abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219431854
Ik voel me echt gezegend met m'n brugklasser nu. Haat aan alle Sinterklaas- en Kerstactiviteiten op de basisschool :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219432125
Ik vond dat ook altijd drama inderdaad dat kerstdiner op school. Ik probeerde ook altijd vroeg in te tekenen (ook omdat ik vaak moest werken en man het moest regelen tussen dat hij thuis kwam voor werk en de kinderen weer weg moesten, dus het makkelijk moest zijn). Maar op een gegeven moment hadden de kinderen ook wel een mening dat het niet leuk was als zij de worteltjes meenamen, maar wilde ze iets meenemen wat ook leuk was om mee te nemen. Dus ook meer werk
(En had ik een keer tijd want ziektewet na een operatie) moesten we nog gouw even wat halen bij de Action, staan we daar met rare foutmeldingen van de auto (wat later een lege accu bleek) was het alsnog haasje repje ;)

Maar vind de tips wel goed om te kijken waarin je kan afschalen!
pi_219432161
In groep 7 e 8 zorgen mn mijn meiden zelf voor hun gerecht bij het kerstdiner op school. Ik zat altijd in de kerstcommissie dus was hele dagen op school dus of we namen de poedersuiker/kruidenboter/servetten mee, of ze moesten zelf iets maken. En dat werd meestal het laatste :D

Ik was vooral heel erg blij dat we van de surprises af waren.

Maar inderdaad, afschalen. Het hoeft ook niet overal perfect te zijn.
pi_219432587
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moe :') ik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara? ;)) en ben daar hartstikke druk mee. De carnavalsvoorbereidingen beginnen ook al, daar zit ik ook in voor de oudervereniging dus daar komen we morgenavond voor samen. Dinsdagavond school in kerstsfeer steken. Vorig jaar duurde dat tot 23.00 uur s avonds :X

Voor het kerstdiner heb ik al een proefgerecht gemaakt dat is goedgekeurd door de kinderen. Voor beiden hetzelfde (appelroosjes met bladerdeeg), net zo makkelijk. Die dag ben ik ook druk voor de rest van de kerstactiviteiten en als de kinderen hun kerstdiner hebben maken wij de lichtjesroute naar de kerk. Alleen heeft vrouwlief diezelfde avond haar kerstversiering op de school waar zij werkt en ben ik dus alleen. Dat wordt schipperen tussen kinderen, school en de oudste die nu al aangeeft dat ze niet mee wil doen omdat ze het te heftig vindt (samen eten vindt zij sowieso lastig, en met de hele school naar de kerkviering is ook hartstikke druk a 400 kinderen). Dus ik zie die planning nu al volledig in het water lopen.

Heb wel al de waxinelichtjes en glazen potjes klaar staan want die mogen vanaf dinsdag mee naar school. En het eten voor de voedselbank dat vanaf deze week door school wordt verzameld staat ook klaar. Steeds meer vinkjes in mijn hoofd dus. Maar die kerstrui is een goede reminder, die moet ik nog ergens halen.

Gewoon blijven ademenen, het wordt vanzelf weer januari :+
pi_219432856
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moe ik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara? ) en ben daar hartstikke druk mee.
Nee, eigenlijk niet :D Ik zat in de kerstcommissie sinds 2016 dus dit is het eerste jaar dat ik niets hoef op dat vlak. Maar goed, ik had het in onze huidige situatie ook niet kunnen doen.

Ik moet elk jaar wel waken voor de error van de jaarwisseling. Mijn hoofd denkt tot de jaarwisseling en niet verder. En dan ELK jaar weer de realisatie op 2 januari of zo, dat er nog een kind jarig is op 11 januari (en 2 weken later weer 2 maar dat is net meer tijd). Echt elk jaar. :') Gelukkig geen traktaties of kinderfeestjes meer, dat scheelt.
  zondag 7 december 2025 @ 13:38:51 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219432859
quote:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moe :') ik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara? ;)) en ben daar hartstikke druk mee. De carnavalsvoorbereidingen beginnen ook al, daar zit ik ook in voor de oudervereniging dus daar komen we morgenavond voor samen. Dinsdagavond school in kerstsfeer steken. Vorig jaar duurde dat tot 23.00 uur s avonds :X

Voor het kerstdiner heb ik al een proefgerecht gemaakt dat is goedgekeurd door de kinderen. Voor beiden hetzelfde (appelroosjes met bladerdeeg), net zo makkelijk. Die dag ben ik ook druk voor de rest van de kerstactiviteiten en als de kinderen hun kerstdiner hebben maken wij de lichtjesroute naar de kerk. Alleen heeft vrouwlief diezelfde avond haar kerstversiering op de school waar zij werkt en ben ik dus alleen. Dat wordt schipperen tussen kinderen, school en de oudste die nu al aangeeft dat ze niet mee wil doen omdat ze het te heftig vindt (samen eten vindt zij sowieso lastig, en met de hele school naar de kerkviering is ook hartstikke druk a 400 kinderen). Dus ik zie die planning nu al volledig in het water lopen.

Heb wel al de waxinelichtjes en glazen potjes klaar staan want die mogen vanaf dinsdag mee naar school. En het eten voor de voedselbank dat vanaf deze week door school wordt verzameld staat ook klaar. Steeds meer vinkjes in mijn hoofd dus. Maar die kerstrui is een goede reminder, die moet ik nog ergens halen.

Onze oude directrice zei juist altijd. Het wordt vanzelf weer kerst.
  zondag 7 december 2025 @ 14:08:48 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219433390
quote:
2s.gif Op zondag 7 december 2025 13:38 schreef Kyara het volgende:

[..]
Nee, eigenlijk niet :D Ik zat in de kerstcommissie sinds 2016 dus dit is het eerste jaar dat ik niets hoef op dat vlak. Maar goed, ik had het in onze huidige situatie ook niet kunnen doen.

Ik moet elk jaar wel waken voor de error van de jaarwisseling. Mijn hoofd denkt tot de jaarwisseling en niet verder. En dan ELK jaar weer de realisatie op 2 januari of zo, dat er nog een kind jarig is op 11 januari (en 2 weken later weer 2 maar dat is net meer tijd). Echt elk jaar. :') Gelukkig geen traktaties of kinderfeestjes meer, dat scheelt.
Heel herkenbaar. Mijn dochter is jarig op 2 januari en dat viel eigenlijk standaard in de soep, omdat we daar nooit genoeg op geanticipeerd hadden. Zij vindt het zelf ook een vreselijke dag om jarig te zijn, maar goed, ze was gewoon op 17 december uitgerekend, dus ze is zelfs deels schuldig hoor :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 7 december 2025 @ 14:13:28 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219433454
quote:

Gewoon in januari aangeven dat je volgend jaar niet meer in de sint- en of kerstcommissie gaat. Ik heb in dezelfde situatie gezeten en dat is niet te doen met een kind dat zoveel moeite heeft met deze dagen. Vervolgens heb ik een aantal jaren nog het lentefeest (ja, ja, Paasfeest mocht toen ook al niet meer) georganiseerd en uiteindelijk ben ik er helemaal mee gestopt en ben overgestapt naar de MR van de school van mijn zoon (SO). En daar was men vooral niet bezig met feesten organiseren. Die waren er zo min mogelijk en als er al iets werd georganiseerd deden de leerkrachten het liever zelf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219433532
Kinderen die jarig zijn in januari, dat lijkt mij heel intens na zo'n drukke feestmaand!

En dit is mijn laatste jaar oudervereniging (want mijn 3e jaar) dus na dit schooljaar gaat het alleen op det vlak al veel rustiger worden :+
pi_219433777
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:08 schreef livelink het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. Mijn dochter is jarig op 2 januari en dat viel eigenlijk standaard in de soep, omdat we daar nooit genoeg op geanticipeerd hadden. Zij vindt het zelf ook een vreselijke dag om jarig te zijn, maar goed, ze was gewoon op 17 december uitgerekend, dus ze is zelfs deels schuldig hoor :P
Die van mij vond 30 december wel een handige datum :') Was uitgerekend op 9 december. Zat ik de 5e te hopen dat ze niet geboren zou worden en richting kerst dito. Waren ook echt ontspannende weken zo :D
En dan krijgt zoon het voor elkaar om op 11 november geboren te worden. Heel fijn :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 7 december 2025 @ 14:46:51 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219434127
Ik heb één net voor Sinterklaas kind en één net na Sinterklaas kind.
pi_219434378
Mijn dochter is van 20 december. Vorig jaar hebben we haar kinderfeestje ergens eind januari gedaan.
Dikke prima, de halve klas is in december jarig dus al die feestjes volgen elkaar.
En dit jaar was ik de eerste week van december vrij, ook lekker om, uiteraard, die laatste Sint cadeautjes te halen. :P
  zondag 7 december 2025 @ 15:02:59 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219434481
11 november is toch niks raars aan?
Mijn zus en ik zijn 25-11 en 4-12 jarig, we kregen altijd gewoon 1 kado pp , mijn ouders vonden het juist lekker handig.
Ons boeide het ook niks tbh.
Ook altijd 1 feestje voor ons samen.
Maar goed, sinterklaas werd gevierd, kerst was en is gewoon zonder kado's bij ons.
Tegenwoordig moet het allemaal alleen maar meer en over de top.
Mijn zus had ook altijd best wel strenge "regelgeving" over de kado's van haar kinderen, en ik snap dat wel.
Al die zooi in huis zou ik ook geen zin in hebben :D
Boeken altijd goed, of sparen voor iets groots, maar geen 1000 troepjes.
Mijn neefje kreeg van mij wel een keer een hele mooie kinderaccordeon die ik bij de kringloop vond.
Ze krijgen van mij elk jaar een kaart met een collage van foto's van het afgelopen jaar, maar ze komen nu al een jaar of twee niet meer logeren hier, dus die ga ik ook niet meer maken, het zijn ook geen kinderen meer :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219434596
Hier eentje die 1e kerstdag was uitgerekend. Net als broer verwachte ik hem 10 dagen later, na oud en nieuw. Sta je mooi te kijken als 21 december je vliezen breken iets na middernacht. Naja, half dagje later baby in mijn armen en sindsdien elk jaar puzzelen.

Dit jaar komt een deel van het bezoek de dag voor zijn verjaardag, de andere kant combineren we met kerst daar en als het lukt doen we gewoon zijn kinderfeestje op de 21e.

Hij had op de basisschool een vriendje van begin januari. D wilde dan wel graag zijn feestje eerder dan die jongen en die vierde het 2e week kerstvakantie. Dus we hebben veel feestje gehad op vrijdag voor de kerstvakantie. Kind heeft/had 0,0 last van verjaardag+kerststress. Ik was blij als het kerstvakantie was en al dat geregel achter de rug :D

Andere kind is in de zomervakantie jarig, die had zijn feestje vaak veel later en het bezoek moesten we om evt reizen van familie plannen. Ook niet ideaal, maar niet zo hysterisch als december.
pi_219434713
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 14:46 schreef amaranta het volgende:
Ik heb één net voor Sinterklaas kind en één net na Sinterklaas kind.
:D

@oh-oh, 11 november is Sint Maarten, komen er kinderen aan de deur voor snoep. Dus toen zoon nog klein was en telkens de bel ging, dacht hij: kadootjes! Toen maar een briefje opgehangen met: kinderverjaardag, niet aanbellen 8-)
If they say
  zondag 7 december 2025 @ 15:17:23 #91
176471 oh-oh
pi_219434742
Oh, dat doen ze hier ook niet, de 11e van de 11e hebben ze wel wat anders te doen in het zuiden :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219434785
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Oh, dat doen ze hier ook niet, de 11e van de 11e hebben ze wel wat anders te doen in het zuiden :D
Hier dus wel, vandaar dat ik ook hoopte dat ie een dagje later zou komen. Was dan ook zijn uitgerekende datum én mijn verjaardag :P
If they say
  zondag 7 december 2025 @ 15:19:37 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219434798
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter is van 20 december. Vorig jaar hebben we haar kinderfeestje ergens eind januari gedaan.
Dikke prima, de halve klas is in december jarig dus al die feestjes volgen elkaar.
En dit jaar was ik de eerste week van december vrij, ook lekker om, uiteraard, die laatste Sint cadeautjes te halen. :P
Mijn zoon ook O-) (valt voor mij onder de noemer net na sinterklaas)
pi_219434842
Hier een ASS-er die midden in de Sinterklaasperiode jarig is/was. Waren een paar pittige jaren :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219434977
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 15:19 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn zoon ook O-) (valt voor mij onder de noemer net na sinterklaas)
:D Bij mij is dat: vlak voor kerst. :P
  zondag 7 december 2025 @ 15:36:56 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219435195
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 15:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D Bij mij is dat: vlak voor kerst. :P
Ook. Maar als je met de opa’s en oma’s sinterklaas viert en ze vragen om cadeautips en 15 dagen later nog maals …
Gelukkig geen sinterklaas meer
pi_219435215
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 15:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ook. Maar als je met de opa’s en oma’s sinterklaas viert en ze vragen om cadeautips en 15 dagen later nog maals …
Gelukkig geen sinterklaas meer
True!
Handig is anders maar dan hadden we maar beter moeten timen m.b.t. de conceptie. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 07-12-2025 15:48:29 ]
  zondag 7 december 2025 @ 15:38:38 #98
176471 oh-oh
pi_219435229
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 15:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier dus wel, vandaar dat ik ook hoopte dat ie een dagje later zou komen. Was dan ook zijn uitgerekende datum én mijn verjaardag :P
Nee je verjaardag delen met je moeder is zo leuk _O-
Mijn nichtje is tegelijk jarig met mijn moeder, haar oma dus, en oma was altijd jaloers dat de aandacht naar die kleine ging ineens :')
Maar ja mijn zus presteerde het wel om mijn ouders all the way uit het zuiden te ontvangen op die verjaardag, en dan geen kado of niks voor mijn moeder te hebben.
Zo nasty !
( Groucho Marx )
pi_219435266
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nee je verjaardag delen met je moeder is zo leuk _O-
Mijn nichtje is tegelijk jarig met mijn moeder, haar oma dus, en oma was altijd jaloers dat de aandacht naar die kleine ging ineens :')
Maar ja mijn zus presteerde het wel om mijn ouders all the way uit het zuiden te ontvangen op die verjaardag, en dan geen kado of niks voor mijn moeder te hebben.
Zo nasty !
Zoon had dat dus echt wél leuk gevonden :Y
If they say
  zondag 7 december 2025 @ 15:42:05 #100
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219435293
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon had dat dus echt wél leuk gevonden :Y
Hoe oud is jouw zoon geworden? 15 toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: