abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2025 @ 22:00:18 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_219351877

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219351930
Dat klinkt als een heel mooi en vooral een passend afscheid @borisz

Fijn @Blues zowel dat het goed ging als de vrije dag morgen. Nu een lekkere nacht slapen.

Thuis van eten bij vrienden. T is verhipte koud op de fiets. Maar wat zeur ik, zie nu beelden op tv over regen in Gaza, wat een doffe doffe ellende -O-

Eindelijk over een nieuw stuk velperweg gefietst, binnenkort maar eens in daglicht want volgens mij word ik er heel blij van en wil het eens goed bekijken. Een rotonde ipv een enge oversteekplaats en verderop een stoplicht voor fietsers ipv dat je je tussen auto’s moest manoeuvreren en ook een duidelijk aangegeven fietspad.
We have far more in common than that which devides us..
pi_219352156
Vanavond om 20 uur al moest ik de autoruiten schrapen w/
Was bijna niet naar een overleg gegaan met ijskoude handen.
Ook de handschoenen eens tevoorschijn halen.

Klinkt als een goed afscheid @borisz met een lach en een traan.
pi_219352326
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 07:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e seizoen?
pi_219353092
Hallo.

Heb niet zoveel meer tijd of headspace dan af en toe ego-updaten over de eindsprint. Sorry.

Dag 5. Gisteren in zwart gat gedonderd en net wakker. Veel snot. Straks even mealpreppen for helldays, naar de fysio en dan de keuken in vanaf 11 voor het openingsbuffet van de ijsbaan. Da's om 17:00 geloof ik. Daar blijf ik bij om de bakken te vervangen en lief te glimlachen want het is 140 man. Dan alle kutzooi rond 19:00 weer in de bus, uit de bus en de tijd vol maken tot 21:45 met afwas. Dan naar het museum om feestje af te breken en dan hopelijk rond half 1/1 uur thuis.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219353096
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 22:42 schreef Blues het volgende:

[..]
1e seizoen?
Nee dit seizoen. Volgende week is-ie te zien.
pi_219353588
Mogge!

Pittige dag weer @Lonaa sterkte ook voor vandaag

@Tele6 Laat je even weten wanneer broer te zien is? Want zo te zien is dat programma iedere dag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 november 2025 @ 09:29:47 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219353658
Zo. Gebroken nacht.
Tijdens PSV heerlijk op de bank geslapen :Z, maar ja dat is dan niet gunstig voor nacht zelf :P
Lukte nog wel om een paar uurtjes te pakken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219354065
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Pittige dag weer @:lonaa sterkte ook voor vandaag

@:tele6 Laat je even weten wanneer broer te zien is? Want zo te zien is dat programma iedere dag.
Ja aflevering 19 als het goed is, dat is komende donderdag
pi_219354709
Waar en wanneer moeten we naar Teleprutserbroertje kijken?

:+

Hier is het uitkijken naar het weekend begonnen.. collega heeft laatste dag en is het een trend om relaties te verbreken voor de kerst lijkt het.. vriendin van mij, vriend van chef en een collega waarvan we deze week horen dat ze weer single zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219354717
Zo sneu dat gelapohunt :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219354769
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo sneu dat gelapohunt :N
Oh, vind je? 😂

Strakjes weer op tournee met een lijstje van 5 adressen, m.n. de HEMA voor allerlei, oa. een vierkant bakblik. Bij de Action van de week niet meer te vinden.
Eerste even een run voor een goed doel door het eigen dorp afwachten tot die langsgekomen zijn.

Er is weer een doos met 3 kilo ofwel 41 stuks overheerlijke mandarijnen rechtstreeks uit de boomgaard citrussebastia.nl met ook een overheerlijke sinaasappel mosterd.
Het potje kan ik ook zo leeg lepelen .
Ook een goeie pot honing oranjebloesem voor de overnights oat meal.
pi_219355078
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:05 schreef Barreltje het volgende:
Waar en wanneer moeten we naar Teleprutserbroertje kijken?

:+

Hier is het uitkijken naar het weekend begonnen.. collega heeft laatste dag en is het een trend om relaties te verbreken voor de kerst lijkt het.. vriendin van mij, vriend van chef en een collega waarvan we deze week horen dat ze weer single zijn..
NPO 3 om 19:25 over een week, of komende week op NPO Start aflevering 19.

Geen garanties dat hij meer dan 2 minuten op het scherm verschijnt, want blijkbaar gaat hij het snelste blauwtje ooit lopen. :X
pi_219355147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Geen garanties dat hij meer dan 2 minuten op het scherm verschijnt, want blijkbaar gaat hij het snelste blauwtje ooit lopen. :X
Oef, je hebt dus nog geen nieuwe schoonzus ;)
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 13:48:57 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219355229
quote:

[..]

Oh dat is de perfecte lengte voor een short die viraal gaat *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219355343
SPOILER
Zie TT :9 *O*
pi_219355364
Ik heb weer een gratizz college voor @Isabeau
https://klu.webinargeek.c(...)iTjGb4gBmT8FFmWwJ78/
pi_219355719
Zijn er hier mensen ooit bij Restaurant De Nieuwe Winkel in Nijmegen geweest?

Wij hadden gisteren de bier en foodpairing les van diegene die biersommelier is daar.
En de foto's die hij liet zien zagen er wel erg goed uit :9
pi_219355737
Allemachtig wat was het nat in Assen.

Ondertussen weer veilig in Fryslan terug.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219355836
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:06 schreef Sarabi het volgende:

Wij hadden gisteren de bier en foodpairing les van diegene die biersommelier is daar.
Ja, twee keer, maar wel al een aantal jaar geleden. Superinteressant, origineel en lekker. Maar ik heb beide keren niet zelf betaald en zou zelf nooit 200 euro p.p. uitgeven aan een diner (nog zonder drank).
pi_219355913
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:21 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ja, twee keer, maar wel al een aantal jaar geleden. Superinteressant, origineel en lekker. Maar ik heb beide keren niet zelf betaald en zou zelf nooit 200 euro p.p. uitgeven aan een diner (nog zonder drank).
Klinkt wel als een goede date :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 27 november 2025 @ 15:55:05 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219356080
quote:

[..]

Nog sneller dan die meid vorig seizoen in pisa? _O-
Ben benieuwd *O*

Omg die oliebol van Blues heeft de perfecte laag suiker. O+
pi_219356087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:21 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Snap ik, ik moet daar toch ook wel een flinke drempel voor over.
Maar wel positief dus?
pi_219356092
Ik heb er nog nooit gegeten maar wel hele goede dingen over gehoord. Inderdaad vrij prijzig. Geen idee of het nog zo is, maar duurt lang voordat je een plekje hebt.
  donderdag 27 november 2025 @ 15:59:24 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219356104
quote:

Wij zijn er 2x geweest, was echt heel bijzonder. Maar inderdaad erg duur.

Je had tot kort geleden ook De Limus in Nijmegen, die deed ook altijd bier pairing, was ook echt leuk en wat toegankelijker. Maar hij ging iets anders doen met een brouwer volgens mij.
pi_219356259
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:59 schreef gcjoel het volgende:
Wij zijn er 2x geweest, was echt heel bijzonder. Maar inderdaad erg duur.
Klinkt alsof ik daar een keer met ene @Cat-astrophe heen moet.

SPOILER
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219356303
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Klinkt wel als een goede date :)
Geen dates, cadeau van m'n broer en schoonzus :D
pi_219356309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Snap ik, ik moet daar toch ook wel een flinke drempel voor over.
Maar wel positief dus?
Ja, het is wel echt gaaf.
pi_219356735
Pfff net naar de documentaire over het Vlaardingse pleegmeisje gekeken. Wat een hel heeft dat meisje gehad
pi_219357108
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff net naar de documentaire over het Vlaardingse pleegmeisje gekeken. Wat een hel heeft dat meisje gehad
Nu niet meer, nu is ze eeuwig kleuter.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219357109
Doe mij maar bevers.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219357184
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 18:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Nu niet meer, nu is ze eeuwig kleuter.
Dat dus. Waar ik vooral ook van schrok was het zichzelf goedpraten van de man, het liegen van de vrouw, het negeren van de signalen en de angst en wanhoop in de stem van een van de Syrische broertjes, dat bleek een jongen van 15 te zijn toen hij z’n verhaal deed
pi_219357300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 18:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat dus. Waar ik vooral ook van schrok was het zichzelf goedpraten van de man, het liegen van de vrouw, het negeren van de signalen en de angst en wanhoop in de stem van een van de Syrische broertjes, dat bleek een jongen van 15 te zijn toen hij z’n verhaal deed
Gelukkig beschermen we bedreigde kindertjes goed door ze weg te halen bij enge ouders.
pi_219358108
Dus. Vorig jaar hadden mijn ouders een lunch georganiseerd, paar dagen voor kerst. Voor familie. Ik vond het al HORROR dat ik daar dan dus 2 dagen binnen een week naartoe moest. Had eerst helemaal niet begrepen dat dat de bedoeling was ook. Ik dacht gewoon "okee, een lunch, doen we dat ipv kerst.." Neeeee TWEE dagen erheen. Okee -O-

Nu blijkt dat er kennelijk een jaarlijks iets van gemaakt wordt, dat ik voor dit jaar even twee data moet blokkeren omdat we nog niet weten wanneer het liefje van één van de neefjes haar verjaardag viert, want misschien is dat op één van die dagen en ondanks dat neef & liefje sowieso niet naar die lunch komen kunnen oom & tante dan dus ook niet. Dus van alles laat zich weer afhangen van eoa liefje. Het zal wel. Maar dit jaar moet ik dus WEER twee dagen.

En to add horror to horror. Ze hebben ook vast aangekondigd dat er verwacht wordt dat ik het ergens in de komende jaren een keer ga organiseren.

Ik ben er gewoon gloeiend bij genaaid.

En natuurlijk zal het allemaal best leuk en gezellig zijn maar dat is niet hoe mijn hoofd dit ziet.
pi_219358150
quote:
15s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
<knip>

En natuurlijk zal het allemaal best leuk en gezellig zijn maar dat is niet hoe mijn hoofd dit ziet.
Hoeveel vrijheid heb je om een van de onderdelen te skippen?
  donderdag 27 november 2025 @ 20:16:04 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_219358188
quote:
15s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus. Vorig jaar hadden mijn ouders een lunch georganiseerd, paar dagen voor kerst. Voor familie. Ik vond het al HORROR dat ik daar dan dus 2 dagen binnen een week naartoe moest. Had eerst helemaal niet begrepen dat dat de bedoeling was ook. Ik dacht gewoon "okee, een lunch, doen we dat ipv kerst.." Neeeee TWEE dagen erheen. Okee -O-

Nu blijkt dat er kennelijk een jaarlijks iets van gemaakt wordt, dat ik voor dit jaar even twee data moet blokkeren omdat we nog niet weten wanneer het liefje van één van de neefjes haar verjaardag viert, want misschien is dat op één van die dagen en ondanks dat neef & liefje sowieso niet naar die lunch komen kunnen oom & tante dan dus ook niet. Dus van alles laat zich weer afhangen van eoa liefje. Het zal wel. Maar dit jaar moet ik dus WEER twee dagen.

En to add horror to horror. Ze hebben ook vast aangekondigd dat er verwacht wordt dat ik het ergens in de komende jaren een keer ga organiseren.

Ik ben er gewoon gloeiend bij genaaid.

Dit is vrij makkelijk op te lossen. Die dagen ben je op treinreis. Daar waar geen gsm verbinding is.
pi_219358209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:16 schreef z80 het volgende:

[..]
Dit is vrij makkelijk op te lossen. Die dagen ben je op treinreis. Daar waar geen gsm verbinding is.
Noord-Korea *G*
pi_219358218
quote:
5s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Hoeveel vrijheid heb je om een van de onderdelen te skippen?
Nou, geen. Aan de ene kant wordt van mij verwacht dat ik overal kom opdraven, aan de andere kant wordt het enkele feit dat ik dat dan doe, tegen me gebruikt "dat ik zelf ook eens wat moet organiseren, aangezien ik ook altijd bij een ander aanschuif"

Ja HALLO denk je dat ik dat voor mijn eigen lol doe of zo?

Maar er is gewoon geen praten tegen. Ik heb het weleens geprobeerd, en dan heb ik ruzie. Nou dat wil ik ook niet. Dus ik ben nou maar achter verwachtingen aan aan het rennen. Ik wacht wel tot pa en ma een keer de ogen dicht doen, dan mag mijn leven een keer beginnen. #FML

Zal allemaal best heel ondankbaar en onredelijk klinken en zo, maar ik krijg het hier dus gewoon Spaans benauwd van.
pi_219358222
Wij doen niet echt met andere familie kerst-dingesen. Niet dat we ook verder uitgenodigd worden hoor _O-
Alleen een sinter verjaardagskerstoudnieuw middag met onze k.kinderen.
pi_219358240
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal allemaal best heel ondankbaar en onredelijk klinken en zo, maar ik krijg het hier dus gewoon Spaans benauwd van.
Adem in, adem uit.

Hou in elk geval op om je ook nog schuldig te voelen over het feit dat je het vervelend vindt. Dat mag je best vinden.
pi_219358255
Ik moest gewoon even stoom afblazen. Fijn dat dat hier even kan O+

Verder valt het allemaal wel mee natuurlijk hoor. En zijn jullie problemen meestal veel groter dan de mijne O+
pi_219358282
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moest gewoon even stoom afblazen. Fijn dat dat hier even kan O+

Verder valt het allemaal wel mee natuurlijk hoor. En zijn jullie problemen meestal veel groter dan de mijne O+
En 'nee, ik kan dan niet' is ook een antwoord :+
pi_219358304
Maar het is zo jammer allemaal weetje, in het licht van reïncarnatie bezien. Word ik eindelijk eens geboren in een politiek stabiel en welvarend land, in een gelukkig getrouwd gezin, met een best wel slim hoofd. Alles op groen voor eindelijk eens een GOED leven, wordt het één grote strafbeurt.

Volgende dertig keer word ik weer een eendagsvlieg of een plofkip of een ander random dit-gaat-hem-niet-worden-beest. Of een arm derdewereldkind of zo.

Hier had zo veel meer in gezeten denk je dan.
  donderdag 27 november 2025 @ 20:24:30 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_219358310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Noord-Korea *G*
Daar kun je ook leuke treinreisjes hebben. Gaat alleen niet heel erg snel. De trein dan.
pi_219358324
Ik snap de twee dagen niet of én die lunch een paar dagen voor kerst én met kerst? Kan dat niet gecombineerd worden en dan één dag lunch?
pi_219358364
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik snap de twee dagen niet of én die lunch een paar dagen voor kerst én met kerst? Kan dat niet gecombineerd worden en dan één dag lunch?
ja dat dacht ik dus ook. Maar nee. Men wil meer contact met hun zoon.

EN nee of die zoon daar zelf wat van vindt is totaal niet belangrijk.
pi_219358374
quote:

Ik ben er geweest. Geen bier gehad (of gezien maar mijn club is wijndrinker of niet-drinker).
Ik vond het knap wat ze doen. Plaatsjes van gerechten idd. Met bijzondere ingrediënten. Maar wel nodeloos vaak bewerkingen om tot een smaak te komen die dan op iets anders lijkt (vlees of plantaardig). En het kwam het mondgevoel lang niet altijd ten goede.

Onverwacht scherfje porselein in het dessert werd niet goed opgepakt (achteraf bleek men ongemeld de koffie met friandises niet in rekening te hebben gebracht maar een mondeling excuus was waardevoller geweest). En dat ik opeens bruiswater ipv plat water dronk (men vergiste zich met bijvullen) vonden we ook niet 2-ster waardig.

En even @Dr_Flash mentionen natuurlijk. Denk je dat ik daar nog terug ga? :P
En jij gaat er qua eten zo ontzettend ongelukkig worden _O-

Kom maar eens naar een van de twee biercafes in mijn stadje. Morgenavond ga ik de tweede testen want mijn vrijwilligerswerk vindt bier proeven blijkbaar een prima jaarlijks uitje :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219358389
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:22 schreef Blues het volgende:

[..]
En 'nee, ik kan dan niet' is ook een antwoord :+
Nee dat is het niet. Dan moet ik gaan uitleggen wat er NOG belangrijker zou kunnen zijn, dan moet ik gaan liegen, dat gaat hoe dan ook verkeerd aflopen.
pi_219358415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
En even @Dr_Flash mentionen natuurlijk. Denk je dat ik daar nog terug ga?
En jij gaat er qua eten zo ontzettend ongelukkig worden _O-
Ik neem dit meteen aan.
pi_219358441
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Nee dat is het niet. Dan moet ik gaan uitleggen wat er NOG belangrijker zou kunnen zijn, dan moet ik gaan liegen, dat gaat hoe dan ook verkeerd aflopen.
Je hoeft niks uit te leggen! Nee, ik kan dan niet. Klaar Doei Over en Bye.

Familie/ingewikkelde dinges altijd :*
pi_219358479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja dat dacht ik dus ook. Maar nee. Men wil meer contact met hun zoon.

EN nee of die zoon daar zelf wat van vindt is totaal niet belangrijk.
Oh -O-
pi_219358481
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:29 schreef Blues het volgende:

[..]
Je hoeft niks uit te leggen! Nee, ik kan dan niet. Klaar Doei Over en Bye.

Familie/ingewikkelde dinges altijd :*
Eerlijk. Ik voel me weleens alsof ik alleen maar als oudedagsvoorziening op de wereld gezet ben.

Maar goed dat is wat er in een hoofd gebeurt als er niemand op de bank zit die af en toe zegt dat ik normaal moet doen en dat het wel meevalt.

Je ziet dat het al snel gewoon de weg van de minste weerstand is om maar gewoon alles te doen wat er gevraagd wordt en jezelf die paar dagen gewoon even weg te cijferen.
pi_219358486
quote:
84s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik neem dit meteen aan.
Even een :* op je familieperikelen.
Tot op zekere hoogte herken ik ze maar dan zijn die van mij echt minder gedoe qua verwachtingen (of ze slikken die in voor de goede vrede, ook goed ~:))
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219358533
En mag ik even kankeren op de NL wegen waardoor ik ruim een uur hooguit 50 op de snelweg kon rijden!? :( :r o|O :(
Gelukkig was het werktijd *2,5 uur enkele reis bijschrijft*

Nu diner van toastjes met smeersels en warme chocomel met scheutje rum. Prima combo, toch?
pi_219358535
Goed, dat was mijn leegloop spreekbeurt. Vragen? Geen vragen :W

Dan ga ik nu weer ingetogen en braaf doen zoals altijd :s)
pi_219358581
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed, dat was mijn leegloop spreekbeurt. Vragen? Geen vragen :W

Dan ga ik nu weer ingetogen en braaf doen zoals altijd :s)
Niet gaan zuipen vallen hea :D
pi_219358596
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Niet gaan zuipen vallen hea :D
over half uurtje naar bed
pi_219358615
Hier, vast een vrolijk deuntje :P

Bekijk deze YouTube-video
pi_219358645
@Dr_Flash dat is ook gewoon rot, zeker als je het idee hebt dat je ook niet echt nee kan zeggen en dat open zijn over hoe je je erover voelt alleen maar ruzie oplevert. :*

Nadat ik vorig jaar in januari een verlaat verrassingsverjaardagsfeestje kreeg van mijn buren O+ , heb ik dit jaar maar besloten daadwerkelijk mn verjaardag te vieren. En ik heb er eigenlijk best zin in dit jaar :). Ik ben vlak voor mn verjaardag met collegavriendin, de avond voor mn verjaardag hebben we teamuitje en op mn verjaardag heb ik een paar leuke buren uitgenodigd. Ik heb eigenlijk jarenlang mijn verjaardag niet echt gevierd, eerst omdat ik niet durfde, daarna omdat timing (tussen Sinterklaas en kerst) niet super is en ik er altijd vanuit ging dat niemand behoefte heeft aan nog meer verplichtingen in die tijd. Maar blijkbaar valt dat toch wel mee, want de helft van de buren die ik heb uitgenodigd hebben al laten weten graag langs te komen O+
pi_219358681
Oh ja verjaardag vier ik al heel lang het liefst niet. Mijn moeder is de dag na mij jarig. En dan draait het er vaak genoeg op uit dat ik op mijn eigen verjaardag daarheen moet om haar verjaardag te vieren waarbij ik dan ook nog door iedereen gefeliciteerd word met mijn moeder. Waardeloos. Maar ja wat moet ik dan doen? Er maar niet heen gaan? :')

Zo jammer allemaal.
pi_219358745
Vind het altijd wel leuk om mijn verjaardag te vieren maar de komende jaren maar even niet. Zodra het pensioen binnenkomt geef ik weer een feest.
pi_219358755
Hee CULlers, hebben jullie ook een aromabrander en wax melts en zo? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb weleens zo'n goedkope verzameldoos van 144 scent chips van bol.com gehad maar dat was maar matig eigenlijk. Ik heb nu net weer een fuck ton bij Pure Soap besteld. Kan er weer even zes weken tegenaan of zo.

Moderator donderdag 27 november 2025 @ 20:51:24 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219358764
Ik maak gewoon schoon :+ Als ik dan alsnog een lucht wil maskeren gooi ik een stuk bruinkool in de kachel :P
pi_219358775
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik maak gewoon schoon :+ Als ik dan alsnog een lucht wil maskeren gooi ik een stuk bruinkool in de kachel :P
Jij snapt er geen reet van. Jij bent af.
pi_219358798
quote:
15s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar het is zo jammer allemaal weetje, in het licht van reïncarnatie bezien. Word ik eindelijk eens geboren in een politiek stabiel en welvarend land, in een gelukkig getrouwd gezin, met een best wel slim hoofd. Alles op groen voor eindelijk eens een GOED leven, wordt het één grote strafbeurt.

Volgende dertig keer word ik weer een eendagsvlieg of een plofkip of een ander random dit-gaat-hem-niet-worden-beest. Of een arm derdewereldkind of zo.

Hier had zo veel meer in gezeten denk je dan.
:*

Ik snap je wel. Mijn ouders drongen zich ook ontzettend op altijd en daar zelf een mening over hebben en er tegenin was niet mogelijk. Dat is voor veel mensen onbegrijpelijk, maar echt wel een bestaand ding.

Ik ben elk jaar met de feestdagen weer extra blij dat ik die lui niet meer hoef te zien. Maar dat is wel behoorlijk drastisch natuurlijk.
Spoilers!
pi_219358820
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee CULlers, hebben jullie ook een aromabrander en wax melts en zo? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb weleens zo'n goedkope verzameldoos van 144 scent chips van bol.com gehad maar dat was maar matig eigenlijk. Ik heb nu net weer een fuck ton bij Pure Soap besteld. Kan er weer even zes weken tegenaan of zo.

[ afbeelding ]
Ikke! En velen met jou LIF / Het meurende waxmelt topic #14 - Waar we de winter wegbranden!
Pure soap is ook een van mijn leveranciers. Maar nu moet ik echt twee dozen oppikken voor ik nieuw mag bestellen:@ Tot ik op de kerstgeuren zoek en kliklikkliklikmandjevol :@
pi_219358830
Ondertussen heeft @Vanyel weer eens een berg _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ verdiend voor haar idee van het toevoegen van zuurkool aan Ottolenghi's portobellosteaks.
Spoilers!
pi_219358835
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ikke! En velen met jou LIF / Het meurende waxmelt topic #14 - Waar we de winter wegbranden!
Pure soap is ook een van mijn leveranciers. Maar nu moet ik echt twee dozen oppikken voor ik nieuw mag bestellen:@ Tot ik op de kerstgeuren zoek en kliklikkliklikmandjevol :@
ja maar die sheit is DUUR vrouw. Je stookt voor een tientje in de week op :')
pi_219358855
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja maar die sheit is DUUR vrouw. Je stookt voor een tientje in de week op :')
Aan chocolade geef ik meer uit tegenwoordig ;(
pi_219358900
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Aan chocolade geef ik meer uit tegenwoordig ;(
Oh hemm. Ik niet denk ik? Al is een onsje Lindt tegenwoordig ook al 4 euro. Maar ik pomp nog geen half pond in de week daarvan weg :?
pi_219358915
Ach, ik kocht weer een lens vandaag.
En ik overweeg stiekem een Nikon Z
Dus ik zou zeggen leef je uit, de wax melts zijn vast goedkoper ;)
pi_219358922
ja hoi!
chef en ik zijn onverwacht een paar dagen in NL.
wat is er de komende zondagen te doen in je stadsie waar we naar toe MOETEN ? :P
pi_219358927
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:08 schreef vlindertje89 het volgende:
_O-
Maar daar ben je sneller doorheen
pi_219358943
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
_O-
Maar daar ben je sneller doorheen
Nou, voor die Nikon Z kan je behoorlijk lang waxmelten hoor :D (maar ja, ik hoop inderdaad wel dat die langer mee zou gaan)
pi_219358952
quote:
Hasta la Canonista victoria siempre! *O*
pi_219358957
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:09 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi!
wat is er de komende zondagen te doen in je stadsie waar we naar toe MOETEN ? :P
Mijn stadsie? Oef, goede vraag. Ik heb eigenlijk geen flauw idee :D ja, mogelijk zijn nichtje en ik zondag te spotten op het station om treinen te kijken, als ik een uitje nodig heb :P . De dom is natuurlijk wel een must see. Nijntje museum? ;)
pi_219358961
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:09 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi!
Dickens festijn? 13-14 dec :P
pi_219358974
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hasta la Canonista victoria siempre! *O*
Ja ik heb momenteel 6 Nikon lenzen, dus overstappen gaat 'm niet worden ;)
pi_219359001
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja ik heb momenteel 6 Nikon lenzen, dus overstappen gaat 'm niet worden ;)
Ik vond in mijn fototas nog een Sigma 30/1,4 toen ik een paar maanden geleden naar Schotland ging. Wist allang niet meer dat ik die had. Nieuw gekocht ooit. Kun je nu 2e hands 250 biljetjes voor schokken :')
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:21:26 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359012
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik vond in mijn fototas nog een Sigma 30/1,4 toen ik een paar maanden geleden naar Schotland ging. Wist allang niet meer dat ik die had. Nieuw gekocht ooit. Kun je nu 2e hands 250 biljetjes voor schokken :')
Sigma Art?
pi_219359027
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Sigma Art?
DSM. Art zegt me niks. Dus whatever it may be, ik denk het niet :)
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:23:33 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359039
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn stadsie? Oef, goede vraag. Ik heb eigenlijk geen flauw idee :D ja, mogelijk zijn nichtje en ik zondag te spotten op het station om treinen te kijken, als ik een uitje nodig heb :P . De dom is natuurlijk wel een must see. Nijntje museum? ;)
Ben je stiekem ook een treinenfappert? :o
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:25:20 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
DSM. Art zegt me niks. Dus whatever it may be, ik denk het niet :)
Das een hele dure. Wou geld bieden maar bedacht me dat ik al een 35 1.4L heb :9
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:28:22 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359073
Passen de Nikon F bajonet objectieven ook op de Z camera's?
pi_219359093
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Das een hele dure. Wou geld bieden maar bedacht me dat ik al een 35 1.4L heb :9
Canon mount trouwens
pi_219359096
quote:
Ik geef maandelijks 60 euro uit aan een (1) lens.

SPOILER
pi_219359098
En geen plannen tot verkoop hoewel ik hem gewoon nog steeds niet gebruik. Ik weet nu gewoon "weer wel" dat ik hem heb. Dat is alles.

Wie weet met dit koude donkere kloteweer dat ik hem nogeens op schroef./
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:33:42 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Canon mount trouwens
Ja dat weet ik, 60D toch?
pi_219359126
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, 60D toch?
ja het "oude" EOS systeem.
pi_219359127
quote:

[..]
iedereen z'n stadsie wel hoor :)
ik heb even geen puf om te bedenken waar we een dagje heen moeten :P
pi_219359129
Geloof dat er alweer een nieuw systeem is.
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:37:12 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359134
Ik "moet" nog een dun UV filter op m'n 17-40. Nu ik full frame heb, zie je de donkere rand van het gewone filter in beeld
pi_219359141
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:37 schreef derLudolf het volgende:
Ik "moet" nog een dun UV filter op m'n 17-40. Nu ik full frame heb, zie je de donkere rand van het gewone filter in beeld
Misschien kun je wel een inlay filter voor kopen :P

Maar ja een UV filter is eigenlijk gewoon een glaasje om de lens van buiten te beschermen natuurlijk :P
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:41:16 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Geloof dat er alweer een nieuw systeem is.
Al jaren. RF. Camera's zonder spiegel maar met elektrische zoeker. Canon is onlangs gestopt met de Eos 1Dx. Het vlaggenschip van de spiegelreflexen
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:42:34 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359165
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Misschien kun je wel een inlay filter voor kopen :P

Maar ja een UV filter is eigenlijk gewoon een glaasje om de lens van buiten te beschermen natuurlijk :P
Dat klopt eigenlijk ook, maar toch, wel een veilig idee
pi_219359168
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Al jaren. RF. Camera's zonder spiegel maar met elektrische zoeker. Canon is onlangs gestopt met de Eos 1Dx. Het vlaggenschip van de spiegelreflexen
Nou als dat betekent dat ik alles weer nieuw moet gaan kopen dan is dat wel het einde van mij als DSLR fotograaf. Niet dat dat ooit veel voorstelde verder hoor maar okee.
pi_219359224
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen heeft @:vanyel weer eens een berg _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ verdiend voor haar idee van het toevoegen van zuurkool aan Ottolenghi's portobellosteaks.
Zie je, fantástische tips die vrouw.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:53:52 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359230
Hoorde dat Radar bij ons in het dorp was gesignaleerd.

Jongen heeft zelfmoord gepleegd enige tijd terug. Aantal jaren terug had ie medicijnen gehad tegen haaruitval. Bijwerkingen kon depressiviteit zijn, maar goed je bent jong en onzeker en niet per se 'vatbaar' voor depressie (of hoe zeg je dat, stond opzich wel stevig in de schoenen).

Na paar jaar gestopt met medicijnen maar na onderzoek bleek dat dat spul gewoon flinke hersenschade aanricht waardoor je depressief wordt.

Bijzonder verhaal :o
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 21:54:43 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359234
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou als dat betekent dat ik alles weer nieuw moet gaan kopen dan is dat wel het einde van mij als DSLR fotograaf. Niet dat dat ooit veel voorstelde verder hoor maar okee.
Uh nee waarom zou je alles opnieuw moeten komen? Je camera doet het toch nog?
pi_219359239
App me als je thuis bent...

Ook sfeerverhogend -O-
pi_219359243
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Uh nee waarom zou je alles opnieuw moeten komen? Je camera doet het toch nog?
ja maar ik bedoel als ik een nieuwe body zou moeten kopen, dat ik dan ook alle lenzen nieuw zou moeten kopen. Dat ik aan mijn huidige lenzen niks meer heb omdat andere mount.

Dan stop ik er gewoon mee.
pi_219359253
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen heeft @:vanyel weer eens een berg _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ verdiend voor haar idee van het toevoegen van zuurkool aan Ottolenghi's portobellosteaks.
Ja ook fan? Gaaf O+ O+
Dit geluk moet gedeeld worden
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219359260
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ben je stiekem ook een treinenfappert? :o
Kindjes van 2.5 vinden treinen fantastisch (met de bus naar de trein gaan ook), en 35jarige moeie tantes vinden alles wat een 2.5jarig kind anderhalf uur bezig houdt en hunzelf wakker ook fantastisch ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:28 schreef derLudolf het volgende:
Passen de Nikon F bajonet objectieven ook op de Z camera's?
Ja, met een ftz adapter (maar autofocus werkt dan alleen indien af-s). Ik kocht vandaag een 80-200 af-s, om die reden. Die komt maar zelden op marktplaats en deze zag er ook echt nog super netjes uit. Vrijwel geen gebruikssporen. En is dus mee te nemen met autofocus als ik naar Z ga, in tegenstelling tot de draaizoom 80-200 af-d die ik heb. Ik heb ernstige z50ii (met 16-50 en 50-250 kit) kriebels, maar ik kan ook me met deze nieuwe nog een jaartje vermaken en dan zijn er misschien wel nieuwere modellen uit en/of deze prijstechnisch nog gunstiger. Nog even over nadenken want wel bak geld.
quote:
9s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik geef maandelijks 60 euro uit aan een (1) lens.

SPOILER
_O- (en ;( natuurlijk)

quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]
iedereen z'n stadsie wel hoor :)
ik heb even geen puf om te bedenken waar we een dagje heen moeten :P
Ik vond Leeuwarden een verrassend leuke weekendje-weg stad. Al is 'het huis dat met je hersenen speelt' wel gesloten inmiddels, dat is heel jammer, en ik was er ook wel in de zomer. Daar dichtbij zit ook het Eise Eisinga museum, dat vond ik ook wel tof. En er is ook een schaats museum ergens niet al te ver weg, al ben ik daar niet zelf geweest, dus geen idee of het leuk is.
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 22:00:09 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219359263
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja maar ik bedoel als ik een nieuwe body zou moeten kopen, dat ik dan ook alle lenzen nieuw zou moeten kopen. Dat ik aan mijn huidige lenzen niks meer heb omdat andere mount.

Dan stop ik er gewoon mee.
Er zijn adapters. Maar goed zo'n 60D gaat wel heel wat clicks mee en je zou dan ook tweedehands kunnen kopen :)
pi_219359268
quote:

[..]
Glijbaanglijden op station Overvecht O+
Misschien nog een beetje jong maar echt superleuk met kind.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219359274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er zijn adapters. Maar goed zo'n 60D gaat wel heel wat clicks mee en je zou dan ook tweedehands kunnen kopen :)
Ja en ik gebruik hem niet heel intensief dus hij kan nog wel 10 jaar mee en de lenzen sowieso ook.
pi_219359304
Nou welterusten en tot morgen allen :W
pi_219359327
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ook fan? Gaaf O+ O+
Dit geluk moet gedeeld worden
Ja _O_ J geloofde niet dat het succesvol zou zijn maar is ook een believer nu.
Spoilers!
pi_219359335
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja _O_ J geloofde niet dat het succesvol zou zijn maar is ook een believer nu.
2 mensen geluk gebracht O+
pi_219359346
Ik hou niet van zuurkool. :{w
Hebben jullie het trouwens over die al perfecte portobello’s in olie met chilivlokkeb, ooit getipt door onze fantastische minilot? O+

Verder avond allen :W

Ik ben vandaag hartelijk gefeliciteerd met mijn functiewijziging die ook door de heren op kantoor is goedgekeurd. Vanaf 1 januari ga ik stapje omhoog *O*
pi_219359372
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:15 schreef Candaasje het volgende:
Hebben jullie het trouwens over die al perfecte portobello’s in olie met chilivlokkeb, ooit getipt door onze fantastische minilot? O+
Zeker!
Misschien ga je hier wel door van zuurkool(stamp) houden. De combi is meer dan de som der delen.
quote:

Ik ben vandaag hartelijk gefeliciteerd met mijn functiewijziging die ook door de heren op kantoor is goedgekeurd. Vanaf 1 januari ga ik stapje omhoog *O*
Gefeli *O*
pi_219359385
Gefeliciteerd @Candaasje eindelijk *O*
pi_219359425
@Candaasje *O* *O* gefeliciteerd! Meer dan terecht lijkt me. Fijn dat al het hoepelspringen met motivering opstellen etc tot resultaat heeft geleid!

Ook in salaris stapje omhoog?
pi_219359426
Candaasje _O_
Spoilers!
pi_219359461
Dank allen!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje *O* *O* gefeliciteerd! Meer dan terecht lijkt me. Fijn dat al het hoepelspringen met motivering opstellen etc tot resultaat heeft geleid!

Ook in salaris stapje omhoog?
Ja, ik ga een schaal omhoog :Y . Precieze hoeveelheid in euro’s wordt in januari bepaald, met de indexering e.d.
pi_219359508
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:15 schreef Candaasje het volgende:

Yessss *O* Dik verdiend!
  donderdag 27 november 2025 @ 22:50:30 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219359563
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Dank allen!
[..]
Ja, ik ga een schaal omhoog :Y . Precieze hoeveelheid in euro’s wordt in januari bepaald, met de indexering e.d.
Moet ik die antarctica-link nog even zoeken? *O*

En voor @Barreltje de opmerking van mijn vrouw over de historische binnenstad van O+ Dordrecht? O+

Bueno, ik ga me er maar bij neerleggen dat ik niet alles afkrijg voordat ik moeders ga halen op het vliegveld (zaterdagochtend vrrrrrroeg). Het is niet anders.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219359691
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:30 schreef Candaasje het volgende:
Dank allen!
[..]
En dan moest je nog selluf een A4 motivatie schrijven toch. o|O

Gefeliciteerd. En dan jaarlijks weer een periodiek erbij?

ABP heeft blijkbaar ook voldoende in kas. Wèl 2 % erbij volgend jaar, hoorde ik vanavond.

Onderweg naar de hema kwam ik ook langs Xenos. Wat is dat toch best een leuke winkel met ook veel Cul dingen en ook servies.
SPOILER
pi_219359732
Ach dr.Flash…wat lastig met die familie perikelen!
Toendertijd zei ik dat ik diensten draaide als ik echt echt geen puf had.
Doet je lijf het wel weer goed?

Haha Vlinder haalt ook de lenzen van mp! Laden vol hier. w/

Veel plezier met de onverwachte thuis trip @Barreltje
In stadsie Utrecht is een van Gogh belevenis. Zoek je ook zoiets?
https://vangoghexpo.com/utrecht/ Plus binnenstad is ook leuk met de werf kelders Oudegracht, Nieuwegracht. Ken je dat al? Of Chef als toerist?
pi_219359739
@flipsen wat neemt moeders mee in haar koffer voor jou? Drop?
Veel plezier op jullie cruise.
pi_219359743
@flipsen wat neemt moeders mee in haar koffer voor jou? Drop?
Hoe vaak ontmoeten jullie elkaar op zo’n afstand?
pi_219359866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nog sneller dan die meid vorig seizoen in pisa? _O-
Ben benieuwd *O*

Omg die oliebol van Blues heeft de perfecte laag suiker. O+
Ik heb vorig seizoen niet gevolgd dus ik zou het niet weten :@
Maar hadden ze vorig seizoen iemand naar Pisa gestuurd om vervolgens supersnel afgewezen te worden? Ook zonde van de reis :X
pi_219359889
En @Dr_Flash familie aarghhhh :(

Ik kreeg vanavond een telefoontje van m'n tante. Die heeft na afgelopen jaar besloten dat ze mijn ouders zat is, dus ze belde om me voorzichtig mede te delen dat mijn ouders niet en B en ik wel bij haar mogen kerstdineren dit jaar.

Het issue is, ze durft m'n broertje niet goed uit te nodigen want die heeft wat meer afhangen van een goede verstandhouding met onze ouders. Want die hebben hem overtuigd om niet een of andere starterslening te nemen voor het vervangen van zijn kozijnen en ramen, maar bij hen te lenen. Dus broertje zit nog op gunstig geld van hen te wachten.

Uiteindelijk denk ik dat m'n tante m'n broertje wel gaat uitnodigen en dan kan broertje bedenken hoe hij dat aan m'n ouders vertelt.

Ondertussen blijken mijn ouders zichzelf voor 2e kerstdag bij oma uitgenodigd te hebben, ook al is dat traditioneel oma's dag met mijn andere tante. Waardoor andere tante ook kwaad is. Nou lekker.

Ben benieuwd hoe de decembermaand zich gaat ontvouwen :X
pi_219359896
Verder heb ik vanavond broertje's oude knuffel gewassen. Die had ik bij de verhuizing meegenomen want die zag er erbarmelijk uit. Hij heeft een badje biotex gehad en daarna een rondje fijnwasprogramma in de wasmachine. Hij ziet er echt bizar fris uit _O_ nu hopen dat hij goed opdroogt.

Dit zijn wel leuke klusjes :D
Ik had er ook echt lol aan om die beer te zien dobberen in zijn biotex badje O+
  vrijdag 28 november 2025 @ 02:43:19 #126
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219360039
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 23:41 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen wat neemt moeders mee in haar koffer voor jou? Drop?
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 23:42 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen wat neemt moeders mee in haar koffer voor jou? Drop?
Hoe vaak ontmoeten jullie elkaar op zo’n afstand?
Het is weer laat, ik ga dubbel zien B-)

Van wat ik van haar begreep: drop, stroopwafels en stroopkoeken, een fles curry en een fles ketjap manis. En voor Mariela (yeah right, alsof die stroopwafels voor mij zijn!) nog een geurtje. We zien elkaar 1x per zoveel jaar. Laatste keer dat ze hier was (met haar vriendje, maar dat is al lang weer uit) was net voor corona. Anderhalf jaar geleden was ik nog even in Holanda. Of 2,5 jaar geleden :? Maar goed, whatsapp en belletjes werken ook goed hoor.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 28 november 2025 @ 02:45:25 #127
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219360042
En om dan in kerst- en familiesferen te blijven: ik had eigenlijk geprobeerd om moeders dan met kerst uit te nodigen, maar dat was redelijk onbetaalbaar (kut KLM). En ik opperde laatst dat mijn vrouw dan wel haar moeder en man uit kan nodigen voor kerst. Right... Was ze net geweest (wonen 800km verderop), was weer méér dan genoeg :D Gewoon samen thuis, niets meer en niets minder, maar wel eindelijk eens zonder de zorgen van een vol hondenhotel en vuurwerk.
pi_219360098
quote:
80s.gif Op vrijdag 28 november 2025 02:43 schreef flipsen het volgende:

[..]
[..]
Het is weer laat, ik ga dubbel zien B-)

Van wat ik van haar begreep: drop, stroopwafels en stroopkoeken, een fles curry en een fles ketjap manis. En voor Mariela (yeah right, alsof die stroopwafels voor mij zijn!) nog een geurtje. We zien elkaar 1x per zoveel jaar. Laatste keer dat ze hier was (met haar vriendje, maar dat is al lang weer uit) was net voor corona. Anderhalf jaar geleden was ik nog even in Holanda. Of 2,5 jaar geleden :? Maar goed, whatsapp en belletjes werken ook goed hoor.
Haha.
pi_219360194
Ik heb best wel zin in Kerst ondanks dat de papa er niet meer bij is

Woelig jaar geweest
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 06:30:19 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219360195
quote:
80s.gif Op vrijdag 28 november 2025 02:45 schreef flipsen het volgende:
En om dan in kerst- en familiesferen te blijven: ik had eigenlijk geprobeerd om moeders dan met kerst uit te nodigen, maar dat was redelijk onbetaalbaar (kut KLM). En ik opperde laatst dat mijn vrouw dan wel haar moeder en man uit kan nodigen voor kerst. Right... Was ze net geweest (wonen 800km verderop), was weer méér dan genoeg :D Gewoon samen thuis, niets meer en niets minder, maar wel eindelijk eens zonder de zorgen van een vol hondenhotel en vuurwerk.
Lufthansa dan? Er wonen toch ook redelijk wat Duitsers in Argentinië :X
pi_219360225
Mogge!

Paar dagen geleden lag de beverdam er zo bij:

Maar het waterschap heeft de dam gistermiddag weggehaald. Niet dat dat helpt tegen het hoge water, want de blokkade die dat veroorzaakt zit elders (ook beverwerk). Maar daar moeten ze te voet heen, ofzo.
pi_219360311
Bevers. ^O^

Goedemorgen. Dag uh 5? 6?
Gisteren was prima dag. Fysio deed auw, keuken was veel maar niet druk, nieuwe collega is harde werker dus het stond ook binnen mum van tijd op de ijsbaan. Hij kan niet alleen goed doorpakken maar ook blad lopen en borden uithalen. _O_
Alle afwas was ook weg om 21:45, dus om 22:00 precies trokken we de eerste stekkers eruit bij het museum. Breek duurde maar 1 uur en kwartier. Half 12 thuis. Wel moe.

In zwart gat gedonderd. Vandaag en morgen zie ik wel beetje tegenop, geloof ik. Komt ie:
Om 9 uur thuis weg met 2 auto's. Via de binnenstad van Enschede want de krachtverdeler in de ijsbaan doet niet wat ie moet doen, daar moet nieuwe in. Door naar Hengelo om iets af te geven. Door naar Nijverdal om mijn auto te parkeren. Door naar Deventer om de techniek van de fanzone af te breken. Terug naar Nijverdal waar ik uitstap en W. doorrijdt naar huis.
Dan daar bakwagen inpakken en dan 3 adressen af in Amsterdam, Hoofddorp, Amstelveen. Ophalen, afgeven, wisseltrucs. Om 18:30 kunnen we dan standbouwen in winkelcentrum in Amstelveen. Ik hoop om 2300 terug op de zaak te zijn en dan ben ik 23:45 thuis.

Veel autorijden dus. Weet niet of degene die met me mee gaat ook bakwagen kan/mag rijden en of ze verder iets kan, dus dat is even afwachten.

Morgen moet ik in m'n eentje, dan moet ik naar Nijmegen. Daar moet ik om 9:00 zijn en eerst nog de bus inladen dus ik moet hier om 06:00 weg.

;(

;( ;(

;( ;( ;(
pi_219360498
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 23:39 schreef AnneX het volgende:
Ach dr.Flash…wat lastig met die familie perikelen!
Toendertijd zei ik dat ik diensten draaide als ik echt echt geen puf had.
Doet je lijf het wel weer goed?
T is wat het is. De brace is binnen en daar kon ik gisteren een aardig eindje mee lopen gelukkig. Maar ook dat is wat het is. Nog lang niet wat het moet zijn.
pi_219360504
quote:
80s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:50 schreef flipsen het volgende:

[..]
Moet ik die antarctica-link nog even zoeken? *O*

En voor @:Barreltje de opmerking van mijn vrouw over de historische binnenstad van O+ Dordrecht? O+

Bueno, ik ga me er maar bij neerleggen dat ik niet alles afkrijg voordat ik moeders ga halen op het vliegveld (zaterdagochtend vrrrrrroeg). Het is niet anders.
:D
pi_219360524
Succes @Lonaa , je hoeft je in elk geval niet te vervelen :')

Hier gelukkig weinig vervelende kerstperikeken. Ik ben geen fan van de kerstdiners, maar de dag/avond eromheen is wel gezellig.

Maar toch naar als je agenda zo bepaald wordt Fles :{ Ik snap dat je het voor de lieve vrede maar zo laat. Is het een optie wel duidelijk een grens te trekken bij het punt dat je haar niet gaat organiseren omdat zij het zo graag in stand willen houden?
pi_219360548
Na morgen wordt het wel een tijdje minder veel en schappelijkere tijden.

Denk om 1400 thuis morgen en dan zondag rond 1500 was weer
pi_219360555
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:36 schreef Candaasje het volgende:
Succes @:Lonaa , je hoeft je in elk geval niet te vervelen :')

Hier gelukkig weinig vervelende kerstperikeken. Ik ben geen fan van de kerstdiners, maar de dag/avond eromheen is wel gezellig.

Maar toch naar als je agenda zo bepaald wordt Fles :{ Ik snap dat je het voor de lieve vrede maar zo laat. Is het een optie wel duidelijk een grens te trekken bij het punt dat je haar niet gaat organiseren omdat zij het zo graag in stand willen houden?
Nou ja ook niet denk ik. Maar goed ik laat tegen die tijd wel broodjes van een catering komen voor die ene keer. Over een paar jaar. Ga ik me niet nu al druk over maken.
pi_219360565
Moet nog even Candaas feliciteren en vragen naar de zuurkool bij portobello. Hoe erbij?
pi_219360571
Ik word echt helemaal krankjorum van de ads die nu echt continu over de rechterkant van het scherm heen gaan spelen (waardoor je de helft van je invoerveld terwijl je aan het typen bent dus niet meer ziet). En dan echt continu, want elke 5 seconden komt er een nieuwe. (Ik kijk o.a. daardoor nog minder op Fok! En nee, ik ga daar echt geen abo voor nemen. Ads kan ik verder mee leven, maar dit is geen doen.)

Goed, tandenpoetsen en Simon in z’n mandje proppen. Hij moet z’n booster. Hij was vannacht de hort op - ik vermoed dat ie nog een derde adresje heeft, hij komt normaal tussendoor wel buurten/eten. En ik had de achterdeur van het slot gehouden, maar hij is heel de nacht niet thuis geweest. Maar gelukkig kwam ie om 8 uur weer binnenvallen. Voor ontbijt. Dat ie na wat gemopper vanaf mijn kant wel kreeg. (Zo in de auto mag hij mopperen :P )
pi_219360581
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik word echt helemaal krankjorum van de ads die nu echt continu over de rechterkant van het scherm heen gaan spelen (waardoor je de helft van je invoerveld terwijl je aan het typen bent dus niet meer ziet). En dan echt continu, want elke 5 seconden komt er een nieuwe. (Ik kijk o.a. daardoor nog minder op Fok! En nee, ik ga daar echt geen abo voor nemen. Ads kan ik verder mee leven, maar dit is geen doen.)

Goed, tandenpoetsen en Simon in z’n mandje proppen. Hij moet z’n booster. Hij was vannacht de hort op - ik vermoed dat ie nog een derde adresje heeft, hij komt normaal tussendoor wel buurten/eten. En ik had de achterdeur van het slot gehouden, maar hij is heel de nacht niet thuis geweest. Maar gelukkig kwam ie om 8 uur weer binnenvallen. Voor ontbijt. Dat ie na wat gemopper vanaf mijn kant wel kreeg. (Zo in de auto mag hij mopperen :P )
Die ads zijn verschrikkelijk idd.

B heeft een adblocker in z'n wifi zitten thuis (vraag me niet hoe) maar dan krijg je continu de passief agressieve adblocker mededeling :') :')

Simon is wel een baas zeg _O_
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:14:34 #141
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219360748
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 00:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb vorig seizoen niet gevolgd dus ik zou het niet weten :@
Maar hadden ze vorig seizoen iemand naar Pisa gestuurd om vervolgens supersnel afgewezen te worden? Ook zonde van de reis :X
Ja was toen een jongen die al 2 vrouwen mee had waarmee hij het leuk had, toen kwam er dus nog een en die had hij echt met een uurtje ofzo al naar huis gestuurd omdat hij verder wilde kijken met die andere 2 _O-
Ben benieuwd naar de snelheid van broertje :D
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:15:46 #142
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219360756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja ook niet denk ik. Maar goed ik laat tegen die tijd wel broodjes van een catering komen voor die ene keer. Over een paar jaar. Ga ik me niet nu al druk over maken.
Maar als jij het moet organiseren kan je het wel verplaatsen naar de kerst voor dat jaar ;) 👹
pi_219360809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar als jij het moet organiseren kan je het wel verplaatsen naar de kerst voor dat jaar ;) 👹
Hmm dat is misschien wel een goeie ja :)
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:33:26 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219360943
December is altijd al ingewikkeld, maar nu mijn moeder haar 'eigen leven' aan het vormgeven is extra ingewikkeld:
haar verjaardag en van neefje op dezelfde dag, en het gezin rond neefje wekt de schijn dat haar verjaardag er niet zo toe doet, andersom vreest ze verdriet die dag (2e verjaardag zonder pa) dus wil ze geen huis vol mensen, en dan Sinterklaas (deel van de familie wil zo zwart mogelijke zwarte pieten en heel extreem zichtbaar over straat daarmee, ander deel van de familie (waaronder ik) wil liever richting Kerst bewegen).
En dan volgen er nog twee verjaardagen en dan Kerst; ik denk dat het er op uit gaat lopen dat ik mijn moeder zowel begin als eind December hier te logeren heb.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:34:14 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219360952
Oow en de Addblocker is hier ook weer aan. Want dit is niet werkbaar meer.
pi_219360979
Mogge

Wat een drukke dagen weer @Lonaa _O_

Oh, de pre kerstlunch moet ook thuis? En voor hoeveel dan? Ik zou gewoon een tafel reserveren voor een leuke high tea of zo.

Is dat programma van TeleBroer niet in een restaurant? Met een barman?

Hier zal het een rustige kerst worden, door behandelingen zal schoonzus niet veel puf hebben, veel mensen in mijn omgeving vieren geen kerst en anderen met naaste familie of hebben grote familie bijeenkomsten.
pi_219361071
December is hier met de jaren steeds makkelijker geworden. Schoonfamilie wil het niet met ons vieren en mijn ouders zijn niet zo moeilijk dus we moeten nog even beslissen welke dag we daar heen gaan.

En volgende week alweer sinterklaas....dat zit niet in mijn hoofd. Dan gaan we ook even eten bij mijn ouders.
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:10:16 #148
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219361225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Wat een drukke dagen weer @:lonaa _O_

Oh, de pre kerstlunch moet ook thuis? En voor hoeveel dan? Ik zou gewoon een tafel reserveren voor een leuke high tea of zo.

Is dat programma van TeleBroer niet in een restaurant? Met een barman?

Hier zal het een rustige kerst worden, door behandelingen zal schoonzus niet veel puf hebben, veel mensen in mijn omgeving vieren geen kerst en anderen met naaste familie of hebben grote familie bijeenkomsten.
Nee, dat is First Dates (een van de vele programma's die wij ondertitelen en vanaf 2027 van de buis zijn ;( ).
Dit is Onderweg naar liefde, waarin mensen die rondreizen met een camper (als levensstijl, niet als vakantie) op zoek gaan naar een partner.

Vind je het jammer, zo'n rustige kerst of wel prima?
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:16:49 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219361310
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 10:10 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dit is Onderweg naar liefde, waarin mensen die rondreizen met een camper (als levensstijl, niet als vakantie) op zoek gaan naar een partner.
Zo'n camper moet je schoonhouden., en daar lijkt Telebroer geen ster in te zijn. :P
pi_219361408
Wat een kerstperikelen allemaal. Die van Tele zijn vermakelijk om te lezen, maar ik vrees dat diverse betrokkenen in haar familie er de humor niet van inzien :X

Ik werk meestal maar met kerst, ook geen gedoe. Dan is het duidelijk dat ik niet lang kan blijven. Als het aan mijn moeder ligt komen we bij het ontbijt en gaan na middernacht weer naar huis nadat we van uur tot uur zijn volgepropt met eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219361436
Vanmorgen met poes te dierenarts. Want ik ontdekte deze week een bult in haar oksel :o

Dierenarts voelde het ook en was bang dat het met de melkklieren te maken had. En kwaadaardig is natuurlijk slecht nieuws.
Drie opties: aankijken, punctie (lastig, mogelijk niet aan te prikken) of weghalen. Waarbij ze weghalen op poes haar leeftijd erg rigoureus vond. Ook al was ze erg onder de indruk van vitaliteit en mooie vacht.

Aankijken vond ik te weinig dus toch poging tot punctie.
En BAM! Cyste! Goed nieuws! Hoeft verder niks mee.

Zou mijn bad streak doorbroken zijn? *O*

Als toetje en omdat ik er toch was meteen vaccinatie en nierwaarden laten prikken. Vooral dat laatste was uiteraard stom maar ze bleef, op wat gebrom na, een brave poes O+

Thuis een welverdiend ontbijt en nu purrepurre op schoot.
pi_219361467
*O*
pi_219361578
Yeah goed nieuw voor poes *O*

En @Morgane89 nee hoor, vind dat niet erg. Ik vermaak me prima met (veel) mensen om me heen maar ook in mijn eentje. Ben in ieder geval wel blij dat ik niet hoef te schipperen tussen diverse groepen mensen want dan weet ik dat ik iedereen wil plezieren en er zelf geen moer aan vind aan die dagen.

En duidelijk, verschillende programma’s dus, dat had ik niet door.
pi_219362003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef fietsie het volgende:
Oow en de Addblocker is hier ook weer aan. Want dit is niet werkbaar meer.
Mogguh…

Wat is er tegen op een abbo bij fok?
Hebben jullie liever ergernis?

@morgane zijn de bezuinigingen in 2027 ook negatief voor jullie bedrijf?
Eigenlijk verwacht ik dat allerlei commerciële productiebedrijven hierop inspringen.
Worden dan die programma’s niet veel duurder of er volgt meer (product) reclame…

Bevers Toch wel bewondering voor het doorzettingsvermogen _O_
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:40:41 #155
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219362049
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 06:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Lufthansa dan? Er wonen toch ook redelijk wat Duitsers in Argentinië :X
Moeders wil niet overstappen, gedoe. Heeft ze gelijk in en KLM heeft dat goed door... Vóór corona kon je met wat zoeken nog een ticket Buenos Aires vinden voor 900-1000 euro. Nu kom je niets meer tegen beneden de 1500 euro in economy :{
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:40:54 #156
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219362051
Dat ligt eraan welke programma's ervoor terugkomen ;)
Maar we zijn de laatste tijd wel al aan het uitbreiden met andere diensten, bijvoorbeeld audiodescriptie.
pi_219362438
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mogguh…

Wat is er tegen op een abbo bij fok?
Hebben jullie liever ergernis?
Ja mijn idee. Fok! is gewoon een dermate belangrijk deel van mijn leven dat ik daar best wat voor wil betalen.
pi_219362452
Tevens terug van de kapper *O* Kapper vond dat ik afgevallen was _O_

SPOILER
pi_219362864
Fok maakt voor mij niet zodanig meer deel uit van mijn leven dat ik er voor wil betalen. Ik kom nog hier in dit topic, maar verder mijd ik de meeste subfora en topics als de pest. Ik ben echt niet te spreken over het gedachtengoed dat forumbreed getolereerd en uitgesproken wordt. Dat ik er geen geld aan uit wil geven kan dus betekenen dat ik uiteindelijk geen gebruik meer kan maken van het forum, dat is een consequentie die ik aanvaard.

Maar ook: ‘I don’t negotiate with terrorists’ . Dus los van bovenstaande (!) laat ik me niet chanteren om geld uit te gaan geven door een forum gewoonweg onbruikbaar te maken. Ik ben niet tegen ads, ik heb op mijn telefoon geen ad-blocker, ik snap dat inkomsten (via ads of abbo’s) nodig zijn. En in dit geval hoop ik dat het een foutje is geweest, en dat het wordt aangepast :)
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 13:31:35 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219362908
quote:
80s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:40 schreef flipsen het volgende:

[..]
Moeders wil niet overstappen, gedoe. Heeft ze gelijk in en KLM heeft dat goed door... Vóór corona kon je met wat zoeken nog een ticket Buenos Aires vinden voor 900-1000 euro. Nu kom je niets meer tegen beneden de 1500 euro in economy :{
Vanaf Frankfurt a/M ¤550. Rondom kerst ¤1100
pi_219362934
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:24 schreef Candaasje het volgende:
Fok maakt voor mij niet zodanig meer deel uit van mijn leven dat ik er voor wil betalen. Ik kom nog hier in dit topic, maar verder mijd ik de meeste subfora en topics als de pest. Ik ben echt niet te spreken over het gedachtengoed dat forumbreed getolereerd en uitgesproken wordt. Dat ik er geen geld aan uit wil geven kan dus betekenen dat ik uiteindelijk geen gebruik meer kan maken van het forum, dat is een consequentie die ik aanvaard.

Maar ook: ‘I don’t negotiate with terrorists’ . Dus los van bovenstaande (!) laat ik me niet chanteren om geld uit te gaan geven door een forum gewoonweg onbruikbaar te maken. Ik ben niet tegen ads, ik heb op mijn telefoon geen ad-blocker, ik snap dat inkomsten (via ads of abbo’s) nodig zijn. En in dit geval hoop ik dat het een foutje is geweest, en dat het wordt aangepast :)
amen
pi_219363002
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:24 schreef Candaasje het volgende:

Ik snap wat je bedoelt, ik heb dezelfde overweging. Ik kom nog op wat meer plaatsen hier en FOK maakt nog wel een groot deel van mijn leven uit. Maar daarmee keur ik dus soort van stilzwijgend het steeds erger wordende extreemrechtse gedachtegoed van de eigenaar goed. Dat is erg ingewikkeld.

Ik heb begrepen dat er veel advertentieboeren hier niet meer mee geassocieerd willen worden. Daar is dit het gevolg van. Danny weet heel goed dat er mensen en adverteerders (en veel crew) wegblijven vanwege de opzet van dit forum. Minder bezoekers, minder inkomsten, extremere ads, minder bezoekers, etc.
Spoilers!
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:44:13 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219363040
Ik probeer de laatste tijd wat te posten in NWS maar ook daar lukt het niet echt om blij van te worden.

Er komt hier thuis een K&W-waardige klus aan (denk ik) maar ik weet ook niet of ik die ga documentern dit keer.
pi_219363082
Ik kom hier en lees mee bij sommige klus, handwerk en tuin subs en soms als hier een linkje staat naar iets anders.
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:48:32 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219363093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:44 schreef fietsie het volgende:
Ik probeer de laatste tijd wat te posten in NWS maar ook daar lukt het niet echt om blij van te worden.

Er komt hier thuis een K&W-waardige klus aan (denk ik) maar ik weet ook niet of ik die ga documentern dit keer.
K&W is prima, kun je gerust doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 14:10:54 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219363305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:44 schreef fietsie het volgende:
Ja gewoon doen ^O^
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:15:35 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219363345
Ik heb niets tegen reclame maar fok op mijn telefoon ziet er zo langzamerhand uit als een nascar auto
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 14:29:25 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219363441
Geen idee waar jullie het over hebben. *)

@Jan_Onderwater jij was toch ook erg te spreken over verwarmen middels airco?
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:41:29 #169
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219363556
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee waar jullie het over hebben. *)

@:Jan_Onderwater jij was toch ook erg te spreken over verwarmen middels airco?
Ja
Zeker in combinatie met zonnepanelen maar ook zonder is het duidelijk goedkoper dan gas
pi_219363626
Er ging een meneer het invalidentoilet in
SPOILER
pi_219363631
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:49 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Dit lukt alleen in Lourdes. Toch?
pi_219363733
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:49 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
:D
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 15:22:11 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219363961
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja
Zeker in combinatie met zonnepanelen maar ook zonder is het duidelijk goedkoper dan gas
En wat is de situatie wat betreft isolatie en zo. Las hier ineens wisselende ervaringen wat betreft dat het direct koud is als je hem uit zet.
pi_219364113
Ik krijg net de rekening van het trekken van de kies een paar weken geleden tweede regel; het moeizaam trekken kies met behulp van chirurgie” _O-
  vrijdag 28 november 2025 @ 15:53:16 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219364208
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 15:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En wat is de situatie wat betreft isolatie en zo. Las hier ineens wisselende ervaringen wat betreft dat het direct koud is als je hem uit zet.
Drievoudig glas, dak geïsoleerd
Ligt er aan hoe koud het huis is.
pi_219364535
Ik zit in (de pauze van) een hoorcollege over racisme/ongelijkheid in wereldwijde gezondheidszorg en -onderzoek.

De eerste "NOT ALL WHITE PEOPLE" kerel is al kwaad geworden en we zijn amper begonnen. Jippie.
pi_219364574
Wat een opluchting @Cat-astrophe O+
  vrijdag 28 november 2025 @ 16:49:50 #178
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219364602
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, ik heb dezelfde overweging. Ik kom nog op wat meer plaatsen hier en FOK maakt nog wel een groot deel van mijn leven uit. Maar daarmee keur ik dus soort van stilzwijgend het steeds erger wordende extreemrechtse gedachtegoed van de eigenaar goed. Dat is erg ingewikkeld.
Dat wel een beetje ja. En ik verkwansel mijn principes kennelijk erg snel als ik gek word van advertenties. Overigens kom ik zo goed als niet meer op de Frontpage, dat trek ik echt niet meer. Maar op het forum eigenlijk (actief) alleen nog in CUL SC en in TRV af en toe. KAA is ook aardig doods, maar soit.

Overigens vind ik Danny een prima kerel en ben blij dat hij destijds met FOK! is gestart. Dat zijn ideeën niet de mijne zijn betekent niet dat ik hier niet meer zou komen of hem compleet zou negeren. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, of ik het daar nou mee eens ben of niet. Genoeg gesodemieter hier in Argentinië gezien in vriendengroepen en familie als het om politieke ideeën gaat :N
  vrijdag 28 november 2025 @ 16:54:27 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219364625
De spinazie-met-gehakt Okonomiyaki is ook opgewarmd verrassend lekker
pi_219364709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit in (de pauze van) een hoorcollege over racisme/ongelijkheid in wereldwijde gezondheidszorg en -onderzoek.

De eerste "NOT ALL WHITE PEOPLE" kerel is al kwaad geworden en we zijn amper begonnen. Jippie.
Die kerel klinkt als iemand die beter gewoon zijn mond kan houden en kan luisteren. Wie weet steekt ie er iets van op.
pi_219364711
Iedereen heeft recht op zn eigen mening in zaken als ananas op pizza of beige outfits. NIet als het aankomt op een hele riedel aan -ismes... Daarom krijgt fok geen cent.

SPOILER
pi_219364720
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:54 schreef fietsie het volgende:
De spinazie-met-gehakt Okonomiyaki is ook opgewarmd verrassend lekker
Hoe is dat okonomiyaki :?
Spoilers!
  vrijdag 28 november 2025 @ 17:12:41 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219364741
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoe is dat okonomiyaki :?
Er zat in:
- Buikspek
- Het Okonomiyaki beslagje van japanse bouillon, bloem, eieren en bakpoeder
- Fijngesneden witte kool
- Fijngesneden bosuitjes

En daar dus bij uit een TooGoodToGo doos van de Hanos:
- Gewassen spinazie
- Rundergehakt (beetje gegaard vooraf)
- Stukjes ei

En dan opgemaakt en afgemaakt met Okonomyaki saus, Kewpie, maar zonder de Bonitoflakes :7
pi_219364744
WOCHENENDE

GEILLLL

SAUFEN
pi_219364747
Of zo. Nee ik ben gewoon leeg ff nu :') :O
pi_219364794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er zat in:
- Buikspek
- Het Okonomiyaki beslagje van japanse bouillon, bloem, eieren en bakpoeder
- Fijngesneden witte kool
- Fijngesneden bosuitjes

En daar dus bij uit een TooGoodToGo doos van de Hanos:
- Gewassen spinazie
- Rundergehakt (beetje gegaard vooraf)
- Stukjes ei

En dan opgemaakt en afgemaakt met Okonomyaki saus, Kewpie, maar zonder de Bonitoflakes :7
Ja ok, dat komt wel in de buurt :)
Spoilers!
  vrijdag 28 november 2025 @ 17:23:05 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219364801
En bovenal, Facebook was enthousiast :P
  vrijdag 28 november 2025 @ 17:24:33 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219364810
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

De nieuwe vaatwasser staat een proef-programma te draaien

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Al een maand zwoegen hier, zelfs een hele week he-le-maal zonder :P
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 18:17:54 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219365101
quote:
80s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:49 schreef flipsen het volgende:

[..]
Dat wel een beetje ja. En ik verkwansel mijn principes kennelijk erg snel als ik gek word van advertenties. Overigens kom ik zo goed als niet meer op de Frontpage, dat trek ik echt niet meer. Maar op het forum eigenlijk (actief) alleen nog in CUL SC en in TRV af en toe. KAA is ook aardig doods, maar soit.

Overigens vind ik Danny een prima kerel en ben blij dat hij destijds met FOK! is gestart. Dat zijn ideeën niet de mijne zijn betekent niet dat ik hier niet meer zou komen of hem compleet zou negeren. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, of ik het daar nou mee eens ben of niet. Genoeg gesodemieter hier in Argentinië gezien in vriendengroepen en familie als het om politieke ideeën gaat :N
Daarnaast, is bekend wat de grootaandeelhouders van Spotify, Netflix of wat dan ook denken.
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 18:19:04 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219365110
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
WOCHENENDE

GEILLLL

SAUFEN
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 november 2025 @ 18:22:20 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219365134
Weekeinde.
Was een volle vrijdag. Meestal vreet ik uit mn neus, nou ja is het rustig aan naar het weekend toe. Maar vandaag een dag vol met meetings en een lijstje wat weggewerkt moest worden. Kwam niet eens aan een bezoekje snackbar toe. En mn lijstje is niet af.

Morgen lekker hoofd leeg maken met ma. Alkmaar - Ursem is het programma. 17km.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 28-11-2025 18:32:07 ]
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 18:24:31 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219365157
Hoch die Hände - Wochenende!

Net even Marktplaats tv-kastje opgehaald. Morgen wasmachine ophalen. Wou ook een klerenkast halen maar XXL Pruts heeft niets wat ik wil op voorraad in Nordhorn of Salzbergen.
pi_219365211
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daarnaast, is bekend wat de grootaandeelhouders van Spotify, Netflix of wat dan ook denken.
Die drukken met hun mening geen stempel op wat mensen mogen posten op hun medium. Je kunt dan beter de vergelijking met X maken :)
Spoilers!
pi_219365319
Morgen naar Maastricht.
Een van de favoriete nichtjes heeft toch nog een geschikte amoré gevonden; dat valt niet mee als vrijgemaakte in Limburg.
pi_219365326
Dus als ik een abbo betaal om van het onleesbare af te zijn, draag ik bij aan onfrisse ideeën van de eigenaar?
# samenvatting # kort door de bocht.

Of ik kies voor mijn gemak….
pi_219365340
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:38 schreef AnneX het volgende:
Dus als ik een abbo betaal om van het onleesbare af te zijn, draag ik bij aan onfrisse ideeën van de eigenaar?
# samenvatting # kort door de bocht.

Of ik kies voor mijn gemak….
Waar ligt de grens he, @AnneX
Als je voor het gemak lid wordt van de partij...

Begrijp me niet verkeerd; ik heb een abonnement en heb daar ook over nagedacht. Tot op heden sta ik achter mijn keuze.
pi_219365355
Ik kom eigenlijk alleen maar hier en in OUD, wat maakt dat dit volledig langs me heen is gegaan eigenlijk. Wel nuttig dat het hier een keer besproken wordt.
pi_219365371
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Waar ligt de grens he, @:annex
Als je voor het gemak lid wordt van de partij...

Begrijp me niet verkeerd; ik heb een abonnement en heb daar ook over nagedacht. Tot op heden sta ik achter mijn keuze.
Lastig …lastig…
Het forum heeft hier en daar ook mooie kanten. Voorlopig weegt het op tegen het onfrisse.
pi_219365393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kom eigenlijk alleen maar hier en in OUD, wat maakt dat dit volledig langs me heen is gegaan eigenlijk. Wel nuttig dat het hier een keer besproken wordt.
Wát is er volledig langs je heen gegaan?
pi_219365420
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Wát is er volledig langs je heen gegaan?
Oh sorry, dat was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik doelde op de berichten die gaan over steeds extreemrechtser gedachtengoed op fok.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 november 2025 @ 18:47:16 #201
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219365469
En qua dit forum. Ik heb een fijn forum te modereren. Alle relsporten zijn vertrokken :+.
Verder kom ik wel eens in nws en pol. Pol kan nog wel eens inhoudelijk worden, maar gaat soms ook mis. nws light zegmaar. Maar de tijd dat ik alle fora altijd afging liggen al achter me.
pi_219365475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh sorry, dat was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik doelde op de berichten die gaan over steeds extreemrechtser gedachtengoed op fok.
Ah, die kant.
Danny's kant van het spectrum was je wel bekend of vind je geen factor?

(Ik probeer je niet in een hoek te duwen, ik ben werkelijk geinteresseerd!)
pi_219365921
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Ah, die kant.
Danny's kant van het spectrum was je wel bekend of vind je geen factor?

(Ik probeer je niet in een hoek te duwen, ik ben werkelijk geinteresseerd!)
Totaal onbekend mee. Zodanig dat ik eerlijk gezegd dus ook niet weet wat 'Danny's kant van het spectrum' is? Ik kom hier en in OUD veel, in wgr, sport en k&w soms, en zelden in lif. Verder eigenlijk nergens. Dus ik krijg hier eigenlijk helemaal niks van mee. Van Danny niet en van wat er blijkbaar gebeurt op frontpage/nws enzo helemaal ook niet.
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 19:29:13 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219365972
Snap ook niet wat het probleem is. Danny wordt er heus niet rijk van en als je het hier leuk vind, je ergert aan reclame en het kunt missen: betaal die paar centen.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:29:17 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219365974
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Totaal onbekend mee. Zodanig dat ik eerlijk gezegd dus ook niet weet wat 'Danny's kant van het spectrum' is? Ik kom hier en in OUD veel, in wgr, sport en k&w soms, en zelden in lif. Verder eigenlijk nergens. Dus ik krijg hier eigenlijk helemaal niks van mee. Van Danny niet en van wat er blijkbaar gebeurt op frontpage/nws enzo helemaal ook niet.
+1
pi_219365991
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]
+1
Hier ook zo
pi_219366109
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb niets tegen reclame maar fok op mijn telefoon ziet er zo langzamerhand uit als een nascar auto
:D ik had net ook mijn hele pagina vol advertenties (kan ik prima negeren), maar één van die ads in de rechter onderhoek begon ook gewoon geluid af te spelen. En als ik èrgens een hekel aan heb bij ads is dat het wel.

Ik zat 2 weken geleden of zo in de trein een artikel te lezen over mensen die in het ov geen koptelefoon/oortjes meer droegen, maar gewoon filmpjes/tiktok/youtube zaten te kijken met geluid aan. En toen begon er in dát artikel een reclame met geluid terwijl ik dus in de trein zat zonder koptelefoon/oortjes etc _O- Het duurde een paar panische seconden voor ik het geluid uit had.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219366119
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Snap ook niet wat het probleem is. Danny wordt er heus niet rijk van en als je het hier leuk vind, je ergert aan reclame en het kunt missen: betaal die paar centen.
Dit is niet ergeren aan reclame, (want ik heb daar verder geen moeite mee, het forum moet ergens van betaald worden), dit is ergeren aan reclame die zo agressief in beeld komt dat het forum nagenoeg onbruikbaar wordt.

Verder is een abo voor mij niet van waarde; ik huis veel minder uren dan voorheen op het forum door de dus genoemde redenen. Wat een ander doet maakt mij verder niet uit, ik kan me voorstellen dat als je wel meer gebruik maakt van een service (het hosten van een forum) je daar op zich best voor wil betalen.
pi_219366175
Overigens dus ook wel oprecht geïnteresseerd, ook wat jij ziet als zijn kant van het spectrum @sigme, want als bij elkaar wel iets om over na te denken. Wat ik nu dus nog helemaal niet heb gedaan, omdat ik niet wist dat er überhaupt iets was om over na te denken. Daarom vind ik het ook oprecht goed dat het hier ter sprake kwam, want daar leer ik van.
pi_219366191
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D ik had net ook mijn hele pagina vol advertenties (kan ik prima negeren), maar één van die ads in de rechter onderhoek begon ook gewoon geluid af te spelen. En als ik èrgens een hekel aan heb bij ads is dat het wel.

Ik zat 2 weken geleden of zo in de trein een artikel te lezen over mensen die in het ov geen koptelefoon/oortjes meer droegen, maar gewoon filmpjes/tiktok/youtube zaten te kijken met geluid aan. En toen begon er in dát artikel een reclame met geluid terwijl ik dus in de trein zat zonder koptelefoon/oortjes etc _O- Het duurde een paar panische seconden voor ik het geluid uit had.
Ik heb al zoń 20 jaar standaard "geluid van site uitzetten" standaard aangevinkt bij Fok :D Toen was er geloof ik een vage telefoonreclame die ineens vol over het hele scherm ging :D
pi_219366293
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens dus ook wel oprecht geïnteresseerd, ook wat jij ziet als zijn kant van het spectrum @:sigme, want als bij elkaar wel iets om over na te denken. Wat ik nu dus nog helemaal niet heb gedaan, omdat ik niet wist dat er überhaupt iets was om over na te denken. Daarom vind ik het ook oprecht goed dat het hier ter sprake kwam, want daar leer ik van.
Die kant is extreemrechts. En steeds extremer aan het worden. Helemaal in de fabeltjesfuik. En woest op iedereen die het anders ziet.

Inmiddels mag er in POL een woord niet meer worden gebruikt want dat is demoniserend. Dit woord beschrijft een politieke stroming voor een regime dat bevolkingsgroepen als minderwaardig neerzet, met veel enthousiasme die groepen deporteert naar kampen waar zij ernstig worden mishandeld, dat morrelt aan de rechtsprekende macht en er alles aan doet om journalistiek en wetenschap zwart te maken.

Ik vind dat verdrietig. Ik hou van FOK! Ik ben jarenlang crew op allerlei posities geweest. Ik betaal ook voor een abo.

Als het je interesseert zou je POL Feedback van de afgelopen 4-6 weken eens kunnen lezen, dat is heel informatief.
Spoilers!
pi_219366406
Dank @Lucky_Strike voor de toelichting. Ik vind dit ook verdrietig om te horen, want het is iets waar ik me helemaal niet in kan vinden. En ook heel erg in strijd met hoe fijn ik het juist 'in mijn gebiedjes' hier ervaar.
pi_219366465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank @:Lucky_Strike voor de toelichting. Ik vind dit ook verdrietig om te horen, want het is iets waar ik me helemaal niet in kan vinden. En ook heel erg in strijd met hoe fijn ik het juist 'in mijn gebiedjes' hier ervaar.
Dat dus. Heb ooit wel eens daar gelezen en gepost maar da’s niet te doen. Blijf gewoon lekker hier met jullie ijne mensen
pi_219366515
Ik heb ook nog maar enkele fora die ik in de Actieve Topics zie. Maar er is ook een topic in POL dat ik graag lees. De rest van POL laat ik voor wat het is, dat is niet te doen. En NWS al helemaal niet.

En dan te bedenken dat ik hier destijds via de Frontpage binnenkwam als liberaal :D
Spoilers!
pi_219366561
Ik O+ nog steeds Brave browser, danzij Lucky's tip *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219366893
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als het je interesseert zou je POL Feedback van de afgelopen 4-6 weken eens kunnen lezen, dat is heel informatief.
Nou zo extreem vind ik het niet wat daar gebeurt eigenlijk. Kan me herinneren dat het weleens veel erger geweest is. Maar goed, het is mijn tuintje niet. Ik geloof niet dat ik daar plezier uit zou halen dus ik kom er niet :)
pi_219366896
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:29 schreef Syrena het volgende:
Ik O+ nog steeds Brave browser, danzij Lucky's tip *O*
Liefde voor Brave *;

Anyway, gaat iemand nog iets leuks doen dit weekend? Wij gaan morgen naar een museum over Bergen op Zoom en 's avonds naar het theater. Naar Tim Fransen. Kaarten zijn gekocht na.v. zijn optreden bij Lubach maar ik heb geen idee meer wie hij is.
Spoilers!
pi_219366927
Ik ga uitslapen, rondje lopen (heb nog steeds pas één muntje gevonden deze maand :o ) en in de middag komt de Picnic. Misschien dat ik op zondag een ritje met de trein ga maken. Als de pet ernaar staat :)

En maandag weer rennen in de hamstermolen. En los met de adventskalender van de Notenshop

En mijn Decemberkalender krasloten *O*
pi_219366981
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga uitslapen, rondje lopen (heb nog steeds pas één muntje gevonden deze maand :o ) en in de middag komt de Picnic. Misschien dat ik op zondag een ritje met de trein ga maken. Als de pet ernaar staat :)

En maandag weer rennen in de hamstermolen. En los met de adventskalender van de Notenshop [ afbeelding ]

En mijn Decemberkalender krasloten *O*
Die Notenshop is tof, hadden wij vorig jaar.

Succes met de muntjes *O*
Spoilers!
pi_219367001
Vandaag veel minder huishouden gedaan dan gepland want werd vanochtend wakker met een enorme dikke knie. Dus morgen de rest van huis schoonmaken en ik wil eigenlijk ook de naaikamer opruimen, heb al een klein beginnetje gemaakt. Misschien dat, wanneer ik weer overal bij kan ik ook weer zin in krijg, in ieder geval om een broek af te maken.
Zondag zouden vrienden komen maar die zijn ziek, dus dan niets bijzonders
pi_219367027
Ik hoop op zondag kerstboom opzetten maar dat is een flinke klus, dat gaat nooit in een keer zoals gepland.
Spoilers!
pi_219367134
Bedacht van de week dat ik je minder/niet hoor over je naaiprojecten, Kaatje.

Jammer
SPOILER
Verder kunnen wij twee dagen het dorp niet in/uit 😳 of met een enorme omweg.
Zoals MnX die morgen een half uurtje eerder vertrekt dan anders.
Had gedacht om te bakken met de nieuwe machine.
Zag alleen weer een appeltaart in de koelkast liggen. Wie deed alvast boodschapjes😇
Misschien dan broodjes.
pi_219367247
Lastig @AnneX maar ik zou het toch aangeven dat je het liever zo wil houden.

De lol ging er een beetje vanaf doordat de machine een paar keer kuren vertoonde. En toen werd de kamer (weer) een rommelhok. Nu vast wat dingen opgeruimd, morgen nog wat meer en dan kan ik ook de werktafel eens goed opruimen.

Misschien worstenbroodjes of kaasbroodjes?
pi_219367297
Vervelend @Kaatje1! Hopelijk trekt het snel weer weg.
Succes alvast @Lucky_Strike!
Als je langs U komt in de trein zondag @Dr_Flash, en een klein meisje zwaait naar je, zwaai je dan terug? Nichtje zwaait altijd heel vrolijk naar iedereen in de trein maar er zwaait nooit iemand terug ;(
@AnneX lastig inderdaad. Wat maakt dat ze die ander zo graag ook wil hebben? Weet je dat?

Ik ga morgenochtend naar de sportwinkel voor nieuwe hockeyschoenen (4 jaar met dezelfde schoenen doen is blijkbaar wat langer dan ideaal voor de demping enz :D ) en mogelijk ook naar de twee camerawinkels die aan andere kant vd stad vlak naast elkaar zitten. En nog even keukentafel opruimen, en als het lukt nog even boodschappen doen. En dan komt nichtje in de middag tot zondagmiddag. Heb er wel zin in. Hoop wel op beetje acceptabele nacht. Heb vorige week dinsdag tm vrijdagnacht uren wakker gelegen, zaterdag en zondag toen wel oké, maandag uren wakker, dinsdag wel oké, woensdag pas 1.30 in slaap, gister gelukkig vrij goed. Dinsdag op werk vond collega me er wel erg moe uitzien, woensdag de psych me ook erg pips en moe. Ik merk ook echt dat ik moe ben. Dacht woensdag steeds dat het al donderdag was, maar wist ondertussen wel dat ik 'morgen' camera ging halen wat op donderdag was. Reed op de terugweg verkeerd, navigatie zei rechts snelweg op en ik ging rechtdoor :') . Vandaag vroeg ik waar een afscheidscollege van iemand was, kreeg te horen gebouw X lokaal Y, en ik liep vervolgens naar gebouw Z en kon daar lokaal Y niet vinden :( tot ik me na 5 minuten zoeken realiseerde dat ik in gebouw X stond ipv Z.

Ik zou eigenlijk 7-8-9-10 nov een lang weekend vrij nemen, maar toen lukte dat toch niet ivm werk. Toen zou ik eigenlijk dan maandag 17e vrij nemen voor alsnog wat langer weekend, maar hoorde ik op de vrijdag ervoor dat ik die dinsdagochtend slides moest aanleveren om aan management team van mijn sectie binnen de afdeling te laten zien en feedback op te krijgen voor de presentatie bij het grotere management team, volgende maandag. Dus ging ook niet door. Vorig weekend kon ik geen lang weekend nemen door al ingeplande afspraken op vrijdag en maandag. En nu hebben we alle slides klaar, waar echt best wat werk in heeft gezeten ook deze week nog. En hoor ik vandaag dat de presentatie van maandag niet door gaat. En naar ergens in februari wordt verplaatst }:|

Het is opzich fijn dat het werk nu is gedaan, want updaten van huidige slides is nu niet meer veel werk, alleen wat getallen aanpassen. Maar ik had dat lange weekend eigenlijk wel nodig, dus daar baal ik nu extra van.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 28-11-2025 22:00:49 ]
pi_219367311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Als je langs U komt in de trein zondag @Dr_Flash, en een klein meisje zwaait naar je, zwaai je dan terug? Nichtje zwaait altijd heel vrolijk naar iedereen in de trein maar er zwaait nooit iemand terug
Nee dat werkt veel beter op een boot altijd. Dan zwaait ineens iedereen naar alles met een hartslag zegmaar _O-

Nee ik wou even via Zutphen naar Hengelo en dan met de ICE terug. Heel klein rondje.
pi_219367537
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Lastig @:annex maar ik zou het toch aangeven dat je het liever zo wil houden.

De lol ging er een beetje vanaf doordat de machine een paar keer kuren vertoonde. En toen werd de kamer (weer) een rommelhok. Nu vast wat dingen opgeruimd, morgen nog wat meer en dan kan ik ook de werktafel eens goed opruimen.

Misschien worstenbroodjes of kaasbroodjes?
Dat betekent boodschappen bij de slager in het andere dorp.
Misschien dat het kruidnootjes worden…

Edit: even een recept bekeken. Het kan dus met gehakt. Natuurlijk.
Dat heeft de buurtsuper Spar ook. Een andere keer dan maar.
pi_219367553
Awh @vlindertje89 wat een drukte, niet gek dat je er slecht van slaapt.

Ik heb vannacht m'n halve slaapkamer overhoop gehaald omdat ik op zoek was naar een t-shirt dus slecht slapen boks :') m'n Garmin denkt inmiddels ook dat ik op sterven na dood ben :')
pi_219367571
Jammer dat het zo ging @vlindertje89 Lukt het nog voor de kerstvakantie om een lang weekend te regelen of wacht je maar tot dan?

Ik zag net wat filmpjes van een feestje met en voor nieuwe arnhemmers, incl schaatsen op de 5 e etage van de bibliotheek. Het ziet er erg gezellig uit maar ook enorm druk
pi_219367641
Ik heb vanaf de 15e al een soort van kerstvakantie _O_ ik werk die week nog een klein beetje, maar wanneer het mij uitkomt en alleen wat ik zelf uitkies. Ik heb één stage tussentijdse evaluatie staan, kijk van 20 studenten een door mezelf gemaakte open vraag van tentamen na en heb een afspraak over onderzoek, en verder doe ik niks. En dan de twee weken erna helemaal niks. Zin in.

Maandag heb ik helaas een drukke dag, dus die kan ik niet vrijnemen. Vrijdag is wel nog leeg en dat probeer ik zo te houden, zodat als nodig ik die bij het weekend kan pakken.

Wat irritant Tele! Hopelijk vannacht betere nacht voor je. Mijn Garmin dacht dat ik ma op di van 22.18-6.50 sliep, met 26 min wakker tussendoor. In werkelijkheid sliep ik van 22.50-55 tot 2.30, en van 6.30-6.50. Ik lag vrij goed stil toen ik wakker lag :+ .
pi_219367657
Er is hier weer wat aan de and, 2 politiewagens en 3 brandweerwagens. Ambulance staat tegenwoordig ergens anders maar die zal er ook wel zijn
pi_219367663
En nog een brandweer en politie
pi_219367678
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb vanaf de 15e al een soort van kerstvakantie _O_ ik werk die week nog een klein beetje, maar wanneer het mij uitkomt en alleen wat ik zelf uitkies. Ik heb één stage tussentijdse evaluatie staan, kijk van 20 studenten een door mezelf gemaakte open vraag van tentamen na en heb een afspraak over onderzoek, en verder doe ik niks. En dan de twee weken erna helemaal niks. Zin in.

Maandag heb ik helaas een drukke dag, dus die kan ik niet vrijnemen. Vrijdag is wel nog leeg en dat probeer ik zo te houden, zodat als nodig ik die bij het weekend kan pakken.

Wat irritant Tele! Hopelijk vannacht betere nacht voor je. Mijn Garmin dacht dat ik ma op di van 22.18-6.50 sliep, met 26 min wakker tussendoor. In werkelijkheid sliep ik van 22.50-55 tot 2.30, en van 6.30-6.50. Ik lag vrij goed stil toen ik wakker lag :+ .
Dat is fijn van je lange kerstvakantie! En hopelijk komende vrijdag op z'n minst rustig.

Vandaag ben ik wél aan m'n relaxte hardloopronde toegekomen en heb ik niet tot 23:00 zitten werken / familie bellen, dus komt vast goed met rustiger slapen *)
  vrijdag 28 november 2025 @ 22:58:48 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219367682
Oow damn, het is al 23.00...
pi_219367692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat is fijn van je lange kerstvakantie! En hopelijk komende vrijdag op z'n minst rustig.

Vandaag ben ik wél aan m'n relaxte hardloopronde toegekomen en heb ik niet tot 23:00 zitten werken / familie bellen, dus komt vast goed met rustiger slapen *)
Dat scheelt inderdaad vast! Ik heb voor mezelf als in-principe-regel dat ik tot niet later dan 20.30 mag werken. Zodat ik nog een uur afschakeltijd heb voordat ik naar boven ga voor katjes 'in bed leggen' (aka in hun kamer opsluiten voor de nacht en erbij zitten en aaien tot Bram in een hangmat/mandje ligt, want anders maakt 'ie doodleuk direct de deur weer open. Als ik erbij blijft tot ie ligt, slapen ze gewoon braaf de hele nacht daar) en tandenpoetsen enzo.

Ohja, als mensen van hier me op mijn persoonlijke insta een vriendenverzoek hebben gedaan, die heb ik geweigerd - sorry, ik hou dat graag nog een beetje gescheiden :) (en ik post er zeer zelden, dus je mist er weinig aan).
pi_219367726
Niks zo veranderlijk als weekendplannen...

Ik stond net in het biercafe toen ik gebeld werd en toen ook zag dat WA ontplofte. Event wat ik morgen mee organiseerde was in crisis. Workshopleiders ziek, afzeggingen, deelnemers schuiven geeft enorm gedoe... ging hem niet worden. Knoop doorgehakt en afgezegd. Half uurtje en een paar belletjes verder kon ik weer puzzelen en bieren :Y)
Daar eerder weg ivm repetitie (waar ik al auto's had geregeld om keyboards voor morgen naar mijn huis te laten brengen maar dat hoefde nu dus niet). Gevolgd door overlegje over ons eigen concert.
Net nog toegangskaartjes in elkaar gezet, morgen laten printen. Ik kan nog best veel op twee bockbiertjes als zeer matig drinker :+

Nu bedenken of ik morgen naar 1 of 2 uitvaarten ga.. ik heb opeens tijd :') Al denk ik dat ik de eerste skip (werd ik toch niet verwacht) en alleen naar die van moeder van goede kennis ga. Wat eigelijk wel fijn is om daarbij te zijn dus wellicht heeft de afzegging zo moeten zijn.

Daarna verjaardagsgourmet bij neef.
Zondag zwemmen en repeteren. En adventszut opzetten.
  zaterdag 29 november 2025 @ 01:05:43 #236
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219368250
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Er is hier weer wat aan de and, 2 politiewagens en 3 brandweerwagens. Ambulance staat tegenwoordig ergens anders maar die zal er ook wel zijn
Spanning ende sensatie *O* Weet je al wat er aan de hand was/is?
pi_219368422
Vroeg.
pi_219368478
Goedemorgen!
Feestjurk voor trouwerij uitgezocht (stemmig zwart). Na ontbijt maar eens aan de rit die kant op beginnen.
In onze onschuld dachten we een paar weken geleden wel een hotelltje te vinden in Maastricht maar er was *niets* beschikbaar onder de 800 (achthonderd) euro per nacht.

Gelukkig heb ik een oom in M, die ik zelden zie maar die op een berichtje van mij of we dan even bij hem koffie zouden drinken antwoordde dat we uiteraard bij hem moesten eten en slapen :D O+
pi_219368493
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens dus ook wel oprecht geïnteresseerd, ook wat jij ziet als zijn kant van het spectrum @:sigme, want als bij elkaar wel iets om over na te denken. Wat ik nu dus nog helemaal niet heb gedaan, omdat ik niet wist dat er überhaupt iets was om over na te denken. Daarom vind ik het ook oprecht goed dat het hier ter sprake kwam, want daar leer ik van.
Sorry voor late reactie, ik was de klerenkast ingedoken en dat vrat mijn avond op :D
Ik liet overigens de invulling van Danny's plaats zorgvuldig weg ;)

Zijn visie op politiek en cultuur zit vanuit mijn positie in de hoek van omgekeerde vlaggen, maar ik ben afgehaakt na de zwartepietendiscussies en dat is al enige tijd terug.
Ik heb besloten dat ik zijn visie op het runnen van een forum belangrijker vind. Ook daar ben ik het op veel vlakken niet met zijn visie eens, maar het feit dat zijn forum na 25 jaar nog steeds bestaat en een plek biedt waar ik graag ben vind ik een belangrijk punt dat voor hem spreekt, en de organisatie die nog altijd gedragen wordt door vrijwilligers vind ik heel positief.
Verder vind ik hem in feedbackdiscussies altijd goed uit z'n woorden komen en heel redelijk, en dat vind ik knap na 25 jaar fokbaas zijn. En z'n persoonlijke leven en keuzes vind ik 'm ook eerder aansprekend dan afstotelijk.

Maar politiek vind ik 'm afstotelijk :P
pi_219368790
Oh, écht! Trouwen in het zwart!? Van alle kleuren die er zijn!
Met rode schoenen of tasje dan?
Veel plezier met de familie.

Ook nog nagesudderd over fok en ‘bewoners’ en wat die durven zeggen vanaf hun zolderkamer. Hóe naar de teksten zijn, die worden gespuid als ik eens ergens anders lees ( en gauw verdrietig en kotsmisselijk) weer weg ben…
Tegelijkertijd besef ik dan dat het niet altijd en overal kumbaya is buiten mijn bubbeltje.

Dus ik ga broodjes bakken.
pi_219368881
Mogge!

@flipsen Wat ik las was dat er verderop een auto in het water water was gereden en dat de bestuurder er niet zelf uit kon komen..
pi_219369096
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 06:56 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Feestjurk voor trouwerij uitgezocht (stemmig zwart). Na ontbijt maar eens aan de rit die kant op beginnen.
In onze onschuld dachten we een paar weken geleden wel een hotelltje te vinden in Maastricht maar er was *niets* beschikbaar onder de 800 (achthonderd) euro per nacht.

Gelukkig heb ik een oom in M, die ik zelden zie maar die op een berichtje van mij of we dan even bij hem koffie zouden drinken antwoordde dat we uiteraard bij hem moesten eten en slapen :D O+
Dan kom je zo ongeveer nu bij me langs *zwaait*

Veel plezier!
pi_219369315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat scheelt inderdaad vast! Ik heb voor mezelf als in-principe-regel dat ik tot niet later dan 20.30 mag werken. Zodat ik nog een uur afschakeltijd heb voordat ik naar boven ga voor katjes 'in bed leggen' (aka in hun kamer opsluiten voor de nacht en erbij zitten en aaien tot Bram in een hangmat/mandje ligt, want anders maakt 'ie doodleuk direct de deur weer open. Als ik erbij blijft tot ie ligt, slapen ze gewoon braaf de hele nacht daar) en tandenpoetsen enzo.

Ohja, als mensen van hier me op mijn persoonlijke insta een vriendenverzoek hebben gedaan, die heb ik geweigerd - sorry, ik hou dat graag nog een beetje gescheiden :) (en ik post er zeer zelden, dus je mist er weinig aan).
Wat schattig van de katten hun slaaptijd O+
pi_219369331
Goedemorgen, allemaal!

Heel fijn weekend voor iedereen die weekend heeft (sterkte, @Lonaa, maar het klinkt of je ook wel een beetje van geniet! Jij doet het echt zo geweldig!)

@Blues Fijn dat het met jou beter gaat en geweldig nieuws over Golfer! Dikke knuffel!

@sigme Tijd is omgevlogen, nu alweer terug in Nederland en een balen van de inbraak in Spanje...Dank je wel voor de bever-updates, ze zijn geweldig

@Kaatje1 Dikke knuffel voor jou en voor het mooie werk wat je doet (en volgens mij zitten we in eenzelfde FB groep, waarin ik alleen maar ben voor de tips en recepten ;) )

@Dr_Flash Fijn dat je je weer beter voelt! Balen dat je ouders niet eerst vragen of je er zelf wel zin in heb in alle familie activiteiten.

@AnneX Lekker je eigen ding doen met vrijwilligerswerk! Het moet goed aanvoelen en jouw middag opgeven doet dat blijkbaar niet. Zo te lezen zijn jullie nog steeds bezig met huis inrichten? Ben benieuwd of meneer AnneX alle kasten inmiddels weer heeft gevuld >:)

@fietsie Geen werkende vaatwasser is echt niet leuk. We hebben hier weinig aanrechtblad en met vaatwerk was het helemaal vol. Toen was er ook een nieuwe binnen een paar dagen.

@Tele6 Succes met de komende verhuizing! Zo te lezen ben je al een stuk beter voorbereid dan je broertje! Nu lekker je energie voor jezelf gebruiken.

@vlindertje89 Veel succes met het shoppen vandaag! En ondanks weinig energie, hoop ik op een leuk weekend met je nichtje en ik wens je een goede nachtrust vannacht

@derLudolf Ik zag een mooie keuken voorbij komen en ook iets met meterkast ofzo..Heb je ook al een verhuisdatum in je hoofd? (Nog bedankt voor de treinhulp toen, maar uiteindelijk hebben we twee nachtjes Deventer gedaan, omdat het qua tijd en geld beter uitkomt)

@Lucky_Strike Dikke knuffel! Gewoon omdat je nu zo ontzettend veel doe (vrijwilligerswerk, werk, eigen bedrijf, moestuin, huis) en het gaat gewoon allemaal goed!

@Cat-astrophe Goed nieuws van kat! Joepie! Ik vind het zo leuk om jouw avonturen met maatje te lezen, gelukkig maar dat hij zijn beroemdheid met jou kan delen ;)
En een dikke knuffel voor alle verdrietige gebeurtenissen...

@borisz Het klinkt als een mooi afscheid van je oom. Sterkte ermee
(En dat je 17 km wandelen even een ommetje noemt, Pffff!)
O, in je Rotterdam wandeling ben je door Park Rozenburg gelopen. Daar ben ik een keer achtergelaten door mijn meester..We gingen met de klas toen verstoppertje spelen in het park. Ik had me te goed verstopt en de meester niet goed geteld. Gelukkig was ik toen oud genoeg om zelf terug te lopen naar school en daar aan te bellen.

@Vanyel Dank nog voor alle info over perimenopauze van een tijd geleden! Ongelooflijk over hoe weinig ik ervan wist en nu nog steeds ermee stoei..

@Sarabi Gaaf dat je even een biercursus die! Heb je nog echt hele nieuwe dingen geleerd?

@z80 heb je al nieuwe reisplannen? Hoe vaak ben je nu in China geweest? Het staat op mijn bucketlist, maar eerst ga ik een keer naar Japan met kind (Nintendoland en Disneyland Tokyo moeten bezocht worden).

@flipsen Mocht ik ooit een goede prijs winnen in de Staatsloterij, dan weet ik je te vinden! Zuidpool cruise klinkt echt te gek!

Gisteren was ik liep ik van metro richting werk voor een gesprek met manager. Onderweg zag ik een ouder Indisch echtpaar die de weg kwijt waren. Ik bood mijn hulp aan en ze waren op zoek naar een restaurant waar ze met hun zoon hadden afgesproken. Ik wist waar het was en ben een stuk met ze meegelopen. Onderweg een beetje kletsen met de oudere dame en vlakbij het restaurant zei ik gedag en toen kreeg ik een knuffel van haar. Lief,he!

SPOILER
pi_219369354
Yinny :W
pi_219369356
Ik denk, ik hou het kort :+
pi_219369475
Monster @Yinny post _O_

Beterschap! Dan kom je erachter hoeveel dingen je normaliter zonder nadenken doet he.

SPOILER
pi_219369478
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed verhaal ja ^O^
pi_219369520
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Monster @:Yinny post _O_

Beterschap! Dan kom je erachter hoeveel dingen je normaliter zonder nadenken doet he.

SPOILER
Ja, ook door arm. Logistiek met kind werd erg lastig
pi_219369570
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:17 schreef Yinny het volgende:

Monsterpost :o :D

Yinny :* op alles!
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 11:30:14 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219369610
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Mand
pi_219369657
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:30 schreef derLudolf het volgende:

Mand
Oh boy _O-
Afgelopen week hebben we dit proberen uit te leggen aan een breeeeeeeeeddddddsssssssppppppprrrrrrrraaaaakkkkkkkkiiiiiiiiigggggggeeeeee collega. Die altijd en eeuwig ALLES wil horen, telefoongesprekken met wie dan ook onderbreekt als ze maar ziet of ruikt dat er 2 of 3 collega's het ergens over hebben. Ze heeft enorm last van FOMO. Met alles! En daarbij breekt ze altijd in met haar eigen lange bevindingen, uitgebreid, ongevraagd en langggggg, veeeelllll.

Dus probeerden we haar, op een leuke manier mét humor (om te lachen :P ) dit begrip uit te leggen, omdat ik begon met tegen haar te zeggen: J! Kan dit ook korter én ik was ff in gesprek (ze onderbreekt ook altijd je gesprekken) en andere collega zei tegen haar, MAND!

:? :? deed ze.
En wij uitleggen. Kwam niet binnen. Met haar laatste lange zin, nog eens uitleggen. Die zin korter proberen te laten zeggen, nóg korter enzovoort.
Nope. Niet aangekomen _O- Ze snapt het niet :P
pi_219369664
Wat een post @Yinny (die van snel en lekker?)
Hoe lang gaat het herstel duren? En wat dan? Knuf voor alles 🫂

De knie is weer vrijwel normaal dik, lijkt geen vocht meer in te zitten wat er niet hoort. Maar Elin heeft een speeltje, dat al jaren genegeerd werd herontdekt en dat maakt nogal wat lawaai, maar voordat je doorhebt wat je hoort om 3 uur ‘s nachts :D

Postnl :( kattengrit besteld, zou woensdag komen maar toen was ik niet thuis, verzet naar gisteren maar kreeg gisteren bericht dat het vandaag werd, ook prima. Zie in de app dat het (weer) verzet is naar maandagmiddag (dan maar wat eerder weg van de boten), komt er net een pushbericht dat ze tussen 12-14 komen o|O
Maar goed, ben allang blij dat het (hopelijk) niet naar een pakketpunt gaat want ik krijg dat spul nooit op de fiets mee.
#eindemopperpost
pi_219369766
Ik zat gister te wachten op haardhout. Daarvan kan je ‘s ochtend opzoeken hoe laat het die dag gebracht gaat worden. Maar ze kwamen niet.

Geappt, gebeld, uiteindelijk werd ik dan gebeld door transportbedrijf dat ze ziekte hadden en niet gingen komen. Ok, weet ik dat, verzet naar maandag. MAAR ZET DAN NIET ‘S OCHTEND IN DE RITSTAAT DAT DE RIT VERTROKKEN IS gvdhrdrenguntergrrr
pi_219369789
Oh ja zo'n speeltje waarvan je 's nachts denkt, wat hoor ik :?
SPOILER
pi_219369857
Ik wist wel dat het hell was voor mensen met post-covid, ik ken er een paar die het w.s. in mijn zkh opliepen en niet meer kunnen werken, maar dit grijpt me bij de keel, dit artikel. ;(
Tis maar een griepje toch?

https://archive.ph/te1qO
pi_219369858
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:17 schreef Yinny het volgende:

[..]
Dubbel lastig dan :*
pi_219369882
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:20 schreef Blues het volgende:
Ik wist wel dat het hell was voor mensen met post-covid, ik ken er een paar die het w.s. in mijn zkh opliepen en niet meer kunnen werken, maar dit grijpt me bij de keel, dit artikel. ;(

Ik ken een jonge meid die dit in iets mindere mate heeft. Ligt inmiddels ook al ruim 600 dagen. Kan iets meer daglicht verdragen :{
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 12:25:49 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219369896
@Yinny Nee eigenlijk niet. Nou ja, ik wou in de loop van de maand, maar dinsdag vertrek ik voor het werk naar Oostenrijk, tot 18 december ofzo. Zit nu net een broodje te eten nadat ik statiegeldpallet had teruggebracht naar de bouwhandel en een rekening betaalt en daarna wasmachine opgehaald en op plek gezet. Even kijken of ik juiste materiaal heb /het meegeleverde past om te installeren.

Ik was alweer vergeten dat ik je een reisadvies had gegeven, was het naar Hamburg? Knap dat je dit van iedereen onthoud, is niet dat je verder niets aan het hoofd hebt.

Oh qua wasmachine, Expert vind ik sowieso een fijne keten maar ben wel fan van die in Nordhorn nu. Knappe en hyper verkoopster, koddig wezen. Met trouwring en foto van baby op telefoon :+
pi_219369974
@Yinny het lurkt lekker hè. Daar heb je maar één pols voor nodig.
SPOILER
En 😘

Het is omdat ik het hier postte: ik ging broodjes bakken.
Zónder machine, gewoon met de Deense whisk en de handen.
Nee, ja natuurlijk moet deeg rijzen 8)7 dus even pauze. Maal 3.
Scrollend door de voorraad todo recepten…zag ik dat pepernoten ook weer eens op het lijstje stonden. Volgend keer dan.
pi_219369982
quote:

Kennisje heeft dit, heb haar niet meer gezien sinds zij dat kreeg. Haar weinige energie geeft ze uiteraard liever aan kinderen en ouders dan aan kennissen. Ze plaatst wel eens wat op Instagram en echt wat een hel. Zij kan wel tegen licht maar een wandeling van 20 minuten (moet ze gebracht en gehaald worden) resulteert in een paar dagen dodelijke vermoeidheid. Meerdere keren beginnen met eten koken en geen idee hebben wat je doet, koffiemelk naast de mok gieten en niet doorhebben dat je dat doet. Hersenmist
pi_219369990
Vreselijk he -O-
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 12:48:51 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219370015
Ik trek die mensen echt niet in twijfel, maar kan het amper geloven. Absurd
pi_219370028
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Is het ook. En dan ook vooral dat, om beter te worden, ze er vanalles gedaan hebben qua oefeningen etc.
Mijn coll ook, werd alleen maar zieker.
pi_219370042
Iets leukers dan?
KleinzoonJ is naar de open dag van het conservatorium geweest, ik kreeg een filmpje. Hij speelde op een eckte vleugel. Hem daar te zien en horen spelen O+ _O_
pi_219370043
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Het is echt niet voor te stellen inderdaad, dat mensen zo in en in moe zijn, ziek zijn dat euthanasie hun enige uitweg is.
Las laatst dat het in de UK meer dan 110.000 kinderen post covid hebben. Hun leven is al haast gestopt voordat het begonnen is.
pi_219370162
Pakketten zijn binnen *O*
pi_219370309
quote:

Ik kan in dit kader dit artikel ook aanbevelen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dit-hebben-a4907761 (even door archive halen als nodig).

Weet je wat ik ook zo schrijnend vind? Er was al een hele grote groep mensen die dit had vóór Covid. Met een andere PAIS (post acuut infectieus syndroom; zoals ME/CVS, Qkoorts). Die al tien, vijftien etc jaar zo leven en maar zelden serieus genomen werden. Pas sinds post covid is er veel meer aandacht voor, en blijkt het enorm veel overeenkomsten te hebben. Wat enerzijds natuurlijk fantastisch voor hen is, want eindelijk aandacht en hoop dat er toch nog iets wordt ontdekt waar ook zij wat aan hebben. En tegelijkertijd vreselijk confronterend, want waarom nu ineens wel de aandacht en erkenning?

Als het onderwerp je raakt: morgen is er een protest op het Malieveld. https://www.hetpaisprotest.nl/
pi_219370603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik kan in dit kader dit artikel ook aanbevelen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dit-hebben-a4907761 (even door archive halen als nodig).

Weet je wat ik ook zo schrijnend vind? Er was al een hele grote groep mensen die dit had vóór Covid. Met een andere PAIS (post acuut infectieus syndroom; zoals ME/CVS, Qkoorts). Die al tien, vijftien etc jaar zo leven en maar zelden serieus genomen werden. Pas sinds post covid is er veel meer aandacht voor, en blijkt het enorm veel overeenkomsten te hebben. Wat enerzijds natuurlijk fantastisch voor hen is, want eindelijk aandacht en hoop dat er toch nog iets wordt ontdekt waar ook zij wat aan hebben. En tegelijkertijd vreselijk confronterend, want waarom nu ineens wel de aandacht en erkenning?

Als het onderwerp je raakt: morgen is er een protest op het Malieveld. https://www.hetpaisprotest.nl/
Wordt ook allemaal genoemd in het artikel ^O^
pi_219371094
De oven deed het niet meer. De muis ook niet.

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219371095
(de oven nu wel weer. De muis nog steeds niet)
pi_219371151
Fijn van de oven, zielig voor de muis. Hopelijk heeft hij niet geleden.

Zo, huis is opgeruimd en schoon. Kan ik morgen verder met de kleine kamer.
Moet er in het vervolg niet vanuit gaan dat de elektrische dweil zichzelf op kan laden ;)

Ik kojk nu naar een Engelse serie, Prisoner 951 over een iraans britse vrouw die 6 jaar in de gevangenis in Iran heeft gezeten voor spionage maar eigenlijk om de UK ergens (zover ben ik nog niet) toe te dwingen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 november 2025 @ 16:53:37 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219371259
Yinny :*.
Het slechts 16,2. Route was oorspronkelijk 16,7. :P. Alkmaar - Usem. Toch een halve kilometer onderweg verloren. En ja dat is relatief weinig, maar voor nu wel prima.

Wel knap dat je in het Park Rozenburg over het hoofd wordt gezien.
pi_219371261
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn van de oven, zielig voor de muis. Hopelijk heeft hij niet geleden.

Zo, huis is opgeruimd en schoon. Kan ik morgen verder met de kleine kamer.
Moet er in het vervolg niet vanuit gaan dat de elektrische dweil zichzelf op kan laden ;)

Ik kojk nu naar een Engelse serie, Prisoner 951 over een iraans britse vrouw die 6 jaar in de gevangenis in Iran heeft gezeten voor spionage maar eigenlijk om de UK ergens (zover ben ik nog niet) toe te dwingen.
Muis is met een pootje op de fase en een ander pootje op de metalen rand onder de inductieplaat gelijk doodgegaan. En de zelf aangelegde aarde werkt dus prima, is dat ook weer getest.
pi_219371291
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Wordt ook allemaal genoemd in het artikel ^O^
Ah, top ^O^ ik had alleen het eerste stukje gelezen, broertje appte dat hij voor de deur stond met slapend nichtje dus snel post afgemaakt.

En @Yinny weer zo attent O+ je herstel klinkt rot en onhandig, hopelijk gaat het snel zodanig vooruit dat je weer wat mobieler wordt buiten alleen lopen! :*
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:06:10 #276
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219371330
Korte :W
Moeders goed aangekomen, we zijn nu thuis en gaan zo het dorp in om te lunchen. Ze heeft wel de regen uit NL meegenomen -O- Dinsdag aan boord *O*
pi_219371370
Muis -O-
Electra *O*

Ik ga pizza's halen in dorp *O* :9
pi_219371405
In heb weer traybake in de AF zitten :9

Erdingertje erbij B:)B

12.609 stappies dus aan die kant geloof ik het wel weer voor de dag.
pi_219371412
@Yinny O+

Na erg korte nacht (0:30 thuis ofzo) was die wekker om 5:30 wel lelijk. Klusje ging vandaag wel vlot dus ik was voor 12 uur thuis. Wel helemaal wankel/rozig van vermoeidheid. Heb gegeten en op de bank gelegen, in slaap gevallen bij plot van docu, toch naar bed gegaan en daar denk 2 uur wel echt serieus geslapen.

Helemaal in de war wakker geworden want het is inmiddels donker natuurlijk. :')

Morgen moet ik weer naar Amstelveen, maar pas rond half 3 hier weg.

Vind de lijstjes uit het boekhoudprogramma wel inpressive :+
pi_219371437
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:06 schreef vlindertje89 het volgende:

Ja, dit dus! Doordat post-covid nu bij zoveel mensen voorkomt die voorheen gewoon fit en actief waren en nu bizar moe door de kleinste inspanning, is er ook ineens serieuze aandacht voor bijvoorbeeld CVS. Dat werd door de meeste medici (en verzekeringen!) niet serieus genomen omdat het niet te bewijzen was. Er was niets mis in het lichaam (althans niet wat je even met een standaard lab testje of beeldvorming kon aantonen). En niets te zien = niet ziek = geen arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dit moet zoveel mensen tot wanhoop hebben gedreven. Dus het positieve (ik snap dat dat een wrange term is hier) aan post-covid is dat er nu wel serieus aandacht voor is. Nu nog een oplossing vinden.
pi_219371500
Verschrikkelijk dat mensen zich zo weinig mens voelen. Ik heb zelf ook een aantal jaren op bed en bank doorgebracht maar daar zat tenminste met enige regelmaat nog verbetering is en op lange termijn verbeterde het ook daadwerkelijk. De uitzichtloosheid moet voor die mensen ongelofelijk miserabel zijn.

Is post covid eigenlijk hetzelfde als long covid?
Spoilers!
pi_219371502
Lieve woorden van @Yinny O+

Jouw tijd komt ook nog wel, ooit is deze periode het verleden ^O^
Spoilers!
pi_219371528
Divers dagje hier vandaag. Admin, tuin, 2 Marktplaatsverkopen. Daarna op pad maar het museum is dicht. Hadden we wel kunnen weten ook eigenlijk.

We zijn maar naar wat autoverkopers gereden. We moeten toch weer aan die autokoopellende geloven. Mijn auto moet een dure reparatie en daarna is het nog steeds een rotwagen. Er moet dus een nieuwe komen.

Er was ook nog net wat tijd om naar het museum hier vlakbij te gaan. Dat stond al een tijd op de lijst maar het kwam er noet van. We weten weer wat meer over de lokale geschiedenis.

Nu weer even 2 uur thuis en dan naar het theater. Zonder onze vrienden, die voelen zich niet goed genoeg.
Spoilers!
pi_219371566
Dat VK-artikel. :{ ;( Beklemmend. Ben er beetje naar van.

Ik ken wel iemand met post-covid, die is/kan ook niet meer hetzelfde als vroeger, maar heeft haar eigen grenzen gevonden en probeert die te respecteren. Is mondjesmaat, op projectbasis, aan het werk en blaast er dan wel eens de energievoorraad doorheen, maar heeft dan ook de mogelijkheid om te herstellen.

Maar echt petje af voor haar, vond haar nuchterheid heel "knap", ze lijkt echt geaccepteerd te hebben dat "dit het nu is" en dat is voor haar werkbaar.
pi_219371633
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verschrikkelijk dat mensen zich zo weinig mens voelen. Ik heb zelf ook een aantal jaren op bed en bank doorgebracht maar daar zat tenminste met enige regelmaat nog verbetering is en op lange termijn verbeterde het ook daadwerkelijk. De uitzichtloosheid moet voor die mensen ongelofelijk miserabel zijn.

Is post covid eigenlijk hetzelfde als long covid?
Ja, en ik vind post- een betere term dan long- omdat er bij long- het misverstand ontstaat dat het je long betreft.
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 19:17:02 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219372019
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Muis is met een pootje op de fase en een ander pootje op de metalen rand onder de inductieplaat gelijk doodgegaan. En de zelf aangelegde aarde werkt dus prima, is dat ook weer getest.
Hoe wordt daar geaard eigenlijk/zitten jullie op rotsbodem?

Bij mij zit zo'n ding bijna 3 meter de grond in (ding is zeker 2m en zit wel halve meter onder het maaiveld. Electrien zei al over de (natte) veenbodem hier dat dat erg goed geleid.

Zoiets tik je niet even in een rots, die niet eens geleid.
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 19:22:57 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219372100
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:01 schreef sigme het volgende:
Ik zat gister te wachten op haardhout. Daarvan kan je ‘s ochtend opzoeken hoe laat het die dag gebracht gaat worden. Maar ze kwamen niet.

Geappt, gebeld, uiteindelijk werd ik dan gebeld door transportbedrijf dat ze ziekte hadden en niet gingen komen. Ok, weet ik dat, verzet naar maandag. MAAR ZET DAN NIET ‘S OCHTEND IN DE RITSTAAT DAT DE RIT VERTROKKEN IS gvdhrdrenguntergrrr
Altijd fijn. Wat voor hout stook je?
Ik heb vanmiddag een paar stammen eiken opgehaald en in stukken gezaagd. Of nou ja, eigenlijk andersom. Ligt al paar jaar binnen en heeft 13% vocht.
Zit net binnen heb even een voorraadje gekloofd.
pi_219372570
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoe wordt daar geaard eigenlijk/zitten jullie op rotsbodem?

[ afbeelding ]

Bij mij zit zo'n ding bijna 3 meter de grond in (ding is zeker 2m en zit wel halve meter onder het maaiveld. Electrien zei al over de (natte) veenbodem hier dat dat erg goed geleid.

Zoiets tik je niet even in een rots, die niet eens geleid.
Koperen pen gevuld met beton, van anderhalve meter lang. Ik heb hem toch zeker een meter de grond in gekregen, wel een paar keer proberen omdat er heel veel rots en lei tussen de klei zit.

Ik denk dat het punt waar hij nu zit ook het diepst is wat ik hem krijgen ga. De overloop beveilig van de vaatwasser had hem eerder al getest.

Zo'n ding als jij hebt wordt wel gebruikt als massa voor het schrikdraad apparaat bij het huis. Die aan de andere kant zit volgens mij op de stalen constructie van petra's werkplaats.

Edit: deze https://www.obramat.es/pr(...)a-1-5m-10051916.html
pi_219372699
Muis😢

Broodjes w/
pi_219372900
Ik heb een bladblazer gekocht om de kattenharen onder de kasten vandaan te blazen.
Mijn beste idee van het jaar *G*
pi_219372966
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:41 schreef Queller het volgende:
Ik heb een bladblazer gekocht om de kattenharen onder de kasten vandaan te blazen.
_O- Goed idee, ga dat eens met een föhn proberen (kleine kast)
pi_219372986
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
_O- Goed idee, ga dat eens met een föhn proberen (kleine kast)
Misschien wel beter; met de bladblazer zaten de vlokken tot het plafond :D :'( :D
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:53:22 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219372990
De buit van vandaag trouwens: 5 zakken drop, 5 pakken stroopwafels, 2 pakken stroopkoeken, 2 flessen currysaus. Resultaat?

pi_219373078
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:41 schreef Queller het volgende:
Ja leuk…Alleen is het geen overkill?
pi_219373126
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:52 schreef Queller het volgende:

[..]
Misschien wel beter; met de bladblazer zaten de vlokken tot het plafond :D :'( :D
_O-
pi_219373176
Haha @Queller :D

Nichtje was al bij eten moe, om 18.10 nog eventjes met buurmeisje in de tuin gespeeld en om 18.30 wilde ze al naar bed, prima ^O^ om 18.55 was ik beneden en sinds 19.20 slaapt ze :*

Ik heb sindsdien heerlijk met de katjes op de bank gelegen en ga zo maar naar boven. Twijfel nog beetje of ik op zolder ga liggen (minder kans op wakker worden van slaapgeluiden van nichtje, wel minder lekker liggend bed) of in eigen bed (omgekeerde). Denk dat ik in eigen bed begin, en als dan toch wakker word, naar boven verhuis.

Vanochtend wel naar camera winkels geweest. Eerste winkel had alleen wat lenzen in vitrines achter balie, en bij vragen kon hij de camera uit doos halen om even te laten voelen. Voelde me niet echt erg welkom. Naar andere winkel gelopen, best druk daar, even gewacht tot er iemand tijd had. Werd me proactief koffie of thee aangeboden tijdens het wachten. Daarna heel fijn eerlijk advies gekregen, uit zichzelf niet alleen benoemd op welke punten ik waarschijnlijk echt verschil ga merken maar ook op welke punten niet. En dat of het echt een grote upgrade is dus vooral afhangt van wat voor soort fotografie ik doe etc. Heel aardige man (dat klinkt meteen zo oud, denk mijn leeftijd of wat jonger). Ze hadden toevallig zowel van de lens als van de body een tweedehands liggen die ik ter plekke met mn eigen geheugenkaart mocht uitproberen om thuis op groot scherm te vergelijken, met daarbij wel de waarschuwing dat daar waarschijnlijk bij stilstaande beelden geen heel groot verschil is, maar dat vooral zit in de autofocus mogelijkheden (en accuraatheid enz). Ik denk dat ik hem ga kopen, ik twijfel nu alleen nog even precies hoe - de body en 16-50 en 50-250 kitlens, of de body en los de 50-250 kitlens.

Daarna wel moe dus geen hockeyschoenen meer gaan shoppen, maar op de bank even geslapen tot nichtje kwam.

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 29-11-2025 21:32:58 ]
pi_219373297
quote:
80s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:06 schreef flipsen het volgende:
Korte :W
Moeders goed aangekomen, we zijn nu thuis en gaan zo het dorp in om te lunchen. Ze heeft wel de regen uit NL meegenomen -O- Dinsdag aan boord *O*
Welke lekkere dingen neemt moeders mee terug eigenlijk? :Y)

@vlindertje89 welke winkel was het minder en welke goed?
Kan in dm. natuurlijk
pi_219373311
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Welke lekkere dingen neemt moeders mee terug eigenlijk? :Y)

@:vlindertje89 welke winkel was het minder en welke goed?
Kan in dm. natuurlijk
Mijn heel fijne ervaring was cameranu, de minder klantvriendelijk voelende de andere grote online camera winkel die een winkel heeft in Leidsche Rijn. Het kan verder een helemaal prima winkel zijn hoor en ze verkopen ook beide dezelfde spullen waar ik oog op heb, ik voelde me alleen veel fijner bij de sfeer bij cameranu :)
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 21:39:14 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219373325
Voordat ik net opstand en gehaktballen van de Librije ging bakken, vroeg ik me nog af of je nog geslaagd was bij de fotozaak :+

Wat zit er in Utrecht, Kamera Express en/of CameraNu of ook nog een goede semi zelfstandige Ringfoto zaak?

Ben wel bij een film lab /zaak die ook veel analoog doet in Utrecht geweest. Qua locatie/pand lijkt het Foto wereld te zijn geweest maar die naam zegt me echt helemaal niets.
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 21:42:31 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219373351
Die andere is dus KE. Ja ging graag naar Foto Konijnenberg in Den Ham (onderdeel van KE) maar toen verhuisden ze naar de meubelboulevard in Almelo. Totaal andere sfeer, andere mensen in de winkel. Ivm bestemmingsplan moesten ze toen ook TV's verkopen. Lopen er allemaal mensen met van de bontkragen een 147" tv op afbetaling te kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')