abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219178454
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219178475
Ik quote dit echt ongezond vaak irl :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219178483
O+
pi_219178489
Lag net in een warm bad toen ik gebeld werd. Mijn vader is meerdere keren flauwgevallen -O- van de week had hij daar ook al last van maar mochten we niemand bellen maar aangezien hij nu in de keuken op zijn achterhoofd is gevallen zijn we toch maar onderweg naar de eerste hulp.
Ben benieuwd met zijn geschiedenis met hoge bloeddruk en diabetes.
pi_219178491
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik quote dit echt ongezond vaak irl :D
Wat betekent het überhaupt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 18:16:36 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219178501
quote:
5s.gif Op zondag 2 november 2025 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat betekent het überhaupt? :?
Iets in de autocross
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219178543
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Lag net in een warm bad toen ik gebeld werd. Mijn vader is meerdere keren flauwgevallen -O- van de week had hij daar ook al last van maar mochten we niemand bellen maar aangezien hij nu in de keuken op zijn achterhoofd is gevallen zijn we toch maar onderweg naar de eerste hulp.
Ai, da’s schrikken, hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en wat ze er aan kunnen doen

Sterkte
We have far more in common than that which devides us..
pi_219178550
quote:
:(
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 18:38:07 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219178616
  zondag 2 november 2025 @ 18:51:27 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219178721
Voor degenen die mijn Char Sieuw wel lekker vonden, Char Siew kwadraat:

SPOILER: vlees
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 19:01:54 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219178814
Vanaf 36:00 even een geïmproviseerde reparatie van een aandrijfas in een paar minuten. _O-
Ben er vaak genoeg langs gefietst en gereden, maar nog nooit geweest.
pi_219178835
Smakelijk goed stuk vlees op zijn tijd :Y)

Als ik ergens een hekel aan heb is het pompoen slachten.
Wij eten pompoensoep.

Sterkte @Sarabi
  zondag 2 november 2025 @ 19:04:55 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_219178840
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:51 schreef fietsie het volgende:
Voor degenen die mijn Char Sieuw wel lekker vonden, Char Siew kwadraat:

SPOILER: vlees
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat ik nog een keer terug moet naar Kuala Lumpur.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 2 november 2025 @ 19:05:56 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219178847
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:04 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik zie dat ik nog een keer terug moet naar Kuala Lumpur.
Wij zaten adijviestamppot met spekjes te eten tijdens deze video; uk: "Ik heb -weer- trek.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 2 november 2025 @ 19:26:10 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_219178976
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wij zaten adijviestamppot met spekjes te eten tijdens deze video; uk: "Ik heb -weer- trek.
Aan de andere kant. In KL is er zo veel lekker eten. En deze tent zit niet centraal.
Vakantie KL ja graag. Kans om bij deze specifieke tent te eten, zeer klein.
pi_219178981
Ik heb net echt een bijzonder smakelijke Duitse schnitzel gegeten met 2 glazen pils. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219179064
quote:
Schrikken!

Goed dat hij zich nu wel laat nakijken. Eigenwijze mensen ;( :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219179080
Sowieso: mensen :')

Op Reddit klaagde iemand dat zijn ovengerechten niet gaar werden, ook al deed hij ze de aangegeven tijd op de aangegeven temperatuur erin.
Na de tips over interne temperatuur meten tot nieuwe oven kopen vroeg iemand of hij de oven wel voorverwarmde.

‘Nee hoor! Dat hoeft helemaal niet.’

:'( _O- 8)7 :'( :|W _O- :'(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219179105
Vandaag flink wat draadjesvlees gemaakt en met jus gaat dat in 4 porties de vriezer in. Binnenkort lekker stamppot maken, alleen nog even bedenken welke
pi_219179115
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

Op Reddit klaagde iemand dat zijn ovengerechten niet gaar werden, ook al deed hij ze de aangegeven tijd op de aangegeven temperatuur erin.
Na de tips over interne temperatuur meten tot nieuwe oven kopen vroeg iemand of hij de oven wel voorverwarmde.

Wat boeit dat nou ook. Dat is in 10 seconden klaar. Beetje 20 liter lucht opwarmen. Sowieso verspilling.
pi_219179196
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2025 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat boeit dat nou ook. Dat is in 10 seconden klaar. Beetje 20 liter lucht opwarmen. Sowieso verspilling.
En van blue kip geniet je ook veel langer na *O*
pi_219179223
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En van blue kip geniet je ook veel langer na *O*
Nee wacht. Dan is het wat anders. Dan heeft ie de boel gewoon op 160 Fahrenheit gezet ipv Celsius _O-
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 20:07:19 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219179234
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2025 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Moet het ding zelf wel op temperatuur zijn.
pi_219179246
Dankjewel allemaal.
We zijn weer thuis, ze konden niets vinden behalve een iets hogere suikerwaarde. Wat wel iets kan verklaren maar niet 100%. Morgen afspraak maken bij de huisarts en dan kijken hoe verder.
pi_219179257
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:08 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal.
We zijn weer thuis, ze konden niets vinden behalve een iets hogere suikerwaarde. Wat wel iets kan verklaren maar niet 100%. Morgen afspraak maken bij de huisarts en dan kijken hoe verder.
In ieder geval goed dat er naar gekeken is (en verder gekeken wordt) ^O^
pi_219179269
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
In ieder geval goed dat er naar gekeken is (en verder gekeken wordt) ^O^
Jazeker. Mijn moeder is nu wel erg bang om te gaan slapen, aangezien ze op de 1e verdieping slapen en ze bang is dat hij van de trap valt. Wie weet beslist hij wel om op de bank te slapen.
pi_219179310
quote:

Ja dat draadje deed mij denken aan fok topics twintig jaar geleden :D 'doorgaans is dat volgens mij niet nodig'
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219179363
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Jazeker. Mijn moeder is nu wel erg bang om te gaan slapen, aangezien ze op de 1e verdieping slapen en ze bang is dat hij van de trap valt. Wie weet beslist hij wel om op de bank te slapen.
Goed zijn suikerwaardes in de gaten houden dus maar :) Was wel ff schrikken :o
pi_219179402
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Goed zijn suikerwaardes in de gaten houden dus maar :) Was wel ff schrikken :o
Ja, morgen moeten ze maar eens op zoek naar een glucosemeter. Ergens vind ik het ook wel bijzonder dat de huisarts dat in de afgelopen 3 jaar überhaupt niet aangeraden heeft om in huis te hebben.
pi_219179451
quote:

Mn pizza lukt altijd *O*
pi_219179601
Tsss zat net naar VT wonen te kijken. Vrijwel complete make-over werd de grond in geboord (door een stel dat al 20 jaar zo ongeveer hetzelfde had) _O-
pi_219179980
Schrikken @Sarabi! En beterschap :*

@Vanyel bij RTV Utrecht zegt Vitens dit:
"Dit verklaart waarom ik deze week ziek was", liet iemand vanochtend weten nadat duidelijk werd dat het kraanwater mogelijk verontreinigd is. Maar is het zo dat de bacterie mogelijk al langere tijd in het water zat? Volgens Vitens niet.
De woordvoerder laat weten dat het water iedere dag meerdere keren gecontroleerd wordt en dat er tot vannacht geen sporen gevonden zijn van de enterokokkenbacterie. Het is dus onwaarschijnlijk dat je daar eerder deze week al last van hebt gehad.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-in-de-regio-utrecht
En op hun eigen site in artikel jaar geleden dit zegt:
Voor E. coli weten we de uitslag van de kweek na één dag, bij enterococcen duurt dit twee dagen.' https://www.vitens.nl/Ove(...)inkwater-hoe-zit-dat

Dus als er zaterdagochtend dan wordt gemeld dat vrijdagnacht enterokokken zijn gevonden, dan is dat dus van een monster van woensdagnacht, zou ik denken.

Wel fijn dat ze zeggen dat ondanks postcode het bij jullie wel schoon is, wel apart dat postcode er dan toch tussen staat.

Ik heb net huisarts even berichtje gestuurd, want heb donderdag en vrijdag met kraanwater gezicht schoongemaakt op plekken waar ik een afweerremmende crème smeer tegen dermatitis. En vrijdag, zaterdag en gister leek op sommige plekken dat weer wat meer te worden, en op nieuwe plekken pukkeltjes te komen. Dus toch maar even checken of dat daardoor kan komen en ik tijdelijk even moet stoppen met smeren, of dat ik gewoon door kan gaan.
pi_219180196
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
De woordvoerder laat weten dat het water iedere dag meerdere keren gecontroleerd wordt en dat er tot vannacht geen sporen gevonden zijn van de enterokokkenbacterie. Het is dus onwaarschijnlijk dat je daar eerder deze week al last van hebt gehad.https://www.rtvutrecht.nl(...)-in-de-regio-utrecht
En op hun eigen site in artikel jaar geleden dit zegt:
Voor E. coli weten we de uitslag van de kweek na één dag, bij enterococcen duurt dit twee dagen.' https://www.vitens.nl/Ove(...)inkwater-hoe-zit-dat

Dus als er zaterdagochtend dan wordt gemeld dat vrijdagnacht enterokokken zijn gevonden, dan is dat dus van een monster van woensdagnacht, zou ik denken.
Wat een rare combi die twee teksten. Volgens mij klopt je conclusie.

En dan is het op zich niet gek dat mijn darmflora nog niet geheel on top of it is na de chemo en dan gevoeliger zou zijn maar kak is het wel (pun intended).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219180326
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En dan is het op zich niet gek dat mijn darmflora nog niet geheel on top of it is na de chemo en dan gevoeliger zou zijn maar kak is het wel (pun intended).
Ja, dat vind ik ook. Het kan nog wel correct zijn, dat hij bedoelt dat als je woensdag al ziek was dat niet hiervan gekomen kan zijn want toen zat het er nog niet in (plus evt incubatietijd voor klachten ontstaan). Maar dan is het op zn minst wel enigszins misleidend om te zeggen dat er tot vrijdagnacht geen sporen gevonden zijn - geen positieve testuitslag op sporen bekend zou dan preciezer zijn.

Overigens in een artikel van mei 2024:
""De verontreiniging in Dinxperlo is dinsdagmiddag aan het licht gekomen", vertelt Rik Dogger, woordvoerder van Vitens. Afgelopen zondag is er een monster genomen. Dat moet voor een betrouwbare uitslag twee dagen op kweek staan", zegt Dogger. Enterokokken hebben een incubatietijd van twee dagen. In die twee dagen kan het zich dus ontwikkelen tot een bacterie of verontreiniging. "Afgelopen zaterdag is ook een monster genomen waarvan wij maandag een positieve uitslag kregen. Tussen afgelopen zondag en dinsdag is de bacterie dus ontstaan", concludeert Dogger. https://www.gld.nl/nieuws(...)ter-in-de-achterhoek
Publicatiedatum op een woensdag, laatste wijziging op een donderdag. Dit vind ik ook verwarrend - als je maandag positieve uitslag van je zaterdagmonster kreeg, waarom is de conclusie dan dat de bacterie tussen zondag en dinsdag is ontstaan? En waarom kwam de verontreiniging dinsdagmiddag pas aan het licht als er maandag al een positieve uitslag was :D .

Maargoed, ongeacht alle aparte verwoordingen / verwarrende teksten en of het water bij jou nou wel of niet besmet was, natuurlijk super kut dat je zo beroerd bent ;( beterschap! :*
pi_219180470
Ja :'( :'(
Maar er klopt inderdaad geen kont van dat verhaal.

Al denk ik dat ie met positieve uitslag schoon bedoelt, misschien scheelt dat in de interpretatie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219180540
Verder had ik vandaag mijn fotocursus en was het heel erg tof. 8u deur uit, 9.15 start. Theorie, dierentuin in en oefenen, dan weer theorie, (lekkere!) lunch, dierentuin in en oefenen met theorie van voor lunch, weer theorie en grote ronde door dierentuin om foto's te maken met alle kennis van de hele dag in hoofd. Daarna nog even afronding en toen weer naar huis, 18.20 weer thuis. Was intensief, heel leerzaam, en enigszins frustrerend omdat de lens die juist heel scherpe plaatjes zou moeten maken, dat niet deed. Fotograaf vermoedde of probleem met de lens, of focus op net niet helemaal op het focuspunt (maar dan zou je verwachten dat foto niet op de gewenste plek scherp is maar op een andere plek wél, en hij was nergens écht goed scherp). Op 10x15cm formaat zie je het misschien niet per se, maar ik had deze lens juist omdat hele lage f en daarmee kortere sluitertijd mogelijk en juist extra scherpe foto's. Dus dat is stom. Hij heeft er ook paar foto's mee gemaakt, om te kijken of ik nou zo onsteady ben oid, maar maakte geen verschil. Maar behalve dat wel veel geleerd.

Oh, en tijgerwelpje speelde met moeder en het was zo cute *; . Ik ga snel weer eens terug (met gefixte, of andere lens haha).
pi_219180583
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 22:15 schreef Vanyel het volgende:
Ja :'( :'(
Maar er klopt inderdaad geen kont van dat verhaal.

Al denk ik dat ie met positieve uitslag schoon bedoelt, misschien scheelt dat in de interpretatie.
Oh, ja, dat zou inderdaad in elk geval verklaren waarom pas dinsdag bekend.

Ik zit nu te denken - misschien duurt die test 2 dagen omdat het zolang duurt tot je betrouwbaar enterokokken kan aantonen (dus dat het tot 48u kan duren voordat als er sporen in zitten, die uitgegroeid zijn tot aantoonbare enterococcen). En dat ook in het water het dus nog even duurt voor het van spore naar daadwerkelijke enterokok is ontwikkeld? En dat ze daarom zeggen ergens tussen zondag (monsterafname) en dinsdag (positieve test) de bacterie is ontstaan? Als ze niet tussentijds de uitslag checken (dus maandag al even kijken of ie dan al positief is) dan kan dat met die redenatie wel een kloppende conclusie zijn.
pi_219180665
Wij zijn weer thuis O+ in een schoon en heel huis. Gedoucht O+

Vandaag heb ik de hele dag behang afgestoomd met m'n moeder en een vriendin. M'n moeder heeft de behangafstomer dusdanig omarmd dat als het behang niet losliet, het nu mijn schuld was want aan de behangafstomer kon het niet liggen!!!

Broertje bleek in de middag een fotoshoot te hebben met z'n bestuur van studentenvereniging dus die moest "even" weg. Daar ga ik hem ook nog ongeveer 40 jaar mee plagen zeg :') :')

In de avond was hij met m'n vader aan het bespreken wat die de komende vier dagen zou gaan doen (want de oorspronkelijke planning, met "Dag 1, plafonds vervangen, behang verwijderen en gaatjes in muren vullen. Dag 2, schilderen." waarbij vandaag dag 2 was, gaat niet gebeuren). Komt hij met "oh en kun je dan ook even wat extra stopcontacten infrezen in de slaapkamer? want nu zit het wel lelijk"
Even. Mijn vader heeft zoiets nog nooit gedaan en heeft heel het gereedschap niet.
pi_219180681
Jouw broertje _O-

Wat een leuke dag @vlindertje89 Jammer van de lens. Even na laten kijken zeker?
pi_219180699
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sterkte met de schimmel.
Mocht je gaan stucken
Gebruik cementpleister in plaats van gipspleister. Cementpleister is vochtbestendiger en minder gevoelig voor schimmelvorming.

Schilder de muren met anorganische verf, bijvoorbeeld op basis van waterglas. Vermijd verfsoorten die de muren volledig afsluiten, zoals latexverf, omdat deze vocht vasthouden en schimmelvorming kunnen bevorderen. Gebruik geen verf met organische ingrediënten.

Verwarm regelmatig en ventileer goed. Vocht moet kunnen verdampen en uit het huis kunnen ontsnappen.

Buitenmuren waarin vocht binnendringt? Impregneer deze muren dan met een geschikte vochtwerende behandeling.

Zorg voor een goede ventilatie en afzuiging in vochtige ruimtes zoals de badkamer, bij voorkeur via een afzuigsysteem dat continu lucht afvoert.

Hang wasgoed niet binnen te drogen, maar droog het liever buiten of gebruik een condensdroger die het vocht opvangt om extra vocht in huis te voorkomen.
We gaan niet stucen. De kamer met de beschimmelde muur laten we vooralsnog met rust, want we gaan daar niks mee doen zolang de bron van het vocht niet opgehouden is. (Ik verdenk de douche in de kamer ernaast én de gevel. De douche heeft iig dringend nieuwe kit nodig en de gevel heeft... nieuwe alles nodig)

CV is momenteel dus stuk. Broertje gaat proberen om er via via een nieuwe te krijgen voor materiaalkosten en 2 kratjes bier :P

Ventilatie is ook een issue. Ik hoop dat zodra hij geld heeft om de gevel te fixen, er kozijnen met dauerluft in komen. Er is geen mechanische ventilatie. Dat is tamelijk jammer op de wc zonder raam, maar goed :X
pi_219180709
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:tele6 wat een ellende voor broertje (en jullie allemaal). De streefdatum zal vast niet gehaald worden, heeft hij nog wel een plek dan?
We gaan het denk ik wel semibewoonbaar krijgen voor eind vd maand. ^O^

Enige jammere is de CV. Dus hij moet maar op de sportschool douchen :s)
pi_219180717
Telebroertje :o
En hij leunt wel erg op jullie inzet zeg...

Tof van de fotoshoot Vlinder O+ Welke dierentuin?

(Ik heb mn camera altijd op auto en heb ook regelmatig de focus op iets anders o|O )
pi_219180781
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:52 schreef Tele6 het volgende:
Enige jammere is de CV. Dus hij moet maar op de sportschool douchen :s)
En de verwarming dan? In een vochtig huis moet je wel stoken :o
pi_219180807
Q!
Hoest met moeders?
pi_219180812
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 23:20 schreef Blues het volgende:
Q!
Hoest met moeders?
Prima. Ze doet nog steeds haar stinkende best; gaat naar alle activiteiten die een beetje oke zijn, eet met de groep, drinkt 's avonds thee met de groep en zit te ouwebeppen met de andere dames in de gang. Ze belt heel veel minder dan ze voorheen deed. Nog maar twee tot drie keer. Dat is vergeleken bij wat het was (gerust 10 - 15 keer per dag) een hele verbetering. Voor mij, maar ook voor haar; blijkbaar heeft ze het niet meer nodig en dat is goed nieuws.
pi_219180820
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 23:23 schreef Queller het volgende:

Prima. Ze doet nog steeds haar stinkende best; gaat naar alle activiteiten die een beetje oke zijn, eet met de groep, drinkt 's avonds thee met de groep en zit te ouwebeppen met de andere dames in de gang. Ze belt heel veel minder dan ze voorheen deed. Nog maar twee tot drie keer. Dat is vergeleken bij wat het was (gerust 10 - 15 keer per dag) een hele verbetering. Voor mij, maar ook voor haar; blijkbaar heeft ze het niet meer nodig en dat is goed nieuws.
Wat fijn, en zeker ook voor jou :*
pi_219181202
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 23:23 schreef Queller het volgende:

[..]
*O*
Die heeft het veel te druk om de hele tijd maar aan jou te denken ^O^
pi_219181278
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat rot -O- en dat koken lijkt me ook gedoe.

Wij zitten dus op een ander waterdistributiecentrum want hier is niets aan de hand. Wat toch mal is, gezien de grootte van dit dorp.

We hebben gelukkig wel een luchtwegvirus in huis, ter compensatie :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219181290
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 23:11 schreef Queller het volgende:

[..]
En de verwarming dan? In een vochtig huis moet je wel stoken :o
Hij kan blijkbaar van z'n werk wel een elektrische kachel lenen. De elektrarekening hebben we het nog maar niet over :+
pi_219181295
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Telebroertje :o
En hij leunt wel erg op jullie inzet zeg...
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Telemoeder ook wel een geval apart is eigenlijk :X
pi_219181298
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 07:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hij kan blijkbaar van z'n werk wel een elektrische kachel lenen. De elektrarekening hebben we het nog maar niet over :+
Op die gare bekabeling die je er nog uit ging trekken? Keedan :{
pi_219181311
Jungs,

Ik ben de hele week soort van thuis en ik heb tijd om te koken maar ik weet helemaal niet meer hoe dat moet. :')
Wat eten jullie deze week? #inspiratie
pi_219181314
quote:
86s.gif Op maandag 3 november 2025 07:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Op die gare bekabeling die je er nog uit ging trekken? Keedan :{
De gare bekabeling gaat er niet meer uit :X

B heeft een lichtpunt aangelegd in de badkamer, er moeten hier en daar wat stopcontacten vervangen (en als het aan broertje ligt meteen ook ingefreesd maar dat gaat niet gebeuren). Er is 1 stopcontact verbrand/gesmolten, dat moet ook gefixt. En er is 1 losgekomen van de muur.

In principe is de elektra soort van oké. De kleuren van de draden kloppen niet allemaal in de badkamer, maar die is ook begin 00s "gerenoveerd" geweest. De rest van het huis heeft de goede kleuren draad en op logische plaatsen in pvc buizen.

Het zou heel mooi zijn geweest als we de tijd hadden gehad om het op te knappen. B is er redelijk handig mee en zou het ook leuk hebben gevonden. Maar broertjes planning he.

Als hij een elektrische kachel aansluit en z'n meterkast smelt dan lossen we dat tzt ook nog wel op :s)
pi_219181317
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Jungs,

Ik ben de hele week soort van thuis en ik heb tijd om te koken maar ik weet helemaal niet meer hoe dat moet. :')
Ik denk dat we sowieso een keer een heleboel groenten in de oven gaan gooien. Sowieso pompoen. :9
pi_219181322
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 07:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik denk dat we sowieso een keer een heleboel groenten in de oven gaan gooien. Sowieso pompoen. :9
Ik zit ook wel een beetje in #herfst en #pompoenvibe. :Y Maar kook-inspiratie, nope. Kan me ook niet heugen wanneer ik voor het laatst zoveel avonden thuis was en tijd had om te koken. :')
pi_219181326
Oh en pastinaak. Er komen dingen met pastinaak.
pi_219181327
Vriezer zit wel stampvol, maar vind het zonde om mijn "als ik geen tijd heb voorraad" aan te spreken terwijl ik wel tijd heb :')
pi_219181337
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 07:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat rot -O- en dat koken lijkt me ook gedoe.

Wij zitten dus op een ander waterdistributiecentrum want hier is niets aan de hand. Wat toch mal is, gezien de grootte van dit dorp.

We hebben gelukkig wel een luchtwegvirus in huis, ter compensatie :')
Die solidariteit doet een mens goed O+
pi_219181345
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 07:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die solidariteit doet een mens goed O+
Beter dag voor jou vdg *G*
pi_219181377
Wij eten vanavond en morgen een zooi groente van de bakplaat, met pesto, vanavond met halloumi, morgen met worstjes.
pi_219181570
Hier ook veel pompoen deze week. J heeft gisteren een grote geslacht, we hebben genoeg blokjes voor deze en volgende week :9 Morgen dus orzo met spruitjes en pompoen.

Maar vanavond eerst okonomiyaki :9

*Note to self, niet die spitskool pas oogsten als het donker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 03-11-2025 09:02:13 ]
Spoilers!
pi_219181746
Okonomiyaki O+

Ik heb wel pompoentulband gebakken trouwens. Met ahornglazuur :9
pi_219181750
Okonamiyaki komt hier de komende anderhalve week ook wel langs. En dan dus ook pulled pork want coleslaw. :')
  maandag 3 november 2025 @ 09:10:29 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219181808
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Jungs,

Mijn lijstje voor deze week:

- andijvie met spekjes
- ajam ketjap met zelfgemaakte nasi
- draadjesvlees uit de slowcooker met aardappeltjes en een nog te kiezen groente
- schenkel-aardappel-wortel stoof uit de oven (Jamie Oliver 'snel gerecht')
- gekookte mais met zelfgemaakte aardappelpuree en rul gehakt
  maandag 3 november 2025 @ 09:28:43 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219181900
RIP Joost Prinsen.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219181921
Ik heb een lijstje en opties

Pastinaakpuree met runderworst en wortels uit de airfryer met blauwe kaas
Pokebowl met groente. Kip voor de man, tonijn voor mij.
Hummus bil labne met fattoush

Verder in de week: ovenschotel met gehaktballen en mozerella met pasta, okonamiyaki, pulled pork met groente, ceasar salad met kip, pizza met chorizo en blauwe kaas.

Deels vriezer, deels vers. Vooral flexibel want ik weet niet wat de rest van de week nog brengt. Massive boodschappenlijst is gemaakt.
pi_219181923
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 09:28 schreef fietsie het volgende:
RIP Joost Prinsen.

Oh nee, echt? ;(
  maandag 3 november 2025 @ 09:34:17 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219181965
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 09:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh nee, echt? ;(
AD.nl
  maandag 3 november 2025 @ 10:36:41 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219182439
:'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 3 november 2025 @ 10:40:45 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219182453
quote:
RIP Joost Prinsen.

Voor mij blijft ie Erik Engert uit de stratenmaker op zee show
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 10:52:06 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219182514
quote:
RIP Joost Prinsen.

Ik scoor wel lekker met het "wie gaat dood in 2025" spel. Joost is nummer vier al.
Ook bijzonder, NOS en NU hebben over de dood van Horst Mahler niets vermeld.
pi_219182662
Vanmorgen zijn mijn ouders naar de HA geweest, mijn vader heeft een erg lage hartslag en het hart slaat ook soms over.
Nu dus weer naar het ziekenhuis voor wat langer onderzoek.
  maandag 3 november 2025 @ 11:48:37 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219182899
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 10:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor mij blijft ie Erik Engert uit de stratenmaker op zee show
Voor mij vooral van "Stop eens een tientje in de pot". En hij was een bekende in het Amsterdamse bridge-wereldje waar ik ook in rondscharrelde.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 3 november 2025 @ 11:57:03 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219182986
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik scoor wel lekker met het "wie gaat dood in 2025" spel. Joost is nummer vier al.
Ook bijzonder, NOS en NU hebben over de dood van Horst Mahler niets vermeld.
Gekke Horst, mede oprichter van de Rote Armee Fraktion, daar uit gegooid omdat ie te links werd en later een Neo nazi.
pi_219183159
Ach Joost! 😢 Nog een fijne tijd gehad met Noraly als 2 verliefde tieners.

Vanmorgen ontbeten met banaan-havermout pannenkoekjes. :Y)

@Lonaa je week plan is al gemaakt, lees ik.
Afgelopen week had ik wat recepten van chickslovefood.
https://chickslovefood.co(...)hotels-in-de-herfst/
pi_219185150
Weer thuis van werken op het hoofdkantoor. Ook m’n eerste digitale spreekuur gedaan, twee klanten kunnen helpen. Had voor de eerste geen video tolk kunnen regelen, gelukkig lag dat niet aan mij. Iets aangepast aan instellingen en bij de volgende zou het moeten lukken.

Lekker, in tegenstelling tot de vorige keer zowel heen als terugweg geen regen *O*

Vanavond eet ik de een na laatste niet zo lekkere bolognese. Weggooien is zonde maar ik gooi er wel een zooi kaas over
pi_219185545
@Kaatje ook wel eens gelezen dat een klein potje appelmoes of een theelepel suiker kan helpen als smaakverbeteraar 😇

De mobiel is gerepareerd en op de juiste hoogte.
De ventilator molentjes (?) zijn bevestigd onder de twee radiatoren in de woonkamer.
De kastdeur sluiting is beter bevestigd en sluit daardoor.
Een plankje met zuignappen beter bevestigen, met een lik lijm ws.

Dat was dhz maandag. w/
  maandag 3 november 2025 @ 17:21:01 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219185796
'navond saam

ik ga zo maar eens de buitenverlichting weer aansluiten.. het is al zo vroeg donker.. ik heb behoefte aan wat gezelligheid geloof ik :o

hier staat lam met groente en een gepofte aardappel op de planning..
:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219186759
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 17:21 schreef Barreltje het volgende:
'navond saam

ik ga zo maar eens de buitenverlichting weer aansluiten.. het is al zo vroeg donker.. ik heb behoefte aan wat gezelligheid geloof ik :o

hier staat lam met groente en een gepofte aardappel op de planning..
:Y)
Hoe laat gaat bij jullie de zon uit?
  maandag 3 november 2025 @ 21:51:39 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219188280
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoe laat gaat bij jullie de zon uit?
17:00 ish eigenlijk wel..

topic ook daud ?
  maandag 3 november 2025 @ 21:56:25 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219188316
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 21:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

topic ook daud ?
Druk...
pi_219188463
quote:

[..]

topic ook daud ?
Moe en weinig te vertellen
pi_219188540
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
pi_219188582
quote:

[..]
Spoilers!
pi_219188590
Ik heb nog wel een lunchwandel-paddenstoel te vertellen O+

pi_219188699
quote:

[..]
Moe en verder nog veel onduidelijkheid, behalve dat het niet goed is.
pi_219188718
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Sterkte ;(
Spoilers!
pi_219188785
quote:

[..]
Sterkte -O-
pi_219188791
quote:

:*
pi_219188815
quote:

[..]
Oh bah, heel veel sterkte jullie 🫂
pi_219189035
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 23:27 schreef Blues het volgende:

Wat fijn, en zeker ook voor jou :*
Rust. Vooral in mijn hoofd. Ik heb maanden - zo niet jaren - een dubbel huishouden gevoerd en voor beide alle rampscenario's op voorhand bedacht en alvast opgelost. Inclusief de plannen B en C. Dat laatste ligt aan mij; zo zit mijn hoofd in elkaar. En nu is het stil en is er een betaald en professioneel team 24/7 aan kop. Het is zalig. Voor mij en voor moeders; haar leven is een stuk rustiger en ze voel zich minder alleen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 05:11 schreef Vanyel het volgende:
*O*
Die heeft het veel te druk om de hele tijd maar aan jou te denken ^O^
Zou ze een ander hebben? :o Ik vraag het haar wel eens, maar ze ontkent het met klem!
pi_219189085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 02:40 schreef Queller het volgende:

[..]
Rust. Vooral in mijn hoofd. Ik heb maanden - zo niet jaren - een dubbel huishouden gevoerd en voor beide alle rampscenario's op voorhand bedacht en alvast opgelost. Inclusief de plannen B en C. Dat laatste ligt aan mij; zo zit mijn hoofd in elkaar. En nu is het stil en is er een betaald en professioneel team 24/7 aan kop. Het is zalig. Voor mij en voor moeders; haar leven is een stuk rustiger en ze voel zich minder alleen.
[..]
Zou ze een ander hebben? :o Ik vraag het haar wel eens, maar ze ontkent het met klem!
Nu de rampscenario’s minder op de voorgrond spelen - inclusief plan B en C - ga je waarschijnlijk nog meer beseffen hoe een sterke ( en verlammende ?) invloed de Zorg heeft op je dagelijks leven.
Het kostte mij bijna een jaar om af te kicken van voortdurend “aan staan”.
pi_219189228
quote:

[..]
Naar :{ Sterkte!
pi_219189402
quote:
Zou wel leuk voor haar zijn *)
pi_219189744
Mogge.
Wat fijn die rust @Queller voor beide kanten nu ook rust en tijd om leuke dingen samen te ipv zorg geven en krijgen.

Ik doe ook een klein juichje, al twee nachten niet uren wakker gelegen van pijn maar gewoon ruim 7 uur geslapen. Wat een cadeautje
pi_219189980
quote:

[..]
;(
pi_219190139
quote:

[..]
[..]
Bekende: "Ik kan eindelijk weer eens gewoon haar zoon zijn, want je hoe lang er gewoonweg geen tijd was om moeder en zoon te zijn?"
pi_219190153
Sterkte Sarabi :(
pi_219190385
scrollde langs een beavershot op fb :o

SPOILER
quote:
Beaver's tree around Chelm, Lublin, Poland.
Beavers chew halfway through a tree for a few reasons. One reason is to gather food. Beavers eat the soft layer of wood found just beneath the bark of trees, so they chew through the trunk to access this nutritious part of the tree. Another reason is for building their dams and lodges. By partially chewing through trees, beavers create the raw materials they need for constructing these structures. Additionally, chewing through trees helps to keep the beavers' teeth from growing too long, as they continuously grow throughout their lives. Photo: Dariusz Kostecki
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:59:28 #100
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_219190416
quote:

[..]

topic ook daud ?
een barrel :o
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
pi_219190465
Bedankt allemaal.
Hij krijgt in ieder geval een pacemaker, maar ze gaan ook nog verder met allerlei onderzoeken.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 13:33:53 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219191265
Je verwacht het niet met Chinese meuk :')
pi_219191274
Een hele dikke knuffel voor @Sarabi Fijn dat je vader zo snel geholpen wordt en hopelijk snel weer de oude! Maar ik snap dat je nu veel zorgen over maakt...

@Barreltje jij ook heel veel sterkte met je moeder! Met zulke dingen zou je vast de afstand extra merken en hopelijk komen jij en je zus wel op een lijn uit...
Nog gefeliciteerd met je verloving en ik duim dat je moeder er echt mentaal en lichamelijk bij kan zijn!

@Queller: wat fijn dat je moeder zo goed op haar plek is gekomen en succes met je zelf aanpassen naar nu meer tijd voor jezelf

@Tele6: het leest als een klucht, je broertje's klusplannen en hulp van je moeder! Hopelijk kan jij het zelf nu beter loslaten en de problemen bij de eigenaar laten
En nog gefeliciteerd met jullie samenwoonplannen!

@vlindertje89: ik duim voor je dat je je traject kan afmaken met eigen psycholoog! Je bent al zo lang bezig en ik begrijp je gevoel daar over.

Een dikke knuffel @iedereen die een knuffel kan gebruiken

Met mij gaat het wel oke! Ik zie op tegen de operatie volgende week
SPOILER
, maar gezien het nu ook constant in verschillende gradaties pijn doet en ik niet mijn eigen werk kan doen, moet het gewoon gebeuren.
SPOILER
Ik doe ook nog wel leuke dingen! Ik ben met kind in de herfstvakantie twee nachtjes weggeweest in een hotel. Met een ontbijtje erbij en HEEL ERG BLIJ DAT HET EEN KEER GEEN TENT WAS! Gewone bedden, eigen douche en toilet, dat was heel fijn!
Met mijn zus bij Fuku ramen geweest. Sommige dingen waren echt wel lekker (de voorgerechtjes, ramen en de desserts) en ook dingen die zwaar tegen vielen (coquilles XO was veels te zout en bij extra gerecht was de otoro taai!). We zaten aan de bar, net voor de koks, dus goed uitzicht. Mijn zusje was zo lyrisch over het dessert (zonnebloempitten ijs, met o.a. mochi en kinako), dat ze het nog een mocht (ik zat echt vol, helaas) en ze moest echt denken over het afslaan van een derde.

Volgend jaar word ik VIJFTIG jaar en dat ga ik vieren! Ik heb al een optie voor een feestlocatie en even kijken wie er allemaal bij willen/kunnen zijn. De kosten kunnen me dan ook niet meer schelen, ik wil een feestje!
pi_219191298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:34 schreef Yinny het volgende:

Met mij gaat het wel oke! Ik zie op tegen de operatie volgende week
SPOILER
, maar gezien het nu ook constant in verschillende gradaties pijn doet en ik niet mijn eigen werk kan doen, moet het gewoon gebeuren.
SPOILER
Sterkte, zowel met de operatie als met de relatie-shit -O-

quote:
Ik doe ook nog wel leuke dingen! Ik ben met kind in de herfstvakantie twee nachtjes weggeweest in een hotel. Met een ontbijtje erbij en HEEL ERG BLIJ DAT HET EEN KEER GEEN TENT WAS! Gewone bedden, eigen douche en toilet, dat was heel fijn!
Met mijn zus bij Fuku ramen geweest. Sommige dingen waren echt wel lekker (de voorgerechtjes, ramen en de desserts) en ook dingen die zwaar tegen vielen (coquilles XO was veels te zout en bij extra gerecht was de otoro taai!). We zaten aan de bar, net voor de koks, dus goed uitzicht. Mijn zusje was zo lyrisch over het dessert (zonnebloempitten ijs, met o.a. mochi en kinako), dat ze het nog een mocht (ik zat echt vol, helaas) en ze moest echt denken over het afslaan van een derde.

Volgend jaar word ik VIJFTIG jaar en dat ga ik vieren! Ik heb al een optie voor een feestlocatie en even kijken wie er allemaal bij willen/kunnen zijn. De kosten kunnen me dan ook niet meer schelen, ik wil een feestje!
Hoax :o 50?

Blij dat er genoeg leuke dingen zijn en blij een update te zien :)
  dinsdag 4 november 2025 @ 14:34:38 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219191668
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 10:52 schreef derLudolf het volgende:

Heb je Nelly Frijda ook? Nu.nl weet kennelijk meer dan Nellie zelf :o

https://www.nu.nl/algemee(...)lie-excuses-aan.html
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 14:54:19 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219191761
quote:
80s.gif Op dinsdag 4 november 2025 14:34 schreef flipsen het volgende:

[..]
Heb je Nelly Frijda ook? Nu.nl weet kennelijk meer dan Nellie zelf :o

https://www.nu.nl/algemee(...)lie-excuses-aan.html
Ben al bezig met de lijst van volgend jaar, daar staat ze wel op :o
  dinsdag 4 november 2025 @ 15:11:11 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219191876
Sterkte Yinny! Dat is best een klote situatie.
Wij zijn volgend jaar samen honderd, dat dan wel :)

Sarabi, hopelijk knapt je vader snel weer op. Een pacemaker is wat dat betreft wel "fijn".
Vriend van ons heeft ook (icd) dat heeft hem al twee keer gered, alleen durven de katten niet meer bij hem te zijn want die hebben al eens een klap mee gemaakt .
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 4 november 2025 @ 15:15:59 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219191903
jahoi, dat emigreren is zo makkelijk nog niet :P

SPOILER
verder vandaag een nieuwe thaise uitproberen.. mijn normale thai zijn op vakantie.. dus ik hoop dat het een goede massage wordt.. de andere massage hier in het dorp staat met recensie dat het een goed happy ending geeft.. daar ga ik dan liever niet heen :o
pi_219192014
Ik kom even een knuffel aan @Yinny geven en even vertellen dat iedereen en zn moeder vandaag met de decemberplanning bezig is en dat resulteerde in Heel Veel Werk.

Dus ik kom jullie uitzwaaien op 30 november en dan hallo zeggen in de eerste week van januari. :')
pi_219192112
Thuis! Fijn spreekuur want niet druk dus tijd voor de mensen.

Hey @Yinny :W Wat fijn om weer iets van je te horen. Nou snap ik dat je in de afgelopen jaren 15 jaar ouder bent geworden door alles wat je op je bordje kreeg, maar dat gaat toch niet op voor kalenderleeftijd? Dikke knuffel voor je 🫂
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:10:32 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219193049
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wel een hele dikke thumbs down inderdaad :{w
Nieuwe HP printer was ook alleen met kunstgrepen zonder internet access te configureren
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:13:10 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219193055
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 15:15 schreef Barreltje het volgende:
jahoi, dat emigreren is zo makkelijk nog niet :

verder vandaag een nieuwe thaise uitproberen.. mijn normale thai zijn op vakantie.. dus ik hoop dat het een goede massage wordt.. de andere massage hier in het dorp staat met recensie dat het een goed happy ending geeft.. daar ga ik dan liever niet heen :o
Nog een recensie van een dame kunnen ze vast ook goed gebruiken?
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 18:19:50 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219193090
quote:

SPOILER
Als ze verder goed kan masseren wat is dan het probleem? :@
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:39:06 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219193223
massage was prima. ga ik vaker heen.
lekker enigszins kneuterig in de omgebouwde garage :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als ze verder goed kan masseren wat is dan het probleem? :@
ja ik heb liever het idee dat het bed waar ik op ga liggen niet eerder besmoezeld is :+
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:03:48 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219193346
Net in Zwolle:

pi_219193513
Ha @Yinny fijn om weer even van je te horen! Jammer dat een pijnlijke pols en ingreep en gips je even tegenhoudt. Houd moed!
Leuk om uit te kijken naar een feestje w/

Groot gelijk@Barreltje

En…hebben jullie de bingokaart Verkiezingen al vol: “complex, ingewikkeld en dat soort kreten.”
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:38:18 #119
63722 z80
I fink you freaky
pi_219193574
quote:

SPOILER
Belastingbrief dat je alvast belasting moet betalen over je tot nu toe opgebouwde pensioen?
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:20:16 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219194131
Zo. Slapen. Morgen weer kwart voor zes de wekker. Geen leuke tijden dit. Maar ja.
pi_219194135
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 05:33 schreef AnneX het volgende:

Nu de rampscenario’s minder op de voorgrond spelen - inclusief plan B en C - ga je waarschijnlijk nog meer beseffen hoe een sterke ( en verlammende ?) invloed de Zorg heeft op je dagelijks leven.
Het kostte mij bijna een jaar om af te kicken van voortdurend “aan staan”.
Ow, zeker. Toen ik een week of zes geleden een dag he-le-maal niets hoefde omdat mijn teerbeminde alles gewoon een hele dag overnam, had ik spontaan pleinvrees van alle leegte. Ik had geen flauw idee wat ik me mezelf aanmoest.
pi_219194208
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:34 schreef Yinny het volgende:
@:Queller: wat fijn dat je moeder zo goed op haar plek is gekomen en succes met je zelf aanpassen naar nu meer tijd voor jezelf

Met mij gaat het wel oke! Ik zie op tegen de operatie volgende week [KNIP

Relatie [KNIP]

Dank je wel. Nog genoeg andere mantelzorg om me druk over te maken. Maar dat is iets verder af, dus wat minder intensief.

Sterkte met je operatie, moed en wijsheid zolang je nog samenwoont. Vijftig worden is heel oke; jij hebt wel een feestje verdiend :*
pi_219194248
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 07:48 schreef Vanyel het volgende:
Zou wel leuk voor haar zijn *)
Ik zal het voor je vragen, maar ik geloof dat ze er niet op zit te wachten. Vorige week in elk geval nog niet. Desgevraagd zei ze: "Ben je belazerd!"

Grappig detail: sinds haar herseninfarct is het Rotterdams wat teruggekomen. Ze kan vloeken en schelden als de beste O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge.
Wat fijn die rust @:queller voor beide kanten nu ook rust en tijd om leuke dingen samen te ipv zorg geven en krijgen.

Ik doe ook een klein juichje, al twee nachten niet uren wakker gelegen van pijn maar gewoon ruim 7 uur geslapen. Wat een cadeautje
We zaten vanmiddag samen bij een uitvaart en ik bedacht: het is maanden geleden dat we samen ergens zijn geweest. In elk geval: voor iets anders dan zorg.

Ik heb je plafonddienst overgenomen. Niet van de pijn, maar van de honger. Oorzaak: aardappelen van de stamppot rauwe andijvie (toch nog wat CUL).

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bekende: "Ik kan eindelijk weer eens gewoon haar zoon zijn, want je hoe lang er gewoonweg geen tijd was om moeder en zoon te zijn?"
Goed punt. Ik ben er nog steeds niet uit hoe de overheid dit allemaal gedacht had. We schalen de zorg af en dan kunnen de naasten het overnemen. En dat ook nog win-win durven noemen. Ik doe het met liefde en (meestal) plezier, maar je komt totaal in de verdrukking als je daarnaast nog andere verplichtingen hebt.
pi_219194268
:* voor @Yinny
Ik hoop voor je dat 2026 een heel veel beter jaar voor je wordt dat wat 2025 is geweest. Wat er zo af en toe over hebt verteld klinkt heel heel stressvol en onaangenaam. Ook als je elke keer je best doet om te benadrukken dat je ook leuke goede dingen doet. Ik wens je toe dat het binnenkort omdraait :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219194283
Verder zag ik een prachtige paddestoel met een rolletje rond z'n hoed van @Blues en supermooie lucht van @Dr_Flash

Iedereen met een oud moedertje :*
De mijne (ook 76 inmiddels) krummelt gelukkig nog zelfstandig rond. Morgen ga ik bij haar eten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 november 2025 @ 21:16:04 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219194585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:59 schreef wel.o.k het volgende:

[..]
een barrel :o
Wok, wat doe jij hier?! :o

Of sowieso of dit forum? Heb je al in geen TIG jaar gezien hier :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Whiskers2009 op 04-11-2025 21:26:25 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219195590
@Yinny :W :*

Mijn wereld klopt weer. Vorige werkweek geen vlaai :o
Werd vanavond goed gemaakt en er was nog zoveel over dat ik nog twee stukjes mee naar huis heb genomen :9
pi_219195715
Pff hele avond had ik raar zicht in mijn rechteroog. Geen pijn maar minder zicht. Altijd bang voor netvliesloslating. Ga ik net mijn tanden poetsen en pak er een spiegel bij. Zit er een beginnend “scheetje/strontje”. Waarom ik daar niet eerder aan gedacht heb, iedere keer wanneer ik dat heb, heb ik hetzelfde en nooit denk ik daaraan totdat het zichtbaar is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kaatje1 op 04-11-2025 23:59:39 ]
pi_219195726
Is een scheetje een strontje?

Als ik voor elke keer dat ik deze week hoorde over scheetje strontje mixup een euro kreeg, had ik 2 euro. Wat niet veel is, maar toch raar dat het twee keer gebeurde.

Waarom ben ik wakker?
pi_219195729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is een scheetje een strontje?

Als ik voor elke keer dat ik deze week hoorde over scheetje strontje mixup een euro kreeg, had ik 2 euro. Wat niet veel is, maar toch raar dat het twee keer gebeurde.

Waarom ben ik wakker?
Strontje (mijn moeder noemde dat voor de grap wel eens een scheetje ;) )
pi_219196137
Ik ben ook wakker.
pi_219196209
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben ook wakker.
pi_219196775
Mogge!

Ook wakker. Iets minder goed geslapen dan gisteren maar toch blij.

Straks griepprik halen en eind van de middag met Elin naar de dierenarts voor bloeddrukmeting.
pi_219196964
Kleine uitslaap gedaan. Dadelijk online workshop (camera uit en luisteren) en dan wat losse werkdingetjes doen.

Verder nog mopperen op PostNL want die legden mijn pakje niet bij de deur ‘want er was te weinig plek’. Blijkbaar was het onmogelijk de kliko een stukje van de muur te rollen om plek te maken :') Of ik krijg een heeeeel groot pakket want mijn auto paste bij thuiskomst prima op diezelfde oprit. Dan wordt het wel extra onhandig dat ik het nu op een afhaalpunt middenin het centrum moet ophalen. Want de drie makkelijk bereikbare afhaalpunten die dichterbij liggen waren ook al geen optie voor de bezorger :')

Daarna mopperen op Medpets. Want toen ik twee dagen terug mijn herhaalbestelling betaalde was het extrafavoriete niervoer van poes niet leverbaar dus dat was eraf gehaald. Nu staat het weer online. Mag ik het apart bestelen. Is duurder plus verzendkosten. Terwijl de herhaalbestelling pas over zes dagen wordt geleverd. Dat moet anders geregeld kunnen worden.

/kleinleed ingrotemensenleven
pi_219198285
Man man man…gedoe en geregel.
Rond een kast uit Tilburg en rond onduidelijkheid in de Bieb. |:)
pi_219198369
Als je het voorkauwt kunnen bedrijven je best helpen.
Medpets: nee, u hebt de herhaalbestelling al betaald en we kunnen niks toevoegen.
…..
Dus nu moet ik apart, duurder bestellen én verzendkosten betalen? Omdat ik tijdig betaalde???

En toen kon de incomplete bestelling opeens geannuleerd worden, ontbrekende item toegevoegd en complete herhaal bestelling bezorgd op de al geplande leverdatum.
Nog even checken of mijn eerste betaling terugkomt, want uiteraard moest ik de nieuwe bestelling ook betalen.

Dadelijk naar het niet met de auto bereikbare afhaalpunt in het centrum. Want daar kon PostNL mijn groooooote bestelling wel afleveren. Gelukkig schijnt de zon.
pi_219198417
Griepprik zit erin. Bij zoiets zie je toch wel de “fine fleur” van deze praktijk :D

Lief en raar, een oudere meneer kreeg de rits van zijn jas niet dicht, een andere meneer stapt uit de rij om hem te helpen, wil weer terug in de rij liet de mevrouw die achter hem stond niet zijn plekje terug nemen o|O dan ben je toch een enorme bitch.

T is heerlijk weer buiten, straks maar eens lekker de balkondeur open
pi_219198539
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Griepprik zit erin. Bij zoiets zie je toch wel de “fine fleur” van deze praktijk :D

Lief en raar, een oudere meneer kreeg de rits van zijn jas niet dicht, een andere meneer stapt uit de rij om hem te helpen, wil weer terug in de rij liet de mevrouw die achter hem stond niet zijn plekje terug nemen o|O dan ben je toch een enorme bitch.

T is heerlijk weer buiten, straks maar eens lekker de balkondeur open
Rij?
Bij de mijne was het superstrak georganiseerd. Aankomen, iemand bij de deur die je vertelde welk hok je in mocht, prik erin, door.
Ik had mijn switch mee voor het wachten en daar had ik niet eens tijd voor :'(

Tevens takkewijf :{
pi_219198566
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Rij?
Bij de mijne was het superstrak georganiseerd. Aankomen, iemand bij de deur die je vertelde welk hok je in mocht, prik erin, door.
Ik had mijn switch mee voor het wachten en daar had ik niet eens tijd voor :'(

Tevens takkewijf :{
Het ontwerp van de praktijk is niet praktisch (zachtjes gezegd) Toen het werd gebouwd hebben een paar verzekeraars een dikke vinger in de pap gehad, zowel de fysio, de artsen en de apotheek waren er niet heel gelukkig mee. Maar wie betaalt bepaalt
pi_219199432
45 millimeter.

Dat was de ruimte die mijn pakket innam. Paste prima onder het handvat van de kliko :')
Rapporteren dat de ruimte te klein was en vervolgens bezorgen op een afhaalpunt kostte veel meer tijd. Tenzij de bezorger het daar meteen al dropte en ongezien een verhaaltje verzon :7 /rant
pi_219199460
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
45 millimeter.

Dat was de ruimte die mijn pakket innam. Paste prima onder het handvat van de kliko :')
Rapporteren dat de ruimte te klein was en vervolgens bezorgen op een afhaalpunt kostte veel meer tijd. Tenzij de bezorger het daar meteen al dropte en ongezien een verhaaltje verzon :7 /rant
Ik gok op het laatste.
pi_219199520
Soap…de mevrouw van de kast heeft de appjes met details van afhaal niet ontvangen!? inclusief de foto’s van de afspraak mails van het transport.
Dat vrijdagochtend moet plaatsvinden.

Het bieb boek dat al wekenlang zoek was, staat plots op de plank.
Alleen werkte de laptop niet. Met hulp van een collega op afstand weer aan de gang gekregen.
Als er kort wordt geklikt op de aan/uit-knop gaat ie in stand-by en blijven programma’s vastgelopen.
Duurt het 5-10 seconden dan is het een harde reset en kan er wel worden ingelogd.
Zoiets dan…

Met de bezorgers en pakjes gaat het tot nu goed in het gebouw hier.
De meeste zijn vaste bezorgers en weten de weg.
pi_219199795
Geen gedoe hier vandaag. Hoop dat dat de komende dagen zo blijft want ik ga zo 5 pakketjes op de post doen.

Ik heb net voor het eerst appelmoes in de instantpot gemaakt. Lijkt prima gelukt. Nu zitten er stoofpeertjes in. En van de schillen maak ik azijn.

Kneuterigheid alom hier. Vanavond eten we eigen aardappels, appelmoes en zuurkool. Al is die zuurkool ook een beetje van @sigme want gemaakt in haar zuurkoolpot.
Spoilers!
pi_219200128
Zo, derde kantoordag op rij achter de rug. Ben dit soort ongein niet meer gewend joh :{w

Morgen half dagje kantoor, half dagje thuis. Vrijdag hele dag thuis en bar weinig doen. Zaterdag weekend, zondag sociaal doen met ouders etc. Maandag weer een week keihard hamstermolen. Na volgende week wordt het rustiger.
pi_219200152
Weer terug. Elin is in 2 maanden ruim 100 gram aangekomen en dat was prima volgens de dierenarts. De bloeddruk was nog wel te hoog maar medicatie nog even niet aanpassen. Over 2 maanden terugkomen.
pi_219200159
Oh dat kan ik in 2 minuten O-)
pi_219200215
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat kan ik in 2 minuten O-)
Ik ook wel :D
pi_219200364
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
45 millimeter.

Mijn pakketje lag gewoon op de mat :Y :+

SPOILER
pi_219200446
Ik heb een 'rantje' over de overname van Mediq (was Mathot).
De nieuwe web-bestelsite is rukkieruk o|O o|O

Mathot had als bezorging DHL en Mediq gebruikt Postnl.
Dus nu zijn g's stomamaterialen vaak maar net aan op tijd in huis o|O o|O

We doen nu maar nóg grotere bestellingen om niet zonder te zitten.

/einde rantje
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 18:34:35 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219200552
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Mijn pakketje lag gewoon op de mat :Y :+

SPOILER
Welke kerstmarkt wordt het?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 november 2025 @ 18:36:26 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219200563
Busy week. Zo presentatie kandidaten GR2026.
Morgen gaat de stemming open.

Maar op werk lijkt het dat ik/ons team een nieuwe manager heeft *O*. En twee nieuwe collega's per 1 jan. :)

Ik heb pas rust als het december is :s). Het jaar uit lijkt rustig te gaan worden. En vanaf 19 december zijn de luiken twee weken dicht. :)
Wel een aantal leuke wandelingen gepland komende weekenden.

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 05-11-2025 18:42:18 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219200568
Barbara Kathman toch in de kamer *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 november 2025 @ 18:41:50 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219200612
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:37 schreef Blues het volgende:
Barbara Kathman toch in de kamer *O*
Die had de nerdvote achter zich :)
pi_219200852
@Blues is PostNL bij jullie minder fijn? Hier is juist DHL vaak niet op het moment dat ze eigenlijk zouden bezorgen, zetten het voor je deur en zodra je open doet knalt de deur dicht en racen ze weg, en PostNL altijd netjes in het gecommuniceerde tijdvak en vriendelijk bij bezorgen. Hoewel dat laatste ook kan komen omdat ik hem ook vaak pakketjes voor buren hier laat bezorgen als ze niet thuis zijn, dus misschien mag hij me daarom wat meer ;)

@kaatje89 benieuwd hoe t bij jou verloopt. Ik mag 'm morgenmiddag halen, dus loop dan een dagje op je achter :). Hopelijk merk je er helemaal niks van en ik ook niet!
pi_219200899
En dan de verdere bijlees.
@Sarabi sterkte :* wat een rotnieuws over je vader!

@Queller wat een verschil, en wat zal dat jou weer een vrijheid geven. En inderdaad weer de mogelijkheid voor leuke dingen samen, ipv zorgen-verzorgd worden relatie. :*

@Yinny altijd zo attent in de bijlees :* wat fijn om wat van je te horen. En wat klote van je arm, en de vertragingen die dat met zich meebrengt.. ;( :* veel succes met de operatie! Fijn dat je tussendoor ook leuke dingen doet. Ik gun je een snel herstel en dito verhuizing, en dan heel veel rust en fijne leuke dingen.
pi_219201766
Ik ga op mijn vrije vrijdag werken, want zaterdag vertrek onze auto + aanhanger met liefste, Mooitje & ondergetekende naar Spanje en omdat Mooitje nog niet eerder zover gereist heeft doen we het een beetje kalm aan en kan ik dus maandag nog niet thuiswerken vanuit Spanje. Dus ik heb deze week een vijf!daagse werkweek. Pffffffff. Ben ik daarna ook wel toe aan Spaanse siesta's :D
pi_219201773
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanavond eten we eigen aardappels, appelmoes en zuurkool. Al is die zuurkool ook een beetje van @sigme want gemaakt in haar zuurkoolpot.
^O^
Hoe ging de zuurkoolmakerij en hoe smaakt 'ie?
pi_219202207
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:54 schreef sigme het volgende:

[..]
^O^
Hoe ging de zuurkoolmakerij en hoe smaakt 'ie?
Ging prima. Het was niet de eerste keer dat hij gebruikt is maar ik denk elke keer aan je. De zuurkool smaakt het beste tot nu toe :9
Spoilers!
pi_219202412
Nou ja…hier en daar zie ik de buiten Kerstverlichting hangen én branden ~:)
En dan ook nog 5 x éénzelfde Kerstliedje gekweeld geoefend. 🎶

@sigme…hóe lang gaan jullie en veel klussen ook? behalve werken?
pi_219202529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:41 schreef borisz het volgende:

[..]
Ja, bedankt voor de tip nog _O_

Wij zitten nu naar De Nacht van BNNVara te kijken, van afgelopen zondag. Het eerste deel is met Jack Spijkerman, Felix Meurders en Jan Willem Roodbeen. Heerlijk om te zien _O_
Spoilers!
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 22:27:12 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219202951
Jack Spijkerman en Felix Meurders, leven die nog? :o Dat was vroegah de zaterdagavond
(U kunt geen kant meer op)
pi_219202980
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:27 schreef derLudolf het volgende:
Jack Spijkerman en Felix Meurders, leven die nog? :o Dat was vroegah de zaterdagavond
(U kunt geen kant meer op)
Die zaterdagavond wordt dus besproken en natuurlijk komen er allerlei fragmenten voorbij.
Spoilers!
pi_219203208
Blij dat ik morgen naar de tandarts mag. Met de pijn viel het tot nu toe wel mee maar nu niet meer. Denk dat er nu een ontsteking aan het ontwikkelen is. Ibu zit er al in straks nog wat paracetamol en dan slapen (hopelijk)
pi_219203232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij dat ik morgen naar de tandarts mag. Met de pijn viel het tot nu toe wel mee maar nu niet meer. Denk dat er nu een ontsteking aan het ontwikkelen is. Ibu zit er al in straks nog wat paracetamol en dan slapen (hopelijk)
Ah shit. Sterkte!
Spoilers!
pi_219203375
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Sterkte! Hopelijk wordt het morgen allemaal verholpen.
pi_219203491
Er zal waarschijnlijk flink gebikt moeten worden (de maaltijdsoep staat te ontdooien) en ik moet het een paar dagen rustig aan doen zei de tandarts vorige week. Zal dus best wat napijn geven maar bed en boek z ijn aanwezig
pi_219203544
Sterkte @Kaatje1, ik duim voor meevallende sessie morgen en een sneller dan verwacht herstel! Wel slim dat je al goed voorbereid bent ^O^
pi_219203611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte @:Kaatje1, ik duim voor meevallende sessie morgen en een sneller dan verwacht herstel! Wel slim dat je al goed voorbereid bent ^O^
T is niet voor het eerst dat ik zoiets heb, weinig napijn zou een cadeautje zijn. Maar ik kan me beter voorbereiden op ellende :D
pi_219203639
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:41 schreef borisz het volgende:

[..]
Yups al mn favo-nerd-digitale-podcasts hebben flink gelobbyd O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 november 2025 @ 00:23:16 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219203739
Gewoon bijna 66 mensen op een politiek avondje :o. 20 mensen die zich mochten presenteren. We hadden een strak format. Per kandidaat 90 seconden presentatie. en drie minuten voor vragen vanuit de zaal. In twee uur alle kandidaten de vloer gegeven zonder dat we echt moesten ingrijpen op tijd.
We zijn qua leden ook veel gegroeid afgelopen maanden.

Morgen gaat de stemming open :)
pi_219203941
Sterkte zeg @Kaatje1
Als ik ‘bikken’ lees, kan het alleen maar meevallen. Brrr.
Daarna mag je een kadootje. 😉
Ooit ging de tandarts het niet aan, en de weekendtandarts wipte de kies er zó uit. FWIW
pi_219204065
@Yinny wat naar van je pols en alles! Sterkte :*

@Kaatje1 succes bij de tandarts :*
pi_219204068
Ik had gisteren mijn jaargesprek op werk. Ze waren echt bizar positief. Vlindertje City zit nog 3 jaar aan me vast *G* *G*
pi_219204137
Er ligt een laagje ijs op het water op het uitbouw-dak van de buurman :o

Bizar slecht geslapen. Zo hak weer even intapen (die wond/blaar is nog niet geheeld ^O^ ) en 540 broodjes smeren.
Jippie.
pi_219204254
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Er ligt een laagje ijs op het water op het uitbouw-dak van de buurman :o

Bizar slecht geslapen. Zo hak weer even intapen (die wond/blaar is nog niet geheeld ^O^ ) en 540 broodjes smeren.
Jippie.
* Isabeau pakt alvast handschoenen en bedankt Lonaa voor de tip

En ik hoor een prof roepen 'schoenen hebben hakken, mensen hebben hielen!', maar volgens mij is het prima Nederlands. Tenzij er 'met de hakken over de sloot' wordt bedoeld dat je in ieder geval schoenen aan had.

Sterkte Kaatje :* (door een heel moeilijke extractie waar flink getrokken en gebikt werd kreeg ik een tandkasontsteking :X dan heb je meer dan 1 pan soep nodig) Maar bij jou gaat natuurlijk gewoon alles goed *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219204346
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Yups al mn favo-nerd-digitale-podcasts hebben flink gelobbyd O+
Welke?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteren mijn jaargesprek op werk. Ze waren echt bizar positief. Vlindertje City zit nog 3 jaar aan me vast *G* *G*
Kijk jou eens op je plaats zitten _O_

@borisz, bijna 66, I see what you did there :D
Spoilers!
pi_219204379
En sterkte nogmaals @Kaatje1, hoop dat je nacht ok was.

@Yinny, fijn je hier weer even te zien. Jammer dat dingen op zich laten wachten door je arm zeg ;(

Ik heb vrij vandaag. Er staan geen spectaculaire dingen op de agenda. Ik ga lekker wat rommelen in huis. Het verhaal van de toeslagenouder moet af, ik moet nog een klein stukje cursus voor VWN doen, er moet knoflook worden gepoot en ik wil weten of ik weer van spaarbank moet wisselen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 november 2025 @ 08:55:51 #178
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219204428
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

@:borisz, bijna 66, I see what you did there :D
;-)
Waren er 64. Drukste politieke avond denk ik na een F1-debat van voor corona. Toen hadden we 150 man, ook veel van buiten.
We zijn ook behoorlijk gegroeid qua leden. Dus het is heel mooi ook een volle zaal te zien met oude en nieuwe leden.
  donderdag 6 november 2025 @ 09:11:08 #179
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219204500
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ging prima. Het was niet de eerste keer dat hij gebruikt is maar ik denk elke keer aan je. De zuurkool smaakt het beste tot nu toe :9
Wat is jouw recept? Ik had vorig jaar echt super lekkere maar nu ben ik al voor de derde keer opnieuw begonnnen ;(
pi_219204537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:23 schreef Tele6 het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
pi_219204649
@Isabeau En ik hoor een prof roepen 'schoenen hebben hakken, mensen hebben hielen!', maar volgens mij is het prima Nederlands. Tenzij er 'met de hakken over de sloot' wordt bedoeld dat je in ieder geval schoenen aan had. dit zei een docente op de opleiding ook steeds weer! En ik ook.

@Tele6 Bizar 👍🏼 goed nieuws.

Sensatie al gehad: een stukkie verderop landde zojuist een trauma heli.
Hoor straks vast in het dorp wat er is gebeurd.

Strakjes een sociale Schipperslunch en bowlen😎 in de Betuwe.

Fijne dag @all
pi_219204650
Mogge!

Gefeliciteerd @Tele6

Dank voor de sterkte wensen. Gelukkig heel goed geslapen op ibu en paracetamol en de pijn die ik gisteravond had is er nu niet meer.
pi_219204748
‘morgen. Luie vrije dag vandaag, dus lig nog in bed met boek.

Voor het zuurkoolrecept houd ik me ook aanbevolen. Er liggen nog een witte en een rode kool klaar om verwerkt te worden.
pi_219205008
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

Welke?

Mijn nerdpodcasts zijn:
Ik weet je wachtwoord
Het digitale front (deze jongens hadden politieke partijen doorgelicht op "digitale leden")
Schaduwoorlog
Telegramterreur
Mijn intrigerendste podcast van het moment is Goliath.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 06-11-2025 10:52:06 ]
pi_219205117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat is jouw recept? Ik had vorig jaar echt super lekkere maar nu ben ik al voor de derde keer opnieuw begonnnen ;(
Wat gaat er mis?

Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe. Peper en jeneverbes is ook lekker maar dat eet niet fijn vind ik. Weeg dit en voeg 2% zout toe. Ik stamp dan wat met de vijzel en het gaat in de pot. Als het niet helemaal onder water staat, voeg ik soms een pietsje water toe want dat onder water staan is wel belangrijk. Dit kan je ook na een paar uur of een dag doen maar meestal staat het goed onder water omdat het zout het water onttrekt uit de kool.

Ik laat het 1-2 weken op kamertemperatuur staan. Ik blijf er wel af, niet omroeren ofzo. Daarna gaat het mijn bijkeuken in, waar het een graad of 5 koeler is. Na 5-6 weken kan je het eten. Of misschien eerder maar dat komt er nooit van want dan geeft de moestuin nog te veel.

Als je snel last hebt van schimmels, kan je dit ook in een vacuümzak doen (geen water toevoegen). Wel een dubbele seal ivm opbollen en barsten en/of lekkage. Als de bolling te groot wordt, even in de zak prikken en weer sealen.
Spoilers!
pi_219205283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat gaat er mis?

Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe.
Ik heb glazen potten met een siliconen deksel waar lucht uit kan (volgens mij niet makkelijk in), maakte ik altijd de kefir in. Zou dat werken?

Ik heb altijd het idee dat dit soort shit luchtdicht moet zijn maar dat zijn die ouderwetse potten ook niet natuurlijk bovendien patst het dan misschien ook heel snel?
pi_219205304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Mijn nerdpodcasts zijn:
Ik weet je wachtwoord
Het digitale front (deze jongens hadden politieke partijen doorgelicht op "digitale leden")
Schaduwoorlog
Telegramterreur
Mijn intrigerendste podcast van het moment is Goliath.
Dank je, daar zit wel wat voor me tussen. Ik luister het liefst over de combi financiële digitale criminaliteit. Ik zie dat Ik Weet je Wachtwoord ook aandacht besteedt aan het onderwerp van mijn favoriete podcast ooit, The Trojan Horse Affair.

Ik kan helaas niet zo veel luisteren als ik wil, het triggert migraine omdat mijn brein te weinig ontspant.

Ik ben nu Hot Money, The New Narcos aan het luisteren. Bevalt erg goed.
Spoilers!
pi_219205311
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb glazen potten met een siliconen deksel waar lucht uit kan (volgens mij niet makkelijk in), maakte ik altijd de kefir in. Zou dat werken?

Ik heb altijd het idee dat dit soort shit luchtdicht moet zijn maar dat zijn die ouderwetse potten ook niet natuurlijk bovendien patst het dan misschien ook heel snel?
De ouderwetse potten zoals Lucky er een van mij heeft, hebben een waterslot. Dat doet dus hetzelfde als jouw siliconen deksel - er kan wel lucht uit (als de druk binnen hoog genoeg is geworden) maar geen lucht in.
pi_219205318
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:34 schreef sigme het volgende:

[..]
De ouderwetse potten zoals Lucky er een van mij heeft, hebben een waterslot. Dat doet dus hetzelfde als jouw siliconen deksel - er kan wel lucht uit (als de druk binnen hoog genoeg is geworden) maar geen lucht in.
Ja dat inderdaad.

Dat waterslot is wel geinig. J heeft zich een paar weken afgevraagd waarom hij af en toe 'bloep' hoorde :D
Spoilers!
pi_219205321
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik doe dit soort dingen in van die weckpotten van IKEA. Bij teveel druk duwen ze zichzelf open om de druk te laten ontsnappen. Meneer Wateetons doet dat ook en die is een pro :p.
pi_219205335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:36 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik doe dit soort dingen in van die weckpotten van IKEA. Bij teveel druk duwen ze zichzelf open om de druk te laten ontsnappen. Meneer Wateetons doet dat ook en die is een pro :p.
Dat werkt ook inderdaad. Ik liet elke dag even wat lucht ontsnappen. En als ik het even vergat en de opening van de pot de verkeerde kant op zat, zat ik gelijk onder de het gefermenteerde vocht :D
Spoilers!
  donderdag 6 november 2025 @ 11:44:45 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219205359
Wij aten gisteravond ineens vegetarisch...

Ik was rode kool met gebakken aardappeltjes en een slavink aan het maken.
Uk was uitgebreid de ode aan de slavink van Hans Dorresteijn aan het zingen daarbij.

Maar die dingen gingen wel zo allemachtig 'naar varken' stinken in de pan, dat ik ze heb weggemikt.

Gelukkig lag er in de koelkast nog een ovenschotel 'gehaktbrood' van de Poiesz; 35 minuutjes in de oven was de oplossing. Dus de pannen uit, oven aan, wachten en daarna de aardappeltjes en kool weer warmen en alles op tafel.

Na 1 hapje 'gehaktbrood' kon ook die in de bak: alsof je citroenen zat te happen, en met een structuur van een spons met een bodempje water in de ovenschotel.

Top maaltijd :P
pi_219205365
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:36 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik heb een keuken vol shit en echt geen ruimte voor meer shit dus ik wil zeker geen weckpotten van IKEA. De meeste van mijn potten komen van Pieter Pot :@

Maar deze dus uit de DM en daar kan op zich ook prima lucht in natuurlijk alleen zal dat met overdruk (denk ik) niet supersnel gebeuren.
pi_219205369
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb een keuken vol shit en echt geen ruimte voor meer shit dus ik wil zeker geen weckpotten van IKEA. De meeste van mijn potten komen van Pieter Pot :@

Maar deze dus uit de DM en daar kan op zich ook prima lucht in natuurlijk alleen zal dat met overdruk (denk ik) niet supersnel gebeuren.
[ afbeelding ]
Echt totaal geen ruimte deze vrouw. Tis haas zielug :N
pi_219205376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Echt totaal geen ruimte deze vrouw. Tis haas zielug :N
Precies.
Dank voor je oprechte steun :*
pi_219205382
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Precies.
Dank voor je oprechte steun :*
Immer O+
pi_219205383
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toffe pot, die moet ik ook :Y Heb je misschien een linkje of is dat veel moeite?
Spoilers!
pi_219205390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Toffe pot, die moet ik ook :Y Heb je misschien een linkje of is dat veel moeite?
De moeite is het probleem niet maar ik heb een jaar of 2 geleden 2 dozen met deze potten uit een DM (of de naastgelegen Lidl) meegepakt, dus ik ben bang dat ik je niet kan helpen.

Het was in Düsseldorf.
Of Hamburg.
Dus dat helpt vast ook niet :D
pi_219205413
Ik moet per 1 januari rente betalen aan DUO ;(
Spoilers!
pi_219205427
En weer thuis na ca 45 minuten bikken (en extra verdoving). Maar kies is eruit en de wortels ook, die waren best gehecht aan het kaakbot. Was een goeie binnenkomer bij de nieuwe tandarts (hij is gisteren begonnen). Maar ontzettend aardige man, de nieuwe assistente is ook erg aardig en attent.
Nu 2-3 dagen rustig aan doen.
  donderdag 6 november 2025 @ 12:42:25 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219205607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat gaat er mis?

Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe. Peper en jeneverbes is ook lekker maar dat eet niet fijn vind ik. Weeg dit en voeg 2% zout toe. Ik stamp dan wat met de vijzel en het gaat in de pot. Als het niet helemaal onder water staat, voeg ik soms een pietsje water toe want dat onder water staan is wel belangrijk. Dit kan je ook na een paar uur of een dag doen maar meestal staat het goed onder water omdat het zout het water onttrekt uit de kool.

Ik laat het 1-2 weken op kamertemperatuur staan. Ik blijf er wel af, niet omroeren ofzo. Daarna gaat het mijn bijkeuken in, waar het een graad of 5 koeler is. Na 5-6 weken kan je het eten. Of misschien eerder maar dat komt er nooit van want dan geeft de moestuin nog te veel.

Als je snel last hebt van schimmels, kan je dit ook in een vacuümzak doen (geen water toevoegen). Wel een dubbele seal ivm opbollen en barsten en/of lekkage. Als de bolling te groot wordt, even in de zak prikken en weer sealen.
Ja dit doe ik ook wel zo. Denk dat de fermentatie niet goed gaat.
Eerste keer was het denk ik nog te warm misschien.
Tweede keer weet ik niet.
Ik heb wel echt zo'n ouderwetse pot dus het zou goed moeten gaan.
Vorig jaar lukte het wel ;(
3x is scheepsrecht dan maar
pi_219205620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet per 1 januari rente betalen aan DUO ;(
Sad moment ;(
Ik had dat per 1 januari dit jaar, dus heb vorig jaar net voor de jaarwisseling hem helemaal afgelost. Moet natuurlijk wel kunnen, en financieel had ik er wss nog wel iets op kunnen maken als ik het had belegd, maar dat wilde ik niet. Dus maar gewoon weg, ook wel fijn gevoel moet ik zeggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 06-11-2025 12:55:12 ]
pi_219205917
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Sad moment ;(
Ik had dat per 1 januari dit jaar, dus heb vorig jaar net voor de jaarwisseling hem helemaal afgelost. Moet natuurlijk wel kunnen, en financieel had ik er wss nog wel iets op kunnen maken als ik het had belegd, maar dat wilde ik niet. Dus maar gewoon weg, ook wel fijn gevoel moet ik zeggen.
Dat zou ik het liefst ook doen maar J denkt er anders over. Dus ik betaal maar elke maand wat extra en los nog een paar 100 extra af op 31-12. Zo is het soort van een gulden middenweg. Maar het blijft zuur, zo'n schuld waar ik ook zelf niets aan heb kunnen doen door ziekte.
Spoilers!
  donderdag 6 november 2025 @ 15:38:58 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219206534
fijn van de tandarts kaatje, hopelijk nu minder last!

Ik ben gelukkig al een tijdje van de studieschuld af, dat was wel echt fijn om te doen! nu nog de hypotheek :P

wij hebben hier besproken dat ik m'n eigen werkplekje ga krijgen waar ik naar hartelust kan potten, fermenteren en bijen... waarschijnlijk kan ik het ergens in de lente inrichten dus ik hou al jullie brouwsels goed in de gaten!

de plannen zijn:
- honing
- mede
- cider / appel azijn
- zuurkool

en verder sta ik open voor alle andere mogelijkheden, EN tips voor het inrichten van m'n plekkie :D (zo'n 12 m2)
pi_219206890
Het huis is schoon en ik lig lui op bed, leve de hulp.

Volgens haar zag ik eruit als een halve hamster en even in de spiegel gekeken en het klopt. Dankzij ibu en paracetamol valt de pijn nog wel te doen.

@Barreltje Ik zag net op printerest potted cheese, ook een bewaar methode https://larderlove.com/wprm_print/20483
pi_219207366
Toen mijn liefste & ik net samenwoonden en wat kleine baantjes kregen, moest liefste ook rente betalen aan de Informatiseringsbank (voorganger van DUO). Dat was 10% rente, en een schuld van meer dan 10duizend gulden.
Dus dat hebben we eerst maar eens afbetaald.
pi_219207376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Het huis is schoon en ik lig lui op bed, leve de hulp.

Volgens haar zag ik eruit als een halve hamster en even in de spiegel gekeken en het klopt. Dankzij ibu en paracetamol valt de pijn nog wel te doen.

@:barreltje Ik zag net op printerest potted cheese, ook een bewaar methode https://larderlove.com/wprm_print/20483
Sterkte hamstertje :*
pi_219207383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zou ik het liefst ook doen maar J denkt er anders over. Dus ik betaal maar elke maand wat extra en los nog een paar 100 extra af op 31-12. Zo is het soort van een gulden middenweg. Maar het blijft zuur, zo'n schuld waar ik ook zelf niets aan heb kunnen doen door ziekte.
Wat zuur zeg -O-
pi_219207391
Wij kregen vdg een aangetekende verrassing aan de deur.
4 juni vorig jaar op vakantie in Italië keerden we de huurauto omdat we een (bijna dachten we) autoluw gebied inreden.Blijkbaar toch een stukkie te ver.
108 euro :(

Leve onze vakantieblogs, zodat we het precies na konden zoeken.
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 17:51:26 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219207399
Stufi moet je toch in 15 jaar terug betalen LS? Of waren er vroeger andere regels?
  donderdag 6 november 2025 @ 18:02:23 #211
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219207456
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:50 schreef Blues het volgende:
Wij kregen vdg een aangetekende verrassing aan de deur.
4 juni vorig jaar op vakantie in Italië keerden we de huurauto omdat we een (bijna dachten we) autoluw gebied inreden.Blijkbaar toch een stukkie te ver.
108 euro :(

Leve onze vakantieblogs, zodat we het precies na konden zoeken.
[ link | afbeelding ]
Wij kregen er laatst ook een voor rijden door rood uit Italië.
Op de foto's zie je ook dat het al rood was toen we aan kwamen rijden.
Geen idee wat wij deden _O-
pi_219207592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat zuur zeg -O-
Ja, dat blijft het :{

quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Stufi moet je toch in 15 jaar terug betalen LS? Of waren er vroeger andere regels?
15 jaar inderdaad. Maar ik heb een onconventionele route gehad en was pas laat klaar. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de aflossingsvrije periode.
Spoilers!
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 18:23:17 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219207598
Morgen vrij, m'n neef komt helpen het laatste stukje van de keuken af te maken. Verder even bij de Wildkamp lang geweest, wat muurplaten, verloopnippels, puntstukken en flexslang opgehaald. Zodat ik koud water krijg in de douche op een wijze waarover ze op z'n Duits zouden zeggen Guter Pfusch ist keine schlechte Arbeit.

SPOILER
pi_219207599
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:43 schreef sigme het volgende:
Toen mijn liefste & ik net samenwoonden en wat kleine baantjes kregen, moest liefste ook rente betalen aan de Informatiseringsbank (voorganger van DUO). Dat was 10% rente, en een schuld van meer dan 10duizend gulden.
Dus dat hebben we eerst maar eens afbetaald.
10% :o
Spoilers!
pi_219207634
Toch ruim een jaar gedaan zeg over de bekeuring o|O Europa-papa…

Huis is chaos. Ene dressoir is leeggeruimd en verplaatst naar de slaapkamer.
Nieuwe dressoir komt morgen. Spannend.

Klinkt alsof het meeviel @Kaatje1 of is het de pijnstilling, die spreekt?
Fijn, dat de hulp er was.

Leuk @Barreltje om uitzicht te hebben op je eigenste plek om van alles lekker te maken. Heb je al een imker cursus gedaan eigenlijk?
En dan kun je vast potten en potjes verzamelen.
Jam maken is ook een leuke.
pi_219207662
Oh en een 👍🏼voor de hema. Gister T shirts besteld. Even geaarzeld over 1 + 1 gratis, dus twee voor de prijs van 1.
En ik dacht om 1 x 2 te hebben besteld. Kwam er vandaag al! maar eentje in de brievenbus. De chat gestart en ik werd gebeld door dezelfde medewerker: nalevering niet mogelijk, 50% wordt teruggestort.

Als je twee of meer besteld, wordt het automatisch verrekend. En dat vond ik niet duidelijk vermeld.
pi_219207727
Ik hoop dat het meegevallen is maar ik denk dat het de pijnstilling is. Zo maar een kop maaltijdsoep verwarmen, kijken hoe dat gaan.

Vanavond is de film van Amir op tv

pi_219207747
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
10% :o
Goede oude tijd :Y

Toen ik opgroeide, en we regelmatig verhuisden (inclusief ver- en aankoop van woningen) stortte de huizenmarkt en de arbeidsmarkt in, en bij hypotheekrentes van > 10% doet dat ook interessante dingen met mensen. Huis onder water; baan kwijt, voor zover er kans was op werk, dan aan de andere kant van het land.
pi_219207759
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoop dat het meegevallen is maar ik denk dat het de pijnstilling is. Zo maar een kop maaltijdsoep verwarmen, kijken hoe dat gaan.

Vanavond is de film van Amir op tv

[ afbeelding ]
Ik vind het allemaal prachtig, dat hij hier is, dat hij talentvol is, dat hij films maakt, dat hij prijzen wint.

Maar ik kan het idee van die film al niet eens aan.
pi_219207765
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal prachtig, dat hij hier is, dat hij talentvol is, dat hij films maakt, dat hij prijzen wint.

Maar ik kan het idee van die film al niet eens aan.
Helaasch…wat jij zegt, geldt ook voor mij.
pi_219207904
Haha toch nog 2 uur balkon kunnen zitten B:)B morgen weer :Y
pi_219207923
Voor wie het betreft. Vandaag is de laatste BiljetGazet onder mijn redacteurschap op de mat gevallen. Ik stop ermee. Te weinig mensen doen nu te veel omdat te veel mensen te weinig doen, en dat kan best eens het einde van de club betekenen. Het zij zo.

Volgende week is er nog beurs met ALV. En iedereen die daar verbaasd gaat lopen doen is de klos want daarmee geef je al aan dat je de afgelopen 2 jaar het blad niet gelezen hebt. Dus ja, voor wie doe ik het? Voor jou niet :W

Maar goed, het zal verder ook wel hoor, ik ben er nu van af in ieder geval *O*

Er is geen "extra" vrije tijd. Gewoon het offloaden van iets waar ik geen energie of tijd meer voor had.

Recently wel weer een biljetje gekauft natuurlijk *)

pi_219208016
Goede beslissing @Dr_Flash ^O^

@Kaatje1 hopelijk is het niet alleen de pijnstilling waardoor het meevalt met de pijn!

@Lucky_Strike ja in jouw geval extra zuur ;( ik heb er iig nog daadwerkelijk studies mee kunnen doen en afronden.

@Clubsoda wil je me nog een keer een huphup geven om aan de slag te gaan met stomme onderzoeksdingen voor de afspraak die ik inmiddels morgenochtend 9.15 daadwerkelijk heb? :')
pi_219208024
Oh, en nog een *O* voor jaargesprek van @Tele6! Well done, en nu zelf er ook nog meer op gaan vertrouwen/in gaan geloven dat je hartstikke goed bent in wat je doet!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 november 2025 @ 19:20:24 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219208030
Toen ik begon met werken begonnen met aflossen. Woonde nog thuis. Dus kon paar honderd per maand wel alvast aflossen. Maar ja toen kwam appartement. Ik heb het 'netjes' gespeeld dat ik DUO off the balance heb gebracht met dank aan oom. En ik moet hem nog 2 jaar en een beetje terugbetalen a 125 euro in de maand tegen een rente van 0.
Zonder dat had ik net met mn starterssalaris nooit een appartement kunnen kopen.

Lange dag, maar nu wel weekend *O*. Morgen aan de wandel in de Veluwe.
pi_219208038
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Goede beslissing @:Dr_Flash ^O^

@:Kaatje1 hopelijk is het niet alleen de pijnstilling waardoor het meevalt met de pijn!

@:Lucky_Strike ja in jouw geval extra zuur ;( ik heb er iig nog daadwerkelijk studies mee kunnen doen en afronden.

@:Clubsoda wil je me nog een keer een huphup geven om aan de slag te gaan met stomme onderzoeksdingen voor de afspraak die ik inmiddels morgenochtend 9.15 daadwerkelijk heb? :')
HUPHUP! ~O>
pi_219208070
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
de laatste BiljetGazet onder mijn redacteurschap
Toch het einde van een tijdperk. Voor wat het waard is: mijn dank voor alle energie die je gestoken hebt in een gemeenschap :Y.

Ik vind je nieuwe billetje vrij saai. Ok, het is een bug, dat maakt 'm dan een beetje leuk. Een beetje.
pi_219208264
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Toch het einde van een tijdperk. Voor wat het waard is: mijn dank voor alle energie die je gestoken hebt in een gemeenschap :Y.

Ik vind je nieuwe billetje vrij saai. Ok, het is een bug, dat maakt 'm dan een beetje leuk. Een beetje.
Dank je O+ Nee, hij IS vrij saai. Amerikaans papiergeld Is. Vrij. Saai.

Meestal weinig meer dan 2 kleuren. En in dit geval is die error iets wat in ongeveer de helft van de biljetten voorkomt. Totaal niet zeldzaam (meestal errors zijn dat op zich wel)

Maar mijn laatste valt toch wel mee.

pi_219208907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:20 schreef borisz het volgende:
Toen ik begon met werken begonnen met aflossen. Woonde nog thuis. Dus kon paar honderd per maand wel alvast aflossen. Maar ja toen kwam appartement. Ik heb het 'netjes' gespeeld dat ik DUO off the balance heb gebracht met dank aan oom. En ik moet hem nog 2 jaar en een beetje terugbetalen a 125 euro in de maand tegen een rente van 0.
Zonder dat had ik net met mn starterssalaris nooit een appartement kunnen kopen.

Lange dag, maar nu wel weekend *O*. Morgen aan de wandel in de Veluwe.
Slim om zo snel mogelijk af te lossen in jouw situatie. Ik heb eerst 2 jaar gewacht, toen het minimum afgelost en toen we gingen verbouwen hier de 5 jaar aflossingsvrij ingezet.

Aan de andere kant heb ik nu wel voor het eerst sinds mijn 21e een echt fatsoenlijk inkomen dus ik kan het zeker betalen :)

Hup @vlindertje89 *O*

En goed gedaan Flash. Genoeg is genoeg.
Spoilers!
pi_219209007
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Zeg je nu dat ze oud is? :o
pi_219209023
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zeg je nu dat ze oud is? :o
Ja, ga jij er even nadruk op leggen.
Spoilers!
pi_219209088
quote:
17s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meestal weinig meer dan 2 kleuren. En in dit geval is die error iets wat in ongeveer de helft van de biljetten voorkomt. Totaal niet zeldzaam (meestal errors zijn dat op zich wel)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sinterklaas en Game of Thrones
pi_219209117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij kregen er laatst ook een voor rijden door rood uit Italië.
Op de foto's zie je ook dat het al rood was toen we aan kwamen rijden.
Geen idee wat wij deden _O-
:D

Jaren geleden kregen we er ook 1, maar die hebben we laten lopen en nooit meer iets van gehoord.
Deze kwam aangetekend, uitgezocht hoe dit soort dingen gaan en het klopt dat we motte betale. Binnen 5 dagen anders een boete erboven op en wordt het iets van 135.
pi_219209150
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Sinterklaas en Game of Thrones [ link | afbeelding ]
huh wat
pi_219209218
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:24 schreef sigme het volgende:
Behalve vrij saai.

Het is een Woodchopper.

Een High Grade (64 toch) Woodchopper.

Je wilt niet weten wat je voor zoeen biljetje betaalt tegenwoordig.

SPOILER
pi_219209221
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, ga jij er even nadruk op leggen.
Graag gedaan :D
pi_219209462
quote:
17s.gif Op donderdag 6 november 2025 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die is wel boeiend. Kleurtjes, onbegrijpelijke tekens, papen of namaakpapen met mijters, meerdere rare handjes en nog heel veel meer. Spectakel ^O^
En dan nog sixtysix ook.

Als ik even door de saaiheid van de kleurstelling heenbijt is die Amerikaan eigenlijk ook best bestudering waard.

Die woeste lijnvoering, de verwarde man, Jozef, Maria, kindeke en Hond. Die houthakker vind ik zo snel niet terug.
pi_219209489
quote:
11s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

huh wat
Die 2 zie ik er in ;)
pi_219209503
Overigens heb ik naar aanleiding van het gesprek over bestek, met name Gero, gestart door @derLudolf , een verzamelaar aangeschreven. Met foto's van mijn bestekverzameling die ik geërfd heb van mijn oma, en de vraag of ie het wil kopen. Hij liet weten niet de hoofdprijs te kunnen betalen dus ik heb daar maar weer op geantwoord dat ik geen hoofdprijs zoek en voor hoeveel geld hij het wel wil kopen zonder dat hij er zich een buil aan valt. Ik ben benieuwd :D
pi_219209547
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:00 schreef sigme het volgende:
Overigens heb ik naar aanleiding van het gesprek over bestek, met name Gero, gestart door @:derludolf , een verzamelaar aangeschreven. Met foto's van mijn bestekverzameling die ik geërfd heb van mijn oma, en de vraag of ie het wil kopen. Hij liet weten niet de hoofdprijs te kunnen betalen dus ik heb daar maar weer op geantwoord dat ik geen hoofdprijs zoek en voor hoeveel geld hij het wel wil kopen zonder dat hij er zich een buil aan valt. Ik ben benieuwd :D
Oh dat laat je toch nog wel weten?
Toevallig vandaag had ik dat van moeders in mijn handen.
In het fotoalbum zag ik dat zij dit kregen met hun 25-jarig huwelijk van de familie.
pi_219209568
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Die is wel boeiend. Kleurtjes, onbegrijpelijke tekens, papen of namaakpapen met mijters, meerdere rare handjes en nog heel veel meer. Spectakel ^O^
En dan nog sixtysix ook.

Als ik even door de saaiheid van de kleurstelling heenbijt is die Amerikaan eigenlijk ook best bestudering waard.
[ afbeelding ]
Die woeste lijnvoering, de verwarde man, Jozef, Maria, kindeke en Hond. Die houthakker vind ik zo snel niet terug.
Er is ook nog een "Chief" en een "Buffalo". Biljetten met een prachtig vignet, in hoge kwaliteit erg duur. En een "Battleship" en een "Lazy Deuce" en nog wel een paar. En bijvoorbeeld een "Black Eagle" waar ik er toevallig twee van heb *) Let op de aantekening op de achterkant O+

pi_219209580
Mijn andere Black Eagle is 64 maar ermm ja gecompliceerd verhaal :)
  donderdag 6 november 2025 @ 21:06:57 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219209585
SHO / RIP Shirley Valentine

Pinkte een traantje weg, was een heerlijke film, en een geweldige rol van Pauline Collins
pi_219209617
Duidelijke beslissing Dr_Flash _O_
Voor je eigen plezier zou je een site kunnen maken met de posts die je regelmatig hier plaatst misschien?
Gewoon om je biljetjes kennis te delen.
pi_219209640
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:10 schreef AnneX het volgende:
Duidelijke beslissing Dr_Flash _O_
Voor je eigen plezier zou je een site kunnen maken met de posts die je regelmatig hier plaatst misschien?
Gewoon om je biljetjes kennis te delen.
Nee. Veel meer mensen weten er veel meer van. En ik zit eigenlijk niet zo om aandacht verlegen. Al zal niet iedereen dat geloven :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 06-11-2025 21:30:29 ]
pi_219210127
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee. Veel meer mensen weten er veel meer van. En ik zit eigenlijk niet zo om aandacht verlegen. Al zal niet iedereen dat geloven :D
“Voor je eigen plezier” bedacht ik. Niet om de aandacht.
pi_219210181
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
“Voor je eigen plezier” bedacht ik. Niet om de aandacht.
I don't deserve you O+ :@
pi_219211349
Goedemorgen!
Wat was het nog stralend mooi weer, zondag.
pi_219211476
Hallo.
pi_219211482
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:38 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
pi_219211484
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:10 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Wat was het nog stralend mooi weer, zondag.
[ afbeelding ]
Dichte mist nu
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 07:43:48 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219211490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Dichte mist nu
Jullie hebben de Nebellotterie gewonnen vandaag :)

Moi!
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 07:45:25 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219211495
Met dank aan NOS voor dit leenwoord
https://nos.nl/artikel/25(...)at-is-best-opvallend
pi_219211503
Morgen!
Hier ziet het eruit alsof het best mooi weer gaat worden. Behoorlijk lichtblauwe lucht.
pi_219211519
Goedemorgen. Hier staat de eerste echte PT op de planning. Ben heel erg benieuwd.
pi_219211540
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:38 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Hallo.

SPOILER
Spoilers!
pi_219211548
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:45 schreef derLudolf het volgende:
Met dank aan NOS voor dit leenwoord
https://nos.nl/artikel/25(...)at-is-best-opvallend
Uit dat stukje:
quote:
Het blijft de komende tijd vrijwel droog in ons land. Tot en met het einde van volgende week valt volgens veel weermodellen maar een paar millimeter regen.

Op de kaart zie je een rond gat waarin het bijna niet gaat regenen. In Duitsland, de Alpen, Polen en Tsjechië blijft het vrijwel droog tot en met het einde van volgende week.

In het westen en zuiden van Frankrijk, maar ook in grote delen van Spanje en Portugal, valt daarentegen regelmatig regen.
Mogen jullie raden waar ik zaterdag naartoe vertrek :+
pi_219211552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:51 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Hier staat de eerste echte PT op de planning. Ben heel erg benieuwd.
^O^
pi_219211740
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 08:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Uit dat stukje:
[..]
Paraplu en zuidwester mee?

Waardeloze merries wat er allemaal kan misgaan bij levering van kast…
Stukken eraf, stukken uit de muur, kan adres niet vinden, etc.
Trouwens het transport is vooruit betaald voor 2 man via een intermediair van mp en het moet naar de 1e zonder lift en het is zwaar.
Zouden jullie een tip/fooi geven?
pi_219211753
En is @Lonaa jarig? Enniewee: Van Harte en extra taart 🎂
  vrijdag 7 november 2025 @ 09:13:59 #261
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219211953
Van harte Lonaa!

Wij gaan volgende week ook naar Spanje, GC weliswaar maar toch

Annex, komt vast goed met de kast, qua fooi? Geen idee, het moeilijkst vind ik altijd, hoeveel?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_219212360
Soap kast: hoofdstuk 2: wordt niet meegenomen, want te nieuw en te mooi.
Het is geen mp ouwechie. Wordt geregeld, zegt de man. Vandaag nog.
De verkoper heeft al wel een telefoontje hierover gehad. Wij niet. Hing 28 min in de wacht. En nog steeds in de wacht bij de chat.
# wordt vervolgd.
pi_219212395
Mogge!

Gefeliciteerd @Lonaa

Ik snap niet helemaal wat er met de kast is @AnneX Krijgen jullie een nieuwe of hebben jullie er een verkocht? En waarom neemt een transporteur dat niet mee? Da’s toch zijn werk?

Vannacht best goed geslapen, om 23.15 paracetamol ingenomen en die was om 6 uur echt wel uitgewerkt. Toen ibuprofen erin en lekker kunnen slapen. Ik ben niet ontevreden
pi_219212445
Wij kochten een dressoir op mp. En regelden vervoer, inclusief de gevraagde foto, via een aanbevolen transporteur op mp. Dat loopt niet helemaal op rolletjes…

Goeie eerste nacht. Hou jij je rustig verder vandaag?
Eet je nu de hele dag vloeibaar😳
pi_219212561
Ah duidelijk nu. Hopelijk komt het snel goed.

Ja, hou me vandaag rustig, werd ook dringend geadviseerd gisteren. Niet bukken/hoofd naar beneden en zo. De hulp heeft gisteren de kattenbak geleegd, maar ik had even niet aan haar eten gedacht. Dus Elin krijgt het nu op de krabpaal.

Ik had laatst een heerlijke mosterd maaltijdsoep gemaakt en die heb ik gisteren gegeten en misschien vandaag ook, er zit nog heel wat in de vriezer
pi_219212940
Soap dressoir: episode 3: een écht mens gesproken, die zegt zijn best te doen om het transport vandaag evt. morgen te regelen. Hij belt ook de verkoper om het uit te leggen. (Zij is best een bijdehande tante). Ben benieuwd.
Nu werken en mnX is nu weer thuis. w/
pi_219212951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah duidelijk nu. Hopelijk komt het snel goed.

Ja, hou me vandaag rustig, werd ook dringend geadviseerd gisteren. Niet bukken/hoofd naar beneden en zo. De hulp heeft gisteren de kattenbak geleegd, maar ik had even niet aan haar eten gedacht. Dus Elin krijgt het nu op de krabpaal.

Ik had laatst een heerlijke mosterd maaltijdsoep gemaakt en die heb ik gisteren gegeten en misschien vandaag ook, er zit nog heel wat in de vriezer
“Hoofd boven het hart houden” is altijd wel een goeie!
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:21:04 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219212956
ik kom even loontje feliciteren *O* *G* *O* *G*

hier was het vandaag ook lekker mistig, en klaart het nu lekker op O+

Plaatje van gister:

[ Bericht 10% gewijzigd door Barreltje op 07-11-2025 11:27:20 ]
pi_219212982
Gefeliciteerd Lonaa!
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:27:05 #270
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219213007
Wat zij hierboven zeggen, @Lonaa *O*
pi_219213810
Van harte @Lonaa
  vrijdag 7 november 2025 @ 13:14:51 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219213843
Gefeliciteerd @Lonaa *O*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 november 2025 @ 13:19:11 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219213893
Hoera Lonaa 🎊🍻

Wat een weertje. Gewoon lunch op een terras in Otterlo. En dat in november. Bijna 26km in de benen 😎
  vrijdag 7 november 2025 @ 13:19:26 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219213898
ohja, ik heb weer even wat technische kennis nodig.

ik wil een nieuwe afwasmachine, of, een die energie label A heeft en niet de huidige met Z ofzo :o
nou heb ik wel een machien op het oog, maar dat is dus een inbouw unit. en de huidige is NIET inbouw. ( hij staat wel onder het aanrecht, maar heeft dus geen fancy keuken frontje .. )

kan dat dan kwaad om zo'n inbouw unit te kopen? :o ?
pi_219214380
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:19 schreef Barreltje het volgende:

ik wil een nieuwe afwasmachine, of, een die energie label A heeft en niet de huidige met Z ofzo :o
nou heb ik wel een machien op het oog, maar dat is dus een inbouw unit. en de huidige is NIET inbouw. ( hij staat wel onder het aanrecht, maar heeft dus geen fancy keuken frontje .. )

Kwaad niet. Maar lelijk is het wel vind ik.

Ondertussen zit ik op hete kolen. Ik heb nog 15 minuten om thuis te komen en 2 afspraken, bij huisarts en apotheek.
Spoilers!
pi_219214419
Halleluja, Fok-wet _O_ Afspraak van 15.00 is verplaatst. Dan kan ik nog op enigzins normale tijd lunchen ook.
Spoilers!
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:42:39 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219214422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:19 schreef borisz het volgende:
Bijna 26km in de benen 😎
Overdrijvie :o
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 14:47:12 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219214456
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 08:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Uit dat stukje:
[..]
Naar grote delen van Spanje? :+
pi_219214552
Gefeliciteerd @Lonaa!
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 15:41:23 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219214887
Gefeliciteerd @Lonaaa
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 15:47:00 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219214956
Geert is de laatste dagen erg zielig aan het doen op sociale media. "Want IK heb meer stemmen dan Jetten"

Dat ie na 30 jaar nog niet snapt hoe politiek werkt. Gewoon z'n eigen schuld dat ie verloren heeft door er een one man show van te maken. Met de 100.000 stemmen van Coenradie er bij had de PVV makkelijk gewonnen.

Alleen deze transfer laat al zien dat ze geen onverdienstelijk politica is :P (oftewel door deze actie heeft ze pvv de winst door de neus geboord wat een handige actie is natuurlijk)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 november 2025 @ 17:02:53 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219215729
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Overdrijvie :o
Nou ja. Wel afronding naar boven 25,6km :P

Daarna wel een hele wilde lunch :P

Pulled Zwijn, wilde bouillon en een wildkroket.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:09:09 #283
63722 z80
I fink you freaky
pi_219215787
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:19 schreef Barreltje het volgende:

Past er een ikea kastje op die plek? Dan heb je de vaatwasser direct ingebouwd.
Zo niet moeten er een paar klossen onder een inbouwvaatwasser en een plank aan de voorkant.
Voor de werking maakt het niets uit.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:10:23 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_219215795
Gefeliciteerd Lonaa.
pi_219215859
Van harte @Lonaa *O* *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 7 november 2025 @ 18:13:12 #286
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219216173
quote:
80s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:02 schreef borisz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind ze toch behoorlijk tam op het bord liggen :P
pi_219216225
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jullie hebben de Nebellotterie gewonnen vandaag :)

Moi!
Die moest ik ff opzoeken :)
pi_219216280
Van harte @Lonaa *O* *O*
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:12:09 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219216542
@Lonaa postte iets over het maken van Okonomiyaki en ik dacht: ik heb nog dit.. en nog dat... en nog wat hiervan...

Een vulling van grote garnaal, krab en surimi.

Dus de spek maar weggelaten...
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:27:09 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219216647
quote:
80s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:02 schreef borisz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En toen nog even 20 km terug of zo?
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:30:34 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219216678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:12 schreef fietsie het volgende:
@:Lonaa postte iets over het maken van Okonomiyaki en ik dacht: ik heb nog dit.. en nog dat... en nog wat hiervan...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een vulling van grote garnaal, krab en surimi.

Dus de spek maar weggelaten...
Dat is een soort luxe frikandel speciaal op een bedje van rösti onniedan? :P
  vrijdag 7 november 2025 @ 19:35:40 #292
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219216747
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Met groente en vis. Inderdaad.
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:29:12 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219217703
Top vrijdagavond: gootsteenrioolbuis (dus niet de sifon, maar verderop) ontstoppen....
pi_219217725
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Komt geen aardappel aan te pas bij okonomiyaki :N
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:32:33 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219217737
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Deze wel :P Ik had een recept waarin Yam werd geadviseerd, te vervangen door een geraspte aardappel
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:32:43 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219217738
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat is die onderkant dan? :?
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:35:15 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219217757
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat is die onderkant dan? :?
Ook zonder aardappel zou die onderkant er zo uitzien; wat je ziet is fijngesneden spitskool in een beslagje
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:37:31 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219217771
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ook zonder aardappel zou die onderkant er zo uitzien; wat je ziet is fijngesneden spitskool in een beslagje
aha ^O^

Maar misschien is "okonomiyummy" een beter woord :')
  vrijdag 7 november 2025 @ 20:38:38 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219217777
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
aha ^O^

Maar misschien is "okonomiyummy" een beter woord :')
De meest voorkomende versie is met een laag buikspek aan 1 kant en ik ben zelfs varianten tegengekomen met koreaanse bief-rolletjes erin. Dus inderdaad.
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:09:44 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219218094
Ik mis de ananas
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 21:12:00 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219218121
Gecontroleerd door de KMar vanavond :o Echt van de weg gehaald, ID laten zien en toen gingen ze echt even zoeken.

De Bundespolizei heeft me nog nooit iets gevraagd.
De vorige keer deed ik m'n raampje open, groette met "Moin" (lokale groet) en enige reactie was "Gute Reis" :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')