in ieder geval niet in de wegquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.
En Wiklund en Lollo reden alleen. Het verschil in mentaliteit kan alleen niet groter zijn. Ik weet zeker dat Lollobrigida in die laatste ronde vermoeider was dan Wiklund. Maar ze reed 2 seconden sneller.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dat gold ook voor Wiklund en Lollobrigida.
En Conijn is nu eenmaal altijd iemand die op temperatuur moet komen.
Ik misgun(de) niemand iets, maar voor Tas is deze uitkomst natuurlijk enorm zuur.
Niemann - Pechstein Nagano '98 scheelde maar 0,04quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:37 schreef Ericr het volgende:
Uit de oude doos maar dit leek heel erg op de 5000m heren in Calgary.
Visser en Gustafson en Visser leek het binnen te hebben maar Gustafson kon toch net wat harder in die laatste ronden.
'het kan nog altijd hoor' de jinx van Heinze Bakker.
Zo'n Merel Conijn is gewoon hartstikke blij met zilverquote:
Ik zie dit nu pas. Wat een knorrepotquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |