abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219178454
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219178475
Ik quote dit echt ongezond vaak irl :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219178483
O+
pi_219178489
Lag net in een warm bad toen ik gebeld werd. Mijn vader is meerdere keren flauwgevallen -O- van de week had hij daar ook al last van maar mochten we niemand bellen maar aangezien hij nu in de keuken op zijn achterhoofd is gevallen zijn we toch maar onderweg naar de eerste hulp.
Ben benieuwd met zijn geschiedenis met hoge bloeddruk en diabetes.
pi_219178491
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik quote dit echt ongezond vaak irl :D
Wat betekent het überhaupt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 18:16:36 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219178501
quote:
5s.gif Op zondag 2 november 2025 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat betekent het überhaupt? :?
Iets in de autocross
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219178543
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Lag net in een warm bad toen ik gebeld werd. Mijn vader is meerdere keren flauwgevallen -O- van de week had hij daar ook al last van maar mochten we niemand bellen maar aangezien hij nu in de keuken op zijn achterhoofd is gevallen zijn we toch maar onderweg naar de eerste hulp.
Ai, da’s schrikken, hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en wat ze er aan kunnen doen

Sterkte
We have far more in common than that which devides us..
pi_219178550
quote:
:(
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 18:38:07 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219178616
  zondag 2 november 2025 @ 18:51:27 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219178721
Voor degenen die mijn Char Sieuw wel lekker vonden, Char Siew kwadraat:

SPOILER: vlees
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 19:01:54 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219178814
Vanaf 36:00 even een geïmproviseerde reparatie van een aandrijfas in een paar minuten. _O-
Ben er vaak genoeg langs gefietst en gereden, maar nog nooit geweest.
pi_219178835
Smakelijk goed stuk vlees op zijn tijd :Y)

Als ik ergens een hekel aan heb is het pompoen slachten.
Wij eten pompoensoep.

Sterkte @Sarabi
  zondag 2 november 2025 @ 19:04:55 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_219178840
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:51 schreef fietsie het volgende:
Voor degenen die mijn Char Sieuw wel lekker vonden, Char Siew kwadraat:

SPOILER: vlees
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat ik nog een keer terug moet naar Kuala Lumpur.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 2 november 2025 @ 19:05:56 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219178847
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:04 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik zie dat ik nog een keer terug moet naar Kuala Lumpur.
Wij zaten adijviestamppot met spekjes te eten tijdens deze video; uk: "Ik heb -weer- trek.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 2 november 2025 @ 19:26:10 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_219178976
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wij zaten adijviestamppot met spekjes te eten tijdens deze video; uk: "Ik heb -weer- trek.
Aan de andere kant. In KL is er zo veel lekker eten. En deze tent zit niet centraal.
Vakantie KL ja graag. Kans om bij deze specifieke tent te eten, zeer klein.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219178981
Ik heb net echt een bijzonder smakelijke Duitse schnitzel gegeten met 2 glazen pils. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219179064
quote:
Schrikken!

Goed dat hij zich nu wel laat nakijken. Eigenwijze mensen ;( :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219179080
Sowieso: mensen :')

Op Reddit klaagde iemand dat zijn ovengerechten niet gaar werden, ook al deed hij ze de aangegeven tijd op de aangegeven temperatuur erin.
Na de tips over interne temperatuur meten tot nieuwe oven kopen vroeg iemand of hij de oven wel voorverwarmde.

‘Nee hoor! Dat hoeft helemaal niet.’

:'( _O- 8)7 :'( :|W _O- :'(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219179105
Vandaag flink wat draadjesvlees gemaakt en met jus gaat dat in 4 porties de vriezer in. Binnenkort lekker stamppot maken, alleen nog even bedenken welke
pi_219179115
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

Op Reddit klaagde iemand dat zijn ovengerechten niet gaar werden, ook al deed hij ze de aangegeven tijd op de aangegeven temperatuur erin.
Na de tips over interne temperatuur meten tot nieuwe oven kopen vroeg iemand of hij de oven wel voorverwarmde.

Wat boeit dat nou ook. Dat is in 10 seconden klaar. Beetje 20 liter lucht opwarmen. Sowieso verspilling.
pi_219179196
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2025 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat boeit dat nou ook. Dat is in 10 seconden klaar. Beetje 20 liter lucht opwarmen. Sowieso verspilling.
En van blue kip geniet je ook veel langer na *O*
pi_219179223
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En van blue kip geniet je ook veel langer na *O*
Nee wacht. Dan is het wat anders. Dan heeft ie de boel gewoon op 160 Fahrenheit gezet ipv Celsius _O-
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 20:07:19 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219179234
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2025 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Moet het ding zelf wel op temperatuur zijn.
pi_219179246
Dankjewel allemaal.
We zijn weer thuis, ze konden niets vinden behalve een iets hogere suikerwaarde. Wat wel iets kan verklaren maar niet 100%. Morgen afspraak maken bij de huisarts en dan kijken hoe verder.
pi_219179257
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:08 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal.
We zijn weer thuis, ze konden niets vinden behalve een iets hogere suikerwaarde. Wat wel iets kan verklaren maar niet 100%. Morgen afspraak maken bij de huisarts en dan kijken hoe verder.
In ieder geval goed dat er naar gekeken is (en verder gekeken wordt) ^O^
pi_219179269
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
In ieder geval goed dat er naar gekeken is (en verder gekeken wordt) ^O^
Jazeker. Mijn moeder is nu wel erg bang om te gaan slapen, aangezien ze op de 1e verdieping slapen en ze bang is dat hij van de trap valt. Wie weet beslist hij wel om op de bank te slapen.
pi_219179310
quote:

Ja dat draadje deed mij denken aan fok topics twintig jaar geleden :D 'doorgaans is dat volgens mij niet nodig'
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219179363
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Jazeker. Mijn moeder is nu wel erg bang om te gaan slapen, aangezien ze op de 1e verdieping slapen en ze bang is dat hij van de trap valt. Wie weet beslist hij wel om op de bank te slapen.
Goed zijn suikerwaardes in de gaten houden dus maar :) Was wel ff schrikken :o
pi_219179402
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Goed zijn suikerwaardes in de gaten houden dus maar :) Was wel ff schrikken :o
Ja, morgen moeten ze maar eens op zoek naar een glucosemeter. Ergens vind ik het ook wel bijzonder dat de huisarts dat in de afgelopen 3 jaar überhaupt niet aangeraden heeft om in huis te hebben.
pi_219179451
quote:

Mn pizza lukt altijd *O*
pi_219179601
Tsss zat net naar VT wonen te kijken. Vrijwel complete make-over werd de grond in geboord (door een stel dat al 20 jaar zo ongeveer hetzelfde had) _O-
pi_219179980
Schrikken @Sarabi! En beterschap :*

@Vanyel bij RTV Utrecht zegt Vitens dit:
"Dit verklaart waarom ik deze week ziek was", liet iemand vanochtend weten nadat duidelijk werd dat het kraanwater mogelijk verontreinigd is. Maar is het zo dat de bacterie mogelijk al langere tijd in het water zat? Volgens Vitens niet.
De woordvoerder laat weten dat het water iedere dag meerdere keren gecontroleerd wordt en dat er tot vannacht geen sporen gevonden zijn van de enterokokkenbacterie. Het is dus onwaarschijnlijk dat je daar eerder deze week al last van hebt gehad.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-in-de-regio-utrecht
En op hun eigen site in artikel jaar geleden dit zegt:
Voor E. coli weten we de uitslag van de kweek na één dag, bij enterococcen duurt dit twee dagen.' https://www.vitens.nl/Ove(...)inkwater-hoe-zit-dat

Dus als er zaterdagochtend dan wordt gemeld dat vrijdagnacht enterokokken zijn gevonden, dan is dat dus van een monster van woensdagnacht, zou ik denken.

Wel fijn dat ze zeggen dat ondanks postcode het bij jullie wel schoon is, wel apart dat postcode er dan toch tussen staat.

Ik heb net huisarts even berichtje gestuurd, want heb donderdag en vrijdag met kraanwater gezicht schoongemaakt op plekken waar ik een afweerremmende crème smeer tegen dermatitis. En vrijdag, zaterdag en gister leek op sommige plekken dat weer wat meer te worden, en op nieuwe plekken pukkeltjes te komen. Dus toch maar even checken of dat daardoor kan komen en ik tijdelijk even moet stoppen met smeren, of dat ik gewoon door kan gaan.
pi_219180196
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
De woordvoerder laat weten dat het water iedere dag meerdere keren gecontroleerd wordt en dat er tot vannacht geen sporen gevonden zijn van de enterokokkenbacterie. Het is dus onwaarschijnlijk dat je daar eerder deze week al last van hebt gehad.https://www.rtvutrecht.nl(...)-in-de-regio-utrecht
En op hun eigen site in artikel jaar geleden dit zegt:
Voor E. coli weten we de uitslag van de kweek na één dag, bij enterococcen duurt dit twee dagen.' https://www.vitens.nl/Ove(...)inkwater-hoe-zit-dat

Dus als er zaterdagochtend dan wordt gemeld dat vrijdagnacht enterokokken zijn gevonden, dan is dat dus van een monster van woensdagnacht, zou ik denken.
Wat een rare combi die twee teksten. Volgens mij klopt je conclusie.

En dan is het op zich niet gek dat mijn darmflora nog niet geheel on top of it is na de chemo en dan gevoeliger zou zijn maar kak is het wel (pun intended).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219180326
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En dan is het op zich niet gek dat mijn darmflora nog niet geheel on top of it is na de chemo en dan gevoeliger zou zijn maar kak is het wel (pun intended).
Ja, dat vind ik ook. Het kan nog wel correct zijn, dat hij bedoelt dat als je woensdag al ziek was dat niet hiervan gekomen kan zijn want toen zat het er nog niet in (plus evt incubatietijd voor klachten ontstaan). Maar dan is het op zn minst wel enigszins misleidend om te zeggen dat er tot vrijdagnacht geen sporen gevonden zijn - geen positieve testuitslag op sporen bekend zou dan preciezer zijn.

Overigens in een artikel van mei 2024:
""De verontreiniging in Dinxperlo is dinsdagmiddag aan het licht gekomen", vertelt Rik Dogger, woordvoerder van Vitens. Afgelopen zondag is er een monster genomen. Dat moet voor een betrouwbare uitslag twee dagen op kweek staan", zegt Dogger. Enterokokken hebben een incubatietijd van twee dagen. In die twee dagen kan het zich dus ontwikkelen tot een bacterie of verontreiniging. "Afgelopen zaterdag is ook een monster genomen waarvan wij maandag een positieve uitslag kregen. Tussen afgelopen zondag en dinsdag is de bacterie dus ontstaan", concludeert Dogger. https://www.gld.nl/nieuws(...)ter-in-de-achterhoek
Publicatiedatum op een woensdag, laatste wijziging op een donderdag. Dit vind ik ook verwarrend - als je maandag positieve uitslag van je zaterdagmonster kreeg, waarom is de conclusie dan dat de bacterie tussen zondag en dinsdag is ontstaan? En waarom kwam de verontreiniging dinsdagmiddag pas aan het licht als er maandag al een positieve uitslag was :D .

Maargoed, ongeacht alle aparte verwoordingen / verwarrende teksten en of het water bij jou nou wel of niet besmet was, natuurlijk super kut dat je zo beroerd bent ;( beterschap! :*
pi_219180470
Ja :'( :'(
Maar er klopt inderdaad geen kont van dat verhaal.

Al denk ik dat ie met positieve uitslag schoon bedoelt, misschien scheelt dat in de interpretatie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219180540
Verder had ik vandaag mijn fotocursus en was het heel erg tof. 8u deur uit, 9.15 start. Theorie, dierentuin in en oefenen, dan weer theorie, (lekkere!) lunch, dierentuin in en oefenen met theorie van voor lunch, weer theorie en grote ronde door dierentuin om foto's te maken met alle kennis van de hele dag in hoofd. Daarna nog even afronding en toen weer naar huis, 18.20 weer thuis. Was intensief, heel leerzaam, en enigszins frustrerend omdat de lens die juist heel scherpe plaatjes zou moeten maken, dat niet deed. Fotograaf vermoedde of probleem met de lens, of focus op net niet helemaal op het focuspunt (maar dan zou je verwachten dat foto niet op de gewenste plek scherp is maar op een andere plek wél, en hij was nergens écht goed scherp). Op 10x15cm formaat zie je het misschien niet per se, maar ik had deze lens juist omdat hele lage f en daarmee kortere sluitertijd mogelijk en juist extra scherpe foto's. Dus dat is stom. Hij heeft er ook paar foto's mee gemaakt, om te kijken of ik nou zo onsteady ben oid, maar maakte geen verschil. Maar behalve dat wel veel geleerd.

Oh, en tijgerwelpje speelde met moeder en het was zo cute *; . Ik ga snel weer eens terug (met gefixte, of andere lens haha).
pi_219180583
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 22:15 schreef Vanyel het volgende:
Ja :'( :'(
Maar er klopt inderdaad geen kont van dat verhaal.

Al denk ik dat ie met positieve uitslag schoon bedoelt, misschien scheelt dat in de interpretatie.
Oh, ja, dat zou inderdaad in elk geval verklaren waarom pas dinsdag bekend.

Ik zit nu te denken - misschien duurt die test 2 dagen omdat het zolang duurt tot je betrouwbaar enterokokken kan aantonen (dus dat het tot 48u kan duren voordat als er sporen in zitten, die uitgegroeid zijn tot aantoonbare enterococcen). En dat ook in het water het dus nog even duurt voor het van spore naar daadwerkelijke enterokok is ontwikkeld? En dat ze daarom zeggen ergens tussen zondag (monsterafname) en dinsdag (positieve test) de bacterie is ontstaan? Als ze niet tussentijds de uitslag checken (dus maandag al even kijken of ie dan al positief is) dan kan dat met die redenatie wel een kloppende conclusie zijn.
pi_219180665
Wij zijn weer thuis O+ in een schoon en heel huis. Gedoucht O+

Vandaag heb ik de hele dag behang afgestoomd met m'n moeder en een vriendin. M'n moeder heeft de behangafstomer dusdanig omarmd dat als het behang niet losliet, het nu mijn schuld was want aan de behangafstomer kon het niet liggen!!!

Broertje bleek in de middag een fotoshoot te hebben met z'n bestuur van studentenvereniging dus die moest "even" weg. Daar ga ik hem ook nog ongeveer 40 jaar mee plagen zeg :') :')

In de avond was hij met m'n vader aan het bespreken wat die de komende vier dagen zou gaan doen (want de oorspronkelijke planning, met "Dag 1, plafonds vervangen, behang verwijderen en gaatjes in muren vullen. Dag 2, schilderen." waarbij vandaag dag 2 was, gaat niet gebeuren). Komt hij met "oh en kun je dan ook even wat extra stopcontacten infrezen in de slaapkamer? want nu zit het wel lelijk"
Even. Mijn vader heeft zoiets nog nooit gedaan en heeft heel het gereedschap niet.
pi_219180681
Jouw broertje _O-

Wat een leuke dag @vlindertje89 Jammer van de lens. Even na laten kijken zeker?
pi_219180699
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sterkte met de schimmel.
Mocht je gaan stucken
Gebruik cementpleister in plaats van gipspleister. Cementpleister is vochtbestendiger en minder gevoelig voor schimmelvorming.

Schilder de muren met anorganische verf, bijvoorbeeld op basis van waterglas. Vermijd verfsoorten die de muren volledig afsluiten, zoals latexverf, omdat deze vocht vasthouden en schimmelvorming kunnen bevorderen. Gebruik geen verf met organische ingrediënten.

Verwarm regelmatig en ventileer goed. Vocht moet kunnen verdampen en uit het huis kunnen ontsnappen.

Buitenmuren waarin vocht binnendringt? Impregneer deze muren dan met een geschikte vochtwerende behandeling.

Zorg voor een goede ventilatie en afzuiging in vochtige ruimtes zoals de badkamer, bij voorkeur via een afzuigsysteem dat continu lucht afvoert.

Hang wasgoed niet binnen te drogen, maar droog het liever buiten of gebruik een condensdroger die het vocht opvangt om extra vocht in huis te voorkomen.
We gaan niet stucen. De kamer met de beschimmelde muur laten we vooralsnog met rust, want we gaan daar niks mee doen zolang de bron van het vocht niet opgehouden is. (Ik verdenk de douche in de kamer ernaast én de gevel. De douche heeft iig dringend nieuwe kit nodig en de gevel heeft... nieuwe alles nodig)

CV is momenteel dus stuk. Broertje gaat proberen om er via via een nieuwe te krijgen voor materiaalkosten en 2 kratjes bier :P

Ventilatie is ook een issue. Ik hoop dat zodra hij geld heeft om de gevel te fixen, er kozijnen met dauerluft in komen. Er is geen mechanische ventilatie. Dat is tamelijk jammer op de wc zonder raam, maar goed :X
pi_219180709
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:tele6 wat een ellende voor broertje (en jullie allemaal). De streefdatum zal vast niet gehaald worden, heeft hij nog wel een plek dan?
We gaan het denk ik wel semibewoonbaar krijgen voor eind vd maand. ^O^

Enige jammere is de CV. Dus hij moet maar op de sportschool douchen :s)
pi_219180717
Telebroertje :o
En hij leunt wel erg op jullie inzet zeg...

Tof van de fotoshoot Vlinder O+ Welke dierentuin?

(Ik heb mn camera altijd op auto en heb ook regelmatig de focus op iets anders o|O )
pi_219180781
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:52 schreef Tele6 het volgende:
Enige jammere is de CV. Dus hij moet maar op de sportschool douchen :s)
En de verwarming dan? In een vochtig huis moet je wel stoken :o
pi_219180807
Q!
Hoest met moeders?
pi_219180812
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 23:20 schreef Blues het volgende:
Q!
Hoest met moeders?
Prima. Ze doet nog steeds haar stinkende best; gaat naar alle activiteiten die een beetje oke zijn, eet met de groep, drinkt 's avonds thee met de groep en zit te ouwebeppen met de andere dames in de gang. Ze belt heel veel minder dan ze voorheen deed. Nog maar twee tot drie keer. Dat is vergeleken bij wat het was (gerust 10 - 15 keer per dag) een hele verbetering. Voor mij, maar ook voor haar; blijkbaar heeft ze het niet meer nodig en dat is goed nieuws.
pi_219180820
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 23:23 schreef Queller het volgende:

Prima. Ze doet nog steeds haar stinkende best; gaat naar alle activiteiten die een beetje oke zijn, eet met de groep, drinkt 's avonds thee met de groep en zit te ouwebeppen met de andere dames in de gang. Ze belt heel veel minder dan ze voorheen deed. Nog maar twee tot drie keer. Dat is vergeleken bij wat het was (gerust 10 - 15 keer per dag) een hele verbetering. Voor mij, maar ook voor haar; blijkbaar heeft ze het niet meer nodig en dat is goed nieuws.
Wat fijn, en zeker ook voor jou :*
pi_219181202
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 23:23 schreef Queller het volgende:

[..]
*O*
Die heeft het veel te druk om de hele tijd maar aan jou te denken ^O^
pi_219181278
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat rot -O- en dat koken lijkt me ook gedoe.

Wij zitten dus op een ander waterdistributiecentrum want hier is niets aan de hand. Wat toch mal is, gezien de grootte van dit dorp.

We hebben gelukkig wel een luchtwegvirus in huis, ter compensatie :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219181290
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 23:11 schreef Queller het volgende:

[..]
En de verwarming dan? In een vochtig huis moet je wel stoken :o
Hij kan blijkbaar van z'n werk wel een elektrische kachel lenen. De elektrarekening hebben we het nog maar niet over :+
pi_219181295
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 22:53 schreef Blues het volgende:
Telebroertje :o
En hij leunt wel erg op jullie inzet zeg...
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Telemoeder ook wel een geval apart is eigenlijk :X
pi_219181298
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 07:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hij kan blijkbaar van z'n werk wel een elektrische kachel lenen. De elektrarekening hebben we het nog maar niet over :+
Op die gare bekabeling die je er nog uit ging trekken? Keedan :{
pi_219181311
Jungs,

Ik ben de hele week soort van thuis en ik heb tijd om te koken maar ik weet helemaal niet meer hoe dat moet. :')
Wat eten jullie deze week? #inspiratie
pi_219181314
quote:
86s.gif Op maandag 3 november 2025 07:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Op die gare bekabeling die je er nog uit ging trekken? Keedan :{
De gare bekabeling gaat er niet meer uit :X

B heeft een lichtpunt aangelegd in de badkamer, er moeten hier en daar wat stopcontacten vervangen (en als het aan broertje ligt meteen ook ingefreesd maar dat gaat niet gebeuren). Er is 1 stopcontact verbrand/gesmolten, dat moet ook gefixt. En er is 1 losgekomen van de muur.

In principe is de elektra soort van oké. De kleuren van de draden kloppen niet allemaal in de badkamer, maar die is ook begin 00s "gerenoveerd" geweest. De rest van het huis heeft de goede kleuren draad en op logische plaatsen in pvc buizen.

Het zou heel mooi zijn geweest als we de tijd hadden gehad om het op te knappen. B is er redelijk handig mee en zou het ook leuk hebben gevonden. Maar broertjes planning he.

Als hij een elektrische kachel aansluit en z'n meterkast smelt dan lossen we dat tzt ook nog wel op :s)
pi_219181317
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Jungs,

Ik ben de hele week soort van thuis en ik heb tijd om te koken maar ik weet helemaal niet meer hoe dat moet. :')
Ik denk dat we sowieso een keer een heleboel groenten in de oven gaan gooien. Sowieso pompoen. :9
pi_219181322
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 07:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik denk dat we sowieso een keer een heleboel groenten in de oven gaan gooien. Sowieso pompoen. :9
Ik zit ook wel een beetje in #herfst en #pompoenvibe. :Y Maar kook-inspiratie, nope. Kan me ook niet heugen wanneer ik voor het laatst zoveel avonden thuis was en tijd had om te koken. :')
pi_219181326
Oh en pastinaak. Er komen dingen met pastinaak.
pi_219181327
Vriezer zit wel stampvol, maar vind het zonde om mijn "als ik geen tijd heb voorraad" aan te spreken terwijl ik wel tijd heb :')
pi_219181337
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 07:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat rot -O- en dat koken lijkt me ook gedoe.

Wij zitten dus op een ander waterdistributiecentrum want hier is niets aan de hand. Wat toch mal is, gezien de grootte van dit dorp.

We hebben gelukkig wel een luchtwegvirus in huis, ter compensatie :')
Die solidariteit doet een mens goed O+
pi_219181345
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 07:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die solidariteit doet een mens goed O+
Beter dag voor jou vdg *G*
pi_219181377
Wij eten vanavond en morgen een zooi groente van de bakplaat, met pesto, vanavond met halloumi, morgen met worstjes.
pi_219181570
Hier ook veel pompoen deze week. J heeft gisteren een grote geslacht, we hebben genoeg blokjes voor deze en volgende week :9 Morgen dus orzo met spruitjes en pompoen.

Maar vanavond eerst okonomiyaki :9

*Note to self, niet die spitskool pas oogsten als het donker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 03-11-2025 09:02:13 ]
Spoilers!
pi_219181746
Okonomiyaki O+

Ik heb wel pompoentulband gebakken trouwens. Met ahornglazuur :9
pi_219181750
Okonamiyaki komt hier de komende anderhalve week ook wel langs. En dan dus ook pulled pork want coleslaw. :')
  maandag 3 november 2025 @ 09:10:29 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219181808
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Jungs,

Mijn lijstje voor deze week:

- andijvie met spekjes
- ajam ketjap met zelfgemaakte nasi
- draadjesvlees uit de slowcooker met aardappeltjes en een nog te kiezen groente
- schenkel-aardappel-wortel stoof uit de oven (Jamie Oliver 'snel gerecht')
- gekookte mais met zelfgemaakte aardappelpuree en rul gehakt
  maandag 3 november 2025 @ 09:28:43 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219181900
RIP Joost Prinsen.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219181921
Ik heb een lijstje en opties

Pastinaakpuree met runderworst en wortels uit de airfryer met blauwe kaas
Pokebowl met groente. Kip voor de man, tonijn voor mij.
Hummus bil labne met fattoush

Verder in de week: ovenschotel met gehaktballen en mozerella met pasta, okonamiyaki, pulled pork met groente, ceasar salad met kip, pizza met chorizo en blauwe kaas.

Deels vriezer, deels vers. Vooral flexibel want ik weet niet wat de rest van de week nog brengt. Massive boodschappenlijst is gemaakt.
pi_219181923
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 09:28 schreef fietsie het volgende:
RIP Joost Prinsen.

Oh nee, echt? ;(
  maandag 3 november 2025 @ 09:34:17 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219181965
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 09:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh nee, echt? ;(
AD.nl
  maandag 3 november 2025 @ 10:36:41 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219182439
:'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 3 november 2025 @ 10:40:45 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219182453
quote:
RIP Joost Prinsen.

Voor mij blijft ie Erik Engert uit de stratenmaker op zee show
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 10:52:06 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219182514
quote:
RIP Joost Prinsen.

Ik scoor wel lekker met het "wie gaat dood in 2025" spel. Joost is nummer vier al.
Ook bijzonder, NOS en NU hebben over de dood van Horst Mahler niets vermeld.
pi_219182662
Vanmorgen zijn mijn ouders naar de HA geweest, mijn vader heeft een erg lage hartslag en het hart slaat ook soms over.
Nu dus weer naar het ziekenhuis voor wat langer onderzoek.
  maandag 3 november 2025 @ 11:48:37 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219182899
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 10:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor mij blijft ie Erik Engert uit de stratenmaker op zee show
Voor mij vooral van "Stop eens een tientje in de pot". En hij was een bekende in het Amsterdamse bridge-wereldje waar ik ook in rondscharrelde.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 3 november 2025 @ 11:57:03 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219182986
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik scoor wel lekker met het "wie gaat dood in 2025" spel. Joost is nummer vier al.
Ook bijzonder, NOS en NU hebben over de dood van Horst Mahler niets vermeld.
Gekke Horst, mede oprichter van de Rote Armee Fraktion, daar uit gegooid omdat ie te links werd en later een Neo nazi.
pi_219183159
Ach Joost! 😢 Nog een fijne tijd gehad met Noraly als 2 verliefde tieners.

Vanmorgen ontbeten met banaan-havermout pannenkoekjes. :Y)

@Lonaa je week plan is al gemaakt, lees ik.
Afgelopen week had ik wat recepten van chickslovefood.
https://chickslovefood.co(...)hotels-in-de-herfst/
pi_219185150
Weer thuis van werken op het hoofdkantoor. Ook m’n eerste digitale spreekuur gedaan, twee klanten kunnen helpen. Had voor de eerste geen video tolk kunnen regelen, gelukkig lag dat niet aan mij. Iets aangepast aan instellingen en bij de volgende zou het moeten lukken.

Lekker, in tegenstelling tot de vorige keer zowel heen als terugweg geen regen *O*

Vanavond eet ik de een na laatste niet zo lekkere bolognese. Weggooien is zonde maar ik gooi er wel een zooi kaas over
pi_219185545
@Kaatje ook wel eens gelezen dat een klein potje appelmoes of een theelepel suiker kan helpen als smaakverbeteraar 😇

De mobiel is gerepareerd en op de juiste hoogte.
De ventilator molentjes (?) zijn bevestigd onder de twee radiatoren in de woonkamer.
De kastdeur sluiting is beter bevestigd en sluit daardoor.
Een plankje met zuignappen beter bevestigen, met een lik lijm ws.

Dat was dhz maandag. w/
  maandag 3 november 2025 @ 17:21:01 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219185796
'navond saam

ik ga zo maar eens de buitenverlichting weer aansluiten.. het is al zo vroeg donker.. ik heb behoefte aan wat gezelligheid geloof ik :o

hier staat lam met groente en een gepofte aardappel op de planning..
:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_219186759
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 17:21 schreef Barreltje het volgende:
'navond saam

ik ga zo maar eens de buitenverlichting weer aansluiten.. het is al zo vroeg donker.. ik heb behoefte aan wat gezelligheid geloof ik :o

hier staat lam met groente en een gepofte aardappel op de planning..
:Y)
Hoe laat gaat bij jullie de zon uit?
  maandag 3 november 2025 @ 21:51:39 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_219188280
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoe laat gaat bij jullie de zon uit?
17:00 ish eigenlijk wel..

topic ook daud ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 3 november 2025 @ 21:56:25 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219188316
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 21:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

topic ook daud ?
Druk...
pi_219188463
quote:

[..]

topic ook daud ?
Moe en weinig te vertellen
pi_219188540
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
pi_219188582
quote:

[..]
Spoilers!
pi_219188590
Ik heb nog wel een lunchwandel-paddenstoel te vertellen O+

pi_219188699
quote:

[..]
Moe en verder nog veel onduidelijkheid, behalve dat het niet goed is.
pi_219188718
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 22:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Sterkte ;(
Spoilers!
pi_219188785
quote:

[..]
Sterkte -O-
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219188791
quote:

:*
pi_219188815
quote:

[..]
Oh bah, heel veel sterkte jullie 🫂
pi_219189035
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 23:27 schreef Blues het volgende:

Wat fijn, en zeker ook voor jou :*
Rust. Vooral in mijn hoofd. Ik heb maanden - zo niet jaren - een dubbel huishouden gevoerd en voor beide alle rampscenario's op voorhand bedacht en alvast opgelost. Inclusief de plannen B en C. Dat laatste ligt aan mij; zo zit mijn hoofd in elkaar. En nu is het stil en is er een betaald en professioneel team 24/7 aan kop. Het is zalig. Voor mij en voor moeders; haar leven is een stuk rustiger en ze voel zich minder alleen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 05:11 schreef Vanyel het volgende:
*O*
Die heeft het veel te druk om de hele tijd maar aan jou te denken ^O^
Zou ze een ander hebben? :o Ik vraag het haar wel eens, maar ze ontkent het met klem!
pi_219189085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 02:40 schreef Queller het volgende:

[..]
Rust. Vooral in mijn hoofd. Ik heb maanden - zo niet jaren - een dubbel huishouden gevoerd en voor beide alle rampscenario's op voorhand bedacht en alvast opgelost. Inclusief de plannen B en C. Dat laatste ligt aan mij; zo zit mijn hoofd in elkaar. En nu is het stil en is er een betaald en professioneel team 24/7 aan kop. Het is zalig. Voor mij en voor moeders; haar leven is een stuk rustiger en ze voel zich minder alleen.
[..]
Zou ze een ander hebben? :o Ik vraag het haar wel eens, maar ze ontkent het met klem!
Nu de rampscenario’s minder op de voorgrond spelen - inclusief plan B en C - ga je waarschijnlijk nog meer beseffen hoe een sterke ( en verlammende ?) invloed de Zorg heeft op je dagelijks leven.
Het kostte mij bijna een jaar om af te kicken van voortdurend “aan staan”.
pi_219189228
quote:

[..]
Naar :{ Sterkte!
pi_219189402
quote:
Zou wel leuk voor haar zijn *)
pi_219189744
Mogge.
Wat fijn die rust @Queller voor beide kanten nu ook rust en tijd om leuke dingen samen te ipv zorg geven en krijgen.

Ik doe ook een klein juichje, al twee nachten niet uren wakker gelegen van pijn maar gewoon ruim 7 uur geslapen. Wat een cadeautje
pi_219189980
quote:

[..]
;(
pi_219190139
quote:

[..]
[..]
Bekende: "Ik kan eindelijk weer eens gewoon haar zoon zijn, want je hoe lang er gewoonweg geen tijd was om moeder en zoon te zijn?"
pi_219190153
Sterkte Sarabi :(
pi_219190385
scrollde langs een beavershot op fb :o

SPOILER
quote:
Beaver's tree around Chelm, Lublin, Poland.
Beavers chew halfway through a tree for a few reasons. One reason is to gather food. Beavers eat the soft layer of wood found just beneath the bark of trees, so they chew through the trunk to access this nutritious part of the tree. Another reason is for building their dams and lodges. By partially chewing through trees, beavers create the raw materials they need for constructing these structures. Additionally, chewing through trees helps to keep the beavers' teeth from growing too long, as they continuously grow throughout their lives. Photo: Dariusz Kostecki
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:59:28 #100
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_219190416
quote:

[..]

topic ook daud ?
een barrel :o
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo