Ja dit doe ik ook wel zo. Denk dat de fermentatie niet goed gaat.quote:Op donderdag 6 november 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat gaat er mis?
Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe. Peper en jeneverbes is ook lekker maar dat eet niet fijn vind ik. Weeg dit en voeg 2% zout toe. Ik stamp dan wat met de vijzel en het gaat in de pot. Als het niet helemaal onder water staat, voeg ik soms een pietsje water toe want dat onder water staan is wel belangrijk. Dit kan je ook na een paar uur of een dag doen maar meestal staat het goed onder water omdat het zout het water onttrekt uit de kool.
Ik laat het 1-2 weken op kamertemperatuur staan. Ik blijf er wel af, niet omroeren ofzo. Daarna gaat het mijn bijkeuken in, waar het een graad of 5 koeler is. Na 5-6 weken kan je het eten. Of misschien eerder maar dat komt er nooit van want dan geeft de moestuin nog te veel.
Als je snel last hebt van schimmels, kan je dit ook in een vacuümzak doen (geen water toevoegen). Wel een dubbele seal ivm opbollen en barsten en/of lekkage. Als de bolling te groot wordt, even in de zak prikken en weer sealen.
Sad momentquote:Op donderdag 6 november 2025 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet per 1 januari rente betalen aan DUO
Dat zou ik het liefst ook doen maar J denkt er anders over. Dus ik betaal maar elke maand wat extra en los nog een paar 100 extra af op 31-12. Zo is het soort van een gulden middenweg. Maar het blijft zuur, zo'n schuld waar ik ook zelf niets aan heb kunnen doen door ziekte.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sad moment
Ik had dat per 1 januari dit jaar, dus heb vorig jaar net voor de jaarwisseling hem helemaal afgelost. Moet natuurlijk wel kunnen, en financieel had ik er wss nog wel iets op kunnen maken als ik het had belegd, maar dat wilde ik niet. Dus maar gewoon weg, ook wel fijn gevoel moet ik zeggen.
Sterkte hamstertjequote:Op donderdag 6 november 2025 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Het huis is schoon en ik lig lui op bed, leve de hulp.
Volgens haar zag ik eruit als een halve hamster en even in de spiegel gekeken en het klopt. Dankzij ibu en paracetamol valt de pijn nog wel te doen.
@:barreltje Ik zag net op printerest potted cheese, ook een bewaar methode https://larderlove.com/wprm_print/20483
Wat zuur zegquote:Op donderdag 6 november 2025 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou ik het liefst ook doen maar J denkt er anders over. Dus ik betaal maar elke maand wat extra en los nog een paar 100 extra af op 31-12. Zo is het soort van een gulden middenweg. Maar het blijft zuur, zo'n schuld waar ik ook zelf niets aan heb kunnen doen door ziekte.
Wij kregen er laatst ook een voor rijden door rood uit Italië.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:50 schreef Blues het volgende:
Wij kregen vdg een aangetekende verrassing aan de deur.
4 juni vorig jaar op vakantie in Italië keerden we de huurauto omdat we een (bijna dachten we) autoluw gebied inreden.Blijkbaar toch een stukkie te ver.
108 euro
Leve onze vakantieblogs, zodat we het precies na konden zoeken.
[ link | afbeelding ]
Ja, dat blijft hetquote:
15 jaar inderdaad. Maar ik heb een onconventionele route gehad en was pas laat klaar. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de aflossingsvrije periode.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Stufi moet je toch in 15 jaar terug betalen LS? Of waren er vroeger andere regels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
10%quote:Op donderdag 6 november 2025 17:43 schreef sigme het volgende:
Toen mijn liefste & ik net samenwoonden en wat kleine baantjes kregen, moest liefste ook rente betalen aan de Informatiseringsbank (voorganger van DUO). Dat was 10% rente, en een schuld van meer dan 10duizend gulden.
Dus dat hebben we eerst maar eens afbetaald.
Goede oude tijdquote:
Ik vind het allemaal prachtig, dat hij hier is, dat hij talentvol is, dat hij films maakt, dat hij prijzen wint.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoop dat het meegevallen is maar ik denk dat het de pijnstilling is. Zo maar een kop maaltijdsoep verwarmen, kijken hoe dat gaan.
Vanavond is de film van Amir op tv
[ afbeelding ]
Helaasch…wat jij zegt, geldt ook voor mij.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prachtig, dat hij hier is, dat hij talentvol is, dat hij films maakt, dat hij prijzen wint.
Maar ik kan het idee van die film al niet eens aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |