Jij komt uit het stenen tijdperk?quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:55 schreef amaranta het volgende:
Ik ken alleen schieten.
En bij mij heeft de juwelier hem gewoon dwars door m’n oorlel geramd.
Spanje jaquote:Op vrijdag 12 december 2025 15:58 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Jij komt uit het stenen tijdperk?
Ik heb inderdaad wel eens filmpjes gezien, maar dan uit Latin America. Dan drukken ze het sieraad er inderdaad zo inquote:
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 12 december 2025 11:07 schreef hilliebillie het volgende:
Hopelijk valt er iets op de zien mush! Dat ze in ieder geval weten hoe je van de pijn af kan komen!
Wat romantisch exode! Een date met glitterjurk en hij in overhemd met strik! Klinkt super leuk!
Beterschap voor iedereen die zich niet helemaal lekker voelt![]()
Hoe gaat het met verloofde exode? Is ze al wat gas terug aan het nemen?
Hier geen plannen met kerst. Eerste kerstdag wel vrij, maar geen plannen. Kerstavond en tweede kerstdag heb ik beide avonddienst.
Volgende week vrijdag wel een familie-etentje voor de verjaardag van schoonmoeder. Ze wilde een Chinese rijsttafel bestellen maar zag wel op tegen het geregel en gedoe er omheen. Dus het wordt hier gehouden, m’n schoonzus regelt de bestelling van de Chinees en de inventarisatie van wat er nog te drinken gehaald moet worden.
Ik moet wel nog een paar borden bij gaan regelen bedenk ik me nu.
Geen idee of dat kan, gaat via een kliniek en ik heb er verder geen kaas van gegeten dus ik wacht wel.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die uitslag kun je vanmiddag/vanavond zelf ook wel lezen in jouw patiëntenportaal
quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Huur mijn vakantiehuisje en ga naar de kerstmarkt in Durbuy
Wat sneu! Misschien een allergische reactie op het materiaal?quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:45 schreef Schanu het volgende:
Zou het dan nog een verschil kunnen maken als we ze laten piercen in plaats van schieten?
Vroegâh waren die belletjes ook 1.6mm dik, tegenwoordig 1 of 1.2. Dat scheelt een hoop!quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Ik lees inderdaad dat de techniek met gaatjes schieten erg is verbeterd.
Wij komen al snel in Utrecht uit als we willen piercen en dat zijn Tattoo en Piercing shops. Dat lijkt me aardig indrukwekkend voor een 7 jarige.
Zelf had ik meerdere oorbellen in 1 oor en een tongpiercing. Alles is er al jaren uit maar de gaatjes die als kind zijn geschoten zijn nog steeds 'dikker' en geven soms zelfs issues. Dus dat zit in mijn achterhoofd.
Shit, ander cadeau bedenken dan maar.quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:44 schreef vencodark het volgende:
Een tongpiercing voor een 7 jarige lijkt mij wat extreem.
MRI centrum Amsterdam toevallig? Daar krijg ik ze altijd mee op dvdquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook![]()
En, als je schoonmoeder wat extra borden meeneemt? Was jij ze weer af en heeft zij ook daar geen omkijken naar
[..]
Geen idee of dat kan, gaat via een kliniek en ik heb er verder geen kaas van gegeten dus ik wacht wel.
[..]
Nope, xpert clinics. Heb net gekeken en er is wel een app maar daar moet ik een link voor krijgen. Mail doorgespit maar geen uitnodiging ontvangen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 20:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
MRI centrum Amsterdam toevallig? Daar krijg ik ze altijd mee op dvd
Yup! Daar zit ik ook bij. Als ik van hen uit mri moet doen dan moet ik dus helemaal naar het mri centrum in Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 december 2025 20:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope, xpert clinics. Heb net gekeken en er is wel een app maar daar moet ik een link voor krijgen. Mail doorgespit maar geen uitnodiging ontvangen.
Das een takke eind bij jou vandaanquote:Op vrijdag 12 december 2025 21:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Yup! Daar zit ik ook bij. Als ik van hen uit mri moet doen dan moet ik dus helemaal naar het mri centrum in Amsterdam.
Ik kan kiezen uit mri centrum amsterdam of Rotterdam.quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das een takke eind bij jou vandaan![]()
Ik zat eerst in Amstelveen, was ook alles bij elkaar, toen werd het gesplitst en deed Amstelveen alleen nog de MRI maar nu zit het weer in een pand met alles, vlakbij Ikea.
Voor mij makkelijk, voor jou echter...
Dan is Amsterdam beter idd. Waar ik ga is het ook heel makkelijk bereikbaar, naast de A9. En ze zijn supersnel. Was er veel te vroeg maar mocht meteen naar binnen. Das in het AMC, bijvoorbeeld, wel heel anders.quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kan kiezen uit mri centrum amsterdam of Rotterdam.
Amsterdam ligt op zich vrij gunstig naast de snelweg.
Maar makkelijk is anders.
Gelukkig zit de Xpert Clinic zelf op 5 minuten
Olvg oost of west? West ligt dichtbij de A10, wel een rotstuk snelweg, oost ligt echt midden in de stad.quote:Op vrijdag 12 december 2025 22:32 schreef F_r het volgende:
Dochter moest laatst naar het olvg dat ligt helemaal niet gunstig.
Oostquote:Op vrijdag 12 december 2025 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Olvg oost of west? West ligt dichtbij de A10, wel een rotstuk snelweg, oost ligt echt midden in de stad.
Moest een keer naar de hap in west. Geen leuke rit met haast
Altijd brownies.quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:01 schreef Hupje het volgende:
Nu zijn de heren nog op pad naar een workshop en kan ik nog even opruimen in huis en bedenken wat mijn bak-bijdrage voor kerst gaat zijn voor bij familie.
Iemand tips om iets te bakken voor bij de koffie en/of dessert?
Oeh, goede ideeën!quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Altijd brownies.
Als geen brownies, banoffee pie.
The Sting is een hele goede gerenomeerde studio. En team piercen hier. Zeker qua hygiëne zoveel beter dan schieten.quote:Op vrijdag 12 december 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Ik lees inderdaad dat de techniek met gaatjes schieten erg is verbeterd.
Wij komen al snel in Utrecht uit als we willen piercen en dat zijn Tattoo en Piercing shops. Dat lijkt me aardig indrukwekkend voor een 7 jarige.
Zelf had ik meerdere oorbellen in 1 oor en een tongpiercing. Alles is er al jaren uit maar de gaatjes die als kind zijn geschoten zijn nog steeds 'dikker' en geven soms zelfs issues. Dus dat zit in mijn achterhoofd.
Le Sting?quote:Op zondag 14 december 2025 14:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
The Sting is een hele goede gerenomeerde studio. En team piercen hier. Zeker qua hygiëne zoveel beter dan schieten.
Gewoon Albert Heijn. Je hebt er echt niet 1 per kind nodig. Iedere ouder neemt nl 1 per kind mee, en dat is veel te veel.quote:Op zondag 14 december 2025 14:25 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish, waar gaan jullie naar toe?
Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over vakanties volgend jaar. Het zit zo niet in ons systeem om zover vooruit te plannen.
@:Ynske, wat leuk! Toitoitoi voor je zoon!
Ik vind de kersttijd altijd wel een leuke tijd, maar het is ook altijd zo druk. Eerst Sinterklaas en surprise maken voor school. Daarna meteen door naar de kerstperiode, potje mee voor kerstlichtje knutselen, kerstdiner, kerstviering. En dan een paar dagen geleden een bericht van de juf dat ze in de klas ook nog een kerststukje gaan maken, dus daar ook graag een potje/bakje, kaars en decoratiemateriaal voor meenemen.
Dan ook nog superdruk op het werk, een kleine week ziek zwak en misselijk tussendoor, pfffff, nog een paar dagen bikkelen en dan heerlijk 2 weken vrij.
Iemand nog tips waar je niet al te duur mini donuts kunt kopen? Simon wil dat graag bijdragen aan het kerstdiner op school.
Autocorrectie.. Ja, Le Sting idd..quote:
Donuts komen allemaal uit de vriezer bij de supermarkten. Die zou je dus zelfs een paar dagen eerder al op kunnen halen en in je eigen vriezer gooien en dan 's ochtends eruit halen. Ik zou alleen wel even bellen van te voren, dat ze zorgen dat ze er zijn / klaarliggen.quote:Op zondag 14 december 2025 15:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Oja, AH, daar komen we normaal zo goed als nooit. Zou je die daar kunnen bestellen en op de dag van kerstdiner afhalen in de winkel? Of zijn er altijd wel genoeg in de winkel als we ze 's ochtends willen halen?
Nee, we waren ook niet van plan om 28 donuts te kopen, ong. 14 stuks. Dan kunnen ze evt. allemaal een helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar onze nieuwe wasmachine is gisteren geleverd, de grote wasinhaalslag is begonnen en vanmorgen is was nummer 4 aangezet#genietenvandekleinedingen
Je bent wel meer dan een jaar bezig voor al die zooi je huis uit is.quote:Op maandag 15 december 2025 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
En zoon lijkt toch echt allergisch voor mijn ouders te zijn. Elke keer daar moet hij aan de puffers en komt hij benauwd thuis. We gaven altijd de kat de schuld, maar die is nu al een jaar dood…
Nou inderdaad. Dat zit door je hele huis.quote:Op maandag 15 december 2025 11:21 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ik ben zo allergisch voor katten dat ik allergisch ben voor huizen waar ooit katten in gewoond hebben en kleiding van mensen die katten hebben, dus dat kan gewoon hoor!
Zieke kinderen horen bij de winter, dicht op elkaar in de klassen.. maar zoveel koorts is wel iets om even te laten checken.quote:Op maandag 15 december 2025 11:58 schreef taxibabe het volgende:
Hoort ziek zijn bij het einde van het jaar? Zoonlief is al sinds eind oktober aan het kwakkelen.
Iedere keer koorts/ziek en houden we hem thuis tot hij zelfs geen verhoging heeft. Hup weer naar school, dat gaat een paar dagen goed en dan weer koorts.![]()
Vlak voor sinterklaas ook weer vermoeid en hangerig, toch naar school met sinterklaas, maar om 12 uur weer opgehaald. Koorts en oorpijn, dus ook zwemles afgezegd. Hele weekend koorts, 's maandags ook nog thuisgehouden. Heeft hij gisteren weer 39 graden. Vandaag dus maar weer thuis en vanmiddag naar de dokter, want het duurt nu wel lang.
quote:Op maandag 15 december 2025 19:50 schreef amaranta het volgende:
Gewoon zo’n schoen met een extra dikke schoenzool aantrekken
Haha oeps ja, verkeerd gelezenquote:Op maandag 15 december 2025 20:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Das alleen als je been zelf tekort is. Mijne zijn even lang![]()
@:Oh-oh, het gaat erom dat ik nu weet waar de pijn vandaan komt en dat er verder niks mis is, alleen al daarmee ben ik echt ontzettend blij. Hoef me er geen zorgen meer over te maken, scheelt toch. Fysio komt wel een keer, maar nu even niet. Na de winter is het vroeg genoeg. Ik loop namelijk al heel veel jaar met deze pijn dus wat langer boeit me echt niet.
Nouja, het had gekund. Het komt wel voor dat er na een heupprothese een beenlengteverschil is. Bij mij gelukkig nietquote:
Can you blame her?quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:21 schreef exode het volgende:
Heb voor de zekerheid al een rolstoel voor haar gereserveerd in de Efteling.
Pfff echt, die decembermaand mag wel eens normaal he.
Zelf had ze liever zo'n scootmobiel, dat ziet ze helemaal voor zich, racend door het Sprookjesbos.
De week voor de kerstvakantie is nooit rustig.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:08 schreef exode het volgende:
Het is weer een dag....
Juul is net als met de Avondvierdaagse flink door haar enkel gegaan op 5 december. Het ging wel aardig maar sinds gisteren heeft ze flink pijn. Ze kan er niet meer op staan.
Taxi exode heeft het druk vandaag. Net haar achterop de fiets naar een kerkdienst gebracht (ik dacht dat het morgen was), zo weer ophalen en daarna naar de huisarts. BSO maar afgezegd en dan mag ze veel tv kijken want ik heb om 14:30 een online intake met een psycholoog.
Het zou een rustige week zijn mensen.
Nou, bij ons heel bewust dus wel. De afgelopen jaren was deze week een ramp. Dus we hebben enorm veel gecancelled, nee tegen gezegd etc.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
De week voor de kerstvakantie is nooit rustig.
Dat was precies mijn ochtend met L, die was ook veel te vroeg wakker en ging lezen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 10:08 schreef Hupje het volgende:
Haha, het gaat ook overal hetzelfde die laatste dagen, zo te horen![]()
Kind wilde gisteravond niet naar bed. Was vanochtend te vroeg wakker en ging lezen ipv proberen nog te slapen. Dus werd mega chagrijnig toen het tijd was om naar school te gaan. En dat was allemaal mijn schuld. Uiteraard.
Dat is zeker waarquote:Op dinsdag 16 december 2025 11:22 schreef Elleska het volgende:
Aan de andere kant ben ik blij dat hij gaat lezen en niet het hele huis wakker maakt.
Dat was de reden dat ze 5 gelijke dagen jaren geleden doorgedrukt hebben op de basisschool van de jongens. Dan was dat ruilen qua uren makkelijker te regelen. Maar voor het ene beroep is het echt makkelijker dan voor de andere.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef FlyingFish het volgende:
Hupje, andere werktijden is in het onderwijs niet zo makkelijk mogelijk, maar wellicht ruilen van dagen wel
Beetje flexibiliteit van die ouders moet kunnen toch...quote:Op dinsdag 16 december 2025 12:51 schreef Hupje het volgende:
Wat is dat trouwens met dat spotje van de overheid over aanpassen van je werktijden om werk en prive beter te kunnen combineren? (Iets met klok en klepel hoor, ik ving vaag iets op) Het lijkt alsof de boodschap is dat je altijd maar andere werktijden moet kunnen krijgen... Ik zie het al voor me, als juf
Op dit moment slik ik toch al pijnstillers, @Deepfreeze dus das win-winquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat was de reden dat ze 5 gelijke dagen jaren geleden doorgedrukt hebben op de basisschool van de jongens. Dan was dat ruilen qua uren makkelijker te regelen. Maar voor het ene beroep is het echt makkelijker dan voor de andere.
@:oh-oh Gefeliciteerd! Spannende tijd tegemoet, maar vast ook een hele leuke!
@:Mushanga71 Fijn dat het "alleen maar" een spier is. Ik zou niet te lang wachten, als je er pijnstillers om zou moeten slikken.. (maar ben zelf ook stik eigenwijs wat dat betreft
Ik vraag me af of zo'n spotje dan het juiste middel is.quote:Op dinsdag 16 december 2025 14:00 schreef FlyingFish het volgende:
Uiteindelijk is het ook een kwestie van hoe groot de noodzaak is, als die urgent genoeg is en de keuze is helemaal afwezig zijn of aanpassen, dan blijkt er toch opeens meer mogelijk.
Jij verwoordt hier precies wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:32 schreef Schanu het volgende:
Dat er sectoren zijn waar die flexibiliteit er niet of minder is, tsja daar kies je op een bepaalde manier ook voor door in die sector te werken. En daar bedoel ik niets vervelends mee, want dan nog kan het heel vervelend zijn, maar ik bedoel meer dat als je buiten schoolvakanties op vakantie wil, je dus niet in het onderwijs moet willen werken. Om maar even een heel gechargeerd voorbeeld te geven![]()
Er heerst echt veel momenteel. Maar dat maakt het thuiswerken niet makkelijkerquote:Ik haalde eind deze ochtend de 9 jarige op, en kreeg de 7 jarige gratis mee. Die zag mij het schoolplein op lopen en klampte zich wanhopig aan mij vast, dat ze zo misselijk was en steeds het gevoel had te moeten spugen. Dus thuiswerken met 1 kind, werd thuiswerken met 2 kinderenLang leve mijn flexibele baan, ik werk vanavond wel weer een paar uurtjes extra.
Bevriende buren een optie? Ik heb het ook wel eens opgevangen voor een vriendin uit de straat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 16:56 schreef exode het volgende:
Ik was dus straal vergeten dat de Appie morgen tussen 11 en 13 komt. En ik moet dus om 12 uur thuis weg naar het ziekenhuis toe met Juul en ik ben echt niet voor 13:30 weer thuis.
Klantenservice van AH al gesproken maar die kunnen niets doen, de bezorgdienst belt me morgen om te kijken wat ze kunnen doen. Ik stelde voor dat ik via incasso zou betalen en ze het in de achtertuin zouden zetten. Dat was niet mogelijk vertelde mijnheer klantenservice me. Dat lijkt me echt een perfecte oplossing.
Nou ja we zien wat ze morgen zeggen. Er zit niets bijzonders bij want ik was dus zo vergeten dat ik een bestelling had, dat de bestelling zelf heel karig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |