Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @Laziness
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 18-10-2025 10:50:30 ]
Ik kom net weer terug van een rondje shoppen. Denk dat ik nu eerst maar even verhuisdozen bij de action ga halen, zodat ik het overzichtelijk kan houden. Want tassen zijn slecht stapelbaar
In het vorige topic heeft @laziness al gezegd dat het aanbod van @Mathijz nog niet mee is geteld, en ik heb nu ook officieel nog een match om aan te kondigen!
Ik heb getwijfeld maar vind niet dat ik dat kan maken. Ben al vaker meer dan niet ontvanger geweest. Nu eens de beurt aan een ander die het kan gebruiken
[..] Ik heb getwijfeld maar vind niet dat ik dat kan maken. Ben al vaker meer dan niet ontvanger geweest. Nu eens de beurt aan een ander die het kan gebruiken
Je weet dat we in het vorige topic ook jou vast al hebben bewogen...?
[..] Ik heb getwijfeld maar vind niet dat ik dat kan maken. Ben al vaker meer dan niet ontvanger geweest. Nu eens de beurt aan een ander die het kan gebruiken
Jij gaat je gewoon opgeven, anders kun je mij aan je deur verwachten
Op dinsdag 14 oktober 2025 14:07 schreef DJMO het volgende: Ik kom net weer terug van een rondje shoppen. Denk dat ik nu eerst maar even verhuisdozen bij de action ga halen, zodat ik het overzichtelijk kan houden. Want tassen zijn slecht stapelbaar
Je bent mooi op tijd
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen! Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b] Dot houdt van lekker vlot :P
[..] Ik was al begonnen met rondkijken en shoppen voor de actie van start ging
Vlot hoor. Voor hoeveel ga je shoppen?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen! Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b] Dot houdt van lekker vlot :P
Op dinsdag 14 oktober 2025 14:44 schreef laziness het volgende: Ik zou eigenlijk nooit willen zeggen dat we genoeg gevers hebben tot het aanmeldformulier dicht is vanaf 1 november.
Dus gevers en ontvangers geef je vooral op en bezorg een ander of jezelf een fijne kerst
Wanneer wil je het fp berichtje hebben? Morgen oid? (mooi op de helft van de maand?)
DM me je gegevens even, dan geef ik je op..
Nee geintje, opgeven natuurlijk. En dat meen ik serieus
Ik had net een heel fijn gesprek met één van mijn ontvangers. Kwam er kort op neer dat diegene al jaren twijfelde om zichzelf op te geven als ontvanger.
Mijn reactie daarop: jouw aanmelding als ontvanger was voor mij een cadeautje, want het shoppen voor jou leidt mij af van herfstdepressie gevoelens.
Kortwrg: door jezelf aan te melden als ontvanger, doe je niet alleen jezelf een plezier, maar ook je shopper / gever / donateur.
Twijfel nou niet en Doe jezelf en die ander een plezier
Ik mocht me ook opgeven van heel veel mensen, dus jij ook!
Het maakt helemaal niet uit hoe vaak je al ontvanger bent geweest
Gewoon jezelf opgeven als je daar behoefte aan hebt!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
[..] Nou... de kledingkast van mijn dochter krijgt geregeld zo'n niesbui dat haar kamer lijkt op de primark tijdens de middagdrukte met Black Friday
Ik doe de was en vouw haar kleren op, maar leg het dan op een grote stapel op haar bureau. Opruimen doet ze zelf want ze heeft haar eigen "systeem". Meestal houdt dat in dat ze gewoon de dingen die ze wil dragen uit die stapel pakt en de rest laat liggen
[..] Mijn puber jongen stopt het netjes in de wasmand elke dag! Scheelt wel dat de wasmand tegenover zijn kamer staat en het maar een paar stappen is maar ook de rest van zijn kamer is heel redelijk. Ik hoef er niks weg te plukken aan vaat bijvoorbeeld. Dus ze bestaan, opgeruimde jongens.
Mijn 15-jarige heeft een inloop kledingkast en daar heb ik een wasmand voor haar staan. Maar ik gok dat ze haar kleren van een grote afstand erin probeert te gooien
Maar goed, ik ga misschien iets teveel offtopic voor een kerstpakkettenactie Dus verder met gevers en ontvangers..
Als er nood aan de man is, kan ik ook nog een 3e pakket shoppen (maar geen 6, respect hoor DJMO! ). Mijn 2e pakket vordert al net zo goed als het 1e pakket, leuk om te doen dit
19 pagina's klinkt veel, maar sommige hebben maar 1 vraag per pagina, andere 2 of 3, het is echt geen examen en je bent er met 5 a 10 minuten max doorheen! Probeer het op een rustig moment nogmaals
[..] 19 pagina's klinkt veel, maar sommige hebben maar 1 vraag per pagina, andere 2 of 3, het is echt geen examen en je bent er met 5 a 10 minuten max doorheen! Probeer het op een rustig moment nogmaals
Dankje. Misschien na morgen dat het mij lukt om mij er toe te zetten.
Wil ook niet per se alle ellende aan de grote klok hangen, maar een deel heb ik natuurlijk al gedeeld in mijn topic over oogshit.
Eigenlijk wil ik alleen maar gewoon snel beter worden
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
En als iemand voor je voorleest? Ik wil wel je via WA een voice berichten sturen waarin ik de vragen voorlees en is het misschien gemakkelijker voor je?
[..] En als iemand voor je voorleest? Ik wil wel je via WA een voice berichten sturen waarin ik de vragen voorlees en is het misschien gemakkelijker voor je?
Dankje maar niet nodig hoor.
De oude oude layout was veel beter!! vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
=edit= ow ik zit in dit topic. Ja mijn vrouw. Maar die is nu ook even bezig met een stukje afleiding, voor haar ook veel zo net na een dikke burnout.
Komt goed, dankje!
Ging me meer om de adresgegevens in vullen, en de langere vragen, zoals waarom je graag een pakket zou willen, of aan het eind wat nog een langekoesterde wens is (ja, je gezondheid, maar dat is lastig fixen.... En de wereldvrede zit ook niet in mn broekzak ).
[..] Als je er hulp bij wil, kun je mij ook je naam, adres, en wensen in een pm sturen. Dan vul ik het formulier wel voor je in.
Mijn verhaal past niet in een DM of PM. Zou jij je mailadres anders willen PM'en? Dan kan ik na de operatie op mn gemak eens alles in een mail zetten. Dat zou wel fijn zijn als jij dan die dingen in zou willen vullen voor mij.
[..] Mijn verhaal past niet in een DM of PM. Zou jij je mailadres anders willen PM'en? Dan kan ik na de operatie op mn gemak eens alles in een mail zetten. Dat zou wel fijn zijn als jij dan die dingen in zou willen vullen voor mij.
Er is toch gewoon een mailadres van de organisatie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me beter dat hij daar heen kan mailen
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
Ik heb ook verwezen naar mijn topic hier.Veel te veel om in een paar woorden op een formulier in te vullen. De rest was een stuk makkelijker om in te vullen, zag er tegen op, maar het is gelukt! Ik hoop dat het op jouw manier ook lukt en jij en je vrouw straks ook een fijn pakket hebben ter afleiding!
Ligt er aan uit welk oogpunt je het bekijkt Rob vervloekt me waarschijnlijk omdat zijn huis weer eens op een dependance van de noordpool lijkt de komende weken
SPOILER
[..] Ligt er aan uit welk oogpunt je het bekijkt Rob vervloekt me waarschijnlijk omdat zijn huis weer eens op een dependance van de noordpool lijkt de komende weken
SPOILER
Hm... ik bekijk het uit het meest positieve oogpunt
En zo moet je opeens op zoek naar doos nummer 4. Ach ja, je zal maar verder geen hobby’s hebben De eerste items daarvoor zijn ook al in bestelling. We zijn zo geroutineerd, je zou er bijna bang van worden.
Hier net het eerste 'grote' gekocht en meteen naar de ontvanger laten sturen: ik laat het even aan de ontvanger over of die zich bekend wil maken, en wat het dan was
Op donderdag 16 oktober 2025 13:28 schreef Sally het volgende: Hier net het eerste 'grote' gekocht en meteen naar de ontvanger laten sturen: ik laat het even aan de ontvanger over of die zich bekend wil maken, en wat het dan was
En anders maar afwachten tot later
Halloweenpakket ipv kerstpakket?
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
Op donderdag 16 oktober 2025 13:28 schreef Sally het volgende: Hier net het eerste 'grote' gekocht en meteen naar de ontvanger laten sturen: ik laat het even aan de ontvanger over of die zich bekend wil maken, en wat het dan was
En anders maar afwachten tot later
ZO enorm blij mee en dankbaar hier voor
Bonnen voor een high tea bij een fletcher hier in de buurt. Dat word een super leuke dag!! Nogmaals bedankt allen !!
Op zoek naar cadeautjes voor m'n ontvangers kwam ik iets tegen bij de Hema.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sokken en sloffen in volwassen maten
Heb gelijk tegen m'n zoon (die bij scapino werkt / stage loopt) dat hij me kwijt is als vaste klant voor pantoffels.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sokken en sloffen in volwassen maten
Heb gelijk tegen m'n zoon (die bij scapino werkt / stage loopt) dat hij me kwijt is als vaste klant voor pantoffels.
Ja, ik ben een koekwaus als het om nijntje gaat. Dit was dan ook een kleine stille hint naar m'n gever / shopper dat ik deze dus al zelf gekocht heb. Wat er nog wel op m'n verlanglijstje staat is de bankponcho, maar die is negens op voorraad en ook niet online te bestellen
Ik was vannacht aan het praten in mijn slaap, kennelijk riep ik in paniek steeds iets over cadeautjes. Ik heb zo'n vermoeden dat het over de kerstpakkettenactie ging
Op vrijdag 17 oktober 2025 02:54 schreef SiGNe het volgende: Aangemeld als ontvanger, niet voor mezelf maar voor mijn kat en de kat van een paar huizen verderop die hier het eten van mijn kat steelt..
Dus mocht er een dieren(katten)liefhebber bij de gevers zitten, een leuk projectje voor hen
Dit doet me denken aan eerdere jaren dat er hier een link stond ook voor een gratis pakket voor huisdieren. Maar omdat ik toen nog geen huisdieren had heb ik het niet opgeslagen wat/waar het was. Maar dat weet vast nog wel iemand hier. Meende wel dat het vorig jaar erg snel ‘op’ was. En natuurlijk ook geen idee of die actie dit jaar weer is
[..] Dit doet me denken aan eerdere jaren dat er hier een link stond ook voor een gratis pakket voor huisdieren. Maar omdat ik toen nog geen huisdieren had heb ik het niet opgeslagen wat/waar het was. Maar dat weet vast nog wel iemand hier. Meende wel dat het vorig jaar erg snel ‘op’ was. En natuurlijk ook geen idee of die actie dit jaar weer is
[..] Dit doet me denken aan eerdere jaren dat er hier een link stond ook voor een gratis pakket voor huisdieren. Maar omdat ik toen nog geen huisdieren had heb ik het niet opgeslagen wat/waar het was. Maar dat weet vast nog wel iemand hier. Meende wel dat het vorig jaar erg snel ‘op’ was. En natuurlijk ook geen idee of die actie dit jaar weer is
Let wel op, dames en heren: je moet je dit jaar registreren. Ik weet niet zeker of dit vorig jaar ook al was (al moest ik wel invullen voor welke dieren het was).
Dit jaar krijg ik waarschijnlijk weer een inlogcode voor een website waarin ik een cadeau uit kan kiezen. De kans is zeer groot dat net als afgelopen jaren er voor mij niks tussen zit.
Zou ik de code eventueel kunnen delen met iemand zodat diegene zelf een cadeau uit kan kiezen?
Op vrijdag 17 oktober 2025 11:54 schreef vosss het volgende: Ok net alle moed en voor vandaag resterende energie verzameld om in te vullen als ontvanger.
Ik vind dit heel moeilijk om te doen. Dat meen ik oprecht.
Nu achterover leunen en gaan genieten van de voorpret
[..] Ga ik me voor aanmelden, vorig jaar was het binnen no time op dus ging toen niet helaas. Dank voor de tip
Zet op 15 op 16 november net voor 0:00 uur een alarmpje in je telefoon Volgens mij was het vorig jaar al computergestuurd om 0:00 uur op 16 november dat het aanmeldformulier online stond.
Op vrijdag 17 oktober 2025 14:30 schreef laziness het volgende: Zijn er buiten Sally nog anderen die willen shoppen? Er zijn nog genoeg ontvangers en gevers maar shoppers lijkt een tekort aan.
Wie wil er nou niet shoppen met andermans geld? 🤑
Ik wil er, om jou uit de brand te helpen, nog eentje extra doen, maar met 7 zit ik dan wel echt aanmn maximum hoor.
Op vrijdag 17 oktober 2025 14:30 schreef laziness het volgende: Zijn er buiten Sally nog anderen die willen shoppen? Er zijn nog genoeg ontvangers en gevers maar shoppers lijkt een tekort aan.
Het lijkt mij hartstikke leuk om te doen echter....
SPOILER
Ik wil ook wel als reserve staan. Ik shop nu 1 pakket, maar die is inmiddels voor de helft al gevuld
Ik
Ik zou nog liever een extra pakket doneren dan er een moeten shoppen. Dat laatste is echt voor niemand leuk.
Het shoppen zou ik met liefde doen maar durf het niet toe te zeggen, ik de afgelopen week gehoord dat mijn vader nieuwe uitzaaiingen heeft en wellicht dus vaker naar het zkh moet, en dat mijn jongste geopereerd moet worden aan z'n oren, dus ik durf geen garanties te geven...
Wil wel een buiging maken voor een ieder in dit topic, voor de shoppers, de donateurs, de mensen die over de drempel heen durven...
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
[..] * gewoonmezelf87 duwt poesindoos over de drempel
Kun je ook tillen?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ik zei het ook in m'n formulier; ik heb enorme last van het imposter syndrome. Elk jaar neem ik me voor om niet wéér mee te doen, en ik doe het toch.
Ik ga vanaf nu elke maand wat geld opzij zetten zodat ik volgend jaar zélf een pakket kan maken voor iemand
Ik ben er uiteindelijk overheen gekropen geklommen
[ Bericht 2% gewijzigd door PoesInDoos op 17-10-2025 19:10:25 ]
[..] Oh niet gezien hahah maar goed zo jij verdiend het ook heel erg
Als het niet anders kan, kan ik een extra pakket shoppen. Heb al pakket buiten deze actie om en ik shop er eentje voor hier, maar als er anders donateurs over zijn, dan met liefde.
Ik heb contact gehad met mijn shopper over mijn wens. Zoals mijn vriendin zegt: laat het lekker over je heen komen! (Auti hier, dus dat is lastig). Maar ik kijk er nu al naar uit
Na lang twijfelen heb ik mijzelf (en mijn 93-jarige moeder) vanmorgen aangemeld als ontvanger. Deze voorgaande jaren en zeker deze zomer stond in het teken van mantelzorg aan mijn dementerende en deze zomer stervende vader. Even iets positiefs straks in de decembermaand doet ons beiden goed, daarom mijn moeder en mijzelf voor een gezamenlijk pakket aangemeld.
[ Bericht 1% gewijzigd door fietsmiep op 19-10-2025 16:19:07 ]
Op zondag 19 oktober 2025 11:56 schreef Cod_player het volgende: Ik heb contact gehad met mijn shopper over mijn wens. Zoals mijn vriendin zegt: laat het lekker over je heen komen! (Auti hier, dus dat is lastig). Maar ik kijk er nu al naar uit
Ik zag deze week weer iets van Buzz Lightyear, ik moest meteen weer aan je denken.
[..] Winkelen met de Kerstpakkettenshopradar (3x woordwaarde) aan is ook leuk.
Héél erg tof!
Gisteren heerlijk geshopt en dingen uitgezocht die op de lijstjes staan. Welke kleur, en past het bij elkaar, en zo. En zelfs... bij een andere winkel nog leukere/mooiere gevonden dus terug naar de eerdere winkel om het terug te brengen, en zo.....
Nu nog alle kassabonnetjes nagaan en verdelen en in mn Excelsheet zetten om te zien hoeveel ik voor wie al heb uitgegeven
Dan is het bijhouden van die Excelsheet ook nog een dingetje ook nog, overigens. Maar als je daar eenmaal de werkbladen goed hebt opgesteld en namen en adressen e.d. hebt ingevoerd, dan is het een kwestie van invullen. En bijhouden, dus
.
P.S. ik wil best voor de 2x 4x woordwaarde gaan in mijn WordCrex
[ Bericht 9% gewijzigd door Sally op 21-10-2025 10:44:40 ]
Op dinsdag 21 oktober 2025 17:47 schreef DJMO het volgende: Ik heb een hekel aan winkels zoals Gideon Italiaander, de SoLow, en de action. Oh en ook aan Flying Tiger.
Ik sjouw me een dubbele hernia aan cadeautjes
Karretje mee naar je auto… i.i.g. bij je action hier. Helpt een hoop.
Op dinsdag 21 oktober 2025 17:47 schreef DJMO het volgende: Ik heb een hekel aan winkels zoals Gideon Italiaander, de SoLow, en de action. Oh en ook aan Flying Tiger.
Ik sjouw me een dubbele hernia aan cadeautjes
Ik ken alleen de Action van deze winkels.
[..] Oke oke. Naast het shoppen voor mijn drie kinderen, drie schoonkinderen en zes kleinkinderen en een vriendin kan deze er ook wel bij. Ik doneer en shop zelf
[ Bericht 2% gewijzigd door praadje op 21-10-2025 23:14:33 ]
Woorden schieten tekort. Mijn vrouw berichtte mij toen ik op mijn werk was dat er een cadeautje was binnengekomen voor Jewel. En wat is ze blij
Ze heeft de bodysock aangedaan en heeft er de rest van de dag in gewoond. Ze trok zich er in terug en rolde er de hele kamer mee door. Ik heb haar nog nooit zó in haar element gezien.
Ik schrijf dit met tranen in mijn ogen. We zijn jullie zó dankbaar dat dit mogelijk is gemaakt voor Jewel en we hopen zo erg dat dit haar wat meer rust in haar hoofd en lijf gaat geven.
Duizendmaal dank
Plaatje bij het praatje in de spoiler.
SPOILER
Woorden schieten tekort. Mijn vrouw berichtte mij toen ik op mijn werk was dat er een cadeautje was binnengekomen voor Jewel. En wat is ze blij
Ze heeft de bodysock aangedaan en heeft er de rest van de dag in gewoond. Ze trok zich er in terug en rolde er de hele kamer mee door. Ik heb haar nog nooit zó in haar element gezien.
Ik schrijf dit met tranen in mijn ogen. We zijn jullie zó dankbaar dat dit mogelijk is gemaakt voor Jewel en we hopen zo erg dat dit haar wat meer rust in haar hoofd en lijf gaat geven.
Duizendmaal dank
SPOILER
Wat een gaaf ding! Ik hoop dat ze er veel aan heeft. Ik denk dat ik dit als mini ook geweldig had gevonden voor rust. Gewoon letterlijk je eigen cocon.
Duizendmaal dank
SPOILER
Wat ontzettend fijn dat het meteen zoveel deed voor haar. Precies de reden waarom er niet tot kerst is gewacht met deze wens.
Duizendmaal dank
SPOILER
Wat fantastisch! Ik krijg echt tranen in mijn ogen van de bijgevoegde foto’s! Wat fijn en mooi om te zien dat ze zo in haar element is. Ik hoop dat het haar de rust gaat brengen 🥰
Een bodysock wordt gebruikt om sensorische input te bieden, angst en stress te verminderen en het lichaamsbewustzijn te verbeteren, vooral voor kinderen (en volwassenen) met autisme of ADHD. De constante compressie voelt als een kalmerende knuffel, wat zorgt voor een veilig gevoel en ontspanning.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
Ik heb nu een ontvanger die niet kan geloven dat ik die "dure kaartjes voor een attractiepark" wil betalen (samen met mijn Donateur), en die voelt zich erg bezwaard.
Maar ik maak gebruik van de AH Uitjes actie, dus 2e kaartje is gratis
Ga het wel snel bestellen, aangezien het kortdag is (veel tickets zijn maar t/m 31 maart geldig, maar soms maar t/m 9 november zoals De Apenheul - daarna is bij hen wintersluiting).
Het is zó leuk om mensen dan toch te kunnen verrassen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 23-10-2025 16:32:18 ]
Ik heb nog een heleboel volle spaarkaarten (en ik weet van sommige mensen hier dat die ze ook hebben).
Geef maar aan, en PM me met je linkje om zegels te ontvangen. Ik stel voor dat diegenen die dat willen, dat hier ook aangeven, en anders is mijn PM box gewoon open.
Zie hier voor alle uitjes (geen Efteling, dat is een aparte actie en afgelopen zomer geweest): https://uitjes.ah.nl/
Let op de Voorwaarden!
Ik vraag zelf ook altijd aan de ontvanger of ze hulp kunnen gebruiken, als er een vouchercode verzilverd moet worden. Soms is het gewoon een e-ticket wat zij zelf ontvangen (mits er een mailadres voorhanden is!)
[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 23-10-2025 14:51:04 ]
Op donderdag 23 oktober 2025 13:12 schreef laziness het volgende: Laten we die AH uitjes niet in dit topic bespreken. Een nieuw topic om ze aan te bieden lijkt me beter.
Op donderdag 23 oktober 2025 15:51 schreef Qarrad het volgende: Ik wil wel geld geveren maar kan niet shoppen want dan ontploft mijn hoofd. Dus als er iemand wil teamen met mij als shopper, contact me
Ik mag shoppen voor Qarrad!
Bedankt voor de ´tip´ @DJMO ik kan ook wel wat afleiding gebruiken deze weken
Mail enzo komt er zsm aan.
[..] Ik heb geen idee wat mijn bijdrage hierin is geweest, maar graag gedaan
SPOILER
Dat in je spoiler had je eerder verteld, dat je het juist fijn vindt om nu afgeleid te zijn en dat daarom 7 pakketten geen issue zijn Maar de reden daarachter.. Sterkte..
Ik doe voor het eerst mee als donateur en shopper omdat ik naast Fok! altijd best nogal veel aan kerst doe in mijn omgeving. Maar nu toch ook besmet met het Fok! Kerstpakketten virus. Gisteren uit mijn werk om ongeveer half drie zag ik de mail met de koppeling en voor drie uur had ik de eerste drie cadeautjes al in mijn tas. En nu ben ik steeds aan het bedenken en een lijstje te maken wat ik er allemaal in kan doen. Dit is zo leuk. Eerst alleen al als lezer maar nu nog meer als deelnemer
Op donderdag 23 oktober 2025 15:51 schreef Qarrad het volgende: Ik wil wel geld geveren maar kan niet shoppen want dan ontploft mijn hoofd. Dus als er iemand wil teamen met mij als shopper, contact me
Voor mij zou dat ook echt een onbegaanbaar terrein zijn. Het begint al bij een beetje leuk shoppen en de tijd ervoor vrijmaken, maar vooral het feestelijk en netjes verpakken zou mij echt moordneigingen geven. Donateur zijn ligt mij ook veel beter dan shopper/gever 😵💫
Appears. Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
[..] Voor mij zou dat ook echt een onbegaanbaar terrein zijn. Het begint al bij een beetje leuk shoppen en de tijd ervoor vrijmaken, maar vooral het feestelijk en netjes verpakken zou mij echt moordneigingen geven. Donateur zijn ligt mij ook veel beter dan shopper/gever 😵💫
Al dat inpakken is heus geen halszaak hoor! Een leuk en gezellig extraatje, maar niet per se noodzakelijk om als gever/shopper een pakket samen te stellen.
Het samenstellen en puzzelen hoe het in 1 doos past en vervolgens verzenden is vaak al moeilijk en creatief genoeg
[..] Voor mij zou dat ook echt een onbegaanbaar terrein zijn. Het begint al bij een beetje leuk shoppen en de tijd ervoor vrijmaken, maar vooral het feestelijk en netjes verpakken zou mij echt moordneigingen geven. Donateur zijn ligt mij ook veel beter dan shopper/gever 😵💫
Het voordeel van lokaal kopen is dat ik nu aan het lullen ben voor spullen Mijn favoriete bakker zorgt voor wat lekkers en mijn drogist heeft twee leuke pakketjes gemaakt voor de kinderen van mijn ontvanger. Gratis
Op vrijdag 24 oktober 2025 06:12 schreef Irri-tante het volgende: Tip voor de shoppers: Bij de ING Rentepunten winkel nu ook diverse Rituals Cadeausets en Tony Chocolonely sets te verkrijgen.
Potver dat is een goeie zeg. Daar heb ik echt nog een onwaarschijnlijk stuwmeer vol van staan waar ik verder niks zinnigs mee kan
Sorry voor mijn afwezigheid tot nu toe. Net alles bijgelezen. Heel fijn om te zien dat het lekker loopt hier! Ik twijfel nog even of ik me weer opgeef als shopper.
Oproep aan ontvangers (als het niet meer voor dit jaar is, dan voor volgend jaar): ben uitgebreid in je vragenlijst! Voor jezelf: wat vind je fijn, wat heb je nodig, wat is je schoenmaat, waar kan je nu echt van genieten? Maar ook voor de rest van je eventuele gezin: Heb je kinderen, vertel wat ze leuk vinden, wat hun schoenmaat is, wat ze graag lusten en wat uit de gratie is… en ook voor je partner. Maakt shoppen nog persoonlijker.
Op zondag 26 oktober 2025 06:54 schreef Tink89 het volgende: Oproep aan ontvangers (als het niet meer voor dit jaar is, dan voor volgend jaar): ben uitgebreid in je vragenlijst! Voor jezelf: wat vind je fijn, wat heb je nodig, wat is je schoenmaat, waar kan je nu echt van genieten? Maar ook voor de rest van je eventuele gezin: Heb je kinderen, vertel wat ze leuk vinden, wat hun schoenmaat is, wat ze graag lusten en wat uit de gratie is… en ook voor je partner. Maakt shoppen nog persoonlijker.
Ik snap je, maar waar zet ik dat neer dan? Ik had nu een cadeau ideetje gehad, maar heb geen plek gevonden in het formulier waar ik die kwijt kon. Er zijn vragen over welke thee je lekker vind, wat je graag snoept, welke kleur je mooi vind, welke boeken je leuk vind, welke games je speelt, zelfs welke game systemen je hebt. Maar geen vakje (volgens mij) over dit soort van dingetjes. Gewoon voor mij, omdat ik het echt niet gezien heb; waar zou je dit neerzetten?
[..] Ik snap je, maar waar zet ik dat neer dan? Ik had nu een cadeau ideetje gehad, maar heb geen plek gevonden in het formulier waar ik die kwijt kon. Er zijn vragen over welke thee je lekker vind, wat je graag snoept, welke kleur je mooi vind, welke boeken je leuk vind, welke games je speelt, zelfs welke game systemen je hebt. Maar geen vakje (volgens mij) over dit soort van dingetjes. Gewoon voor mij, omdat ik het echt niet gezien heb; waar zou je dit neerzetten?
Zelf heb ik zoiets opgeschreven bij de laatste vraag over je wensen (behalve wereldvrede )
Welnee. En ik denk dat @laziness het geen probleem vindt als je je ideetje alsnog kenbaar maakt aan haar, zodat zij het kan doorgeven aan je gever / shopper.
Er is toch een algemene is er verder nog iets dat je kwijt wil? Daar zou het dan ook kunnen. Maar het zou denk ik comfortabeler zijn als er expliciet naar gevraagd werd.
We kunnen best wat schaven aan het formulier maar er waren ook klachten dat het veel is en als je geen kinderen en partner hebt is het heel veel overbodige vragen waar je doorheen zit te scrollen.
Aan het eind is er inderdaad wat wil je verder nog aan extra informatie kwijt en daar mag/kan je dus in principe alle extra wat niet via de vragen naar voren kwam nog neerzetten.
Tegelijkertijd kan een shopper altijd extra vragen stellen dus laten we het formulier wel doable houden en niet elk mogelijk scenario er in willen stoppen qua vragen.
Ik zal kijken of ik wat kan toevoegen bij al bestaande vragen wat uitnodigt meer info te geven.
[ Bericht 8% gewijzigd door laziness op 26-10-2025 10:26:03 ]
Sorry voor mijn afwezigheid tot nu toe. Net alles bijgelezen. Heel fijn om te zien dat het lekker loopt hier! Ik twijfel nog even of ik me weer opgeef als shopper.
Ik wil wel doneren. Zelf shoppen lukt even niet maar doneren lukt.
@laziness ook als Viv niet wil shoppen wil ik wel doneren.
Op zondag 26 oktober 2025 10:17 schreef laziness het volgende: We kunnen best wat schaven aan het formulier maar er waren ook klachten dat het veel is en als je geen kinderen en partner hebt is het heel veel overbodige vragen waar je doorheen zit te scrollen.
Aan het eind is er inderdaad wat wil je verder nog aan extra informatie kwijt en daar mag/kan je dus in principe alle extra wat niet via de vragen naar voren kwam nog neerzetten.
Tegelijkertijd kan een shopper altijd extra vragen stellen dus laten we het formulier wel doable houden en niet elk mogelijk scenario er in willen stoppen qua vragen.
Ik zal kijken of ik wat kan toevoegen bij al bestaande vragen wat uitnodigt meer info te geven.
ik mis vooral de vragen over cadeau-ideeën. Want het meeste gaat over voeding die men lekker vindt en zo. En dan blijven bij favoriete geuren niet echt wat anders over dan de geurkaars of wierook, tenzij er echt specifiek een eau de toilette/parfum of geurlijn van een cosmeticamerk vermeld wordt.
Dus bij sommige pakketten die ik moet shoppen die specifiek om Cadeaupakket vragen, is het wel lastiger om wat te bedenken.
En ik heb dan ook vaak een "vragenvuur" terug aan de Ontvanger. Heel handig als ik het rechtstreeks kan doen natuurlijk, maar moet ook wel eens via organisatie...
Op zondag 26 oktober 2025 10:17 schreef laziness het volgende: We kunnen best wat schaven aan het formulier maar er waren ook klachten dat het veel is en als je geen kinderen en partner hebt is het heel veel overbodige vragen waar je doorheen zit te scrollen.
Je kan ook een blanco veld maken voor extra opmerkingen. Is niet verplicht maar mag.
Op zondag 26 oktober 2025 06:54 schreef Tink89 het volgende: Oproep aan ontvangers (als het niet meer voor dit jaar is, dan voor volgend jaar): ben uitgebreid in je vragenlijst! Voor jezelf: wat vind je fijn, wat heb je nodig, wat is je schoenmaat, waar kan je nu echt van genieten? Maar ook voor de rest van je eventuele gezin: Heb je kinderen, vertel wat ze leuk vinden, wat hun schoenmaat is, wat ze graag lusten en wat uit de gratie is… en ook voor je partner. Maakt shoppen nog persoonlijker.
Als ik op deze even mag inhaken...
Ik vind het juist erg ongemakkelijk om specifieke dingen te vragen/vermelden. Voelt dan een beetje als "ik wil dit en ik wil dat en doe dat dan ook maar..."
Juist het verrassingsaspect vinden we erg leuk. En om dan heel specifiek dingen te benoemen voelt erg hebberig
Ik vind het juist erg ongemakkelijk om specifieke dingen te vragen/vermelden. Voelt dan een beetje als "ik wil dit en ik wil dat en doe dat dan ook maar..."
Juist het verrassingsaspect vinden we erg leuk. En om dan heel specifiek dingen te benoemen voelt erg hebberig
Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje "baal" (ja dat is niet echt het goede woord) dat ik niet echt iets gemeld heb over wat ik leuk vind behalve dan twee hobbys.
Niet omdat ik bang ben dat ik iets krijg wat ik niet leuk vind maar meer omdat het voor de shopper misschien makkelijker was geweest.
Ik bedoel dan vooral de dingen waar ik fan van ben enz. Niet specifieke dingen/spullen hoor die ik zou noemen, want het is juist leuk als het een verrassing is.
Helemaal eens! En ik heb al twee fantastische pakketten gehad die volledig een verrassing waren en waar werkelijk niets inzat waar ik niks mee kon.
Maar iedere shopper is weer anders natuurlijk. Dus wellicht wil de huidige wél iets aanschaffen waar een maat handig bij is.
En in mijn geval zou het wellicht toch wel érg handig zijn mijn schoenmaat te vermelden denk ik, want ik heb maat 42/43. Niet echt de gemiddelde damesmaat En ik heb dus ook geen kleine handjes (bijvoorbeeld voor handschoenen).
Niet dat ik solliciteer naar sokken of sloffen of handschoenen. Maar het is wél zonde als je iets krijgt wat liefdevol is uitgezocht , en je dan toch niet kunt dragen omdat het niet past
[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-10-2025 13:16:17 ]
Het is gewoon heel erg persoonlijk. De één wil het precies weten om exact het juiste te kopen en de ander houdt inderdaad van verrassen en doet daarmee meer op de gok omdat al weten wat je krijgt ook niet altijd leuk is.
Ik denk dat het goed is dat de vragenlijst behapbaar blijft, mensen niet afschrikt, en dat het als ik naar o.a. mijzelf als gever kijk, ook niet een kant en klaar verlanglijstje is wat je afstreept.
Het formulier moet een balans zijn tussen de verschillende soorten gevers en ontvangers die er zijn. Ik zal wat pointers toevoegen bij bestaande vragen die uitnodigen om wat meer info te geven na afloop van deze actie.
En ik zal kijken of er wat samen te voegen is qua koffie/thee bijv en dat we daar iets nieuws invoegen. Maar wat qua cadeau is een goede vraag dan extra?
Een blanco veld vind ik niet zoveel meerwaarde hebben tov de laatste vraag, welke extra informatie wil je nog kwijt? Die is nu vaak ook al blanco. Mensen die veel kwijt willen uit zichzelf nemen die vrijheid meestal bij de andere vragen al wel is mijn ervaring.
[..] Nou ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje "baal" (ja dat is niet echt het goede woord) dat ik niet echt iets gemeld heb over wat ik leuk vind behalve dan twee hobbys.
Niet omdat ik bang ben dat ik iets krijg wat ik niet leuk vind maar meer omdat het voor de shopper misschien makkelijker was geweest.
Ik bedoel dan vooral de dingen waar ik fan van ben enz. Niet specifieke dingen/spullen hoor die ik zou noemen, want het is juist leuk als het een verrassing is.
Kom maar door, geven we nog door hoor.
Maar er wordt wel naar hobby’s gevraagd al. Moet dat anders verwoord?
En ik zal kijken of er wat samen te voegen is qua koffie/thee bijv en dat we daar iets nieuws invoegen. Maar wat qua cadeau is een goede vraag dan extra?
Drink je koffie en / of thee, en zo ja, wat voor soort?
Komen ze vanzelf wel met het antwoord wat voor koffie machine ze hebben, want met een nespresso heb je niks aan dolce gusto cups.
Laatste opmerking dan nog wat opvalt in antwoorden:
Iemand die kort van stof is gaat van meer vragen niet heel veel meer opschrijven. Die beantwoordt sec de vraag bijv hou je van bloemen met ja of nee, maar gaat niet uitweiden over welk soort, welke kleur etc.
In de één zit nou eenmaal meer een verteller, een drang om te delen, dan een ander.
[..] Ja ik dacht bij hobby's gewoon aan de dingen die ik leuk vind om te doen maar wist niet dat ik daar ook kon melden waar ik bijvoorbeeld fan van ben.
Ik noteer om de hobby vraag uit te breiden met / waar ben je fan van?
Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef Dr_Flash het volgende: Als ik als gever een form krijg van "Doe maar wat jij denkt dat ik leuk vind!" dan geef ik hem door aan DJMO. Dat soort ongein kan ik niks mee
Specifiek zijn graag Ik wil je blij maken, vertel me wat ik moet doen
Ik ben creatief, maar zelfs ik heb aanknopingspunten nodig hoor
Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef Dr_Flash het volgende: Als ik als gever een form krijg van "Doe maar wat jij denkt dat ik leuk vind!" dan geef ik hem door aan DJMO. Dat soort ongein kan ik niks mee
Ik (en vast anderen ook) ben sowieso wel blij. Het gaat om het gebaar en de (voor)pret en niet zozeer om de inhoud.
Al snap ik dat het erg lastig shoppen kan zijn zonder enig aanknopingspunt
[..] Nou ja dan kun je evt. iemand zijn posthistory in duiken of zo. Maar ja wordt wel een beetje een hindernisbaantje dan
Dit jaar heb ik de meeste ontvangers wel op WhatsApp, of sta ik via dm in contact met ze. En voor de twee anonieme ontvangers kan ik prima bij lazi terecht als ik echt iets noodzakelijk moet weten.
Op zondag 26 oktober 2025 13:30 schreef DJMO het volgende: voor de twee anonieme ontvangers kan ik prima bij lazi terecht als ik echt iets noodzakelijk moet weten.
Ja ik ook hoor Beetje aan het werk zetten die luiigheid
Op zondag 26 oktober 2025 13:33 schreef Ama het volgende: Maar goed ik heb @:laziness een berichtje gestuurd zodat de gever iets meer over mij weet nu dan alleen mijn kat en LEGO.
Ik vind het jammer dat ik jouw gever niet ben.
Oh, boy....
Appears. Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
Hopelijk ben ik niet 1 van die personen die te weinig heeft ingevuld, indien zo, oprecht sorry.
Ik gebruik de vragen over hobby's enzo ook juist om informatie over de kinderen te delen. Want daar is vaak veel makkelijker wat voor te bedenken. Voor mijn vrouw en mijzelf kom ik sowieso nooit ver, ongeacht hoe uitgebreid je het formulier maakt, omdat we beiden geen specifieke hobby's of interesses hebben (jeetje wat zijn wij saai ).
Op zondag 26 oktober 2025 15:08 schreef Schanu het volgende: Hopelijk ben ik niet 1 van die personen die te weinig heeft ingevuld, indien zo, oprecht sorry.
Ik gebruik de vragen over hobby's enzo ook juist om informatie over de kinderen te delen. Want daar is vaak veel makkelijker wat voor te bedenken. Voor mijn vrouw en mijzelf kom ik sowieso nooit ver, ongeacht hoe uitgebreid je het formulier maakt, omdat we beiden geen specifieke hobby's of interesses hebben (jeetje wat zijn wij saai ).
Och kom. Zelfs jullie vinden wel iets leuk. Misschien lees je graag een flut doktersrommanetje als de kinderen slapen, of vul je graag een puzzel in. Misschien zit je wel gedachteloos te breien of haken, of kijk je graag naar die ene serie op tv of Netflix. Er valt echt wel iets te verzinnen. Ook voor saaie mensen.
Met mijn post geschiedenis kom je ook niet zo heel ver, plus dat ik me anoniem opgegeven heb... Ik maak me nu oprecht zorgen om degene die mij als ontvanger gekregen heeft 😔
Op zondag 26 oktober 2025 15:41 schreef Angelfrouk het volgende: Met mijn post geschiedenis kom je ook niet zo heel ver, plus dat ik me anoniem opgegeven heb... Ik maak me nu oprecht zorgen om degene die mij als ontvanger gekregen heeft 😔
Als je denkt dat je te weinig info hebt gegeven over iets dan kan je @laziness ook een berichtje sturen he.
Nu ja, ik hoop idd altijd dat ik niet iets koop als shopper waar mensen niets aan hebben. Of wat ze niet mooi vinden. Of al dubbel... Helemaal omdat ik zelf van die goedbedoelde kerstpakketten krijg van (vrijwilligers)werk. Het merendeel eet ik zelf niet (vanwege mijn eetwijze). Helaas krijg ik mijn kerstpakket te laat voor déze actie om door te geven.
Dus ik ben een "concreet aub"-shopper Verder wel behoorlijk creatief verder. Zeker als het gaat om waar wat te vinden. Of om dingej in bepaalde kleur e.d. te vinden.
Het lijkt me niet de bedoeling dat iedereen zich nu zorgen maakt over zijn/haar aanmelding. De vragen geven genoeg aanknopingspunten en anders kan er rechtstreeks of via mij vragen gesteld worden.
Laten we de discussie later voeren, na de kerst, of er nog iets anders moet aan het formulier ipv dat men zich nu zorgen maakt over wat ie heeft opgeschreven.
Ik vind het wel super spannend, op de goede wijze Alleen met invullen was ik wel bang juist teveel details te geven, terwijl ik met alles blij ben. Het idee dat iemand moeite steekt erin is al zo mooi en bijzonder
Op zondag 26 oktober 2025 16:44 schreef laziness het volgende: Het lijkt me niet de bedoeling dat iedereen zich nu zorgen maakt over zijn/haar aanmelding. De vragen geven genoeg aanknopingspunten en anders kan er rechtstreeks of via mij vragen gesteld worden.
Laten we de discussie later voeren, na de kerst, of er nog iets anders moet aan het formulier ipv dat men zich nu zorgen maakt over wat ie heeft opgeschreven.
Oh sorry Dat las ik pas nadat mijn post online kwam
Op zondag 26 oktober 2025 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende: Ik (en vast anderen ook) ben sowieso wel blij. Het gaat om het gebaar en de (voor)pret en niet zozeer om de inhoud.
Hier ben ik het zeker mee eens maar aan de andere kant als ik van iets specifiek weet dat het toch in de kast komt te liggen (wat past bij de interesses die ik heb doorgegeven) dan zeg ik dat wel even erbij. En nee dat is geen complete lijst hoor haha. Ik vind het anders zonde van die persoon zijn geld.
Geldt trouwens ook voor gevers die iets meer eigen invulling er aan geven. Het is met liefde en zorg samengesteld voor een ander en het is die gedachte waar het in mijn ogen omdraait.
Op zondag 26 oktober 2025 16:49 schreef laziness het volgende: Geldt trouwens ook voor gevers die iets meer eigen invulling er aan geven. Het is met liefde en zorg samengesteld voor een ander en het is die gedachte waar het in mijn ogen omdraait.
Exact, dát is inderdaad waar het om gaat
Ik blijf het een fantastisch topic vinden. De (voor)pret van iedereen, zowel gevers als shoppers als ontvangers. De stress om het op tijd verzenden. De lol bij het uitpakken. Hoe blij verrast iedereen is
Aan iedereen die zich nu ineens zorgen gaat maken of het straks allemaal wel goed gaat (gevers, shoppers én ontvangers): Mensen, dat GAAT het Elk jaar gaat het helemaal goed Elk jaar is iedereen superblij met zijn/haar pakket. No need for stress!
En ieder jaar is er weer een fantastische organisator (of meerdere) die zorgt dat het allemaal in goede banen geleid wordt. En die er voor zorgt dat álles goedkomt
No worries, gewoon genieten van het geven/shoppen/ontvangen
[..] Och kom. Zelfs jullie vinden wel iets leuk. Misschien lees je graag een flut doktersrommanetje als de kinderen slapen, of vul je graag een puzzel in. Misschien zit je wel gedachteloos te breien of haken, of kijk je graag naar die ene serie op tv of Netflix. Er valt echt wel iets te verzinnen. Ook voor saaie mensen.
Ik kijk graag series op netflix en speel Gossip Harbor op mijn telefoon... Ben heel benieuwd wat je daar voor potentieel kado bij zou kunnen verzinnen
[..] Ik kijk graag series op netflix en speel Gossip Harbor op mijn telefoon... Ben heel benieuwd wat je daar voor potentieel kado bij zou kunnen verzinnen
Ook jij krijgt ieder jaar toffe pakketten toch? Dus alles komt helemaal goed! Voor iedereen!
In overleg met @laziness post ik deze reactie, om daarmee de discussie hopelijk af te ronden.
Ik doe al jaren mee als ontvanger en als shopper.
Ik heb op beide manieren nog nooit een negatieve ervaring gehad.
Was ik te summier in m'n antwoorden, werden er vanzelf vragen gesteld, was ik te uitgebreid, dan wist ik dat er maar een klein deel van m'n wensen vervuld zou kunnen worden.
Maar het gaat bij deze actie niet om geven of krijgen van spullen, maar om het elkaar een goed gevoel te bezorgen. Het gevoel dat ook jij het waard bent om iets voor te doen, of om iets voor een ander te kunnen doen / betekenen. En dan vervalt ineens de materiële waarde van een pakket, want je weet dat het met liefde en zorg is samengesteld.
Ik kan die FOK!ker naast je zijn in de trein, zonder dat je weet dat ik het ben (al lijkt me dat in mijn specifieke geval ondenkbaar), ik kan je lastige buurman zijn, en ik kan zelfs je tante zijn voor wie je een pakketje maakt.
Zolang je er liefde instopt, zul je liefde oogsten.