abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219500824
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ik ben zo allergisch voor katten dat ik allergisch ben voor huizen waar ooit katten in gewoond hebben en kleiding van mensen die katten hebben, dus dat kan gewoon hoor!
Nou inderdaad. Dat zit door je hele huis. :Y
pi_219500919
Maar hij lijkt niet enorm allergisch te zijn voor katten. Als we een uurtje langs gaan heeft hij nergens last van, maar bij 4+ uur wel een beetje, en bij logeren pas echt. Bij een ernstige allergie zou hij veel eerder last moeten hebben lijkt me.

Maar goed om te weten dat het ook na een jaar nog aan de kat kan liggen. Er hebben daar sinds het huis er staat ook altijd katten gewoond, en meestal twee tegelijk.

Taxibabe, wij hebben ook vrijwel elk jaar minimaal 1 zieke rondom kerst. Ze hebben allemaal al een keer het kerstdiner gemist door ziekte hier.
pi_219500924
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 11:58 schreef taxibabe het volgende:
Hoort ziek zijn bij het einde van het jaar? Zoonlief is al sinds eind oktober aan het kwakkelen.
Iedere keer koorts/ziek en houden we hem thuis tot hij zelfs geen verhoging heeft. Hup weer naar school, dat gaat een paar dagen goed en dan weer koorts. :{

Vlak voor sinterklaas ook weer vermoeid en hangerig, toch naar school met sinterklaas, maar om 12 uur weer opgehaald. Koorts en oorpijn, dus ook zwemles afgezegd. Hele weekend koorts, 's maandags ook nog thuisgehouden. Heeft hij gisteren weer 39 graden. Vandaag dus maar weer thuis en vanmiddag naar de dokter, want het duurt nu wel lang.
Zieke kinderen horen bij de winter, dicht op elkaar in de klassen.. maar zoveel koorts is wel iets om even te laten checken.
S. 2014
J. 2016
pi_219501247
Onze katten hebben de laatste 5 jaar van hun leven als buitenkatten geleefd. Ze hadden een aanleunwoning en kwamen niet meer in huis. Toch had mijn zwager altijd last als hij bij ons was.
Ik vind 9 maanden na het laten inslapen van onze kat nog steeds wel eens een verdwaalde haar binnen. En dat terwijl het stofzuigen hier nogal grondig gebeurt en meerdere keren per week.
Het gaat gewoon overal tussen zitten.

Wij zijn ook al aan het rondkijken voor de zomervakantie. We gaan nog niets boeken, maar wel wat lijstjes maken van mogelijkheden. We willen in Nederland blijven en de hond gaat mee :) Dus onze zoektocht is anders dan andere jaren. Ook om iets te vinden wat wij zelf fijn vinden (goede bedden, een fatsoenlijke bank, privacy, geen feestende mensen tot in de nacht) en wat zowel voor B van dan 12 jaar en Juul van dan 8 jaar leuk is. B maak je niet meer blij met speeltuinen. Die vindt trampolines nog leuk maar verder wil hij actie, voetballen, etc.

Ik zag bijvoorbeeld de Kleine wereld in Groningen, maar als ik daar wat kritischer naar kijk, gaat B dat saai vinden.

We overwegen nu iets zoals De Leistert, daar zijn we eerder geweest en beviel ons goed. Maar de prijzen ;(
pi_219501739
MRI uitslag: alles is helemaal goed behalve dat mijn beenspier wat te kort is, vandaar ook vaak pijn door heel mn been en mn rug. Moet naar fysio om dmv oefeningen mn beenspier op te rekken. Juist. Heb nu geen pijn, komt wel een keer. Ben iig zo opgelucht dat er helemaal niks mis is met mijn bot/heup en nu ik weet waar de pijn door komt, is dat voor mij ook wel prima, eigenlijk.

Ach Schanu, fijn dat de nieuwe wasmachine er is, maar wat een drukte allemaal :{ Hoop ik toch dat het nieuwe jaar wat meer rust voor jullie zal brengen :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Mushanga71 op 15-12-2025 15:52:33 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 15 december 2025 @ 19:04:52 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219503927
Dus je gaat helemaal een MRI doen vanwege de pijn en doet nu niks met wat er uit komt terwijl dat je wel goed zou kunnen helpen?
Schiet mij maar lek, het klinkt als een geschenk en je doet het niet?
@FlyingFish, het is echt een hardnekkige allergie dus het is wel vervelend maar erg waarschijnlijk dat ie daar gewoon last van blijft houden helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 15 december 2025 @ 19:50:11 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219504372
Gewoon zo’n schoen met een extra dikke schoenzool aantrekken
pi_219504514
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 19:50 schreef amaranta het volgende:
Gewoon zo’n schoen met een extra dikke schoenzool aantrekken
:D
Das alleen als je been zelf tekort is. Mijne zijn even lang ;)

@oh-oh, het gaat erom dat ik nu weet waar de pijn vandaan komt en dat er verder niks mis is, alleen al daarmee ben ik echt ontzettend blij. Hoef me er geen zorgen meer over te maken, scheelt toch. Fysio komt wel een keer, maar nu even niet. Na de winter is het vroeg genoeg. Ik loop namelijk al heel veel jaar met deze pijn dus wat langer boeit me echt niet.
If they say
  maandag 15 december 2025 @ 21:14:31 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219505443
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 20:05 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:D
Das alleen als je been zelf tekort is. Mijne zijn even lang ;)

@:Oh-oh, het gaat erom dat ik nu weet waar de pijn vandaan komt en dat er verder niks mis is, alleen al daarmee ben ik echt ontzettend blij. Hoef me er geen zorgen meer over te maken, scheelt toch. Fysio komt wel een keer, maar nu even niet. Na de winter is het vroeg genoeg. Ik loop namelijk al heel veel jaar met deze pijn dus wat langer boeit me echt niet.
Haha oeps ja, verkeerd gelezen
pi_219506709
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2025 21:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Haha oeps ja, verkeerd gelezen
Nouja, het had gekund. Het komt wel voor dat er na een heupprothese een beenlengteverschil is. Bij mij gelukkig niet ;)
If they say
pi_219507474
Wheeee! Stem is weer verkrekt en zoon heeft de grootste lol :')
Dat hoesten s'nachts is zooo vermoeiend. Ben moe :O
If they say
pi_219507752
Het is weer een dag....
Juul is net als met de Avondvierdaagse flink door haar enkel gegaan op 5 december. Het ging wel aardig maar sinds gisteren heeft ze flink pijn. Ze kan er niet meer op staan.

Taxi exode heeft het druk vandaag. Net haar achterop de fiets naar een kerkdienst gebracht (ik dacht dat het morgen was), zo weer ophalen en daarna naar de huisarts. BSO maar afgezegd en dan mag ze veel tv kijken want ik heb om 14:30 een online intake met een psycholoog.

Het zou een rustige week zijn mensen.
  dinsdag 16 december 2025 @ 09:10:04 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219507763
Succes Exode
pi_219507799
Succes exode en sterkte voor Juul :*

Mijn pakje codeïne is één maand over datum maar toch ingenomen. Werkt niet :') dus de doktersassistente gebeld. Het is zoo frustrerend om een discussie te voeren over nieuwe codeïne als je stem niet doet wat ie moet doen }:| Word straks teruggebeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 16-12-2025 09:26:38 ]
If they say
pi_219507823
Heb voor de zekerheid al een rolstoel voor haar gereserveerd in de Efteling.
Pfff echt, die decembermaand mag wel eens normaal he.

Zelf had ze liever zo'n scootmobiel, dat ziet ze helemaal voor zich, racend door het Sprookjesbos.
pi_219507843
En geef Juul es ongelijk, exode. Ik zie het voor me :D
If they say
pi_219508070
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:21 schreef exode het volgende:
Heb voor de zekerheid al een rolstoel voor haar gereserveerd in de Efteling.
Pfff echt, die decembermaand mag wel eens normaal he.

Zelf had ze liever zo'n scootmobiel, dat ziet ze helemaal voor zich, racend door het Sprookjesbos.
Can you blame her? *)

Wel balen zeg! Succes en sterkte met de intake.

Hier is het alweer 1.5 week drama met de jongste, wil het liefste alleen maar bij mij zijn, huilend naar school elke ochtend, en ik weet dat ik moet doorzetten maar vind dit zo pittig, het liefst wil ik hem gewoon weet meenemen.
S. 2014
J. 2016
pi_219508175
Haha, het gaat ook overal hetzelfde die laatste dagen, zo te horen :')
Kind wilde gisteravond niet naar bed. Was vanochtend te vroeg wakker en ging lezen ipv proberen nog te slapen. Dus werd mega chagrijnig toen het tijd was om naar school te gaan. En dat was allemaal mijn schuld. Uiteraard.
pi_219508375
De laatste december loodjes... :{
Aftellen tot de vakantie en dan aftellen tot school weer begint :')
Ik heb de koek op...
Fake it till you make it...
pi_219508461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 09:08 schreef exode het volgende:
Het is weer een dag....
Juul is net als met de Avondvierdaagse flink door haar enkel gegaan op 5 december. Het ging wel aardig maar sinds gisteren heeft ze flink pijn. Ze kan er niet meer op staan.

Taxi exode heeft het druk vandaag. Net haar achterop de fiets naar een kerkdienst gebracht (ik dacht dat het morgen was), zo weer ophalen en daarna naar de huisarts. BSO maar afgezegd en dan mag ze veel tv kijken want ik heb om 14:30 een online intake met een psycholoog.

Het zou een rustige week zijn mensen.
De week voor de kerstvakantie is nooit rustig. :D
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2025 @ 11:02:45 #271
148247 taxibabe
pi_219508538
Ja die laatste loodjes..
Gisteren naar de huisarts geweest met kind, toch weer terug naar KNO-arts. Vanmorgen had 'ie nog steeds koorts, dus nog een dagje thuis. Ik moet vandaag (thuis)werken, een paar lastige brieven schrijven. Concentratie is ver te zoeken :') .

Hopelijk is hij morgen een beetje opgeknapt zodat hij wel naar het kerstdiner kan.

Sterkte aan iedereen met de laatste loodjes! :*
pi_219508638
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
De week voor de kerstvakantie is nooit rustig. :D
Nou, bij ons heel bewust dus wel. De afgelopen jaren was deze week een ramp. Dus we hebben enorm veel gecancelled, nee tegen gezegd etc.

Juul moet voor een foto naar het ziekenhuis. Vorige week met B voor zijn hand en nu voor Juul met haar enkel. Even die zorg optimaal benutten in de laatste weken van het jaar.
pi_219508678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:08 schreef Hupje het volgende:
Haha, het gaat ook overal hetzelfde die laatste dagen, zo te horen :')
Kind wilde gisteravond niet naar bed. Was vanochtend te vroeg wakker en ging lezen ipv proberen nog te slapen. Dus werd mega chagrijnig toen het tijd was om naar school te gaan. En dat was allemaal mijn schuld. Uiteraard.
Dat was precies mijn ochtend met L, die was ook veel te vroeg wakker en ging lezen.
Toen de wekker ging bleef hij eigenwijs in bed liggen Donald Duck lezen. Eenmaal beneden was hij boos dat er alleen tijd was voor eten&drinken en hij niet het laatste hoofdstuk van zijn biebboek kon uitlezen 8)7

Aan de andere kant ben ik blij dat hij gaat lezen en niet het hele huis wakker maakt.
pi_219509260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:22 schreef Elleska het volgende:
Aan de andere kant ben ik blij dat hij gaat lezen en niet het hele huis wakker maakt.
Dat is zeker waar :Y
pi_219509298
Wat is dat trouwens met dat spotje van de overheid over aanpassen van je werktijden om werk en prive beter te kunnen combineren? (Iets met klok en klepel hoor, ik ving vaag iets op) Het lijkt alsof de boodschap is dat je altijd maar andere werktijden moet kunnen krijgen... Ik zie het al voor me, als juf :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')