abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219204346
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 23:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Yups al mn favo-nerd-digitale-podcasts hebben flink gelobbyd O+
Welke?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteren mijn jaargesprek op werk. Ze waren echt bizar positief. Vlindertje City zit nog 3 jaar aan me vast *G* *G*
Kijk jou eens op je plaats zitten _O_

@borisz, bijna 66, I see what you did there :D
Spoilers!
pi_219204379
En sterkte nogmaals @Kaatje1, hoop dat je nacht ok was.

@Yinny, fijn je hier weer even te zien. Jammer dat dingen op zich laten wachten door je arm zeg ;(

Ik heb vrij vandaag. Er staan geen spectaculaire dingen op de agenda. Ik ga lekker wat rommelen in huis. Het verhaal van de toeslagenouder moet af, ik moet nog een klein stukje cursus voor VWN doen, er moet knoflook worden gepoot en ik wil weten of ik weer van spaarbank moet wisselen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 november 2025 @ 08:55:51 #178
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219204428
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

@:borisz, bijna 66, I see what you did there :D
;-)
Waren er 64. Drukste politieke avond denk ik na een F1-debat van voor corona. Toen hadden we 150 man, ook veel van buiten.
We zijn ook behoorlijk gegroeid qua leden. Dus het is heel mooi ook een volle zaal te zien met oude en nieuwe leden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 6 november 2025 @ 09:11:08 #179
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219204500
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ging prima. Het was niet de eerste keer dat hij gebruikt is maar ik denk elke keer aan je. De zuurkool smaakt het beste tot nu toe :9
Wat is jouw recept? Ik had vorig jaar echt super lekkere maar nu ben ik al voor de derde keer opnieuw begonnnen ;(
pi_219204537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik had gisteren mijn jaargesprek op werk. Ze waren echt bizar positief. Vlindertje City zit nog 3 jaar aan me vast *G* *G*
Gefeliciteerd! *O*
pi_219204649
@Isabeau En ik hoor een prof roepen 'schoenen hebben hakken, mensen hebben hielen!', maar volgens mij is het prima Nederlands. Tenzij er 'met de hakken over de sloot' wordt bedoeld dat je in ieder geval schoenen aan had. dit zei een docente op de opleiding ook steeds weer! En ik ook.

@Tele6 Bizar 👍🏼 goed nieuws.

Sensatie al gehad: een stukkie verderop landde zojuist een trauma heli.
Hoor straks vast in het dorp wat er is gebeurd.

Strakjes een sociale Schipperslunch en bowlen😎 in de Betuwe.

Fijne dag @all
pi_219204650
Mogge!

Gefeliciteerd @Tele6

Dank voor de sterkte wensen. Gelukkig heel goed geslapen op ibu en paracetamol en de pijn die ik gisteravond had is er nu niet meer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_219204748
‘morgen. Luie vrije dag vandaag, dus lig nog in bed met boek.

Voor het zuurkoolrecept houd ik me ook aanbevolen. Er liggen nog een witte en een rode kool klaar om verwerkt te worden.
pi_219205008
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

Welke?

Mijn nerdpodcasts zijn:
Ik weet je wachtwoord
Het digitale front (deze jongens hadden politieke partijen doorgelicht op "digitale leden")
Schaduwoorlog
Telegramterreur
Mijn intrigerendste podcast van het moment is Goliath.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 06-11-2025 10:52:06 ]
pi_219205117
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat is jouw recept? Ik had vorig jaar echt super lekkere maar nu ben ik al voor de derde keer opnieuw begonnnen ;(
Wat gaat er mis?

Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe. Peper en jeneverbes is ook lekker maar dat eet niet fijn vind ik. Weeg dit en voeg 2% zout toe. Ik stamp dan wat met de vijzel en het gaat in de pot. Als het niet helemaal onder water staat, voeg ik soms een pietsje water toe want dat onder water staan is wel belangrijk. Dit kan je ook na een paar uur of een dag doen maar meestal staat het goed onder water omdat het zout het water onttrekt uit de kool.

Ik laat het 1-2 weken op kamertemperatuur staan. Ik blijf er wel af, niet omroeren ofzo. Daarna gaat het mijn bijkeuken in, waar het een graad of 5 koeler is. Na 5-6 weken kan je het eten. Of misschien eerder maar dat komt er nooit van want dan geeft de moestuin nog te veel.

Als je snel last hebt van schimmels, kan je dit ook in een vacuümzak doen (geen water toevoegen). Wel een dubbele seal ivm opbollen en barsten en/of lekkage. Als de bolling te groot wordt, even in de zak prikken en weer sealen.
Spoilers!
pi_219205283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat gaat er mis?

Ik schaaf witte kool in de foodprocessor, voeg karwij en mosterd toe.
Ik heb glazen potten met een siliconen deksel waar lucht uit kan (volgens mij niet makkelijk in), maakte ik altijd de kefir in. Zou dat werken?

Ik heb altijd het idee dat dit soort shit luchtdicht moet zijn maar dat zijn die ouderwetse potten ook niet natuurlijk bovendien patst het dan misschien ook heel snel?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219205304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Mijn nerdpodcasts zijn:
Ik weet je wachtwoord
Het digitale front (deze jongens hadden politieke partijen doorgelicht op "digitale leden")
Schaduwoorlog
Telegramterreur
Mijn intrigerendste podcast van het moment is Goliath.
Dank je, daar zit wel wat voor me tussen. Ik luister het liefst over de combi financiële digitale criminaliteit. Ik zie dat Ik Weet je Wachtwoord ook aandacht besteedt aan het onderwerp van mijn favoriete podcast ooit, The Trojan Horse Affair.

Ik kan helaas niet zo veel luisteren als ik wil, het triggert migraine omdat mijn brein te weinig ontspant.

Ik ben nu Hot Money, The New Narcos aan het luisteren. Bevalt erg goed.
Spoilers!
pi_219205311
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb glazen potten met een siliconen deksel waar lucht uit kan (volgens mij niet makkelijk in), maakte ik altijd de kefir in. Zou dat werken?

Ik heb altijd het idee dat dit soort shit luchtdicht moet zijn maar dat zijn die ouderwetse potten ook niet natuurlijk bovendien patst het dan misschien ook heel snel?
De ouderwetse potten zoals Lucky er een van mij heeft, hebben een waterslot. Dat doet dus hetzelfde als jouw siliconen deksel - er kan wel lucht uit (als de druk binnen hoog genoeg is geworden) maar geen lucht in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219205318
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:34 schreef sigme het volgende:

[..]
De ouderwetse potten zoals Lucky er een van mij heeft, hebben een waterslot. Dat doet dus hetzelfde als jouw siliconen deksel - er kan wel lucht uit (als de druk binnen hoog genoeg is geworden) maar geen lucht in.
Ja dat inderdaad.

Dat waterslot is wel geinig. J heeft zich een paar weken afgevraagd waarom hij af en toe 'bloep' hoorde :D
Spoilers!
pi_219205321
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik doe dit soort dingen in van die weckpotten van IKEA. Bij teveel druk duwen ze zichzelf open om de druk te laten ontsnappen. Meneer Wateetons doet dat ook en die is een pro :p.
pi_219205335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:36 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik doe dit soort dingen in van die weckpotten van IKEA. Bij teveel druk duwen ze zichzelf open om de druk te laten ontsnappen. Meneer Wateetons doet dat ook en die is een pro :p.
Dat werkt ook inderdaad. Ik liet elke dag even wat lucht ontsnappen. En als ik het even vergat en de opening van de pot de verkeerde kant op zat, zat ik gelijk onder de het gefermenteerde vocht :D
Spoilers!
  donderdag 6 november 2025 @ 11:44:45 #192
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219205359
Wij aten gisteravond ineens vegetarisch...

Ik was rode kool met gebakken aardappeltjes en een slavink aan het maken.
Uk was uitgebreid de ode aan de slavink van Hans Dorresteijn aan het zingen daarbij.

Maar die dingen gingen wel zo allemachtig 'naar varken' stinken in de pan, dat ik ze heb weggemikt.

Gelukkig lag er in de koelkast nog een ovenschotel 'gehaktbrood' van de Poiesz; 35 minuutjes in de oven was de oplossing. Dus de pannen uit, oven aan, wachten en daarna de aardappeltjes en kool weer warmen en alles op tafel.

Na 1 hapje 'gehaktbrood' kon ook die in de bak: alsof je citroenen zat te happen, en met een structuur van een spons met een bodempje water in de ovenschotel.

Top maaltijd :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219205365
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:36 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik heb een keuken vol shit en echt geen ruimte voor meer shit dus ik wil zeker geen weckpotten van IKEA. De meeste van mijn potten komen van Pieter Pot :@

Maar deze dus uit de DM en daar kan op zich ook prima lucht in natuurlijk alleen zal dat met overdruk (denk ik) niet supersnel gebeuren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219205369
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb een keuken vol shit en echt geen ruimte voor meer shit dus ik wil zeker geen weckpotten van IKEA. De meeste van mijn potten komen van Pieter Pot :@

Maar deze dus uit de DM en daar kan op zich ook prima lucht in natuurlijk alleen zal dat met overdruk (denk ik) niet supersnel gebeuren.
[ afbeelding ]
Echt totaal geen ruimte deze vrouw. Tis haas zielug :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219205376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Echt totaal geen ruimte deze vrouw. Tis haas zielug :N
Precies.
Dank voor je oprechte steun :*
pi_219205382
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Precies.
Dank voor je oprechte steun :*
Immer O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219205383
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toffe pot, die moet ik ook :Y Heb je misschien een linkje of is dat veel moeite?
Spoilers!
pi_219205390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Toffe pot, die moet ik ook :Y Heb je misschien een linkje of is dat veel moeite?
De moeite is het probleem niet maar ik heb een jaar of 2 geleden 2 dozen met deze potten uit een DM (of de naastgelegen Lidl) meegepakt, dus ik ben bang dat ik je niet kan helpen.

Het was in Düsseldorf.
Of Hamburg.
Dus dat helpt vast ook niet :D
pi_219205413
Ik moet per 1 januari rente betalen aan DUO ;(
Spoilers!
pi_219205427
En weer thuis na ca 45 minuten bikken (en extra verdoving). Maar kies is eruit en de wortels ook, die waren best gehecht aan het kaakbot. Was een goeie binnenkomer bij de nieuwe tandarts (hij is gisteren begonnen). Maar ontzettend aardige man, de nieuwe assistente is ook erg aardig en attent.
Nu 2-3 dagen rustig aan doen.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')