Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @Laziness
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 26-10-2025 17:45:14 ]
Ik ben al langzaam wat dingen bij elkaar aan het scharrelen voor mijn pakket. Vandaag in de winkel echt het perfect kado gezien waarbij 2 hobbies/interesses samenkomen. Nu alleen hopen dat de user deze nog niet heeft...
Ik wist dat verwarming prijzig was maar dit is wel over the top hoor
En lieve onzekere ontvangers... het komt altijd goed! Bovenaan.staat het enorme dankbare gevoel.dat er mensen zijn die dit voor je doen en er energie in steken.
En dat er dan toevallig het monsterboek of de sorteerhoed van harry potter Lego in zit...tja das bonus
SPOILER
Op maandag 27 oktober 2025 15:55 schreef Vlinder het volgende: Heb ik weer. Mijn zwager is gehackt en nu kan ik niet mailen naar een gmail account.(werkt volgende week pas weer)
Kan iemand mij een dm sturen waar ik heen kan mailen die niet gmail is? Ik wil me graag opgeven als donateur
Je kan je ook via dm bij mij opgeven.
Echter hebben we momenteel meer donateurs dan ontvangers. Men kan zich nog opgeven tot 1 november.
Op dinsdag 28 oktober 2025 13:04 schreef camaron het volgende: MIsschien een gekke vraag maar heeft iemand iets gehoord van Rafeiro? Hij was de afgelopen paar jaar erg actief in deze reeksen.
Ik heb hem toevallig op WhatsApp. Heb hem een berichtje gestuurd.
Op dinsdag 28 oktober 2025 13:04 schreef camaron het volgende: MIsschien een gekke vraag maar heeft iemand iets gehoord van Rafeiro? Hij was de afgelopen paar jaar erg actief in deze reeksen.
Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar. Vroeg me dat laatst ook af.
Als het nodig is kan ik eventueel een kleine donatie doen, wel onder het mom van alle kleine beetjes helpen, dus niet een compleet pakket. Mocht het niet lukken en zo... dan hoor ik het wel
[ Bericht 3% gewijzigd door ChildoftheStars op 28-10-2025 16:01:32 ]
[..] Nee, wij pakken alleen de kadootjes in, niet de levensmiddelen
/quote]
Oh ja, levensmiddelen. Ik kon niet op de naam komen. Lastig, want mijn ontvanger heeft graag vooral levensmiddelen en dan is het toch leuk om die ook in te pakken. Denk ik dan. Gewoon voor het plezier van het uitpakken. Of ben ik dan raar? (En eigenlijk ook omdat ik het wel feestelijk vindt staan. En ik vanmiddag tig rollen inpakpapier heb gekocht. Ook voor andere kerstpakketten die ik maak natuurlijk). Ik doe er naast levensmiddelen ook wel wat andere dingen in maar de hoofdmoot zijn toch wel de levensmiddelen.
[..] Wat fijn dat je er weer bij bent. Wat is een kersttopic zonder Rafeiro
Ik heb een probleem. Mijn doos is te klein en ik wil er nog zoveel bij stoppen. Van de week maar op zoek naar een grotere doos.
Vraagje voor de doorgewinterde shoppers, pakken jullie 'gewone' boodschappen ook in? Denk aan supermarkt boodschappen.
Als je in de buurt van Aalsmeer woont? Kun je wellicht even kijken of Gideon Italiaander nog van deze dozen over heeft:
Ik heb er uit voorzorg drie van gehaald, een van mijn pakketten was ook te groot voor een normale verhuisdoos van 50 liter. En daar zitten de levensmiddelen nog niet eens bij in.
(en nee, die pak ik niet in, zelfs niet eens alle cadeautjes. Ik heb wel 18 rollen liggen, maar als ik alles zou moeten inpakken dan zou ik het dubbele nodig hebben.
Ik heb er uit voorzorg drie van gehaald, een van mijn pakketten was ook te groot voor een normale verhuisdoos van 50 liter. En daar zitten de levensmiddelen nog niet eens bij in.
(en nee, die pak ik niet in, zelfs niet eens alle cadeautjes. Ik heb wel 18 rollen liggen, maar als ik alles zou moeten inpakken dan zou ik het dubbele nodig hebben.
Haha nee, ik woon in België. Maar bedankt voor de tip, komt goed. En ik ga toch alles inpakken, ik doe hieraan mee om iemand een fijne kerst te bezorgen maar dan wil ik ook zelf genieten van de voorpret.
Op woensdag 29 oktober 2025 11:30 schreef Tink89 het volgende: Ik ben zo heerlijk aan het shoppen! Deze actie doet me als gever/shopper minstens even veel goed als ontvanger.
Daar verbaasde ik me ook over!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ik heb 2 jaar geleden zelf een pakket mogen ontvangen toen ik heel diep zat.
Dit heeft mij toen zoveel goed gedaan ♡
Gewoon het idee dat er zoveel fokkers bezig zijn om een pakket voor een ander te maken of überhaupt het organiseren van de deze actie elke keer maar weer..
Ik vind het echt zo hartverwarmend ♡
Dus twijfel je over of je jezelf moet aanmelden! Gewoon doen!!! ♡
(Zelf helaas weer ziek thuis, vandaar dat ik enkel financieel kan steunen, maar ik hoop in de toekomst al dan niet met iemand samen, ook een pakket te kunnen maken)
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
Ik zit wel echt aan mijn max qua shoppen, vind het enorm leuk maar merk ook dat het indirect allemaal vormen van stress geeft waar ik op voorhand geen rekening mee hield
Maarrrrr ik bracht vandaag het oud papier weg, dat gaat hier nog heel ouderwets met een container die er aan het einde van de maand komt te staan, en vond daar 2 grote en stevige dozen. Die heb ik er zo voorzichtig mogelijk tussenuit geprobeerd te trekken, maar uiteraard viel die hele zorgvuldig opgebouwde stapel dozen om
Was het waard (heb het uiteraard weer opgeruimd) want ik heb alvast 2 goede dozen
[..] Haha nee, ik woon in België. Maar bedankt voor de tip, komt goed. En ik ga toch alles inpakken, ik doe hieraan mee om iemand een fijne kerst te bezorgen maar dan wil ik ook zelf genieten van de voorpret.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2025 15:31 schreef Schanu het volgende: Ik zit wel echt aan mijn max qua shoppen, vind het enorm leuk maar merk ook dat het indirect allemaal vormen van stress geeft waar ik op voorhand geen rekening mee hield
Maarrrrr ik bracht vandaag het oud papier weg, dat gaat hier nog heel ouderwets met een container die er aan het einde van de maand komt te staan, en vond daar 2 grote en stevige dozen. Die heb ik er zo voorzichtig mogelijk tussenuit geprobeerd te trekken, maar uiteraard viel die hele zorgvuldig opgebouwde stapel dozen om
Was het waard (heb het uiteraard weer opgeruimd) want ik heb alvast 2 goede dozen
Ohhh. Ik had een doos vol spullen en toen kletterde de bodem eruit. Wel wat dingen gesneuveld maar gelukkig was de schade te overzien.
En wat hierboven werd gezegd. Dit is mijn eerste jaar maar ik beleef er zoveel plezier aan.
[..] [..] Ohhh. Ik had een doos vol spullen en toen kletterde de bodem eruit. Wel wat dingen gesneuveld maar gelukkig was de schade te overzien.
En wat hierboven werd gezegd. Dit is mijn eerste jaar maar ik beleef er zoveel plezier aan.
Ik neem me elk jaar weer voor om een maximaal aantal pakketten te maken, maar elk jaar ga ik daar weer overheen. Dit jaar zit ik op 8 pakketten in totaal (m'n kinderen niet eens meegerekend) en ik blijf het geweldig vinden om de juiste cadeautjes voor elke ontvanger te zoeken.
[..] Ik neem me elk jaar weer voor om een maximaal aantal pakketten te maken, maar elk jaar ga ik daar weer overheen. Dit jaar zit ik op 8 pakketten in totaal (m'n kinderen niet eens meegerekend) en ik blijf het geweldig vinden om de juiste cadeautjes voor elke ontvanger te zoeken.
Ik heb echt zoveel respect voor je, dat meen ik echt . Ik merk ook aan je berichten dat je er echt van geniet. Helaas gaat me dat qua tijd en energie niet lukken maar zo fijn dat er mensen zoals jij zijn. Al heb ik eigenlijk respect voor iedereen. De donateurs, de shoppers maar zeker ook de ontvangers. Ik denk namelijk dat de stap om je aan te melden best een grote stap kan zijn. Dus bij deze van mij een diepe extra buiging voor hen .
[..] Ik heb echt zoveel respect voor je, dat meen ik echt . Ik merk ook aan je berichten dat je er echt van geniet. Helaas gaat me dat qua tijd en energie niet lukken maar zo fijn dat er mensen zoals jij zijn. Al heb ik eigenlijk respect voor iedereen. De donateurs, de shoppers maar zeker ook de ontvangers. Ik denk namelijk dat de stap om je aan te melden best een grote stap kan zijn. Dus bij deze van mij een diepe extra buiging voor hen .
En natuurlijk niet te vergeten de organisatoren .
Laat ik het er maar op houden dat dit een gezonde en leuke verslaving is
[..] Ik neem me elk jaar weer voor om een maximaal aantal pakketten te maken, maar elk jaar ga ik daar weer overheen. Dit jaar zit ik op 8 pakketten in totaal (m'n kinderen niet eens meegerekend) en ik blijf het geweldig vinden om de juiste cadeautjes voor elke ontvanger te zoeken.
En ik vind het geweldig om te lezen met hoeveel passie en plezier jij dat doet. Ik voel je enthousiasme door het scherm en dan stijg ik bijna op van het wapperen. Je groei in het leven die ik op afstand via dit forum mocht volgen is echt machtig prachtig. En zo mooi dat anderen een goed gevoel geven jou een goed gevoel geeft.
Zo heel voorzichtig zie ik bij geen enkele doos nog de bodem. Eén doos is zelfs al bijna vol. Ik ga straks maar eens alles klaarleggen voor het inpakwerk. Ik heb m’n bureau op zolder leeggemaakt en daar staan ook de dozen naast, dat is toch prettiger dan zoals eerder alles in de woonkamer verzamelen en deels op de grond inpakken.
Ik kan even fysiek niet shoppen, maar heb genoeg tijd om dingen online te regelen, dus dat doe ik dan ook volop vandaag. Heb zo’n lol met het regelen en bestellen.
Op donderdag 30 oktober 2025 14:44 schreef Doedezemaar het volgende: Ik kan even fysiek niet shoppen, maar heb genoeg tijd om dingen online te regelen, dus dat doe ik dan ook volop vandaag. Heb zo’n lol met het regelen en bestellen.
Ik heb noodgedwongen ook een aantal dingen online besteld. Maakt de lol niet minder verder.
Mijn kat heeft drie jaar geleden precies een nanoseconde een kerstmutsje op gehouden zodat we één wazige foto konden nemen en daarna heeft ze het vermoord
Op donderdag 30 oktober 2025 20:32 schreef Tink89 het volgende: Ik had een kutdag en afleiding nodig, dus ben ik aan de slag gegaan met excel en vervolgens naar 4 winkels geweest. Nu voel ik me beter.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij dat ik deze actie heb om m'n gedachten toch een beetje af te leiden.
Waarschijnlijk gelden al die strikte regels voor brandveiligheid ook niet voor dierenkleding (het woord al....), dus als die langs een kaars loopt dan heb je een brandende hond in je woonkamer staan.
Succes met shoppen verder
proberen is de eerste stap naar falen een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij dat ik deze actie heb om m'n gedachten toch een beetje af te leiden.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
Heftig. Sterkte!
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
[..] Dat dit verkocht mag worden is ernstig genoeg.
Waarschijnlijk gelden al die strikte regels voor brandveiligheid ook niet voor dierenkleding (het woord al....), dus als die langs een kaars loopt dan heb je een brandende hond in je woonkamer staan.
Succes met shoppen verder
Oh zo heb ik daar nooit bij nagedacht maar daar heb je best een goed punt.
Op vrijdag 31 oktober 2025 12:10 schreef camaron het volgende: Jee DJMO, dat je dit moet doorstaan, heel heftig! Ik hoop voor je dat er toch een oplossing komt zodat je niet langer thuis hoeft te blijven.
Genoeg over mij. Ik praat er bewust niet vaak over, wil het graag allemaal positief blijven bekijken. Maar heel soms, zoals het botte gedoe van die ambulant begeleider, dan zit het me zo ontzettend hoog dat ik ergens m'n rant kwijt moest. Misschien moet in m'n eigen daily travel stories topic maar eens een schop omhoog geven en het daar van me af gaan schrijven. Dan hoef ik verder niemand lastig te vallen.
Sterkte ♡
Jammer dat je ambulante begeleider het anders inziet. Ik word er verdrietig van om te lezen. En weet je bent niet alleen. Ik kan er ook een paar uit je lijstje afvinken.
Fijn dat je door deze actie toch een beetje afleiding hebt.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
Ik heb ineens shopstress Bij alles wat ik overweeg aan te schaffen, denk ik: ‘Maar is dit echt leuk? Wat als ontvanger het al heeft? Of vies vindt? Of allergisch is voor stof en dan kom ik aan met het harigste chilldekentje aller tijden?”
Komt wel weer goed, ik herken dit van eerdere edities en die kwamen ook goed De bodem van de doos is toch al bijna uit zicht.
Op zaterdag 1 november 2025 22:23 schreef Jentin het volgende: Ik heb ineens shopstress Bij alles wat ik overweeg aan te schaffen, denk ik: ‘Maar is dit echt leuk? Wat als ontvanger het al heeft? Of vies vindt? Of allergisch is voor stof en dan kom ik aan met het harigste chilldekentje aller tijden?”
Haha, herkenbaar! Ik heb weleens mijn man tot waanzin gedreven door in een winkel alles van de kerstafdeling uitgebreid in overweging te nemen voor het FHF kerstpakket, uiteindelijk alleen met twee rollen cadeaupapier richting de kassa te gaan en die op het laatste moment alsnog terug te leggen. Sorry @Evenstar
[..] Haha, herkenbaar! Ik heb weleens mijn man tot waanzin gedreven door in een winkel alles van de kerstafdeling uitgebreid in overweging te nemen voor het FHF kerstpakket, uiteindelijk alleen met twee rollen cadeaupapier richting de kassa te gaan en die op het laatste moment alsnog terug te leggen. Sorry @:evenstar
Doedezemaar en ik hebben een ingebouwde FHF kerstpakkettenradar die volledig gesynchroniseerd is. Ontwikkeld in de loop der kerstpakkettenjaren. Het is echt zo leuk winkelen
Op zaterdag 1 november 2025 22:23 schreef Jentin het volgende: Ik heb ineens shopstress Bij alles wat ik overweeg aan te schaffen, denk ik: ‘Maar is dit echt leuk? Wat als ontvanger het al heeft? Of vies vindt? Of allergisch is voor stof en dan kom ik aan met het harigste chilldekentje aller tijden?”
Komt wel weer goed, ik herken dit van eerdere edities en die kwamen ook goed De bodem van de doos is toch al bijna uit zicht.
Geloof mij. Als ze ergens allergisch voor zijn geven ze dat wel aan in de vragenlijst. Zo weet ik bijvoorbeeld dat er in van mijn pakketten geen nootjes mogen zitten ivm een allergie van een van de gezinsleden terwijl de ontvanger in kwestie zelf wel gek is van hazelnoot chocolade. Dat pakket ga ik zelf brengen, dus ik heb al beloofd dat er boven op het pakket een chocolade reep met hazelnoten ligt, maar alleen op voorwaarde dat ze die op heeft voor ze thuis is
Ik kan ook 25,- doneren. Wie nog meer? En wie wil shoppen?
[..] Ik heb even precies gemist wat dit deelpakket is, maar ik kan ook ¤25 bijdragen.
Meerdere users die een deel van een pakket kunnen bijdragen, zodat je op het eind alsnog een volwaardig budget hebt
Herkenbare twijfels. Ik twijfel vooral omdat ik de inhoud van het pakket echt heb gericht op de informatie uit de lijsten van de ontvangers, niet speciaal met een extra kersttintje (op wat kleine dingen na). Terwijl het natuurlijk wel een kerstpakket is. Maar kerstsnuisterijen zijn zo persoonlijk, en ik gebruik het budget ook liever voor de echte wensen en interesses. Dus sorry voor de ontvangers alvast als het niet kersterig genoeg aanvoelt Ik maak het hopelijk goed door alles in te pakken met kerstpapier
Mijn inpakskillz zijn niet-bestaand, dus ik hoop dat de rozetjes het een beetje compenseren
[..] Omg die tasjes zijn geweldig en roze inpakpapier.
In het echt meer rood dan roze, maar ik vind het prima
De poezen in dozen komen straks weer bij de uitpakfoto's ;-)
En er zit wel iets vóór de poes in de doos.
[..] Ik had eerder ook aangeboden om bij te dragen. Roept u maar.
Wie wil voor ons shoppen?
Wil jij je aanmelden bij @laziness voor het laatste pakket? Mag je daarna Tikkies uitdelen
Even ademhalen en dan alle pb-tjes heen en weer sturen en beantwoorden Succes!!
Herkenbare twijfels. Ik twijfel vooral omdat ik de inhoud van het pakket echt heb gericht op de informatie uit de lijsten van de ontvangers, niet speciaal met een extra kersttintje (op wat kleine dingen na). Terwijl het natuurlijk wel een kerstpakket is. Maar kerstsnuisterijen zijn zo persoonlijk, en ik gebruik het budget ook liever voor de echte wensen en interesses. Dus sorry voor de ontvangers alvast als het niet kersterig genoeg aanvoelt Ik maak het hopelijk goed door alles in te pakken met kerstpapier
Hier net zo. Maar wel duidelijk gekozen voor wat de ontvanger graag wil. Dus **** plus iets extra's voor het kerstgevoel.
Ik heb zojuist een bestelling uit de brievenbus gehaald, die volgens postnl gisteren al bezorgd had moeten zijn, maar er dus vanmorgen pas ingegooid werd.
Nu alleen nog iets passends vinden om ze in te verpakken
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
[..] 450 was fantastisch geweest, maar dit is inderdaad wel geweldig
6/7 was ook mooi geweest
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Op woensdag 5 november 2025 10:57 schreef DJMO het volgende: Ik heb zojuist een bestelling uit de brievenbus gehaald, die volgens postnl gisteren al bezorgd had moeten zijn, maar er dus vanmorgen pas ingegooid werd.
Nu alleen nog iets passends vinden om ze in te verpakken
Probleem opgelost. Bedrijf dat de bestelling verstuurd heeft stelt kosteloos passend inpakmateriaal ter beschikking
Op woensdag 5 november 2025 19:14 schreef Tink89 het volgende: Mijn Vinted bestellingen stromen ook binnen nu. Ik ben bijna klaar, alleen nog twee kleine dingetjes halen en inpakken.
Zou het liefst komende week ook al versturen, maar da’s een beetje gek. Dus nog maar effe wachten.
Ik ga de meeste van m'n pakketten zoals elk jaar zelf bezorgen, dus ik kan de laatste dingen pas de dag voor bezorgen inslaan (houdbare etenswaren).
Dat maakt wel dat ik ondertussen in de winkels zoveel tegenkom dat ik ook in de pakketten wil stoppen, met als gevolg dat ik vaak te kleine dozen heb. Aangezien verzendkosten meestal dus niet aan de orde zijn, zoek ik dan maar een grotere doos.
Dit jaar maar meteen verhuisdozen gehaald, want aan kleinere dozen heb ik toch niet genoeg
Al wat voorpret me het kopen van wat kleine cadeaus, inpakpapier en een mooie doos gevonden. De papierversnipperaar op toeren laten komen, en pas 8 euro verder.
Leuk beginnetje met het shoppen van 3 donateurs. Het grote werk komt nog
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
Dit is trouwens de eerste keer dat ik een pakket ga maken/versturen. Hoe doen jullie dit qua bezorging? Stuur je het 'gewoon' op naar het adres of laat je de ontvanger weten dat er iets aan komt? Dit omdat voornamelijk post nl (en andere bezorgers) niet altijd super netjes meer zijn met je was niet thuis briefjes. En zeker als je dan niet weet dat er een pakketje onderweg is?
Ik had er al wat spulletjes ingedaan (gewoon oningepakt) om ze te verzamelen. En de doos in een hoekje van de woonkamer gezet. Nu vroeg dochter vanmorgen waarom dat die spulletjes nu op het dressoir lagen?
Heeft waarschijnlijk de dame die bij mij poetst gisteren de dozen opgeruimd (stond er nog een een maatje kleiner ook bij omdat ik niet weet welk formaat ik nodig ga hebben) en bij het oud papier gezet. En man heeft gisteren al het oud papier vast buiten gezet toen ik weg was (hij wist niet dat daar de doos bij zat die ik apart gezet had). Maar goed. Op zoek dus naar weer een mooie doos.
Op woensdag 5 november 2025 20:04 schreef Pinuts het volgende: Dit is trouwens de eerste keer dat ik een pakket ga maken/versturen. Hoe doen jullie dit qua bezorging? Stuur je het 'gewoon' op naar het adres of laat je de ontvanger weten dat er iets aan komt? Dit omdat voornamelijk post nl (en andere bezorgers) niet altijd super netjes meer zijn met je was niet thuis briefjes. En zeker als je dan niet weet dat er een pakketje onderweg is?
Mocht je nog anoniem willen blijven tot uitpak moment kan ik de t&t code ook doorgeven aan je ontvanger.
[..] Bedoel je dat je als ontvanger geen contact hebt? Ik maak al heel wat jaren pakketen en heb werkelijk nog nooit contact opgenomen met een ontvanger
Ik heb inderdaad ook (nog) geen contact opgenomen met mijn ontvanger. Wist ook niet dat dit wel gebeurde.
[..] Bedoel je dat je als ontvanger geen contact hebt? Ik maak al heel wat jaren pakketen en heb werkelijk nog nooit contact opgenomen met een ontvanger
Ja, dat bedoel ik. Ik ben het niet gewend geen contact te hebben met een gever/shopper.
Maar wellicht ben ik dan een ontvanger waarvoor jullie shoppen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ik heb zowel een pakket ontvangen waarbij ik pas wist van wie die kwam met het uitpakken, als een pakket waarbij de shopper contact opnam met aanvullende vragen. Beide heeft z'n charme
Ik heb nu als shopper zelf ook maar met 1 ontvanger rechtstreeks contact gezocht omdat ik aanvullende informatie nodig had. Bij 1 ontvanger had ik genoeg informatie en bij 1 ontvanger verliep het contact via de organisatie. Heb zo'n beetje alle wegen bewandeld nu dus
Op woensdag 5 november 2025 22:13 schreef laziness het volgende: Sneak peeks onder een spoiler zodat een ontvanger zelf kan beslissen of ze willen kijken lijkt mij wel een goed idee.
Verder is elkaar persoonlijk aanvallen onacceptabel. Dit is geen random SC of ONZ. Spreek elkaar via dm of zo aan maar niet hier
@:nizno @:Viv @:Peejtur kan iemand dit schoonvegen?
Ik heb @yvonne al geappt of ze mijn reactie en alles erop wil verwijderen.
Ik heb 2 weken geleden ofzo hele leuke kerstlampjes gekocht bij de Action om voor het keukenraam te hangen maar ik vind het nog te vroeg. Ik zie ook nog nergens anders kerstlampjes hangen haha.
Ik was eigenlijk niet echt van plan om iets aan kerst te doen qua sfeer in huis maar o.a. door dit topic ging het toch wel kriebelen.
Hoop alleen dat mijn kat er niet aan gaat zitten met haar nieuwsgierige pootjes.
[ Bericht 5% gewijzigd door Ama op 06-11-2025 09:41:24 ]
De overburen hebben de lampjes al even hangen buiten, het geeft meer licht dan de straatlantaarns. Ik doe niet aan kerstversiering. Symph gaat mijn Playmobil kerstmarkt in z’n werkkamer neerzetten en dat was het wel.
Precies die leer ik. Er is op 14 december in Eindhoven gereserveerd voor uit eten. De rest krijg ik pas net van tevoren te horen. Mijn autibrein slaat op hol, en mijn vriendin zegt gewoon; oh leuk, ik hoor tegen dan wel waar we heen moeten.
Op donderdag 6 november 2025 09:36 schreef Ama het volgende: Ik heb 2 weken geleden ofzo hele leuke kerstlampjes gekocht bij de Action om voor het keukenraam te hangen maar ik vind het nog te vroeg. Ik zie ook nog nergens anders kerstlampjes hangen haha.
Ik was eigenlijk niet echt van plan om iets aan kerst te doen qua sfeer in huis maar o.a. door dit topic ging het toch wel kriebelen.
Hoop alleen dat mijn kat er niet aan gaat zitten met haar nieuwsgierige pootjes.
Ik hou steevast half november aan om de zooi op te zetten. Mijn moeder roept dan elk jaar uit waarom ik de kerstboom al heb staan voor sinterklaas het land uit is, en ik zeg dan elk jaar dat ik daar niet meer in geloof en me daar niet aan hoef te houden, maar als het voor haar anders is moet ze zich daar lekker aan houden.
[..] Ik hou steevast half november aan om de zooi op te zetten. Mijn moeder roept dan elk jaar uit waarom ik de kerstboom al heb staan voor sinterklaas het land uit is, en ik zeg dan elk jaar dat ik daar niet meer in geloof en me daar niet aan hoef te houden, maar als het voor haar anders is moet ze zich daar lekker aan houden.
Die hele Sinterklaas regel geef ik niks om. Mijn vader zei dat ook al maar ik ga sowieso niet wachten tot 6 december.
Op donderdag 6 november 2025 09:36 schreef Ama het volgende: Ik heb 2 weken geleden ofzo hele leuke kerstlampjes gekocht bij de Action om voor het keukenraam te hangen maar ik vind het nog te vroeg. Ik zie ook nog nergens anders kerstlampjes hangen haha.
Gewoon doen! Mijn lichtjesgordijn hangt ook al sinds half september voor het raam, ik kan niet zo goed tegen het vroege donker worden
Kerstboom mag 28 november in huis, na de verjaardag van m'n zoon.
[..] Die hele Sinterklaas regel geef ik niks om. Mijn vader zei dat ook al maar ik ga sowieso niet wachten tot 6 december.
Ik vind het als je het na Sinterklaas pas opzet zonde van de moeite. Het is zo veel werk om de hele zooi op te zetten en ik vind de lampjes enzo heel mooi. Dus meestal doe ik het half november altijd
[..] Gewoon doen! Mijn lichtjesgordijn hangt ook al sinds half september voor het raam, ik kan niet zo goed tegen het vroege donker worden
Kerstboom mag 28 november in huis, na de verjaardag van m'n zoon.
Sterker nog, de verlichting die ik buiten om mijn balkon rails heb gespannen laat ik er altijd om. In de zomer zet ik het nog wel eens aan zodat ik beter kan zien wat de poezen aan het uithalen zijn daar
[..] Sterker nog, de verlichting die ik buiten om mijn balkon rails heb gespannen laat ik er altijd om. In de zomer zet ik het nog wel eens aan zodat ik beter kan zien wat de poezen aan het uithalen zijn daar
Mijn buren hebben dat ook (aan het bijhok), super gezellig op een warme zomeravond ook
Op donderdag 6 november 2025 12:26 schreef Angelfrouk het volgende: Kerstlampjes... *Zucht* Die hadden wij vroeger ook. Zo leuk... Nu hebben we katten met een liefde voor stroomkabels...
Op donderdag 6 november 2025 09:50 schreef Doedezemaar het volgende: De overburen hebben de lampjes al even hangen buiten, het geeft meer licht dan de straatlantaarns. Ik doe niet aan kerstversiering. Symph gaat mijn Playmobil kerstmarkt in z’n werkkamer neerzetten en dat was het wel.
Dankzij buren verderop in de straat lopen we al 2 weken het risico op een boeiing in de straat. Die hebben meer kerstverlichting buiten dan de hele Polderbaan
Ik zet de boom altijd neer na het vieren van de verjaardag van mijn dna (vandaag jarig, komend weekend volop visite). De verlichting bij het raam doe ik wel altijd pas ná 5 december .
[..] Dankzij buren verderop in de straat lopen we al 2 weken het risico op een boeiing in de straat. Die hebben meer kerstverlichting buiten dan de hele Polderbaan
En gefeliciteerd met S!
[..] Ik hou steevast half november aan om de zooi op te zetten. Mijn moeder roept dan elk jaar uit waarom ik de kerstboom al heb staan voor sinterklaas het land uit is, en ik zeg dan elk jaar dat ik daar niet meer in geloof en me daar niet aan hoef te houden, maar als het voor haar anders is moet ze zich daar lekker aan houden.
Vind dat ook zo een raar gezeik altijd
Zelfs met kinderen. Alsof de sint de boom niet mooi zou vinden.
Ook ff een tip voor gevers/shoppers die boeken hebben die nog geshopt moeten worden, op Vinted is nu gratis verzending op boeken mits het in Nl gebeurt
Op donderdag 6 november 2025 16:42 schreef summer2bird het volgende: Ook ff een tip voor gevers/shoppers die boeken hebben die nog geshopt moeten worden, op Vinted is nu gratis verzending op boeken mits het in Nl gebeurt
Pfoe, 7 november en m'n pakket is gewoon KLAAR! Ik wacht nog op iets wat ik pas vlak voor verzending er in kan stoppen en dan mag hij richting de andere kant van het land
Op vrijdag 7 november 2025 13:40 schreef PoesInDoos het volgende: Pfoe, 7 november en m'n pakket is gewoon KLAAR! Ik wacht nog op iets wat ik pas vlak voor verzending er in kan stoppen en dan mag hij richting de andere kant van het land
Wow, goed bezig. Ik ga na het weekend weer verder met inpakken. Zojuist wel de perfecte laatste doos gevonden, alles ligt nu keurig in de juiste doos
Op vrijdag 7 november 2025 13:40 schreef PoesInDoos het volgende: Pfoe, 7 november en m'n pakket is gewoon KLAAR! Ik wacht nog op iets wat ik pas vlak voor verzending er in kan stoppen en dan mag hij richting de andere kant van het land
Vergeet niet te checken of de poes niet in de doos zit
[..] Vergeet niet te checken of de poes niet in de doos zit
Poes heeft geen access to deze doos
Op vrijdag 7 november 2025 16:38 schreef summer2bird het volgende: Ben ik de enige die nog niet zo ver is? Er is wel een hoop onderweg hoor, maar heb nog niks ingepakt en ook het meeste ga ik nog halen.
Het is mijn eerste shopervaring, dus ik was een beetje fanatiek Pakket gaat pas na Sinterklaas weg hoor.
Op vrijdag 7 november 2025 16:38 schreef summer2bird het volgende: Ben ik de enige die nog niet zo ver is? Er is wel een hoop onderweg hoor, maar heb nog niks ingepakt en ook het meeste ga ik nog halen.
Geen zorgen maken joh Het is nog amper half november komt vast goed toch
[..] Het is mijn eerste shopervaring, dus ik was een beetje fanatiek Pakket gaat pas na Sinterklaas weg hoor.
Ah ja snap ik. Ik denk dat ik ook altijd teveel nadenk over het shoppen "zou dat wel aansluiten" "wat nou als ik het later nog goedkoper kan vinden?" "wat nou als ik later een nog leuker ding vind" enzo.
[..] Ah ja snap ik. Ik denk dat ik ook altijd teveel nadenk over het shoppen "zou dat wel aansluiten" "wat nou als ik het later nog goedkoper kan vinden?" "wat nou als ik later een nog leuker ding vind" enzo.
Dat is alleen maar mooi dat je zo denkt!
Ik heb pas 1 ding. De rest moet ik nog allemaal gaan kopen.
oh nee hoor. Ik ben net pas begonnen. Heb een doos en enkele kleine spullen, maar ben er nog lang niet. Ik heb altijd wat tijd nodig om op gang te komen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
Waar halen jullie leuke kerstdozen eigenlijk? Als ik op Internet wat wil bestellen wil iedereen me er het liefst pallets tegelijk van verkopen maar ik wil er gewoon ÉÉN.
Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef Dr_Flash het volgende: Waar halen jullie leuke kerstdozen eigenlijk? Als ik op Internet wat wil bestellen wil iedereen me er het liefst pallets tegelijk van verkopen maar ik wil er gewoon ÉÉN.
Onmogelijk
Ik heb van vorig jaar mijn eigen kerstpakketdoos/dozen.
En verder bewaar ik de dozen van mijn bestellingen bij de drogist in Duitsland: groot en stevig. Maar die hebben niet altijd van die gezellige motiefjes.
Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef Dr_Flash het volgende: Waar halen jullie leuke kerstdozen eigenlijk? Als ik op Internet wat wil bestellen wil iedereen me er het liefst pallets tegelijk van verkopen maar ik wil er gewoon ÉÉN.
Onmogelijk
Ik neem verhuisdozen en doe daar kerstpapier omheen Als ik het moet verzenden gaat er nog doorzichtig folie en een boel tape omheen.
Als je de verzenddoos inpakt met cadeaupapier vergeet dan niet om ook het adres op de doos zelf te schrijven. Mocht het inpakpapier ergens sneuvelen onderweg dan staat er in ieder geval iets op de doos.
Ik heb circa anderhalf jaar geleden ook een pakket weggebracht, en die doos was nog twee keer zo groot (formaat xl-bureaustoel). Was toen een verhuis pakketje voor een user die net verhuisd was. Was toen wel met de auto, dit pakket gaat met de trein mee. #dpd tot uw dienst.
Petje af voor diegene die al (bijna) klaar zijn! Hier iemand die een goede schop onder haar achterste kan gebruiken. Ik ben een twijfelkont. Volgend weekend heb ik zeeën van tijd om knopen door te hakken, dus dan moet het er van komen.
Op zaterdag 8 november 2025 20:58 schreef LauriLynne het volgende: Petje af voor diegene die al (bijna) klaar zijn! Hier iemand die een goede schop onder haar achterste kan gebruiken. Ik ben een twijfelkont. Volgend weekend heb ik zeeën van tijd om knopen door te hakken, dus dan moet het er van komen.
Je hebt nog weken de tijd, relax.
Door omstandigheden gingen wij vroeg aan de slag omdat we niet wisten hoe deze weken zouden verlopen qua fysieke mogelijkheden. Toen vonden we in het begin ook meteen veel passende items, dus dat resulteert in al veel ingepakte items omdat ik al wel in staat ben om in te pakken. Hier overigens geen gezellige kerstdozen, maar gewoon random stevige dozen, waaronder van het Jumbo boodschappenpakket van begin dit jaar. We redden het zowaar eens zonder bananendozen die we met een touwconstructie extra stevig in elkaar zetten.
Ik ben gisteren toch maar begonnen met inpakken, zo kan ik wat beter inschatten of ik voldoende inpakpapier heb. Ik schrok wel een beetje van mijn inpakskills, daar had ik wat beter op moeten oefenen
Op maandag 10 november 2025 15:50 schreef Schanu het volgende: Ik ben gisteren toch maar begonnen met inpakken, zo kan ik wat beter inschatten of ik voldoende inpakpapier heb. Ik schrok wel een beetje van mijn inpakskills, daar had ik wat beter op moeten oefenen
Zo durft de ontvanger het dan iig nog uit te pakken.
Op zaterdag 8 november 2025 20:58 schreef LauriLynne het volgende: Petje af voor diegene die al (bijna) klaar zijn! Hier iemand die een goede schop onder haar achterste kan gebruiken. Ik ben een twijfelkont. Volgend weekend heb ik zeeën van tijd om knopen door te hakken, dus dan moet het er van komen.
Och, ik kocht dit weekend pas het eerste dingetje terwijl dit pakket eerder dan de deadline verstuurd moet worden. (Want vanuit Zweden.)
Ik ben momenteel in de lappenmand voor een onderzoek wat morgen gaat gebeuren. Er zijn wel heel veel pakketjes bij hun pakket punten aanbeland dus dan krijg ik vrolijk elke dag meerdere smsjes met "je pakket ligt nog steeds bij (locatie)! Haal hem op voordat hij zichzelf vernietigd!!!"
Wanneer het onderzoek voorbij is zal ik eens een rondje pakket punten maken
Ik heb een flinke dosis gratis bordspellen bemachtigd voor m'n fok kerstpakket. Dit omdat ik review voor een bordspellenwebsite en we regelmatig gratis spellen ontvangen om te reviewen. Nu kan ik er daarvan veel in mn eigen pakket stoppen, maar er zit ook een leuk spel bij voor een gezin met kinderen (en is daarmee niet geschikt voor mijn ontvanger). Is er misschien een andere gever die dit wil geven/waar dit beter past? Omgeving Rotterdam kan ik het even langsbrengen. Of omgeving Utrecht. En anders is opsturen tegen vergoeding van verzendkosten ook een optie.
Op dinsdag 11 november 2025 08:10 schreef egeltje1985 het volgende: Ik heb een flinke dosis gratis bordspellen bemachtigd voor m'n fok kerstpakket. Dit omdat ik review voor een bordspellenwebsite en we regelmatig gratis spellen ontvangen om te reviewen. Nu kan ik er daarvan veel in mn eigen pakket stoppen, maar er zit ook een leuk spel bij voor een gezin met kinderen (en is daarmee niet geschikt voor mijn ontvanger). Is er misschien een andere gever die dit wil geven/waar dit beter past? Omgeving Rotterdam kan ik het even langsbrengen. Of omgeving Utrecht. En anders is opsturen tegen vergoeding van verzendkosten ook een optie.
Op maandag 10 november 2025 21:50 schreef summer2bird het volgende: Ik ben momenteel in de lappenmand voor een onderzoek wat morgen gaat gebeuren. Er zijn wel heel veel pakketjes bij hun pakket punten aanbeland dus dan krijg ik vrolijk elke dag meerdere smsjes met "je pakket ligt nog steeds bij (locatie)! Haal hem op voordat hij zichzelf vernietigd!!!"
Wanneer het onderzoek voorbij is zal ik eens een rondje pakket punten maken
Als ik kan helpen moet je het even zeggen. Ik rij regelmatig de A1 af
[..] Respect hoor dat je daarmee de trein in gaat.
Ik lag lekker te pitten, word ik bij Utrecht aangetikt door een passagier, of ik er niet toevallig uit hoefde hier. Nee eikel, ik moet nog twee uur, ik ga naar het eindpunt van deze trein
Op dinsdag 11 november 2025 10:04 schreef Watmoetjenou het volgende: Wat is een beetje de gebruikelijke tijd om te versturen? Ja voor 14 december, maar na sinterklaas ofzo?..
Wat is gebruikelijk?
Gwoon, zodra het klaar is. Duidelijk erop schrijven wanneer het opengemaakt mag worden
Op dinsdag 11 november 2025 10:04 schreef Watmoetjenou het volgende: Wat is een beetje de gebruikelijke tijd om te versturen? Ja voor 14 december, maar na sinterklaas ofzo?..
Wat is gebruikelijk?
Meestal versturen wij het net na de Sinterklaasdrukte. Vorig jaar met een winkelwagentje met 4 grote dozen en we dachten een rustig moment te hebben gekozen en toen ging er daar vanalles mis met de apparatuur en stonden we daar ruim een half uur. Gelukkig hebben we nu een nieuw pakketpunt in de buurt waar je niet tussen de bloemen (hatsjoe) staat te wachten
[..] Ik lag lekker te pitten, word ik bij Utrecht aangetikt door een passagier, of ik er niet toevallig uit hoefde hier. Nee eikel, ik moet nog twee uur, ik ga naar het eindpunt van deze trein
Op dinsdag 11 november 2025 08:10 schreef egeltje1985 het volgende: Ik heb een flinke dosis gratis bordspellen bemachtigd voor m'n fok kerstpakket. Dit omdat ik review voor een bordspellenwebsite en we regelmatig gratis spellen ontvangen om te reviewen. Nu kan ik er daarvan veel in mn eigen pakket stoppen, maar er zit ook een leuk spel bij voor een gezin met kinderen (en is daarmee niet geschikt voor mijn ontvanger). Is er misschien een andere gever die dit wil geven/waar dit beter past? Omgeving Rotterdam kan ik het even langsbrengen. Of omgeving Utrecht. En anders is opsturen tegen vergoeding van verzendkosten ook een optie.
Heb jij dat spel nog beschikbaar? Zou mooi aansluiten bij mijn ontvangers
Met wat omzwervingen en een onlogische reisroute (overstapt in den Bosch om te kunnen roken) sta ik nu terug op Amsterdam amstel. Hier neem ik zometeen de sprinter richting Uitgeest. Fuck de ns, ik kies zelf m'n route wel
Mijn ontvangers van het pakket van gisteren willen liever anoniem blijven, maar ik heb wel toestemming gekregen om te vertellen wat er nou in dat pakket zat.
Lang verhaal kort: mijn jongste zoon (inmiddels 10) keek nooit meer z'n xbox 360 om, hij heeft een playstation, computer en een mobiele telefoon.
Zowel de xbox als alle toebehoren (een berg skylander figuren, twee gitaren, 4 controllers, en een stuk of 30 spelletjes) begonnen mijn ex danig in de weg te staan. Of ik misschien iemand wist?
Dus via @laziness een ontvanger geregeld, en inmiddels heb ik een foto van mijn mini ontvanger gekregen en zo verliefd als hij keek naar de cadeaus? Zijn woorden: is dat allemaal voor mij, dat kan toch niet! Dat is veel te veel!
Ik heb slechts voor doorgeefluik gespeeld in dit pakket maar de dankbaarheid naar de gevers is ontzettend groot.
Op woensdag 12 november 2025 15:37 schreef DJMO het volgende: Mijn ontvangers van het pakket van gisteren willen liever anoniem blijven, maar ik heb wel toestemming gekregen om te vertellen wat er nou in dat pakket zat.
Lang verhaal kort: mijn jongste zoon (inmiddels 10) keek nooit meer z'n xbox 360 om, hij heeft een playstation, computer en een mobiele telefoon.
Zowel de xbox als alle toebehoren (een berg skylander figuren, twee gitaren, 4 controllers, en een stuk of 30 spelletjes) begonnen mijn ex danig in de weg te staan. Of ik misschien iemand wist?
Dus via @:laziness een ontvanger geregeld, en inmiddels heb ik een foto van mijn mini ontvanger gekregen en zo verliefd als hij keek naar de cadeaus? Zijn woorden: is dat allemaal voor mij, dat kan toch niet! Dat is veel te veel!
Ik heb slechts voor doorgeefluik gespeeld in dit pakket maar de dankbaarheid naar de gevers is ontzettend groot.
Die xbox is volgens mij een kerstpakketten legend aan het worden. Want die is ook aan je ex gegeven via de kerstpakkettenactie, een aantal jaar geleden.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
[..] Die xbox is volgens mij een kerstpakketten legend aan het worden. Want die is ook aan je ex gegeven via de kerstpakkettenactie, een aantal jaar geleden.
Ik miste jou en iglo al dit jaar, goed om je even te zien!
[..] Die xbox is volgens mij een kerstpakketten legend aan het worden. Want die is ook aan je ex gegeven via de kerstpakkettenactie, een aantal jaar geleden.
Was dat niet @Sharuun01 zijn pakket met die allejezus grote hoeveelheid skylander figuren?
Op woensdag 12 november 2025 15:37 schreef DJMO het volgende: Mijn ontvangers van het pakket van gisteren willen liever anoniem blijven, maar ik heb wel toestemming gekregen om te vertellen wat er nou in dat pakket zat.
Dus via @:laziness een ontvanger geregeld, en inmiddels heb ik een foto van mijn mini ontvanger gekregen en zo verliefd als hij keek naar de cadeaus? Zijn woorden: is dat allemaal voor mij, dat kan toch niet! Dat is veel te veel!
[..] Holy moly! Dan wordt mijn ontvanger toch teleurgesteld Nee grapje hoor. Ik heb alles met zorg uitgezocht. Maar lang niet zo veel. haha
De hoeveelheid hangt natuurlijk voornamelijk van de wens van de ontvanger af. Als iemand als wens bv graag nieuwe keukendoeken wil kun je natuurlijk meer pakketjes maken dan als iemand een afstand bestuurbare auto als wens heeft. Het belangrijkste is dat we allemaal met liefde en zorg een mooie/nodige wens helpen te laten uitkomen
En ja hoor, ik moet voor 1 pakket op zoek naar een grotere doos, het past allemaal toch net niet in de doos van het Jumbo boodschappenpakket en er komen nog een paar extra aankopen bij. Elk jaar weer he?
Verrassing hier vanmorgen met de post. We (mijn moeder en ik) krijgen binnenkort leuke tijdschriften, Libelle en Plus, van beiden 3/4 nummers. Dit werd aangekondigd met een kaart van onze Kerstelfjes die vanmorgen bezorgd werd. Leuk, als het eerste nummer bezorgd wordt zal ik mijn moeder ermee verrassen, zij weet niks van de aanmelding voor een kerstverrassing. We lezen allebei graag, dus Kerstelfjes "heel erg bedankt".
Ik heb net even een exelletje gemaakt om de balans op te maken, en ben weer eens traditioneel zwaar over budget gevaren Er moet nog een jaar komen waar ik dat niet doe En dan moet de hele zooi ook nog verzonden worden , ik heb ff gekeken en ik kom waarschijnlijk nét aan de eisen voor maximaal lengte pakket bij postNL Het voordeel is wel dat ik bijna klaar ben met shoppen
[ Bericht 16% gewijzigd door summer2bird op 15-11-2025 12:23:23 ]
Ik heb al een klein beetje binnen maar heb nog heel wat te shoppen, maar momenteel even geen energie er voor... komt vast eind volgende week wel weer!..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again. Like trump...
Op zaterdag 15 november 2025 12:34 schreef Chandler het volgende: Ik heb al een klein beetje binnen maar heb nog heel wat te shoppen, maar momenteel even geen energie er voor... komt vast eind volgende week wel weer!..
Maak je niet druk, er zijn nog 4 weken tot de verzend deadline en 5 als je het zelf brengt. Tijd zat, een hele maand nog zelfs
[..] Maak je niet druk, er zijn nog 4 weken tot de verzend deadline en 5 als je het zelf brengt. Tijd zat, een hele maand nog zelfs
Precies. Ik vind dit soort dingen gewoon helemaal leuk om te doen en kan er helemaal blij van worden. Ik heb vanmiddag ook uren het internet afgespeurd naar goede kado's voor mijn familie terwijl ik zelf letterlijk nog niks voor op mijn lijstje weet.
[ Bericht 3% gewijzigd door PoesInDoos op 15-11-2025 17:46:22 ]
[..] Echt he. Als iedereen nou denkt dat er zoiets aankomt
Het gaat toch niet om de hoeveelheid. Het is toch allang lief als iemand dit voor je doet en het blijft hoe dan ook altijd een leuke verrassing om uit te pakken en te krijgen!