Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @Laziness
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 26-10-2025 17:45:14 ]
Ik ben al langzaam wat dingen bij elkaar aan het scharrelen voor mijn pakket. Vandaag in de winkel echt het perfect kado gezien waarbij 2 hobbies/interesses samenkomen. Nu alleen hopen dat de user deze nog niet heeft...
Ik wist dat verwarming prijzig was maar dit is wel over the top hoor
En lieve onzekere ontvangers... het komt altijd goed! Bovenaan.staat het enorme dankbare gevoel.dat er mensen zijn die dit voor je doen en er energie in steken.
En dat er dan toevallig het monsterboek of de sorteerhoed van harry potter Lego in zit...tja das bonus
SPOILER
Op maandag 27 oktober 2025 15:55 schreef Vlinder het volgende: Heb ik weer. Mijn zwager is gehackt en nu kan ik niet mailen naar een gmail account.(werkt volgende week pas weer)
Kan iemand mij een dm sturen waar ik heen kan mailen die niet gmail is? Ik wil me graag opgeven als donateur
Je kan je ook via dm bij mij opgeven.
Echter hebben we momenteel meer donateurs dan ontvangers. Men kan zich nog opgeven tot 1 november.
Op dinsdag 28 oktober 2025 13:04 schreef camaron het volgende: MIsschien een gekke vraag maar heeft iemand iets gehoord van Rafeiro? Hij was de afgelopen paar jaar erg actief in deze reeksen.
Ik heb hem toevallig op WhatsApp. Heb hem een berichtje gestuurd.
Op dinsdag 28 oktober 2025 13:04 schreef camaron het volgende: MIsschien een gekke vraag maar heeft iemand iets gehoord van Rafeiro? Hij was de afgelopen paar jaar erg actief in deze reeksen.
Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar. Vroeg me dat laatst ook af.
Als het nodig is kan ik eventueel een kleine donatie doen, wel onder het mom van alle kleine beetjes helpen, dus niet een compleet pakket. Mocht het niet lukken en zo... dan hoor ik het wel
[ Bericht 3% gewijzigd door ChildoftheStars op 28-10-2025 16:01:32 ]
[..] Nee, wij pakken alleen de kadootjes in, niet de levensmiddelen
/quote]
Oh ja, levensmiddelen. Ik kon niet op de naam komen. Lastig, want mijn ontvanger heeft graag vooral levensmiddelen en dan is het toch leuk om die ook in te pakken. Denk ik dan. Gewoon voor het plezier van het uitpakken. Of ben ik dan raar? (En eigenlijk ook omdat ik het wel feestelijk vindt staan. En ik vanmiddag tig rollen inpakpapier heb gekocht. Ook voor andere kerstpakketten die ik maak natuurlijk). Ik doe er naast levensmiddelen ook wel wat andere dingen in maar de hoofdmoot zijn toch wel de levensmiddelen.
[..] Wat fijn dat je er weer bij bent. Wat is een kersttopic zonder Rafeiro
Ik heb een probleem. Mijn doos is te klein en ik wil er nog zoveel bij stoppen. Van de week maar op zoek naar een grotere doos.
Vraagje voor de doorgewinterde shoppers, pakken jullie 'gewone' boodschappen ook in? Denk aan supermarkt boodschappen.
Als je in de buurt van Aalsmeer woont? Kun je wellicht even kijken of Gideon Italiaander nog van deze dozen over heeft:
Ik heb er uit voorzorg drie van gehaald, een van mijn pakketten was ook te groot voor een normale verhuisdoos van 50 liter. En daar zitten de levensmiddelen nog niet eens bij in.
(en nee, die pak ik niet in, zelfs niet eens alle cadeautjes. Ik heb wel 18 rollen liggen, maar als ik alles zou moeten inpakken dan zou ik het dubbele nodig hebben.
Ik heb er uit voorzorg drie van gehaald, een van mijn pakketten was ook te groot voor een normale verhuisdoos van 50 liter. En daar zitten de levensmiddelen nog niet eens bij in.
(en nee, die pak ik niet in, zelfs niet eens alle cadeautjes. Ik heb wel 18 rollen liggen, maar als ik alles zou moeten inpakken dan zou ik het dubbele nodig hebben.
Haha nee, ik woon in België. Maar bedankt voor de tip, komt goed. En ik ga toch alles inpakken, ik doe hieraan mee om iemand een fijne kerst te bezorgen maar dan wil ik ook zelf genieten van de voorpret.
Op woensdag 29 oktober 2025 11:30 schreef Tink89 het volgende: Ik ben zo heerlijk aan het shoppen! Deze actie doet me als gever/shopper minstens even veel goed als ontvanger.
Daar verbaasde ik me ook over!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ik heb 2 jaar geleden zelf een pakket mogen ontvangen toen ik heel diep zat.
Dit heeft mij toen zoveel goed gedaan ♡
Gewoon het idee dat er zoveel fokkers bezig zijn om een pakket voor een ander te maken of überhaupt het organiseren van de deze actie elke keer maar weer..
Ik vind het echt zo hartverwarmend ♡
Dus twijfel je over of je jezelf moet aanmelden! Gewoon doen!!! ♡
(Zelf helaas weer ziek thuis, vandaar dat ik enkel financieel kan steunen, maar ik hoop in de toekomst al dan niet met iemand samen, ook een pakket te kunnen maken)
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.