abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219482509
Schattig @exode Op naar een geslaagde date ;)

Die 'donkere dagen voor Kerst'... Waarop de rolluiken op werkdagen boven dicht blijven omdat er bij daglicht toch niemand thuis is en de weken zó volgepropt zitten dat de weekplanning een militaire operatie is :')

Net eindeloos in de auto gezeten voor een kerstcadeau voor J namens opa en oma, ik durfde het niet aan via een webshop met het risico op iets verkeerds bestellen of te laat verzenden.
Nu zijn de heren nog op pad naar een workshop en kan ik nog even opruimen in huis en bedenken wat mijn bak-bijdrage voor kerst gaat zijn voor bij familie.

Iemand tips om iets te bakken voor bij de koffie en/of dessert?
pi_219482886
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 15:01 schreef Hupje het volgende:

Nu zijn de heren nog op pad naar een workshop en kan ik nog even opruimen in huis en bedenken wat mijn bak-bijdrage voor kerst gaat zijn voor bij familie.

Iemand tips om iets te bakken voor bij de koffie en/of dessert?
Altijd brownies.

Als geen brownies, banoffee pie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219483015
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 16:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Altijd brownies.

Als geen brownies, banoffee pie.
Oeh, goede ideeën! :9
pi_219489808
Kind heeft wedstrijd vandaag, dus dan kan ik niet gaan hardlopen.
Maar gelukkig is het een thuiswedstrijd en kwam hij er bij de club achter dat hij zijn clubshirt was vergeten -O- dus kon ik de route nóg 2 keer fietsen. Heb ik in ieder geval mijn beweging gehad voor vandaag :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 december 2025 @ 10:27:12 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219490014
Ah dat is altijd rot @Hupje

Hier vandaag het allereerste optreden van de kleine man bij de musical. Ze gaan Annie doen.
Zometeen ga ik hem brengen en om half 2 begint het optreden. In een heus schattig theatertje.

Vrijdag wilde hij niet meer na de repetitie. Niet omdat hij het optreden of musical niet leuk vind, maar omdat het verwijderen van de pleister op de microfoon hem heel veel pijn deed. Nu dus maar wat eronder om de huid te beschermen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219491870
Leuk Ynske! Hopelijk plakt de microfoon deze keer dan minder, zou jammer zijn als hij daardoor niet meer wil.

Wij hebben de zomervakantie geboekt! Was er eigenlijk vanuit gegaan dat het dit jaar niet zou lukken voor het budget dat ik in mijn hoofd heb (¤2000 voor 2 weken), maar kwam eindelijk een goede aanbieding tegen, dus nu zitten we voor ¤1200 twee weken in een huisje op exact hetzelfde park als vorig jaar, maar wat toen erg goed bevallen was en met veel te doen in de buurt. Dus blijkbaar zijn mijn principes "niet twee keer naar hetzelfde" zo'n ¤800 waard :D En dat 'bespaarde' geld heb ik gelijk maar uitgegeven aan een overnachting bij de Efteling in de zomervakantie, dus ook nog een mini extra vakantie erbij!
  zondag 14 december 2025 @ 14:13:05 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219492094
Annie, zo leuk, die staat nog op de kijklijst met Hannah van 10, we kijken allemaal echte klassieke films als ze komt. Alice in Wonderland ET en Gremlins en zo.
Hoe ging het Ynske?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219492221
@FlyingFish, waar gaan jullie naar toe?
Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over vakanties volgend jaar. Het zit zo niet in ons systeem om zover vooruit te plannen.

@Ynske, wat leuk! Toitoitoi voor je zoon!

Ik vind de kersttijd altijd wel een leuke tijd, maar het is ook altijd zo druk. Eerst Sinterklaas en surprise maken voor school. Daarna meteen door naar de kerstperiode, potje mee voor kerstlichtje knutselen, kerstdiner, kerstviering. En dan een paar dagen geleden een bericht van de juf dat ze in de klas ook nog een kerststukje gaan maken, dus daar ook graag een potje/bakje, kaars en decoratiemateriaal voor meenemen.
Dan ook nog superdruk op het werk, een kleine week ziek zwak en misselijk tussendoor, pfffff, nog een paar dagen bikkelen en dan heerlijk 2 weken vrij.

Iemand nog tips waar je niet al te duur mini donuts kunt kopen? Simon wil dat graag bijdragen aan het kerstdiner op school.
  zondag 14 december 2025 @ 14:29:12 #234
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_219492289
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Ik lees inderdaad dat de techniek met gaatjes schieten erg is verbeterd.
Wij komen al snel in Utrecht uit als we willen piercen en dat zijn Tattoo en Piercing shops. Dat lijkt me aardig indrukwekkend voor een 7 jarige.

Zelf had ik meerdere oorbellen in 1 oor en een tongpiercing. Alles is er al jaren uit maar de gaatjes die als kind zijn geschoten zijn nog steeds 'dikker' en geven soms zelfs issues. Dus dat zit in mijn achterhoofd.
The Sting is een hele goede gerenomeerde studio. En team piercen hier. Zeker qua hygiëne zoveel beter dan schieten. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_219492518
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
The Sting is een hele goede gerenomeerde studio. En team piercen hier. Zeker qua hygiëne zoveel beter dan schieten. O+
Le Sting?

The Sting is kleding.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 14 december 2025 @ 14:50:07 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219492560
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:25 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish, waar gaan jullie naar toe?
Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over vakanties volgend jaar. Het zit zo niet in ons systeem om zover vooruit te plannen.

@:Ynske, wat leuk! Toitoitoi voor je zoon!

Ik vind de kersttijd altijd wel een leuke tijd, maar het is ook altijd zo druk. Eerst Sinterklaas en surprise maken voor school. Daarna meteen door naar de kerstperiode, potje mee voor kerstlichtje knutselen, kerstdiner, kerstviering. En dan een paar dagen geleden een bericht van de juf dat ze in de klas ook nog een kerststukje gaan maken, dus daar ook graag een potje/bakje, kaars en decoratiemateriaal voor meenemen.
Dan ook nog superdruk op het werk, een kleine week ziek zwak en misselijk tussendoor, pfffff, nog een paar dagen bikkelen en dan heerlijk 2 weken vrij.

Iemand nog tips waar je niet al te duur mini donuts kunt kopen? Simon wil dat graag bijdragen aan het kerstdiner op school.
Gewoon Albert Heijn. Je hebt er echt niet 1 per kind nodig. Iedere ouder neemt nl 1 per kind mee, en dat is veel te veel.
De donuts kunnen ze desnoods in stukjes snijden.
pi_219492710
Oja, AH, daar komen we normaal zo goed als nooit. Zou je die daar kunnen bestellen en op de dag van kerstdiner afhalen in de winkel? Of zijn er altijd wel genoeg in de winkel als we ze 's ochtends willen halen?
Nee, we waren ook niet van plan om 28 donuts te kopen, ong. 14 stuks. Dan kunnen ze evt. allemaal een helft.
pi_219492766
Qua organisatie is het dit jaar wel wat slechter vind ik. Normaal was er een intekenlijst online, met ook wat open opties. Nu hangt er een intekenlijst bij de klas, waar de kinderen zelf kunnen opschrijven wat ze meenemen.
Ik had wel iets meer sturing verwacht van de juffen qua diversiteit (ook genoeg drinken) en hoeveelheden (nu staat er bijv. 2 x mini pizza's op en 4x worstjes in bladerdeeg op, en qua hoeveelheden wordt er helemaal niets gecommuniceerd)
  zondag 14 december 2025 @ 15:05:15 #239
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_219492784
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 14:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Le Sting?

The Sting is kleding.
Autocorrectie.. Ja, Le Sting idd.. :)
Enige is dat studio's die piercen zich vaak houden aan de richtlijnen van de GGD en pas piercen vanaf 12 jaar :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 december 2025 @ 15:34:19 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_219493234
Hij heeft genoten! En wij ook!

Hij wist zijn tekst nog, liedjes zingen ging goed. Hij vond t heerlijk.

En mama, ik vond ons stuk leuker dan het toneelstuk. (Ze traden met twee groepen op)

* Ynske is trots!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_219493595
Wat goed Ynske! Terecht dat je trots bent :)
pi_219496132
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Oja, AH, daar komen we normaal zo goed als nooit. Zou je die daar kunnen bestellen en op de dag van kerstdiner afhalen in de winkel? Of zijn er altijd wel genoeg in de winkel als we ze 's ochtends willen halen?
Nee, we waren ook niet van plan om 28 donuts te kopen, ong. 14 stuks. Dan kunnen ze evt. allemaal een helft.
Donuts komen allemaal uit de vriezer bij de supermarkten. Die zou je dus zelfs een paar dagen eerder al op kunnen halen en in je eigen vriezer gooien en dan 's ochtends eruit halen. Ik zou alleen wel even bellen van te voren, dat ze zorgen dat ze er zijn / klaarliggen.

Hier bij de meiden ook geen sturing maar gewoon één inschrijflijst, daar komen al minimaal 3x cupcakes zag ik. Bij de oudste is het wel slim gedaan. Die hebben eerst in de klas geïnventariseerd wat ze willen eten en dat is op parro gezet als activiteit waar je je voor in kan schrijven, 1 per gerecht.

Dus ik kon gewoon brownies aanvinken. Maar goed, uiteindelijk eten ze toch wel voldoende (of zelfs teveel), het is alleen sneu voor de kinderen die cupcakes meenemen want daar gaat een hoop van overblijven en wellicht wordt er iets zelfs niet aangeraakt.

We gaan naar Landal Heideheuvel, bij Apeldoorn in de buurt. Genoeg te doen in de omgeving dus, en het park zelf is ook ruim opgezet, met relatief veel privacy bij de huisjes. Alleen in het weekend kan je wat geluidsoverlast hebben van het naastgelegen kampterrein hebben we gemerkt, maar verder een aanrader. We betalen nu voor 14 nachten minder dan vorig jaar voor 10 nachten, in hetzelfde type huisje.
  zondag 14 december 2025 @ 20:59:34 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219496378
Ze hebben ook mini donuts bij de Lidl nu. En in het koekschap bij ah en jumbo ook, maar dat zijn meer geglazuurde cakejes in donutvorm.

Ik heb er vijf optredens op zitten dit weekend en ben moe. Maar er ook weer van overtuigd dat ik op het podium hoor. Wat voel ik me daar toch heerlijk vrij en zorgeloos.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219498895
Wat ontzettend knap van hem Ynske, überhaupt al het durven optreden en er dan nog zo van kunnen genieten ook O+

Die mini donuts verkopen ze ook vaak bij de Jumbo wel, Tolstoifan.

Wat een fijn gevoel moet dat zijn op het podium Tink, wat fijn dat je je plekje daar helemaal hebt gevonden O+

Gelukkig is het kerstdiner hier wel goed geregeld op school. In beide klassen hebben de kinderen afgestemd met de juffen wat ze graag mee wilden nemen, hierbij is rekening gehouden met de balans tussen hartig en zoet. En alle ouders wordt op het hart gedrukt om maximaal 10 stuks overal van mee te nemen, om zoveel mogelijk verspilling te voorkomen. Geen enkel kind kan 22 verschillende gerechtjes op.

Hier een onwijs drukke week voor de boeg vol afspraken, verplichtingen, werk, vieringen, etc. En ik voel mij ziekig, maar mag absoluut niet ziek worden. Vandaag tussen het werken door 2 afspraken voor de 9 jarige, waaronder het tekenen voor het indienen van de TLV voor speciaal onderwijs. Dan begint het spannende wachten en nagelbijten. Ik ben vanmorgen om 6.45 uur begonnen met (thuis)werken en voel mij nu al afgedraaid. Ik kan mij onmogelijk concentreren.

Donderdagochtend heb ik mijn eigen gesprek bij de praktijk met mijn moeder voor het diagnosetraject. Nog meer nagelbijten. De band tussen mijn moeder en mij is, op z'n zachts gezegd, complex. En zo'n gesprek voelt dan extra kwetsbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar onze nieuwe wasmachine is gisteren geleverd, de grote wasinhaalslag is begonnen en vanmorgen is was nummer 4 aangezet *O* #genietenvandekleinedingen
pi_219499026
Stoer @Ynske Wees er maar lekker trots op dat hij dat durft en doet!

@Schanu wat een drukte toch. Op je tandvlees door. Hopelijk komen er toch wat lichtpuntjes voorbij de komende tijd :*

Ik hoor dat ze toch een kerstontbijt hebben. Gelukkig kan puber zelf donderdagmiddag wel even naar de winkel. Daar zit ik als ouder niet mee. Al was dat bakje boter vorig jaar ook snel uit de kast gehaald :D

Vrijdagavond ben ik met de jongste naar een Dungeon and Dragons avond geweest in de bieb. Wel spannend, want op een paar keer thuis spelen had ik dat niet echt gedaan. Jongste speelt het wel graag. Het was tot middernacht, dus moest hem toch ophalen en hij wilde graag dat ik het probeerde. Echt leuk, met 4 vreemden hebben we de monster van de Dungeon Master verslagen. Een beetje uit mijn comfort zone, maar volgende keer ga ik weer :Y
pi_219499153
Hier gaan de kinderen op het tandvlees. B had vorige week maandag bij voetbaltraining zijn rechterhand gekneusd, dat ging eindelijk wat beter. Had hij gisteren een eenmalige schaatsles op de schaatsbaan in het dorp, knalt ie in de laatste minuut voorover en vangt zich met zijn linkerhand op...die doet nu dus pijn. Duidelijk moe en klaar met het jaar.

En Juul had gisteren de ene meltdown na de andere, die is zo ontzettend moe.

Woensdag gaan ze allebei met de school naar een kerkdienst, maken ze een Kerststukje en hebben ze Kerstdiner. Donderdag een normale dag en vrijdag gaat B met zijn klas schaatsen en Juul heeft speelgoeddag.

En dan hebben we echt veel afgezegd deze week en vorige week. Echt al die activiteiten in 2 weken proppen, leren al die clubjes, scholen etc dat ooit af?
pi_219499357
Mijn meiden hadden afgelopen weekend hun eerste scoutingkampje. Ik vond het oorspronkelijk ook niet zo handig gepland, maar mijn meiden vonden het geweldig en vinden de decemberdrukte gelukkig alleen maar leuk en trekken het goed. Zoon hadden we uitbesteed aan mijn ouders, dus wij hebben een heerlijk grotendeels kindloos weekend gehad! Lekker met z’n tweeen gegourmet, filmpje kijken en veel te lang in bed blijven liggen! Heerlijk!

Enige nadeel is dat door dat weekend en het vroeg vallen van de kerstvakantie het maken van kerststukjes bij m’n moeder er een beetje bij ingeschoten is, en de kinderen tussendoor terwijl ik aan het koken was zelf de boom opgezet en versierd hebben. Alleen de lampjes heb ik gedaan. We hebben dus weer een oerlelijke boom :D

En zoon lijkt toch echt allergisch voor mijn ouders te zijn. Elke keer daar moet hij aan de puffers en komt hij benauwd thuis. We gaven altijd de kat de schuld, maar die is nu al een jaar dood…
  maandag 15 december 2025 @ 11:21:15 #248
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_219499593
Uhm ik ben zo allergisch voor katten dat ik allergisch ben voor huizen waar ooit katten in gewoond hebben en kleiding van mensen die katten hebben, dus dat kan gewoon hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_219499594
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
En zoon lijkt toch echt allergisch voor mijn ouders te zijn. Elke keer daar moet hij aan de puffers en komt hij benauwd thuis. We gaven altijd de kat de schuld, maar die is nu al een jaar dood…
Je bent wel meer dan een jaar bezig voor al die zooi je huis uit is.
  FOK!fotograaf maandag 15 december 2025 @ 11:58:43 #250
148247 taxibabe
pi_219500103
Hoort ziek zijn bij het einde van het jaar? Zoonlief is al sinds eind oktober aan het kwakkelen.
Iedere keer koorts/ziek en houden we hem thuis tot hij zelfs geen verhoging heeft. Hup weer naar school, dat gaat een paar dagen goed en dan weer koorts. :{

Vlak voor sinterklaas ook weer vermoeid en hangerig, toch naar school met sinterklaas, maar om 12 uur weer opgehaald. Koorts en oorpijn, dus ook zwemles afgezegd. Hele weekend koorts, 's maandags ook nog thuisgehouden. Heeft hij gisteren weer 39 graden. Vandaag dus maar weer thuis en vanmiddag naar de dokter, want het duurt nu wel lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')