abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2025 @ 12:42:25 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219205607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat gaat er mis?

Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe. Peper en jeneverbes is ook lekker maar dat eet niet fijn vind ik. Weeg dit en voeg 2% zout toe. Ik stamp dan wat met de vijzel en het gaat in de pot. Als het niet helemaal onder water staat, voeg ik soms een pietsje water toe want dat onder water staan is wel belangrijk. Dit kan je ook na een paar uur of een dag doen maar meestal staat het goed onder water omdat het zout het water onttrekt uit de kool.

Ik laat het 1-2 weken op kamertemperatuur staan. Ik blijf er wel af, niet omroeren ofzo. Daarna gaat het mijn bijkeuken in, waar het een graad of 5 koeler is. Na 5-6 weken kan je het eten. Of misschien eerder maar dat komt er nooit van want dan geeft de moestuin nog te veel.

Als je snel last hebt van schimmels, kan je dit ook in een vacuümzak doen (geen water toevoegen). Wel een dubbele seal ivm opbollen en barsten en/of lekkage. Als de bolling te groot wordt, even in de zak prikken en weer sealen.
Ja dit doe ik ook wel zo. Denk dat de fermentatie niet goed gaat.
Eerste keer was het denk ik nog te warm misschien.
Tweede keer weet ik niet.
Ik heb wel echt zo'n ouderwetse pot dus het zou goed moeten gaan.
Vorig jaar lukte het wel ;(
3x is scheepsrecht dan maar
pi_219205620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet per 1 januari rente betalen aan DUO ;(
Sad moment ;(
Ik had dat per 1 januari dit jaar, dus heb vorig jaar net voor de jaarwisseling hem helemaal afgelost. Moet natuurlijk wel kunnen, en financieel had ik er wss nog wel iets op kunnen maken als ik het had belegd, maar dat wilde ik niet. Dus maar gewoon weg, ook wel fijn gevoel moet ik zeggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 06-11-2025 12:55:12 ]
pi_219205917
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Sad moment ;(
Ik had dat per 1 januari dit jaar, dus heb vorig jaar net voor de jaarwisseling hem helemaal afgelost. Moet natuurlijk wel kunnen, en financieel had ik er wss nog wel iets op kunnen maken als ik het had belegd, maar dat wilde ik niet. Dus maar gewoon weg, ook wel fijn gevoel moet ik zeggen.
Dat zou ik het liefst ook doen maar J denkt er anders over. Dus ik betaal maar elke maand wat extra en los nog een paar 100 extra af op 31-12. Zo is het soort van een gulden middenweg. Maar het blijft zuur, zo'n schuld waar ik ook zelf niets aan heb kunnen doen door ziekte.
Spoilers!
  donderdag 6 november 2025 @ 15:38:58 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219206534
fijn van de tandarts kaatje, hopelijk nu minder last!

Ik ben gelukkig al een tijdje van de studieschuld af, dat was wel echt fijn om te doen! nu nog de hypotheek :P

wij hebben hier besproken dat ik m'n eigen werkplekje ga krijgen waar ik naar hartelust kan potten, fermenteren en bijen... waarschijnlijk kan ik het ergens in de lente inrichten dus ik hou al jullie brouwsels goed in de gaten!

de plannen zijn:
- honing
- mede
- cider / appel azijn
- zuurkool

en verder sta ik open voor alle andere mogelijkheden, EN tips voor het inrichten van m'n plekkie :D (zo'n 12 m2)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219206890
Het huis is schoon en ik lig lui op bed, leve de hulp.

Volgens haar zag ik eruit als een halve hamster en even in de spiegel gekeken en het klopt. Dankzij ibu en paracetamol valt de pijn nog wel te doen.

@Barreltje Ik zag net op printerest potted cheese, ook een bewaar methode https://larderlove.com/wprm_print/20483
We have far more in common than that which devides us..
pi_219207366
Toen mijn liefste & ik net samenwoonden en wat kleine baantjes kregen, moest liefste ook rente betalen aan de Informatiseringsbank (voorganger van DUO). Dat was 10% rente, en een schuld van meer dan 10duizend gulden.
Dus dat hebben we eerst maar eens afbetaald.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219207376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Het huis is schoon en ik lig lui op bed, leve de hulp.

Volgens haar zag ik eruit als een halve hamster en even in de spiegel gekeken en het klopt. Dankzij ibu en paracetamol valt de pijn nog wel te doen.

@:barreltje Ik zag net op printerest potted cheese, ook een bewaar methode https://larderlove.com/wprm_print/20483
Sterkte hamstertje :*
pi_219207383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zou ik het liefst ook doen maar J denkt er anders over. Dus ik betaal maar elke maand wat extra en los nog een paar 100 extra af op 31-12. Zo is het soort van een gulden middenweg. Maar het blijft zuur, zo'n schuld waar ik ook zelf niets aan heb kunnen doen door ziekte.
Wat zuur zeg -O-
pi_219207391
Wij kregen vdg een aangetekende verrassing aan de deur.
4 juni vorig jaar op vakantie in Italië keerden we de huurauto omdat we een (bijna dachten we) autoluw gebied inreden.Blijkbaar toch een stukkie te ver.
108 euro :(

Leve onze vakantieblogs, zodat we het precies na konden zoeken.
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 17:51:26 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219207399
Stufi moet je toch in 15 jaar terug betalen LS? Of waren er vroeger andere regels?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 6 november 2025 @ 18:02:23 #211
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219207456
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:50 schreef Blues het volgende:
Wij kregen vdg een aangetekende verrassing aan de deur.
4 juni vorig jaar op vakantie in Italië keerden we de huurauto omdat we een (bijna dachten we) autoluw gebied inreden.Blijkbaar toch een stukkie te ver.
108 euro :(

Leve onze vakantieblogs, zodat we het precies na konden zoeken.
[ link | afbeelding ]
Wij kregen er laatst ook een voor rijden door rood uit Italië.
Op de foto's zie je ook dat het al rood was toen we aan kwamen rijden.
Geen idee wat wij deden _O-
pi_219207592
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat zuur zeg -O-
Ja, dat blijft het :{

quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Stufi moet je toch in 15 jaar terug betalen LS? Of waren er vroeger andere regels?
15 jaar inderdaad. Maar ik heb een onconventionele route gehad en was pas laat klaar. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de aflossingsvrije periode.
Spoilers!
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 18:23:17 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219207598
Morgen vrij, m'n neef komt helpen het laatste stukje van de keuken af te maken. Verder even bij de Wildkamp lang geweest, wat muurplaten, verloopnippels, puntstukken en flexslang opgehaald. Zodat ik koud water krijg in de douche op een wijze waarover ze op z'n Duits zouden zeggen Guter Pfusch ist keine schlechte Arbeit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219207599
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 17:43 schreef sigme het volgende:
Toen mijn liefste & ik net samenwoonden en wat kleine baantjes kregen, moest liefste ook rente betalen aan de Informatiseringsbank (voorganger van DUO). Dat was 10% rente, en een schuld van meer dan 10duizend gulden.
Dus dat hebben we eerst maar eens afbetaald.
10% :o
Spoilers!
pi_219207634
Toch ruim een jaar gedaan zeg over de bekeuring o|O Europa-papa…

Huis is chaos. Ene dressoir is leeggeruimd en verplaatst naar de slaapkamer.
Nieuwe dressoir komt morgen. Spannend.

Klinkt alsof het meeviel @Kaatje1 of is het de pijnstilling, die spreekt?
Fijn, dat de hulp er was.

Leuk @Barreltje om uitzicht te hebben op je eigenste plek om van alles lekker te maken. Heb je al een imker cursus gedaan eigenlijk?
En dan kun je vast potten en potjes verzamelen.
Jam maken is ook een leuke.
pi_219207662
Oh en een 👍🏼voor de hema. Gister T shirts besteld. Even geaarzeld over 1 + 1 gratis, dus twee voor de prijs van 1.
En ik dacht om 1 x 2 te hebben besteld. Kwam er vandaag al! maar eentje in de brievenbus. De chat gestart en ik werd gebeld door dezelfde medewerker: nalevering niet mogelijk, 50% wordt teruggestort.

Als je twee of meer besteld, wordt het automatisch verrekend. En dat vond ik niet duidelijk vermeld.
pi_219207727
Ik hoop dat het meegevallen is maar ik denk dat het de pijnstilling is. Zo maar een kop maaltijdsoep verwarmen, kijken hoe dat gaan.

Vanavond is de film van Amir op tv

We have far more in common than that which devides us..
pi_219207747
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
10% :o
Goede oude tijd :Y

Toen ik opgroeide, en we regelmatig verhuisden (inclusief ver- en aankoop van woningen) stortte de huizenmarkt en de arbeidsmarkt in, en bij hypotheekrentes van > 10% doet dat ook interessante dingen met mensen. Huis onder water; baan kwijt, voor zover er kans was op werk, dan aan de andere kant van het land.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219207759
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoop dat het meegevallen is maar ik denk dat het de pijnstilling is. Zo maar een kop maaltijdsoep verwarmen, kijken hoe dat gaan.

Vanavond is de film van Amir op tv

[ afbeelding ]
Ik vind het allemaal prachtig, dat hij hier is, dat hij talentvol is, dat hij films maakt, dat hij prijzen wint.

Maar ik kan het idee van die film al niet eens aan.
pi_219207765
quote:
9s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal prachtig, dat hij hier is, dat hij talentvol is, dat hij films maakt, dat hij prijzen wint.

Maar ik kan het idee van die film al niet eens aan.
Helaasch…wat jij zegt, geldt ook voor mij.
pi_219207904
Haha toch nog 2 uur balkon kunnen zitten B:)B morgen weer :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219207923
Voor wie het betreft. Vandaag is de laatste BiljetGazet onder mijn redacteurschap op de mat gevallen. Ik stop ermee. Te weinig mensen doen nu te veel omdat te veel mensen te weinig doen, en dat kan best eens het einde van de club betekenen. Het zij zo.

Volgende week is er nog beurs met ALV. En iedereen die daar verbaasd gaat lopen doen is de klos want daarmee geef je al aan dat je de afgelopen 2 jaar het blad niet gelezen hebt. Dus ja, voor wie doe ik het? Voor jou niet :W

Maar goed, het zal verder ook wel hoor, ik ben er nu van af in ieder geval *O*

Er is geen "extra" vrije tijd. Gewoon het offloaden van iets waar ik geen energie of tijd meer voor had.

Recently wel weer een biljetje gekauft natuurlijk *)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219208016
Goede beslissing @Dr_Flash ^O^

@Kaatje1 hopelijk is het niet alleen de pijnstilling waardoor het meevalt met de pijn!

@Lucky_Strike ja in jouw geval extra zuur ;( ik heb er iig nog daadwerkelijk studies mee kunnen doen en afronden.

@Clubsoda wil je me nog een keer een huphup geven om aan de slag te gaan met stomme onderzoeksdingen voor de afspraak die ik inmiddels morgenochtend 9.15 daadwerkelijk heb? :')
pi_219208024
Oh, en nog een *O* voor jaargesprek van @Tele6! Well done, en nu zelf er ook nog meer op gaan vertrouwen/in gaan geloven dat je hartstikke goed bent in wat je doet!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 november 2025 @ 19:20:24 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219208030
Toen ik begon met werken begonnen met aflossen. Woonde nog thuis. Dus kon paar honderd per maand wel alvast aflossen. Maar ja toen kwam appartement. Ik heb het 'netjes' gespeeld dat ik DUO off the balance heb gebracht met dank aan oom. En ik moet hem nog 2 jaar en een beetje terugbetalen a 125 euro in de maand tegen een rente van 0.
Zonder dat had ik net met mn starterssalaris nooit een appartement kunnen kopen.

Lange dag, maar nu wel weekend *O*. Morgen aan de wandel in de Veluwe.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')