Daar was niets kut aan, dat was geweldigquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:26 schreef GotenSSJ het volgende:
Terug gekeken, wat ontzettend kut dat ze die sprint nog had aan het einde zeg
Ik noem een Achtereekte, niet altijd komt Olympisch goud met veel roem. Wel leuke extra verdienste natuurlijk maar dit zijn niet echt de glamour afstanden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, daarvoor is het verschil in roem tussen goud en zilver/brons te groot.
Maar voor Tas is het natuurlijk wel verreweg het zuurst.
Anema being Anemaquote:Anema over late versnelling en nipt zilver Conijn: 'Als je daar nou eerder mee begint...' - https://nos.nl/l/2602149
Jezus wat een interview.quote:
Na het lezen van dit nieuwsartikel kan ik Eldering niet meer serieus nemenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Al sluit ik niet uit dat hij daarvoor ook al geen Nederlands sprak.
Ik snap deze reactie wel. Conijn lijkt me een erg lastige schaatser om te coachenquote:
Dit is niets nieuws toch? De loting is voor vele schaatsers cruciaal. Laat ze allemaal individueel rijden en je krijgt andere resultaten. Zeker als je tegen een Chinees moet rijden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Bereid om te vechten" (jouw woorden hierboven) hangt dan dus af van je tegenstander.
Niet echt een goede basis om daar je mantra van winnaarsmentaliteit aan af te lezen.
Er was een boxer genaamd Tiger Byrd blijkbaar.quote:
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef Arcee het volgende:
Wel een beestachtige finish van Lollobrigida.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Merel bijna goud maar zo blij![]()
Zeikt de topsportmentaliteit af voor en namens geheel NL. Het land dat gek is op verliezers en waar zilver meer support krijgt dan goudquote:
Sandrine Tas had ik gisteren het goud het meest gegund, door haar aanvallende manier van rijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 05:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeikt de topsportmentaliteit af voor en namens geheel NL. Het land dat gek is op verliezers en waar zilver meer support krijgt dan goud
12 jaar geleden zeek-ie in een Amerikaans interview de VS af, in vergelijking met het schaatsen in NL.
Was ook al zo'n wanvertoning.
De man heeft een spiegel nodig.
Hij is toch haar coach?
Hij kan haar toch tijdens de race op tijd duidelijk maken dat ze moet versnellen?
Gooi die azijnpisser nou maar eens in een rusthuis, zou ik zeggen. Kan-ie misschien eindelijk leren om van het leven (en de sport) te genieten.
Soms is iemand gewoon sneller of beter. Dat hoort bij sport.
En zonder Sandrine Tas had Conijn 6:50 gereden.
Eigenlijk zou Lollo dit moeten zien en dan tegen Anema moeten zeggen: "als Merel 6:45.0 rijdt, dan rijd ik 6:44.9. Arrivederci!"
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:34 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo wat een thriller was dit. Dacht dat goud binnen was voor Conijn in de voorlaatste ronde, maar helaas. Eerlijk verslagen. Het helpt dat er geen Chinezen meededen natuurlijk.
Maar dat gold ook voor Wiklund en Lollobrigida.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:53 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sandrine Tas had ik gisteren het goud het meest gegund, door haar aanvallende manier van rijden.
Ik bedoelde ook dat ze niet meededen om de medaillesquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.
Ze reed in ieder geval niet in de wegquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.
En Wiklund en Lollo reden alleen. Het verschil in mentaliteit kan alleen niet groter zijn. Ik weet zeker dat Lollobrigida in die laatste ronde vermoeider was dan Wiklund. Maar ze reed 2 seconden sneller.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dat gold ook voor Wiklund en Lollobrigida.
En Conijn is nu eenmaal altijd iemand die op temperatuur moet komen.
Ik misgun(de) niemand iets, maar voor Tas is deze uitkomst natuurlijk enorm zuur.
Niemann - Pechstein Nagano '98 scheelde maar 0,04quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:37 schreef Ericr het volgende:
Uit de oude doos maar dit leek heel erg op de 5000m heren in Calgary.
Visser en Gustafson en Visser leek het binnen te hebben maar Gustafson kon toch net wat harder in die laatste ronden.
'het kan nog altijd hoor' de jinx van Heinze Bakker.
Zo'n Merel Conijn is gewoon hartstikke blij met zilverquote:
Ik zie dit nu pas. Wat een knorrepotquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |