Nee, eigenlijk nietquote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moe ik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara? ) en ben daar hartstikke druk mee.
Onze oude directrice zei juist altijd. Het wordt vanzelf weer kerst.quote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moeik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara?
) en ben daar hartstikke druk mee. De carnavalsvoorbereidingen beginnen ook al, daar zit ik ook in voor de oudervereniging dus daar komen we morgenavond voor samen. Dinsdagavond school in kerstsfeer steken. Vorig jaar duurde dat tot 23.00 uur s avonds
![]()
Voor het kerstdiner heb ik al een proefgerecht gemaakt dat is goedgekeurd door de kinderen. Voor beiden hetzelfde (appelroosjes met bladerdeeg), net zo makkelijk. Die dag ben ik ook druk voor de rest van de kerstactiviteiten en als de kinderen hun kerstdiner hebben maken wij de lichtjesroute naar de kerk. Alleen heeft vrouwlief diezelfde avond haar kerstversiering op de school waar zij werkt en ben ik dus alleen. Dat wordt schipperen tussen kinderen, school en de oudste die nu al aangeeft dat ze niet mee wil doen omdat ze het te heftig vindt (samen eten vindt zij sowieso lastig, en met de hele school naar de kerkviering is ook hartstikke druk a 400 kinderen). Dus ik zie die planning nu al volledig in het water lopen.
Heb wel al de waxinelichtjes en glazen potjes klaar staan want die mogen vanaf dinsdag mee naar school. En het eten voor de voedselbank dat vanaf deze week door school wordt verzameld staat ook klaar. Steeds meer vinkjes in mijn hoofd dus. Maar die kerstrui is een goede reminder, die moet ik nog ergens halen.
Gewoon blijven ademenen, het wordt vanzelf weer januari
Heel herkenbaar. Mijn dochter is jarig op 2 januari en dat viel eigenlijk standaard in de soep, omdat we daar nooit genoeg op geanticipeerd hadden. Zij vindt het zelf ook een vreselijke dag om jarig te zijn, maar goed, ze was gewoon op 17 december uitgerekend, dus ze is zelfs deels schuldig hoorquote:Op zondag 7 december 2025 13:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk nietIk zat in de kerstcommissie sinds 2016 dus dit is het eerste jaar dat ik niets hoef op dat vlak. Maar goed, ik had het in onze huidige situatie ook niet kunnen doen.
Ik moet elk jaar wel waken voor de error van de jaarwisseling. Mijn hoofd denkt tot de jaarwisseling en niet verder. En dan ELK jaar weer de realisatie op 2 januari of zo, dat er nog een kind jarig is op 11 januari (en 2 weken later weer 2 maar dat is net meer tijd). Echt elk jaar.Gelukkig geen traktaties of kinderfeestjes meer, dat scheelt.
Gewoon in januari aangeven dat je volgend jaar niet meer in de sint- en of kerstcommissie gaat. Ik heb in dezelfde situatie gezeten en dat is niet te doen met een kind dat zoveel moeite heeft met deze dagen. Vervolgens heb ik een aantal jaren nog het lentefeest (ja, ja, Paasfeest mocht toen ook al niet meer) georganiseerd en uiteindelijk ben ik er helemaal mee gestopt en ben overgestapt naar de MR van de school van mijn zoon (SO). En daar was men vooral niet bezig met feesten organiseren. Die waren er zo min mogelijk en als er al iets werd georganiseerd deden de leerkrachten het liever zelf.quote:Op zondag 7 december 2025 13:15 schreef Schanu het volgende:
Decembermaand op school, ik ben op voorhand al moeik zit ook in kerstcommissie van de oudervereniging (had jij ook meteen spijt Kyara?
) en ben daar hartstikke druk mee. De carnavalsvoorbereidingen beginnen ook al, daar zit ik ook in voor de oudervereniging dus daar komen we morgenavond voor samen. Dinsdagavond school in kerstsfeer steken. Vorig jaar duurde dat tot 23.00 uur s avonds
![]()
Voor het kerstdiner heb ik al een proefgerecht gemaakt dat is goedgekeurd door de kinderen. Voor beiden hetzelfde (appelroosjes met bladerdeeg), net zo makkelijk. Die dag ben ik ook druk voor de rest van de kerstactiviteiten en als de kinderen hun kerstdiner hebben maken wij de lichtjesroute naar de kerk. Alleen heeft vrouwlief diezelfde avond haar kerstversiering op de school waar zij werkt en ben ik dus alleen. Dat wordt schipperen tussen kinderen, school en de oudste die nu al aangeeft dat ze niet mee wil doen omdat ze het te heftig vindt (samen eten vindt zij sowieso lastig, en met de hele school naar de kerkviering is ook hartstikke druk a 400 kinderen). Dus ik zie die planning nu al volledig in het water lopen.
Heb wel al de waxinelichtjes en glazen potjes klaar staan want die mogen vanaf dinsdag mee naar school. En het eten voor de voedselbank dat vanaf deze week door school wordt verzameld staat ook klaar. Steeds meer vinkjes in mijn hoofd dus. Maar die kerstrui is een goede reminder, die moet ik nog ergens halen.
Gewoon blijven ademenen, het wordt vanzelf weer januari
Die van mij vond 30 december wel een handige datumquote:Op zondag 7 december 2025 14:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Mijn dochter is jarig op 2 januari en dat viel eigenlijk standaard in de soep, omdat we daar nooit genoeg op geanticipeerd hadden. Zij vindt het zelf ook een vreselijke dag om jarig te zijn, maar goed, ze was gewoon op 17 december uitgerekend, dus ze is zelfs deels schuldig hoor
quote:Op zondag 7 december 2025 14:46 schreef amaranta het volgende:
Ik heb één net voor Sinterklaas kind en één net na Sinterklaas kind.
Hier dus wel, vandaar dat ik ook hoopte dat ie een dagje later zou komen. Was dan ook zijn uitgerekende datum én mijn verjaardagquote:Op zondag 7 december 2025 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Oh, dat doen ze hier ook niet, de 11e van de 11e hebben ze wel wat anders te doen in het zuiden
Mijn zoon ookquote:Op zondag 7 december 2025 14:57 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter is van 20 december. Vorig jaar hebben we haar kinderfeestje ergens eind januari gedaan.
Dikke prima, de halve klas is in december jarig dus al die feestjes volgen elkaar.
En dit jaar was ik de eerste week van december vrij, ook lekker om, uiteraard, die laatste Sint cadeautjes te halen.
quote:Op zondag 7 december 2025 15:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zoon ook(valt voor mij onder de noemer net na sinterklaas)
Ook. Maar als je met de opa’s en oma’s sinterklaas viert en ze vragen om cadeautips en 15 dagen later nog maals …quote:Op zondag 7 december 2025 15:28 schreef vencodark het volgende:
[..]Bij mij is dat: vlak voor kerst.
True!quote:Op zondag 7 december 2025 15:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ook. Maar als je met de opa’s en oma’s sinterklaas viert en ze vragen om cadeautips en 15 dagen later nog maals …
Gelukkig geen sinterklaas meer
Nee je verjaardag delen met je moeder is zo leukquote:Op zondag 7 december 2025 15:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier dus wel, vandaar dat ik ook hoopte dat ie een dagje later zou komen. Was dan ook zijn uitgerekende datum én mijn verjaardag
Zoon had dat dus echt wél leuk gevondenquote:Op zondag 7 december 2025 15:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee je verjaardag delen met je moeder is zo leuk![]()
Mijn nichtje is tegelijk jarig met mijn moeder, haar oma dus, en oma was altijd jaloers dat de aandacht naar die kleine ging ineens![]()
Maar ja mijn zus presteerde het wel om mijn ouders all the way uit het zuiden te ontvangen op die verjaardag, en dan geen kado of niks voor mijn moeder te hebben.
Zo nasty !
Hoe oud is jouw zoon geworden? 15 toch?quote:Op zondag 7 december 2025 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoon had dat dus echt wél leuk gevonden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |