ik mis vooral de vragen over cadeau-ideeën. Want het meeste gaat over voeding die men lekker vindt en zo.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:17 schreef laziness het volgende:
We kunnen best wat schaven aan het formulier maar er waren ook klachten dat het veel is en als je geen kinderen en partner hebt is het heel veel overbodige vragen waar je doorheen zit te scrollen.
Aan het eind is er inderdaad wat wil je verder nog aan extra informatie kwijt en daar mag/kan je dus in principe alle extra wat niet via de vragen naar voren kwam nog neerzetten.
Tegelijkertijd kan een shopper altijd extra vragen stellen dus laten we het formulier wel doable houden en niet elk mogelijk scenario er in willen stoppen qua vragen.
Ik zal kijken of ik wat kan toevoegen bij al bestaande vragen wat uitnodigt meer info te geven.

Je kan ook een blanco veld maken voor extra opmerkingen. Is niet verplicht maar mag.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:17 schreef laziness het volgende:
We kunnen best wat schaven aan het formulier maar er waren ook klachten dat het veel is en als je geen kinderen en partner hebt is het heel veel overbodige vragen waar je doorheen zit te scrollen.
Aan het eind is er inderdaad wat wil je verder nog aan extra informatie kwijt en daar mag/kan je dus in principe alle extra wat niet via de vragen naar voren kwam nog neerzetten.
Tegelijkertijd kan een shopper altijd extra vragen stellen dus laten we het formulier wel doable houden en niet elk mogelijk scenario er in willen stoppen qua vragen.
Ik zal kijken of ik wat kan toevoegen bij al bestaande vragen wat uitnodigt meer info te geven.

Als ik op deze even mag inhaken...quote:Op zondag 26 oktober 2025 06:54 schreef Tink89 het volgende:
Oproep aan ontvangers (als het niet meer voor dit jaar is, dan voor volgend jaar): ben uitgebreid in je vragenlijst! Voor jezelf: wat vind je fijn, wat heb je nodig, wat is je schoenmaat, waar kan je nu echt van genieten? Maar ook voor de rest van je eventuele gezin: Heb je kinderen, vertel wat ze leuk vinden, wat hun schoenmaat is, wat ze graag lusten en wat uit de gratie is… en ook voor je partner. Maakt shoppen nog persoonlijker.

Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje "baal" (ja dat is niet echt het goede woord) dat ik niet echt iets gemeld heb over wat ik leuk vind behalve dan twee hobbys.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:47 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als ik op deze even mag inhaken...
Ik vind het juist erg ongemakkelijk om specifieke dingen te vragen/vermelden. Voelt dan een beetje als "ik wil dit en ik wil dat en doe dat dan ook maar..."
Juist het verrassingsaspect vinden we erg leuk. En om dan heel specifiek dingen te benoemen voelt erg hebberig

Helemaal eens! En ik heb al twee fantastische pakketten gehad die volledig een verrassing waren en waar werkelijk niets inzat waar ik niks mee kon.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:47 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als ik op deze even mag inhaken...
Ik vind het juist erg ongemakkelijk om specifieke dingen te vragen/vermelden. Voelt dan een beetje als "ik wil dit en ik wil dat en doe dat dan ook maar..."
Juist het verrassingsaspect vinden we erg leuk. En om dan heel specifiek dingen te benoemen voelt erg hebberig
 En ik heb dus ook geen kleine handjes (bijvoorbeeld voor handschoenen).
 En ik heb dus ook geen kleine handjes (bijvoorbeeld voor handschoenen). , en je dan toch niet kunt dragen omdat het niet past
 , en je dan toch niet kunt dragen omdat het niet past  

Kom maar door, geven we nog door hoor.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje "baal" (ja dat is niet echt het goede woord) dat ik niet echt iets gemeld heb over wat ik leuk vind behalve dan twee hobbys.
Niet omdat ik bang ben dat ik iets krijg wat ik niet leuk vind maar meer omdat het voor de shopper misschien makkelijker was geweest.
Ik bedoel dan vooral de dingen waar ik fan van ben enz. Niet specifieke dingen/spullen hoor die ik zou noemen, want het is juist leuk als het een verrassing is.

quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:09 schreef laziness het volgende:
Als iedereen graag kerstsokken kooptdan voegen we schoenmaat toe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen

Drink je koffie en / of thee, en zo ja, wat voor soort?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:06 schreef laziness het volgende:
En ik zal kijken of er wat samen te voegen is qua koffie/thee bijv en dat we daar iets nieuws invoegen. Maar wat qua cadeau is een goede vraag dan extra?

Ja ik dacht bij hobby's gewoon aan de dingen die ik leuk vind om te doen maar wist niet dat ik daar ook kon melden waar ik bijvoorbeeld fan van ben.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Kom maar door, geven we nog door hoor.
Maar er wordt wel naar hobby’s gevraagd al. Moet dat anders verwoord?

Ik noteer om de hobby vraag uit te breiden met / waar ben je fan van?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:18 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik dacht bij hobby's gewoon aan de dingen die ik leuk vind om te doen maar wist niet dat ik daar ook kon melden waar ik bijvoorbeeld fan van ben.

graag
 graag  Ik wil je blij maken, vertel me wat ik moet doen
 Ik wil je blij maken, vertel me wat ik moet doen  

Ik ben creatief, maar zelfs ik heb aanknopingspunten nodig hoorquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik als gever een form krijg van "Doe maar wat jij denkt dat ik leuk vind!" dan geef ik hem door aan DJMO. Dat soort ongein kan ik niks mee
Specifiek zijngraag

Nou ja dan kun je evt. iemand zijn posthistory in duiken of zo. Maar ja wordt wel een beetje een hindernisbaantje danquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik ben creatief, maar zelfs ik heb aanknopingspunten nodig hoor

Ik denk dat dat wel handig is ja.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:20 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik noteer om de hobby vraag uit te breiden met / waar ben je fan van?

Ik (en vast anderen ook) ben sowieso wel blij. Het gaat om het gebaar en de (voor)pret en niet zozeer om de inhoud.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik als gever een form krijg van "Doe maar wat jij denkt dat ik leuk vind!" dan geef ik hem door aan DJMO. Dat soort ongein kan ik niks mee
Specifiek zijngraag

Dit jaar heb ik de meeste ontvangers wel op WhatsApp, of sta ik via dm in contact met ze. En voor de twee anonieme ontvangers kan ik prima bij lazi terecht als ik echt iets noodzakelijk moet weten.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja dan kun je evt. iemand zijn posthistory in duiken of zo. Maar ja wordt wel een beetje een hindernisbaantje dan

Ja ik ook hoorquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:30 schreef DJMO het volgende:
voor de twee anonieme ontvangers kan ik prima bij lazi terecht als ik echt iets noodzakelijk moet weten.
 Beetje aan het werk zetten die luiigheid
 Beetje aan het werk zetten die luiigheid  

Nou als je dat bij mij gaat doen ben je wel even bezig met lezen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja dan kun je evt. iemand zijn posthistory in duiken of zo. Maar ja wordt wel een beetje een hindernisbaantje dan
 Verder zal er toch vooral dingen over mijn kat en LEGO staan.
 Verder zal er toch vooral dingen over mijn kat en LEGO staan.  

* Ireth kijkt naar de tuin...quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Specifiek zijngraag

Ik vind het jammer dat ik jouw gever niet ben.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:33 schreef Ama het volgende:
Maar goed ik heb @:laziness een berichtje gestuurd zodat de gever iets meer over mij weet nu dan alleen mijn kat en LEGO.

Voordat je met kattegrit aan een fatsoenlijk bedrag bent staat er een vrachtwaggie door je deurquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou als je dat bij mij gaat doen ben je wel even bezig met lezen.Verder zal er toch vooral dingen over mijn kat en LEGO staan.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen

Nou ik was dan weer heel blij met de vervolgvraag over machine want dat had ik anders denk ik niet ingevuld terwijl het wel heel belangrijk isquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
Drink je koffie en / of thee, en zo ja, wat voor soort?
Komen ze vanzelf wel met het antwoord wat voor koffie machine ze hebben, want met een nespresso heb je niks aan dolce gusto cups.

Je bent gek op katten en LEGO?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ik jouw gever niet ben.
Oh, boy....

50% is genoeg om aangevuld te worden met een andere 50%quote:

).
).

Och kom. Zelfs jullie vinden wel iets leuk. Misschien lees je graag een flut doktersrommanetje als de kinderen slapen, of vul je graag een puzzel in. Misschien zit je wel gedachteloos te breien of haken, of kijk je graag naar die ene serie op tv of Netflix. Er valt echt wel iets te verzinnen. Ook voor saaie mensen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:08 schreef Schanu het volgende:
Hopelijk ben ik niet 1 van die personen die te weinig heeft ingevuld, indien zo, oprecht sorry.
Ik gebruik de vragen over hobby's enzo ook juist om informatie over de kinderen te delen. Want daar is vaak veel makkelijker wat voor te bedenken. Voor mijn vrouw en mijzelf kom ik sowieso nooit ver, ongeacht hoe uitgebreid je het formulier maakt, omdat we beiden geen specifieke hobby's of interesses hebben (jeetje wat zijn wij saai).

Als je denkt dat je te weinig info hebt gegeven over iets dan kan je @laziness ook een berichtje sturen he.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:41 schreef Angelfrouk het volgende:
Met mijn post geschiedenis kom je ook niet zo heel ver, plus dat ik me anoniem opgegeven heb...
Ik maak me nu oprecht zorgen om degene die mij als ontvanger gekregen heeft 😔

Nu ja, ik hoop idd altijd dat ik niet iets koop als shopper waar mensen niets aan hebben. Of wat ze niet mooi vinden. Of al dubbel...quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Specifiek zijngraag

Zeg dat tegen degene die op de Frontpage een hoop commentaar hadquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik (en vast anderen ook) ben sowieso wel blij. Het gaat om het gebaar en de (voor)pret en niet zozeer om de inhoud.

quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Zeg dat tegen degene die op de Frontpage een hoop commentaar had
 wat
 wat  

Geen idee waar dat over gaat, ik kom nooit (meer) op de FP :quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Zeg dat tegen degene die op de Frontpage een hoop commentaar had

Oh sorryquote:Op zondag 26 oktober 2025 16:44 schreef laziness het volgende:
Het lijkt me niet de bedoeling dat iedereen zich nu zorgen maakt over zijn/haar aanmelding. De vragen geven genoeg aanknopingspunten en anders kan er rechtstreeks of via mij vragen gesteld worden.
Laten we de discussie later voeren, na de kerst, of er nog iets anders moet aan het formulier ipv dat men zich nu zorgen maakt over wat ie heeft opgeschreven.

Hier ben ik het zeker mee eens maar aan de andere kant als ik van iets specifiek weet dat het toch in de kast komt te liggen (wat past bij de interesses die ik heb doorgegeven) dan zeg ik dat wel even erbij. En nee dat is geen complete lijst hoor haha. Ik vind het anders zonde van die persoon zijn geld.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik (en vast anderen ook) ben sowieso wel blij. Het gaat om het gebaar en de (voor)pret en niet zozeer om de inhoud.

Exact, dát is inderdaad waar het om gaatquote:Op zondag 26 oktober 2025 16:49 schreef laziness het volgende:
Geldt trouwens ook voor gevers die iets meer eigen invulling er aan geven. Het is met liefde en zorg samengesteld voor een ander en het is die gedachte waar het in mijn ogen omdraait.

Iemand? Zou zonde zijn...quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:40 schreef laziness het volgende:
Ik heb nog een gever in de mail nog zonder shopper…
Maar momenteel zijn alle 44 ontvangers gekoppeld.
Mocht iemand nog twijfelen over opgeven, doen!

Ik blijf het een fantastisch topic vinden. De (voor)pret van iedereen, zowel gevers als shoppers als ontvangers. De stress om het op tijd verzenden. De lol bij het uitpakken. Hoe blij verrast iedereen isquote:Op zondag 26 oktober 2025 16:53 schreef Ama het volgende:
Wel leuk om straks alle uitpak foto's weer te zien.

Elk jaar gaat het helemaal goed
 Elk jaar gaat het helemaal goed   Elk jaar is iedereen superblij met zijn/haar pakket. No need for stress!
 Elk jaar is iedereen superblij met zijn/haar pakket. No need for stress! 

Ik kijk graag series op netflix en speel Gossip Harbor op mijn telefoon... Ben heel benieuwd wat je daar voor potentieel kado bij zou kunnen verzinnenquote:Op zondag 26 oktober 2025 15:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
Och kom. Zelfs jullie vinden wel iets leuk. Misschien lees je graag een flut doktersrommanetje als de kinderen slapen, of vul je graag een puzzel in. Misschien zit je wel gedachteloos te breien of haken, of kijk je graag naar die ene serie op tv of Netflix. Er valt echt wel iets te verzinnen. Ook voor saaie mensen.

Ook jij krijgt ieder jaar toffe pakketten toch?quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:12 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik kijk graag series op netflix en speel Gossip Harbor op mijn telefoon... Ben heel benieuwd wat je daar voor potentieel kado bij zou kunnen verzinnen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |