Dus jij koopt een alarm. Die gaat af en de meneer van de voicebox doet gewoon z’n werk. (Hij weet immers niet dat het vals alarm is.) En jij vertelt je wat je daar van vindt.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Wombats zijn ookHeb geen idee van een hype, btw, mis er ook vast niks aan
Het is hier altijd pokemon geweest, zowel dochter als zoon
![]()
Ai, @:FlyingFish, lullig is dat altijd he, als je planning de soep wordt ingedraaid![]()
Hier was het vannacht weer feest. Om 2.30 ging dat kutalarm af, moest naar benee om het af te zetten, sliep ik net weer, ging ie om 3.30 opnieuw loeien. Had geen zin om op te staan tot de voicebox begon te tetteren dat de politie zou worden ingeschakeld. Toen mn nest uit en precies gezegd wat ik van die kutcamera vond die steeds een sabotagealarm geeft. Vond de meneer aan de andere kant van de voicebox niet heel leuk en hing op na me een fijne nacht gewenst te hebbenEn nu komt er maandag een monteur. Yay
Die brainrot dingen, heb het hier een tijdje geleden gevraagd, maar snap nog steeds niet wat het is, wel in welke hoek ik het moet zoeken, maar verderquote:Op vrijdag 5 december 2025 05:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die capibara kan ik beter hebben dan al die Italian brainrot meuk...
Speelt al weken he en ze zien wat de melding veroorzaakt en dat was geen inbraak. Laatst hebben ze um ook zelf uitgezet toen ik er niet was en daar heb ik 0.0 meldingen van gehad, niet eens een sms maar vannacht dus dit.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dus jij koopt een alarm. Die gaat af en de meneer van de voicebox doet gewoon z’n werk. (Hij weet immers niet dat het vals alarm is.) En jij vertelt je wat je daar van vindt.
Ik snap heel goed dat hij dat niet leuk vindt.
Fijn dat er een monteur komt
En dat doen ze altijd snachts.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:04 schreef Vanyel het volgende:
Hier ging vannacht de rookmelder. 2x3 lange tonen.
Vorige week ook al midden in de nacht, toen 1x3. Natuurlijk vergeten toen het weer ochtend werd.
Vannacht was ik slimmer en bedacht dat het vast aan de houdbaarheid lag dus meteen eraf geragd en ja hoor, einddatum oktober 2025.
Voor wie dat niet wist, rookmelders hebben ook een uiterste houdbaarheidsdatum. En dan kunnen ze dus gaan piepen.
Ja... een CO melders ook.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:04 schreef Vanyel het volgende:
Hier ging vannacht de rookmelder. 2x3 lange tonen.
Vorige week ook al midden in de nacht, toen 1x3. Natuurlijk vergeten toen het weer ochtend werd.
Vannacht was ik slimmer en bedacht dat het vast aan de houdbaarheid lag dus meteen eraf geragd en ja hoor, einddatum oktober 2025.
Voor wie dat niet wist, rookmelders hebben ook een uiterste houdbaarheidsdatum. En dan kunnen ze dus gaan piepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Dank je!quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:07 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto's @:Phaidra
Vanavond pakjesavond. We hebben lootjes getrokken, de kinderen onderling en de volwassen onderling (niet echt spannend wie wie heeft goed). Geen grote cadeaus, budget van 10 euro, geen surprises maar wel gedicht. Hapjes erbij, chocoladeletter voor iedereen een klaar. Wat mij betreft het laatste jaar.
Kinderen hebben gisteren op school sinterklaas gevierd. Voor mijn meiden geen succes. Op de basisschool nooit gedoe gehad, surprises prima, sint op school prima. Maar nu hadden ze zo'n dobbespelletje en hoewel ze echt op de hoogte waren van de spelregels en we ze gewaarschuwd hebben, kwam eentje toch huilend de klas uit omdat het cadeautje wat ze zo leuk vond, werd afgepakt. Andere dochter kon het ook amper handelen. Het was echt heel sneu.
Ik heb ze beloofd dat ze nooit meer mee hoeven doen met zo'n spelletje. Dat trekt hun ass brein gewoon niet.
Vandaag ook maar een dagje thuisgehouden.
Meisje waar ik aupair was was laatst een jaar op wereldreis en die waren veel langer dan gepland blijvben hangen in Peru ook vanwege wat je noemt!quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:47 schreef Phaidra het volgende:
Nee, geen naakthonden! Ik wist niet dat die daar in het wild voor zouden komen. Wel lama’s, alpaca’s, vivuña’s, een slang, tarantula en andere fascinerende dieren en planten waarvan ik de naam niet meer weet. Ook een pootafdruk van een cheeta, vlak bij ons kamp en niet meer dan een paar uur oud.
Peru is een prachtig land, heel afwisselend qua landschap en klimaat en natuurlijk een rijke cultuur. In Cuzco belandden we in een processie voor ‘the lord of the earthquackes’. Daarbij werd een soort zwarte jezus heel de stad door gedragen, heel de stad liep uit. Wat een happening.
Ottertjes en wasbeertjesquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:52 schreef Kyara het volgende:
Capibara's zijn de nieuwe alpaca's (allemaal leuk, maar doe mij maar een rode panda)
Ik snap het helemaal!quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Meisje waar ik aupair was was laatst een jaar op wereldreis en die waren veel langer dan gepland blijvben hangen in Peru ook vanwege wat je noemt!
Ja net zoals de Xolo's in Mexico heeft Peru de Peruvan Inca dogs.
Ook zo een oer oud ras dat daar nog in het wild leeft.
In de bergen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 05-12-2025 14:31:01 ]Venus in pocketformaat
© loveli
Jongste zoon vindt ze ook heel leuk! Maar is er stiekem ook bang voor (ze staan in een natuurgebied vlakbij en als je ze van dichtbij ziet zijn ze toch ook wel heel indrukwekkend en een beetje engquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Ik ben helemaal into Schotse Hooglanders.![]()
De kleur, de wilde haardos, de krachtige doch lieve uitstraling.![]()
Ik heb een badjas, waxinelichthouder en een beeldje ervan.
Daar kocht ik vanmorgen nog een truitje en een broekje van voor beebquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Ook zo schattig idd. Net als ezeltjesquote:
Hier in de buurt lopen van die Gasconne koeien. Heel handig als ze net op het fietspad staan want er moet afstand van worden gehoudenquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jongste zoon vindt ze ook heel leuk! Maar is er stiekem ook bang voor (ze staan in een natuurgebied vlakbij en als je ze van dichtbij ziet zijn ze toch ook wel heel indrukwekkend en een beetje eng).
Mijn 13 jarige kocht afgelopen zomer nog een shirt met een hooglander in een klein schots dorpje.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Lijstje.nl. Gewoon hele jaar door spullen op het lijstje zetten en dan afvinken als ze gekocht zijnquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Dochter appte, ze had een probleem. Twee zakken zitten vol en ze kwam plek tekort. Ik heb ook twee zakken met nog iets ruimte. Vroeg wel hoe de Sint dit gaat sjouwen? Volgend jaar koopt ze een xxxxxxxl zak en huurt ze een heftruck 😂
Het lijkt allemaal veel en dat is het ook, maar Kerst vieren we dit jaar niet. En volgend jaar toch maar iets meer afspraken maken met wie, wat en hoeveel er gekocht wordt
Fijne pakjesavond allemaal!![]()
![]()
Haha ik vind ze dood eng ik laat mijn hond uit in een gebied waar ze vrij rondlopen. Als ze op m’n pad staan loop ik snel weer de andere kant op. Ik ben altijd bang dat ze mij of de hond aan hun hoorn spiesenquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:48 schreef vencodark het volgende:
Das wel een goed idee idd, zal het ook aan dochter voorstellen. Denk ik dat zoons lijstje oneindig zal zijnquote:Op vrijdag 5 december 2025 16:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Lijstje.nl. Gewoon hele jaar door spullen op het lijstje zetten en dan afvinken als ze gekocht zijn
De jongste begrijpt het nog niet echt. Hij huilt wel als hij naar haar gaat. Daar zegt ze dan wel wat over, maar ze doet er verder niks aan. Laatste weekend van haar kwam ze hem zelfs al op zaterdag brengen, terwijl ze hem vrijdag pas had gehaald en hem tot maandag zou houden.quote:Op woensdag 3 december 2025 12:20 schreef Phaidra het volgende:
@:Halcon @:gewoonmezelf87 mijn hart breekt als ik lees over ouders die hun kinderen negeren. Ik heb het zien gebeuren bij mijn nichtje (oudste dochter van mijn zus, inmiddels volwassen) en kan me haar verdriet nog zo goed voor de geest halen als haar vader weer eens zijn afspraak niet nakwam en haar liet vallen. Onbegrijpelijk.
Oh, dat is een goeie!quote:
Hier zijn ze inmiddels een stuk ouder, maar ik herken het wel (alleen dan andersom, want ik ben de moeder). Hier is het met hangen en wurgen nog 1 keer in de twee maanden omgang (en dat ligt echt bij de jongens).quote:Op zaterdag 6 december 2025 08:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
De jongste begrijpt het nog niet echt. Hij huilt wel als hij naar haar gaat. Daar zegt ze dan wel wat over, maar ze doet er verder niks aan. Laatste weekend van haar kwam ze hem zelfs al op zaterdag brengen, terwijl ze hem vrijdag pas had gehaald en hem tot maandag zou houden.
De oudste twee hebben er minder problemen mee. Na een hele tijd alleen thuis te hebben gezeten of met een oppas in hun tijd met moeder, hebben ze de conclusie getrokken dat mama toch geen tijd heeft.
Aan zoiets gaat al een heel proces vooraf natuurlijk. Kinderen zeggen niet altijd alles wat ze voelen en wat er in hun hoofd speelt. Als het dan eruit komt, dan is het vaak al (te) laat.
Ik probeer er maar het beste van te maken.
Gewoon niet doorspitten en het zelf laten doenquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, dat is een goeie!![]()
Die moet ik onthouden als ik vooral mijn dochters kamer nog eens doorspit.
Ja dat is echt eng, maar die wilde paarden zijn nog engerquote:Op vrijdag 5 december 2025 21:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Haha ik vind ze dood eng ik laat mijn hond uit in een gebied waar ze vrij rondlopen. Als ze op m’n pad staan loop ik snel weer de andere kant op. Ik ben altijd bang dat ze mij of de hond aan hun hoorn spiesen
Er lopen ook joekels van galloway los die vind ik dan weer wel cute!
( verder ben ik team otter)
Nope maar ik kan me niet herinneren wanneer ik zijn kamer ooit heb opgeruimd. Boeit me ook niet, eigenlijk want daar zijn deuren voor. Zijn kamer, zijn zooiquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Dochter van Venco is flink wat jonger dan jouw zoon, en werkt het bij hem al?
Ja, vooral de vloer moet gestofzuigd worden en plankjes/bureau enigszins afgestoft.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:34 schreef oh-oh het volgende:
Schoonmaken is als je niet opruimt ook onmogelijk.
Maar als ik dinsdag groen licht krijgt ga ik echt de boel de boel laten denk ik
Mijn huis, mijn regels/principes.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope maar ik kan me niet herinneren wanneer ik zijn kamer ooit heb opgeruimd. Boeit me ook niet, eigenlijk want daar zijn deuren voor. Zijn kamer, zijn zooi
Dat kan ook iddquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn huis, mijn regels/principes.
Je propt de honden in de kofferbak en geeft de buurman/vrouw de sleutel? Zo van, heuyy red je er maar mee!quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:34 schreef oh-oh het volgende:
Schoonmaken is als je niet opruimt ook onmogelijk.
Maar als ik dinsdag groen licht krijgt ga ik echt de boel de boel laten denk ik
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 6 december 2025 14:56 schreef oh-oh het volgende:
Nee maar mijn huis wordt door die firma leeggehaald als ze het kopen.
Dus ik ga inpakken, en niet meer echt schoonmaken.
En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel achterlaten.
Ik zal voor je duimen!quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Of de koop zoals nu aanhgeboden doorgaat.
Ik duim mee!quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Verkoop je het aan een opkoper?quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:58 schreef oh-oh het volgende:
Jup, want ik heb geen zin in kijkers in mijn huis en weken wachten en bieden.quote:
Nope, ik heb um op de renovatiestand gezetquote:Op zaterdag 6 december 2025 18:27 schreef Schanu het volgende:
Is het alarm nog afgegaan Mush?
Wat spannend oh-oh, ik ga ook hard voor je duimen!!
En hier staat de kerstboom ookzonder al teveel gedoe en met maar 1 gebroken kerstbal, we worden er elk jaar beter in
Ben benieuwd! Ik duim voor je!quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jup, want ik heb geen zin in kijkers in mijn huis en weken wachten en bieden.
De voordelen van zelf verkopen wegen niet op voor mij tegen deze weg.
En het bod is echt netjes.
Ik heb zo ongeveer ieder basisschooljaar pizza meegenomen. Kant en klaar deeg met saus van de ah/jumbo met geraspte kaas. Als ik in een jolige bui ben uitgestoken met kerstboompvormpjes. Kost me nauwelijks tijd en het is enorm populair altijd.quote:Op zondag 7 december 2025 08:30 schreef Hupje het volgende:
@:Tink89 Kijk waar je kunt downgraden. Echt, dat voelt stom, maar helpt een beetje. En alle beetjes bij elkaar scheelt best veel.
Zo neemt J al jaren kruidenboter of pakken sap mee voor het kerstdiner op school.
Met je kinderen kun je afspreken dat je 1 dag een kersttrui voor ze klaarlegt. Of niet, als je die niet hebt. Geef vooral ook even bij de MR aan dat je zo'n week te veel vindt. Dit soort dingen worden ingepland met goede bedoelingen waar vaak niet lang over nagedacht is.
Afgaande op mijn eigen 11 jarige zeg ik dat beide goed zijn, meiden heeft vaak leuke cadeautjes erbij.quote:Op zondag 7 december 2025 09:15 schreef Hupje het volgende:
Kan iemand me adviseren? Wat is een leuker tijdschrift voor een meisje van 11 jaar, Tina of Meiden? Ik zit daar helemaal niet in
Nee, eigenlijk nietquote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moe ik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara? ) en ben daar hartstikke druk mee.
Onze oude directrice zei juist altijd. Het wordt vanzelf weer kerst.quote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moeik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara?
) en ben daar hartstikke druk mee. De carnavalsvoorbereidingen beginnen ook al, daar zit ik ook in voor de oudervereniging dus daar komen we morgenavond voor samen. Dinsdagavond school in kerstsfeer steken. Vorig jaar duurde dat tot 23.00 uur s avonds
![]()
Voor het kerstdiner heb ik al een proefgerecht gemaakt dat is goedgekeurd door de kinderen. Voor beiden hetzelfde (appelroosjes met bladerdeeg), net zo makkelijk. Die dag ben ik ook druk voor de rest van de kerstactiviteiten en als de kinderen hun kerstdiner hebben maken wij de lichtjesroute naar de kerk. Alleen heeft vrouwlief diezelfde avond haar kerstversiering op de school waar zij werkt en ben ik dus alleen. Dat wordt schipperen tussen kinderen, school en de oudste die nu al aangeeft dat ze niet mee wil doen omdat ze het te heftig vindt (samen eten vindt zij sowieso lastig, en met de hele school naar de kerkviering is ook hartstikke druk a 400 kinderen). Dus ik zie die planning nu al volledig in het water lopen.
Heb wel al de waxinelichtjes en glazen potjes klaar staan want die mogen vanaf dinsdag mee naar school. En het eten voor de voedselbank dat vanaf deze week door school wordt verzameld staat ook klaar. Steeds meer vinkjes in mijn hoofd dus. Maar die kerstrui is een goede reminder, die moet ik nog ergens halen.
Gewoon blijven ademenen, het wordt vanzelf weer januari
Heel herkenbaar. Mijn dochter is jarig op 2 januari en dat viel eigenlijk standaard in de soep, omdat we daar nooit genoeg op geanticipeerd hadden. Zij vindt het zelf ook een vreselijke dag om jarig te zijn, maar goed, ze was gewoon op 17 december uitgerekend, dus ze is zelfs deels schuldig hoorquote:Op zondag 7 december 2025 13:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk nietIk zat in de kerstcommissie sinds 2016 dus dit is het eerste jaar dat ik niets hoef op dat vlak. Maar goed, ik had het in onze huidige situatie ook niet kunnen doen.
Ik moet elk jaar wel waken voor de error van de jaarwisseling. Mijn hoofd denkt tot de jaarwisseling en niet verder. En dan ELK jaar weer de realisatie op 2 januari of zo, dat er nog een kind jarig is op 11 januari (en 2 weken later weer 2 maar dat is net meer tijd). Echt elk jaar.Gelukkig geen traktaties of kinderfeestjes meer, dat scheelt.
Gewoon in januari aangeven dat je volgend jaar niet meer in de sint- en of kerstcommissie gaat. Ik heb in dezelfde situatie gezeten en dat is niet te doen met een kind dat zoveel moeite heeft met deze dagen. Vervolgens heb ik een aantal jaren nog het lentefeest (ja, ja, Paasfeest mocht toen ook al niet meer) georganiseerd en uiteindelijk ben ik er helemaal mee gestopt en ben overgestapt naar de MR van de school van mijn zoon (SO). En daar was men vooral niet bezig met feesten organiseren. Die waren er zo min mogelijk en als er al iets werd georganiseerd deden de leerkrachten het liever zelf.quote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moeik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara?
) en ben daar hartstikke druk mee. De carnavalsvoorbereidingen beginnen ook al, daar zit ik ook in voor de oudervereniging dus daar komen we morgenavond voor samen. Dinsdagavond school in kerstsfeer steken. Vorig jaar duurde dat tot 23.00 uur s avonds
![]()
Voor het kerstdiner heb ik al een proefgerecht gemaakt dat is goedgekeurd door de kinderen. Voor beiden hetzelfde (appelroosjes met bladerdeeg), net zo makkelijk. Die dag ben ik ook druk voor de rest van de kerstactiviteiten en als de kinderen hun kerstdiner hebben maken wij de lichtjesroute naar de kerk. Alleen heeft vrouwlief diezelfde avond haar kerstversiering op de school waar zij werkt en ben ik dus alleen. Dat wordt schipperen tussen kinderen, school en de oudste die nu al aangeeft dat ze niet mee wil doen omdat ze het te heftig vindt (samen eten vindt zij sowieso lastig, en met de hele school naar de kerkviering is ook hartstikke druk a 400 kinderen). Dus ik zie die planning nu al volledig in het water lopen.
Heb wel al de waxinelichtjes en glazen potjes klaar staan want die mogen vanaf dinsdag mee naar school. En het eten voor de voedselbank dat vanaf deze week door school wordt verzameld staat ook klaar. Steeds meer vinkjes in mijn hoofd dus. Maar die kerstrui is een goede reminder, die moet ik nog ergens halen.
Gewoon blijven ademenen, het wordt vanzelf weer januari
Die van mij vond 30 december wel een handige datumquote:Op zondag 7 december 2025 14:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Mijn dochter is jarig op 2 januari en dat viel eigenlijk standaard in de soep, omdat we daar nooit genoeg op geanticipeerd hadden. Zij vindt het zelf ook een vreselijke dag om jarig te zijn, maar goed, ze was gewoon op 17 december uitgerekend, dus ze is zelfs deels schuldig hoor
quote:Op zondag 7 december 2025 14:46 schreef amaranta het volgende:
Ik heb één net voor Sinterklaas kind en één net na Sinterklaas kind.
Hier dus wel, vandaar dat ik ook hoopte dat ie een dagje later zou komen. Was dan ook zijn uitgerekende datum én mijn verjaardagquote:Op zondag 7 december 2025 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Oh, dat doen ze hier ook niet, de 11e van de 11e hebben ze wel wat anders te doen in het zuiden
Mijn zoon ookquote:Op zondag 7 december 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter is van 20 december. Vorig jaar hebben we haar kinderfeestje ergens eind januari gedaan.
Dikke prima, de halve klas is in december jarig dus al die feestjes volgen elkaar.
En dit jaar was ik de eerste week van december vrij, ook lekker om, uiteraard, die laatste Sint cadeautjes te halen.
quote:Op zondag 7 december 2025 15:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zoon ook(valt voor mij onder de noemer net na sinterklaas)
Ook. Maar als je met de opa’s en oma’s sinterklaas viert en ze vragen om cadeautips en 15 dagen later nog maals …quote:Op zondag 7 december 2025 15:28 schreef vencodark het volgende:
[..]Bij mij is dat: vlak voor kerst.
True!quote:Op zondag 7 december 2025 15:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ook. Maar als je met de opa’s en oma’s sinterklaas viert en ze vragen om cadeautips en 15 dagen later nog maals …
Gelukkig geen sinterklaas meer
Nee je verjaardag delen met je moeder is zo leukquote:Op zondag 7 december 2025 15:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier dus wel, vandaar dat ik ook hoopte dat ie een dagje later zou komen. Was dan ook zijn uitgerekende datum én mijn verjaardag
Zoon had dat dus echt wél leuk gevondenquote:Op zondag 7 december 2025 15:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee je verjaardag delen met je moeder is zo leuk![]()
Mijn nichtje is tegelijk jarig met mijn moeder, haar oma dus, en oma was altijd jaloers dat de aandacht naar die kleine ging ineens![]()
Maar ja mijn zus presteerde het wel om mijn ouders all the way uit het zuiden te ontvangen op die verjaardag, en dan geen kado of niks voor mijn moeder te hebben.
Zo nasty !
Hoe oud is jouw zoon geworden? 15 toch?quote:Op zondag 7 december 2025 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoon had dat dus echt wél leuk gevonden
Jup en hij had het nu ook leuk gevonden, zegt ie netquote:Op zondag 7 december 2025 15:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe oud is jouw zoon geworden? 15 toch?
Kan, maar ik vier mijn verjaardag al heel lang niet meerquote:Op zondag 7 december 2025 15:46 schreef oh-oh het volgende:
Nou jullie kunnen het alsnog elk jaar gezellig samen vieren toch?
Ja wij schelen 2 jaar en 9 dagen, hadden er nooit problemen mee, de familie kwam 1 x en we hadden op de basisschool altijd grote feestjes met heel veel vriendinnen.quote:Op zondag 7 december 2025 15:49 schreef vencodark het volgende:
Mijn broertje en ik schelen 2 jaar en 3 weken.
We hielden vroeger wel enkele jaren onze kinderfeestje samen. Leuke tijden.
En die anderen hebben elkaar toch, dus ook goed gemiktquote:Op zondag 7 december 2025 18:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was in mijn eentje jarig. Twee zussen delen een verjaardag (zit een jaar tussen) en m’n vader is een paar dagen later jarig, en andere broer en zus schelen 1,5e week en mn moeder is een paar dagen later jarig. Ik vond het juist altijd stom dat ik mijn verjaardag met niemand samen kon vieren! Je doet het als ouder dus nooit goed
Toen heb ik maar een man gezocht die een week na mij jarig was, en moesten onze kinderen ook maar in die buurt jarig zijn. Bij zoon is dat gelukt, die zit tussen man en mij in.
Ja, is wel erg fijn! 2 keer per jaar de familie over de vloer voor 5 (of meestal 3, volwassenen vieren we eigenlijk niet) verjaardagen! En allemaal rond de zomer, dus meestal mooi weer waardoor we de tuin kunnen gebruiken.quote:Op zondag 7 december 2025 19:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
En die anderen hebben elkaar toch, dus ook goed gemikt
Echt he? Mijn oudste is bijna drie weken jonger dan die van jou maar echt élk jaar komt dat moment met "oh ja, verjaardagquote:Op zondag 7 december 2025 13:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk nietIk zat in de kerstcommissie sinds 2016 dus dit is het eerste jaar dat ik niets hoef op dat vlak. Maar goed, ik had het in onze huidige situatie ook niet kunnen doen.
Ik moet elk jaar wel waken voor de error van de jaarwisseling. Mijn hoofd denkt tot de jaarwisseling en niet verder. En dan ELK jaar weer de realisatie op 2 januari of zo, dat er nog een kind jarig is op 11 januari (en 2 weken later weer 2 maar dat is net meer tijd). Echt elk jaar.Gelukkig geen traktaties of kinderfeestjes meer, dat scheelt.
Jaaa, de speelgoedboeken! Das dan wel weer het voordeel van jarig zijn in novemberquote:Op zondag 7 december 2025 21:43 schreef hilliebillie het volgende:
Man en ik zijn een dag na elkaar jarig eind november. Schoonvader was op de zelfde dag jarig als ik dus een dag voor man.
De kinderen schelen 2 jaar en 4 dagen dus die verjaardagen vieren we altijd samen. Kinderfeestjes hebben we wel altijd apart gevierd.
Wij hebben onze eigen verjaardagen ook nog een tijdje gevierd op dezelfde dag als de kinderen (en dan in de avond). Omdat eind november altijd lastig is om te vieren omdat veel mensen Sint verplichtingen hadden.
Ik vond het vroeger wel handig dat er vlak voor m’n verjaardag een speelgoedboek in de bus kwam om zo m’n cadeautjes uit te kiezen
Vond het vroeger al grappig dat de verjaardag van m’n zus precies een half jaar scheelde met mij. Dus ik vierde ook altijd m’n halve verjaardag
M’n peettante scheelde dan weer precies een kwartaal en mn oudste zoon nu ook weer precies een kwartaal
Wat rot dat een gezellig samenzijn dan zo eindigt. Morgen hopelijk een rustige studiedagquote:Op zondag 7 december 2025 21:50 schreef Schanu het volgende:
Hier een vader die 4 dagen voor kerst jarig is, een zus die op 1e kerstdag jarig is en een moeder die 4 dagen na 1e kerstdag jarig is. Ik ben een mei kind en voelde mij altijd de vreemde eend in de bijt
Maar kerstkindjes zijn leuke, mijn vrouw is ook jarig op 1e kerstdag. Mijn kinderen eind mei en begin november, perfect uit elkaar dus.
Mijn 9 jarige trok vandaag kerstballen uit de kerstboom en gooien met een andere kerst accessoire. En nee Mush, wij hebben maar een paar glazen ballen en de rest is gelukkig allemaal nepmaar ik maak mij nu dus wat zorgen over onze kerstversiering want daar heeft Jewel het kennelijk op gemunt als ze boos is.
En vandaag hadden we vrienden over de vloer, hun dochters zijn vriendinnen met die van ons (de 7 jarigen zitten bij elkaar in de klas en de 9 jarigen beiden in een andere groep 5 op dezelfde school). Morgen is studiedag dus we durfden het wel aan om op een zondag af te spreken (normaliter strikte rustdag). Maar na 2 uur sloegen de stoppen bij de 9 jarige door, beet en kneep zij mij, en kozen de vrienden voor een stille aftocht zodat wij ons over Jewel konden ontfermen. En ze kennen de situatie en hebben daar alle begrip voor, maar op zulke momenten ben ik bang dat ons sociale leven (dat al echt niks voorstelt want ons gezinsleven is nu eenmaal complex en dodelijk vermoeiend) helemaal op slot gaat.
Laten we het er maar op houden dat het geen al te beste dag was.
Maar dan skip je toch een paar van die verjaardagen? Bij verjaardagen van kinderen onder de 12 kom je er niet echt onderuit, maar dat is maar een paar jaar. Verjaardagen van volwassenen worden überhaupt vrijwel niet gevierd in onze families, tenzij het een mijlpaal is.quote:Op zondag 7 december 2025 21:51 schreef hilliebillie het volgende:
Verder hebben we qua planning ook echt november/december geprobeerd uit te sluiten qua uitgerekende datum. Omdat in die maanden 80% van man z’n familie jarig is. We vieren dan ook geen kerst meer daar omdat we elkaar tussen half november en 19 december 10 keer hebben gezien voor een verjaardag. Daar wilde we er echt niet nog meer drukte bij (zal niet zeggen dat als we wel lang bezig geweest zouden zijn met zwanger worden dat we dat dan nog steeds uitgesloten zouden hebben)
Ondertussen zijn de kinderen 20+ en vieren ze het niet meer sinds dit jaar. Schoonvader is overleden dus die viert het ook niet meer (deden eerst op zijn verjaardag altijd een etentje, zodat we dat niet met kerst nog hoefde, en moet zeggen dat eigenlijk de hele familie dat prettig vond om op kerst dan geen verplichting te hebben, is toch altijd lastig plannen met een grote groep en zelf werk ik eigenlijk altijd).quote:Op zondag 7 december 2025 23:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar dan skip je toch een paar van die verjaardagen? Bij verjaardagen van kinderen onder de 12 kom je er niet echt onderuit, maar dat is maar een paar jaar. Verjaardagen van volwassenen worden überhaupt vrijwel niet gevierd in onze families, tenzij het een mijlpaal is.
Mijn schoonzusje heeft ook vrijwel elk weekend minimaal 1 verjaardag, en soms wel vier. En ruim de helft daarvan is van buren die allemaal op elkaars verjaardagen komen, dus elke week zie je dezelfde mensen weer. Ik zou daar echt niet blij van worden. Ik ben elk jaar weer blij als de verjaardag van neefjes en nichtje van verschillende kanten op dezelfde dag worden gevierd, dan komen we er vanaf met een kort bezoek bij elk en hebben we de andere dag vrij. En dat heeft overigens niets te maken met hoe aardig ik mensen vind, maar ik heb gewoon een hekel aan verjaardagen die geen echte feestjes zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vier nog steeds elk jaar mijn halfjaardag. Actief dus. En we doen echt al jaren niet meer echt aan sinterklaasquote:Op zondag 7 december 2025 21:43 schreef hilliebillie het volgende:
Man en ik zijn een dag na elkaar jarig eind november. Schoonvader was op de zelfde dag jarig als ik dus een dag voor man.
De kinderen schelen 2 jaar en 4 dagen dus die verjaardagen vieren we altijd samen. Kinderfeestjes hebben we wel altijd apart gevierd.
Wij hebben onze eigen verjaardagen ook nog een tijdje gevierd op dezelfde dag als de kinderen (en dan in de avond). Omdat eind november altijd lastig is om te vieren omdat veel mensen Sint verplichtingen hadden.
Ik vond het vroeger wel handig dat er vlak voor m’n verjaardag een speelgoedboek in de bus kwam om zo m’n cadeautjes uit te kiezen
Vond het vroeger al grappig dat de verjaardag van m’n zus precies een half jaar scheelde met mij. Dus ik vierde ook altijd m’n halve verjaardag
M’n peettante scheelde dan weer precies een kwartaal en mn oudste zoon nu ook weer precies een kwartaal
Laat ie dan meteen even regelen dat je huis losgekoppeld wordt van de restquote:Op maandag 8 december 2025 09:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Van mn huis, @:Hupje Heb vorige maand de batterijen vervangen en een paar weken later begonnen de sabotagealarm meldingen. Moest de camera goed hangen maar die zit echt muurvast, beweegt geen millimeter. En voor sabotage zal er toch eerst iemand moeten inbreken en aan de camera gaan zitten poeren. Althans, das de bedoeling van deze melding![]()
Nu staat ie op de renovatiestand en dan zou ie niet moeten werken. Haha![]()
Monteur komt vandaag en ik hoop dat ie het kan fixen want dit is écht geen doen meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Heb je mijn schoonfamilie?quote:Op maandag 8 december 2025 12:34 schreef Ynske het volgende:
Schoonfamilie verwacht dat we elke verjaardag bij hen langskomen en cadeaus meenemen. Echter de verjaardagen van partner en mij, die doen er niet toe, nog geen appje 🫣
Zijn zus komt dan met vriend, minstens 1 zoon en die neemt mijn schoonmoeder mee. Blijven eten, drank, drukte.quote:Op maandag 8 december 2025 11:55 schreef oh-oh het volgende:
Ok, ook bijzonder haha.
Maar mss is het ook wel genoeg, alleen die van jou?
Zien ze elkaar wel eens of nooit?
Dat vind ik nog immer de beste verjaardagen. Als kind ook al.quote:Op maandag 8 december 2025 12:13 schreef Vicky het volgende:
Mijn man wil altijd op vakantie zijn op zijn verjaardag (1 augustus).
Ik vier mijn verjaardag al jaren niet meer. Niemand had tijd. Ben 24 december jarig.
Nu alleen op maandag, maar ik ga nog wel een belletje plegen dat bijv. donderdag of vrijdag erbij kan.quote:
Ja, dat ga je op een gegeven moment krijgen. Hij is nu 4. Dus als dat zo doorgaat, dan zal zijn interesse om haar te zien, ook wel minder worden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier zijn ze inmiddels een stuk ouder, maar ik herken het wel (alleen dan andersom, want ik ben de moeder). Hier is het met hangen en wurgen nog 1 keer in de twee maanden omgang (en dat ligt echt bij de jongens).
Zou je niet eens gewoon heel boos worden of zo? Je betaalt enorm veel geld om hem een mooi gebit te geven en hij loopt dit bewust te saboteren.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Na één maand beugel is de score: 3 losse slotjes en 3 verdwenen slotjes. Yay
Oh, én 2 lege zakjes elastiekjes![]()
Misschien heeft een deel zelf laten betalen meer effect.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Zou je niet eens gewoon heel boos worden of zo? Je betaalt enorm veel geld om hem een mooi gebit te geven en hij loopt dit bewust te saboteren.
Bij mijn jongste laten ze ook vaak los. Ze doet niks geks. Oudste altijd op een bepaalde kies die is lastig te plakkenquote:Op donderdag 11 december 2025 13:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Zou je niet eens gewoon heel boos worden of zo? Je betaalt enorm veel geld om hem een mooi gebit te geven en hij loopt dit bewust te saboteren.
De mijne zit op 1,5 jaar en heeft nu voor de tweede keer een los slotje maar dat is dan ook omdat er eigenlijk geen ruimte is om ‘m te plakken op een nieuw doorkomende kies en ze het toch proberen.
Zat hij niet op dag één met een mes aan zijn slotjes te peuteren?quote:Op donderdag 11 december 2025 14:05 schreef F_r het volgende:
[..]
Bij mijn jongste laten ze ook vaak los. Ze doet niks geks. Oudste altijd op een bepaalde kies die is lastig te plakken
Hoe dan!?quote:Op donderdag 11 december 2025 13:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Na één maand beugel is de score: 3 losse slotjes en 3 verdwenen slotjes. Yay
Oh, én 2 lege zakjes elastiekjes![]()
Hij krijgt volgende maand extra (blauwe) blokjes aan de binnenkant van zn voortanden omdat hij sommige slotjes eraf bijt. Zn kaak én tanden staan niet standaard, zeg maar, heeft een behoorlijke overbeet. Dat voorkomt iig losse slotjes, hoop ik. Echt bewust heeft hij het niet gedaan, want gister ging er weer een slotje, tijdens het eten van een zacht broodjequote:Op donderdag 11 december 2025 13:52 schreef laziness het volgende:
[..]
De mijne zit op 1,5 jaar en heeft nu voor de tweede keer een los slotje maar dat is dan ook omdat er eigenlijk geen ruimte is om ‘m te plakken op een nieuw doorkomende kies en ze het toch proberen.
Zie bovenquote:Op donderdag 11 december 2025 14:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe dan!?
Een vriendje van mijn zoon stond tranen met tuiten te huilen toen 1 van zijn slotjes afbrak of zoiets.
Die had al gehoord dat hij het zelf moest betalen wanneer het weer gebeurde.
Ratatouille?quote:Op donderdag 11 december 2025 15:16 schreef FlyingFish het volgende:
Dames, wie heeft er een goede tip voor mij? Wij vieren met mijn familie kerst (25 personen, mijn kinderen zijn de jongsten). De taken zijn verdeeld en ik heb dit jaar de opdracht 'groente bijgerecht' gekregen. We eten echter bij mijn zus en de oven en bbq zijn al in gebruik, dus ik heb enkel de beschikking over 2 gaspitten en/of een slowcooker, of eventueel een airfryer, maar qua volume is die zeer beperkt. Stoofperen en aardappels zijn bij anderen ondergebracht, dus ik moet puur voor groente zorgen.
Een salade en appelmoes is niet zo lastig, maar iemand ideeën voor iets van warme groente uit bijv. de slowcooker? Alleen daarin (weer) opwarmen is ook prima, het hoeft niet perse de hele dag te pruttelen.
Ik zag deze. Heb het zelf nooit gemaakt, maar wel ergens vastgelegd voor ooit: https://www.mamsatwork.nl/spruitjes-slowcooker/quote:Op donderdag 11 december 2025 15:16 schreef FlyingFish het volgende:
Dames, wie heeft er een goede tip voor mij? Wij vieren met mijn familie kerst (25 personen, mijn kinderen zijn de jongsten). De taken zijn verdeeld en ik heb dit jaar de opdracht 'groente bijgerecht' gekregen. We eten echter bij mijn zus en de oven en bbq zijn al in gebruik, dus ik heb enkel de beschikking over 2 gaspitten en/of een slowcooker, of eventueel een airfryer, maar qua volume is die zeer beperkt. Stoofperen en aardappels zijn bij anderen ondergebracht, dus ik moet puur voor groente zorgen.
Een salade en appelmoes is niet zo lastig, maar iemand ideeën voor iets van warme groente uit bijv. de slowcooker? Alleen daarin (weer) opwarmen is ook prima, het hoeft niet perse de hele dag te pruttelen.
Rode kool? Dat wordt tenminste lekkerder als het langer staat.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:16 schreef FlyingFish het volgende:
Hier betaalde ik voor maximaal 1 afspraak per maand. Dus als je terug moest in dezelfde maand als een controle was het gratis. Was het in een afspraakloze maand, betaalde je het standaard tarief.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier blauwe dingen achter de onder voortanden zodat de blokjes niet afgebeten worden. Maar desondanks bijna elke maand wel wat los/kapot. Een blokje los, een veertje scheef, draadje verbogen. Ik zie eigenlijk nooit een rekening van de extra afspraken. Zal wel garantie zijn ofzo..
Het wordt salade en warme groente (en verse appelmoes). Het wordt voor 25 man, en dat past sowieso niet in een slowcooker (of 1 normale pan), dus het worden 5 dingen voor 6 personen, waarvan 2 koude salades en 1 grote appelmoes.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:53 schreef Mushanga71 het volgende:
@:FlyingFish, moeten het echt warme groenten zijn? Salade van avocado, komkommer, tomaatjes, appel, (rucola)sla met een dressing van mayo, yoghurt en sinaasappelsap, afgetopt met geroosterde pijnboompitjes is echt heel lekker.
Dus nu moet jij twee soorten warme groenten maken? Wat ook lekker is, warm én simpel, blikjes mais gebakken in een scheutje olie. Niet knapperig of hard, maar gewoon een aantal minuten. Is zo klaar én je kan het in één grote wok maken.quote:Op donderdag 11 december 2025 20:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het wordt salade en warme groente (en verse appelmoes). Het wordt voor 25 man, en dat past sowieso niet in een slowcooker (of 1 normale pan), dus het worden 5 dingen voor 6 personen, waarvan 2 koude salades en 1 grote appelmoes.
Bedankt iig allemaal voor de tips. Daar zitten meerdere goede suggesties tussen!
Leve de wasmachine van de buren, bij wie ik mijn roze was toen even mocht afdraaien...quote:Op donderdag 11 december 2025 18:50 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 hij had ze op zijn kiezen, waardoor de voortanden ook niet zo ver over elkaar heen kunnen. Maar achter de voortanden niks. Die blauwe blokjes hebben er bijna de hele 2 jaar gezeten zonder los te komen.
Kapotte wasmachine is stom. En ook als staat er snel een nieuwe (als je budget hebt), die natte was die nog een rondje moest ging wel stinken..
Succes met de MRI!quote:Op vrijdag 12 december 2025 07:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Girlpowerrrr @:Nijna![]()
Ik moet zo voor de MRI dus probeer nu een cracker naar binnen te werken
Maandag de uitslag, even afwachten dan maar.
Thanx!quote:Op vrijdag 12 december 2025 08:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Succes met de MRI!
Ik ga nog even een boodschappenlijstje in elkaar draaien, komend weekend gaan we kijken wat we eten met kerst en boodschappenlijstje maken.
Een like omdat de MRI achter de rug is en niet overnieuw moest! Niet voor de opkomende verkoudheidquote:Op vrijdag 12 december 2025 09:29 schreef Mushanga71 het volgende:
En ben alweer terug. Kreeg alleen een kriebel in mn keel dus dat zei ik na afloop. Ja, dat had ie gehoordEn ik deed nog wel zo mn best om alleen maar mn keel te schrapen
Maar, tis gelukt en hoefde niet overnieuw.
Denk ik dat ik richting ziek worden ga. Al langer benauwd, raar gevoel in mn keel en ben hees. Was te verwachten zo voor de feestdagen
Thanks voor de likequote:Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een like omdat de MRI achter de rug is en niet overnieuw moest! Niet voor de opkomende verkoudheid.
Hier ook al sinds vrijdag niet 100% fit, maar het zet niet door. Ik weet niet of dat een goed teken is (het zet niet door en ebt weer weg) of juist niet (het ergste moet nog komen). Zal wel het laatste zijn, het wacht tot de kerst.
Ja hoor, mag je vragenquote:Op vrijdag 12 december 2025 09:47 schreef vencodark het volgende:
Waarvoor had je een MRI, als ik vragen mag?![]()
Check-up?
Die uitslag kun je vanmiddag/vanavond zelf ook wel lezen in jouw patiëntenportaalquote:Op vrijdag 12 december 2025 07:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Girlpowerrrr @:Nijna![]()
Ik moet zo voor de MRI dus probeer nu een cracker naar binnen te werken
Maandag de uitslag, even afwachten dan maar.
Huur mijn vakantiehuisje en ga naar de kerstmarkt in Durbuyquote:Op vrijdag 12 december 2025 10:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanks voor de like![]()
Hier dus hetzelfde, al een kleine week: zet het door of niet? Hang ik sowieso weer aan de diclo vanwege heup, en sinds vandaag ook maar de pcm erbij geslikt, dus ik onderdruk de boel zeg maar. Hoop ik. Of niet![]()
Morgen is het de bedoeling om naar de kerstmarkt in Haarlem te gaan, zoon wil al zolang naar een Kerstmarkt, ik wat minder graagHoop dat dat door kan gaan.
[..]
Ja hoor, mag je vragenHeb sinds 10 jaar een heupprothese en toch weer pijn aan die kant. Prothese zit nog prima, liet de foto zien maar omdat de pijn blijft aanhouden, vond de orthopeed het verstandig een MRI te laten maken. Het zou een spier kunnen zijn die vervelend doet, of een slijmbeursontsteking. Hoop ik op dat laatste want met die spier kan het zomaar zijn dat het toch geopereerd moet worden en dat zie ik even niet zitten
Zijn honden welkom in jullie huisje?quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Huur mijn vakantiehuisje en ga naar de kerstmarkt in Durbuy
Dat wordt nicotinekauwgum inslaan..quote:
Beeldmateriaal vaak niet.. labuitslagen na 2 uur gemiddeld. Tenminste zo is dat hier.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die uitslag kun je vanmiddag/vanavond zelf ook wel lezen in jouw patiëntenportaal
Beeldmateriaal ook als je daarom vraagt. Tenminste in mijn ziekenhuis.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Beeldmateriaal vaak niet.. labuitslagen na 2 uur gemiddeld. Tenminste zo is dat hier.
Ik ben team schieten, maar ik heel ook belachelijk goed en snel. M'n zoon z'n oorlel is ook geschoten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 14:05 schreef exode het volgende:
Ik weet dat er hier meerdere ouders zijn die dochters (of zonen) hebben met oorbellen. Ik lees zoveel verschillende dingen, wat is nou beter, laten schieten of piercen?
Juul krijgt oorbellen van ons met Kerst.
Jij komt uit het stenen tijdperk?quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:55 schreef amaranta het volgende:
Ik ken alleen schieten.
En bij mij heeft de juwelier hem gewoon dwars door m’n oorlel geramd.
Spanje jaquote:Op vrijdag 12 december 2025 15:58 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Jij komt uit het stenen tijdperk?
Ik heb inderdaad wel eens filmpjes gezien, maar dan uit Latin America. Dan drukken ze het sieraad er inderdaad zo inquote:
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 12 december 2025 11:07 schreef hilliebillie het volgende:
Hopelijk valt er iets op de zien mush! Dat ze in ieder geval weten hoe je van de pijn af kan komen!
Wat romantisch exode! Een date met glitterjurk en hij in overhemd met strik! Klinkt super leuk!
Beterschap voor iedereen die zich niet helemaal lekker voelt![]()
Hoe gaat het met verloofde exode? Is ze al wat gas terug aan het nemen?
Hier geen plannen met kerst. Eerste kerstdag wel vrij, maar geen plannen. Kerstavond en tweede kerstdag heb ik beide avonddienst.
Volgende week vrijdag wel een familie-etentje voor de verjaardag van schoonmoeder. Ze wilde een Chinese rijsttafel bestellen maar zag wel op tegen het geregel en gedoe er omheen. Dus het wordt hier gehouden, m’n schoonzus regelt de bestelling van de Chinees en de inventarisatie van wat er nog te drinken gehaald moet worden.
Ik moet wel nog een paar borden bij gaan regelen bedenk ik me nu.
Geen idee of dat kan, gaat via een kliniek en ik heb er verder geen kaas van gegeten dus ik wacht wel.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die uitslag kun je vanmiddag/vanavond zelf ook wel lezen in jouw patiëntenportaal
quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Huur mijn vakantiehuisje en ga naar de kerstmarkt in Durbuy
Wat sneu! Misschien een allergische reactie op het materiaal?quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:45 schreef Schanu het volgende:
Zou het dan nog een verschil kunnen maken als we ze laten piercen in plaats van schieten?
Vroegâh waren die belletjes ook 1.6mm dik, tegenwoordig 1 of 1.2. Dat scheelt een hoop!quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Ik lees inderdaad dat de techniek met gaatjes schieten erg is verbeterd.
Wij komen al snel in Utrecht uit als we willen piercen en dat zijn Tattoo en Piercing shops. Dat lijkt me aardig indrukwekkend voor een 7 jarige.
Zelf had ik meerdere oorbellen in 1 oor en een tongpiercing. Alles is er al jaren uit maar de gaatjes die als kind zijn geschoten zijn nog steeds 'dikker' en geven soms zelfs issues. Dus dat zit in mijn achterhoofd.
Shit, ander cadeau bedenken dan maar.quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:44 schreef vencodark het volgende:
Een tongpiercing voor een 7 jarige lijkt mij wat extreem.
MRI centrum Amsterdam toevallig? Daar krijg ik ze altijd mee op dvdquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook![]()
En, als je schoonmoeder wat extra borden meeneemt? Was jij ze weer af en heeft zij ook daar geen omkijken naar
[..]
Geen idee of dat kan, gaat via een kliniek en ik heb er verder geen kaas van gegeten dus ik wacht wel.
[..]
Nope, xpert clinics. Heb net gekeken en er is wel een app maar daar moet ik een link voor krijgen. Mail doorgespit maar geen uitnodiging ontvangen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 20:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
MRI centrum Amsterdam toevallig? Daar krijg ik ze altijd mee op dvd
Yup! Daar zit ik ook bij. Als ik van hen uit mri moet doen dan moet ik dus helemaal naar het mri centrum in Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 december 2025 20:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope, xpert clinics. Heb net gekeken en er is wel een app maar daar moet ik een link voor krijgen. Mail doorgespit maar geen uitnodiging ontvangen.
Das een takke eind bij jou vandaanquote:Op vrijdag 12 december 2025 21:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Yup! Daar zit ik ook bij. Als ik van hen uit mri moet doen dan moet ik dus helemaal naar het mri centrum in Amsterdam.
Ik kan kiezen uit mri centrum amsterdam of Rotterdam.quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das een takke eind bij jou vandaan![]()
Ik zat eerst in Amstelveen, was ook alles bij elkaar, toen werd het gesplitst en deed Amstelveen alleen nog de MRI maar nu zit het weer in een pand met alles, vlakbij Ikea.
Voor mij makkelijk, voor jou echter...
Dan is Amsterdam beter idd. Waar ik ga is het ook heel makkelijk bereikbaar, naast de A9. En ze zijn supersnel. Was er veel te vroeg maar mocht meteen naar binnen. Das in het AMC, bijvoorbeeld, wel heel anders.quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kan kiezen uit mri centrum amsterdam of Rotterdam.
Amsterdam ligt op zich vrij gunstig naast de snelweg.
Maar makkelijk is anders.
Gelukkig zit de Xpert Clinic zelf op 5 minuten
Olvg oost of west? West ligt dichtbij de A10, wel een rotstuk snelweg, oost ligt echt midden in de stad.quote:Op vrijdag 12 december 2025 22:32 schreef F_r het volgende:
Dochter moest laatst naar het olvg dat ligt helemaal niet gunstig.
Oostquote:Op vrijdag 12 december 2025 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Olvg oost of west? West ligt dichtbij de A10, wel een rotstuk snelweg, oost ligt echt midden in de stad.
Moest een keer naar de hap in west. Geen leuke rit met haast
Altijd brownies.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:01 schreef Hupje het volgende:
Nu zijn de heren nog op pad naar een workshop en kan ik nog even opruimen in huis en bedenken wat mijn bak-bijdrage voor kerst gaat zijn voor bij familie.
Iemand tips om iets te bakken voor bij de koffie en/of dessert?
Oeh, goede ideeën!quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Altijd brownies.
Als geen brownies, banoffee pie.
The Sting is een hele goede gerenomeerde studio. En team piercen hier. Zeker qua hygiëne zoveel beter dan schieten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Ik lees inderdaad dat de techniek met gaatjes schieten erg is verbeterd.
Wij komen al snel in Utrecht uit als we willen piercen en dat zijn Tattoo en Piercing shops. Dat lijkt me aardig indrukwekkend voor een 7 jarige.
Zelf had ik meerdere oorbellen in 1 oor en een tongpiercing. Alles is er al jaren uit maar de gaatjes die als kind zijn geschoten zijn nog steeds 'dikker' en geven soms zelfs issues. Dus dat zit in mijn achterhoofd.
Le Sting?quote:Op zondag 14 december 2025 14:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
The Sting is een hele goede gerenomeerde studio. En team piercen hier. Zeker qua hygiëne zoveel beter dan schieten.
Gewoon Albert Heijn. Je hebt er echt niet 1 per kind nodig. Iedere ouder neemt nl 1 per kind mee, en dat is veel te veel.quote:Op zondag 14 december 2025 14:25 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish, waar gaan jullie naar toe?
Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over vakanties volgend jaar. Het zit zo niet in ons systeem om zover vooruit te plannen.
@:Ynske, wat leuk! Toitoitoi voor je zoon!
Ik vind de kersttijd altijd wel een leuke tijd, maar het is ook altijd zo druk. Eerst Sinterklaas en surprise maken voor school. Daarna meteen door naar de kerstperiode, potje mee voor kerstlichtje knutselen, kerstdiner, kerstviering. En dan een paar dagen geleden een bericht van de juf dat ze in de klas ook nog een kerststukje gaan maken, dus daar ook graag een potje/bakje, kaars en decoratiemateriaal voor meenemen.
Dan ook nog superdruk op het werk, een kleine week ziek zwak en misselijk tussendoor, pfffff, nog een paar dagen bikkelen en dan heerlijk 2 weken vrij.
Iemand nog tips waar je niet al te duur mini donuts kunt kopen? Simon wil dat graag bijdragen aan het kerstdiner op school.
Autocorrectie.. Ja, Le Sting idd..quote:
Donuts komen allemaal uit de vriezer bij de supermarkten. Die zou je dus zelfs een paar dagen eerder al op kunnen halen en in je eigen vriezer gooien en dan 's ochtends eruit halen. Ik zou alleen wel even bellen van te voren, dat ze zorgen dat ze er zijn / klaarliggen.quote:Op zondag 14 december 2025 15:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Oja, AH, daar komen we normaal zo goed als nooit. Zou je die daar kunnen bestellen en op de dag van kerstdiner afhalen in de winkel? Of zijn er altijd wel genoeg in de winkel als we ze 's ochtends willen halen?
Nee, we waren ook niet van plan om 28 donuts te kopen, ong. 14 stuks. Dan kunnen ze evt. allemaal een helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar onze nieuwe wasmachine is gisteren geleverd, de grote wasinhaalslag is begonnen en vanmorgen is was nummer 4 aangezet#genietenvandekleinedingen
Je bent wel meer dan een jaar bezig voor al die zooi je huis uit is.quote:Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
En zoon lijkt toch echt allergisch voor mijn ouders te zijn. Elke keer daar moet hij aan de puffers en komt hij benauwd thuis. We gaven altijd de kat de schuld, maar die is nu al een jaar dood…
Nou inderdaad. Dat zit door je hele huis.quote:Op maandag 15 december 2025 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ik ben zo allergisch voor katten dat ik allergisch ben voor huizen waar ooit katten in gewoond hebben en kleiding van mensen die katten hebben, dus dat kan gewoon hoor!
Zieke kinderen horen bij de winter, dicht op elkaar in de klassen.. maar zoveel koorts is wel iets om even te laten checken.quote:Op maandag 15 december 2025 11:58 schreef taxibabe het volgende:
Hoort ziek zijn bij het einde van het jaar? Zoonlief is al sinds eind oktober aan het kwakkelen.
Iedere keer koorts/ziek en houden we hem thuis tot hij zelfs geen verhoging heeft. Hup weer naar school, dat gaat een paar dagen goed en dan weer koorts.![]()
Vlak voor sinterklaas ook weer vermoeid en hangerig, toch naar school met sinterklaas, maar om 12 uur weer opgehaald. Koorts en oorpijn, dus ook zwemles afgezegd. Hele weekend koorts, 's maandags ook nog thuisgehouden. Heeft hij gisteren weer 39 graden. Vandaag dus maar weer thuis en vanmiddag naar de dokter, want het duurt nu wel lang.
quote:Op maandag 15 december 2025 19:50 schreef amaranta het volgende:
Gewoon zo’n schoen met een extra dikke schoenzool aantrekken
Haha oeps ja, verkeerd gelezenquote:Op maandag 15 december 2025 20:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Das alleen als je been zelf tekort is. Mijne zijn even lang![]()
@:Oh-oh, het gaat erom dat ik nu weet waar de pijn vandaan komt en dat er verder niks mis is, alleen al daarmee ben ik echt ontzettend blij. Hoef me er geen zorgen meer over te maken, scheelt toch. Fysio komt wel een keer, maar nu even niet. Na de winter is het vroeg genoeg. Ik loop namelijk al heel veel jaar met deze pijn dus wat langer boeit me echt niet.
Nouja, het had gekund. Het komt wel voor dat er na een heupprothese een beenlengteverschil is. Bij mij gelukkig nietquote:
Can you blame her?quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:21 schreef exode het volgende:
Heb voor de zekerheid al een rolstoel voor haar gereserveerd in de Efteling.
Pfff echt, die decembermaand mag wel eens normaal he.
Zelf had ze liever zo'n scootmobiel, dat ziet ze helemaal voor zich, racend door het Sprookjesbos.
De week voor de kerstvakantie is nooit rustig.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:08 schreef exode het volgende:
Het is weer een dag....
Juul is net als met de Avondvierdaagse flink door haar enkel gegaan op 5 december. Het ging wel aardig maar sinds gisteren heeft ze flink pijn. Ze kan er niet meer op staan.
Taxi exode heeft het druk vandaag. Net haar achterop de fiets naar een kerkdienst gebracht (ik dacht dat het morgen was), zo weer ophalen en daarna naar de huisarts. BSO maar afgezegd en dan mag ze veel tv kijken want ik heb om 14:30 een online intake met een psycholoog.
Het zou een rustige week zijn mensen.
Nou, bij ons heel bewust dus wel. De afgelopen jaren was deze week een ramp. Dus we hebben enorm veel gecancelled, nee tegen gezegd etc.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
De week voor de kerstvakantie is nooit rustig.
Dat was precies mijn ochtend met L, die was ook veel te vroeg wakker en ging lezen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:08 schreef Hupje het volgende:
Haha, het gaat ook overal hetzelfde die laatste dagen, zo te horen![]()
Kind wilde gisteravond niet naar bed. Was vanochtend te vroeg wakker en ging lezen ipv proberen nog te slapen. Dus werd mega chagrijnig toen het tijd was om naar school te gaan. En dat was allemaal mijn schuld. Uiteraard.
Dat is zeker waarquote:Op dinsdag 16 december 2025 11:22 schreef Elleska het volgende:
Aan de andere kant ben ik blij dat hij gaat lezen en niet het hele huis wakker maakt.
Dat was de reden dat ze 5 gelijke dagen jaren geleden doorgedrukt hebben op de basisschool van de jongens. Dan was dat ruilen qua uren makkelijker te regelen. Maar voor het ene beroep is het echt makkelijker dan voor de andere.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef FlyingFish het volgende:
Hupje, andere werktijden is in het onderwijs niet zo makkelijk mogelijk, maar wellicht ruilen van dagen wel
Beetje flexibiliteit van die ouders moet kunnen toch...quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:51 schreef Hupje het volgende:
Wat is dat trouwens met dat spotje van de overheid over aanpassen van je werktijden om werk en prive beter te kunnen combineren? (Iets met klok en klepel hoor, ik ving vaag iets op) Het lijkt alsof de boodschap is dat je altijd maar andere werktijden moet kunnen krijgen... Ik zie het al voor me, als juf
Op dit moment slik ik toch al pijnstillers, @Deepfreeze dus das win-winquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat was de reden dat ze 5 gelijke dagen jaren geleden doorgedrukt hebben op de basisschool van de jongens. Dan was dat ruilen qua uren makkelijker te regelen. Maar voor het ene beroep is het echt makkelijker dan voor de andere.
@:oh-oh Gefeliciteerd! Spannende tijd tegemoet, maar vast ook een hele leuke!
@:Mushanga71 Fijn dat het "alleen maar" een spier is. Ik zou niet te lang wachten, als je er pijnstillers om zou moeten slikken.. (maar ben zelf ook stik eigenwijs wat dat betreft
Ik vraag me af of zo'n spotje dan het juiste middel is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef FlyingFish het volgende:
Uiteindelijk is het ook een kwestie van hoe groot de noodzaak is, als die urgent genoeg is en de keuze is helemaal afwezig zijn of aanpassen, dan blijkt er toch opeens meer mogelijk.
Jij verwoordt hier precies wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:32 schreef Schanu het volgende:
Dat er sectoren zijn waar die flexibiliteit er niet of minder is, tsja daar kies je op een bepaalde manier ook voor door in die sector te werken. En daar bedoel ik niets vervelends mee, want dan nog kan het heel vervelend zijn, maar ik bedoel meer dat als je buiten schoolvakanties op vakantie wil, je dus niet in het onderwijs moet willen werken. Om maar even een heel gechargeerd voorbeeld te geven![]()
Er heerst echt veel momenteel. Maar dat maakt het thuiswerken niet makkelijkerquote:Ik haalde eind deze ochtend de 9 jarige op, en kreeg de 7 jarige gratis mee. Die zag mij het schoolplein op lopen en klampte zich wanhopig aan mij vast, dat ze zo misselijk was en steeds het gevoel had te moeten spugen. Dus thuiswerken met 1 kind, werd thuiswerken met 2 kinderenLang leve mijn flexibele baan, ik werk vanavond wel weer een paar uurtjes extra.
Bevriende buren een optie? Ik heb het ook wel eens opgevangen voor een vriendin uit de straat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:56 schreef exode het volgende:
Ik was dus straal vergeten dat de Appie morgen tussen 11 en 13 komt. En ik moet dus om 12 uur thuis weg naar het ziekenhuis toe met Juul en ik ben echt niet voor 13:30 weer thuis.
Klantenservice van AH al gesproken maar die kunnen niets doen, de bezorgdienst belt me morgen om te kijken wat ze kunnen doen. Ik stelde voor dat ik via incasso zou betalen en ze het in de achtertuin zouden zetten. Dat was niet mogelijk vertelde mijnheer klantenservice me. Dat lijkt me echt een perfecte oplossing.
Nou ja we zien wat ze morgen zeggen. Er zit niets bijzonders bij want ik was dus zo vergeten dat ik een bestelling had, dat de bestelling zelf heel karig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |