0.30 seconden slechts.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die mist goud op een seconde ofzo toch?
Veel minder dan dat.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die mist goud op een seconde ofzo toch?
Tijd staat gewoon volgens mij, gisteren werd Dombek met een soortgelijk vooral ook niet gediskwalificeerd.quote:
Waarom waren ze zuur op Jutta dan?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef AgnesGru het volgende:
Na alle zure reacties op Jutta gaat hln.be vast weer leveren.
Het is hln,be en ze is een Nederlandse. Dat is daar al voldoende.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom waren ze zuur op Jutta dan?
Massastart kan ze ook winnen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:22 schreef Redefine het volgende:
Lollo noemde nog even de 1500, dat zou pas een stunt zijn als ze die wint
Ja alle trollende users moeten zo verplicht naar de controle.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:22 schreef Hugo_Treger het volgende:
Worden er nog plasjes afgenomen? Hier is iets niet in de haak.
Uiteraard.quote:
Bij de 500m gaat het verschil veel groter zijnquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit had ook het verschil bij de uitslag van de afdaling kunnen zijn
Lollo vs Groenewoud, nou dan weet je het wel.quote:
Al ACHT jaar weg.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat Nederlands van Eldering kan toch niet
Zijn ze daar niet nog mee bezig?quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:49 schreef Mani89 het volgende:
Dit de enige keer in de geschiedenis dat de 5000km bij de vrouwen de moeite waard was.
Ik vond het nogal meevallen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Al sluit ik niet uit dat hij daarvoor ook al geen Nederlands sprak.
Ze had een Hermes tas gekocht.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom waren ze zuur op Jutta dan?
Ik denk dat je onderschat hoe compleet de training van schaatsers is/moet zijn ten opzichte van langlaufers.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze moeten eens kijken bij die biatlonners en langlaufers. Die weten wat tot het uiterste gaan is.
Het hele seizoen dit verhaal al. Hoe moeilijk kan het zijn om een schaatsschoen te fabriceren die hij wel aan kan. Niet dat het veel uitmaakt of je voor of achter de boarding roept dat het rapper moet.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:40 schreef hhh38 het volgende:
Marchetto altijd vanachter de boarding
Neem aan dat die het WK allround nog wel gaat doen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef DrMarten het volgende:
Ik had Sablikova wel een mooier afscheid gegund. Die gaat echt stilletjes door de achterdeur naar buiten zo.
En Jan de Bont zei doodleuk in een interview 'How do you say that in Dutch?'quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vond het nogal meevallen.
Paul Verhoeven sprak na een maand in de VS al geen woord (op z'n) Nederlands meer.
ik stond in de file waar nooit file is... stel mallooten op elkaar geklapt, politie en bergers waren net klaar toen Conijn haar laatste meters reed dus ik was nog op tijd thuis voor de Italiaanse eindsprintquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gvd ik had dit toch wel moeten kijken en niet via de radio moeten luisteren
Nouja het is wat het is
O ja, zeker.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe compleet de training van schaatsers is/moet zijn ten opzichte van langlaufers.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 12 februari 2026 16:46 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Als ik Merel Conijn was zou ik de Adne Sondral intervaltaktiek proberen
Gekke Ådne was een mooie kerel. Al was Ids het daar waarschijnlijk niet altijd mee eens.quote:
Maakt het uit, het is allebei fout.quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:51 schreef Em31 het volgende:
Waarom zegt hij Morotzova en dan weer Morozooova
Maakt het uit inderdaad.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maakt het uit, het is allebei fout.
https://www.olympics.com/(...)thlete-details/28122
Met een rode kop over de finish komen is echt irrelevant.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:32 schreef Shreyas het volgende:
Heel goed gedaan van Conijn, net niet genoeg voor goud, maar ze heeft een topprestatie geleverd.
In tegenstelling tot de 3000m was ze nu wel bereid om te vechten.
Negen van de tien buitenlandse commentatoren zijn nog veel erger. Veel doen niet eens er moeite voor. Al is het wel storend als ze niet consequent zijn of i.i.g. even bij elkaar navragen wat de beste uitspraak is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maakt het uit inderdaad.
Wat maakt een buitenlandse commentator van Nederlandse namen?
Vroeger was het al lachen met Mart Smeets en diens in 1 zin 5 verschillende uitspraken van 1 of andere Slavische voor-of achternaam.
Ik had het radioverslag ingecalculeerd. Ik verwachtte eerlijk gezegd ook niet deze spanningquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:34 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik stond in de file waar nooit file is... stel mallooten op elkaar geklapt, politie en bergers waren net klaar toen Conijn haar laatste meters reed dus ik was nog op tijd thuis voor de Italiaanse eindsprint
Yes. Die bochten waren aan de ruime kant.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze versnelde later dan ze normaal doet.
De slechtste ronde was de ronde net voor de versnelling. Toen kreeg ze een schreeuw van de kant en de motor ging aan.
Nog belangrijker: de bochten worden steeds veel te ruim genomen. Ze maakt veel meer meters dan noodzakelijk. Leg het eens naast Tas, Wiklund of Lollo.
Met zo een uitslag kun je ook net zo goed met lege handen staan maar er had zeker meer in gezeten.
Dit soort theater hebben ze van de BBC gejat, die dit al 20 jaar zo doen met atletiekwedstrijden.quote:
Het hele voor- en nabeschouwen komt uit Engeland.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit soort theater hebben ze van de BBC gejat, die dit al 20 jaar zo doen met atletiekwedstrijden.
Als achteraf blijkt dat je met 0.1 seconden verliest kun je natuurlijk altijd zeggen dat er meer in had gezeten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met een rode kop over de finish komen is echt irrelevant.
Ze versnelde later dan ze normaal doet.
De slechtste ronde was de ronde net voor de versnelling. Toen kreeg ze een schreeuw van de kant en de motor ging aan.
Nog belangrijker: de bochten worden steeds veel te ruim genomen. Ze maakt veel meer meters dan noodzakelijk. Leg het eens naast Tas, Wiklund of Lollo.
Met zo een uitslag kun je ook net zo goed met lege handen staan (wat had je dan gezegd?) maar er had zeker meer in gezeten.
Zeker, maar het niet correct kunnen inschatten van je reserves is een (in dit geval cruciale) imperfectie.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als achteraf blijkt dat je met 0.1 seconden verliest kun je natuurlijk altijd zeggen dat er meer in had gezeten.
Op het moment van rijden weet je niet hoe lang je het nog kan volhouden en dus wanneer je precies moet gaan versnellen. Wanneer je als laatste mag heb je in ieder geval het voordeel dat je weet wat je moet rijden.
Maar de loting tegen Tas kwam Conijn enorm goed uit, daardoor kon ze net iets dieper gaan dan normaal.
In de Schaatspodcast zei hij ook dat ie normaal alleen Engels en Fries spreektquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Bochten ruim nemen kost je natuurlijk meters, maar het zorgt ook voor minder druk op de benen. Het is de vraag wat uiteindelijk het snelste is onder de streep en dat is ook voor iedereen anders.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Yes. Die bochten waren aan de ruime kant.
Je zag het ook aan het in beeld meelopende verschil: meteen nadat Lollo de bocht uitzeilde breidde die haar voorsprong weer uit, omdat ze een betere bocht had gelopen en dus op hogere snelheid het rechte eind opdaverde.
"Bereid om te vechten" (jouw woorden hierboven) hangt dan dus af van je tegenstander. Niet echt een goede basis om daar je mantra van winnaarsmentaliteit aan af te lezen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als achteraf blijkt dat je met 0.1 seconden verliest kun je natuurlijk altijd zeggen dat er meer in had gezeten.
Op het moment van rijden weet je niet hoe lang je het nog kan volhouden en dus wanneer je precies moet gaan versnellen. Wanneer je als laatste mag heb je in ieder geval het voordeel dat je weet wat je moet rijden.
Maar de loting tegen Tas kwam Conijn enorm goed uit, daardoor kon ze net iets dieper gaan dan normaal.
Niet mee eens, daarvoor is het verschil in roem tussen goud en zilver/brons te groot.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:52 schreef Ericr het volgende:
Zo dicht bij elkaar, denk dat iedereen op het podium blij kan zijn. Sprint verschillen op de langste afstand. Zelfs meer als je naar de 1000m kijkt waar er maar 2 aan elkaar gewaagd waren.
Dit is de estafettte!quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:03 schreef kibo het volgende:
Ook suspense bij het dubbelrodelen nu ....
Daar was niets kut aan, dat was geweldigquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:26 schreef GotenSSJ het volgende:
Terug gekeken, wat ontzettend kut dat ze die sprint nog had aan het einde zeg
Ik noem een Achtereekte, niet altijd komt Olympisch goud met veel roem. Wel leuke extra verdienste natuurlijk maar dit zijn niet echt de glamour afstanden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet mee eens, daarvoor is het verschil in roem tussen goud en zilver/brons te groot.
Maar voor Tas is het natuurlijk wel verreweg het zuurst.
Anema being Anemaquote:Anema over late versnelling en nipt zilver Conijn: 'Als je daar nou eerder mee begint...' - https://nos.nl/l/2602149
Jezus wat een interview.quote:
Na het lezen van dit nieuwsartikel kan ik Eldering niet meer serieus nemenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Al ACHT jaar weg.
Ik snap deze reactie wel. Conijn lijkt me een erg lastige schaatser om te coachenquote:
Dit is niets nieuws toch? De loting is voor vele schaatsers cruciaal. Laat ze allemaal individueel rijden en je krijgt andere resultaten. Zeker als je tegen een Chinees moet rijden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Bereid om te vechten" (jouw woorden hierboven) hangt dan dus af van je tegenstander.
Niet echt een goede basis om daar je mantra van winnaarsmentaliteit aan af te lezen.
Er was een boxer genaamd Tiger Byrd blijkbaar.quote:
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:48 schreef Arcee het volgende:
Wel een beestachtige finish van Lollobrigida.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Merel bijna goud maar zo blij![]()
Zeikt de topsportmentaliteit af voor en namens geheel NL. Het land dat gek is op verliezers en waar zilver meer support krijgt dan goudquote:
Sandrine Tas had ik gisteren het goud het meest gegund, door haar aanvallende manier van rijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 05:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeikt de topsportmentaliteit af voor en namens geheel NL. Het land dat gek is op verliezers en waar zilver meer support krijgt dan goud
12 jaar geleden zeek-ie in een Amerikaans interview de VS af, in vergelijking met het schaatsen in NL.
Was ook al zo'n wanvertoning.
De man heeft een spiegel nodig.
Hij is toch haar coach?
Hij kan haar toch tijdens de race op tijd duidelijk maken dat ze moet versnellen?
Gooi die azijnpisser nou maar eens in een rusthuis, zou ik zeggen. Kan-ie misschien eindelijk leren om van het leven (en de sport) te genieten.
Soms is iemand gewoon sneller of beter. Dat hoort bij sport.
En zonder Sandrine Tas had Conijn 6:50 gereden.
Eigenlijk zou Lollo dit moeten zien en dan tegen Anema moeten zeggen: "als Merel 6:45.0 rijdt, dan rijd ik 6:44.9. Arrivederci!"
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:34 schreef DecoAoreste het volgende:
Zo wat een thriller was dit. Dacht dat goud binnen was voor Conijn in de voorlaatste ronde, maar helaas. Eerlijk verslagen. Het helpt dat er geen Chinezen meededen natuurlijk.
Maar dat gold ook voor Wiklund en Lollobrigida.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:53 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sandrine Tas had ik gisteren het goud het meest gegund, door haar aanvallende manier van rijden.
Ik bedoelde ook dat ze niet meededen om de medaillesquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.
Ze reed in ieder geval niet in de wegquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, er deed wel een Chinese mee. In de rit tegen Marijke Groenewoud delfde zij duidelijk het onderspit.
En Wiklund en Lollo reden alleen. Het verschil in mentaliteit kan alleen niet groter zijn. Ik weet zeker dat Lollobrigida in die laatste ronde vermoeider was dan Wiklund. Maar ze reed 2 seconden sneller.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dat gold ook voor Wiklund en Lollobrigida.
En Conijn is nu eenmaal altijd iemand die op temperatuur moet komen.
Ik misgun(de) niemand iets, maar voor Tas is deze uitkomst natuurlijk enorm zuur.
Niemann - Pechstein Nagano '98 scheelde maar 0,04quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:37 schreef Ericr het volgende:
Uit de oude doos maar dit leek heel erg op de 5000m heren in Calgary.
Visser en Gustafson en Visser leek het binnen te hebben maar Gustafson kon toch net wat harder in die laatste ronden.
'het kan nog altijd hoor' de jinx van Heinze Bakker.
Zo'n Merel Conijn is gewoon hartstikke blij met zilverquote:
Ik zie dit nu pas. Wat een knorrepotquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |